eitaa logo
احیاء طب و تمدن اسلامی🏴
1.5هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
6.2هزار ویدیو
385 فایل
🌺ترویج آداب اسلامی=مبارزه با نفوذ سبک زندگی و طب استعماری و تهاجمات فرهنگی=تمدن نوین اسلامی 👈با انتشار و #فوروارد مطالب احیاگر امر اهل بیت باشیم.(این کانال کاملا شخصی است) 🏡 eitaa.com/joinchat/1231880192Cdbbc059498
مشاهده در ایتا
دانلود
▫️▪️▫️ ⚫️ سه راه مهم برای رسیدن به معرفت امام حسین (ع) 👈 معنای «عارفا بحقه» چیست؟ ✔️
استاد علی ابوالحسنی (منذر)🔻
▪️زیارت آقا امام حسین علیه السلام، آنچنان خیر و برکتی دارد که پاداش آن برای بشر اصلا باورکردنی نیست. ▪️اصولا زیارت نورانی امام (ع)، یک سلسله مقامات معنوی عجیبی را به زائر می دهد که البته کشکی نیست؛ بلکه مشروط به یک سری شرایط معین است؛ یعنی بار سنگینی است که هر کسی نمیتواند به دوش بکشد؛ پس باید ببینیم خداوند متعال این مقامات را به چه کسی و به چه تضمینی عطا می کند؟ برای اینکه آن شرایط را بفهمیم باز باید دست گدایی در خانه ائمه معصومین (ع) دراز کنیم و حقیقت را از ایشان جویا شویم‌. ▪️شما روایات کتاب کامل الزیارات را ببینید؛ ما درباره ثواب زیارت حضرت اباعبدالله حسین (ع) احادیث عجیب و غریبی داریم. از همان اول که نیت میکنی گام در مسیر کربلا بگذاری و بعد که راه می افتی و هر قدمی که بر می داری تا به کربلا برسی، ثواب ها همینطور ادامه دارد. اما زیارت امام در کربلا یک شرط مهم دارد و آن «عارفا بحقه» است. بنابراین یکی از نکات مهم، این است که نسبت به حق امام (ع) معرفت داشته باشیم که نشانه ها و راههای رسیدن به آن هم در زیارتنامه ها بیان شده که برخی از مضامین آن چنین است: ۱. در زیارت امام حسین (ع) در شبهای قدر میخوانیم: «یا مولای یابن رسول الله أتیتک زائرا عارفا بحقک موالیا لأولیائک معادیا لأعدائک فاشفع لی عند ربک». یعنی کلید حل مشکل و رسیدن به شفاعت و استجابت دعا عرفان به حق امام است. این به معنای یک معرفت خشک و خالی هم نیست که مثلا یک خاورشناس غربی مثل «لوئی ماسینیون» بیاید و با تحقیق به این نتیجه برسد که مثلا مقام امیرالمومنین(ع)، از شیخین بالاتر است؛ خیر! «موالیا لاولیائک معادیا لأعدائک» یعنی با دوستان شما دوستم و با دشمنانتان دشمنم؛ بنابراین فقط صحبت آگاهی نیست بلکه یکی از لوازم مهمش این است که بایستی موضعگیری کنی؛ یعنی باید پشت سر امام حسین (ع) محکم بایستی و بیایی در صف حضرت قرار بگیری و برای دفاع از ایشان شمشیر هم بزنی. ۲. در زیارت حضرت اباعبدالله (ع) در عید فطر و قربان آمده: «یا مولای یا اباعبدالله عبدک و ابن امتک... المعترف بحقک جاءک مستجیرا بک متوجها الی مقامک». و در زیارت امام کاظم (ع) هم دارد که: «عارفا بحقک مقرا بفضلک محتملا لعلمک» : یعنی علاوه بر توجه به مقامات امام و اعتراف به آنها، حامل علوم و دانشهای ائمه هستم و بر اساس آنها عمل میکنم. «مستشفعا بک الی الله فاشفع لی عند ربک»: یعنی حالا که من اینگونه هستم، پس شما نیز مرا شفاعت فرمایید. «لیغفر لی ذنوبی». ۳. در زیارت امامین کاظمین (ع) یعنی امام موسی بن جعفر و امام جواد (ع) هم نکته دیگری آمده که آن را تأیید و تکمیل میکند: «أتیتکما زائرا عارفا بحقکما... مستبصرا بالهدی الذی أنتما علیه» (یعنی نور گرفتم از آن هدایتی که در اختیار شماست) «عارفا بضلاله من خالفکما» (و عارفم به گمراهی آن کسی که با شما در افتاد). 📚برگرفته از درس گفتارهای استاد ابوالحسنی درباره مقامات ائمه (ع) (زیارات نقل شده گاه قریب به مضمون هستند).
فلسفه پیاده روی اربعین چیست؟ 1.پیاده رفتن زائر به حرم امامان علیهم السلام ، نه تنها عملی نمادین است بلکه ارزش ذاتی نیز دارد ، راجع به حرم امام حسین و حضرت رضا علیهما السلام ؛ تصریح هست و درمورد بقیه ائمه علیهم السلام نیز با عموماتی که وجود دارد اثبات می شود. 🏴پیاده‌روی ، تنها کسب آمادگی جسمی نیست، روحِ انسان در جریان این پیاده‌روی، تمرین می کند وآماده تر می شود . پیاده‌روی یک فرصت عجیب و استثنایی است که نباید آن را از دست داد، هر یک قدمی که انسان در این مسیر نورانی بر می‌دارد، پاک کنندۀ آلودگی‌های روحِ انسان است. در روایت داریم، کسی که از زیارت حرم اباعبدالله علیه السلام باز می‌گردد، گناهان گذشتۀ او بخشیده می‌شود و روح او پاک و مطهر می‌شود. 🏴امام صادق علیه السلام به یکی از اصحابشان می‌فرمایند: «کسی که به قصد زیارت امام حسین علیه السلام از منزلش خارج شود، خداوند بابت هر قدمی که برای زیارت اباعبدالله علیه السلام بر می‌دارد، یک حسنه برایش می‌نویسد و یک سیئه از او محو می‌کند. وقتی که به حرم می‌رسد، خداوند او را جزء صالحین برگزیده می‌نویسد. وقتی مناسک او تمام شد، خداوند نام او را جزء فائزین می‌نویسد. وقتی می‌خواهد بازگردد یک فرشتۀ الهی در مقابل او قرار می‌گیرد و می‌گوید: رسول خدا صلی الله علیه و آله به شما سلام می رساند، و پیغام می دهد که عمل را از سرگیر که گذشته‌ات بخشیده شده ۲- ائمه هدی علیهم السلام به کرات در روایات پیاده روی را توصیه کردند از مسیر های چه بسا دور برای هر قدمش اجر و مغفرت ویژه ای در نظر گرفته اند. در روایات آماده است کسی که به حرم ابا عبد الله الحسین علیه السلام برود به هنگام بازگشت ملائکه الهی با او می کنند و به او می گویند آنچه در گذشته زندگی تو بوده بخشیده شد 🏴وظیفه ما نسبت به این رخداد جهانی چیست؟ وظیفه ما این است که احترام رسول اکرم(ص) و فرزندش امام حسین(ع) را در اندازه جهانی داشته باشیم. یکی از این ‌راه‌ها احترام گذاشتن به پیاده‌روی بیست میلیونی اربعین است. 🏴باید تا دامنه قیامت حق را از باطل و ظلمت را از نور تشخیص دهیم، دچار ظلمت ظلم و تاریکی جهل و حیرت غفلت نباشیم، انسانی و آگاه زندگی کنیم، بدانیم که در چه مسیری قدم بر می داریم و نور را با ظلمت و حق را با باطل یکسان نبینیم و حق را بیان کنیم همانطور که اسیران آزاده چهل روز سختی کشیدند، اما دست از بیان حقایق برنداشتند. 🏴ما باید به این نکته مهم عنایت کنیم که قصه کربلا تنها روز عاشورا نبود که تمام شود و همه کار را حضرت حسین(ع) و اصحاب ایشان انجام دهند، این سفر چهل روزه عزیزان آزاده ای که به عنوان اسیر از این شهر به آن شهر برده شدند، رکن اساسی نهضت امام حسین(ع) است. ما در اربعین حسینی یک توجه ویژه ای به بخش دوم نهضت می کنیم که از روز و عصر عاشورا شروع شد و تا روزی که حضرات به کربلا رسیدند و بعد از آن هم ادامه پیدا کرد. 🏴انسانی که به سوی زیارت امام حسین(ع) حرکت می کند، باید این هدف را مدنظر قرار دهد که با اندیشه، روح، شعارها و آرمان های امام حسین(ع) بیعت کند و دل و جانش را فرو بسپارد و خود را در گرو آن عزیز قرار دهد همانطور که جابربن عبدالله انصاری اولین زائر حرم سالار شهیدان حسین بن علی بود و خود را در مقابل امام حسین(ع) اینگونه می دید. 🏴دلنوشته کوتاه: آقای خوبی‌هاکربلاراچگونه ساختی‌ که اینگونه آرام‌می‌کندهردل‌بی‌دل‌را وقتی‌قدم‌به خاکش‌می‌گذاری؟ کربلاچگونہ‌است‌که به دست فراموشی می سپارد تمام‌غم‌وغصه های دنیارا وتمام‌غصه ات‌می‌شوددیدن‌حرم‌ کاش‌می‌شدبیاییم‌وبمانیم گنبدت‌دل‌می‌برد وقت‌ملاقاتی‌بده دورت‌بگردم تا زمان رسیدن به تو گریه میکنم و این است آرزوی من:)🖐 ارسالی از خانم مائده حسین آبادی
🌈 معجزه است، چون اگر این جمعیت ۲۰ میلیون نفری رو وارد کلان شهرهای تمدن مدرن کنیم، بافت ها و زیرساخت های کلان اون شهر از هم خواهد پاچید،مضمحل خواهد شد. ۲۰ میلیون جمعیت رو اگر فقط لحظه ای!آنی! به توکیو با اون ساختار ابر شهری مدرن با اون سیستم قطار شهری پیچیده و در هم تنیده اگر پمپاژ کنیم، بنیان های شهری آنها از هم گسیخته خواهد شد! نیویورک همینطور شیکاگو و پاریس و ... هم همینطور... زباله از در و دیوار شهر بالا خواهد زفت، کارگران اعتصاب خواهند کرد،ارتش آماده باش میشود! اما؛ 🔹کربلا مترو نداره!مونو ریل نداره، اتوبان نداره! با این حجم از جمعیت و کشوری جنگ زده و بدون زیرساخت های اساسی اگر شیر آبی رو باز کنی نباید قطره ای آب بیاد، باید سر یک پرس غذا نزاع بشه باید سیستم قفل بشه تا متخصصین ترافیک شهری از فلان دانشگاه ژاپن برای باز کردن گره کار بیان! اما این بار نه! این بار،این بشر مدعی تکنولوژی محاسبات زده درگیر عقل پزیتیویستی،است که باید اندر خم این بماند که چه شد! و چه خواهد شد! این جمعیت می آید، برادرانه خاضعانه مخلصانه هم میآید برای آب و غذا دادن به آنها مسابقه راه می افتد، همگی به سمت حرم حسین ع رهسپار میشوند، و برمی گردند! در گرما و سرما فاجعه ای رخ نمیدهد،بیماری اپیدمی نمیشود،خون از دماغ کسی نمیاید و سال بعد دوباره جمعیت بیشتر میشود...💯💯 تا دنیا کامل بفهمد که خدا چگونه نور خود را کامل خواهد کرد....☀️
_-_-_---♥️ ♥️ ♥️---_-_-_ 🔖پانزده توصیه حاج میرزا اسماعیل دولابی برای یک زندگی مومنانه که فوق العاده است: 🌺 ۱. هر وقت در زندگی‌ات گیری پیش آمد و راه بندان شد، بدان خدا کرده است؛ زود برو با او خلوت کن و بگو با من چه کار داشتی که راهم را بستی؟ هر کس گرفتار است، در واقع گرفته ی یار است . 🌺 ۲. زیارتت، نمازت، ذکرت و عبادتت را تا زیارت بعد، نماز بعد، ذکر بعد و عبادت بعد حفظ کن؛ کار بد، حرف بد، دعوا و جدال نکن و آن را سالم به بعدی برسان. اگر این کار را بکنی، دائمی می شود؛ دائم در زیارت و نماز و ذکر و عبادت خواهی بود. 🌺 ۳. اگر غلام خانه‌زادی پس از سال ها بر سر سفره صاحب خود نشستن و خوردن، روزی غصه دار شود و بگوید فردا من چه بخورم؟ این توهین به صاحبش است و با این غصه خوردن صاحبش را اذیت می کند. بعد از عمری روزی خدا را خوردن، جا ندارد برای روزی فردایمان غصه دار و نگران باشیم . 🌺 ۴. گذشته که گذشت و نیست، آینده هم که نیامده و نیست. غصه ها مال گذشته و آینده است ، حالا که گذشته و آینده نیست، پس چه غصه ای؟ تنها حال موجود است که آن هم نه غصه دارد و نه قصه 🌺 ۵. موت را که بپذیری، همه ی غم و غصه ها می رود و بی اثر می شود. وقتی با حضرت عزرائیل رفیق شوی، غصه هایت کم می شود. آمادگی موت خوب است، نه زود مردن. بعد از این آمادگی، عمر دنیا بسیار پرارزش خواهد بود. ذکر موت، دنیا را در نظرت کوچک می کند و آخرت را بزرگ. آمادگی باید داشت، نه عجله برای مردن . 🌺 ۶. اگر دقّت کنید، فشار قبر و امثال آن در همین دنیاقابل مشاهده است؛ مثل بداخلاق که خود و دیگران را در فشار می گذارد . 🌺 ۷. تربت، دفع بلا می‌کند و همه ی طوفان ها و زلزله ها با یک سر سوزن از آن آرام می شود. مؤمن سرانجام تربت می‌شود. اگر یک مؤمن در شهری بخوابد، خداوند بلا را از آن شهر دور می‌کند . 🌺 ۸. هر وقت غصه دار شدید، برای خودتان و برای همه مؤمنین و مؤمنات از زنده ها و مرده ها و آنهایی که بعدا خواهند آمد، استغفار کنید. غصه‌دار که می‌شوید، گویا بدنتان چین می‌خورد و استغفار که می‌کنید، این چین ها باز می شود. 🌺 ۹. تا می گویم شما آدم خوبی هستید، شما می گویید خوبی از خودتان است و خودتان خوبید. خدا هم همین طور است. تا به خدا می گویید خدایا تو غفّاری، تو ستّاری، تو رحمانی وخدا می فرماید خودت غفّاری، خودت ستّاری، خودت رحمانی وکار محبت همین است . 🌺 ۱۰. با تکرار کردن کارهای خوب، عادت حاصل می شود. بعد عادت به عبادت منجر می شود. عبادت هم معرفت ایجاد می کند. بعد ملکات فاضله در فرد به وجود می آید و نهایتا به ولایت منجر می شود. 🌺 ۱۱. خدا عبادت وعده ی بعد را نخواسته است ؛ ولی ما روزی سال های بعد را هم می خواهیم، در حالی که معلوم نیست تا یک وعده ی بعد زنده باشیم. 🌺 ۱۲. لبت را کنترل کن. ولو به تو سخت می گذرد، گله و شکوه نکن و از خدا خوبی بگو. حتّی به دروغ از خدا تعریف کن و این کار را ادامه بده تا کم کم بر تو معلوم شود که به راستی خدا خوب خدایی است و آن وقت هم که به خیال خودت به دروغ از خدا تعریف می کردی، فی الواقع راست می گفتی و خدا خوب خدایی بود. 🌺 ۱۳. از هر چیز تعریف کردند، بگو مال خداست و کار خداست. نکند خدا را بپوشانی و آنرا به خودت یا به دیگران نسبت بدهی که ظلمی بزرگ تر از این نیست. اگر این نکته را رعایت کنی، از وادی امن سر در می آوری. هر وقت خواستی از کسی یا چیزی تعریف کنی، از ربت تعریف کن . بیا و از این تاریخ تصمیم بگیر حرفی نزنی مگر از او. هر زیبایی و خوبی که دیدی رب و پروردگارت را یاد کن، همانطور که امیرالمؤمنین علیه السلام در دعای دهه‌ی اول ذیحجه می فرماید: به عدد همه چیزهای عالم لا اله الا الله بگو " 🌺 ۱۴. دل های مؤمنین که به هم وصل می‌شود ، آب کُر است. وقتی به علــی علیه السّلام متّصل شد، به دریا وصل ! است شخصِ تنها ، آب قلیل است و در تماس با نجاست نجس می شود ، ولی آب کُر نه تنها نجس نمی شود ، بلکه متنجس را هم پاک می کند " 🌺 ۱۵. هر چه غیر خداست را از دل بیرون کن. در "الا" تشدید را محکم ادا کن، تا اگر چیزی باقی مانده، از ریشه کنده شود و وجودت پاک شود. آن گاه "الله"را بگو همه ی دلت را تصرف کند . _-_-_---♥️ ♥️ ♥️---_-_-_
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
می گویند سفر اربعین سختی دارد، بله درست است...سفر اربعین سختی دارد اما... اول اینکه ما به این دنیا نیامده ایم تا انسانهایی نازپروده و رفاه زده شویم که اگر چنین باشیم از زندگی چیزی درک نکرده ایم دوم اینکه، راحتی و آسایش و آرامش، در کنار رنج معنا پیدا می کنند و اگر رنج نباشد، در راحتی هم لذتی نیست سوم اینکه، به راستی همراه با هر سختی، آسایشی هست و این عین واقعیت است چهارم اینکه، وقتی فلسفه زندگی ما مبتنی بر رفاه زدگی باشد، غیر از درک نکردن حقیقی معنای لذت، در مواقع دشواری هم آستانه تحملمان بالا نخواهد بود. دشواری در زندگی همه ما اجتناب ناپذیر است پنجم اینکه مهدویت با حسینی بودن و زینبی بودن پیوند دارد. بعید است بدون چشیدن طعم شاید یک هزارمی از سختی عاشورائیان بتوان امید داشت که مهدوی شد. چه برای خودمان و چه برای نسلمان ششم اینکه هیچ انسان عاقلی لذت زودگذر و سختی درازمدت را بر سختی کوتاه مدت و سعادت بلندمدت (اگر خدا بخواهد و نگاه ائمه به ما باشد) ترجیح نخواهد داد هفتم اینکه وقتی صحبت از سختی میشود، باید ارزیابی کنی و بسنجی در قبال این سختی چه به دست می آوری.کسی که طلای المپیک میگیرد مدام از دشواریهای مسیر گله نمیکند، او به چیز دیگری دلگرم است و هشتم اینکه از خود بپرسیم معنای زندگی مان چیست اگر زیاد از حد نگران رفاهیات هستیم انصافا خواهران و برادران عراقی سنگ تمام میگذارند.جهت جلوگیری از گرمازدگی احتمالی روش زیاد هست سعی کنید به بچه ها خوش بگذره، بهشون سخت نگیرید، مدام از دشواریها گلایه نکنید و شیرینیهای سفر رو در کلام و رفتار برجسته کنید
✅زیارت اربعین جابر و عطیّه ✍استاد مهدی طیّب ⬅️ بخش اوّل 🕋 جابر جامه احرام بر تن می‌کند، یعنی حقیقت کعبه اینجاست. ▪️جابر بن عبدالله انصاری صحابی خوبی برای پیغمبر اکرم صلوات الله علیه و آله و سلّم بود و سنّ بالایی هم داشت، حسنین علیهما السّلام به او عمو می‌گفتند و به شدّت به او علاقمند بودند. جابر هم به شدّت دل سپردۀ آنها بود. این است که وقتی خبر شهادت اباعبدالله الحسین علیه‌السّلام در مدینه به او رسید، بی‌درنگ با یارش عطیّه، برای آمدن به کربلا و زیارت تربت پاک حسینی مصمّم شدند. ▪️بارها اشاره کرده‌ام که اینکه نقل می‌کنند عطیّه خادم جابر بن عبدالله انصاری بود، تصویر کوچکی از عطیّه در ذهن‌ها ترسیم می‌کند. عطیّه یک مفسّر و محدّث بزرگ است. این‌گونه نیست که فرد معمولی و دون پایه‌ای باشد، شخصیّت بزرگی است. ▪️راز این را هم که خدمت به جابر را اختیار کرده بود، خدمت عزیزان عرض کرده‌ام. بعضی از کسانی که می‌خواهند در مسیر عبودیّت و طریق بندگی حضرت حق و در راه دین رشد بزرگی نصیبشان شود، یک ولیّ خدا، یک انسان والامرتبه و عظیم القدر را پیدا می‌کنند و برای اینکه بتوانند بیست و چهار ساعته از محضر او بهره ببرند؛ برخلاف دیگر شاگردان و مریدان که ممکن است تنها ساعاتی از روز اجازه داشته باشند در حضور او باشند؛ افتخار خدمتکاری آن شخص را پذیرا می‌شوند و از این طریق امکان پیدا می‌کنند دائماً در حضور او باشند و از همۀ حالات، رفتار و سخنان او بهره ببرند و درس بگیرند. عطیّه هم از این شمار بود. ▪️کمااینکه خود ائمّه علیهم السّلام هم از این نوع خدمتگزاران داشتند که بسیار عظیم القدرند. مثلاً قنبر که غلام امیرالمؤمنین علی علیه السّلام است؛ فکر نکنیم او یک خدمتکار معمولی بوده است؛ او انسان اهل معرفت، اهل معنویّت و شخص بسیار والامقامی است؛ منتها این توفیق فوق‌العاده ای بود که خدمتگزاری امیرالمؤمنین علیه السّلام به او این فرصت را می‌داد که بتواند همواره در کنار حضرت علی باشد و از وجود مقدّس و نورانی ایشان استناره و کسب نورانیّت کند. سایر ائمّه علیهم السّلام هم بعضاً چنین افرادی را داشتند. ▪️عطیّه خدمت کردن به جابر را در این سفر افتخاری برای خود و فرصتی برای همراهی و حضور در محضر جابر می‌دانست. این دو نفر از مدینه به سمت کربلا حرکت کردند و روز بیستم ماه صفر، صبح هنگام وارد سرزمین کربلا شدند. جزء به جزء ماجرا ثبت شده است. ▪️جابر بن عبداللّه انصاری در نهر روفرات غسل کرد و جامۀ احرام بر تن پوشید که این خیلی معنا دارد. جامه احرام جامه‌ای است که برای طواف خانه خدا بر تن می‌کنند. گویا جابر با این عمل خود یک سخن بسیار بزرگ و عمیق را به همۀ آینده تاریخ خودش اعلام می‌کند. ▪️او می‌گوید حجّ حقیقی اینجاست؛ روح حج اینجاست. کعبه‌ای که در آن روزگار، مطاف کسانی بود که حسین را در سرزمین کربلا تنها گذاشتند، جز یک جنازۀ بی روح نبود؛ همان‌طور که اگر روح از پیکر انسان خارج شود، آن پیکر اثری ندارد؛ کاری از آن بر نمی‌آید؛ کسی نمی‌تواند فایده و بهره‌ای از آن ببرد؛ جنازۀ مرده‌ای است که گوشه‌ای افتاده است و بعد از چند صباح هم متعفّن می‌شود و خودش منشأ بسیاری از آلودگی‌ها و انحرافات می‌گردد. ▪️جابر با عمل خود می‌گوید روح کعبه، حسین است؛ روح کعبه ولیّ اعظم خداست. کعبه یک پیکر است؛ کعبه یک پوسته است؛ محتوای آن ولایت است و این یک باور عمیق برای همه ماست. ▪️کعبه اگر حرمتی دارد به خاطر این است که محلّ تولّد امیرالمؤمنین علیه السّلام است؛ محلّ نزول نور ولایت علویّه در عالم خاک است. منهای آن، کعبه فقط یک اتاق است که با سنگ ساخته شده است. ▪️کعبه همۀ ارزشش را از حقیقت ولایت ولیّ الله اعظم گرفته است. کعبه بدون ولایت هیچ نیست؛ یک جنازه مرده است. یک پیکرۀ بی خاصیت و بی اثر است. شاهدش را هم همین امروز در دنیا می‌بینیم. این طواف‌هایی که دور کعبه می‌شود، پیامدها و آثارش کو؟! بسیاری اشخاص هر ساله به مکّه می‌روند؛ دور کعبه طواف می‌کنند؛ حج به جا می‌آورند؛ عمره‌های متعدّد می‌روند؛ امّا کدام تحوّل؟ کدام آثار سازنده را از این طواف‌ها با خودشان به ارمغان می‌آوردند؟ چرا؟ ▪️چون روح ولایت در این کعبه نیست. کعبۀ تهی از ولایت یک پیکرۀ بی‌خاصیت و یک پوستۀ بدون محتواست. کعبه‌ای که می‌توان به دور آن گشت، در حالی که پسر پیغمبر را در غربت و تنهایی تشنه کام ذبح می‌کنند، چه خاصیتی دارد؟! چه بو و اثر و چه نشانه‌ای از حقیقت و شایستگی‌ها دارد؟ هیچ! ▪️لذا جابر جامۀ احرام بر تن می‌کند؛ یعنی حقیقت کعبه اینجاست؛ روح کعبه اینجاست. ادامه دارد....
✍️ توضیحات کامل داروی () 🔍 🤔 کاربرد: موثر در پیشگیری و درمان بیماری هایی نظیر: سرماخوردگی، آنفولانزا، گلودرد، تب، تب مالت، مننژیت، غدد لنفاوی، آبله مرغان، واکسیناسیون اطفال، اوریون، ایدز، هپاتیت، متورم شدن لوزه،موثر در تقویت و تنظیم سیستم ایمنی بدن، فیبروز کیستیک (سی اف)، ضد ویروس و میکروب و ... 🥣 نحوه مصرف (برای پیشگیری): برای پیشگیری هر ده روز یک بار نصف قاشق چای خوری مستقیم در حلق ریخته و یک تا دو ساعت بعد از آن چیزی میل نشود. افراد دو تا هفت سال نصف و زیر دو سال یک چهارم بزرگسالان مصرف کنند. 🥣 نحوه مصرف (برای درمان): سه روز، صبح، ظهر و شب نصف قاشق چای خوری مستقیم در حلق ریخته و یک الی دو ساعت یزی میل نشود؛ افراد دو تا هفت سال نصف و زیر دو سال یک چهارم بزرگسالان میل کنند. ✅ نکات مربوط به دارو: ۱. در بعضی بیماری ها ماننده ایدز، هپاتیت و ... لازم است تا بهبودی کامل هر روز و یا هر پنج روز مصرف شود؛ ۲. این دارو را به هر شکلی که مقدور باشد برای مصرف کودکان در زمینه بیماریهای ذکر شده باید مورد استفاده قرار داد. 📚 منبع: کتاب معرفی داروهای طب اسلامی استاد علیزاده، آیت اللهی ☘️ تنظیم: به کوشش استاد فریور
💢موکب داری به رسم عراقی ها 🔹در موسم اربعین چیزی که زیاد دیده می شود، حضور چند ده میلیونی عاشقان امام حسین در نجف و کربلاست. اما چیزی که کمتر دیده می شود، ایثار و از جان گذشتگی موکب داران عراقی است. برای آنها رنگ و زبان و عقاید و سلایق در مقابل حب الحسین رنگ باخته است. آنها به خاطر امام حسین ع از زائر التماس می کنند تا از خدمات رایگان آنها استفاده کند و به این التماس افتخار می نمایند. 🔺این چیزی است که موکب داران ایرانی هنوز باید شاگردی کنند تا یاد بگیرند.
⭕️ حذف تخت جمشید از ایران چک‌های 100 هزار تومانی ایران چک جدید 100 هزار تومانی منتشر و به‌زودی توزیع می‌شود. اسکناس جدید صدهزار تومانی برخلاف تراول دولت روحانی با امضای همتی، تصویری از یک بنای مذهبی دارد.
🔴 مزار حضرت سلمان محمدی و حضرت حذیفه در شهر مدائن