eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
2.1هزار دنبال‌کننده
78.4هزار عکس
82.8هزار ویدیو
3.2هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌳شجره آشوب« قسمت هشتاد و یکم » 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻سوال بعدی اینکه پیراهن عثمان و انگشت های نائله همسر او را چه کسی برای معاویه در شام می برد تا از این طریق بهانه ای برای معاویه علیه امام، ترتیب دهد؟ در تاریخ آمده است نعمان بن بشیر، مرد اموی معروف که در زمان قیام مسلم بن عقیل حاکم کوفه بود، این کار را می کند. او پیراهن عثمان و انگشتان نائله را برای معاویه می برد و معاویه نیز با علم کردن آن ها، مردم شام را علیه امیرالمومنین تحریک می کرد. 🔻این اقدام معاویه، سبب تشدید کینه و غیظ اهل شام نسبت به امام می شد. هر بار که اهل شام، دچار سستی می شدند، عمروعاص دستور می داد تا پیراهن و انگشتان را در دید مردم قرار دهند. 🔻۴. هنگامی که قیس بن سعد (استاندار علی ع ) از مصر عزل شد، از مصر به مدینه امد و سپس از مدینه به سوی کوفه رفت. این خبر به گوش معاویه رسید. معاویه کاملا انتظار داشت که مروان در مدینه قیس را ترور کند زیرا قیس مهره کلیدی علی ع بود لذا نیز طی نامه ای مروان را سرزنش کرد و گفت: «قيس بن سعد و رأى و اعتبار وى را به كمك على فرستاديد، به خدا اگر يكصد هزار جنگاور به كمك او فرستاده بوديد مرا چنين به خشم نمى‏آورد كه قيس بن سعد را پيش على فرستاديد.» 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد...
🌳شجره آشوب« قسمت هشتاد و دوم » 📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام 🔻سوال مهم اینجاست اگر مروان، نفوذی بنی امیه و شخص معاویه نبود، چرا باید معاویه وی را به دلیل رها کردن قیس بن سعد، سرزنش کند؟ معاویه خوب می دانست رسیدن قیس به امام، خطری بزرگی برای بنی امیه محسوب می شود. یکی از قرائن بر نفوذی بودن مروان و اینکه او از طرف معاویه، برای جمل، مأموریت داشت، این است که بعد از جمل، در عرض چند ماه به معاویه پیوست و در صفین نیز در صف سپاهیان او قرار داشت. 🔻او هنگامی که دید، معاویه قرار است مصر را به عمروعاص ببخشد، به خشم آمد و نسبت به این موضوع اعتراض کرد. مشخص میشود او خود را برای حکومت مصر، به خاطر خوش خدمتی هایی که به بنی امیه کرده بود، سزاوار تر می دانست. 🔻۵. او در واقعه حره، برای اینکه لشکر یزید به مدینه حمله کند، توانست راه را برای آنان باز کند. در اینجا هم دست پلید او را به نفع بنی امیه می بینیم. 📚 کتاب شجره آشوب 💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری ↩️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کد ۱۳۶ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر امیرقلی جعفری بروجنی صداقت شجاعت پیشرفت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔲 جدول مشارکت مردم در انتخابات مجلس سال ۵۸ تعداد ۵۲٪ مشارکت سال ۶۳ تعداد ۶۰٪ مشارکت سال ۶۷ تعداد ۵۱.۷٪ مشارکت سال ۷۱ تعداد ۵۰٪ سال ۷۴ تعداد ۵۱٪ سال ۷۹ تعداد ۶۷٪ سال ۸۲ تعداد ۵۱٪ سال ۸۶ تعداد ۵۰٪ سال ۹۰ تعداد ۶۳.۸٪ سال ۹۵ تعداد ۶۱.۶٪ سال ۹۹ تعداد ۴۲.۵٪ ـــــــــــــــــــــــ
دکتر جعفر اقلیمی کد انتخاباتی ۱۴۶ استان همدان شهرستان همدان_فامنین اهداف:هدف اصلی مبارزه با تبعیض و ورود این مهم از مجلس شورای اسلامی،ویکی کردن کلیه حقوق مردم ایران و استفاده عموم مردم از تمامی امکانات موجود در کشور....
5.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻نظرات جالب یک اصلاح طلب شناخته شده 🔹شهرسازی و زیرساخت عمرانی ایرانِ دوران پهلوی به روایت مهندس بهشتی، معمار و شهرساز ➖➖➖➖
🟢حضرت علی (ع) :🔻 🔸 1- همراه می خواهی خدا 🔸2- دنیا می خواهی عبرت از گذشتگان 🔸3- رفیق می خواهی نویسندگان عمل 🔸 4- کسب می خواهی عبادت خداوند 🔸5- مونس می خواهی قرآن 🔸6- موعظه می خواهی مرگ و اگر مرگ کفایت نکرد آتش جهنم کفایت می کند. 📚نصایح صفحۀ 271
✅چهار نون راهگشا: ‏ ‏1️⃣یکم: نبین ‏۱- عیب مردم را نبین ‏۲- مسائل جزئی در زندگی خانوادگی را نبین ‏۳- کارهای خوب خودت را که برای دیگران انجام می دهی نبین ‏۴- گاهی باید وانمود کنی که ندیدی (اصل تغافل) 2️⃣دوم: نگو ‏۱- هرچه شنیدی نگو ‏۲- به کسی که حرفت در او تاثیرندارد نگو ‏۳- سخنی که دلی بیازارد نگو ‏۴- هر سخن راستی را هرجا نگو ‏۵- هر خیری که در حق دیگران کردی نگو ‏۶- راز را نگو حتی به نزدیکترین افراد ‏3️⃣سوم: نشنو ‏۱- هر سخنی ارزش شنیدن ندارد ‏۲- وقتی دو نفر آهسته سخن می گویند سعی کن نشنوی ۳- غیبت را نشنو ‏۴- گاهی وانمود کن که نشنیدی (اصل تغافل) ‏4️⃣چهارم: نپرس ‏۱- آنچه را که به تو مربوط نیست نپرس ‏۲- آنچه که شخص از گفتنش شرم دارد نپرس ‏۳- آنچه باعث آزار شخص می شود نپرس ‏۴- آن پرسشی که در آن فایده ای نیست نپرس ‏۵- آنچه که موجب اختلاف و نزاع می شود نپرس