⭕️ نادر طالب زاده مجری انقلابی ضد صهیونیسم، شخصیت ضد صهیونیسم استاد فرج نژاد را در رسانه ملی معرفی نماید
🔻 از برادر انقلابی، مجری توانمند در عرصه شناخت استکبار و صهیونیسم درخواست داریم، غفلت برخی از رسانه های انقلابی در معرفی شخصیت استاد انقلابی و ضد صهیونیسم دکتر فرج نژاد را در رسانه ملی جبران نماید و این طلبه فاضل پژوهشگر را برای مردم عزیز ایران و منطقه جهان اسلام بدرستی معرفی نماید
🔻 یکی از وظایف نهادهای رسانه ای حوزوی، معرفی درست شخصیت های گمنام حوزه های علمیه است که جا دارد با پیگیری از رسانه ملی این شخصیت مجاهد علمی ضد صهیونیسم در جامعه معرفی شود و تلاش ها، زحمات و تالیفات این عزیز از دست رفته برای نسل جوان ایران اسلامی بازگو شود
🌹 حوزه انقلابی
╭┅──────────────┅╮
🕌https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da
╰┅──────────────┅╯
♻️ بازنشر مواضع مرحوم #استاد_فرج_نژاد در بازدید اعضای هیئت مدیره انجمن سواد رسانه طلاب از خبرگزاری حوزه
➖ تلگرام کلاه گشادی بود که بر سر ما رفت
◻️خوشبختم که امروز در خدمت همکاران مبدع، خلاق و پرکار خبرگزاری حوزه هستیم.
◻️ داستان خطر اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، عقیدتی و ... از سوی تلگرام در کشور فراگیر شده و متأسفانه مجددا تمدید شده است که باید در مقابل این کار ایستاد.
◻️ ایران دارای توانایی فنی شبکه ملی اطلاعات است؛ اما متأسفانه اراده سیاسی برای حضور آن وجود ندارد و امیدواریم روزی بساط تلگرام در کشور جمع شود.
◻️ تلگرام کلاه گشادی بود که بر سر ما رفت و چندین سال هیجانات کاذب به مردم وارد کرد؛ امروز هیچ کنترلی بر این شبکه وجود نداشته و هیچ مبنای فقهی بر ادامه آن وجود ندارد.
🔻امروز چند خطر، حوزه رسانه جهان اسلام را تهدید می کند؛
🔹 خطر #دیننوینجهانی که قرائت داخلی آن، اسلام رحمانی است، یکی از آن خطرات است که از فیلم ماتریکس 3 به بعد در سال 2002 به وجود آمده است و گریبان ما را گرفته است.
🔹 از دیگر خطرات، #عادیسازی بیعفتی، عادی سازی خشونت، عادی سازی ظلم، عادی سازی مباحث جنسی و ... است که امروز به صورت گسترده در فضای مجازی در حال به کارگیری است.
🔹 خطر فیلمهای هندی، خطر غربیسازی عمیق جامعه، خطر بیهویتی و بیموالاتی و بیخیالی جامعه از دیگر خطرات است که باید مراقب آن بود.
◻️ برجسته سازی خدمات علمی حوزه از ضروریاتی است که خبرگزاری حوزه باید به آن بپردازد؛
امروز حوزه علمیه قم در برخی از مباحث دارای رتبه اول دنیاست؛ اما بیان نمیشود.
🆔@howzehenghelabi
⭕️ استاد #فرج_نژاد، #فخری_زاده #گمنام حوزه های علمیه بود
🔻دو شخصیت علمی یکی برای دانشگاه و دیگری برای حوزه های علمیه، ولی هر دو خار چشم اسرائیل بودند
🔻 هر دو مجاهد علمی در دو سنگر متفاوت در حال خدمت صادقانه و بی منت برای انقلاب اسلامی بودند
🔻 یکی به دنبال پیشرفت تکنولوژی در کشور ایران بود و دیگری با نقطه زنی در زدن تفکر صهیونیست به دنبال اعتلای تفکر اسلام ناب محمدی در جهان اسلام بود
#دو_مجاهد_علمی
#فخری_زاده_دانشگاه
#فرج_نژاد_حوزه
🌹 حوزه انقلابی
╭┅──────────────┅╮
🕌https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da
╰┅──────────────┅╯
🔻اخیرا بهش گفتم چرا ماشین نخریدی؟
▫️گفت چون هرجا رفتم هزینه چاپ کتابم را ندادند و چون موضوعش را برای جبهه انقلاب لازم میدانستم،مجبور شدم بجای ماشین در چاپ کتاب هزینه کنم
▫️موضوع کتابش در مورد دسیسه ها و برنامه های صهیونیست و... بود!
▪️نقل از محمدمسلم وافی، طلبه فعال در حوزه جمعیت
🔻ایشان این اواخر به بنده گفتند این ها دنبال من هستند و مرا خواهند کشت شما بدانید
یکی از دوستان نزدیک ایشان امروز نقل کرد که در این هفته اخیر هم خودش و هم همسرش را تهدید کرده بودند
▪️نقل با اصلاح از کانال حجت الاسلام روانبخش
🆔@howzehenghelabi
💎مسخن (سیج)
👌کاربرد:
1️⃣درمان تمام ناراحتی های کلیه، بالا بودن اوره و کراتین و دفع پروتئین و
کوچک شدن کلیه با مرکب چهار توصیه می شود
2️⃣ورم دستها و پاها؛ همراه مرکب چهار و حجامت ساقین و حذف نهار
توصیه می شود.
3️⃣ درمان نفخ شکم و روده
4️⃣بواسير
5️⃣ تنگی کانال نخاعی. به همراه ناخن درمانی و حجامت مخصوص
توصیه می شود
6️⃣ درمان بالا بودن ویتامین D3 ؛
7️⃣ هیدرونفروز کلیه. دستور مصرف: حداقل سه قاشق غذاخوری شب قبل از خواب میل شود.
♦️نکته: کسانی که بیماری شدید کلیه دارند و یا دیالیزی هستند بهتر است به جای سه قاشق، شش قاشق غذاخوری و حتی بیشتر مصرف کنند.
*#دعا
✍روزی شخصی خدمت حضرت علی(علیه السلام) میرود و میگوید یا امیر بنده به علت مشغله زیاد نمیتوانم همه دعاها را بخوانم،چه کنم؟
🔹️حضرت علی(علیه السلام) فرمودند:
خلاصه تمام ادعیه را به تو میگویم،هر صبح که بخوانی گویی تمام دعاها را خواندی.
1 ✅ الحمدلله علی کل نعمه
2 ✅ و اسئل لله من کل خیر
3 ✅ و استغفر الله من کل ذنب
4 ✅ واعوذ بالله من کل شر
1 خدا را سپاس و حمد می گویم برای هر نعمتی که به من داده است.
2 و از خداوند درخواست میکنم هر خیر و خوبی را
3 و خدایا مرا ببخش برای تمام گناهانم.
4 و خدایا به تو پناه می برم از همه بدی ها.
📚بحارالانوار:ج۹۱ ص۲۴۲
#ما_ملت_امام_حسینیم
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج *
🇮🇷
هدایت شده از حوزه انقلابی
✉️ نامه ی جمعی از پزشکان،اساتید دانشگاه و حوزه و برخی اندیشکده های حوزوی و دانشگاهی به رئیس جمهور منتخب
بسم اللّه الّرحمن الّرحیم
حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای حاج سید ابراهیم رئیسی
منتخب دوره سیزدهم ریاست جمهوری
سلام علیکم
گروهی از پزشکان،اساتید دانشگاه های مختلف کشور و پژوهشگران و اساتید حوزه های علمیه، پس از ماه ها پژوهش، مطالعه و تحقیق و ارزیابی از وضعیت نظام بهداشت، درمان و سلامت کشور پیشنهاداتی به منظور اصلاح سیاست ها، اجرای دقیق قوانین و بکارگیری نیروهای خدوم در این حوزه ارسال می دارند.
امید است با عنایات باری تعالی و روحیه ی تحولی و جهادی جنابعالی این پیشنهادات به منصه ی اجرا برسد:
١) طبق بند ١-٢ سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت در سال ١٣٩٣، بایستی سیاست ها و مقررات ابلاغی وزارت بهداشت با لحاظ تقدّمِ پیشگیری بیماری بر درمان صورت پذیرد لکن بی توجهی مسئولین بهداشت و درمان کشور به این اصل مهم و دینی، منجر به آسیب های جدیدی به سلامت مردم شده است به طوری که امروز اندک شمارند خانواده ای که در آن عضوی سالم و بدون رنج و درد بیماری یافت شود. وضعیت اسفناک سلامت مردم را در آئینه آمار و ارقام های مستند وزارت بهداشت بهتر می توان مشاهده نمود. به عنوان نمونه در سال ١٣٩٧ از مجموع ٣٩٠ هزارفوتی کشور،علت فوت قریب به ۴٠ درصد، بیماری های قلبی و عروقی بوده است یعنی چیزی معادل به روزانه ۴١٩ نفر. در همین سال بیش از ١٠ درصد از هموطنان به علت سرطان فوت کردند، به عبارتی معادل روزانه ١١٧ نفر. امروز حدود ١٠درصد از جمعیت کشور به بیماری دیابت دچار هستند. آیا مستحضر هستید طبق آمار وزارت بهداشت در هر سه دقیقه یک پا در ایران به علت این بیماری قطع میشود؟ آیا می دانید در ایران سالانه ١٠٠ هزار نفر به علت فشارخون فوت میکنند؟ آیا این وضعیت دردناک بیماری ها حاصل از یک نظام تغذیه ای سالم و پیشگیرانه است؟! آیا بهتر نیست بجای ساختن بیمارستان با اصلاح نظام سبک زندگی برای مردم سلامتی و حیات به ارمغان بیاوریم؟
آیا رخداد روزانه بیش از ١٠٠٠ سقط جنین، حاصل یک نظام بهداشت و درمان مبتنی بر ارزش های اسلامی است یا میراث نظام های طاغوتی گذشته و حاصل از نفوذ فرهنگ غربی است؟
٢- پیشنهاد می شود در مسئولیت های مربوط به این حوزه افرادی را به خدمت منصوب نمایید که به علت فعالیت در بخش تولید یا واردات دارو و تجهیزات پزشکی دچار تعارض منافع نشوند. متأسفانه نادیده گرفتن این مهم، موجب عدم اجرای قوانین و رسیدن آسیب جدیدی به سلامت مردم شده است. البته صورت دیگر تعارض منافع زمانی است که نان گروهی از پزشکان به بیمار شدن مردم وابسته است، آنگاه اگر عنصر ایمان و تقوا در آن ها قوی نباشد، دیگری تلاشی برای اجرای سیاست های مربوط به پیشگیری از بیماری صورت نمی گیرد.
٣-به مسئولین امر در این حوزه تأکید شود به جای قرائت و اجرای سیاست ها و برنامه های سازمان های بین اللملی تحت نفوذ استکبار جهانی از جمله سازمان جهانی بهداشت (WHO) که سابقه ی خباثت هایشان در مسئله کنترل جمعیت، سقط جنین و تألیف و اجرای بخش هفتم سند توسعه پایدارِ ٢٠٣٠ در بسیاری از کشورها از جمله ایران، بر همگان روشن است،از ظرفیت پزشکان بومی،متخصص و مؤمن کشور استفاده شود.
۴- مستند به بند ١٢ سیاست های ابلاغی رهبری در حوزه سلامت در سال ٩٣، وزارت بهداشت مکلف به"بازشناسی، تبیین،ترویج،توسعه ونهادینه کردن طب سنتی" می باشد؛ پیشنهاد می شود به جای ادامه ی برخی بی توجهی ها و لجاجت های غیر استدلالی و غیر علمی که بعضاً ریشه در به خطر افتادن منافع برخی افراد دارد،از ظرفیت طب اسلامی-سنتی که از مزیّت هایی چون تقدم پیشگیری بر درمان،عوارض بسیار ناچیز،هزینه کم درمانی و تشخیصی برای مردم و کشور و منطبق بودن با اصول و مبانی دینی برخوردار است، در دولت حضرتعالی بهره گیری حداکثری صورت گیرد. در دولت های یازدهم و دوازدهم نه تنها طب اسلامی-سنتی هیچ سهمی در بودجه ی کشور نداشته است، بلکه با ایجاد برخی از موانع،از خدمت رسانی این جریان به سلامت مردم جلوگیری شده است.امید داریم اقدامات دولت سیزدهم در راستای حمایت از طب سنتی و اسلامی منجر به سلامت مردم،پیشگیری از بیماری و جلوگیری از هدر رفتن منابع مالی کشور و کاهش هزینه های درمانی مردم عزیز شود.
۵- باتوجه به وجود آموزه های بسیار وغنی وحیانی درحوزه ی سلامت، امید است دولت سیزدهم به عنوان یک دولت اسلامی، با بهره گیری از پژوهشگران حوزه های علمیه، بتواند زمینه را برای تولید و عملیاتی شدن نظام سلامت اسلامی که با محوریت وحی و حاصل یک جریان تقومی بین اندیشه های وحیانی،تجربی و عقلی است، فراهم کند و ان شاءالله این گام، قدمی مؤثر در تحقق تمدن نوین اسلامی باشد.
در آخر برای حضرتعالی و همه ی مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی آرزوی اخلاص و عاقبت بخیری می کنیم.
٣ مردادماه ١۴٠٠
#نشر
🆔@howzehenghelabi
«يٰا أَبَا الْحَسَنِ، يا عَلِىَّ بْنَ مُحَمَّدٍ، أَيُّهَا الْهادِى النَّقِىُّ يَابْنَ رَسُولِاللّهِ، يٰا حُجَّةَاللّهِ عَلىٰ خَلْقِهِ، يٰا سَيِّدَنا وَ مَوْليٰنا، إِنّا تَوَجَّهْنا وَ اسْتَشْفَعْنا وَ تَوَسَّلْنا بِکَ اِلَىاللّهِ، وَ قَدَّمْناکَ بَيْنَ يَدَىْ حٰاجٰاتِنا، يٰا وَجيٖهاً عِنْدَاللّهِ، اِشْفَعْ لَنٰا عِنْدَاللّهِ»
⭐️ لوح | گسترش شبکههای شیعه با مديريت امام هادی (علیهالسلام)
🌹ولادت #امام_هادی علیهالسلام
☑️ @Khamenei_ir
4_6017321178232784824.mp3
24.6M
💢 توصیه ویژه‼️
🎧 صوت گفتگوی زنده با موضوع: ابعاد پنهان #کرونا
🔶🔹 سخنران: مهندس محمدعلی #شکوهیان_راد
- متخصص مطالعات سایبرنتیک
- مدرس دانشگاه تهران
✳️ کارشناس مجری: آقای مهدی #اسلامی
- فرمانده قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادی
💠 محورهای موضوعی:
1️⃣ برهه کنونی از نگاه غرب، درگیر #جنگ_جهانی_چهارم است (همراه با مستندات)؛
2️⃣ #ایرانِ_شیعه، دشمن اصلی غرب در جنگ جهانی چهارم (همراه با مستندات)؛
3️⃣ کرونا، یک استراتژی جنگی برای پیروزی غرب در جنگ جهانی چهارم (اثبات مستند)؛
4️⃣ شرایط ایدهآل کشور در جنگ کرونا از منظر امام خامنهای
5️⃣ افراد، سازمانها، روشهای مدیریتی و تاکتیکهای رسانهای کرونا، دقیقا با پروژهی کاهش جمعیت کشور یکسان است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️#بببنید اشکها و التماس آیت الله مستجابی به مهرعلیزاده؛
🔺ایران را نجات دهید اگر بخواهید میشود...
و جواب ایشان خندههای آشناییست که در این سالها به دلسوزان تحویل داده اند
#وقاحت
@Afsaran_ir
❇️ نماز عید غدیر ، سنت فراموش شده
💠 قالَ الصَّادِقُ علیه السلام
مَنْ صَلَّى فِيهِ ( يَوْمِ غَدِيرِ خُمٍّ ) رَكْعَتَيْنِ يَغْتَسِلُ عِنْدَ زَوَالِ الشَّمْسِ مِنْ قَبْلِ أَنْ تَزُولَ مِقْدَارَ نِصْفِ سَاعَةٍ يَسْأَلُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ سُورَةَ الْحَمْدِ مَرَّةً وَ عَشْرَ مَرَّاتٍ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ- وَ عَشْرَ مَرَّاتٍ آيَةَ الْكُرْسِيِّ- وَ عَشْرَ مَرَّاتٍ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ- عَدَلَتْ عِنْدَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مِائَةَ أَلْفِ حَجَّةٍ وَ مِائَةَ أَلْفِ عُمْرَةٍ
💠 امام صادق علیه السلام فرمودند :
✅ هر کس در روز عید غدیر قبل از ظهر دو رکعت نماز بگزارد و در هر رکعت بعد از حمد، 10 مرتبه سوره توحید و 10 مرتبه آیةالکرسی و 10 مرتبه قدر را بخواند نزد خدا برایش 100 هزار حج و 100 هزار عمره محسوب میشود.
✅ طبق فتوای بسیاری از علما این نماز اگرچه مستحب است اما به جماعت می توان خواند
4_6051062462784998162.pdf
335.3K
♨️ نامه جمعی از متخصصین و اساتید نظام سلامت به حجتالاسلام رئیسی در خصوص انتخاب وزیر بهداشت
🔸 وزیر بهداشت باید فردی متخصص در علوم مدیریتی و سیاستگذاری نظام سلامت باشد نه از متخصصین علوم بالینی.
🔹 در این نامه باتوجه به مشکلاتی که تاکنون با مدیریت متخصصین بالینی نظیر پزشکان و داروسازان و... برای نظام سلامت ایجاد شده است، از حجتالاسلام رئیسی خواسته شده تا با انتخاب وزیر بهداشت از میان متخصصین مدیریت و سیاستگذاری نظام سلامت، زمینه اصلاح و بهبود وضعیت نظام سلامت کشور فراهم شود.
#نظام_سلامت
حکایت شنیدنی علامه جعفری از جشن غدیر
مرحوم علامه محمد تقی جعفری نقل میکرد: یکی از نوه های مرحوم مورخ الدوله سپهر نویسنده کتاب ناسخ التواریخ به منزل ما آمد و اظهار داشت در شب عید غدیر در منزلی در شمال تهران، جشنی برقرار است و علاقه مندم شما هم در آن شرکت کنید. گفت: در این جشن تعداد زیادی از رجال لشکری و کشوری هستند. من تصور میکنم که اگر شما تشریف بیاورید و در آن محفل، مطالبی نیز بفرمایید مؤثر واقع شود.
محل برگزاری جشن، منزلی بزرگ و تقریبا جنگل مانند بود و بخش هایی از آن، به صورت آب نماهای بسیار بزرگ بود و به هرحال، باغی بود که کمتر نمونه آن را دیده بودم. وارد جلسه شدیم. دیدم سالنی بسیار بزرگ است که انواع و اقسام میوه ها و شیرینیها جهت پذیرایی از حضار در آن چیده شده است. در ادامه برنامه برخی از اینها آمدند و در وصف امیرالمؤمنین (ع) اشعاری خواندند. برخی از شعرها خوب بود و برخی نیز سطحی نداشت...
من دیگر خسته شده بودم و بنا داشتم که بلند شوم که از در مجلس سیّدی با ظاهری بسیار ساده وارد شد و حتی کفش خود را برداشت و به داخل آورد که البته در آنجا این کار، خلاف عادت بود و پیدا بود که صاحب مجلس و تعدادی دیگر ناراحت شده اند.
عموم حضار به سید نگاهی تحقیر آمیز داشتند. کسی به او احترامی نگذاشت، ولی من در مقابلش به احترام برخاستم و او نیز سری تکان داد. سید، جوان بود و با یک طمأنینه و اطمینان خاصی بر روی زمین نشست و کسی هم تعارف نکرد که روی صندلی بنشیند.
بالاخره نوبت به اشعرالشعرا رسید و از او دعوت کردند که بیاید و اشعارش را بخواند. این شاعر با یک طمطراقی آمد و شروع به قرائت اشعار نمود.
وقتی بیت اول را خواند هر چند بد نبود ولی سید یک اشکال جدی به آن وارد کرد. اشعرالشعرا محل نگذاشت و بیت دوم را خواند. دوباره سید ایراد گرفت. شاعر همچنان توجه نمیکرد. وقتی بیت سوم را خواند، سید گفت: این هم اشکال دارد. شاعر عصبانی شد و گفت: چرا؟ سید گفت: خوب،این را اول میپرسیدی. الان برایت توضیح میدهم.
سید بحثی از معانی بیان و صنایع ادبی را به صورت خیلی خلاصه بیان کرد... دیدم که دریایی است بیکران... چند نفر از حضار آمدند و احترام کردند و به زور سید را به بالای مجلس بردند.
در این هنگام یکی از حضار به سید گفت: اولا خوش آمدید، هر چند که نمیدانیم چطور آمدید. دوم این که آیا خودتان هم شعر میگویید؟ سید گفت: گاهی اوقات. گفتند: میشود یکی از سرودههای خود را بخوانید؟ گفت: آری و حتی میتوانم همین الان شعر تازه بگویم. گفتند: پس بفرمایید. گفت: نه، چرا که ممکن است بگویید این اشعار را قبلا گفتهای. شما بگویید که چه بسرایم؟
اینها با حالت اعجاب آمیز نگاهی به یکدیگر کردند و گفتند: غزلی بگویید در مدح امیرالمؤمنین که دو بیت اول عاشقانه باشد و بیت سوم این باشد که اگر علی به خاری نگاه کند، گلستان میشود و بیت چهارم این باشد که اگر معصیت کاران عالم حتی فرعون توسل به علی پیدا کنند بهره مند میشوند. خلاصه، محدوده را برای او خیلی تنگ کردند.
سید قبل از شروع نگاهی به حضار کرد که کسی اشعار او را ننویسد. من زیر عبا خودکار و کاغذ را آماده کردم تا اشعار را یادداشت کنم. فهمید اما اعتراضی به من نکرد. سید شعر را این گونه آغاز کرد:
گر شمیمی ز سر طرّه جانان خیزد
تا قیامت ز صبا رایحه جان خیزد
والهام من که چو ازخواب تو بیدار شوی
زچه رو از سر چشمان تو مژگان خیزد؟
علی عالی اعلا که ز بیم نهلش
روح از کالبد عالم امکان خیزد
گر به خاری کند از قاعده لطف نظر
از بن خار، دو صد روضه رضوان خیزد
گر زند دست به دامان ولایش فرعون
از لحد با دو کف موسی عمران خیزد
داورا! دادگرا! جانب "جدّا" نظری
کز پی مدح تو چون بحر به طوفان خیزد...
معلوم شد که اسمش جدّا و قمی است.
پس از خواندن شعر، سید خطاب به حاضران گفت: آقایان! علی(ع) از این جلسات که دور هم بنشینید و انواع غذاها را بخورید و چند بیت هم شعر بخوانید راضی نیست. علی مرد است و مردان را دوست دارد. اگر مرد هستید و مردانگی دارید بروید سراغ محرومان، دردمندان و فقرا. یعنی همان کسانی که مورد عنایت علی بودند. اینجا نشستهاید و غذاها، شیرینیها و شربتهای خوشمزه میخورید بعد میروید خانه و فکر میکنید که در مدح علی شعر گفتهاید. صریح بگویم که باید وضعتان را عوض کنید و بروید سراغ محرومان جامعه.
این را گفت و کفش خود را برداشت و از مجلس بیرون رفت.
پس از رفتن او تا مدتی همه بهت زده بودند... آن شب شاهد بودم که تعدادی از آنها بسیار گریه میکردند. آقای سپهر، بعدها میگفت: تعدادی از آنها زندگیشان را تغییر دادند و رفتند و به رسیدگی به محرومان پرداختند.
منبع: کتاب ابن سینای زمان، صفحه ۹۷ - ۱۰۲
😄طب نشاط بخش اسلامی😄
😔حالت خوب نیست؟!
😉نگران نباش
👌هر کدوم از این کارها رو می تونی انجام بده تا حالت عوض بشه و نشاط پیدا کنی:
💠خودت لباس هاتو بشور
💠حمام برو
💠به سبزه نگاه کن
💠به آب جاری نگاه کن
💠با گل خطمی سرت را بشوی
💠با یک دوست صمیمی و مومن دیدار کن
💠کمی گلاب بخور و به روی سر و صورتت بپاش
💠هرچقدر میتونی قرآن بخون
💠ذکر "یا فتاح" را به اندازه دلخواه تکرار کن
💠دو رکعت نماز با رکوع و سجودکامل و آداب آن بجا بیاور
💠کندر بجو
💠سرمه اثمد بزن
💠در حالت نشسته موهاتو شانه کن
💠کار کن
💠یک قاشق چایخوری اسفند با آب قورت بده
💠میوه به بخور
💠انگور یا شیره انگور بخور
💠حجامت کن
💠کل بدن رو نوره بکش
💠مسافرت برو
💠کدو بخور
💠موی پشت گردنت رو بزن
💠یاد مرگ کن
💠مهمانی بده
💠صله رحم کن
💠شیرینی بخور
💠شنا و سوارکاری کن
💠وفادار باش
💠حقوق دیگران رو رعایت کن
💠در برابر مشکلات مقاومت کن
💠کوشش کن تا دیگران رو شادکنی
💠مسواک بزن
💠لباس نرم بپوش
💠عطر واقعی استفاده کن
💠پیاده روی کن
💠چیزی بخور
💠عسل بخور
💠به زن زیبا نگاه کن(حلال و حرامش که معلومه)
💠با بزرگان گفتگو کن
💠کار نیک کن
💠برای مناجات با خدا یا روضه، گریه کن
💠ذکر لَا إِلَهَ إِلَّا الَّلهُ الْمَلِكُ الْحَقُّ الْمَشِيُّ رو روی انگشترت بنویس
💠حسودی نکن(از کسی که بهش حسودیت میشه تعریف کن)
در روایات نسبت به نکوهش حزن و اندوه مطالبی به این شرح وارد شده است:
1. از امام علی (علیه السلام) روایت شده است که: حزن و اندوه نصف پیری و درهم شکستگی است.(1)
2. غصه و اندوه بدن را آب می کند.(2)
3. از حضرت عیسی (علیه السلام) روایت است: کسی که حزن و اندوه او زیاد باشد، بدنش مریض است (مریض می شود). (3)
4. از امام صادق (علیه السلام) روایت شده است:
اندوه ها و غصه ها بیماری قلب است، همان گونه که امراض، درد های بدن و جسم هستند.(4)
همچنین در آیات و روایات، راهکار های مبارزه با پدیده ی اندوه ارائه شده است که به برخی از آنها اشاره شد ، خداوند متعال می فرماید:
«آگاه باشید! که دوستان خدا، هیچ ترسی بر آنان نیست، و نه آنان اندوهگین می شوند.»(14)
1. تحت العقول، ص 214.
2. غررالحکم، حديث 1039.
3. امالي صدوق، ج 3، حديث 436.
4. الدعوات، 276، 118.
5. يونس ، 62.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شرافتِ بی مرزِ دولتِ راستگویان
🌹بر روی قبرم این مطلب نوشته شود:
♦️ای برادر، به کجا میروی کمی درنگ کن آیا با کمی گریه و یک فاتحه خواندن بر مزار من و امثال من، مسئولیتی را که با رفتن خود بر دوش تو گذاشته ایم از یاد خواهی برد!
ما نظاره میکنیم که تو با این مسئولیت سنگین چه خواهی کرد. و اما مسئولیت ادامه دادن راه ماست و...
پیکر مرا در گلزار شهدای شاهرود در کنار دوستم علی کلباسی دفن کنید.
اگر جنازه ام برنگشت مزار هر یک از شهدا مزار من است.
در نهایت از تمامی دوستانم حلالیت میطلبم و امیدوارم که هر بدی از طرف من به شما رسیده است را به بزرگی خود ببخشید.
والسلام رضا نادری
🕊شادی روح بلندش صلوات
🌍 @ebratha_ir
20110130095457-14.pdf
973.9K
✅#مقاله
💡عنوان: {چرا به حدیث #غدیر عمل نشد؟}
📝#شیعه که دلالت آن را بر امامت تمام می دانند باید به این سؤال پاسخ دهند که چرا صحابه رسول خدا پس از آن حضرت به آن عمل نکرده اند؟ مقاله حاضر بررسی موقعیت سیاسی و اجتماعی جامعه اسلامی مدینه در آخرین سالهای عمر پیامبر و نقش تأثیر گذار قبائل مختلف، به علل نادیده گرفتن حدیث غدیر پرداخت است، و ضمنا دیدگاه متفکران اهل سنت را پیرامون حدیث غدیر روشن ساخته است. امید آنکه بتوان از رهگذر بررسی های تاریخی به پاسخ های درخور و شایسته برای پرسش های کلامی دست یافت.
اولین مخالف غدیر چه کسی بود و چگونه عذاب شد؟
✍️حارث بن نعمان فهرى پس از مخالفت آشكار خطاب به رسول خدا صلی الله و علیه وآله گفت: "اى محمد! ما را به خدا خواندى پذیرفتم، نبوت خود را مطرح كردى، لااله الاالله و محمد رسول الله گفتیم، ما را به اسلام دعوت كردى اجابت كردیم، گفتى، نماز در پنج وقت بخوانید خواندیم، به زكات و روزه و حج و جهاد سفارش كردى اطاعت كردیم، حال پسر عموى خود را امیر ما ساختى كه نمى دانیم این حكم از طرف خداست یا با اراده شخصى شما پیدا شده است؟"
رسول خدا صلی الله و علیه وآله پاسخ داد سوگند به خدا كه جز او پروردگارى نیست، این دستور از طرف اوست.
حارث بن نعمان فهرى با غروری که تمام وجودش را فرا گرفته بود تقاضاى عذاب كرد. بیچاره فکر می کرد قدرتى وجود ندارد تا او را كیفر دهد.
سر به آسمان بلند كرد و گفت: "خدایا اگر آنچه را كه محمد صلوات الله علیه درباره على علیه السلام مى گوید از طرف تو است و به امر توست، سنگى از آسمانى بر من فرود آید و مرا عذاب كند" هنوز سخنانش به پایان نرسیده بود كه از آسمان سنگى بر او فرود آمد و او را به هلاكت رساند كه آیات 1 و 2 سوره معراج نازل شد.
(تذكره الخواص ص 19: ابن جوزى حنفى و تفسیر المنارج ج 6 ص 464)