eitaa logo
تصریح (تفکر و تأمل و تعقل)
75 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.1هزار ویدیو
13 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💢ابعاد شرعی و حقوقی معاملات فردایی ارز و طلا 🔹منظور از معاملات ارزی یا طلای فردایی، مبادلاتی است که در آن ذی‌نفعان بازار ارز در پایان یک روز معاملاتی، در رابطه با قیمت ارز در روز آینده با یکدیگر وارد معامله می‌شوند و براساس پیش‌بینی‌هایی که از نرخ ارز در روز آینده دارند، طرفین تعهداتی را بر عهده می‌گیرند. در واقع تلاش می‌کنند با پیش‌بینی صحیح نرخ ارز در آینده به سود مرتبط دست پیدا کنند و طبعا زیان ناشی از پیش‌بینی ناصحیح خود را نیز می‌پردازند. 🔸در اینگونه معاملات مجموعه‌ای از افراد دارای اعتبار نسبت به تشکیل یک گروه برای انجام معاملات فردایی اقدام می‌کنند و یک نفر به‌عنوان سرگروه تعیین می‌شود. سرگروه برای بالا بردن تضمین معاملات و پرداخت غرامت در صورت انجام پیش‌بینی نادرست که اصطلاحا «تاوان» نامیده می‌شود متناسب با سقف فعالیت مورد تقاضای عضو، از وی چک تضمین یا اصطلاحا چک گارانتی دریافت می‌کند. 📌معاملات فردایی مطابق نظر برخی مراجع عظام تقلید باطل است؛ همچنین مطابق اظهار نظر بانک مرکزی اینگونه معاملات غیر قانونی می باشد. 🔗 جهت مشاهده متن کامل یادداشت روی لینک زیر کلیک کنید👇👇 https://www.tyb.ir/?p=29295 ✍️@javadebadi_ir حجت الاسلام دکتر جواد عبادی https://eitaa.com/tasrih
🔰آیت الله حائری شیرازی (ره) 📌اگر بچه هایتان را در سن پایین تر به کلاس قرآن و امثال آن هم گذاشتین مشکلی نیست ولی سعی نکنید بچگی بچه را از دستش بگیرید. خیلی خطرناک است که بچه در سن پایین کارها و ادای بزرگتر ها را در بیاورد و از بچگی خود فاصله بگیرد. ایشان می فرمودند: از امام صادق عليه السّلام نقل است که: روزى عيسى در دوران كودكى، از شدت درد به خود مى‌پيچيد و در آن حال به مادرش گفت كه از پوست برخى درختان مايعى تهيه كن تا آن را بخورم و شفا يابم. عيسى هنگام خوردن آن مايع از بوى نامطبوعش بى‌تابى و زارى مى‌كرد. مريم با شگفتى گفت: تو خود گفتى كه اين مايع را درست كنم؛ پس چرا چنين بى‌تابى مى‌كنى‌؟ عيسى گفت: مادرم، دستور تهيۀ اين مايع براساس علم پيامبرى‌ام بود و گريه‌ام به خاطر كودكى‌ام. آری اینکه خودش دارو را پیشنهاد میداد این جنبه نبوتش بود و اینکه فرار میکرد جنبه بچگی اش بود.. همچین مطلبی در مورد امام عصر(عج) هم نقل شده که نامه را از مقابل حضرت عسکری برمی‌داشت و فرار می‌کرد. کانال روایــــــــت ها وحکــــــایت هاhttps://eitaa.com/revayathavahekayatha1
«کی شود که ما و من نماند...» دو نفر عارف شبی تا صبح نشستند و درباره خداوند متعال صحبت می کردند،یک جمله او می گفت و یک جمله دیگری سحر که شد یکی از آنها گفت : به به امشب شب خوبی بود،با یاد خدا گذشت.من از خدا صحبت کردم و شما هم از خدا صحبت کردید.... دیگری که پیشرفته تر بود گفت : شب خوبی هم نبود چون من سعی کردم چیزی بگویم که تو خوشت بیاید و تو سعی کردی چیزی بگویی که من خوشم بیاید... و بعد گفت: کی شود که ما و من نماند من و ما رفته و خدا بماند قسمتی از بیانات گهربار مرحوم آیت الله حاج شیخ عبدالقائم شوشتری رحمة الله علیه ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈ ✔️ کانال رسمی مرحوم آیت الله عبدالقائم شوشتری @gham_e_esheg https://eitaa.com/tasrih
5.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حتی شوخیشم قشنگ نیست... صدقه نمیخوام... حق خودمو بده! کانال اقتصاد فرهنگیhttps://eitaa.com/h_abasifar ................................................................. ✍️قضیه « کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من »ه... در برابر تبعیض و ناعدالتی از طرف دولت و بنگاههای اقتصادی و کارفرماها و سرمایه داران در حق عموم مردم و زیر دستان در ➕وهله اول باید خود مردم برادرانه ، عدالت را در بین خودشان جاری بکنند ، همانند کمک های مردمی که در سالهای اخیر بخصوص در قضیه کرونا و با اشاره حضرت رهبری ، مردم برای دستگیری از یکدیگر اقدام به کمک های مومنانه کردند و در ➕وهله دوم ، محکم و استوار و مقتدرانه و عاقلانه از بالادست مطالبه عدالت را بکنند ...
✍️حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 🔻 سنت است که در ماه رجب یک برنامه اعتکافی صورت گیرد؛ این اعتکاف یک نوع اعتزال از کثرات موهومه و کارهای روزمره‌ است. 🔸 اگر این کار را انسان بتواند با روح انجام دهد، یک نوع تطهیر و توجّه به حق‌تعالی است و نمونه‌های قرآنی زیادی هم داشته است. 🔹 یکی از مواردی که این عزلت عبادی را که از کثرات موهومی انسان انتقال پیدا کند به یاد حق‌تعالی، در همین یک آیه می‌توان یافت که فرمود: «وَ اذْکُرْ فِی الْکِتَابِ مَرْیَمَ». کلمه به کلمه آن روی حساب است. «وَ اذْکُرْ» برای تذکّر است. «وَ اذْکُرْ فِی الْکِتَابِ مَرْیَمَ إِذِ انْتَبَذَتْ مِنْ أَهْلِهَا مَکَانًا شَرْقِیًّا»؛ یعنی حضرت مریم از اهلش کناره گرفت و خودش را در معرض و مکانی قرار داد که از الطاف الهی انتظار اشراق داشت. 🔸 هر عزلتی از اهل، مطلوب نیست، ولی این عزلت برای توجّه به حق‌تعالی بوده است. دوباره می‌فرماید: «فَاتَّخَذَتْ مِن دُونِهِمْ حِجَابًاً»؛ یعنی «من دون اهل» بالاخره بدون تعارف سخت است. 🔻 اگر ما بخواهیم یک فصل کوتاهی یک عزلتی و خلوتی برای خود داشته باشیم تمام کارهای روزمره ما به هم می‌ریزد، تمام شخصیّت ما به هم می‌ریزد. پس معلوم می شود که ما این کارهای روزمره را عادت کردیم و طبق عادت انجام می‌دهیم. 🔸 ولی «مَکَانًا شَرْقِیًّاً»؛ اگر خواستیم از کاری روی‌گردانی کنیم، اگر برای حق‌تعالی باشد و اگر در چارچوبی قرار بگیریم که انتظار اشراق بیشتر در این چارچوب داشته باشیم، این مطلوب است و باید منتظر خیرات و برکات باشیم. 🔹 «فَاتَّخَذَتْ مِن دُونِهِمْ حِجَابًاً» و بعد می‌فرماید: «فَأَرْسَلْنَا إِلَیْهَا رُوحَنَا فَتَمَثَّلَ لَهَا بَشَرًا سَوِیًّا». به هر حال این انتباذ و این کناره‌گیری باید واقعاً یک کناره‌گیری باشد. 🔸 یک زمانی انسان در اعتکاف هم همراه خود گوشی دارد و با آن در اعتکاف هم دائم مشغول است؛ این چه انتباذی خواهد شد؟ و چه اتخاذ حجابی است؟ ما که نمی‌خواهیم در اعتکاف حالت فیزیکی پرده‌داری را رعایت کنیم و مثل بچه‌ها عروسک بازی کنیم و یک خانه پرده‌ای در مسجد درست کنیم 🔹 در حالی که تمام اعتکاف در آن روح اعتکاف است که باید یک انتقالی و توجّهی به حق‌تعالی شود و پشت به کارهای روزمره شود. این‌ها باید در کنار هم باشد؛ این دو طرف و کفه‌ی میزان یک استعاذه هستند. 🔻 انسان به حق‌تعالی پناه ببرد و خودش را جمع کند از کثرات موهومیه و کارهای روزمره که برای خود ایجاد کرده است. این هم یک نوع استعاذه و پناه بردن به ظل توجّهات الهی است. 🔸 ولی [اگر] می‌خواهد مکان انتخاب کند، «مکاناً شرقیاً» را انتخاب کند. واقعاً خودش و مکانی که انتخاب می‌کند را در معرض یک توجّهی، یک عزلتی، یک روی‌گردانی از خیالاتی و... قرار دهد. چون اینها به طرز بدی ما را اسیر می‌کنند و آمادگی برای موت را از ما می‌گیرند. 🔹 کثرات روزمره همه گونه آفت به ما منتقل می‌کند. کافی است انسان سه روز بتواند قواعد موهومی خود را به هم بریزد؛ ولی به شرطی که در ضمن جمع کردن خود از همه کثرات خیالی و تشتّت فکری خود و کارهای روزمره عادی که وزنی هم ندارد ـ ولی تبدیل به عادت شده است ـ روی‌گردان شود به سمت یک اشراق و به سمت توجّه به حق تعالی و به سمت یک آرامش و به سمت یک اعتدال صحیح. 🔺 @nasery_irکانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری ‌ ‌ https://eitaa.com/tasrih
⭕️ پشت پرده گران سازی دلار منجر به دستاورد سازی دولت پزشکیان و تخریب مدیر دولت شهید رئیسی خواهد شد. 📌احتمالا دولت دکتر فرزین رئیس بانک مرکزی را قربانی بالا رفتن دلار خواهد کرد وی را برکنار می کند و با این حرکت چند هدف را دنبال خواهد کرد. 🔻اولا در رسانه هایشان خواهند نوشته علت اصلی کاهش ۳۹ درصدی ارزش پول ملی در این ۱۳۰ روز دولت پزشکیان ، مدیر دولت شهید رئیسی است. 🔻دوما با برکناری دکتر فرزین ، مقصر اصلی را به گردن دولت قبل می اندازند و دلار ۸۲ تومانی برمی گردانند به ۷۰ هزار تومان و از همتی قهرمان می سازند. 🔻سوما جلوی استیضاح همتی گرفته خواهد شد. 🔻چهارما کسری اعتبار و کم کاری دولت جبران خواهد شد. بیچاره مردم!!
6.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حتما مجلس باید با دولت تعامل کند و بی‌جهت به آن فشار نیاورد اما وقتی ناکارآمدی برخی از وزرای دولت، سبب بهم خوردن امنیت اقتصادی جامعه شود، اگر مجلس از اختیارات قانونی خود استفاده نکند یا خدای ناکرده وارد معامله شود، پیکان مطالبه جامعه به سمت رهبری سوق پیدا می‌کند، خصوصا که در مواردی رسانه‌های بیگانه در تشدید این وضعیت تلاش می‌کنند تا جامعه را در برابر ولی و رهبری قرار دهند......
هیس! وفاق ملی را به هم نزنید! چرا دو‌قطبی سازی می کنید!؟ 🔸 «روزی معاویه برای این که امام حسین (ع) را وادار به بیعت با یزید کند نزد آن حضرت آمد و با آن بزرگوار به بحث پرداخت. حضرت فرمود: تو می گویی من با کسی که شرابخوار است بیعت کنم؟ معاویه گفت: چرا از مؤمن غیبت می کنی؟... معاویه با چنین کلام و منطقی مردم را فریب می داد. 🔸 امروز هم در جامعه ما کسانی هستند که اگر از یک گناه، بدعت و انکار ضروری دین توسط مسئولی انتقاد شود، می گویند چرا غیبت می کنی!؟ این کار موجب تضعیف حکومت اسلامی می شود! 🔸 مگر هر شخصی در هر پستی قرار گیرد، آن فرد معادل نظام اسلامی است!؟ 🔸 اگر باب انتقاد از حکام باز نباشد، اساس اسلام از بین خواهد رفت، داستان معاویه تکرار خواهد شد. آن زمان استبداد سلطنتی حاکم بود، امروز استبداد جمهوری خواهد شد! ✅ حضرت سید الشهدا (ع) کسی بود که بنای چنین سنتی را در جامعه اسلامی گذاشت که باید با حاکمی که مخالف دین عمل می کند، برخورد شود. در مرحله اول با موعظه و نصیحت، در مرحله بعد هم از راه های دیگر، تا جایی که اگر حفظ ارزش های اسلامی متوقف بر نثار خون بود، مؤمن باید آمادگی چنین فداکاری را داشته باشد. (1) پ.ن: رحمت و رضوان خدا بر آیة الله مصباح و زبان گویایش در اظهار حق. چه قدر جای این استاد فکر، خالی است... شاید اگر امروز زنده بود و به او اجازه صحبت پیش از خطبه نماز جمعه می دادند! می گفت: «امروز هم در جامعه ما کسانی هستند که اگر از مجال دادن به فتنه گران توسط مسئولی انتقاد شود، یا به قانون گریزی آنان اعتراض شود، می گویند چرا ضد وفاق حرف می زنی و دو قطبی سازی می کنی!؟» ✍محمد صالح مشفقی پور _____________ (1) در پرتو آذرخش/ آیة الله مصباح/ ص38 و 39.
🔴دولتی ها (عموماً و این بار با )این بار برای اینکه از صحنه قضاوت مردم ایران فرار کنند، سعی در سوءاستفاده از حمایت رهبر انقلاب از دولت کرده و به نوعی ایشان را در برابر هر شکست احتمالی اقدامات و ناکارآمدی افراد دولت چهاردهم مسئول معرفی می‌کنند ♦️به زبانی دیگر روش فوق مبتنی بر این تعریف شده است که با سوءاستفاده از حمایت رهبری و القای انگاره هم نظری رهبر انقلاب درباره تمامی اقدامات دولت، ایشان به سپری در برابر پاسخگویی آتی در برابر شکست‌های احتمالی برخی از راهبرد‌های از پیش شکست خورده دولت بدل شوند. ♦️این روشِ مبتنی بر سوءاستفاده از اعتماد و حمایت رهبری در حالی صورت می‌پذیرد که ایشان همواره بر رأی مردم توجه و تأکید داشته و به همین واسطه از هر دولتی به عنوان نماینده رأی ملت ایران حمایت کرده‌اند و بر همین اساس نیز همواره تمام ارکان نظام را به حمایت از دولت‌ها تشویق کرده‌اند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آقای فرمودند که انتصاب حزب‌اللهی‌های بی‌تجربه به مناصب خیانت است. 🔹حقیقتاً حق‌تر از این جمله نیست. عالی بود. مصیبتی داریم با برخی مدعیان دین و مذهب و انقلابی‌گری که نه تخصص دارند، نه تجربه دارند، نه سواد درست حسابی دارند نه طرح و ایده و برنامه اما مرتباً دنبال پست و مسئولیت هستند. حزب‌‌اللهی‌های قدرت‌طلب! 🔸آقای پزشکیان؛ والله خیانتی بالاتر از تاییدصلاحیت شما و انتخاب شما بعنوان رئیس‌جمهور نبود. مرتباً از آیات قرآن و نهج‌البلاغه می‌خوانید اما نه تجربه داشتید، نه تخصص دارید و نه برنامه! آیا این خیانت نبود که بدون هیچ تخصص و تجربه موثر و بدون طرح و برنامه، این مسئولیت سنگین را پذیرفتید؟
شبهاي هجر را گذرانديم و زنده ايم ما را به سخت جاني خود اين گمان نبود ..................
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این جمله جناب سید حسن نصرالله بسیار مهم و قابل تأمل است: «حزب الله تجسم عینی تفکر سیاسی آیة الله مصباح در سطح منطقه است.» 🔹 شاید یکی از علل آن پیام کم نظیر حضرت رهبری برای درگذشت آیة الله مصباح و همچنین آن همه تخریب ها علیه ایشان در طول انقلاب و حتی در همین انتخابات گذشته، به همین جمله مهم «سید مقاومت» باز می گردد! 🔸 خدا هدایت کند یک مشت مغرض ی و البته یک مشت جاهل را که هنوز هم در حال تخریب آیة الله مصباح و فکر او با انگ «انجمن حجتیه» هستند! 🔹 جالب است! «پرچمدار مقاومت در منطقه»، «حزب الله سرافراز» را نماد عینی اندیشه سیاسی آیة الله مصباح می داند! اما یک مشت کج فهمِ بد اندیش در داخل، برای چهارتا رأی بیشتر یا اغراض دیگر، ایشان را انجمن حجتیه ای و انحرافی می خوانند! 🔸 همه به ویژه جوان ترها، این حرف ها را ببینند و فریب چند سیاسی باز یا پروژه بگیر را نخورند!