💥دوره مقدماتی چالشهای اخلاق کنشگری اجتماعی روحانیت در دفتر تبلیغات اسلامی تهران در حال برگزاری است...
سومین روز از کلاس چالش های اخلاق کنشگری اجتماعی روحانیت با حضور استاد حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر مخدوم در حال برگزاری است....
@tehrandte
🎬 نشست "فرم ها و روایتها قهرمان آئینی در سینما با نگاهی به فیلم رستاخیز"
📣دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران با همکاری انجمن منتقدان و نویسندگان سینما
با حضور:
رضا درستکار: منتقد و مدرس سینما
هادی نائیجی: نویسنده و کارگردان
محسن بدرقه: منتقد سینما
📅 زمان: سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲.
ساعت ۱۷
📍مکان برگزاری: خیابان شریعتی، کوچه سمنان، خانه سینما
🔻@tehrandte دفتر تبلیغات اسلامی تهران
قابل توجه مبلغین محترم
سامانه سمتا جهت ثبت نام اعزام دهه آخر صفر و ایام اربعین فعال میباشد
https://t.balagh.ir/
#اعزام
🎬 نشست "فرم ها و روایتها قهرمان آئینی در سینما با نگاهی به فیلم رستاخیز" در خانه سینما برگزار شد.
📣دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران با همکاری انجمن منتقدان و نویسندگان سینما
با حضور:
رضا درستکار: منتقد و مدرس سینما
هادی نائیجی: نویسنده و کارگردان
محسن بدرقه: منتقد سینما
#سینما
دفتر تبلیغات اسلامی تهران
38.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #کلیپ | آیا پیاده روی اربعین ابزار سیاسی جمهوری اسلامی شده است؟
#کلید_دانایی
#اربعین
دفتر تبلیغات اسلامی تهران
@tehrandte
🔻گزارش نشست "فرم ها و روایت ها" با نگاهی به فیلم های الرساله و رستاخیز
به همت دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران با همکاری انجمن منتقدان سینما، نشست "فرم ها و روایت ها" با نگاهی به فیلم های الرساله و رستاخیز با حضور هادی نائیجی، رضا درستکار و محسن بدرقه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی تهران، در این نشست هادی نائیجی «نویسنده و کارگردان» در خصوص توضیح روایت ها تصریح کرد: روایت یک ظرف خنثی نیست و در روایت، تبدیل مدیا رخ میدهد بنابراین باید به اقتضائات طبیعی روایت توجه داشت و این گونه نیست که اطلاعات تاریخی را در روایت داستانیِ سینما بچینیم و به نتیجه دلخواه دست یابیم.
وی افزود: از طرفی اصل تاریخ نوعی از روایت است و در هر روایت، یک گزینش رقم میخورد که آن فارغ از بحث صدق و کذب در اصل واقعیت است.
کارگردان فیلم «حقالسکوت» با بیان اینکه حتی ویژگیهای روانشناختی یک راوی از یک واقعیت نیز ایجاد تنوع روایت در اصل واقعیت را به وجود میآورد، به طرح این سوال پرداخت که سهم روایت سینمایی در این عرصه چقدر به رسمیت شناخته میشود؟
وی سپس خاطرنشان کرد: در سینمای ایران روایتِ از پیش تعیین شدهای وجود دارد که راه خلاقانه تبدیل روایت تاریخی به روایت سینما را محدود کرده است.
*فقدان بنیان تئوریک در سینمای ایران
در ادامه رضا درستکار «نویسنده و منتقد سینما» در خصوص چیستی روایت و فرم گفت: فرم، رابطه شکل گرفته بین محتوا و ساختمان یک اثر است و اگر بهفرض یک فیلم دارای عناصری ممتاز باشد اما در نهایت مخاطب را اقناع و برانگیخته نکند، موفق نیست.
وی با بیان اینکه شاید رستاخیز هم در دایره چنین تعریفی قرار گرفته است افزود: اما فرم مورد استفاده در فيلم الرساله را منحصر بهفرد در سینما و موفق ارزیابی میکنیم زیرا علاوه بر پذیرش ریسک بالا در تغییر گرانیگاه ساختاری خود، جذابیت روایت و برانگیختگی احساس را هم بهوجود آورده است.
این نویسنده و منتقد سینما ادامه داد: سینمای ما، فاقد بنیان تئوریک است و نتوانست فرمهای مناسب را پیدا کند و در تقلید صرف از الرساله متوقف شد، علتش هم «ترس» بود که در برابر «جسارت» غربی، رنگ باخت.
وی گفت: همه ما روز واقعه را فیلمی قابل قبول در این ژانر میدانیم؛ زیرا از طریق حس شنیداری، فرکانسهای مورد نظر را ارسال میکرد، و ما مردمی هستیم که از طریق «گوش»، ارتباطی بهتر با آن جهان معنا برقرار میکنیم.
* نان خون؛ اثری قابل اعتنا از منظر تطبیق روایت عاشورایی
در ابتدای این برنامه، محسن بدرقه "منتقد سینما" به بیان دو پرسش در خصوص فرم و ترسیم شخصیت های دینی پس از به نمایش درآمدن فیلم های "الرساله" ساخته مصطفی عقاد و رستاخیز کاری از " احمد درویش" پرداخت.
وی در پایان هم با اشاره به کتاب "نان خون" در خصوص فهم فرم ها از طریق مصادیق بیان کرد: داستانها در این کتاب و نوع تردیدها و کشمکشها در شخصیتها با اتفاقات متناظر در فيلم روز واقعه قابل مقایسه است و از منظر تطبیق روایت عاشورایی اثری قابل اعتنا محسوب میشود.
دفتر تبلیغات اسلامی تهران
@tehrandte
13.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #کلیپ | وضو گرفتن با آب معدنی که برای زوار اربعین نذر شده اشکال دارد؟
#کلیپ
#برنامه_اینترنتی
#کلید_دانایی
دفتر تبلیغات اسلامی تهران
@tehrandte