#حکایت
مسلمانی را پرسیدند :
امسال توانستی قربانی بکنی؟
سر و چشمان خود را به پایین انداخت و گفت دست و بالم تنگ بود ، ای کاش خدا این قربانی را قسمت ما هم می کرد !
به او گفتند خداوند به تو حیوان برای قربانی نداد اما خیلی چیزها به تو داده بود که می توانستی آن ها را برای خدا ذبح و فدا کنی !
تو می توانستی به خاطر خدا زبانت ، شکمت ، خشمت، شهوتت ، چشمانت ، گوش هایت ، دستانت ، غرورت ، خودخواهی هایت همه و همه را کنترل کنی و آنچه را انجام دهی که خواست خدا بود و این ها همه اش قربانی کردن در راه خدا است !
بله خداوند خیلی چیزها برای قربانی کردن به تو داده است ، آنها را فدا کن تا در تو بخشندگی و گذشت را ببیند ، تا که بر تو منت گذارد و وسایل و ابزار بیشتری در دستانت قرار دهد .
@tarighatezendegi
4_5935772320651021701.m4a
زمان:
حجم:
4.52M
✅ بخش مهم از مستند صوتی "شنود" که به همه توصیه اکید میشود حتما گوش کنند
👈 گوینده که روحش از بدنش جدا شده و میتوانسته باطن و حقایق اتفاقات را ببیند از مشاهداتش میگوید که شخصی را میبیند که دارد روی پروژه مهمی کار میکند، اما شیاطین ذهن آن شخص را منحرف میکنند و کارش به نتیجه نمیرسد!
◽️ان شاء الله بزودی تمام قسمت های مستند صوتی شنود از قسمت اول به صورت کامل در کانال قرار خواهد گرفت.
@tarighatezendegi
23.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تلاوت
سوره احزاب آیه تطهیر از بهترین تلاوت ها
شاهکاری از راغب مصطفی غلوش❤️🙏
شادی روح آن قاری فاتحه مع الصلوات🌹🌹
@tarighatezendegi
11.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ
نصیحت دلسوزانه عالم سنی شیعه شده خطاب به اهل سنت👌🌹
@tarighatezendegi
8.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ
گفت عجب خری هستی !😳😁
علامه جعفری
@tarighatezendegi
طریقت زندگی
#کلیپ گفت عجب خری هستی !😳😁 علامه جعفری @tarighatezendegi
🌎 اعمال خوب و توهم مقامات بالا
حقیقت این است که ، هر بدی به ما برسد از ناحیه خودمان است و هر خوبی و توفیق کار خیری هم از ناحیه خداوند است .
اگر خدا قسمتمان کرد که خدمتی به اسلام و مسلمین بکنیم ، عنایت ، منت و دست لطف خداوند به ماست .
و الا ما از خودمان هیچ چیز نداریم ، همه توفیقات و برکات از ناحیه خداوند است .
اگر یک روز در دلمان شیطان القا کند که ما دیگر برای خودمان نزد خداوند کسی شده ایم ، این نشانه این است که معنای توحید ، خدا ، بندگی ، قرب و فقر و نیستی را هنوز نفهمیده ایم .
انسان هر چه مقامش نزد خدا بالاتر برود ، از منیت و خودخواهی ، خودبینی و بزرگ بینی ، عجب و غرورش کاسته می شود ...
و رفته رفته به درک و فهم فنا و نیستی ، نزدیک تر می شود .
انسان مقرب ، جز قدرت ، علم ، مشیت و سلطنت او چیزی نمی بیند ...
مومن واقعی کسی هست که اعمال خوبش در مقابل چشمانش بزرگ نمی شود بلکه مدام همیشه به خاطر نعمت ها و توفیقات الهی که او بر سرش منت گذارده شکر گذار است و دائم نگاه به کاستی ها ، خطاها و زشتی هایش می اندازد ، تا شرمنده شود و مدام استغفار کند و از خداوند می خواهد تا به او توفیق دهد تا در مقابل دیدگانش کوچک ترین قصوری از او سر نزند ...
و اینچنین است که انسان رشد می کند ...
در مرام و بندگی الهی هر چه خاکی تر و خاشع تر و خاضع تر ، انسان مقرب تر است .
البته نکته دیگر هم که خیلی حائز اهمیت است ، اگر انسان خودش را با اهل بیت و اولیا خدا مقایسه کند مسلما در می یابد که بندگی کردن او به مانند بازی های نوزادان در قنداق است ...
و به جای غرور فقط باید تاسف بخورد و از خودش خجالت بکشد و خنده اش بگیرد که چگونه در مقابل این بزرگان توهم قرب الهی و بزرگی به سرش زده است و این در حالی است که اولیای واقعی خدا چنین جسارتی را نکرده اند و براستی انسان تا چه اندازه می تواند خیال پرداز باشد ؟
✍علیرضا ساغندی
@tarighatezendegi
6.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ
اثر محشر پاکستانی
@tarighatezendegi
🌎 اثبات ولایت حضرت علی و ۱۱ امام بعد از او !
قسمت اول
در زمان پیغمبر یک حاکمیت بزرگ اسلامی به رهبری و ولایتمداری ایشان شکل گرفت ...
پیامبر اسلام ، از هر جهت از بقیه برای رهبری و هدایت امت با فضیلت تر بودند ...
چنان چه حرف و سخن پیامبر بر هر مسلمانی اطاعتش واجب بود .
محال بود با وجود رسول الله مثلا از صحابه ای که خود یک عمر در تاریکی و ظلمات بودند و دست آخر هدایت یافته مسیر و سلوک پیامبر شدند ، کسی از آنها اطاعت می کرد و مثلا به جای پیامبر خلیفه آنها می شد .
چنانچه که الان مرسوم است که یک عده ای با وجود علمای دین و افراد پرهیزکار ، در صدد تشکیل حکومت غیر دینی و سکولار هستند .
بگونه ای که مثلا قصد دارند دین را از سیاست جدا کنند ، همان طور که می بینید عملا این جریان با وجود حیات پیامبر غیر ممکن و نشدنی بود .
بسیار خنده دار است که ما دین و راهنمایی دنیا و آخرتمان را از کسی دریافت کنیم و از آن طرف در سیاست که باز هم مربوط به دین و دنیا و آخرتمان میشود از کس دیگری با تفکری غیر اسلامی ، اطاعت و پیروی کنیم و این دو با هم در تناقض و تضاد به سر می برند .
اما نکته دیگر که بر همگان روشن است ، انقدر مسلمانان صدر اسلام از مردم مکه و تا به امروز ، از دشمنان و کفار ضربه خورده اند و همه این اتفاقات به خاطر نبود حاکمیت و قدرت اسلامی و وجودحکومت های غیر اسلامی بود . وقتی قدرت در دست اسلام نباشد مسلما مسلمانان نمی توانند به درستی و راحتی به شریعت خود و گرفتن حق از باطل و امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند .
وقتی این اقتدار و حاکمیت برای آزادی و انجام اطاعت اوامر الهی بر هر عقلی واجب است مسلما رهبری و آن قطب اصلی این حکومت از هر جهتی بیشتر حساس تر و اثر گذار تر می باشد.
از آن طرف که باید حکومت اسلام برپا شود ، و قوانین و عدالت و شریعت اسلام به درستی در جامعه پیاده شود ، نیازمند حاکم و رهبری است که از هر جهت از دیگران مسلمان تر ، مومن تر ، عالم تر ، حکیم تر و با تقواتر باشد تا بتواند بهترین تدبیر و راه حل ها را چنانچه که خدا می خواهد پیاده کند ، خیلی عاقلانه است که بگوییم چگونه ممکن است انسانی از درجه تقوا و بندگی خدا ضعیف باشد حال بتواند در راس جامعه و حکومت فراگیر ، آنچه را که درست است و مطابق با خواست الهی است را پیاده کند . در مسیر امامت و رهبری نباید شخص دیگری از او در این مقام بالاتر باشد که اگر کسی رهبر اسلام شد و شخص دیگری در ولایت از او بالاتر باشد ، عملا و در باطن این ولایت ارزشی ندارد و شخص گمنام ولی و خلیفه و رهبر واقعی امت اسلام است .
در حقیقت مقیاس و میزان تقوا و ایمان را کسی نمی داند مگر کسانیکه از هر جهت در این مقام در رتبه های بالا قرار گرفته باشند و به واقع چه کسی بهتر و بالاتر از شخص خود پیامبر می توانست ولایت بعد از خودش را مشخص کند در حالیکه عرض کردیم چه قدر این امام و رهبر برای حکومت اسلامی از ارزش بالایی برخوردار است .
آری تنها خدا و پیامبر خدا می داند که چه کسی لیاقت و ارزش امامت و رهبری بعد از پیامبر را دارد .
سکوت خدا و نبی خدا ، در این امر و واگذاری آن به خود مردم ، کسانیکه مصلحت خودشان را نمی شناسند و دائم در جدال با وسوسه های شیطان و نفسشان هستند خیانت به اسلام و امت آن است در حالیکه دشمنان خدا و رسول خدا خائن هستند .
شیعه ادعا می کند جانشینی بعد از پیامبر را خدا باید انتخاب کند و حقیقتا این کلام حق است و پیامبری که این همه دلسوز امت اسلام بوده است و آمده تا مردم را در دنیا و آخرت هدایت کند ، نمی تواند آنها را در این واقعه تنها بگذارد و آنها را به حال خودشان وابگذارد .
فرض کنید که پیامبر بر فرض محال فراموش کرد ، آیا کسی از صحابه و امت اسلام از پیامبر نپرسیدند که ای نبی شما می میرید یا زنده می مانید؟ اگر می میرید بعد شما وضع اسلام چگونه خواهد بود ؟ آیا در اینجا پیامبر نباید اسم کسی را برای جانشینی بعد از خودش انتخاب می نمود ؟
اصلا همه این ها به کنار ، بعد از وفات پیامبر آیا نباید مساله رهبری و امامت امت را در حضور تمام علما و فضلا و صحابه مطرح می نمودند ؟ آیا نباید در چند مجلس آرای متفاوت از مقامات عالی رتبه حاکمیت اسلامی آن وقت شنیده می شد و در آخر ، با جمع آوری ادله و مدارک دیگران حاکم اسلامی بعدی انتخاب می شد ؟ چرا انقدر عجله کردند ؟ چرا سریع اقدام کردند ؟ چرا جای خیلی از بزرگان همچون حضرت علی و دیگر صحابه خالی بود ؟ با چه عدالت و با چه میزانی این انتخاب سلیقه ای شکل گرفت ؟
✍علیرضا ساغندی
@tarighatezendegi
اثبات ولایت حضرت علی و ۱۱ امام بعد از او !
قسمت ۲
آیا این تعجیل و سرعت و تشکیل شورای پنهانی و بدون تبلیغات و خبر کردن تمام یاران اسلام ، کسانی چون اهل بیت رسول اکرم و دیگر صحابه و یاران رسول خدا ، نشانگر ، حرص و آز و طمع خلافت و زیرآبی رفتن و سیاه نمایی برای نادیده گرفتن ومخفی کردن و پشت پازدن به سخن پیامبر نبود؟
جدن آیا برای رهبری یک امت اسلامی که شریعتشان بر مبنای بندگی خدا ، تقوا و عمل صالح سوار شده است ، رواست که سن و سال ، اصل و نسب یا پول و ثروت یا نژاد یا اجماع چند نفر به اسم اجماع امت تعیین گردد ؟
آیا با وجود پرونده و کارنامه درخشان خیانت های این خلفای سه گانه ، سابقه شرک و بت پرستیشان ، فرار در میدان نبرد ، گوش نکردن و احترام نگذاشتن به وصیت رسول اکرم آن موقع که حضرت درخواست قلم و کاغذ کردند و حتی اتفاقات و افراط و تفریط ها در زمان خلافتشان ، و یا جنایت ها و کشت و کشتارهایی که آن ها مسبب پدید آمدنش بودند همچون جنگ های صفین و نهروان ، صلح امام حسن و واقعه کربلا و مسبب اصلی فرقه فرقه شدن مسلمانان و نابودی و منع نقل حدیث از پیامبر و دیگر اتفاقات ...
آیا باز هم بر کسی پوشیده می ماند که آنها لیاقت رهبری اسلام را داشتند یا نداشتند ؟
آیا با وجود مولا علی ع ، که از بچگی مسلمان بود و در دامان پیامبر رشد یافت و در جنگ ها از همه شجاع تر و دلیر تر بود ، و پیامبر نیز، بارها و بارها مثل داستان غدیر خم ، ولایت بر حق آن حضرت را بر همه یادآور می شد باز هم امامت و رهبری برای شخص دیگری بود ؟
براستی چه کسی وفادارتر ، عاقل تر و پرهیزگارتر و مطیع تر از علی ع در طول تاریخ می توان از او یاد کرد ؟
اگر کسی بپذیرد که ولایت و رهبری امت را باید خدا و پیامبر او معین کند، که طبق اصول مذهبی شیعه این امر اتفاق افتاده است ، باید بپذیرد که امامان بعدی هم یکی پس از دیگری باید توسط خدا انتخاب شوند ، که باز هم طبق اصول مذهبی شیعه ، این مساله رخ داده است و تا امام دوازدهم در روایات ما آمده است .
سلسله این امام ها نباید تا به امروز قطع شود . زیرا قطع شدن آن به معنای بی امام و بی رهبر بودن امت اسلام است .
بی امام بودن هم ، همان دلیل است بر بی رهبری بعد از پیامبر ... چنانچه در آنجا امام امت باید مشخص باشد بعد امام اول هم باید مشخص باشد و فاصله ای نیفتد ...
حال آنکه همه می دانیم این خلافت ها و پادشاهی های ظاهری که حق اهلبیت پیامبر بود این ها سبب رشد و هدایت جامعه اسلامی نبود بلکه برعکس مایه سیاهی و تباهی جامعه اسلامی گشت .
پس فهمیدیم اگر بعد از پیامبر جامعه نباید بدون امام قرار بگیرند مسلما بعد از امام بعدی هم این اتفاق نباید بیفتد .
امام بعدی هم همین طور و ...
و چون در اخبار و روایات شیعه سخنی از امامان گسترده و بیشمار نیامده و تنها به ذکر ۱۲ امام اشاره شده است ، امامانی که باید توسط خدا و امام قبلی تعیین گردند لذا امامان امت در همین ۱۲ تا خلاصه می شوند و ما نمی توانیم آنها را کمتر یا بیشتر بکنیم ... .
و اینجاست که فلسفه وجوب وجود امام از طرف خدا برای همه آشکار می گردد .
و ولایت ۱۲ معصوم اثبات می گردد .
✍علیرضا ساغندی
@tarighatezendegi
#حدیث
✍ پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) از اصحاب خود پرسیدند :
فقیر کیست؟ اصحاب پاسخ دادند : فقیر کسی است که پول نداشته و دستش از مال دنیا تهی باشد.
💠 حضرت فرمودند : آنکه شما می گویید فقیر واقعی نیست ، فقیر واقعی کسی است که روز قیامت وارد محشر شود در حالی که حق مردم در گردن اوست ، بدین گونه که یکی را فحش و ناسزا گفته ، مال کسی را خورده ، خون دیگری را ریخته ، چهارمی را زده ، اگر اعمال نیکو و کار خیری داشته در مقابل حقوق مردم از او می گیرند و به صاحبان حق می دهند ، و چنانچه کارهای نیکویش کفایت نکند ، از گناهان صاحبان حق برداشته و بر او بار می کنند ، و روانه آتش دوزخ می نمایند ، فقیر و بینوای واقعی چنین کس است.
📚 بحارالانوار ، ج 72 ، ص 6
@tarighatezendegi