eitaa logo
سیر و سلوک و معرفت نفس
173 دنبال‌کننده
243 عکس
266 ویدیو
1 فایل
طهارت نفس: یعنی ترک صفات رذیله ودوری از مصاحبت و همنشینی با افراد ناصالح و همنشینی باانسانهای پاک سرشت{شرح گروه}: 1 کسب اطلاع از واقعیات زندگی 2 تفکر در سرانجام مسیر انسان 3 یاد مرگ ، شناخت مبدا، معاد و قیامت @Alavi_09173413229
مشاهده در ایتا
دانلود
1_2289615572.mp3
1.07M
🔹 حلم‌وتواضع‌مرحوم‌ڪاشف‌الغطاء 🔸آیت الله مجتهدی ره کانال ایتا تزکیه و طهارت نفس https://eitaa.com/joinchat/571736158Ca8d640cfa2
اصول مهم در تزکیه نفس و سیر الی الله اصل پنجم : "بهره گیری از استاد" در این مسیر سخت و پرفراز و نشیب که لازم است انسان با آگاهی و احتیاط گام بردارد، بهره گیری از استاد طی طریق کرده ای که یا خود از علمای بزرگ دین بوده و یا مورد تأیید علمای بزرگ دین باشد، اهمیت زیادی دارد. زیرا سالک با راهنمایی‌های استاد، مسیر خود را درست و راحت تر و بدون خطر گمراهی طی خواهد نمود. طی این مرحله بی هم رهی خضرمکن ظلمات است بترس از خطر گمراهی اگر در این مسیر برای فرد حالات و مکاشفاتی رخ داد باید آن را از غیر استاد پنهان داشته و کتوم بود تا فرد محرم اسرار الهی شده و دچار تظاهر، ریا و منیت نشود و بیان آن‌ها برای استاد هم تنها جهت دریافت راهنمایی و مشاوره باشد، تا موجب سلب توفیق نگردد. هر که را اسرار حق آموختند  مهر کردند و دهانش دوختند نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که باید نهایت دقت صورت گیرد تا انسان در دام شیادانی که از غیر مسیر الهی، مانند: ارتباط با شیاطین و اجنه، ریاضت‌های نادرست، سحر و جادو و... به قدرت و توانایی‌هایی غیر الهی رسیده‌اند، گرفتار نشد. لذا باید دانست که طی طریق الهی سالک تنها در مسیر شریعت اسلام ممکن خواهد بود و دستورات استاد نباید با دستورات اسلام در تضاد باشد. باید دانست که اساتید بزرگ عرفان و اخلاق یا خود از علمای بزرگ دین بوده‌اند و یا شاگرد بی واسطه و یا با واسطه آن‌ها بوده‌اند. مثلاً کسانی مانند: شیخ رجبعلی خیاط (ره) که شاگرد مرحوم آیت الله شاه آبادی (ره) بوده و یا مرحوم دولابی (ره) که از شاگردان آیت الله انصاری همدانی (ره) بوده‌اند. یکی از کلمات دلنشین مرحوم حاج سید علی قاضی(ره) این است که : اگر انسان نصف عمر خود را در پیدا کردن (استاد)کامل صرف کند جا دارد.(پندهای حکیمانه،ص84) آیت الله حق شناس (ره) می‌فرمایند: «لا نجاة الا بالطاعة و الطاعة بالعلم». (الکافی ج 1، ص 13، ح 12) طاعت علم می‌خواهد. قسم به امام‌زمان (ع) اگر استاد اخلاق نداشته باشی؛ به جایی نخواهی رسید. همین‌که حرف بزنی؛ اهانت می‌کنی، غیبت می‌کنی. «لانجاة الا بالطاعة». «لا» برای نفی جنس است، یعنی از نجات خبری نیست؛ مگر اینکه طاعت و بندگی کنی. بندگی هم راه دارد. طاعت و بندگی با علم است. باید بروی و یاد بگیری. (از ملک تا ملکوت، ص 244) مرحوم نخودکی اصفهانی (ره) در این خصوص می‌فرمایند: اول آنکه انسان باید خود جد و جهد کند تا اطمینان نماید که طریقی را که می‌خواهد سلوک کند، طریق حق است. آنگاه که حقیقت طریق معلوم شد، اگر چند روزی فتح باب نشد، سالک نباید دلتنگ شود. نه آنکه انسان از اول بدون آگاهی وارد طریق شود، و در آخر همچنان مشکوک باشد که آیا این طریق حق است؟ و یا این راهنما راستگوست یا دروغگو و به خود بسته است؟ دوم آنکه اگر انسان به وظایف خود عمل کند، خداوند مطالب را در هر وقت و هرجا که باشد، به او می‌رساند. (نشان از بی نشان‌ها، ص 126) کانال ایتا تزکیه و طهارت نفس https://eitaa.com/joinchat/571736158Ca8d640cfa2
1_2100964394.mp3
9.26M
۰۰ ۰۰: حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه ۴۴ | ۱۴۰۱/۸/۲۲ ~ ۳۰ دقیقه |۹ مگابایت ـــــــــــــــــــــــــ فهرست زمانی مطالب؛ • 00:45 بشارتی به جبران‌کارانِ سیاه‌پیشینه • 09:15 هشداری به گناه‌کارانِ غافل •• 10:39 مثالی در چیستیِ محرومیت گناه‌کاران • 13:23 محاسبه عمْری که گذشت و جبران آن • 15:04 آمادگی سالک در مقابله با موانع درونی و بیرونی •• 19:42 جنس هدایت‌گری قرآن و عترت علیهم‌السلام •• 23:06 جدیت سالک در برگزیدن حق از میان باطل‌ها •• 27:11 تعامل بر مدار حق با اهل ایمان ‎ـــــــــــــــــــــــــ کانال ایتا تزکیه و طهارت نفس https://eitaa.com/joinchat/571736158Ca8d640cfa2
استاد تحریری : خداوند تبارك ‏و تعالى وجود انسان را به واسطه‏ ى درك و فهم ويژه، از ديگر موجودات برترى داده است، پس هر عملى كه از انسان سر مى‏ زند، به پشتوانه‏ ى درك او از خود و نيازهاى خويشتن، جهان هستى و محيط اطراف خود است و اعمالى كه بدون اين پشتوانه انجام شود، اعمالى از روى يا سهو ناميده مى‏ شود. 🔷آن چه مهم است، نوع درك‏ هايى است كه انسان بر اساس آن، اعمال خويش را تحقق مى‏ بخشد. 🔷 گاهى توهم‏ ها و امور غير واقعى، پشتوانه‏ ى اعمال او است و گاه امور ظنّى و حدسى او را به عمل وادار مى‏ نمايد كه در تمام اين موارد، عمل او جاهلانه محسوب مى‏شود و طبيعى است انجام چنين حركتى، به گمراهى و هلاكت منجر خواهد شد. 👌امام على عليه‏السّلام در اين باره فرموده است: «فَإِنَّ الْعامِلَ بِغَيْرِ عِلْمٍ كَالسّائِرِ عَلى غَيْرِ طَرِيقٍ، فَلا يَزِيدُهُ بُعْدُهُ عَنِ الطَّرِيقِ الْواضِحِ إِلاّ بُعْدا مِنْ حاجَتِهِ وَ الْعامِلُ بِالْعِلْمِ كالسّائِرِ عَلَى الطَّرِيقِ الْواضِحِ فَلْيَنْظُرْ ناظِرٌ أَسائِرٌ هُوَ أَمْ راجِعٌ؟» كسى كه بدون آگاهى عمل كند مانند كسى است كه در بیراهه گام برمى‏ دارد، كه هر چه از راه روشن بيشتر فاصله مى‏ گيرد از مقصودش دورتر مى‏ شود و آن كه از روى آگاهى عمل مى‏ كند هم چون كسى است كه در راه روشن گام بر مى‏ دارد. پس هر كس بايد بنگرد كه آيا پيش مى‏رود يا به عقب باز مى‏ گردد؟ بنابراين اعمال انسان بايد مبتنى بر علم، يقين و قطع باشد و بشر نبايد در امور غيرقطعى و مشتبه حركت نمايد و عمل كند. تأسّف بار آن كه بسيارى از انسان‏ها، پس از تحصيل ، به مقتضاى آن عمل نمى‏ كنند و باز هم به امور وهمى و غير واقعى تكيه مى‏ كنند و اعمال خود را جاهلانه انجام مى‏ دهند. 🔷چنين عملكردى از سوى اولياى دين عليهم‏ السّلام، به شدت مورد مذمّت قرار گرفته و به منزله‏ ى تلقّى شده است. 👌امام على عليه‏ السّلام فرموده است: «ما علم من لم يعمل بعلمه.» كسى كه به علم خود عمل نمى‏ كند، چيزى نمى‏ داند. 👌پيامبر گرامى اسلام صلّى‏ اللّه‏ عليه‏ وآله‏ و سلّم نيز علمى را كه مبناى عمل قرار نگيرد، ماندگار ندانسته و فرموده است: «انّ العلم يهتف بالعمل فان اجابه و الاّ ارتحل عنه.» به راستى علم به عمل كردن فرياد مى‏زند، پس اگر كسى جواب آن را داد (فبها)، در غير اين صورت، از او كوچ مى‏كند. 🔷امّآ اگر انسان به دانسته‏ هاى خود عمل نمايد، امور مجهول و مشتبه نيز براى او آشكار مى‏ شود؛ چنان كه امام صادق عليه‏السّلام عمل را همراه با علم معرفى كرده و نتيجه‏ ى چنين عملى را «علمى برتر» دانسته و فرموده است: «العلم مقرونٌ الى العمل، فمن علم عمل و من عمل علم.» علم با عمل همراه است، پس كسى كه مى‏ داند عمل مى‏ كند و كسى كه عمل كند، عالم خواهد شد. 🔷پس يكى از عوامل زياد شدن و رشد علمى انسان، عمل نمودن به دانسته‏ هاى خويش است. به تعبير امام على عليه‏ السّلام : «ما زكا العلم بمثل العمل به.» علم، به چيزى مثل عملِ به آن رشد نمى‏ كند. کانال ایتا تزکیه و طهارت نفس https://eitaa.com/joinchat/571736158Ca8d640cfa2
علامه حسن زاده آملی ره: در بیداری بین الطلوعین اثرات عجیب و شگفتی است که حتی ذره ای از آن نصیب فردی که خواب است،نمی شود... 🔸 فاصله زمانی از اذان صبح تا طلوع خورشید را بین الطلوعین میگویند ✅ویژگی‌ها و اسرار زیر را می‌توان به ساعات بین‌الطلوعین نسبت داد: ✨تقسیم روزی بندگان توسط فرشتگان در این ساعت انجام می‌شود. ✨عذاب قبر مردگان در این ساعت متوقف می‌شود. ✨خوابیدن در این ساعت کراهت داشته و بسیار نهی شده است. ✨استجابت دعا در این ساعت احتمال بیشتری دارد. ✨استغفار کردن و رهایی از عذاب اخروی، در این ساعت توصیه شده است. ✨سعادت و خوشبختی دنیوی و اخروی نصیب کسانی است که در این ساعات بیدارند. ✨رشد اقتصادی و رهایی از خسارت‌های مالی نیز از آثار بیداری و دعا کردن در بین الطلوعین است. ✨روزی انسانها در این ساعات توسط ملائک پخش میشود ♨️خرید و فروش و معامله در این ساعت کراهت دارد. ♨️نزدیکی با همسر و جماع نیز در این ساعت مکروه است. کانال ایتا تزکیه و طهارت نفس https://eitaa.com/joinchat/571736158Ca8d640cfa2
آیت الله قاضی ره: سالك براى كنترل خويشتن و رفع موانع از سر راه، مدام مشغول حسابرسى و رسيدگى به خود بوده تا به مرور زمان، خويشتن را از كدورات معاصى پاك و از رذايل و بدى ها، پالايش دهد و در حقيقت از خواب گران و غفلت بيدار گشته و تمام اعمال و گفتار خويش را مطابق خواسته مولا انجام مى دهد. کانال ایتا تزکیه و طهارت نفس https://eitaa.com/joinchat/571736158Ca8d640cfa2
اصول مهم در تزکیه نفس و سیر الی الله اصل ششم: "نماز اول وقت" مقید بودن به خواندن نمازهای پنج گانه در اول وقت مخصوص خود، یکی از مواردی است که بسیار به آن سفارش شده است. سید علی آقای قاضی (ره): اگر کسی نماز واجبش را اول وقت بخواند و به مقامات عالیه نرسد، مرا لعن کند. (در محضر بزرگان، ص 99) مرحوم آیت الله بهجت (ره) می‌فرمایند: اگر کسی مقید باشد که نماز را اول وقت بخواند، به جایی که باید برسد، خواهد رسید. (صدای سخن عشق، ص 42) همچنین مرحوم آیت الله بهاء الدینی (ره) می‌فرمودند: اگر می‌خواهید برکاتی نصیبتان شود نماز اول وقت شما ترک نشود. (نماز در کلام اولیای ربانی، ص 78) مرحوم آیت الله بهجت (ره) می‌فرمایند: ترک معصیت در اعتقادات و عملیات و نماز اول وقت، کافی و وافی است برای وصول به مقامات عالیه؛ اگر چه – عمر – هزار سال باشد. (صدای سخن عشق، ص 108) مرحوم آیت الله بهاء الدینی (ره) می‌فرمایند: اگر این دو کار را انجام دهید، خیلی پیش روی کرده‌اید: یکی اینکه نماز اول وقت بخوانید، دیگر اینکه دروغ نگویید... اگر این کارها را کردید، فهم شما هم عوض می‌شود؛ یعنی درک دیگری پیدا می‌کنید. الان شما نمی‌توانید این را از ما قبول کنید، ولی وقتی خودتان به آن رسیدید، قبول می‌کنید. (سلوک معنوی، ص 132) آیت الله حق شناس (ره) می‌فرمایند: شیطان دائماً مراقب شماست؛ ولی به کسانی که نمازشان را در اول وقت می‌خوانند، کمتر نزدیک می‌شود. شیطان می‌فهمد که چه کسی در مقام مراقبه است و همین‌که ببیند از حالت مراقبه خارج شد؛ به او نزدیک می‌شود. شیطان می‌فهمد که چه کسانی در مقام مراقبه هستند و چه کسانی از یاد خدا روی برگردانند. (زملک تا ملکوت، ص ۲۵۳) کانال ایتا تزکیه و طهارت نفس https://eitaa.com/joinchat/571736158Ca8d640cfa2  
1 - مرحوم حاج اسماعیل دولابی نقل کردند که: در همسايگي مرحوم شهيد مطهري خانم بي‌حجابي زندگي مي‌كرد كه يك باره چادري شده بود. خودش تعريف كرده بود كه ما اصلاً اهل ديانت نبوديم. يك بار به قصد تفريح با شوهرم به مشهد رفتيم و چند روزي كه آن‌جا بوديم در تفريحگاه‌ها گذرانديم. روز آخر كه مي‌خواستيم به تهران برگرديم من از خيابان جلوي حرم مطهر امام رضا(ع) عبور مي‌كردم كه از خيابان نگاهم به ايوان حضرت افتاد. سلامي كردم و رد شدم. شب خواب ديدم كه حضرت رضا(ع) فرمودند: كسي كه دعاي يا من تحل به عقد المكاره را بخواند ما دست او را مي‌گيريم. بعد از بيدار شدن از خواب آن دعا را خواندم و تمام زندگيم متحول شد و روح ديانت بر زندگي ما حاكم شد. منبع :کتاب مصباح الهدی، ص283 و 284 2- يسع بن حمزه قمى گفته است: وزير معتصم مرا در فشار قرار داد و در وضع نابسامانى قرار گرفتم بطورى كه بر جان خود بيمناك شدم و ترسيدم بچه ‏هايم بفقر و تنگدستى مبتلا شوند نامه ‏اى براى مولايم ابو الحسن امام هادى عليه السّلام نوشتم و شكايت ناراحتى خود را بايشان نمودم در جواب نوشت هيچ باكى بر تو نيست ناراحت نباش خداوند را بوسيله اين كلمات بخوان بزودى نجاتت خواهد داد و فرج نصيبت مى‏گردد . (دعای یا من تحل) يسع بن حمزه گفت: خدا را با همين كلمات خواندم اول صبح هنوز بخدا قسم چيزى از روز برنيامده بود كه پيكى از طرف وزیر آمد كه وزير ترا ميخواهد از جاى حركت كرده پيش او رفتم همين كه چشمش بمن افتاد تبسمى كرد دستور داد غل و زنجير را از گردنم بردارند و امر كرد برايم خلعت بياورند و مرا معطر نمود و خيلى احترام كرد و نزديك خود نشاند شروع كرد با من بصحبت كردن و عذر و پوزش خواستن هر چه از من گرفته بود باز گرداند و بسيار گرامى داشت. منبع : کتاب مهج ادعوات - سید ابن طاووس صفحه 324 و بحار الأنوار علامه مجلسی جلد 50 صفحه 220 حدیث 12 آیت الله العظمی سید ابوالحسن مولانا نقل میکند : حجت الاسلام سید علی میلانی از وعاظ مشهد مقدس در سفر حج برایم نقل نمود که: پدرم فرزند آیت الله العظمی میلانی رحمه الله در عراق داد و ستد داشته، دولت عراق او را به اتهام اینکه ایشان جنس قاچاق خریده است، به سه سال زندان محکوم می کند و آن وقت هم آقای میلانی در کربلا ساکن بودند و خبر نداشتند که فرزندش زندانی شده است. شبی فرزند مرحوم حاج شیخ عباس قمی، پدرش را در خواب می بیند که به فرزندش آقای محدث زاده می گوید که به خدمت آقای میلانی می رسی و عرض می کنی که فرزندش آقای سید عباس در زندان، دعای «يَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَكَارِهِ» را هر روز بخواند و نجات یابد. آقای محدث زاده، خدمت آقای میلانی می رسد و خوابش را برای آقای میلانی می گوید، ایشان هم تعجب می کند و می فرماید: مگر سید عباس در زندان است؟ بالاخره پیغام را می رسانند و سید عباس این دعا را در زندان ادامه می دهد و از زندان نجات می یابد و تمام مدت زندانیش بیش از شش ماه طول نمی کشد. منبع : کتاب رساله انیس الابرار نوشته آیت الله العظمی سید ابوالحسن مولانا 3-آیت الله کمیلی (از شا گردان سید هاشم حداد که شاگرد آیت الله قاضی است) در کتاب خود در قسمت "توصیه هایی عمومی اهل سلوک بیان میکند : مداومت بر خواندن دعای «یا من تحل به عقد المکاره» در قنوت نمازها که از استادم در قنوت نمازهای جماعت ایشان بسیار شنیدم و حال توحیدی زیبایی به من دست می داد . منبع :کتاب المطالب السلوکیه آیت الله کمیلی ........................ کفعمى در کتاب«مصباح» این دعا را نقل کرده و فرموده است:سیّد ابن طاووس این دعا را براى ایمن شدن‏ از ستم سلطان و نزول بلا و چیرگى دشمنان و ترس و تنگدستى و دل‏تنگى ذکر کرد سند این دعا : 1-دعای هفتم کتاب صحیفه سجادیه صحیفه سجادیه دارای عالیترین سندهادر کتب شیعه است 2-مصباح کفعمی . 3- مهج الدعوات سید ابن الطاووس . 4- مفاتیح الجنان - شیخ عباس قمی - بعد از دعای سریع الاجابه ذکر شده . * البته سندیت صحیفه سجادیه به قدری در بین علما شیعه محکم واثبات شده است که دیگر نیازی به ذکر منبع دیگر نیست.
كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ إِذَا عَرَضَتْ لَهُ مُهِمَّةٌ أَوْ نَزَلَتْ بِهِ، مُلِمَّةٌ وَ عِنْدَ الْكَرْبِ : يَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَكَارِهِ، وَ يَا مَنْ يَفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ، وَ يَا مَنْ يُلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَى رَوْحِ الْفَرَجِ. ذَلَّتْ لِقُدْرَتِكَ الصِّعَابُ، وَ تَسَبَّبَتْ بِلُطْفِكَ الْأَسْبَابُ، وَ جَرَى بِقُدرَتِكَ الْقَضَاءُ، وَ مَضَتْ عَلَى إِرَادَتِكَ الْأَشْيَاءُ. فَهِيَ بِمَشِيَّتِكَ دُونَ قَوْلِكَ مُؤْتَمِرَةٌ، وَ بِإِرَادَتِكَ دُونَ نَهْيِكَ مُنْزَجِرَةٌ. أَنْتَ الْمَدْعُوُّ لِلْمُهِمَّاتِ، وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِي الْمُلِمَّاتِ، لَا يَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلَّا مَا دَفَعْتَ، وَ لَا يَنْكَشِفُ مِنْهَا إِلَّا مَا كَشَفْتَ وَ قَدْ نَزَلَ بِي يَا رَبِّ مَا قَدْ تَكَأَّدَنِي ثِقْلُهُ، وَ أَلَمَّ بِي مَا قَدْ بَهَظَنِي حَمْلُهُ. وَ بِقُدْرَتِكَ أَوْرَدْتَهُ عَلَيَّ وَ بِسُلْطَانِكَ وَجَّهْتَهُ إِلَيَّ. فَلَا مُصْدِرَ لِمَا أَوْرَدْتَ، وَ لَا صَارِفَ لِمَا وَجَّهْتَ، وَ لَا فَاتِحَ لِمَا أَغْلَقْتَ، وَ لَا مُغْلِقَ لِمَا فَتَحْتَ، وَ لَا مُيَسِّرَ لِمَا عَسَّرْتَ، وَ لَا نَاصِرَ لِمَنْ خَذَلْتَ. فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ افْتَحْ لِي يَا رَبِّ بَابَ الْفَرَجِ بِطَوْلِكَ، وَ اكْسِرْ عَنِّي سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِكَ، وَ أَنِلْنِي حُسْنَ النَّظَرِ فِيمَا شَكَوْتُ، وَ أَذِقْنِي حَلَاوَةَ الصُّنْعِ فِيمَا سَأَلْتُ، وَ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَ فَرَجاً هَنِيئاً، وَ اجْعَلْ لِي مِنْ عِنْدِكَ مَخْرَجاً وَحِيّاً. وَ لَا تَشْغَلْنِي بِالِاهْتِمَامِ عَنْ تَعَاهُدِ فُرُوضِكَ، وَ اسْتِعْمَالِ سُنَّتِكَ. فَقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بِي يَا رَبِّ ذَرْعاً، وَ امْتَلَأْتُ بِحَمْلِ مَا حَدَثَ عَلَيَّ هَمّاً، وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَى كَشْفِ مَا مُنِيتُ بِهِ، وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِيهِ، فَافْعَلْ بِي ذَلِكَ وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْكَ، يَا ذَا الْعَرْشِ الْعَظِيمِ. کانال ایتا تزکیه و طهارت نفس https://eitaa.com/joinchat/571736158Ca8d640cfa2
استاد تحریری: اگر انسان خویش را به طور صحیح و دقیق به کار بندد و در وجود خویش و موجودات به دقت کند، 👈 به این حقیقت می‌رسد که: 1⃣آن‌ها موجوداتی فقیر و مخلوق هستند 2⃣و همواره تحت تدبیر و تربیت موجودی بی‌نیاز و حکیم و قادر مطلق می‌باشند ▪️که آن‌ها و به ویژه را برای آفریده است ▪️و وسایل ظاهری و باطنی رسیدن به آن هدف را نیز آفریده و تحت اختیار انسان قرار داده است، ▪️و انسان در میان موجودات دیگر، دارای مرتبه‌ی وجودی و است ▪️که با آگاهی و اختیار خاصی می‌تواند آن هدف را طلب کند «و آن و اتصاف به اوصاف کمالیه‌ی او است» 💠 که تنها با: ☝️ خالصانه‌ی او ✌️ و آگاهانه در شئون وجودی در برابر او ☝️✌️ و با از راهی که او معین کرده است محقق می‌شود. کانال ایتا تزکیه و طهارت نفس https://eitaa.com/joinchat/571736158Ca8d640cfa2