eitaa logo
روی خط سلامت
710 دنبال‌کننده
666 عکس
295 ویدیو
32 فایل
پایگاه اطلاع‌رسانی Teb114.ir ایتا eitaa.com/teb114_ir تلگرام t.me/teb114_ir سروش Sapp.ir/teb114_ir بله ble.im/teb114_ir بالونت balo.me/teb114_ir ارتباط با ادمین: @teb114_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
جلسه‌ی اول ✅ هدف از آمدن انبیا و حجت‌های الهی، بحث پزشک جسمی نبوده است. هدف این نبوده که انبیا بیایند و به بیماران دارو بدهند و آنها را معالجه کنند. اگر صحبت از هدف بشود، هدف سلامت فکر است؛ دین و قرآن و کتب آسمانی برای اصلاح فکر آمده‌اند، برای این که لجبازی نکنیم، برای اینکه شهوترانی نکنیم. این‌ها آمدند برای اینکه غضب را در ما معالجه کنند. آمدند عقل ما را رشد بدهند. آمدند تا ما مطابق با استدلال عقلی عمل بکنیم. انبیا کارشان این بوده است. آمدند ما را صدیق بکنند، راستگو باشیم، دروغ نگوییم، این‌ها را آمدند یاد ما دادند. آمدند که با همه مهربان باشیم. حالا بعضی‌ها ادعا می‌کنند این‌ها از خودشان است. خیر، این‌ها از اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است. ✅ حضرت فرمودند: هیچ مؤمنی نیست که مریض شود؛ مگر اینکه ما هم به مریضی او مریض می‌شویم. هیچ مؤمنی نیست که محزون بشود؛ مگر اینکه ما هم به حزن او محزون می‌شویم. هیچ مؤمنی نیست که دعا بکند، مگر اینکه ما آمینش را بگوییم. در شرق و غرب، هر مؤمنی که مریض بشود ما هم به مرض او مریض می‌شویم و به حزن او محزون می‌شویم. 🔸 متن کامل این سخنرانی(به همراه صوت) در لینک زیر: 🔸 teb114.ir/body-health01
behdasht e jesm-ep01.mp3
10.69M
🔉 بشنوید | #بهداشت_جسم 🔹 جلسه‌ی اول ❇️ سلامت فکر ❇️ انواع علم ❇️ تفاوت طبابت و معجزه #آیت_الله_مهدوی #عضو_مجلس_خبرگان_رهبری #امام_جمعه_اصفهان 🔸 teb114.ir/body-health01
روی خط سلامت
📹 ببینید | #بواسیر 🔸 انواع بواسیر 🔸 پیشگیری از بواسیر 🔸 قطع درد (توقف بیماری) 🔸 درمان بیماری 📥 تشر
📹 ببینید | #بواسیر 🔸 بواسیر زخمی (بواسیر ماده، نام دیگر آن است) 🔸 بواسیر ساچمه‌ای (بواسیر نر، نام دیگر آن است) 🔸 انواع راههای درمان بواسیر 📥 ادامه‌ی مبحث بواسیر را در لینک زیر ببینید: ➡️ teb114.ir/tabriziyan-book3-ep52 #دراسةفی‌الطب‌الرسول‌المصطفی #آیت_الله_تبریزیان #جلد۳ #علاج_الخاص #جلسه۵۲
ayat-health-path.mp3
1.84M
🔉 بشنوید | راه تندرستی ❇️ پيامبر خدا صلى‌الله عليه و آله فرمودند: هر چیزی را چاره‌اى است و چاره‌ی تندرستى در دنيا، چهار چيز است: كم سخن گفتن، كم خوابیدن، كم راه رفتن و كم خوردن. ❇️ در حدیث دیگری فرمودند: روزه بگیرید تا تندرست بمانید. ❇️ همچنین فرمودند: سفر کنید تا تندرست و سالم بمانید. ❇️ امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند: شب زنده دارى، مايه‌ی تندرستى است. teb114.ir/ayat-health-path #حجت_الاسلام_آیت #دانشنامه_احادیث_پزشکی #کتاب_صوتی 🖥 Teb114.ir 🆔 @teb114_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️ #پیشنهاد_خوشمزه | غذاهای توصیه شده در احادیث معصومین علیهم‌السلام ❇️ تلبینه؛ پیامبر اکرم صل الله علیه و آله فرمودند: اگر چیزی بتواند انسان را از مرگ بی‌نیاز کند همانا تلبینه است. گفته شد یا رسول الله تلبینه چیست؟ حضرت فرمودند: فرنی با شیر، فرنی با شیر و سه بار این عبارت را تکرار کردند. ❇️ حلواء؛ پیامبر مکرم فرمودند: مؤمن، پاکیزه است و پاکیزگی را دوست دارد و همچنین مؤمن، شیرین است و شیرینی را دوست دارد. 📥 متن کامل این دو غذای مقوّی را در لینک زیر ببینید: teb114.ir/sweets-foods04
📹 تدریس | خوردنی‌های مفید - سبزیجات(۲) 🔸 انواع سبزیجات توصیه شده در روایات: #تره #خرفه #بادروج و ... 📥 برای دیدن این فیلم آموزشی با کیفیت‌های مختلف، روی لینک زیر بزنید: teb114.ir/kazemzadeh-ep33 🖥 Teb114.ir 🆔 @teb114_ir
📹 ببینید | درد #کلیه 🔸 در روایتی، امام رضا علیه‌السلام فرمودند؛ حجامتی که روی ساق پا انجام می‌شود ... برای بیماری‌های کهنه در کلیه و مثانه مفید است و نیز باعث می‌شود قاعدگی محقق شود، ولی عوارضی نیز دارد؛ باعث خستگی بدن می‌شود، چه‌بسا کسی که در ساق پا حجامت انجام می‌دهد غش کند! 📥 درمان‌های اصلی و جایگزین برای دردهای کلیوی و مثانه در لینک زیر: ➡️ teb114.ir/tabriziyan-book3-ep53 #دراسةفی‌الطب‌الرسول‌المصطفی #آیت_الله_تبریزیان #جلد۳ #علاج_الخاص #جلسه۵۳
#بهداشت_جسم جلسه‌ی دوم ❇️ مرجعیت علمی اهل‌بیت علیهم‌السلام 🔸 هدف انبیاء؛ سلامت فکر 🔸 علم ائمه علیهم‌السلام 🔸 سه رکن اصلی هر شهر #آیت_الله_مهدوی #عضو_مجلس_خبرگان_رهبری #امام_جمعه_اصفهان 🔸 متن کامل این سخنرانی(به همراه صوت) در لینک زیر: 🔸 teb114.ir/body-health02
behdasht e jesm-ep02.mp3
10.93M
🔉 بشنوید | 🔹 جلسه‌ی دوم ❇️ مرجعیت علمی اهل‌بیت علیهم‌السلام 🔸 هدف انبیاء؛ سلامت فکر 🔸 علم ائمه علیهم‌السلام 🔸 سه رکن اصلی هر شهر teb114.ir/body-health02
جلسه دوم 🔹هدف معالجۀ روح بود؛ اهل‌بیت علیهم‌السلام برای هدایت بشر آمدند. آمدند فکر ما را اصلاح بکنند، اعتقادات ما را تصحیح بکنند و ما را مؤمن به خالق بکنند. در عین حال گاهی هم مسائل سلامت بدن و امور پزشکی و طبابت را هم داشتند و هدفشان از آمدن به این دنیا، این نبوده است؛ اما این را هم در کنار کارشان انجام می‌دادند و گاهی که اصحاب مریض می‌شدند، به ایشان می‌گفتند این کار را بکنید، این دارو را میل بکنید و به ایشان این‌ها را می‌گفتند. بین این دو باید دقت بکنیم که هدف معالجۀ جسم نبود که بیایند طبابت بکنند. هدف معالجۀ روح بود! 🔹عالم به همه‌ی علوم؛ حجت‌های الهی همۀ علوم دنیا در وجودشان هست. وقتی می‌گوییم همۀ امر دنیا در وجودشان ثبت است، یک بخشی از این علوم همان علوم مربوط به مسائل پزشکی و طبابت است. وقتی امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند: «سَلُونِی قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِی» دیگر ذکر نکردند که «سلونی» از امور آخرتی است، تعیین که نکردند. همه چیز را می‌گویند، هر چه می‌خواهید سؤال بکنید. نگفتند از امور آخرتی از من سؤال بکنید. پس از امور آخرتی باشد یا از امور دنیایی، تفاوتی نمی‌کند. نگفتند از زمین سؤال بکنید یا از آسمان سؤال بکنید، از هرجا از کهکشان‌ها هم سؤال می‌کردند جواب می‌دادند که خودشان دنبالش فرمودند که من امور آسمان‌ها و کهکشان‌ها را نسبت‌به امور زمین عالم‌تر هستم. 🔹عدم امکان تجربه ‌ی همه‌ی گیاهان؛ ما نمی‌توانیم بیاییم داروها و گیاهان را تا آخر عمرمان، نه من همۀ دنیا جمع شوند بخواهند یکی یکی این‌ها را تجربه بکنند و با فلان بیماری مقایسه کنند و ببینند روی فلان بیماری اثرش چه است. عمر انسان کفاف این را نمی‌دهد که افراد بخواهند. این مشکل است که بخواهند افراد همۀ این‌ها را مدام تجربه بکنند و بعد بنویسند. خب این چیزی که باید صد سال طول بکشد و بیایند یک میلیون، دو میلیون گیاه را یکی یکی بررسی کنند، بعد دو تا دو تا این‌ها را ضمیمه هم بکنند بعد ضمیمه‌ها را منفرد کنند و با یک چیز دیگر ضمیمه بکنند. خب ببینید چقدر طول می‌کشد! این را از کسی که عالم به علم غیب است سؤال می‌کنند. او از اول می‌گوید این گیاه را استفاده کن، مشکلت حل می‌شود. یک‌وقت یک کسی عقیده ندارد که اهل‌بیت علیهم‌السلام اطلاع غیبی داشته‌اند، آن یک بحث دیگر است. اگر کسی عقیده ندارد مثل این است که من قبول ندارم این پزشک متخصص است. همه دارند به او مراجعه می‌کنند؛ ولی من قبول ندارم و به عقیدۀ خودم به او مراجعه نمی‌کنم. بعضی‌ها ممکن است بگویند اهل‌بیت علیهم‌السلام مسائل طبابت را نمی‌دانستند. آن‌که می‌گوید نمی‌دانستند مراجعه نمی‌کند؛ اما آن‌که معتقد است و ما که معتقد هستیم مراجعه می‌کنیم. بعضی‌ها هم ممکن است بگویند ما انکار نمی‌کنیم؛ اما دلیلش را بگویید ببینیم قرآن آیا گفته که اهل‌بیت علیهم‌السلام همه چیز را می‌دانند؟ بله در چند جای قرآن آمده است. آیات ۱۰۵ توبه، ۴۳ رعد، ۱۲ یس، ۲۷جن، این سوره‌هایی‌اند که معروف هستند. 🔹جایگاه «علم‌الکتاب»؛ در یک‌جا مثلاً در آیۀ ۴۳ رعد می‌گوید امیرالمؤمنین علیه‌السلام کسی است که: «مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتابِ» دیگر حالا کسانی که با ادبیات عربی آشنا هستند می‌دانند که کلمۀ «من» در اینجا نیامده است؛ درحالی‌که در آیۀ ۴۰ سورۀ نمل راجع‌به آصف یک من ذکر می‌کند و تفاوتش همین است که آصف‌بن برخیا را می‌گوید: «قالَ الَّذی عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ الْکِتابِ» آصف از کتاب می‌دانست. یک "از" می‌گوید و علمش را سوراخ می‌کند و می‌گوید همه چیز را نمی‌دانست. از کتاب می‌دانست یعنی بخشی از ادلۀ کتاب را اطلاع داشت. وقتی آن آیه را  کنار آیۀ ۴۳ رعد می‌گذاریم، امیرالمؤمنین علیه‌السلام را وقتی می‌خواهد معرفی بکند دیگر "از" نمی‌گوید. می‌گوید این آقا علم الکتاب نزدشان است. این شهادت قرآن است. بعد این آیه را بگذارید کنار آیۀ ۵۹ انعام که می‌گوید هرچه در علوم دنیا هست همه چیز را، وقتی می‌خواهد بگوید همه چیز را، می‌گوید تر و خشکی. «لا رَطْبٍ وَ لا یابِسٍ إِلاَّ فی‏ کِتابٍ مُبینٍ» همه چیز را تر و خشکی، حضرت در کتاب جمع شده است. بعد می‌گوید این کتاب همه‌اش در سینۀ امیرالمؤمنین علیه‌السلام است: «مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتابِ» این شهادت قرآن است.
جلسه دوم 🔹۳ رکن اصلی هر شهر؛ امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: هر شهری نیاز به ۳ گروه دارد: «لَا یَسْتَغْنِی أَهْلُ کُلِّ بَلَدٍ عَنْ ثَلَاثَةٍ، یَفْزَعُ إِلَیْهِ فِی أَمْرِ دُنْیَاهُمْ وَ آخِرَتِهِمْ» مردم باید هم در کارهای دنیایی‌شان و هم در کارهای آخرتی‌شان پناه به آن‌ها ببرند. یعنی این ۳ تا امور دنیایی تنها نیست، امور آخرتی هم نیست. مردم بالاخره هم دنیا می‌خواهند، هم آخرت می‌خواهند. بعد می‌فرمایند: «فَإِنْ عَدِمُوا ذَلِکَ کَانُوا هَمَجاً» اگر مردم آن شهر این ۳ دسته را نداشته باشند، بدانید این‌ها هَمَج هستند. همج، انسان‌های احمق را می‌گویند که از نظر مایۀ اطلاعات مایه ندارند، پست‌اند. انسان احمق عقلش کم است دیگر، این‌ها را همج می‌گویند. ما باید بگوییم بدبخت. این را دیگر وقتی نمی‌داند، خب این‌ها بدبخت‌اند دیگر، جامعه خیلی مشکل پیدا می‌کند. 🔹نیاز شهر به فقیه؛ اول فرمودند: «فَقِیهٍ عَالِمٍ وَرَعٍ» هر شهری نیاز به فقیهی دارد که هم فقیه باشد یعنی دین‌شناس و مجتهد باشد، عالم باشد و هم متقی باشد، عادل باشد. این به‌خاطر این است که مردم برای دینشان به او مراجعه بکنند و از او سؤال کنند. 🔹نیاز شهر به حاکم؛ فرد دوم: «وَ أَمِیرٍ خَیِّرٍ مُطَاعٍ» همۀ شهرها نیاز دارند به یک پادشاهی که نیکوکار باشد و همه هم از او اطاعت بکنند؛ چون اگر اطاعت نکنند باز کار حل نمی‌شود. 🔹نیاز شهر به طبیب؛ فرمودند: «وَ طَبِیبٍ بَصِیرٍ ثِقَةٍ» مردم هر شهر نیاز دارند به یک طبیبی که هم بصیر باشد و مریضی‌ها را درست بشناسد و هم از مریضی‌ها اطلاع داشته باشد و فوری تشخیص بدهد که این آقا درد معده‌اش برای چه است. از سنگ است، چرا کلیه‌اش یا مثانه‌اش خراب است. دیدید بعضی وقت‌ها دکتر تشخیص نمی‌دهد. گاهی وقت‌ها اشتباه هم درمان می‌کنند، یک چیز دیگر را از بدن شخص درمی‌آورند و بعد می‌گویند خوب نشده است. مردم هر شهر به یک طبیبی نیاز دارند که بصیر باشد و ثقه هم باشد؛ چون بعضی وقت‌ها طبیب می‌فهمد؛ اما چون با این مریض لج دارد، عمداً عکسش را می‌کند یا نه لج ندارد می‌خواهد پول از او دربیاورد و مدام معطلش می‌کند.