تصریح (تفکر و تأمل و تعقل)
ای کاش روزی بیاد که بقیه بخش های تولیدی کشور اعم از تولید علم مثل دانشگاهها و تولید صنایع مثل خودرو ، زیر نظر شخص حضرت رهبری بوده و تحت ولایت ایشون ، شاهکارهایی مثل این شاهکار عظیم و دلچسب تولید بکنند . انشاالله
پ ن : از دولتهای مختلف چه انقلابی و چه غیر انقلابی ، در این زمینه آبی گرم نشده و نخواهد شد .
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
🔰هم حق و هم ماموریت دانشگاه است که سهمی موثر در اجرای برنامه پیشرفت کشور داشته باشد؛
یکی از مطالبات جدی باید دادن این نقش به دانشگاه در برنامه هفتم باشد
🔹دکتر سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی، روز دوشنبه شانزده آبان با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه شاهد به ایراد سخنرانی پرداخت، وی همچنین در این جلسه به پرسشهای دانشجویان این دانشگاه پاسخ داد.
یکی از بهترین بسترها برای طرح مسئله، گفتگو و ابراز نظرهای مختلف دانشگاه است
🔸در اندیشههای دینی وقتی که کار ویژهای برای دولت تعیین میشود، آموزههای دینی به صراحت بیان میکند که دولت و جامعه نسبت به آن وظیفه نقش دارند یعنی اگر به مسئولان دستور به عدالت داده متقابلا برای مردم هم قیام برای عدالت را بیان میکند.
🔸من بارها در جمع دانشجویان گفتهام که ماموریت و حق و انتظاری که از دانشگاه میرود این است که یک دولت در سایه باشند. دانشگاه محلی برای ایفای چنین نقشی است که تحولات را دنبال کند و بر آن تاثیر بگذارد. اگر دانشگاه سایه به سایه تحولات کشور را دنبال کند و در هرکدام وسع خود را به کار بگیرند و سعی کنند آنجا که نقص و خطا وجود دارد اصلاح و برطرف شود، آنجا که روند به خوبی پیش میرود به تقویت آن کمک کند.
یکی از ماموریتهای مهم دانشگاه، تصمیمسازی برای تصمیمگیریهایی است که در کشور انجام میشود
🔸یکی از ماموریتهای مهم دانشگاه، تصمیمسازی برای تصمیمگیریهایی است که در کشور انجام میشود. یکی از بهترین بسترها برای طرح مسئله، گفتگو و ابراز نظرات مختلف همین دانشگاهها هستند که افراد بیایند و در آنجا بحث و موضوعات را بررسی کنند که اگر چنین باشد هم اهداف مشترک همه محقق میشود و هم نظام و جامعه از آن بهرهمند میشوند.
🔸درحالیکه هزینه سنگینی برای آموزشعالی صدها هزار دانشجو انجام میشود اما استفاده لازم از ظرفیت دانشگاه اعم از دانشجو و استاد صورت نمیگیرد، برای حل مسائل کشور باید به پایاننامهها و تحقیقات دانشگاهی بها لازم داده شود.
🔸برای دانشگاههای ما، ماموریت تعریف نشده است، این موضوع را در یکسال گذشته هم در مجمع تشخیص مصلحت نظام و هم در نامه به دولت بیان کردم. یک مطالبه واقعی این است که در همین لایحه برنامه پنجساله هفتم که در یکی دو ماه آینده دولت قرار است به مجلس بدهد و مجلس تصویب کند باید نقش و جایگاه دانشگاه در برنامه پنجساله هفتم مشخص شود، این هم حق و هم ماموریت دانشگاه است.
🔸در سیاستهای برنامه هفتم که اخیرا در مجمع تشخیص بحث شد و از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، رشد هشت درصدی تعریف شده است ، این رشد هشت درصدی نیاز به کار جدی دارد تا مباحثی که مورد انتظار است فراهم شود و لازمهی آن پای کار آمدن دانشگاه است، دانشگاه در این باره ماموریت برنامه داشته باشد.
🔸اگر وظیفه و سهم دانشگاه از این هدف مشخص شود موجب یک نشاط علمی و اجتماعی در دانشگاه خواهد شد و دانشجو و استاد احساس میکند که در روند پیشرفت کشور و جامعه نقش دارد و تاثیرگذار است
✅ پایگاه اطلاعرسانی دکتر سعید جلیلی
@saeedjalily
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
سیر تاریخی و محیطی حوادث، لازمهی بررسی هر پدیده
🔸به حوادث اخیر کشور یا هر پدیده دیگری از چند سطح میشود نگاه کرد؛ زمانی خود پدیده را مورد بررسی ابعادی قرار میدهیم، زمانی هم به زمینه وقوع آن پدیده توجه میکنیم. حوادث جاری را هم باید از سیر رویدادهایی که این حوادث در ادامه آن بروز پیدا کرده است دنبال کنیم. برخی از موضوعات در عرصههای اجتماعی و سیاسی را نمیتوان فارغ از تحولات محیطی بررسی کرد، هم محیط خود کشور، هم محیط منطقهای و هم بینالمللی در این موارد اهمیت دارد. اگر راجع به موضوعات مختلف نیاز به تحلیل دقیقی داریم باید این موارد را در نظر گرفت.
🔸در همین حوادثی که مربوط به انقلاب اسلامی است حرکاتی در یک روند تاریخی حداقل شصتساله شکل گرفته است. از حوادث 13 آبان که نزدیک به شصتسال پیش دولت وقت ایران، به خواست آمریکا به مجلس لایحه میداد و مجلس تصوی میکرد که اگر یک شهروند معمولی آمریکایی، عالیترین مقام ایرانی را کشت، دادگاه ایران حق محاکمه او را ندارد تا امروز سیری شکل گرفته است که هرکدام از نقاط آن حلقههای این بحث را کامل میکند.
🔸میبینیم که دشمن ابایی ندارد که اعلام کند فشار حداکثری را دنبال میکند و بعد هم به کرات اعلام میکند که در فشار حداکثری شکست خوردهایم و حالا متوجه میشویم روند مسیر به گونهای است که دشمن میگوید من روزی صدام را به جان این ملت میاندازم و ایران هم حق ندارد از یک کشور سیم خاردار بگیرد. حالا در همان روند به جایی رسیدهایم که همانها بیان میکنند که آیا کشورهای دیگر، تولیدات نظامی ایران را استفاده میکنند یا خیر؟ این یعنی یک روند طی شده و به امروز رسیدهایم.
🔸او دیده است که ابزار جنگ جواب نداده است، دیده است که ابزار تحریم اقتصادی هم جواب نداده است، فشار سیاسی و رسانهای هم به جایی نرسیده و حالا آن دشمن چه کار دیگری میتواند بکند؟ اگر روزی موانعی چون حمله نظامی دشمن، یا تحریم اقتصادی و فشار رسانهای و سیاسی داشتهایم حالا دشمن به اعتراف خودش مستأصل شده است.
🔸دشمن پیشبینی میکند که کشور میتواند پیشرفت و شتاب بگیرد، این امر البته نیازمند کار کردن و تلاش داشتن است اما دشمن از همین میترسد که مبادا این جامعه خودش سراغ ایرادات و اشکالات موجود برود، آنها را رفع کند و سرعت پیشرفت و شتاب را افزایش دهد. دشمن از این میترسد که زخمهایی رویش دست میگذاشت حالا توسط خود جامعه درمان و برطرف شوند.
🔸مردم قدرت و علت اصلی به نتیجه نرسیدن اهداف دشمن بودهاند، چه در زمان جنگ و چه در دورههای بعدی این مردم قدرت اصلی و مانع بزرگ سر راه تحقق اهداف دشمن بودهاند. دشمن در صدد است مردمی که چنین راهی را انتخاب کردهاند و تا اینجا پیش آمدهاند را از ادامه میسر منصرف کند.
تشییع پیکر شهید سلیمانی شکل عالی از همراهی ملت با یک نگاه است
🔸قدرت در همراهی ملت با یک نگاه است، وقتی دشمن همه نیروی خود را به کار میگیرد و توپ و تانک را به صحنه میآورد و نیروی نیابتی را بسیج میکند اما به نتیجه نمیرسد به دلیل همین همراهی ملت است.
🔸اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا در پایان دوره ریاستجمهوری خود در بیان گزارش عملکرد هشت ساله دولتش اعلام میکند که سیاستهای آمریکا در هشت سال جنگ سوریه بهخاطر ایستادگی ایران دربرابر آن با شکست مواجه شده است. اینکه شهید حججی در دهه نود ظهور و بروز پیدا میکند آنطور استوار و محکم برابر دشمن میایستد نشانه ایستادگی این نسل است و بعد تشییع پیکر شهید سلیمانی شکل عالی از همراهی ملت با یک نگاه است، دشمن میخواسته بگوید «نه غزه، نه لبنان» اتفاقا قهرمان آن عرصهها، قهرمان ملی میشود.
🔸امروز شهید آرمان علیوردی را میبینیم که چگونه تبلور همان نگاه را به ما منتقل میکند و دربرابر آن شکل از رفتارهای داعشی بر دین خود پایدار میماند.حسرت دشمنان نداشتن جوانانی همچون شهید سید روح الله عجمیان است که با اینکه هیچ برخورداری از نظام نداشته و هیچ وظیفهای نداشته است پای کار این اندیشه میآید و جان خود را فدا میکند
✅ پایگاه اطلاعرسانی دکتر سعید جلیلی
@saeedjalily
تصریح (تفکر و تأمل و تعقل)
🎥 افشاگری دکتر زرشناس از واقعیتی غیر قابل انکار...
⏪ ریشه اغتشاشات مقصرین اصلی آشوبها
🔸آقایان شورای عالی انقلاب فرهنگی بایست محاکمه و پاسخگو باشند.
جنگ نرم چگونه است؟
🔹حداقل در شش سطح بررسی می شود
⬅️ ویژگی های جنگ نرم :
۱ - پیچیده بودن
۲ - آرام و بی صدا
۳ - غافلگیر کننده
۴ - پیشرفته
۵ - هنرمندانه
۶ - سازماندهی شده
۷ - سریع و پرشتاب
۸ - دقیق نبودن مرزهای خودی و غیر خودی.
⬅️ روش های اعمال جنگ :
۱ - فریب مردم
۲ - شایعه پراکنی
۳ - شبهه افکنی در جامعه
۴ - کارشکنی در برنامه ها
۵ - نفوذ (نفوذ در اشخاص- نفوذ در ارکان- نفوذ در برنامه ها و تصمیمات).
۶ - برخی اغتشاشات صنفی
⬅️ ابزارهای جنگ نرم :
۱ - رسانه؛ به عنوان مهمترین ابزار جنگ نرم شامل : ماهواره، اینترنت، فضای مجازی
۲ - سلبریتی ها از هر قشری (هنرمند، ورزشکار، شاعر، خواننده و...)
⬅️ اهداف جنگ نرم :
۱ - تغییر باورها و اعتقادات
۲ - تغییر افکار و اندیشه ها
۳ - تغییر رفتار
۴ - تغییر ساختار (هدف غایی)
⬅️ پیامدهای جنگ نرم :
۱ - سست کردن مقاومت ملی
۲ - از بین بردن وحدت و انسجام
۳ - به هم ریختن آرامش روانی جامعه
۴ - ایجاد دوقطبی های کاذب و عمیق کردن برخی شکاف های سطحی و جزئی موجود
۵ - تقویت گرایشات به خارج از مرزها
۶ - تغییر سبک زندگی از شیوه بومی، سنتی و اسلامی به لوکس گرایی و مصرف زدگی
۷ - تغییر نگاه طهارتی مردم به برداشت صرفا بهداشتی (سگ چون واکسن زده و با شامپوی لوکس شستشو می شود پس نگهداریش در منزل بلا اشکال است!)
۸ - ترویج بی تفاوتی نسبت به محیط اطراف و اطرافیان، چه این اطراف، همسایه یا شهر دیگری باشد یا کشوری دیگر.
و...
⬅️ راههای مقابله با جنگ نرم :
۱ - تکیه به خداوند و رعایت تقوا و تعبد
۲ - بصیرت افزایی
۳ - نیکوکاری
۴ - تقویت همبستگی
۵ - خدمت به مردم
۶ - شایسته گزینی
۷ - مبارزه با فساد
۸ - صداقت با مردم
۹ - حضور در مراسم
۱۰ - تقویت روحیه ایثار
۱۱ - تقویت امید در جامعه
۱۲ - باور به نقش جوانان
۱۳ - توجه جدی به پرورش کودکان و
دانش آموزان
۱۴ - تسهیل ازدواج
۱۵ - توجه به معیشت مردم
۱۶ - اعتقاد به اصل "ما می توانیم"
۱۷ - ساده زیستی و پرهیز از اسراف
۱۸ - مصرف کالای داخلی
۱۹ - تلاش در جهت رفع محرومیت
🔻و مهم تر از همه جهاد تبیین
تصریح (تفکر و تأمل و تعقل)
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
9.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆👆عاقبت لیدر اعتراضات دانشجویی دیروز، آینهعبرت معترضین دانشجویی امروز
♦️ #حمزه_غالبی رئیس ستاد جوانان میرحسین موسوی در انتخابات ۸۸ بود؛ او هم روزی سرسختانه مبارزه میکرد، برای تصوراتی مثل: تقلب انتخاباتی، خفقان و نداشتن آزادی، دیکتاتوری رهبری و سرکوبگری لباسشخصیها، کشتن نداآقاسلطان توسط عوامل نظام، احساس فلاکت ایرانی و...
♦️وی پس از دستگیری و محکومیت به حبس، هنگام مرخصی از کشور فرار کرده و حالا پس از مدتی زندگی در کشور فرانسه(مهد بهاصطلاح آزادی غربی) برای شما از تغییرات تصورات خویش روایت میکند...
🎞برشی از مستند الفالف، پاریس
✍ایکاش این مستند در دانشگاهها و خوابگاههای دانشجویی اکران و حول آن کرسی آزاد اندیشی برگزار شود؛ شاید اینبار جوانان کمتری فریفتهی سناریوی مشترک انتخاباتی دموکراتهای آمریکایی و لیبرالهای ایرانی شوند
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
23.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«اگر براى اين حادثه تلخ، مسلمانى از روى تأسّف بميرد ملامت نخواهد شد و از نظر من سزاوار است»
این جمله را همه ما بارها شنیده ایم. جمله ای که گوینده آن حضرت علی علیه السلام است و عموما زمانی به کار می رود که به یک زن یا انسان بی دفاع (ولو یهودی) ظلم و تعدی شود. اما جالب است بدانید که ماجرای به کار بردن این جمله از سوی حضرت علی با آنچه که در ذهن خیلی از مردم شکل گرفته کاملا متفاوت است و ایشان این حرف را خطاب به سپاهیان خود که در تامین امنیت برای مردم در برابر دشمن کوتاهی کردند، به کار می برد. یعنی این سخن قبل از آنکه واکنشی به تعدی به زن یهودی باشد، واکنشی به «کم کاری سپاهیان خود برای فرار از جهاد با دشمن و قصور در تامین امنیت» است.
خطبه 27 نهج البلاغه در همین رابطه است که می توانید به آن مراجعه کنید اما نکته اساسی اینجاست که سالهای سال، این جمله معروف را آنقدر به اشتباه بیان کرده اند که اساسا کاربرد آن در ادبیات بسیاری از نخبگان و علمای ما نیز کارکرد دیگری پیدا کرده. فیلم را ببینید و توضیحات حجه الاسلام طباخیان را بشنوید.
عضو کانال شوید 🔻
https://eitaa.com/joinchat/1844903939C0e8d01846b