eitaa logo
ثقلین راه زندگی 🇵🇸
1.4هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
2هزار ویدیو
27 فایل
ارتباط ظهور امام عصـر ارواحنافداه با فضای سبز و آبادانی زمین، یک ارتباط تنگاتنگ است و در بسیاری از روایات این خصوصیت را از شاخصه­های ظهور بر شمرده­اند. ارسال نظرات: https://harfeto.timefriend.net/17309143599500
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 اهداف عمده طرح باغ قرانی و کتاب اقتصاد مقاومتر محیط سالمتر چندین هدف است، که مهمترین انها را می توان: 1️⃣ تقویت باورهای دینی 2️⃣ اقتصاد مقاومتی 3️⃣ زیست محیطی 4️⃣ امنیت غذایی ... 🍎 غذایی یکی از مهترین مسائلی است که چند سالی است در جهان مطرح شده ‏است. و در هفت سیاستهای اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب مدظله العالی ابلاغ فرمودند آمده: «تأمین امنیت غذا و درمان و ایجاد ذخایر راهبردی با تأکید بر افزایش کمی و کیفی تولید (مواد اولیه و کالا).» به خطر افتادن غذایی در دو بعد کمی و کیفی یا به عبارت دیگر غذای کافی و سالم مورد توجه است ⭕️ با کاشت درختان، گل و گیاهان بی ثمر غیر بومی مضر، در طرح زیبای یک میلیارد نهال، تمام زوایای زندگی از جمله؛ باور دینی، اقتصادمقاومتی، زیست محیطی، امنیت غذایی و ... کشور به خطر انداخته ایم. 🔹 مسئولان و تصمیم گیران در کشور ایران با کاشت درختان بی ثمر غیر بومی و تبعیت از اهداف ۱۷ گانه سند ۲۰۳۰ ، توافقنامه پاریس؛ به راحتی در حال نابود کردن پایه های اصلی تولید غذا و امنیت غذایی و ... هستند و به هیچ صدایی هم از سوی کارشناسان و نخبگان توجه نمیکنند . 🔹چنانچه وضعیت فعلی با همین شتاب و گستردگی ادامه پیدا کند بدون شک کشور ما قبل از سال ۲۰۳۰ دچار بحران غذایی شده و امنیت غذایی آن در محاق قرار خواهد گرفت . 💡باغ، مرتع، مزرعه| قرآنی، روایی، بومی|🇮🇷 ✏️ https://eitaa.com/thagalayn 🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ چرا باید درخت، گل و گیاهان مثمر بکاریم ⁉️ 🌳 کاشت درخت میوه و گیاهان مزروعی در اماکن عمومی باعث تقویت کشاورزی و اشتغال فارغ التحصیلان کشاورزی و کشاورزان و کشاورزاده های ساکن شهرها می شود و مازاد محصولات کشاورزی صادر و یا به کود ... تبدیل می شود. 📚 اهمیت کاشت درختان میوه و گیاهان مزروعی از آیات و روایات و سیره انبیاء و معصومین علیهم السلام و نیز مشکل غذا و آب و... مسلم است و نیز کاشت گونه های غیر مثمر و چمن و گیاهان زینتی مردود است. 🔹اگر تقلید از سایر کشورها دلیل کاشتن غیر مثمر شده ، بسیاری از کشورها مانند: ونکوور کانادا اقدام به تصویب قوانین برای کاشت درختان میوه در پارک و خیابان کرده اند و بسیاری از کشورهای غربی و فعالان غربی هم با کاشت درختان غیر مثمر و چمن مبارزه می کنند و در پی کاشت درختان و گیاهان مثمر هستند و ما می بینیم بسیاری از آن کشورها درامدشان از صادرات میوه و بازدیدکنندکان از فصل گل دهی میوه هاست . 💡باغ، مرتع، مزرعه| قرآنی، روایی، بومی|🇮🇷 ✏️ https://eitaa.com/thagalayn 🙏 عضو شوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌳 با کاشت درختان قرانی، روایی و بومی اقتصاد قوی می شود 🌳 🌳 باردهی سالانه این درخت به صورت میانگین 25 کیلوگرم در سال است. میزان روغن میوه این درخت تقریبا 35 درصد است که از بسیاری از روغنهای رایج راندمان بالاتری دارد ... 🔰در حال حاضر به صورت سالانه 4 میلیارد دلار به خاطر واردات روغن، ارز از کشور خارج می شود که با شعار اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد. با استفاده از منابع بومی کشور مانند این درخت که در وسعت زیاد در کشور وجود دارند، می توان علاوه بر جلوگیری از واردات روغن، صادرکننده این محصول هم شد. 💡باغ، مرتع، مزرعه| قرآنی، روایی، بومی|🇮🇷 ✏️ https://eitaa.com/thagalayn 🙏 عضو شوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ردپای سرویس‌های جاسوسی در هیئات ٫ روایت حاج صادق آهنگران از نفوذ سرویس‌های جاسوسی غربی میان بعضی هیئت‌ها و مداح‌ها به منظور تغییر روند فعالیت آن‌ها. 💡باغ، مرتع، مزرعه| قرآنی، روایی، بومی|🇮🇷 ✏️ https://eitaa.com/thagalayn 🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا آبخیزداری ارجح‌تر به سدسازی است؟! آبخیزداری، مدیریت و استفاده صحیح از اراضی حوضه آبخیز طبق برنامه‌های از قبل طرحریزی شده مشتمل بر مهار فرسایش و تنظیم جریان‌های و و اصلاح پوشش نباتی و غیره است. به عبارت دیگر آبخیزداری مدیریت علمی حوضه آبخیز است که ضمن توجه به مسائل اقتصادی و اجتماعی و حفظ منابع آب و خاک در حوضه‌های آبخیز از علوم و تجربیات مختلف بهره گیری می‌کند، بدون آنکه نقش مردم از نظر دور بماند. حوادث اخیر و وقوع سیل‌های ویرانگر در کشورمان که خسارت‌های مالی و جانی زیادی را به همراه داشته است، اهمیت آبخیزداری را بیش از پیش نمایان کرد این درحالی است که متأسفانه در کشور ما آنچنان که باید، به این بخش توجه نشده است. آبخیزداری مجموعه اقداماتی است که باعث تقویت سفره‌های زیرزمینی، جلوگیری از سیلاب، ذخیره‌های کوچک و محلی آب، جلوگیری از فرسایش خاک و تقویت پوشش گیاهی می‌شود. احداث سدهای خاکی کوچک، بندهای زیرزمینی و روزمینی سنگی-ملاتی، خشکه‌چینی، نهال‌کاری، بوته‌کاری وکپه‌کاری از جمله اقدامات عملیاتی آبخیزداری است. بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا به منظور جلوگیری از سیلاب‌ها به توسعه عملیات آبخیزداری از جمله کاشت پوشش گیاهی، احیای جنگل‌ها و احداث بندهای بتنی و خاکی روی آورده‌اند؛ با این وجود در کشور ما بودجه این بخش طی سالیان متمادی در کشور اندک بوده،درحالی که اجرای طرح‌های آبخیزداری می‌تواند تا حد زیادی از خسارات ناشی از سیل جلوگیری کند ضمن اینکه در مقابله با خشکسالی نیز اثر قابل توجهی دارد. 💡باغ، مرتع، مزرعه| قرآنی، روایی، بومی|🇮🇷 ✏️ https://eitaa.com/thaga
هدف مديريت منابع آبخيز عبارتند از (اهداف آبخيزداري): تحت كنترل درآوردن عمليات كشاورزي ، دامپروري ، ساختمان سازي ، راهسازي ، قطع درختان و به طور كلي هرگونه عملي چه مفيد و چه مضر ، چه مثبت و چه منفي ، ارزيابي آنها و توجه به وضعيت آبخيز براساس خصوصيات زمين شناسي ، خاك شناسي ، پوشش گياهي ، اقليم شناسي ، هيدرولوژي و ارائه رهنمودها و پيشنهادها جهت اجرا و مديريت صحيح در مورد همه عوامل طبيعي و زيستي هر اكوسيستم در واحدهاي طبيعي خاص و اعمال مديريت بر روي عواملي كه در توزيع آب و كيفيت هيدرولوژيكي تاثير دارند ، تا به صورت مطلوب وعلمي ، خاك حوضه آبخيز از فرسايش حفظ گردد. آبخيزداري الهي ترين نگاه به طبيعت است و آبخيزدار را ميتوان پزشك طبيعت ناميد. يك آبخيزدار خوب با بررسي دقيق و مطالعه علمي حوضه آبخيز ، به تعبيري دردهاي يك حوضه را شناخته ، ودرجهت درمان آن برنامه ريزي ميكند. آبخيزداري با نگاهي خدا گونه عرصه طبيعت را براي زيست و بهره برداري انسان مهيا ميكند. شايد اين تعابير كمي اغراق آميز به نظر برسد ، اما ميشود تمام علوم راهديه اي از جانب خدا براي حكومت بر كره خاك دانست. اگر ما با اين ديد به علوم نگاه كنيم ، هرگز آنها را در راه نابودي نوع بشر به كار نخواهيم بست 💡باغ، مرتع، مزرعه| قرآنی، روایی، بومی|🇮🇷 ✏️ https://eitaa.com/thagalayn
ابخیزداری بهتر از سد سازی است آبخیزداری چیست؟ در منابع و مراجع علمی و دانشگاهی و در عرصه اجرا تعاریف متعددی از آبخیزداری شده که به هم نزدیک ولی متفاوت هستند. لکن تعریف حقوقی که از آبخیزداری در قانون رودخانه‌های مرزی مصوب 18 اسفندماه 1383 آمده، یک تعریف جامع و مانع می‌باشد، به شرح زیر: الف) آبخیزداری: مدیریت منابع زیست‌محیطی یک آبخیز به‌نحوی که به بهترین وجه اهداف مدیریت طرح را برای بهره‌برداری مداوم از این منابع برآورده سازد. ب) حوزه‌ی آبخیز: حوزه‌ی آبریز با آبخیز - پهنه‌ای است که تمام روان‌آب ناشی از بارش وارد بر روی آن را یک رودخانه، آب‌رو، دریاچه و یا یک آب انباشت دریافت می‌نماید. ج) منابع زیستی: عبارت است از آب،خاک، منابع گیاهی، منابع جانوری، و هوا که یک اکوسیستم را شامل شود. د) موضوع فعالیت آبخیزداری : کلیه‌ی اقداماتی که مجموعاً امکان مدیریت و بهره‌برداری پایدار منابع زیستی را در حوضه‌ی آبخیز فراهم نماید.این فعالیت‌ها ابتدا از حفاظت آب و خاک کشور شروع شده، به همین دلیل تفکر این است که آبخیزداری به حفاظت آب و خاک ختم می‌شود، در حالی که موضوع بسیار وسیع و همه‌جانبه است و نیازمند مطالعه و اطلاعات آمایشی و پایه‌ حوزه‌های آبخیز می‌باشد. حوزه آبخیز میهم شهرستان قروه ،استان کردستان 💡باغ، مرتع، مزرعه| قرآنی، روایی، بومی|🇮🇷 ✏️ https://eitaa.com/thagalayn
دسته‌بندی حوزه‌های آبخیز حوزه‌های آبخیز در سه بخش «بالا دست، میانی، و پایین دست» دسته‌بندی می‌شوند. حوزه بالا دست: مناطق شیبدار و کوهستانی را شامل می‌شوند. حوزه میانی: شامل مناطق آبرُفتی با شیب کم و قابلیت نفوذ آب به سفره‌های آب زیرزمینی است. حوزه پایین دست: شامل جلگه‌ها، دشت‌ها و الخ. در این خصوص برای هر بخش مدل‌های خاص خودش باید تعریف بشود؛ و برای طراحی مدل‌های مورد نظر باید اطلاعات علمی کاملی را در حوزه‌های مختلف تهیه نمود؛ که متکی به قابلیت‌های هر حوزه طرح‌های مربوطه تهیه و به مورد اجرا گذاشته شود. 💡باغ، مرتع، مزرعه| قرآنی، روایی، بومی|🇮🇷 ✏️ https://eitaa.com/thagalayn
درخت زیتون، بهترین درخت برای آبخیزداری است. درخت زیتون برگ ریزان ندارد. درخت زیتون اجازه نمیدهد ذرهای باران به زمین بخورد. یعنی زیتون میتواند اولویت اول برای آبخیزداری باشد؛ خاک سطحی را نیز حفظ میکند. هر چه سن درخت بیشتر میشود، شاخه‌ها بالاتر و ریشه‌ها در اعماق زمین پایینتر میروند و این دو در جهت مخالف هم حرکت میکنند. هر جا که سیل آمده است در آن‌جا درخت زیتون قطرش و بلندیاش دو برابر شده است؛ یعنی سیل برای این درخت نعمت است و این درختان مانع از سیلاب شدهاند، به عکس، در جاهایی که سیل گیر نبوده است درختان زیتون کوتاه قد ماندهاند. در حوادث غیر مترقبه مانند: سیل و جنگ شهرها و مناطقی که تولید کننده غذا هستند کمترین ضربه را میبینند کاشت درختان و گیاهان ‌باثمر به‌جای گونه‌های غیر مثمر میتواند پشتوانه ای برای جلوگیری از بحران‌های حوادث غیر مترقبه مانند جنگ و زلزله و سیل باشد. درختان غیر مثمر باعث جاری شدن سیلابها و تشکیل نشدن آب زیرزمینی میشوند. این درختان با سفت کردن خاک و کم کردن پوشش گیاهی باعث میشوند آبهای سطحی به زمین فرو نرود و در نتیجه باعث سیلابهای ویرانگر ایجاد میشود. . با کم شدن گیاهان و بوته‌های اطراف، خاک حاصلخیز شسته میشود و گیاهان خودرو رشد نمیکنند و نیز چون گیاهان کم میشوند آب‌های سطحی داخل زمین فرو نمیروند و به صورت سیلاب هدر میروند. 💡باغ، مرتع، مزرعه| قرآنی، روایی، بومی|🇮🇷 ✏️ https://eitaa.com/thagalayn
آبخیزداری: علم و هنرمدیریت منابع آب،خاک وپوشش گیاهی یک آبخیر برای بهره برداری مداوم از این منابع برآورده شود در صفحات( 115/153/156/430 در کتاب اقتصاد مقاومتر محیط سالمتر با کاشت درختان باثمر قرآنی، روایی، بومی). درباره درختان ابخیزدار باثمر مثل انجیر ...و چگونگی ابخیزداری، همچنین ضررهای درختان بی ثمر در اسیب رساندن به ابخیزداری بحث شده است. 💡باغ، مرتع، مزرعه| قرآنی، روایی، بومی|🇮🇷 ✏️ https://eitaa.com/thagalayn
با اجرای طرح گسترد اقتصاد مقاومتر محیط سالمتر« باغ مزرعه مرتع قرآنی روایی» و اجرای طرح آبیاری، آبخیزداری و سیلاب بسیاری از مشکلات حوزه آب، کشاورزی، محیط زیست و اقتصاد کشور حل خواهد شد. این طرح از قران کریم، روایات و سیره معصومین علیهم السلام گرفته شده است. طرحی نو، برای نجات محیط زیست و اقتصاد کشور است که با اجرای آن؛ • به تولید رونق جدی داده ایم. • گرانی و گرسنگی را رفع کرده ایم. • با ریزگرد ها مقابله نموده ایم. • راحت سیلاب را کنار زده ایم. • امنیت غذایی و غذای کافی و سالم داریم. • تحریم ها را با کشاورزی ارگانیک شهری رفع می کنیم. • از تولید داخلی حمایت می شود. • از واردات جلوگیری می شود. • آب کم و درست مصرف می شود. • کارخانه ها و صنعت رونق می گیرد. • خاک حاصلخیز می شود. • اشتغال حداکثری ایجاد کرده ایم. • جان ها سالم و روحیه ها شاداب می شود. • محیط زیست سالم می شود. • گردشگری رونق می گیرد. • اتکا به نفت کم می شود. • فقر ریشه کن می شود 💡باغ، مرتع، مزرعه| قرآنی، روایی، بومی|🇮🇷 ✏️ https://eitaa.com/thagalayn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌳درخت سدر حرم سیدالشهدا در دوره هارون الرشید، اطراف قبر امام حسين‌ (علیه السلام) خانه‌ها و بناهایى احداث شده بود. درخت ‌سدرى نیز وجود داشت که هم نشانه‌اى براى زائران و مسافران بود و هم سایه‌بانى‌ برایشان. اما به دستور هارون آن درخت را قطع کردند. این حادثه پیش از تخریب هایى بود که ‌در عصر متوکل چندین نوبت نسبت به قبر سیدالشهدا (علیه السلام) انجام گرفت 📚تاریخ الشیعه، محمدحسین المظفرى، ص ۸۹. نیز نقل شده که ‌موسى بن عبدالملک، دستور به قطع آن درخت داد. در حدیثى هم از پیامبر (صلی الله علیه وآله) نقل شده است‌ که سه بار فرمود: «لعن الله قاطع السدرة‌».خداوند لعنت کند قطع کننده درخت ‌سدر را. 📚 مناقب، ج ۴، ص ۶۴. 💡باغ، مرتع، مزرعه| قرآنی، روایی، بومی|🇮🇷 ✏️ https://eitaa.com/thagalayn
تا زمان هارون الرشید مردم نمى‌دانستند معناى این حدیث چیست و به چه جنایتى اشاره‌ دارد. چنانکه جریر بن عبدالحمید از مردى از اهل عراق که آمده بود، پرسید: چه خبر؟ وقتى او خبر تخریب قبر امام و قطع درخت ‌سدر را داد، جریر دستانش را بلند کرد و گفت: الله‌اکبر! حدیثى از پیامبر روایت‌ شده که قطع کننده سدر را لعن نموده است، ولى تا امروز معنایش را نمى‌فهمیدیم. قصد او تغییر موضع قبر امام حسین‌ (علیه السلام) است تا مردم ندانند قبرش‌ کجاست. 📚بحارالانوار، ج ۴۵، ص ۳۹۸. 💡باغ، مرتع، مزرعه| قرآنی، روایی، بومی|🇮🇷 ✏️ https://eitaa.com/thagalayn
🏞 معرفی درختان مقاوم به کم آبی 🔰درختان میوه و مثمر مقاوم به کم آبی و خشکی بدین شرح است: 🏝 (سدر) 🏝 (نخل) 🏝 (مو) 🏝 🏝 🏝 محمدی 🏝 🏝 🏝 🏝 🏝 🏝 و … 👌بر خلاف تبلیغات دروغین نهادهای مسهول!!!! ، ، ، ، ، ، مصرف آب بالایی دارند. 💡باغ، مرتع، مزرعه| قرآنی، روایی، بومی|🇮🇷 ✏️ https://eitaa.com/thagalayn
سدر نهر علقمه نهر علقمه، نهرى است كه از شط فرات سرچشمه مى گيرد و جدا مى شود. اين نهر پس از جدايى از فرات، از كنار مشهد و مدفن مبارك حضرت اباالفضل عليه السلام عبور مى كند و از آنجا به طرف حرم مقدس امام حسين عليه السلام و سپس به سمت جاده اى كه به جانب قبر حر شهيد عليه السلام مى رود جريان مى يابد. در كتاب معجم اللغة - كه انصافا - در موضوع علم لغت بى نظير است - ذيل ماده علقم مى نگارد: يكى از معانى كلمه علقمه ، نبقه است . سپس در ذيل لغت نبق مى نويسد: يكى از معانى كلمه نبق ، درخت سدر و ميوه آن است. از تعريف فوق به دست مى آيد كه واژه علقمه به معنى درخت سدر و ميوه آن است . با توجه به نكات فوق ، و نيز روايات، معلوم مى شود كه در كنار نهر علقمه ، درخت سدرى وجود داشته است . باغ، مرتع، مزرعه| قرآنی، روایی، بومی|🇮🇷 ✏️ https://eitaa.com/thagalayn 🙏 عضو شوید
📣 درخت سدر درختی قرآنی و نماد مسلمین برخلاف کاج که نماد تفکر های الحادی و شیطان پرستی و یهود.... ما می خواهیم در عراق و در شهر های مقدس نجف وکربلا و دیگر شهرها خصوصا در مسیر نجف تا کربلا مقابل همه موکب ها درخت میوه 🌳🌱🍇🌱🍊🌱🍌🌱🍋🌳 و سبزیجات 🌿🌱🌾 ☘️🌱🌾☘️🌿🍃🌱 کاشته بشود 🌸ان شاءالله🌸 «بانو مجتهد نجفی مؤلف کتاب اقتصاد مقاوم تر محیط سالم تر» شهریور ۹۸ باغ، مرتع، مزرعه| قرآنی، روایی، بومی|🇮🇷 ✏️ https://eitaa.com/thagalayn 🙏 عضو شوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸امام موسی صدر: من حسینیه را حسینیه نمی‌دانم مگر اینکه دلاورانی را برای نبرد با دشمن اسرائیلی فارغ التحصیل کند... 🔹اگر در محرم افرادی باشند و احیای امر اهلبیت(علیهم السلام) در بحث محیط زیست و کشاورزی ... کار و روشنگری کنند واقعا مردان مبارزه با اسرائیل هستند 1397/6/17 💡باغ، مرتع، مزرعه| قرآنی، روایی، بومی|🇮🇷 ✏️ https://eitaa.com/thagalayn
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ حَيَّ عَلي العَزا، في ماتَمِ الحُسين "عليه السلام" 🔸حسین حان آیا می شود ما هم بضاعتی مزجاه بیاوریم ؟؟ آیا ما از محضرت اجازه داریم به این شرف عظمی نائل شویم؟؟؟ آیا رخصت می فرمایید بضاعتی مزجاه بیاوریم؟؟ بضاعت مزجاتمان این است که به حای سدری که بریدند بر مربقد مطهرت سدرهایی فراوان بکاریم تا گنبد مطهرت و قبه ات که تحتش اجابت دعا است از ورای درختان منفور کنوکارپوس آمریکایی دیده نشود 1397/6/20 💡باغ، مرتع، مزرعه| قرآنی، روایی، بومی|🇮🇷 ✏️ https://eitaa.com/thagalayn
معرفی یکی از معتبرترین کتاب شیعه در عزاداری کامل الزیارات کامِلُ الزّیارات کتابی با موضوع زیارت تالیف ابن قولویه قمی متوفای ۳۶۷ق، محدث و عالم نامدار شیعه است. این کتاب از فضیلت و چگونگی زیارت پیامبر اکرم(ص)، اهل بیت آن حضرت و امامزادگان و مؤمنان سخن می گوید و مجموعه روایاتی را از اهل بیت(ع)در این باره نقل می کند. کامل الزیارات از مهم ترین و معتبرترین منابع روایی و دعایی شیعه است که علما و فقهای شیعه پیوسته به آن مراجعه کرده اند. این اثر را «الزیارات»، «جامع الزیارات» و «کامل الزیارة» نیز خوانده اند و به زبان فارسی ترجمه شده است. نجاشی از این کتاب با عنوان « الزیارات » و شیخ طوسی با عنوان « جامع الزیارات » یاد کرده است ولی مشهورترین نام آن « کامل الزیارة » است، اگر چه به آن « کتاب المزار » نیز گفته اند. ابوالقاسم جعفر بن محمد بن جعفر بن موسی بن مسرور بن قولویه قمی (متوفای ۳۶۷ ق) معروف به ابن قولویه از راویان برجسته شیعه در قرن چهارم هجری است. وی یکی از بهترین شاگردان محمد بن یعقوب کلینی و از برجسته ترین مشایخ شیخ مفید به شمار می آید. ابن قولویه از فقهای صاحب فتوا و کسی است که نظراتش میانگین آرای اهل حدیث و مکتب متکلمان بوده است. ابن قولویه دارای تألیفات فراوانی است که کتاب کامل الزیارات مهم ترین آنها است. ابن قولویه انگیزه خود را برای نوشتن این کتاب چنین بیان می کند: «من این کتاب را برای تقرب به درگاه الهی و پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و ائمه معصومین (ع) و نشر زیارت آن بزرگواران در میان برادران مؤمنم نگاشتم و تلاش کردم با نشر معارف اهل بیت (ع) و نقل ثواب زیارت آن بزرگواران، به جمیع اهل ایمان هدیه ای تقدیم کرده باشم.» کامل الزیارات از مهمترین منابع روایی شیعه و یکی از معتبرترین مراجع کتاب های روایی و دعا در شیعه است که در طول هزار سال که از زمان نگارش آن می گذرد پیوسته مورد توجه علما و فقهای شیعه واقع شده و روایات آن در منابع مهم روایی شیعه نقل شده و به آنها استناد شده است. علامه مجلسی می گوید: «کتاب کامل الزیارات از اصول معتبر و مشهور میان فقهای شیعه است». از ویژگی های کتاب این است که ابن قولویه همه راویان را توثیق کرده است و بنا به ادعای خودش احادیث این کتاب را از معتبرترین منابع و با صحیح ترین سندها نقل کرده و حتی یک حدیث نادر و ضعیف هم انتخاب نکرده است. این به دانشمندان شیعه کمک می کند تا آن دسته از راویانی که در کتاب های رجالی نامی از آن ها برده نشده و فقط در اسناد کامل الزیارات آمده، اعتماد کنند. با توجه به اعتبار حدیثی کتاب به ویژه اینکه از منابع و اصول معتبر حدیثی اصحاب ائمه (ع)نقل شده است، یکی از منابع دست اول حدیث برای مؤلفان و محدثان متأخر به شمار می رود، به طوری که منبعی برای کتاب التهذیب شیخ طوسی می باشد. این کتاب یکی از معتبرترین مراجع کتب دعا و زیارات متأخران مانند مفاتیح الجنان اثر شیخ عباس قمی می باشد. ابن قولویه در این کتاب ابعاد مختلف مسئله زیارت اعم از ثواب، فضیلت، اعتبار، مشروعیت و کیفیت آن را در این ابواب بررسی کرده است. او در این کتاب شبهات و اشکالات مطرح شده از طرف مخالفان زیارت را پاسخ داده است. این کتاب روایات مستند و معتبری در جواز زیارت پیامبر و ائمه (ع)و حتی قبور مؤمنان را دربردارد. بخش قابل توجه کتاب، به موضوع سیدالشهدا (ع) و ثواب و کیفیت زیارت آن حضرت اختصاص یافته و مؤلف از موضوعاتی چون پیشگویی شهادت امام حسین(ع)، آگاهی فرشتگان از آن و عزاداری موجودات برای آن حضرت سخن گفته است. از این رو،کتاب کامل الزیارات منبعی کهن برای دستیابی به زندگانی آن امام نیز به شمار می رود. کتاب کامل الزیارات شامل ۸۴۳ حدیث است که در ۱۰۸ باب است که تا باب 16 در باره پیامبر تا قبل از امام حسین علیهمما الاف التحیه و السلام است و از باب 16 تا باب 98 اختصاص به سید الشهدا علیه الاف التحیه و السلام دارد و از باب 98 تا 108 در باره بقیه امامان معصوم علیهم السلام است کتاب کامل الزیارات همراه با متن عربی ترجمه شده است و در فضاهای مجازی به فراوانی با نسخه های متعدد برای رایاته و نیز گوشی های همراه در دسترس عزاداران اهل بیت علیهم السلام است. که توصیه می کنیم همه عزیران عزادار حتما این کتاب را از فضاهای مجازی در رایانه و گوشی های خود نگه دارند و روایات آن را در فضاهای مجازی نشر دهند