eitaa logo
طب اسلامی_ایرانی مائده (طب الحسین ع)
5.6هزار دنبال‌کننده
14.1هزار عکس
4.2هزار ویدیو
158 فایل
🔹️🔸️🔹️🔸️🔹️🔸️🔹️🔸️🔹️ مرکز طب اسلامی ایرانی استان همدان ♡(مجموعه طبی مائده)♡ مشاوره رایگان: @Teb_javaheri 🤵‍♂️ @TebHosein3 🧕 🌐کانال ارتباطی ما: @tebolhosainas
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴دعای روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان 🔹‌اللّهُمَّ غَشِّنِی فِیهِ بِالرَّحْمَةِ وَ ارْزُقْنِی فِیهِ التَّوْفِیقَ وَ الْعِصْمَةَ وَ طَهِّرْ قَلْبِی مِنْ غَیاهِبِ التُّهَمَةِ یا رَحِیما بِعِبَادِهِ الْمُؤْمِنِینَ 🔹‌خدایا در این ماه مرا با رحمتت بپوشان و توفیق و خود نگهداری را نصیبم کن و از تیرگی‌های تهمت دلم را پاک گردان، ای مهربان به بندگان با ایمان 🍏مجموعه طب الحسین ع 👇👇 @tebolhosainas
202030_123998537.mp3
9.1M
9️⃣2️⃣ (تحدیر) جزء بیست و نهم قرآن کریم ✨حجم 8.6 مگ 🕕زمان: 37 دقیقه 🎙قاری: احمد دباغ 🍏مجموعه طب الحسین ع 👇👇 @tebolhosainas
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️شانه زدن مو و درمان بیماری‌ها 💠ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ: «ﺷﺎﻧﻪ ﻛﺮﺩﻥ ﻣﻮﻯ ﺳﺮ، ﺑﻠﻐﻢ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﻣﻰ ﺑَﺮَﺩ، ﺷﺎﻧﻪ ﺯﺩﻥ ﺍﺑﺮﻭﻫﺎ، ﺍﻳﻤﻨﻰ ﺍﺯ ﺟﺬﺍﻡ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺷﺎﻧﻪ ﺯﺩﻥ ﻣﻮﻯ ﮔﻮﻧﻪ ﻫﺎ، ﺩﻧﺪﺍﻥ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺍﺳﺘﺤﻜﺎﻡ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ.» 🍏مجموعه طب الحسین ع 👇👇 @tebolhosainas
✅ایستاده شانه کردن موها ممنوع است. زیرا موجب ضعف قلب می شود. 💠 امام کاظم علیه السلام : «ایستاده شانه نکنید، زیرا که قلب را ضعیف می‌کند، بلکه نشسته شانه کنید، زیرا قلب را قوی و پوست را محکم می‌کند.» 📚وسائل الشیعه ج۱ ص۴۲۸ 🍏مجموعه طب الحسین ع 👇👇 @tebolhosainas
🌟قرار همیشگی شفای همه بیماران، قرائت حمد شفا 🤲🤲 🌿التماس دعا🌿 یا زهرا (س) یا صاحب الزمان عج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به بهانه عید سعید فطر: مستحبات لاکچری و کلانشهرهای معاصر 🔹استهلال، جستجوی هلال ماه در شب اول ماه قمری است که عملی مستحب و در مواردی واجب کفایی است. استهلال در لغت به معنای بلندکردن صدا است؛ به گفته شیخ مفید، هلال ماه را به این نام خوانده‌اند چراکه مردم به هنگام دیدن آن برای گفتن تکبیر صدای خود را بلند می‌کردند. برخی از عبادات نظیر شروع و پایان ماه رمضان، انجام برخی از مناسک حج و ... بر استهلال و تشخیص آغاز ماه‌های قمری مبتنی است: "يَسْأَلُونَكَ عَنِ الْأَهِلَّةِ قُلْ هِيَ مَوَاقِيتُ لِلنَّاس: از تو درباره هلال‌های ماه می‌پرسند، بگو آنها وسیله تعیین اوقات برای مردم است" (بقره/۱۸۹). 🔹لازمه به جا آوردن این سنت مستحب، امکان رویت پذیری ماه است که در شهرهای سنتی به دلیل سبک شهرسازی، بدون صعوبت چندانی میسر بود. اما در کلانشهرهای معاصر به دو دلیل، این سنت مهم به فراموشی سپرده شده است؛ یکی به دلیل توسعه عمودی کلانشهرها که دامنه دید به آسمان را برای اغلب قریب به اتفاقات شهروندان کاملا محدود کرده است و دیگری به دلیل آلودگی هوای کلانشهرها (که آن هم محصول توسعه عمودی و تراکم زیاد شهرها است) که سبب شده تا حتی در مناطقی که دید به آسمان نیز وجود دارد رویت ماه به علت آلودگی هوا به سادگی میسر نباشد. لذا این مستحب که در سبک زندگی اسلامی از جمله سنتهای رایج بود، متاسفانه در سبک زندگی معاصر به فراموشی سپرده شده و صرفا منحصر به گروه‌های استهلال شده است که برای رویت ماه از شهرها خارج می‌شوند. 🔹 علاوه بر استهلال، مستحبات دیگری نظیر رویت ستارگان و آسمان و ... هم است که اینها نیز در کلانشهرهای معاصر به فراموشی سپرده شده‌اند‌. رحمت خدا بر مرحوم آیت الله حائری شیرازی که چنین فرمود: "زندگی آپارتمان نشینی اجازه نداده انسانها سالی یک بار هم به آسمان نگاه کنند... ندیدن آسمان، خیلی مضر است. یک نگاه به آسمان برای انسان کافی است که بداند این چیزهایی که برای خودش برداشته، باعث خجالت است. آسمان را گذاشته اند برای صفر کردن تعلقات... برای نجات انسان از تعلقات، یک نگاه معنادار به آسمان بس است". 🔹لذا سبک شهرسازی معاصر ما با این نوع شهرهای عمودی، متراکم و آلوده چنان کرده است که لازمه انجام این نوع مستحبات، مکنت مالی لازم جهت خروج از کلانشهرها و بیتوته در محیطهای غیر شهری شده است. اما آیا اینکه انجام چنین مستحباتی برای عموم شهروندان میسر نیست و انجام آنها نیازمند هزینه قابل توجه برای خروج از کلانشهرها شده است به معنای لاکچری شدن چنین مستحباتی نیست؟ اگر آری، لازم است بدانیم که لاکچری شدن چنین مستحباتی، محصول نظام سرمایه‌داری است. نظامی که ترجمان کالبدیِ اصول و مبانی خود را در کلانشهرهای متراکم و عمودی می‌بیند تا با انباشت هرچه بیشتر سرمایه در این نوع کلانشهرها، انتفاع اقلیت سرمایه‌دار از اکثریت جامعه را به حداکثر ممکن برساند. عید سعید فطر بر همه بندگان خوب خدا مبارکباد 🌹 https://eitaa.com/tebolhosainas
به مناسبت سالگرد شهید مرتضی آوینی ♦️جمع بندی شهید آوینی از پزشکی سلولی چیست؟ 🤔 خلاصه بحث: 👇 📌 پزشکی سلولی و سرتاپا جهل است. 📌بین پزشکی امروز و اعتقادی و ما پیوندی استوار وجود ندارد. 📌نباید پنداشت که امروز، صورت تکامل یافته ی طب قدیم است؛ علم پزشکی اصولاً بر دیگری استوار است. ─┅═ೋ❅❅ೋ═┅─ ✍سید مرتضی آوینی ─┅═ೋ❅❅ೋ═┅─ 🔻در کتاب «مبانی توسعه و تمدن غرب» درباره آمده است: 🔹طب قدیم دقیقاً بر مبانی منشاء گرفته از دین اسلام، استوار بوده است و بدین ترتیب، امکان تعلیم و تدریس آن در علمیه وجود داشته است. 🔹در مورد طب، نباید پنداشت که امروز، صورت تکامل یافته ی طب قدیم است؛ علم پزشکی اصولاً بر دیگری استوار است. در قدیم انسان را از یک سو جزئی از طبیعت و از سوی دیگر جامع همه ی طبایع می‌دانسته‌اند و بدین ترتیب سعی می کرده‌اند که نظم داخلی بدن انسان را دقیقاً در انطباق با طبیعت خارج، شناسایی کنند. بر این مبنا، انسان راهمچون طبیعت خارج، صاحب چهارگانه‌ی گرم وخشک، گرم وتر، سرد وتر، سرد و خشک می‌دانسته اند و چهارگانه ی بدن انسان- صفرا، خون، بلغم و سودا- رامتناظر با این قرار می داده اند و سعی می‌کرده اند. 🔹 از روز نظامی که فی ما بین این طبایع چهار گانه در طبیعت موجود است، نظام داخلی بدن انسان را پیدا کنند و بر همان اساس عمل کنند. این مبنا، بر خلاف آنچه معمولاً می‌پندارند، توسط پزشکی امروز، نه تنها نشده است، بلکه روز به روز حقانیت آن آشکارتر می شود. 🔹 به هر تقدیر، را هرگز نمی‌توان همان علم دانست. بین پزشکی امروز و اعتقادی و ما پیوندی استوار وجود ندارد. 🔹 این حرف را به عنوان سرزنش تلقی نکنید؛ مقصود حقیر، بیان این نکته است که: 📌 چرا دیگر امکان تدریس این علوم در وجود ندارد. آن چه در زمینه ی علم طب و پزشکی امروز گفتیم، درباره ی همه علوم دیگر، حتی و نیز صادق است. 🔹همه ی این علوم در گذشته بر مبانی دیگری استوار بوده اند و فی مابین آنها و مجموعه ی اعتقادات مذهبی و فلسفی انسان پیوندی کامل برقرار بوده است. این پیوند اکنون بریده شده و به اعتقاد حقیر، این نه به علت تخصصی شدن علوم، بلکه به علت جدایی علم و دین از یکدیگر حاصل شده است. تخصصی شدن علوم، خود معلول همین جدایی است. 🔹علم جدید، وقتی مستقیما سراغ یک عضو از میان اعضا می رود، مسلماً اشتباه خواهد کرد، زیرا (بدن) حتی اگر به تعبیر خودشان یک باشد، همه اعضایش پیوسته به هم است و این اجزاء در ارتباط با هم معنا دارند و هر کدام فی نفسه و به طور مجرد از سایر اعضاء معنا ندارند. بنابراین اگر بخواهید سراغ یک عضو بروید، باید همه اعضا را بشناسید. 🔹باید از طریق کل گرایی به جزء رسید نه با جزء گرایی به سراغ اجزا رفت. عالَم جزء را فقط از طریق عالَم کل می توان شناخت. وقتی کسی به کل عالم اشراف علمی پیدا می کند به او می گویند. این آدم از کل می آید سراغ جزء؛ چون پیدا کرده از عالم اجمال به عالم تفصیل می آید و علت را پیدا کرده و برطرف می کند. درطبابت قدیم همین کار را می کردند. این طب جدید است که فوراً می خواهد برود عوارض شیمیایی یا فیزیکی حادث شده را از سر راه بر دارد و این غلط ترین و اشتباه ترین کاری است که ممکن است در این عالم اتفاق بیفتد. به این خاطر که خیلی از این عوارضی که هست، خودش در جهت شفاست. طبیعت عالم، این طور است که خودش شفا را در خود به وجود می آورد. اگر شما بخواهید این عوارض را از سر راه بردارید یعنی سیر جریان شفا را منقطع کرده اید، نه تنها معالجه نکرده اید، بلکه در طریقه علاج هم ممانعت پیش آورده اید. 🔹 این نگری در پزشکی، است و به خدا (قسم) جنون است! شما تا آن وقت که تصوری از کل عالَم نداشته باشید، نمی توانید اجزاء را بشناسید. بنابراین تغییراتی که در بدن حادث می شوند و یارفتارهایی که ظاهر می گردند به عللی بر می گردند که ابتدا باید آن علل را شناسایی کرد و از آن طریق، معلول را هم از سر راه برداشت بدون اینکه به بقیه اعضا لطمه ای بخورد. و این فقط از طریق حکمت میسر است و راه دیگری ندارد. 🔹 علم جدید همیشه و بلااستثناء در همه موارد (به جای درست کردن ابرو) چشم را کور می کند! من در بررسی امراض مختلف و معالجات این‌ها به این رسیده ام که روش این‌ها و خنده دار است و سراپا است. در انتشار این پیام سهیم باشید https://eitaa.com/tebolhosainas