🔹آقای رئیسی!
خوب دارن از عملکرد مثبت قوه قضائیه در مقابله با دانه درشت ها انتقام میگیرن:
🔺امروز بازداشت کارگران مظلوم #هفتتپه پس از سی روز اعتراض مسالمت آمیز
دیروز هم واگذاری دوباره #هپکو به بیمه و دستور فروش سهام آن و دوباره بلاتکلیفی چند ساله کارگران
کارگر داره لِه میشه!
#سید_امیر_میرناصری
http://Eitaa.com/teribon_ir
اول، حکم #اعدام بد است؟ اگر بد است چطور برای آن پدری که با قمه سر دختر نوجوانش را شکافت و بابای #رومینا همگی سوت و کف زدیم، چطور از دیشب تا الان ناگهان حکم اعدام شد بد؟! یعنی به این سادگی یک شبه جای #ظالم و مظلوم عوض شد؟ اینقدر جوگیر؟!
.
دوم، سه نفری که دوستان دارند هشتگ #اعدام_نکنید برایشان می زدند چه کرده اند؟ سه تایی ریخته اند سر یک خانم جوان و با قمه و اسلحه سرد ارعاب و زورگیری کرده اند، از اقبال بدشان جوانهای فامیل آن خانم سر رسیده اند و دستگیرشان کرده اند، بعد معلوم شده که جزو سرکرده های آتش زدن بانک و اتوبوس و فروشگاه در #اعتراضات_آبان 98 بوده اند، حوادثی که خون کلی آدم بیگناه به خاطرش زمین ریخت. یعنی هم زورگیری کرده اند، هم ارعاب کرده اند، هم آشوب کرده اند، هم فروشگاه و بانک و اتوبوس آتش زده اند و هم فیلم گرفته اند با پررویی.
.
سوم، این سه نفر اتهامات را قبول نداشته اند؟ اتفاقا خوب هم قبول داشته اند، خودشان هم به طور واضح در صحنه سازی های مربوطه کاملا اتهاماتشان را پذیرفته بودند و اقرار کرده بودند. وکیل نداشتند؟ اتفاقا نه یکی و دو تا، چهار تا وکیل داشته اند که از قضا یکیشان هم از وکلای معروف و شناخته شده بوده و تمام و کمال از اینها دفاع کرده در دادگاه.
.
چهارم، به همین سادگی حکم اعدام داده اند؟ کجایش به همین سادگی است؟ اصلا کدام اعدامی به سادگی حکم میگیرد؟ حکم را دادسرای معمولی نمی دهد، دادگاه کیفری استان که شانی بالاتر دارد می دهد و دیوان عالی کشور هم که قضات معتمد و باتجربه هستند، تایید می کند. چند ماه هم طول می کشد. کجایش به همین سادگی است؟
.
پنجم، دم و دستگاه عریض و طویل رسانه ای قوه قضائیه چرا شفاف سازی نمی کند و توضیح نمی دهد؟ من هم نمیدانم و متاسف و معترضم. مگر بقیه کسانی که جاهای دیگر باید توضیح می دادند ما را آدم حساب کردند و توضیح دادند که این دوستان توضیح بدهند؟!
.
ششم و آخر، میخواهید عزاداری کنید و خودتان را جای مادر این سه تا بگذارید؟ لطف کنید اول خودتان را جای مادر آنهایی که در آبان پارسال خانه خراب شدند بگذارید، خودتان را جای آنهایی بگذارید که به خاطر آتش افروزیهای (منظورم اعتراض معمولی نیست، دقیقا آتش افروزی در بانک و فروشگاه و آدم کشی) همین آدمهای مظلوم(!) خونشان به زمین ریخت. البته که مادران آن بندگان خدا اهل توییت بازی نیستند که نایس بازی های بعضی را ببینند و داغ دلشان تازه شود.
✍️ #علی_مراد_خانی
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️کارگران بازداشتی هفتتپه آزاد شدند
🔻۳۰ روز از اعتراضات کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه میگذرد. کارگران این شرکت جز اینکه به مطالباتشان رسیدگی شود، خواسته دیگری ندارند.
🔻پرداخت کامل حقوق معوق و حق بیمه تمام کارگران که از فروردین امسال عقب افتاده، خلع ید اسدبیگیها و بازداشت امید اسدبیگی، بازگشت به کار کارگران اخراجی، لغو فوری قرارداد واگذاری شرکت و جلوگیری از هر گونه خصوصی سازی دیگر، محاکمه و اشد مجازات غارتگران بیت المال، قطع همکاری و بیرون رفتن تمامی مدیران بازنشسته از شرکت و پرداخت مزایای عرفی برابر به تمامی پرسنل از جمله مطالبات کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در این تجمعات بوده است.
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️اصالت مسئله حجاب در قیام گوهرشاد
🔺پاسخی بر روایت توییتری محسن حسام مظاهری از قیام گوهرشاد
🔹معمولا هر ساله همزمان با سالروز قیام گوهرشاد، از آنجا که قیام گوهرشاد شش ماه زودتر از تصویب قانون کشف حجاب اجباری شکل گرفته است، در مورد جایگاه مسئله حجاب در این قیام تشکیک می شود. چند روز گذشته نیز، توییت و سپس یادداشتهایی از محسن حسام مظاهری ، دکترای جامعه شناسی موجب شکل گیری مباحثی شده که در برخی خبرگزاری ها و نیز شبکه های اجتماعی انعکاس یافته است.
🔹محسن حسام مظاهری، هرچند که آثارش حاکی از اهل مطالعه بودنش است، اما درباره قیام گوهرشاد کار نکرده است. چون کار نکرده به راحتی می تواند تشکیک کند. روایتهای «منوتو»یی از تاریخ کار مطلعین نیست. مظاهری چون کار نکرده می تواند به سادگی با مقایسه تاریخ تصویب قانون کشف حجاب اجباری با قیام گوهرشاد بگوید: «تصویب کنندگان [نامگذاری روز حجاب] حتی زحمت تورق کتاب تاریخ معاصر ایران را هم به خود نداده اند»؛ او بعد از این توییت متوجه خاطرات بهلول و کتاب سینا واحد شده است. اگر از آنها اطلاع داشت به این راحتی نمی گفت حتی تاریخ را ورق نزده اند.
🔹حداقل موضوع را بحث برانگیز می یافت و اینگونه ساده انگارانه با تصویب نامگذاری روز حجاب روبرو نمی شد. بعد از آن است که تلاش می کند گزارش اسدی، تولیت آستان قدس به مرکز را به نفع روایتش تفسیر کند. چون در مورد موضوع کار نکرده مجبور می شود برای اثبات حرفش به طعنه و کنایه و تحقیر روی آورد و با به حاشیه رفتن خواننده را متقاعد کند. او که با ژستی علمی در متونش از بالا به پایین با دیگران برخورد کرده و آنها را به عدم مواجهه صحیح روش شناختی متهم می کند، کجا علمی برخورد کرده است؟ اینکه تلاشها برای ثبت خاطرات و گرامیداشت قیام گوهرشاد را به پای نفسانیت یک فعال فرهنگی و حس ناسیونالیستی او می نویسد، اخلاقی است؟ برادر عزیز جناب آقای مظاهری، «اعدلوا هو اقرب للتقوی».
✍ #مهدی_مقدسی
https://www.nasimonline.ir/Content/Detail/2357633
http://Eitaa.com/teribon_ir
هدایت شده از دیبیسی فارسی
14.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺بخش خبری دیبیسی فارسی🔺
🔰 ۲۵ تیر ۱۳۹۹ | 15 ژوئیه 2020🔰
با گزارشی از ولی همدانی و گفتگو با اردشیر بابکان فعال مدنی از تورنتو
🆔 @DBCpersian
🆔 @DBCpersian
⭕️"اعدام نکنید؟"
♦️بدون #شفاف_کردن_اتهام، اعدام ممنوع!
"دادرسی عادلانه"
"دسترسی به وکیل"
"دادگاه علنی"
"پذیرش اعاده دادرسی"
و ...
هزار تا جمله دیگر میشود ساخت. کافی است هشتگ را بردارید و یکی از عبارات داخل گیومه را جایگزینش کنید. ولی چرا "اعدام نکنید" انتخاب و ترند شد؟
♦️اول از همه چون به دروغ باید القا میشد که احکام در دیوان قطعی شده و به اجرای احکام رفته و تا صبح این ۳ نفر اعدام خواهند شد. یکبار "اعدام + صبح" را جستجو کنید و حجم توئیتهای فیو استار شده را ببینید. مخاطب هیجان زده برای بسیج شدن باید یقین میکرد هشتگ زدن آخرین فرصت است.
♦️سایر هشتگ ها که مثلا درخواست شفافیت یا دسترسی به وکیل دارند چنین ظرفیتی ندارند. چون دارند از یک مطالبه معقول در پروسه طولانیتر حرف میزنند نمیتوانند احساسات را تحریک کنند.
♦️دوما هشتگ باید چیزی باشد که ندید متهم را تبرئه کند. شما اگر درخواست اعاده دادرسی بدهید یا شفاف کردن مستندات را بخواهید ناخودآگاه پذیرفتهاید که این ۳ نفر بالاخره اتهامی دارند که باید عادلانه رسیدگی شود. ولی فقط "اعدام نکنید" است که میتواند طرف مقابلتان را روی صندلی یک جانی خونریز بنشاند که دیوانهوار خون جوانان بیگناه را بدون هیچ گونه اتهام وارده به زمین میریزد.
♦️از همه مهمتر اینکه "اعدام نکنید" مبنائا اعدام را زیر سوال میبرد. تهش میگوید حتی اگر فرد واقعا دست به اسلحه برده کلا اعدام را بگذارید کنار. مجری صدای آمریکا و صاحبان هشتگ بهتر میفهمند در جامعهای که همین ماه پیش از داس پدر #رومینا_اشرفی زخم خورد و تقاضای قصاص داشت چه کردند.
♦️پینوشت:
لازم نیست اینقدرها هم جلوی سوریه و لیبی شدن ایران نایس و کول برخورد کنید. درخواست شفاف شدن پرونده و نحوه دادرسی و مطالبه اعاده دادرسی را کاملا معقول میدانم ولی دفاع از کسانیکه اتهام اقدام مسلحانه دارند یعنی سوریه و لیبی شدن ایران. امروز بخاطر جو غالب فجازی خجالت بکشیم داد بزنیم فردا باید روی ویرانههای ایران بایستیم و فریاد بزنیم.
✍️ #وحید_اشتری
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️سخنان بی نظیر امام خامنه ای پس از پذیرش قطعنامه
🔺پیغمبران آمدهاند تا گردنکلفتهای جامعه را سر جای خودشان بنشانند و مستضعفان و پابرهنگان را به حقوقشان برسانند.
#جنگ_فقر_وغنا
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ پشت پرده تلاشها برای ورود بعضی پلتفرمها به بازار سرمایه
این روزها، اتفاقات جالبی در حال وقوع است؛ اتفاقاتی که از سالها پیش برای آن برنامه دقیق وجود داشت. هرچند برخی برنامهها با موانعی روبهرو شد و متولیان، مجبور به کنار گذاشتن بعضی سرفصلها یا ایجاد تغییراتی در مدل پیادهسازی آن شدند؛ اما اصل طرح در حال تحقق است.
▪️از سالها پیش، در ارائهها و حرفها گفته میشد سال ۱۳۹۹ و پیش از رسیدن به ۱۴۰۰، سال عرضه عمومی سهام به اصطلاح یونیکورنها در بازار سرمایه است. اخبار رسمی، تبلیغات مجازی، بیلبوردهای شهری، اظهارنظرهای مسؤولان عالی کشور و... در حال انعکاس چند نام خاص هستند که تمام بازی متوجه آنهاست.
▪️از همان ابتدا معلوم بود سرمایهگذاری هشت ساله برای دوره پیش از عرضه عمومی سهام (Pre IPO) باید قبل از پایان دولت دوازدهم و پیش از تغییر ریل دولت تثبیت شود. کار به نقطه تدبیر برای استقرار بلندمدت حکمرانهای جدید رسیده است. یکی از این عناصر، جایگزین رسانه ملی در مدل حکمرانی جدید است.
.
▪️رئیسجمهور چند هفته پیش، از طرح هر شهروند یک تلویزیون اینترنتی رونمایی کرد. در این طرح قرار شده بود به همه شهروندان ایرانی یک اشتراک یک ماهه رایگان خدمات ویدئوی درخواستی (VOD) با اعمال ترافیک رایگان در شبکه اینترنت خانگی ارائه شود. در مراسم رونمایی، آقای روحانی آن را یک طرح فرهنگی و معاون وزیر ارتباطات آن را در مسیر محتوا دانست.
▪️دولت و وزارت ارتباطات در حالی در حوزه خارج از مأموریت خود به نقشآفرینی مشغولند که به عنوان متولیان شبکه ملی اطلاعات از برنامه راهاندازی و عملیاتی کردن بسیاری از عناصر اصلی آن ازجمله پیامرسان، موتور جستوجو و... فاصله زیادی دارند.
▪️در حال حاضر، تعداد مشترکان فعال شبکه ویدئوی خانگی حدود یک میلیون کاربر است که دولت مدعی است برنامه دارد این تعداد را تا پایان سال ۹۹ به پنج میلیون مشترک برساند.
▪️دولت معتقد است اجرای این طرح موجب رونق تولید محتوای ایرانی با افزایش سهم ترافیک داخلی در سرانه مصرفی کاربران خواهد شد؛ اما با وضعیت غلبه ۷۰ درصدی محتوای خارجی در این پلتفرمها نتیجه هر چه باشد، رونق محتوای داخلی نیست. در سخن از رونق اقتصاد بخش تولید محتوای فرهنگی ایرانی و فعالان هنری زده میشود، اما دبیر شورای عالی تهیهکنندگان سینما، این اقدامات را در جهت توسعه انحصار دو پلتفرم یا درواقع یک پلتفرم ویدئوی درخواستی با دو نام متفاوت میداند.
▪️خبرها حاکی از پیش بردن مقدمات عرضه این سامانهها در بورس از سوی بعضی از ارکان دولت و نیز برخی عناصر اقتصادی منتسب به بعضی نهادهای حاکمیتی است. در اختیار داشتن بسیاری از امتیازات دولتی و تسهیلات حاکمیتی و اقدامات دولت در ارائه تسهیلات کلان به این دو سامانه، ایجاد طرحهای مشترک با حوزه زیرساخت برای سهولت استفاده مشترکان از آنها، هدفگذاری افزایش مشترکان به پنج میلیون نفر و تبلیغات و رپرتاژهای آگهی در فضای مجازی و مطبوعات با مضمون پایان انحصار صداوسیما و همچنین تلاش برای تغییر در ارزشگذاری شرکتها با ایجاد تبلیغات گسترده و تداوم موج اقبال مخاطبان ناشی از شرایط کرونایی، در راستای ورود به بورس تحلیل میشود. بهنحویکه صحبتها حاکی از افزایش ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومانی این سامانهها در آستانه ورود به بورس است.
▪️به نظر میرسد مسیر پیش گرفته شده و برنامه در حال اجرا، در تعارض و تضاد با برخی از اصول و چارچوبهای قانونی و رسمی کشور است. ازاینرو لازم است رئیسجمهور، رئیس مرکز ملی فضای مجازی، شورای رقابت وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و برخی از مسؤولان حاکمیتی در مورد تعارض این برنامه با اصولی که به اهم آن در ادامه اشاره خواهد شد، پاسخگو باشند.
✍ یاسر جلالی
http://Eitaa.com/teribon_ir
9.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ اینها را اعدام کنید!
#رحیم_پور_ازغدی
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️سخنان کمتر شنیده شده رهبرانقلاب درباره پیام قطعنامه
🔺جامعهی اسلامی جامعهایست که در آن خبری از فقر و محرومیت نباشد
http://Eitaa.com/teribon_ir
@teribon(2).mp3
6.72M
⭕️قسمت مهمی از سخنرانی #بی_نظیر و #شنیده_نشده از نخستین خطبه #آیت_الله_خامنه_ای پس از پذیرش قطعنامه۵۹۸ +#صوت
♦️برای صدبار #خواندن و #شنیدن
http://Eitaa.com/teribon_ir
تریبون مستضعفین
⭕️قسمت مهمی از سخنرانی #بی_نظیر و #شنیده_نشده از نخستین خطبه #آیت_الله_خامنه_ای پس از پذیرش قطعنامه۵
⭕️قسمت مهمی از سخنرانی #بی_نظیر و #شنیده_نشده از نخستین خطبه #آیت_الله_خامنه_ای پس از پذیرش قطعنامه۵۹۸ +#صوت
♦️برای صدبار #خواندن و #شنیدن
🔹در مسائل داخلی، مهمترین و اصلیترین مسألهای که امام بر روی آن تکیه میکنند مسألهی عدالت اجتماعی است. عدالت اجتماعی یعنی در جامعه فقیر نباشد؛ یعنی خیرات و برکات جامعه تنها به سود یک دستهی از مردم و به زیان اکثریت قاطع مردم مصرف نشود.
🔺عدالت اجتماعی یعنی اینکه در جامعهی اسلامی از همهی برکاتی که در اینجامعه هست، قشرهای عظیم مردم بتوانند استفاده کنند و بهره ببرند و استعدادهای آنها شکوفا بشود.
🔹محرومان و پابرهنگان مورد توجه ویژهی امام امت اند؛ اینها لشکریان اصلی و حقیقی انقلابند؛ اینها کسانی هستند که در طول تاریخ، پشت سر پیغمبرها، همینها ایستادهاند؛ آنها کسانی هستند که دشمنان و مخالفان پیغمبران آنها را «ارذلون» یعنی طبقات پست معرفی میکردند، اما پیغمبران عظیمالشّأن الهی آنها را خودیهای نهضت و حرکت الهی خودشان میدانستند و همّتشان برای آن بود.
🔺«لقد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ و أَنزَلنا مَعَهُمُ الکتابَ و المیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بالقسط» . آمدن پیغمبران برای این است که در جامعه قسط باشد [و] عدالت اجتماعی باشد. پیغمبران آمدهاند تا گردنکلفتهای جامعه، مفتخورهای جامعه، زالوصفتان جامعه، استثمارگران جامعه، زراندوزان جامعه، بیدردان و بیغمان مرفّه جامعه را سر جای خودشان بنشانند و مستضعفان، محرومان، پابرهنگان را به حقوقشان برسانند. این بایستی هدف اصلی انقلاب باشد، در قوانین، در اجرائیات، در برخورد مأمورین با مردم، در ارزشگذاری در سطح جامعه، در گفتنها، در تبلیغها باید در رأس امور قرار بگیرد. اگر عدالت اجتماعی در جامعهای نباشد، هدف اعلای دین یعنی تکامل انسانی بههیچوجه بدست نخواهد آمد در سطح عموم جامعه؛ و خاصیت بزرگ و نشانهی بزرگ جامعهی اسلامی در مقابل جامعهی طاغوتی همین است.
🔹جامعهی اسلامی آن جامعهای است که وقتی نگاه میکنند، در آن از تبعیض و ظلم و نابرابریها هیچ نشانهای نباشد؛ در آن از فقر [و] از محرومیت خبری نباشد.
🔺امام حملهی تند خودشان را به مرفهین بیدرد جامعه، یک بار دیگر تکرار میکنند. آنهایی که از دردهای عمومی جامعه بیخبر و به آنها بیاعتنا هستند؛ آنهایی که هشت سال جنگ، جنگ سرنوشت ساز در این ملت، در این مملکت و برای این ملت آنها را به خود نیاورد؛ آنهایی که از گرفتاریهای مردم سوءاستفاده کردند؛ آنهایی که وقتی ملت ما در مقابل دشمنان خارجی مشغول جنگ است، در جبههی داخلی از پشت به او خنجر زدند؛ آنهایی که مردم را در فشار و تنگنا قرار دادند؛ این ندای دردآلود امام امت.
🔹نکتهی دیگری که امام تکیه میکنند، خطر رفاهطلبی است. خطر رفاهطلبی مخصوص آن کسانی نیست که به عنوان مرفهین جامعه و بیدردها و بیغمها شناخته شدند؛ آن کسانیکه دل در گرو انقلاب دارند، آنها هم باید خودشان را از شر شیطان رفاهطلبی و راحتطلبی حفظ کنند. این شیطان، وسوسهگر است؛ این شیطان، بسیار -برای نفوس ضعیف- پرجاذبه است. نباید به دام رفاهطلبی بیفتند، نباید به دنیاطلبی رو بیاورند. آن کسانی که بعنوان سربازان انقلاب و راهروان انقلاب یا پیشروان انقلاب شناخته شدهاند، و این بیشتر توجّهش به ما مسئولین است. این پیام را یکایک مجریان کشور، یکایک سردمداران، یکایک مسئولان، یکایک نمایندگان مجلس شورای اسلامی، یکایک علما و روحانیّونی که در مصادر امور قرار دارند باید مورد توجه قرار بدهند.
✅به تریبون مستضعفین بپیوندید:
http://Eitaa.com/teribon_ir