eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
1.9هزار دنبال‌کننده
65.2هزار عکس
67.6هزار ویدیو
2.7هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
🌕 ا ☑️«پدیده حجت الاسلام_دکتر» 🔻به بهانه ۲۷ آذر، سالروز شهادت حجت الاسلام دکتر مفتح 📝احمداولیائی ▪️سال هاست که حوزه علمیه بحث معادل سازی مدارک حوزوی و دانشگاهی را در شورای عالی انقلاب فرهنگی پی گرفته است و اکنون طلاب سطح چهار حوزه می توانند از برخی مزایای مدرک دکتری مانند جذب به عنوان هیئت علمی و تدریس موقت استفاده کنند. همچنین طلاب با گرفتن سطح دو می توانند به عنوان لیسانسه، در کنکور کارشناسی ارشد و با داشتن سطح سه در کنکور دکتری شرکت کرده و وارد دانشگاه شوند. از طرف دیگر، سال هاست که ما با دانشگاه های حوزوی مانند دانشگاه باقر العلوم علیه السلام، دانشگاه ادیان، دانشگاه مفید، موسسه حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و ... مواجهیم؛ دانشگاه هایی که زیر نظر وزارت علوم فعالیت می کنند و مدرک دکتری می دهند اما با هدف جذب طلاب تأسیس شده اند. ▪️طبیعی است که در وضعیت فوق، ما اکنون با تعداد زیادی طلبه که وارد دانشگاه شده اند و مدرک ارشد یا دکتری دانشگاه را اخذ کرده اند، مواجه باشیم. بحث من در درستی یا نادرستی فراهم کردن شرایط ورود طلاب به دانشگاه نیست؛ اینکه حوزه اساسا نباید به دنبال معادل سازی می رفت یا دانشگاه های حوزوی نباید تأسیس می شدند یا طلاب نباید به دانشگاه بروند و مانند اینها اکنون بحث این یادداشت نیست. مسأله اصلی، «مواجهه برخی حوزویان با پدیده حجت الاسلام-دکتر» هاست. گاهی دیده می شود از چرایی ذکر عنوان «دکتر» برای یک طلبه در یک پوستر این مواجهه‌های حمله‌گونه به این پدیده شروع می‌شود. برخی هم که می خواهند به کارآمدی یا ناکارآمدی دانشگاه‌های حوزوی بپردازند، باز به این افراد (حجت الاسلام دکترها) هجمه می کنند. البته این نقد(!) ریشه در تاریخ دارد و شهید امروز یعنی شهید حجت الاسلام دکتر مفتح نیز زمانی که دکترای فلسفه خود را اخذ کرد از این حملات و نقدها در امان نبود. ▪️به نظر می رسد فی نفسه تحصیل در دانشگاه یک فضل است و یک فاضل حوزوی وقتی وارد دانشگاه می شود و یک رشته دانشگاهی را می خواند، یک فضل دیگری را دریافت کرده است. این، به حکم اولی نه تنها ایراد ندارد بلکه می تواند ممدوح باشد. اما به حکم ثانوی، اصلا نمی توان حکم کلی داد. بله، طلبه ای که با ورود به دانشگاه هویت حوزوی خود را از دست بدهد، غلط است. مبانی دینی خود را فراموش کند، غلط است. تحصیلات حوزوی خود یا تحصیلات دینی خود را متوقف کند، غلط است. دچار روشنفکری پوچ شود، غلط است. اما اگر طلبه ای با ورود به دانشگاه، در کنار تحصیلات حوزوی، علوم انسانی روز را نیز بیاموزد، خوب است. اگر بتواند در کنار تحصیل، در دانشگاه تبلیغ هم کند خوب است. اگر بتواند مهارت هایی مانند روش تحقیق را بیاموزد خوب است. اگر بتواند با نگاهی نقادانه که از مبانی حوزوی خود بدست آورده به علوم دانشگاهی بپردازد، خوب است.
🌕 ☑️ وحدت حوزه و دانشگاه؛ شتاب‌دهنده چرخه آزاداندیشی ▪️بیست و هفتم آذرماه، سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح به عنوان سالروز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده و هر ساله به همین مناسبت، همایش‌ها و برنامه‌هایی در حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود؛ اما آنچه حائز اهمیت است این که توده‌های مردم به خصوص نسل جوان را با تاریخچه و اهمیت و ضرورت این موضوع به درستی آگاه کنیم و به آن‌ها بگوییم که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، وحدت حوزه و دانشگاه یکی از مباحث کلیدی در نظام بوده است. ▪️جالب این که بزرگان ما حتی قبل از پیروزی انقلاب نیز در مسیر تحقق وحدت حوزه و دانشگاه گام برداشته‌اند. اساساً یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی نیز برقراری وحدت میان اقشار مختلف جامعه به خصوص دو قشر مهم حوزوی و دانشگاهی بوده است. 🖋حجت‌الاسلام دکتر عسکر دیرباز، رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴دومین برنامه «» ☑️ آسیب‌شناسی دولت‌سازی اسلامی در عصر مشروطه 🔺با تاکید بر نظریات میرزای نائینی و شیخ فضل‌الله نوری 👤ارائه دهنده: حجت الاسلام جواد کاوندی؛دانش‌پژوه دکتری جامعه‌شناسی سیاسی 👤مشاور: حجت الاسلام محمد متقیان؛ عضو گروه پژوهشی فقه سیاسی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) ➕فایل کامل این گفت‌وگو را در آپارات و یوتیوب فکرت تماشا کنید.
🔻آیت الله ؛ رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در مراسم گرامیداشت مطرح کرد؛ ☑️ حکمرانی ملی و اسلامی در گرو تولید علوم انسانی اسلامی ▪️شبهه ای مطرح می‌کنند مبنی بر اینکه نظریه و علم باید تولید شوند و با دستور و بخش نامه نمی توان نظریه و علم را تولید کرد. ▪️در پاسخ باید گفت: -تولید علم یک فعل ارادی است و فعل ارادی نیز مبتنی بر مبادی است و فرایند مبادی اراده در فعل اختیاری واقع می‌شود. - حال اگر تولید علم و نظریه یک فعل است، آیا انسان نمی‌تواند تصمیم بگیرد که این کار را انجام بدهد یا انجام ندهد؟ تصمیم بگیرد که چنین انجام دهد یا چنان انجام دهد؟ - حال که تولید علم فعل اختیاری است آیا فقط کسی که مباشر در تولید علم است، صاحب اراده می‌باشد یا دیگرانی که به نحوی می‌توانند از فاعل این فعل حمایت و پشتیبانی کنند نیز صاحب اراده هستند؟ ▪️بدون در نظر گرفتن علم حکمرانی و بدون اعمال حکمرانی در علم، نمی توان علوم انسانی تولید کرد. اگر در صدد تشکیل حکمرانی مستقل، ملی و اسلامی هستیم باید علوم انسانی و علم بومی داشته باشیم. علوم انسانی همانند یک پیش افزار حکمرانی هستند. ▪️در تولید مسائل تعامل حوزه و دانشگاه ضروری است؛ زیرا برخی مسائل ریشه در منابع دینی دارند که در قبضه حوزه علمیه است و برخی مسائل به صورت عینی و خارجی هستند که در قبضه دانشگاه می باشد.
🌕گزیده‌ای از سخنان دکتر مهدی گلشنی، چهره ماندگار و نظریه‌پرداز ایرانی، در آئین بزرگداشت روز ؛ ☑️ علم و دین یک فرهنگ دارند... ▪️به علامه مصباح یزدی عنوان کردم که این همه بر روی اسلامی کردن علوم انسانی کار می‌کنید ولی بخش بزرگی از الحاد از علوم تجربی می‌آید. بنابراین می‌توانیم در فکر این باشیم که جهان‌بینی حاکم بر همه علوم، یک جهان‌بینی اسلامی باشد. ▪️ایجاد انجمن اروپایی علم و الهیات در ۴۲ سال قبل با حضور شخصیت‌ها مختلف اعم از فیزیکدانان، فیلسوفان، کشیش‌ها و غیره، ایجاد انجمن فلاسفه خداباور، ایجاد انجمن بین‌المللی علم و دین در ۱۹۹۰، ایجاد دانشکده علم و الهیات در دانشگاه آکسفورد، تاکید پاپ ژان پل دوم جهت آشنایی بخشی از کشیش‌ها با علوم روز و نمونه‌هایی از این دست ناشی از این نتیجه‌گری است که «شعور و روح انسان را نمی‌شود با فیزیک توضیح داد؛ بلکه اصول خیلی نقش ایفا می‌کند.» ▪️در یکی از جلسات انجمن اروپایی علم و الهیات که در یکی از دانشگاه‌های معروف اسکاتلند برگزار شد، مطرح کردم که علم و دین یک فرهنگ دارند. رئیس دانشکده ریاضی یکی از دانشگاه‌های کانادا آمد و به بنده گفت «من و تو یک فکر داریم.» بنابراین در دنیا شاهد هستیم که خیلی افکار به هم نزدیک شده است و ما می‌توانیم از آن بهره‌برداری کنیم. ➕مطالعه گزارش «در وبگاه فکرت»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 ا ☑️ دولت معمار در الگوی حکمرانی حجت‌الاسلام دکتر رضا لکزایی ▪️حکومت اسلامی را مبتنی بر مدل‌های مختلفی می‌توان تحلیل نمود که مدل امامت و امت یکی از آنهاست که مبانی مردمسالاری دینی را نیز در درون آن نهفته است. در این بین سه عنصر مکتب، امت و امامت مولفه‌های اصلی مدل را تشکیل می‌دهند و در این مدل هر یک جایگاهی را در اختیار دارند. ➕فایل کامل این نشست را در آپارات و یوتیوب فکرت تماشا کنید.
1402.09.25 استاد مازنی روز پژوهش.mp3
8.28M
🎧 ا ☑️ پژوهش کارآمد(۲)؛ از اولویت‌های اجتماعی تا راهبردهای تمدنی ✔️پژوهش در طراز تمدنی باید دو ویژگی مهم داشته‌باشد و به منظور دو هدف است. رسیدن به مرجعیت علمی و پاسخ به نیازهای کنونی و آینده. ✔️اگر این دو ملاک را مبنا قرار دهیم. دو سؤال پیش می‌آید؛ آیا پژوهش‌های انجام‌شده، در راستای مرجعیت علمی آینده کشور است؟ و سؤال دوم اینکه آیا سیر و سامان پژوهش به‌سوی حل مسائل روز حرکت می‌کند؟ 🎙دکتر محمدصدرا مازنی، دبیر جشنواره علامه حلی، مدیر ترویج پژوهش معاونت پژوهش حوزه‌ علمیه
🌕 گزیده‌ای از سخنان دکتر مسعود معینی‌پور در دومین نشست از سلسله نشست‌های بازخوانی «ایده‌های وحدت حوزه و دانشگاه» ☑️ بیگانگی جریان تحول علوم انسانی از روند تحولات سیاسی و اجتماعی ▪️ اگر علوم انسانی اسلامی یا جریان تحول در علوم انسانی نقطه اشتراک تمام این ساختارهای علمی و ساختارهای کنش‌گری را پیدا کند و بر سر آن محورها و مسائل آن اصرار ورزیده و به مسأله‌پردازی توجه ویژه داشته باشد، بخش عمده‌ای از مسائل و معضلات جمهوری اسلامی حل خواهد شد. ▪️ جریان تحول در علوم انسانی و یا جریان علوم انسانی اسلامی، نتوانسته است هیچ کنش جمعی را در فضای توده‌های اجتماعی ایجاد کند. در تجربه‌ی دنیای مدرن و حضور نهاد علم و ارتباطی که با جریان توده مردم در کشورهای دیگر وجود دارد، می‌بینیم آنقدر قدرتمند مسئله‌های جاری زندگی مردم درک می‌شود و توان تبدیل جریان علم و مسئله‌های علمی به مسئله‌های انضمامی زندگی مردم وجود دارد که خود به خود در اعتبار بخشی، همراهی و در مشارکت با تحول جریان علم، یک کنش جمعی شکل می‌گیرد. ▪️ فرهنگ مدرن برای ورود به جهان اسلام و ابعاد مختلف زندگی اجتماعی انسان، ابتدا نهاد علم خود را تحت عنوان ایده جریان روشنفکری صورت‌بندی کرد. همچنین به ساختارهای علمی، فرهنگی، اقتصادی و سیاست‌گذاری فکر کرد و برای آن به صورت خاص برنامه‌ریزی کرد و مدعی بود تا وجه جمعی بین سنت باستانی ایرانی و جریان مدرن ایجاد نماید تا زندگی مدرن در ایران مستقر شود. ➕مطالعه گزارش «در وبگاه فکرت»
1402.09.23 خانم شاگری.mp3
9.24M
🎧 ا ☑️ پژوهش کارآمد؛ از اولویت‌های اجتماعی تا راهبردهای تمدنی ✔️آیا پژوهش در حوزه و دانشگاه توانسته است به نیاز امروز جامعه پاسخ دهد؟ ✔️پژوهش محوری چه میزان تأثیر در جنبش نرم افزاری انقلاب اسلامی دارد؟ ✔️اولویت‌های دنیای پژوهش و پژوهشگری در طراز تمدنی چگونه تبیین می‌شود؟ ✔️آیا پژوهشگر طلبه ما توانسته است در فضای رسانه حرفی برای گفتن داشته باشد و آن را به عنوان یک راهکار و یک راهبرد پیش ببرد ؟ 🎙دکتر صدیقه شاکری، معاون پژوهش جامعه الزهرا(س)
🔴روزنامۀ شرق مجرم شناخته شد 🔹هیئت‌منصفۀ دادگاه‌های‌سیاسی و مطبوعاتی، مدیر مسئول روزنامۀ شرق را به‌اتفاق آرا به‌دلیل تیتر نادرست «مخالفت ۸۴ درصدی با الزام زنان به رعایت حجاب» در سوم آبان امسال مجرم شناخت و مستحق تخفیف ندانست. 🔹مدیرمسئول روزنامۀ شرق در دفاعیات خود، اشتباه در تیتر را قبول و اعلام کرده که اشتباه‌تر این بود که رسانه‌ها‌ی خارجی نوشتند ۸۴ درصد از پاسخگویان با حجاب مخالف هستند در صورتی‌که ۸۴ درصد از مخاطبان شرق در نظرخواهی این روزنامه با اظهارات زهره‌سادات لاجوردی، نماینده تهران در مجلس، در مورد تاثیر قانون احتمالی عفاف و حجاب بر وضعیت حجاب زنان مخالف هستند نه با الزام زنان به رعایت حجاب.
صحبت از بی‌پولی جلوی بچه‌ها ممنوع! 🔸 اگه گاهی برای خواسته‌های مالی بچه‌ها پول کافی ندارید مستقیم و صریح به اونا نگید که دچار بی‌پولی شدید چون این کار ناخواسته باعث نگرانی ترس در بچه‌ها میشه.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تلویزیون دولتی آمریکا نگران بحران شدید اقتصادی و امنیتی صهیونیست‌ها! صدای آمریکا: 🔸به گزارش ارتش اسرائیل فقط حدود 20 نفر از ارتش اسرائیل به دلیل آتش خودی از بین رفته‌اند! 🔸وضعیت اقتصادی اسرائیل بسیار وخیم است! کسبه تل‌آویو هم از ترسشان 2 ماه در خانه‌ها ماندند! هر چه جنگ طولانی شود به ضرر مردم اسرائیل خواهد بود.
مایکل اچ هارت، دانشمند بزرگ آمریکایی، یهودی معتقد، فیزیک دان، ریاضی دان ، اخترفیزیک، حقوق دان، کارشناس علوم کامپیوتر و ... و و نویسنده کتاب بزرگ و معروف "100 تاثیرگذار ترین افراد در تاریخ" در مقاله ای می نویسد: ❇️چنانچه از من سوال شود که چه کسی می تواند این جهان آشفته بازار را سامان بخشد و مدیریت کند؟ می گویم محمد(ص)، اگر محمد(ص) نبود میگویم علی(ع)، اگر علی(ع) نبود میگویم فقها، آنهم فقهای شیعه نه اهل سنت ، اگر به من گفته شود از فقهای شیعه کدام فقها، در جواب می گویم:  فقهای ایران و در میان فقهای ایران تنها کسی که می تواند جهان را اداره کند ✅"حضرت آیت الله خامنه ای" می باشند. ✅در کلام بیگانگان ✔️ جامعه نیازمند تبیین و آگاهیست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اذیت ... به زنان شوهردار ایرانی در دوران پهلوی توسط آمریکایی ها به روایت شاپور آذربرزین، فرمانده نیروی هوایی ارتش پهلوی ❌دقت کنید زمان شاه ۸۵ هزار آمریکایی در ایران وجود داشت (کلیک) ❌و حقوقی که آمریکایی ها می گرفتند فوق فوق فوق نجومی بود(کلیک)
. ✍آیت الله فاطـمی نـــیا: حـديث داريـم که اگر کسی پشـت‌ ســر برادرِ مؤمــنش جمله‌ ای بگويد که احترام او پايين بيايد از ولايت اللّه خارج می‌شود. خارج شدن از ولایت‌ خدا شوخی نيست!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 هر وقت گرفتار شدید اینکار رو انجام بدید؟! امام_زمان «» ┈┄┅═✾🍃🌸🍃✾═┅┄┈ اَلٰا بِـذِڪْرِٱݪلّٰـهِ تَـطْـمَـئِـنُّ ٱلْـقُـلُـوبُ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 دستگیری از انسان مؤمن ... 🎙 حجت‌الاسلام مسعود عالی «» ┈┄┅═✾🍃🌸🍃✾═┅┄┈ اَلٰا بِـذِڪْرِٱݪلّٰـهِ تَـطْـمَـئِـنُّ ٱلْـقُـلُـوبُ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ فضایل بی نظیر دعا برای فرج دعایی که ۹۰ خاصیت فایده و اثر دارد...❤️ ✅گوش کنید ونشر دهید... «» ┈┄┅═✾🍃🌸🍃✾═┅┄┈ اَلٰا بِـذِڪْرِٱݪلّٰـهِ تَـطْـمَـئِـنُّ ٱلْـقُـلُـوبُ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ 《بذر زیتون》 بااجرای شاعر آیینی حمید محمدی <برای غزه> | | اللهم‌عجل‌لولیک‌الفرج
۲۹آذر سالروز بزرگداشت شهید گرامی باد❣️