بسم الله الرحمن الرحیم
متاسفانه این روزها شاهد آنیم که نه فقط دانشگاهی ها و حوزوی ها، بلکه هر کس که سواد خواندن و نوشتن دارد، مشغول اظهار نظر راجع به طب اسلامی می باشد؛
از آن جایی که "گفتمان طب اسلامی" به نوعی بزرگترین گفتمان علمی در طول تاریخ تشیع محسوب می شود و در واقع جزو مباحث interdisciplinary(بین رشته ای) به شمار می آید، لذا اگر کسی فقط در یکی از زمینه های زیر، صاحب مطالعه که هیچ، صاحب نظر نباشد، اصلا صلاحیت اظهار نظر "علمی" و دقیق راجع به این گفتمان را ندارد:
۱. مبانی علوم زیستی
۲. مبانی مکتب پزشکی مدرن (از علوم پایه شامل آناتومی، فیزیولوژی، هیستولوژی، امبرایولوژی تا مبانی انسان شناسی، مبانی بیولوژیک و بیوکمیکال، رویکرد های پیش گیرانه، تشخیصی و درمانی)
۳. مبانی علوم مقدماتی حوزوی
۴. روایات شیعه (تسلط به تمام کتب شیعه، خصوصا بحار الانوار)
۵. مبانی اصولی و تمام علوم دخیل در متدلوژی استنباط از روایات (علم رجال، درایه الحدیث و ...)
۶. تفسیر آیات قرآن کریم بر مبنای روایات شیعه
۷. مبانی منطق و فلسفه ی اسلام
۸. مبانی زبان شناسی معصومین علیهم السلام خصوصا در باب مسائل طبی
۹. مبانی انسان شناسی از نگاه اسلام
۱۰ .مبانی آنتولوژی از نگاه اسلام
۱۱. مبانی اپیستمولوژی از نگاه اسلام
۱۲. تاریخ اسلام
۱۳. تاریخ علم
۱۴. مبانی فلسفه ی علم
۱۶. تاریخ پزشکی جهان و ایران
۱۷. مبانی فیزیک نظری (هم کلاسیک و هم نوین) و تعابیر متفاوت مکانیک کوانتومی
و چند مورد دیگر که از حوصله ی بحث خارج است...
و در نهایت:
مبانی علمی، متدلوژیک و فلسفی حضرت آیت الله تبریزیان و مطالعه ی کامل چهار جلد کتاب طبی ایشان
پ.ن :
قبلا اگر پزشکی کارش خوب نبود، می گفتند نسخه نویس است، اما امروزه پزشکان تازه فارغ التحصیل حتی نسخه نویس هم نیستند و تازه بعد از فارغ التحصیلی کتاب نسخه نویسی می خرند!
دوستی داشتیم که کرایتریای تشخیصی سندرم تریچر کالینز را می دانست اما نمی توانست یک نومونی ساده را manage کند!
لذا خواهشم از همه ی عزیزان، خصوصا همکاران پزشکِ نهایتا تکنیسین این است که در مورد چیزی که نمی دانند اصلا اظهار نظر نکنند که در این صورت هم آبروی خودشان محفوظ تر می ماند و هم آبروی صنفشان!
اگر هم قرار بر مخالفت های "غیر علمی" و قلدر مابانه است، اشکالی ندارد،
شیعه هزار و اندی سال است که به این وضعیت عادت کرده و ان شاء الله معاندین پاسخ های دندان شکنی دریافت خواهند کرد.
امویان و عباسیان خواستند علوم اهل بیت را از بین ببرند، اما نهایتا خودشان به زباله دان تاریخ پیوستند...
#شما_که_شمایید
دفتر آیت الله تبریزیان (زید عِزُّه)، واحد مطالعات
تدریس طب اسلامی در بوستون آمریکا
۱۳۹۱/۰۲/۱۷ - ۱۵:۴۶ - کد خبر: 47763
سلامت نیوز : دکتر احمدعلی آقارفیعی، از تدریس قانون بوعلی در برخی کشورها از جمله ژاپن خبر داد و ادامه داد: «طب اسلامی و ایرانی علاوه بر قانون بوعلی چندین هزار روایت و آیات طبی در قرآن با تفاسیر مختلف دارد که این موضوع برای ثابت کردن انواع روشهای درمانی این طب کافی است.»
دکتر احمدعلی آقارفیعی در پایان خاطرنشان کرد: «در بوستون آمریکا به صورت ماهانه کنگره طب اسلامی برقرار است. نتیجه میگیریم که علت مخالفت دست اندرکاران طب کلاسیک در قدم اول کمبود آگاهی است.»
http://www.salamatnews.com/news/47763/%D8%AA%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%B3-%D8%B7%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D9%88%D8%B3%D8%AA%D9%88%D9%86-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7
هدایت شده از صعبة صعبة
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎طب اسلامی در آلمان 1💎
💠با طب اسلامی آیت الله تبریزیان،سلامت پیدا کردم،پزشکان خیلی تعجب کردند.
💠الان هیچ دارویی استفاده نمیکنم،به این طب باور دارم و آن را به طب مدرن ترجیح می دهم!
هدایت شده از صعبة صعبة
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇩🇪درمان شدگان طب اسلامی در آلمان 🇩🇪
🌿من به طب اسلامی باور دارم و آن را ترجیح میدهم.
🌿از طریق استاد تبریزیان و با داروهای طب اسلامی بهبود پیدا کرده ام.
♨️بخشی از یادداشت های شخصی یک پزشک جوان در باره طب و تمدن اسلامی...
🔺 هر چه می کشیم از "نخواندن" است!
استاد جراحی داشتیم که خلاف سایر جراحان به معنای واقعی کلمه متفکر بود و یک بار به ما گفت: کُلِ فوقِ فوقِ(تخصص) غدد سه تا نصف صفحه مطلب دارد...
🔹 آری، در روزگاری که بیش از سه دهه از تمایل دانشگاه های غرب و شرق به مباحث و مطالعات interdisciplinary(بین رشته ای) می گذرد و روز به روز هم این تمایل در حال افزایش است، هنوز مشغول پرورش متخصص و فوق تخصص و فوق فوق تخصص هستیم!
🔸 کم نمانده که فوق تخصص گوارش هم به جای کار با دو لوله، فقط با یک لوله کار کند، فوق upper GI و فوق lower GI!
🔹 البته که کار تمام این دوستان پزشکِ تکنیسین محترم است و به جای خود ضروری و ما هم قدردان زحماتشان در این سطح هستیم، اما پرسش این است که چگونه این instrumentalist ها به خود اجازه می دهند که راجع به "طب اسلامی" اظهار نظر علمی کنند که فی الواقع گفتمانی نو از جنس #ابرگفتمان_های_تمدنی می باشد؛
آری، اگر پزشکان در همان دوره ی تقریبا بی فایده ی علوم پایه، حداقل ده واحد از رشته های "علوم انسانی" را پاس می کردند- مثلا کمی راجع به فلسفه، تاریخ و جامعه شناسی پزشکی می خواندند- شاید توان عرض اندام حداقلی را در این مقوله می داشتند.
🔺 البته که سیاست دانشگاه های ما بر پرورش "مقلد" و نه محقق و متفکر استوار است و این بنده های خدا هم تا حدی بی تقصیرند که فقط بلدند تقلید کنند، اما به هر روی توصیه ی ما این است که تا درس های لازم را نخوانده اند، جهت حفظ آبرو در قبال "طب اسلامی" سکوت پیشه کنند!
#از_رنجی_که_میبریم
#دانشگاه_مقلدپرور
#دانشگاه_مقلدمحور
دفتر آیت الله تبریزیان (زید عِزُّه)، واحد مطالعات
@daftareayatollahtabrizian
⚫️ وای بر کسانی که به فاطمه (سلام الله علیها) ظلم کنند
از سلمان نقل شده که پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
ای سلمان! هر کس دخترم فاطمه (سلام الله علیها) را دوست بدارد، او در بهشت و کنار من خواهد بود و هر کس او را دشمن بدارد گرفتار آتش میشود.
سلمان! محبت به فاطمه (سلام الله علیها) در یکصد جا به درد میخورد:
از جمله آنها:
هنگام مرگ،
عالم برزخ،
درپای میزان،
عرصات محشر،
پل صراط و ....
محاسبه اعمال....
سلمان! وای بر کسانی که به او ظلم کنند و وای بر آنان که به شوهر او جفا نمایند، وای بر ستمگرانی که به فرزندان و شیعیان وی ستم کنند.
متن حدیث:
یا سلمان! من احب فاطمه بنتی فهو فی الجنه معی، و من ابغضها فهو فی النار. یا سلمان! حب فاطمه ینفع فی ماه من المواطن، ای سر ذالک المواطن الموت و القبر و المیزان و المحشر و الصراط و المحاسبه… یا سلمان! ویل لمن یظلمها و یظلم بعلها امیرالمومنین علیا، و ویل لمن یظلم ذریتها و شیعتها.
📚 بحارالانوار، ج ۲۷، ص ۱۶
┗━🌿🌹━━━┛
#تلنگر
💫شغل مردی تمیز کردن ساحل بود.
او هر روز مقدار زیادی از صدفهای شکسته و بدبو را از کنار دریا جمع آوری می کرد و مدام به صدفها لعنت می فرستاد چون کارش را خیلی زیاد می کردند.
او باید هر روز آن ها را روی هم انباشته می کرد و همیشه این کار را با بداخلاقی انجام می داد.!
روزی، یکی از دوستانش به او پیشنهاد کرد که خودش را از شر این کوه بزرگی که با صدفهای بدبو درست کرده بود، خلاص کند.
او با قدرشناسی و اشتیاق فراوان این پیشنهاد را پذیرفت.!
یک سال بعد، آن دو مرد یکدیگر را دیدند، آن دوست قدیمی از او دعوت کرد تا به دیدن قصرش برود.
وقتی به آنجا رسیدند مرد نظافتچی نمی توانست آن همه ثروت را باور کند و از او پرسید چطور توانسته چنین ثروتی را بدست بیاورد.؟
مرد ثروتمند پاسخ داد:
من هدیه ای را پذیرفتم که خداوند هر روز به تو می داد و تو قبول نمی کردی، در بیشتر صدفهای نفرت انگیز تو، مرواریدی نهفته بود.!.
✨بیشتر وقتها هدیه ها و موهبت های الهی در بطن خستگی ها و رنجها نهفته اند، این ما هستیم که موهبتهایی را که خدا عاشقانه در اختیار ما قرار می دهد ندانسته رد می کنیم💫
https://eitaa.com/tebotaghzea
روزهای_فاطمه_ع.pdf
780.3K
📚کتاب: روزهای فاطمه
✍اثر: استاد صفایی حائری
ارسالی از کاربر فاطمه زهرا
YEKNET.IR - sine zani ayam fatemyeh - mehdi nikandish.mp3
5.24M
🔳 #ایام_فاطمیه
🌴با اشک چشمام آب میریزم پشت سرت
🌴برو مسافر نباش به فکر حیدرت
😭😭
🎤 #مهدی_نیک_اندیش
⏯ #واحد
👌 #پیشنهاد_ویژه
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
🚫بسیار مهم🚫👇👇
عاقبت یک عمر خدمت به آمریکا❤️
👑 محمدرضا پهلوی در واپسین ماههای زندگی خود، طی یک مکالمه تلفنی خطاب به برژینسکی گفت:
🔰 اكنون متوجه شدهام كه آمريكاييها مردمي ناسپاس و نامرد هستند. 👈من تمام عمرم را در خدمت به ايالات متحده آمريكا گذراندم و اكنون آمريكا حتي اجازه نميدهد در يكي از بيمارستانهاي آن كشور بستري شوم..😔
💢 من دير متوجه خوب و بد شدم. اي كاش ميشد تاريخ يك بار ديگر تكرار شود تا به جبران يك عمر دوستي با شما به دشمني با شما برخيزم❗️
⏹ سخنان فوق به روایت اردشیر زاهدی، داماد شاه می باشد. منبع👇👇
http://yon.ir/d8fqZ
💠کسانی که در پی تحمیل #لوایح_استعماری به کشور هستند، یکبار دیگر سخنان شاه مخلوع را با دقت بخوانند‼️
#لوایح_استعماری
#بیماری_غربزدگی
⛔️نقل فقط با لینک مدرسه انقلاب 👇
http://eitaa.com/joinchat/3679322117C664392fd9f
#مگر_عطار_بودن_و_عطاری_داشتن_جرم_است؟
به بنده خدایی گفتند: به ما خبر رسیده که تو مرده ای!
او گفت: حالا که می بینید صحیح و سالم نزد شما هستم و نمرده ام!
دوباره گفتند: نه، مرده ای. حالا گرمی نمی فهمی!
او گفت: دیوانه شده اید؟! می بینید که نمرده ام!
مجددا گفتند: آخر مگر می شود؟! ما از #منبع_موثقی خبر داریم که تو مرده ای!!
داستان فوق وضع اکنون ما شده است،
حضرت آیت اللّه علامه #تبریزیان با نگاهی اجتهادی به بررسی آیات و روایات طبی پرداختند و بیست و اندی سال به تجربه ی در بستر آیات و روایات پرداختند و سرانجام چهار جلد کتاب نوشتند و منتشر کردند که گویای همه چیز است.
حضرت استاد طبی را به جهانیان معرفی کرده اند که در درمان انواع کنسر-حتی متاستاتیک- حرف های زیادی برای گفتن دارد، چه برسد به سایر بیماری ها؛
حالا آقایان تازه نشسته اند و دارند بحث و فحص می کنند که اصلا آیا می شود از روایات طبی استفاده کرد!!
احتمالا این ها هم از #منبع_موثقی (#وزارت_فخیمه) خبر دار شده اند که #طب_اسلامی مرده!
ادامه دارد...
#تعارض_منافع
#مردم_میفهمند
#علامه_طبیب
هدایت شده از جهادتبیینی
📚تاریخ بخوانید/۸
💠رهبرانقلاب:
‼️متاسفانه نسل جوان ما از گنج جنگ ۸ساله کم اطلاع است! ۸۷/۸/۸
‼️از کارهای واجب است این است که جوانان لاأقل تاریخ جنگ را بخوانند! ۷۷/۱۲/۱۵
‼️من به جوانان توصیه مؤکد میکنم کتابهای شرح جنگ ۸ساله را قدر بدانند و بخوانند! ۷۴/۶/۲۹
‼️تاریخ دفاع مقدس را قدر بدانید؛ هر چه میتوانید این کتابها در دسترس جوانها قرار بگیرد تا جنگ را بشناسند! ۹۲/۷/۱۵
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
💎تراریخته ها(تغییر ژنتیکی)💎
🔷ترکیب ژن انسان-حیوان و گیاه با هم
🔷تراریخته ها را بشناسید و هرگز مصرف نکنید:
🕎📛✡📛🔯📛
⛔️بنفشه فرنگی
⛔️خیارفرنگی
⛔️چغندرفرنگی
⛔️انجیرفرنگی
⛔️نخودفرنگی
⛔️لوبیافرنگی
⛔️کاهوفرنگی
⛔️گوجه فرنگی
⛔️سیب زمینی فرنگی
⛔️قرنفل فرنگی
⛔️کرفس فرنگی
⛔️بادنجان فرنگی(مشکی)
⛔️تربچه فرنگی
⛔️هویج فرنگی
⛔️ترشک فرنگی
⛔️کنگرفرنگی
⛔️تره فرنگی
⛔️توت فرنگی
⛔️پرتقال فرنگی(تامسون)
⛔️فلفل فرنگی(دلمه ای)
⛔️طالبی فرنگی(ملون)
⛔️چای سیاه
⛔️چای سبز
⛔️سویا
⛔️ذرت
⛔️کلزا
⛔️و ...
👹کار شیطان:تغییر خلقت
وَلآمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللَّهِ وَمَن يَتَّخِذِ الشَّيْطَانَ وَلِياًّ مِّن دُونِ اللَّهِ فَقَدْ خَسِرَ خُسْرَاناً مُّبِيناً
📘(سورة النساء 119-120)
https://telegram.me/t124ir
🌱حکایت
مردی به پیامبر خدا ،حضرت سلیمان مراجعه کرد و گفت
ای پیامبر میخواهم ، به من زبان یکی از حیوانات را یاد دهی .
سلیمان گفت : توان تحمل آن را نداری .
اما مرد اصرار کرد
سلیمان پرسید ، کدام زبان؟
جواب داد زبان گربه ها، چرا که در محله ما فراوان یافت می شوند.
سلیمان در گوش او دمید و عملا زبان گربه ها را آموخت
روزی دید دو گربه باهم سخن میگفتند. یکی گفت غذایی نداری که دارم از گرسنگی میمیرم .
دومی گفت نه ، اما در این خانه خروسی هست که فردا میمیرد،آنگاه آن را میخوریم.
مرد شنید و گفت ؛ به خدا نمیگذارم خروسم را بخورید،
آنرا خواهم فروخت، و فردا صبح زود آنرا فروخت گربه آمد و از دیگری پرسید
آیا خروس مرد؟ گفت نه،
صاحبش فروختش، اما،
گوسفند نر آنها خواهد مرد و آن را خواهیم خورد.
صاحب منزل باز هم شنید و رفت گوسفند را فروخت.
گربه گرسنه آمد و پرسید
ایا گوسفند مرد ؟
گفت : نه! صاحبش آن را فروخت.
اما صاحب خانه خواهد مرد، و غذایی برای تسلی دهندگان خواهند گذاشت و ما هم از آن میخوریم!
مرد شنید و به شدت برآشفت
نزد پیامبر رفت و گفت گربه ها میگویند امروز خواهم مرد!
خواهش میکنم کاری بکن !
پیامبر پاسخ داد:
خداوند خروس را فدای تو کرد اما
آنرا فروختی،سپس گوسفند را
فدای تو کرد آن را هم فروختی ،
پس خود را برای وصیت و کفن و دفن آماده کن
حکمت این داستان :
خداوند الطاف مخفی دارد،
ما انسانها آن را درک نمی کنیم.
او بلا را از ما دور میکند ،
و ما با نادانی خود آن را باز پس میخوانیم !!
✨🌹
@hasanzadehamoli
💥 در مواجهه با تمدن غرب، کدام استراتژی را باید دنبال کنیم؟:
۱. انزوا (کنارهگیری از مدرنیته)؛
۲. مدرنیزاسیون (پذیرشِ کامل مدرنیته)؛
۳. مدرنیته اسلامی (ترکیبِ اسلام و مدرنیته)؛
۴. تمدن اسلامی (انحلال مدرنیته در تمدن نوین).
🔵 استاد سید محمّدمهدی میرباقری:
«سؤال این است که استراتژیِ انقلاب اسلامی درمقابلِ تمدّن غرب چه باید باشد؟ با این مدنیت مدرن که پیش روی ماست چه باید کرد؟
جوابهای متفاوتی به این پرسش داده شده است و رویکردهای مختلفی شکل گرفته است.
.
1⃣ رویکرد اول این است که ما باید بهطورکلی از این تمدن تبرّی بجوییم و سعی کنیم به هیچ وجه آلودهٔ به آن نشویم و انزوای کامل پیدا کنیم. این یک مدل است که طبیعتاً نمیتواند نسخهٔ اجتماعی باشد و نسخهٔ مقابلهٔ با آن دستگاه نیست. یعنی، اینکه آدم منزوی بشود و بهصورت همان زندگی کاملاً سنتیِ قدیم زندگی کند و از مظاهر تمدنی هم مطلقاً استفاده نکند، تقریباً نشدنی است؛ اگر هم بشود، یک الگوی عمومی نیست و برخورد فعال با واقعه نیست. نمونهاش مدلِ مقلدهای مرحوم میرزا صادق تبریزی است.
2⃣ رویکرد دوم این است که تمدّن غرب کلاً پدیدهٔ خیلی خوبی است و ما باید آن را بپذیریم و خودمان را با آن تطبیق دهیم، و حَتّی فرهنگ دینی و سنن مذهبی خودمان را به نفع آن تغییر دهیم. این پاسخِ روشنفکرهای سکولار است که تمامیتِ اندیشهٔ غربی را قبول کردهاند و معتقد به تمدّن غرب با همه لایههای آن هستند؛ یعنی از لایههای ایدئولوژیک تا فلسفی و تا لایههای علمی و صنعتی و ساختارهای اجتماعیِ آن را به رسمیت میشناسند؛ میگویند ما باید تمامیت این تمدّن را بپذیریم؛ نمیشود اقتصادش را پذیرفت ولی ایدئولوژی آن را نپذیرفت. اقتصادِ لیبرال با فرهنگِ لیبرال و با سیاستِ لیبرال هماهنگ است و اینها با لایههای عمیقترِ اندیشههای فلسفی و با لایههای عمیقتر ایدئولوژیکی یک مجموعه هستند؛ این مجموعه را بهتمامه باید بپذیریم و سعی کنیم که خودمان را با همهٔ لایههای آن وفق دهیم. من گاهی از این نظریه به «مدرنیزاسیون» و اصلاح تمام ابعاد حیات اجتماعی ازجمله قرائت دینی جامعه تعبیر میکنم؛ چون میگویند در چالش بین دینداری و دنیای مدرن ما باید قرائتِ دینی را در همهٔ عرصهها با دنیای مدرن وفق دهیم. که در دورهای سعی کردند این ادعا را در مقیاس منطق هم تئوریزه کنند. مثلاً نظریهٔ قبض و بسط میخواست پذیرش تمدّن غرب را در مقیاس منطق تئوریزه کند؛ این نظریه میگفت منطقاً معرفتی صحیح است که در دادوستدِ با علوم مدرن باشد؛ حَتّی میگفت معرفت دینی هم باید از علوم مدرن تبعیت کند. به عبارت دیگر، در تعاملِ درونیِ منظومهٔ معرفت، باید متغیر اصلیْ معرفتهای تجربی و علمی و عقلانی باشد و معرفت دینی تابع باشد.
3⃣ رویکرد سوّم که معمولاً حقیر آن را «مدرنیته اسلامی» یا اسلامی کردن مدرنیته تعبیر میکنم، میگوید لایهای از مدرنیته باید تغییر کند که آن اخلاق است؛ یعنی لایهٔ معنویت و اخلاق باید احیاء شود و به مناسباتِ دنیای مدرن ضمیمه گردد تا جامعهٔ اسلامی درست بشود. مدل آقای هاشمی همین بود و مدلِ برخی مسئولین کنونی هم همین است.
اما باید توجه کرد که مدرن شدن به این نیست که ما فقط محصولات مدرن را مصرف کنیم؛ باید انسانی که در این فضا زندگی میکند، انسان مدرن بشود؛ انسان مدرن کسی است که احساسش، عواطفش، عقلانیتش و مهارتهایش همه مدرن بشود؛ چون اصل مدرنیته روی دوش انسانهایی سوار است که مدرن شدهاند. لذا بهنظر من، تحول اساسی در دنیای مدرن، تحول انسانی است.
4⃣ رویکرد چهارم، رویکرد تمدّن اسلامی است؛ یعنی اگر «آرمانِ» ما عصر ظهور است، «افقِ» قابلدستیابیِ ما در قبل از ظهور، تمدنسازی اسلامی است.
این تمدّن چگونه ساخته میشود؟ رهبر معظم انقلاب میفرمایند اول باید انقلاب کنیم؛ این انقلاب، چون مبتنی بر یک ارزشها و دنبال تحقق یک ارزشهایی است، حتماً با جامعه جهانی درگیر خواهد شد. و این درگیری هم درگیریِ همهجانبهای است. در متن این درگیری باید شما به سمت تمدّن اسلامی حرکت کنید.
پس باید «انقلاب» کنیم و «نظام» بسازیم. این دو کار را انجام دادهایم. در ادامهٔ مسیر باید «دولت» بسازیم، و بعدش «جامعه» بسازیم و بعد «تمدّن» بسازیم. این پنج مرحلهای است که باید طی کنیم.
در این پنج گام باید با روش «استحاله» با تمدن مدرن مواجه شویم و تلاش کنیم تمدن مدرن را در تمدن اسلامی منحل کنیم (اقلاً در مقیاس منطقهای). ما در مرحلهٔ اصلِ انقلاب اسلامی این کار را کردیم. در مرحلهٔ تدوین قانون اساسی هم این کار را تجربه کردیم. در مرحلهٔ دولتسازی اسلامی هم باید همین کار را بکنیم.» (دی ۱۳۹۷)
☑️ @mirbaqeri
🎬 #کلیپ
📝 استاد #رائفی_پور « وقتی داروی امام کاظم علیه السلام، ساختار پزشکی را بهم میریزد »
🔺سود بیشتر = مریض بیشتر
📥 دانلود با کیفیت بالا👇
bit.ly/masafclip
✅ تنها کانال رسمی استاد رائفی پور و جنبش مصاف
T.me/joinchat/AAAAADwiIiTk_fhNgzD4nQ
👇👇
🇮🇷 اجتماع عظیم و بزرگ طلاب عصر خمینی(ره)🇮🇷
🔶 جهاد تمدنی گام دوم حوزه همیشه انقلابی
✌ در لبیک به بیانیه مهم و جهانی گام دوم انقلاب اسلامی
🔷 با حضور و حمایت مراجع عظام تقلید
جامعه محترم مدرسین
شورای عالی حوزه های علمیه
نهادهای عالی حوزوی
اساتید و طلاب حوزه های علمیه برادران و خواهران
🗓 زمان: یکشنبه -۹۷/۱۲/۱۲ - ساعت ۱۰صبح
مکان: قم - مدرسه مبارکه فیضیه
@talabegitaejtehad
مطیع امررهبرم:
💦🌹💦🌹💦🌹💦
هر صبح روزمان را با سلام به ساحت مقدس چهارده معصوم علیهم السلام
منور و متبرک کنیم.🌹
❤️بسْمِﺍﻟﻠَّﻪِﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِﺍﻟﺮَّﺣِﻴﻢ❤️
❣️اﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺭﺳﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪ و رحمة الله و بركاته
❣️ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺍﻣﯿﺮَﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ علي بن ابي طالب و رحمة الله و بركاته
❣️السلام علیکِ یا فاطمةَﺍﻟﺰﻫﺮﺍﺀو رحمة الله وبركاته
❣️ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ايّها ﺍﻟﻤﺠﺘﺒﯽ و رحمة الله و بركاته
❣️اﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﯿﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ايّها الشهيد و رحمة الله وبركاته
❣️ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﺍﻟﺤﺴﯿﻦِ ﺯﯾﻦِ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦ و رحمة الله وبركاته
❣️السلاﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ایّها ﺍﻟﺒﺎﻗﺮ و رحمة الله وبركاته
❣️اﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺟﻌﻔﺮَ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ایّها ﺍﻟﺼﺎﺩﻕ و رحمة الله وبركاته
❣️اﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﻮﺳﯽ ﺑﻦَ ﺟﻌﻔﺮٍ ایّها ﺍﻟﮑﺎﻇﻢُ و رحمة الله وبركاته
❣️ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﻮﺳَﯽ ايّها ﺍﻟﺮﺿَﺎ و رحمة الله وبركاته
❣️اﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ايّها ﺍﻟﺠﻮﺍﺩ و رحمة الله وبركاته
❣️السلاﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ايّها ﺍﻟﻬﺎﺩﯼ و رحمة الله وبركاته
❣️اﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ايّها ﺍﻟﻌﺴﮑﺮﯼ و رحمة الله وبركاته
❣️السَّلامُ علیکَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المهدی و یا خلیفةَالرَّحمنُ و یا شریکَ القرآن اِمامَ الاِنسُ و الجّانّ و رحمة الله وبركاته.
🌷السلام عليكم جميعاً ورحمة الله و بركاته🌷
💦🌹💦🌹💦🌹💦🌹💦🌹
التماس دعا
🔴بسیار مهم🔴
⁉️چگونه #قرآن_کریم را در #ماه_رمضان، یک دور کامل ختم کنیم؟!🤔
✔️ قرآنهای معمول در خانهها و مساجد معمولاً ۶۰۰ صفحهای هستند.
✔️ ۶۰۰ تقسیم بر ۳۰ روز، میشه ۲۰ صفحه تلاوت در هر روز.
✔️ ۲۰ صفحه، تقسیم بر ۵ وعده نماز، میشه ۴ صفحه به نسبت هر نماز.
☝️ یعنی اگر بعد از هر نماز واجبی، فقط ۴ صفحه از قرآن بخونیم، إن شاالله در یک ماه، یکبار قرآن رو ختم میکنیم.❤️
با این تقسیم بندی، تقریباً تمام روزمون بوی و عطر قرآن کریم میگیره.😊🌹
🙏 ان شاالله هر ﺩﺳﺘﯽ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﭘﯿﺎﻡ ﺭﺍ به دیگران، جهت شرکت در ختم قرآن میفرﺳﺘﺪ، ﺁﺗﺶ ﺟﻬﻨّﻢ ﺭﺍ ﻟﻤﺲ ﻧﮑﻨﺪ...