_-_-_---♥️ ♥️ ♥️---_-_-_
🔖پانزده توصیه حاج میرزا اسماعیل دولابی برای یک زندگی مومنانه که فوق العاده است:
🌺 ۱. هر وقت در زندگیات گیری پیش آمد و راه بندان شد، بدان خدا کرده است؛ زود برو با او خلوت کن و بگو با من چه کار داشتی که راهم را بستی؟
هر کس گرفتار است، در واقع گرفته ی یار است .
🌺 ۲. زیارتت، نمازت، ذکرت و عبادتت را تا زیارت بعد، نماز بعد، ذکر بعد و عبادت بعد حفظ کن؛ کار بد، حرف بد، دعوا و جدال نکن و آن را سالم به بعدی برسان. اگر این کار را بکنی، دائمی می شود؛ دائم در زیارت و نماز و ذکر و عبادت خواهی بود.
🌺 ۳. اگر غلام خانهزادی پس از سال ها بر سر سفره صاحب خود نشستن و خوردن، روزی غصه دار شود و بگوید فردا من چه بخورم؟ این توهین به صاحبش است و با این غصه خوردن صاحبش را اذیت می کند. بعد از عمری روزی خدا را خوردن، جا ندارد برای روزی فردایمان غصه دار و نگران باشیم .
🌺 ۴. گذشته که گذشت و نیست، آینده هم که نیامده و نیست. غصه ها مال گذشته و آینده است ، حالا که گذشته و آینده نیست، پس چه غصه ای؟ تنها حال موجود است که آن هم نه غصه دارد و نه قصه
🌺 ۵. موت را که بپذیری، همه ی غم و غصه ها می رود و بی اثر می شود. وقتی با حضرت عزرائیل رفیق شوی، غصه هایت کم می شود. آمادگی موت خوب است، نه زود مردن. بعد از این آمادگی، عمر دنیا بسیار پرارزش خواهد بود. ذکر موت، دنیا را در نظرت کوچک می کند و آخرت را بزرگ. آمادگی باید داشت، نه عجله برای مردن .
🌺 ۶. اگر دقّت کنید، فشار قبر و امثال آن در همین دنیاقابل مشاهده است؛ مثل بداخلاق که خود و دیگران را در فشار می گذارد .
🌺 ۷. تربت، دفع بلا میکند و همه ی طوفان ها و زلزله ها با یک سر سوزن از آن آرام می شود. مؤمن سرانجام تربت میشود. اگر یک مؤمن در شهری بخوابد، خداوند بلا را از آن شهر دور میکند .
🌺 ۸. هر وقت غصه دار شدید، برای خودتان و برای همه مؤمنین و مؤمنات از زنده ها و مرده ها و آنهایی که بعدا خواهند آمد، استغفار کنید. غصهدار که میشوید، گویا بدنتان چین میخورد و استغفار که میکنید، این چین ها باز می شود.
🌺 ۹. تا می گویم شما آدم خوبی هستید، شما می گویید خوبی از خودتان است و خودتان خوبید. خدا هم همین طور است. تا به خدا می گویید خدایا تو غفّاری، تو ستّاری، تو رحمانی وخدا می فرماید خودت غفّاری، خودت ستّاری، خودت رحمانی وکار محبت همین است .
🌺 ۱۰. با تکرار کردن کارهای خوب، عادت حاصل می شود. بعد عادت به عبادت منجر می شود. عبادت هم معرفت ایجاد می کند. بعد ملکات فاضله در فرد به وجود می آید و نهایتا به ولایت منجر می شود.
🌺 ۱۱. خدا عبادت وعده ی بعد را نخواسته است ؛ ولی ما روزی سال های بعد را هم می خواهیم، در حالی که معلوم نیست تا یک وعده ی بعد زنده باشیم.
🌺 ۱۲. لبت را کنترل کن. ولو به تو سخت می گذرد، گله و شکوه نکن و از خدا خوبی بگو. حتّی به دروغ از خدا تعریف کن و این کار را ادامه بده تا کم کم بر تو معلوم شود که به راستی خدا خوب خدایی است و آن وقت هم که به خیال خودت به دروغ از خدا تعریف می کردی، فی الواقع راست می گفتی و خدا خوب خدایی بود.
🌺 ۱۳. از هر چیز تعریف کردند، بگو مال خداست و کار خداست. نکند خدا را بپوشانی و آنرا به خودت یا به دیگران نسبت بدهی که ظلمی بزرگ تر از این نیست.
اگر این نکته را رعایت کنی، از وادی امن سر در می آوری. هر وقت خواستی از کسی یا چیزی تعریف کنی، از ربت تعریف کن .
بیا و از این تاریخ تصمیم بگیر حرفی نزنی مگر از او. هر زیبایی و خوبی که دیدی رب و پروردگارت را یاد کن، همانطور که امیرالمؤمنین علیه السلام در دعای دههی اول ذیحجه می فرماید: به عدد همه چیزهای عالم لا اله الا الله بگو "
🌺 ۱۴. دل های مؤمنین که به هم وصل میشود ، آب کُر است. وقتی به علــی علیه السّلام متّصل شد، به دریا وصل ! است شخصِ تنها ، آب قلیل است و در تماس با نجاست نجس می شود ، ولی آب کُر نه تنها نجس نمی شود ، بلکه متنجس را هم پاک می کند "
🌺 ۱۵. هر چه غیر خداست را از دل بیرون کن. در "الا" تشدید را محکم ادا کن، تا اگر چیزی باقی مانده، از ریشه کنده شود و وجودت پاک شود. آن گاه "الله"را بگو همه ی دلت را تصرف کند .
_-_-_---♥️ ♥️ ♥️---_-_-_
می گویند سفر اربعین سختی دارد، بله درست است...سفر اربعین سختی دارد اما...
اول اینکه ما به این دنیا نیامده ایم تا انسانهایی نازپروده و رفاه زده شویم که اگر چنین باشیم از زندگی چیزی درک نکرده ایم
دوم اینکه، راحتی و آسایش و آرامش، در کنار رنج معنا پیدا می کنند و اگر رنج نباشد، در راحتی هم لذتی نیست
سوم اینکه، به راستی همراه با هر سختی، آسایشی هست و این عین واقعیت است
چهارم اینکه، وقتی فلسفه زندگی ما مبتنی بر رفاه زدگی باشد، غیر از درک نکردن حقیقی معنای لذت، در مواقع دشواری هم آستانه تحملمان بالا نخواهد بود. دشواری در زندگی همه ما اجتناب ناپذیر است
پنجم اینکه مهدویت با حسینی بودن و زینبی بودن پیوند دارد. بعید است بدون چشیدن طعم شاید یک هزارمی از سختی عاشورائیان بتوان امید داشت که مهدوی شد. چه برای خودمان و چه برای نسلمان
ششم اینکه هیچ انسان عاقلی لذت زودگذر و سختی درازمدت را بر سختی کوتاه مدت و سعادت بلندمدت (اگر خدا بخواهد و نگاه ائمه به ما باشد) ترجیح نخواهد داد
هفتم اینکه وقتی صحبت از سختی میشود، باید ارزیابی کنی و بسنجی در قبال این سختی چه به دست می آوری.کسی که طلای المپیک میگیرد مدام از دشواریهای مسیر گله نمیکند، او به چیز دیگری دلگرم است
و هشتم اینکه از خود بپرسیم معنای زندگی مان چیست اگر زیاد از حد نگران رفاهیات هستیم
انصافا خواهران و برادران عراقی سنگ تمام میگذارند.جهت جلوگیری از گرمازدگی احتمالی روش زیاد هست
سعی کنید به بچه ها خوش بگذره، بهشون سخت نگیرید، مدام از دشواریها گلایه نکنید و شیرینیهای سفر رو در کلام و رفتار برجسته کنید
✅زیارت اربعین جابر و عطیّه
✍استاد مهدی طیّب
⬅️ بخش اوّل
🕋 جابر جامه احرام بر تن میکند، یعنی حقیقت کعبه اینجاست.
▪️جابر بن عبدالله انصاری صحابی خوبی برای پیغمبر اکرم صلوات الله علیه و آله و سلّم بود و سنّ بالایی هم داشت، حسنین علیهما السّلام به او عمو میگفتند و به شدّت به او علاقمند بودند. جابر هم به شدّت دل سپردۀ آنها بود. این است که وقتی خبر شهادت اباعبدالله الحسین علیهالسّلام در مدینه به او رسید، بیدرنگ با یارش عطیّه، برای آمدن به کربلا و زیارت تربت پاک حسینی مصمّم شدند.
▪️بارها اشاره کردهام که اینکه نقل میکنند عطیّه خادم جابر بن عبدالله انصاری بود، تصویر کوچکی از عطیّه در ذهنها ترسیم میکند. عطیّه یک مفسّر و محدّث بزرگ است. اینگونه نیست که فرد معمولی و دون پایهای باشد، شخصیّت بزرگی است.
▪️راز این را هم که خدمت به جابر را اختیار کرده بود، خدمت عزیزان عرض کردهام. بعضی از کسانی که میخواهند در مسیر عبودیّت و طریق بندگی حضرت حق و در راه دین رشد بزرگی نصیبشان شود، یک ولیّ خدا، یک انسان والامرتبه و عظیم القدر را پیدا میکنند و برای اینکه بتوانند بیست و چهار ساعته از محضر او بهره ببرند؛ برخلاف دیگر شاگردان و مریدان که ممکن است تنها ساعاتی از روز اجازه داشته باشند در حضور او باشند؛ افتخار خدمتکاری آن شخص را پذیرا میشوند و از این طریق امکان پیدا میکنند دائماً در حضور او باشند و از همۀ حالات، رفتار و سخنان او بهره ببرند و درس بگیرند. عطیّه هم از این شمار بود.
▪️کمااینکه خود ائمّه علیهم السّلام هم از این نوع خدمتگزاران داشتند که بسیار عظیم القدرند. مثلاً قنبر که غلام امیرالمؤمنین علی علیه السّلام است؛ فکر نکنیم او یک خدمتکار معمولی بوده است؛ او انسان اهل معرفت، اهل معنویّت و شخص بسیار والامقامی است؛ منتها این توفیق فوقالعاده ای بود که خدمتگزاری امیرالمؤمنین علیه السّلام به او این فرصت را میداد که بتواند همواره در کنار حضرت علی باشد و از وجود مقدّس و نورانی ایشان استناره و کسب نورانیّت کند. سایر ائمّه علیهم السّلام هم بعضاً چنین افرادی را داشتند.
▪️عطیّه خدمت کردن به جابر را در این سفر افتخاری برای خود و فرصتی برای همراهی و حضور در محضر جابر میدانست. این دو نفر از مدینه به سمت کربلا حرکت کردند و روز بیستم ماه صفر، صبح هنگام وارد سرزمین کربلا شدند. جزء به جزء ماجرا ثبت شده است.
▪️جابر بن عبداللّه انصاری در نهر روفرات غسل کرد و جامۀ احرام بر تن پوشید که این خیلی معنا دارد. جامه احرام جامهای است که برای طواف خانه خدا بر تن میکنند. گویا جابر با این عمل خود یک سخن بسیار بزرگ و عمیق را به همۀ آینده تاریخ خودش اعلام میکند.
▪️او میگوید حجّ حقیقی اینجاست؛ روح حج اینجاست. کعبهای که در آن روزگار، مطاف کسانی بود که حسین را در سرزمین کربلا تنها گذاشتند، جز یک جنازۀ بی روح نبود؛ همانطور که اگر روح از پیکر انسان خارج شود، آن پیکر اثری ندارد؛ کاری از آن بر نمیآید؛ کسی نمیتواند فایده و بهرهای از آن ببرد؛ جنازۀ مردهای است که گوشهای افتاده است و بعد از چند صباح هم متعفّن میشود و خودش منشأ بسیاری از آلودگیها و انحرافات میگردد.
▪️جابر با عمل خود میگوید روح کعبه، حسین است؛ روح کعبه ولیّ اعظم خداست. کعبه یک پیکر است؛ کعبه یک پوسته است؛ محتوای آن ولایت است و این یک باور عمیق برای همه ماست.
▪️کعبه اگر حرمتی دارد به خاطر این است که محلّ تولّد امیرالمؤمنین علیه السّلام است؛ محلّ نزول نور ولایت علویّه در عالم خاک است. منهای آن، کعبه فقط یک اتاق است که با سنگ ساخته شده است.
▪️کعبه همۀ ارزشش را از حقیقت ولایت ولیّ الله اعظم گرفته است. کعبه بدون ولایت هیچ نیست؛ یک جنازه مرده است. یک پیکرۀ بی خاصیت و بی اثر است. شاهدش را هم همین امروز در دنیا میبینیم. این طوافهایی که دور کعبه میشود، پیامدها و آثارش کو؟! بسیاری اشخاص هر ساله به مکّه میروند؛ دور کعبه طواف میکنند؛ حج به جا میآورند؛ عمرههای متعدّد میروند؛ امّا کدام تحوّل؟ کدام آثار سازنده را از این طوافها با خودشان به ارمغان میآوردند؟ چرا؟
▪️چون روح ولایت در این کعبه نیست. کعبۀ تهی از ولایت یک پیکرۀ بیخاصیت و یک پوستۀ بدون محتواست. کعبهای که میتوان به دور آن گشت، در حالی که پسر پیغمبر را در غربت و تنهایی تشنه کام ذبح میکنند، چه خاصیتی دارد؟! چه بو و اثر و چه نشانهای از حقیقت و شایستگیها دارد؟ هیچ!
▪️لذا جابر جامۀ احرام بر تن میکند؛ یعنی حقیقت کعبه اینجاست؛ روح کعبه اینجاست.
ادامه دارد....
#اربعین_حسینی
✍️ توضیحات کامل داروی #امام_کاظم_زمستانه (#توسکا)
🔍 #معرفی_داروها
🤔 کاربرد:
موثر در پیشگیری و درمان بیماری هایی نظیر: سرماخوردگی، آنفولانزا، گلودرد، تب، تب مالت، مننژیت، غدد لنفاوی، آبله مرغان، واکسیناسیون اطفال، اوریون، ایدز، هپاتیت، متورم شدن لوزه،موثر در تقویت و تنظیم سیستم ایمنی بدن، فیبروز کیستیک (سی اف)، ضد ویروس و میکروب و ...
🥣 نحوه مصرف (برای پیشگیری): برای پیشگیری هر ده روز یک بار نصف قاشق چای خوری مستقیم در حلق ریخته و یک تا دو ساعت بعد از آن چیزی میل نشود. افراد دو تا هفت سال نصف و زیر دو سال یک چهارم بزرگسالان مصرف کنند.
🥣 نحوه مصرف (برای درمان): سه روز، صبح، ظهر و شب نصف قاشق چای خوری مستقیم در حلق ریخته و یک الی دو ساعت یزی میل نشود؛ افراد دو تا هفت سال نصف و زیر دو سال یک چهارم بزرگسالان میل کنند.
✅ نکات مربوط به دارو:
۱. در بعضی بیماری ها ماننده ایدز، هپاتیت و ... لازم است تا بهبودی کامل هر روز و یا هر پنج روز مصرف شود؛
۲. این دارو را به هر شکلی که مقدور باشد برای مصرف کودکان در زمینه بیماریهای ذکر شده باید مورد استفاده قرار داد.
📚 منبع: کتاب معرفی داروهای طب اسلامی استاد علیزاده، آیت اللهی
☘️ تنظیم: به کوشش استاد فریور
💢موکب داری به رسم عراقی ها
🔹در موسم اربعین چیزی که زیاد دیده می شود، حضور چند ده میلیونی عاشقان امام حسین در نجف و کربلاست. اما چیزی که کمتر دیده می شود، ایثار و از جان گذشتگی موکب داران عراقی است. برای آنها رنگ و زبان و عقاید و سلایق در مقابل حب الحسین رنگ باخته است. آنها به خاطر امام حسین ع از زائر التماس می کنند تا از خدمات رایگان آنها استفاده کند و به این التماس افتخار می نمایند.
🔺این چیزی است که موکب داران ایرانی هنوز باید شاگردی کنند تا یاد بگیرند.
⭕️ حذف تخت جمشید از ایران چکهای 100 هزار تومانی
ایران چک جدید 100 هزار تومانی منتشر و بهزودی توزیع میشود. اسکناس جدید صدهزار تومانی برخلاف تراول دولت روحانی با امضای همتی، تصویری از یک بنای مذهبی دارد.
#پدرفتنه
#سلمان_فارسی
۱) وفات حضرت سلمان محمدی (رحمه الله)
حضرت سلمان رحمة الله در سال ۳۶ هـ در سن ۲۵۰ سالگی و بنابرنقلی ۳۵۰ سالگی¹ در مدائن از دنیا رفت.²
او را سلمان بن الاسلام و سلمان پاک و سلمان محمدی لقب دادهاند.³
و در خطاب به او گفتهاند: «السلام علیک یا من خلط ایمانه بأهل البیت الطاهرین».⁴
امیر المؤمنین (علیه السّلام) فرمودند: سلمان از کسانی بود که بر حضرت زهراء (سلام الله علیها) نماز خواند. ⁵
همچنین امام صادق (علیه السّلام) فرمودند: «سلمان علم اول وآخر را درک کرد، و او دریائی است که هر کسی را بهرهای از آن نیست، و او از ما اهل بیت است».⁶
شرح حال آن بزرگوار در کتابهای مختلف بیان شده، و در بزرگی مقام و قدر او همین اندازه بس که مولانا امیر المؤمنین (علیه السّلام) وسائل غسل وکفن او را آوردند و او را غسل داده کفن نمودند و بر او نماز خوانده دفن نمودند. الوقایع والحوادث: ج ۵، ص ۳۲۵
جبرئیل به پیامبر (صلّی الله علیه وآله) عرضه داشت: «اشتیاق بهشت به سلمان بیشتر از اشتیاق او به بهشت است».⁷
پ.نـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
۱) مراقد المعارف: ج ۱، ص ۳۵۵
۲) الوقایع والحوادث: ج صفر، ص ۲۷۰. مستدرک سفینة البحار: ج ۶، ص ۲۹۴.
۳) سلمان بن الاسلام: ص ۱.
۴) قسمتی از زیارت حضرت سلمان رحمة الله. بحار الانوار: ج ۹۹ وص ۲۸۹. نفس الرحمن فی فضائل سلمان: ص ۶۴۰.
۵) اختصاص: ص ۴.
۶) اختصاص: ص ۸.
۷) بحار الانوار: ج ۱۸، ص ۱۳۵.
#نگویید_سلمان_فارسی
#سلمان_فارسی
«عَن مَنصورِ بنِ بَزرَج، قال: قُلتُ لِأَبی عَبدِاللّهِ الصّادِق علیهالسلام: ما أَکثَرَ ما أَسمَعُ مِنکَ یا سَیِّدی ذِکرَ سَلمانَ الفارسی»، راوی میگوید چقدر من زیاد میشنوم از شما که نام سلمان را میبرید و از او یاد میکنید. معلوم میشود که حضرت [امام صادق علیهالسلام] مکرّر در مکرّر راجع به سلمان مطالبی را میفرمودهاند. این شخص تعجّب میکند که چیست که اینقدر موجب شده شما به او توجّه دارید، یا شاید مثلاً به او محبّت دارید و از این قبیل.
«فَقال: لاتَقُل «الفارسی» وَ لکِن قُل سَلمانَ المُحَمَّدی»، یعنی نسبتِ او، فراتر از نسبت قومی و میهنی است؛ نسبت دینی است. این البتّه به هیچوجه، طعن به قوم فارس نیست؛ پیغمبر اکرم و ائمّه علیهمالسلام از فارس - مردم ایران- تمجید کردند، تعریف کردند؛ در این که تردیدی نیست. میخواهد بفرماید که این شخص، فراتر و بالاتر از این است که به نسبتِ قومی شناخته بشود؛ نسبتِ او، نسبتِ عقیده و دین و پیامبر است؛ او کأنّه -مثلاً- فرزند پیغمبر است.
«أَ تَدری ما کَثرَةُ ذِکری لَه؟» [حضرت فرمود] میدانی چرا؟ «قُلتُ: لا. قال: ثَلاثِ خِصالٍ»، سه خصوصیت در سلمان بود که این موجب میشود که من او را زیاد یاد کنم و نام او را ببرم -لابد مثلاً- اجلال کنم او را، تعظیم کنم او را یا محبّت به او بورزم.
«أَحَدُها: ایثارُه هَوی أَمیرِالمُؤمِنین علیهالسلام عَلی هَوی نَفسِه»، چیست آن سه خصلت؟ یکیاش این است: میل امیرالمؤمنین را بر میلِ خود غلبه میداد. از این معلوم میشود که بیش از یک بار چنین چیزی اتّفاق افتاده که حضرت چیزی را اراده کردند، سلمان چیز دیگری در دل خود و در ذهن خود میخواسته است ولیکن میل و هوای امیرالمؤمنین را - «هَوی» یعنی میل- بر میل خود ترجیح داده است. ببینید مقام امیرالمؤمنین را؛ حالا البتّه اینها که گوشهوکنارهای آن عظمت و آن جلالت الهی و ملکوتی و جبروتی است ولی خب، اینها همه، هرکدام یک نشانه است.
«وَ الثّانیَة: حُبُّهُ لِلفُقَراء وَ اختیارُه اِیّاهُم عَلی أَهلِ الثَّروَةِ وَ العَدَد»، [دوّم:] فقرا را دوست میداشت. بعضیها از طبقهی مستضعف جامعه اصلاً بدشان میآید؛ حاضر نیستند طرف آنها بروند، نگاه بکنند به آنها! خودشان را برتر از آنها میدانند؛ او نه؛ فقرا را دوست میداشت، آنها را بر اهل ثروت ترجیح میداد. اگر فرض بفرمایید در یک جایی امر دایر بود بین یک سرمایهدارِ محترمِ خیلی پولداری یا یک فقیری، یا باید مثلاً خانهی این برود یا خانهی آن برود، یا باید به این سلام کند یا باید به آن سلام کند، این فقیر را بر آن غنی ترجیح میداد؛ اینها درس است دیگر. ما طلبهها، ما جامعهی روحانیت و علمی، یکی از خصوصیاتمان از اوّل همین بوده است که با ضعفا و طبقهی ضِعاف نزدیک بودهایم؛ این خیلی امتیاز بزرگی است. بله، گاهی پولدارها ممکن بود سراغ یک عالمی هم بیایند، او هم یک احترامی بکند امّا معاشرت روحانیون ما، علمای ما، مراجع ما، ائمّهی جماعت ما -علمائی که بودند با مردم- عمدتاً با مردم فقیر و زیر متوسّط بوده است؛ این خیلی چیز مهمّی است؛ این را باید نگه بداریم. حالا که علما و روحانیت، به یک موقعیتی در عالم سیاست دست پیدا کردهاند، نباید آنچه را تاریخچهی ما و سنّت کهن ما است از دست بدهیم. اینکه در یک شهری یک عالمی مثلاً باشد، [ولی] بین مردم معروف باشد که ایشان با تجّار و با پولدارها و با باغدارها و مانند اینها [اُنس دارد] - مهمانی خانهی این؛ مهمانی در باغ آن- امّا با فقرا نه، اُنسی ندارد؛ این چیز خوبی نیست. این هم یک خصوصیت.
«وَ الثّالِثَة: حُبُّهُ لِلعِلمِ وَ العُلَماء»، یکی هم این [سوّمی]: جناب سلمان علم را دوست میداشت، علما را دوست میداشت. این سه خصوصیت در این بزرگوار، موجب میشود که امام صادقِ با آن جلالت و عظمت، نسبت به او گرایش پیدا کند، محبّت -یا تجلیل و تعظیم- نسبت به او بکند. «إِنَّ سَلمانَ کانَ عَبداً صالِحاً حَنیفاً مُسلِماً وَ ما کانَ مِنَ المُشرِکین»، [میفرمایند: سلمان بندهی صالحِ حنیفِ مسلمان است و از مشرکین نیست.]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ تصاویر هوایی ارتش عراق از کربلا/ تمامی خیابان های اطراف حرمها مملو از زائران پیاده امام حسین (علیه السلام) است.
⚫️ اندکی تأمل
از عراقى ها خواستيم ويزا نگيرند، گفتند باشه.
خواستيم گذرنامه ها را تا شش ماه اعتبار قبول كنند، گفتند باشه،
خواستيم اگر زائرين ايران گذرنامه ندارند، با يك برگ گذر موقت، اجازه ى عبور بدهند، گفتند باشه.
خواستيم براى ما سقف زائر تعيين نكنند، گفتند باشه.
📌تازه دولت عراق هم کیش ما هم نیست!!!!!
توى مسير و شهرهاى عراق مردم دلنشين عرب، با روى باز پذيراى زائران ايران شدند.
تمام آنچه را كه دارند، آورده اند براى زائر حسين عليه السلام.
نزديك به پنج هزار كاميون از ايران وارد عراق شده، بدون تفتيش هاى سخت گيرانه.
اين همه موكب ايرانى كنار موكب هايشان علم شده…
كمى فكر كنيم!
اگر اين جمعيت وارد ايران ميشد،
اين هجمه از خدماتى كه بايد به زائر ميداديم،
اين بريز و بپاش هاى زائرين،
قريب به يك ماه نظم كشور تغيير ميكرد.
شما به عنوان ايرانى چه ميكرديد؟
كاش نگاههاى بالا به پايين مان را كمى تغيير دهيم!
هیچی
هتل شبی 500هزار تومن را میدادیم
2میلیون تومن میگفتید این ایام شلوغه باید جیب زائر رو خالی کنیم مثل آخرصفر مشهد...!
44.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷گروه سرود "رویش" شهر مقدس قم تقدیم می کند.
♦️سرود لشگر حسین♦️
🎙با صدای محمد مهدی خشکدامن
🔸 با نشر این سرود شما هم در ثواب این اثر شریک باشید.
کیفیت اصلی را در لینک زیر مشاهده فرمایید
https://aparat.com/v/ZC2H6
لینک کانال "گروه سرود رویش"
@Royesh_Pardisan
🔖#اربعین
💠 زیارتنامه اربعین، نوعی عهدنامه است
🔻اصل زیارت، حضور در محضر امام و تجدیدِ عهد با امام است، چه از دور، چه از نزدیک. مفاد زیارتنامه، مفاد عهدنامه است. این عهدنامه که در زیارت اربعین هست، خیلی لطیف است. شهود امام و مقامات امام و بعد هم عباراتی است که ما را به رجعت امام میرساند که «امری لامرکم سِلْم ونُصرَتی لکم مُعَدة» و ما را به نصرت و یاری و انتظار میرساند.
🔻یعنی ما شهادت میدهیم که این جریان شما در ظهور ائمه و رجعت، ادامهدار میباشد. هدف ما از انتظار، این است که قلب، تسلیم باشد و دنبال رأی امام باشد و تمام یاریمان، برای امام آماده باشد.
🔻نتيجه زيارت اربعين، آنچنان كه در انتهای زيارتنامه اربعین آمده است تسليم قلب، تبعيت محضِ رأی انسان از امام و آماده بودن زائر برای نصرت حضرت است. انسان بايد به جايی برسد كه هيچ رأیی در برابر امر معصوم نداشته باشد.۱
💠یکی از کسانی که بارها با ائمه معصومین تجدید عهد کرده است جناب جابربن عبدالله انصاری است
♦️جابربن¬عبدالله انصاری به همراه شاگردش عطیه عوفی نخستین زائران حرم امام حسین(ع) بودند که پس از واقعة عاشورای سال 61 هجری از مدینه رهسپار عراق شدند و روز بیستم صفر به کربلا رسیدند. زیارت اربعین سیدالشهدا(ع) یادگار اوست. جابر صحابی رسول خدا| و پنج امام معصوم(ع) پیش از هجرت پیامبر| به مدینه، در منی با آن حضرت بیعت کرد. او در جنگ¬های بسیاری در رکاب رسول خدا| و امیرمؤمنان(ع) شرکت کرد و همواره مدافع پیامبر| و اهل¬بیت(ع) بود. گزارش جابر از حجة¬الوداع و حضور او در شمار راویان حدیث غدیر، نشان از شخصیت آگاه و شجاع او دارد. این صحابی جلیل¬القدر هیچ¬گاه در برابر ستم خلفای اموی خاموش نماند در رخدادهای صدر اسلام، حضوری پرنگ داشت.
♦️جابر در حضور امام حسین(ع)
🔷شیخ طوسی جابر را در شمار یاران و اصحاب امام حسین(ع) نیز آورده است.(۲) چون غیر از امام هیچ کس از سرانجام سفر از مکه به کربلا که همانا شهادت بود، اطلاع نداشت، جابر و برخی دیگر از دوستداران امام، با ایشان همراه نبودند. از سخنان جابر با شاگردش عطیه استفاده می شود که اگر جابر پایان پرافتخار آن سفر را می دانست، امام را همراهی می کرد؛ گرچه حضرت کسی را برای آن سفر دعوت نکرده بود.
در روز عاشورا امام خطاب به دشمن می فرمود: آیا من پسر دختر پیامبر شما نیستم؟ آیا من پسر وصیّ و پسرعموی پیامبر شما نیستم؟ همو که پیش از همه به پیامبر| ایمان آورد.. . آیا پیامبر درباره من و برادرم نفرمود: این دو آقای جوانان اهل بهشتند؟ اگر گمان می برید که چنین نیست، کسانی هستند که اگر از آنان بپرسید، از حقیقت به شما خبر دهند. از کسانی چون جابر بن عبدالله انصاری و ابوسعید خدری و.. . بپرسید.(۳)
✍جابر، اولین زائر امام حسین(ع) در کربلا
♦️چند روز پس از رسیدن خبر شهادت امام، جابر انصاری بارِ سفر به سوی کربلا بست. پیری و دوری راه و سبوعیت سفّاکانی چون یزید و ابن زیاد، مانع او از این سفر نشد. «عطیفه عوفی» شاگردش او را در این سفر همراهی می کرد. شیخ طوسی جابر را اولین زائر امام حسین (ع) دانسته و روز ورود او را به کربلا، بیستم صفر همان سال دانسته است.(۴)
💠سید بن طاووس، داستان زیارت جابر و عطیه از کربلا را نقل کرده و زیارتنامه ای را که جابر با آن، امام و شهدا را زیارت کرده، آورده است. جابر پس از زیارت، روی قبر خم شد و صورت خود را به قبر مالید و چهار رکعت نماز خواند و آن گاه به زیارت قبر علی اکبر رفت و آن حضرت را نیز زیارت کرد و بر قبر او بوسه زد و دو رکعت نماز گزارد. سپس به زیارت بقیّه شهدا رفت و با کلماتی عمیق زیارت نامه خواند. در پایان به زیارت حضرت ابوالفضل(ع) رفت و با جملاتی زیبا آن حضرت را زیارت کرد و دو رکعت نماز گزارد.(۵)
━━━━━━⊱《●○●》⊰━━━━━━
✍پی نوشت :
۱.از بیانات آیتالله سیدمحمّدمهدی میرباقری در مسجد جمکران
۲.رجال طوسی، ص 72.
۳.ارشاد مفید، ص 234 و بحارالأنوار، ج 45، ص 6.
۴.شیخ طوسی، مصباح المتهجد، ص 730 و بحارالأنوار، ج 95، ص 195.
۵.سید بن طاووس، مصباح الزائر، ص 286 ـ 288؛ بحارالأنوار، ج 98، ص 329 ـ 330./پایگاه حوزه نت
🏴🇬🇧ایران در سوگ ملکه فقید🏴
*نامه مدیر کانال جنایاتغرب به صادق زیباکلام
💠چرا برای ملکه سوگوار نباشیم؟
ملکه ای که نماد بریتانیای کبیر است.
الطاف بریتانیا همواره شامل حال ایران بوده است.
انقدر نمک نشناس نباشیم.
🔻درست در آن هنگام که مردم ایران از گرسنگی میمردند.
🔻😭دقیقا زمانی که مردم ایران به علف خواری روی آورده بودند و دانه های گندم را از لای پِهِن گاو بیرون میکشیدند و میبلعیدند و آنقدر ماهها روی زمین دنبال علوفه گشته بودند که مدل راه رفتنشان مثل چهارپایان شده بود. منبع
🔻درست زمانی که مردم قم برای جمع کردن خون احشام جلوی کشتارگاه ها دعوا میکردند تا بچههایشان گرسنه نمانند. منبع
🔻در همان حین که مردم آرد را با خاک مخلوط میکردند تا دیرتر هضم شود تا بچه هایشان دیرتر گرسنه شوند. منبع
🔻همان زمان که مردم نجیبِ ایران از گرسنگی به مردار خواری و آدم خواری روی آورده بودند. منبع
🔻درست زمانی که رشت دچار قحطی شد 😳آری رشت حاصلخیز ترین شهر ایران. منبع
🔻 دقیقا زمانی که نصف ایران از گرسنگی مردند. منبع
‼️درست در همین زمان ایران در اشغال بریتانیا بود و انگلیس نه تنها گندم ایران را غارت کرد بلکه سیلو های باقی مانده را هم آتش زد، به این هم بسنده نکردند و مانع وارد کردن گندم و آذوقه به هر طریقی به ایران شدند. منبع
😔 قحطی کجا بود! این قتلعام دقیقا توسط خود انگلیس طراحی شد.
🇬🇧آری جناب #زیباکلام
درگذشت ملکه ی فقید را به شما تسلیت میگویم.
‼️امثال شما اگر آن روزگار بودید توییت میزدید:
ایران به جمع صادر کنندگان گندم به انگلیس پیوست.