هدایت شده از جامعه ایمانی مشعر
🔰 مجموعه فیشمنبر
با موضوع انتخابات (بخش اول)
1️⃣ فیش اول:
• آثار حضور حداکثری مردم در انتخابات از دیدگاه رهبرمعظمانقلاباسلامی
2️⃣ فیش دوم:
• به چه کسانی باید رای داد ؟
3️⃣ فیش سوم:
• در دسترس مردم بودن
4️⃣ فیش چهارم:
• روحانیت و انتخابات
5️⃣ فیش پنجم:
• شبهات انتخابات (بخش اول)
6️⃣ فیش ششم:
• شبهات انتخابات (بخش دوم)
7️⃣ فیش هفتم:
• ضرورتها و بایستههای مشارکت حداکثری
8️⃣ فیش هشتم:
• منبرکهای انتخاباتی
9️⃣ فیش نهم:
• نقشه دشمن در انتخابات
👇🏻دریافت مجموعه کامل فیش منبر از پایگاه جامع محتوایی هیأت:
▫️heyat.co/p/4692
|#انتخابات
|#فیش_منبر
پایگاه جامع محتوایی هیأت؛
تلگرام | ایتا | بله | اینستاگرام | وبگاه
💠 جامعهایمانیمشعر
✅ @www1542org
🔹نشد طلوع کنی🔹
هنوز اسیر سکوت تواند زندانها
و پایبند نگاهت دل نگهبانها
تو مثل یک نفس تازه حبس میگشتی
تویی که در نفست گم شدند طوفانها
«چه خلوت خوشی» آرام زیر لب گفتی
و سجده کردی جای تمام انسانها
نشد طلوع کنی تا تو را طواف کنند
تقیّهکار شدند آفتابگردانها
تو یوسفی و مجازات یوسفی این است
چنین دهند گواهی تمام قرآنها
📝 #محمدمهدی_سیار
-----------❀❀✿❀❀---------
@tarikh_j
سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام تسلیت باد
🔹 انتشار مقاله "آموزه های اهل بیت (ع) در معماری تدفینی شیعی؛ ..."
مقاله "آموزه های اهل بیت (ع) در معماری تدفینی شیعی؛ بررسی موردی عناصر هویت ساز (از حمله مغول تا ظهور صفویه با محوریت استان قم و مرکزی)" در شماره ۳ از دوره دوم دوفصلنامه تاریخ اهل بیت علیهم السلام (پاییز و زمستان ۱۴۰۱، که البته اخیرا دردسترس قرار گرفته) منتشر شده است. این مقاله با نام مشترک بنده و آقای حمیدرضا نژادرمضانی و برگرفته از پایاننامه مقطع کارشناسی ارشد ایشان با عنوان "بررسی تاریخی کارکرد سلسله مراتب و عناصر هویتساز در معماری تدفینی شیعی (از حمله مغول تا ظهور صفویه)" است که با راهنمایی بنده در تاریخ ۲۸ دی ۱۴۰۱ در دانشگاه باقر العلوم علیه السلام از آن دفاع و در همان روز یادداشتی در باره آن در این کانال منتشر شده است.
چکیده این مقاله چنین است:
"هنر معماری از نظر تاریخی جزء نخستین هنرهایی بود که توانست خود را با مفاهیم اسلامی سازگار کند. با ورود اسلام به ایران بناهای آرامگاهی بعد از مساجد ظهور چشمگیری داشت. معماران ایرانی در سایه مفاهیم اسلامی و آموزههای اهل بیت (ع) این هنر ماندگار را درقالب معماری تدفینی شیعی بهویژه بقاع متبرکه امامزادگان (ع) بهیادگار گذاشتند. ازطرفی عناصر هویتساز بهکاررفته در مرقد امامزادگان (ع) علاوهبر کارکرد سازهای، هنری و تاریخی، کارکرد ارتباطی برای تبلیغ و گسترش آموزههای اهل بیت (ع) و باورهای تشیع نیز دارند. پژوهش حاضر با تکیه بر مفاهیم برگرفته از دانش معماری، با هدف بررسی مفهوم و شاخصههای عناصر هویتساز در معماری تدفینی شیعی انجام و نمونههایی از آن در اقلیم فلات مرکزی ایران واقع در استان قم و استان مرکزی تبیین شد. دادهها و اطلاعات پژوهش بهشیوه اسنادی- میدانی گردآوری گردآوری و تحلیل شد. نتایج نشان دهنده بازتاب آشکار باورهای شیعی در فضاهای کالبدی با تکیه بر بقاع متبرکه شیعی است. این موضوع در آن بازه زمانی مورد پژوهش برای گسترش تشیع نقش تبلیغی داشته است."
متن کامل مقاله به پیوست در دسترس است.
۱۷ بهمن ۱۴۰۲
@MohsenAlviri
-----------❀❀✿❀❀---------
@tarikh_j
معماری تدفینی.pdf
1.75M
مربوط به یادداشت بالا
متن کامل مقاله "آموزه های اهل بیت (ع) در معماری تدفینی شیعی؛ ..."
@MohsenAlviri
-----------❀❀✿❀❀---------
@tarikh_j