eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
1.9هزار دنبال‌کننده
65.1هزار عکس
67.6هزار ویدیو
2.7هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باگفتن یک یاعلی 💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 «کانال نورالشهدا (شهید سلیمانی)🌹🌹»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این انقلاب به زودی بدست امام زمان(عج) میرسه 💐💐💐💐💐💐💐💐💐 «کانال نورالشهدا (شهید سلیمانی)🌹🌹»
🔥 🔥 🔥 🔥 بی نمازی آثار و نتایج شوم فراوان مادی و معنوی را به دنبال دارد؛ که در پاسخ به این سوال به گوشه هایی از این آثار شوم می پردازیم: 🌵- دور ماندن از امان خدا و رسولش؛ رسول خدا(ص): 👇 🌹«کسی که نماز را عمدا و بدون علت ترک کند از امان خداو رسولش دور خواهد بود.»🌹(۱) 🔥- سبب تسلط شیطان؛ امام صادق(ع) از پدرش از پدرانش از امیر مۆمنان(ع) نقل کرده است که رسول خدا(ص) فرمود: 🌹«شیطان همواره از پسر آدم وحشت دارد و فاصله می گیرد تا زمانی که نمازهاى پنجگانه‏اش را در وقتش به جا می آورد. پس هرگاه آنها را ضایع کرد بر او جرات پیدا می کند و او را بر گناهان بزرگ وارد می سازد.»🌹(۲) 🔥- نابود شدن اعمال خوب؛ رسول خدا(صلی الله علیه وآله): 🌹« کسی که نمازش را بدون عذر ترک کند(نخواند) تا وقت آن بگذرد، عمل او نابود شده است.»🌹(۳) 🔥- از بین رفتن فاصله کفر و ایمان؛ رسول خدا( ص) فرمودند: فاصله کفر و بندگی ترک نماز است(۴) منبع:👇 📖(۱)(عیون‏أخبارالرضا(علیه السلام) ج: ۱ ص: ۲۸۵) 📖(۲)(ثواب الأعمال وعقاب الاعمال ص۲۳۰) 📖(۳) (۴)(بحارالانوارج۷۹ص۲۰۲) «کانال نورالشهدا (شهید سلیمانی)🌹🌹»
🌹🌹🌹 ✍ هركس ملت و قوم خود را بفروشد ، بايد سرش از بدن جدا شود مي گویند روزي براي سلطان محمود غزنوي كبكي اوردند كه لنگ بود فروشنده براي فروشش زر و زيوري زياد درخواست مي کرد سلطان حكمت قيمت زياد كبك لنگ را جويا شد فروشنده گفت وقتي دام پهن مي كنيم براي كبك ها ، اين كبك را نزديك دام ها رها مي كنيم ‌اوازي خوش سر مي دهد و كبك هاي ديگر به سراغش مي ايند و در اين حين در دام گرفتار مي شوند هر بار كه كبك را براي شكار ببريم حتما تعدادي زياد كبك گرفتار دام مي شوند سلطان امر به خريدن كرد و خواستار كبك شد چون زر به فروشنده دادن و كبك به سلطان ، سلطان تيغي بر گردن كبك لنگ زد و سرش را جدا كرد فروشنده كه ناباوارنه سر قطع شده و تن بي جان كبك را مي ديد گفت اين همه كبك ، اين را چرا سر بريديد ؟؟؟ سلطان گفت هركس ملت و قوم خود را بفروشد بايد سرش جدا شود «کانال نورالشهدا (شهید سلیمانی)🌹🌹»
1_206004057.mp3
18.34M
،اولین شکوه خدا از انسان _اخر «کانال نورالشهدا (شهید سلیمانی)🌹🌹»
🔸ناله‌های پیر مرد🔸 ❣از امام صادق (ع) نقل است: روزی حضرت ابراهيم(ع) در نزديكي بيت المَقْدِس پيرمردي را ديد. ✨ حضرت با پیرمرد مشغول صحبت شدند وپرسیدند: منزلت كجاست؟ 🔹پاسخ داد كه منزلم پاي آن كوه است ✨حضرت ابراهيم فرمودند : مهمان هم ميپذيري؟ 🔹 پيرمرد تاملي كرد و گفت عيبي ندارد ولي مانعي در مسير هست كه آبي است كه عبور از آن مشكل است و قایق هم نداریم! ✨حضرت پرسيدند: خودت چطور عبور ميكني؟ 🔹 پيرمرد حضرت ابراهيم را نميشناخت ، جواب داد از روي آب رد ميشوم! ✨حضرت فرمودند شايد ما هم رد شديم. 👈🏼به همراه هم به سمت آنجا رفتند تا به آب رسیدند. پيرمرد عابد ازروي آب رد شد ، ناگهان ديد كه آن مهمان هم ازروي آب عبور كرد! پیرمرد تعجب کرد ومهمان را احترام کرد و به منزلش برد. ✨صبح روز بعد حضرت به عابد فرمودند دعايي كن كه من آمين بگويم. 🔹 پيرمرد درد دلش باز شد وخطاب به حضرت گفت: چه دعايي بكنم!؟ دعاي من مستجاب نميشود! سي وپنج سال است حاجتی دارم اما مستجاب نمیشود! ✨حضرت پرسیدند حاجتت چیست؟ 🔹عابد پاسخ داد سی و پنج سال است از خدا ديدار ابراهيم خليل را ميخواهم اما مستجاب نميشود! ✨حضرت فرمودند ابراهيم خليل من هستم! ✳️بله ! يك سرّي بوده است كه این عابد بايد سی وپنج سال منتظر اين خليل مي شد! در اين سي وپنج سال ناله هايش او را به جايي رسانده بود كه از روي آب رد ميشد! ✅ گاهی صلاح ومصلحت در اين است كه بنده خيلي به در خانه ي خدا برود. «کانال نورالشهدا (شهید سلیمانی)🌹🌹»
1_206118545.mp3
13.59M
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا 👤 📚 با موضوع سیری در نهج البلاغه امیرالمومنین(خطبه50) 🗓 دوشنبه: دوازده اسفند ماه۱۳۹۸ 🗂 حجم : 13.2 مگابایت 🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا 👤 📚 با موضوع سیری در نهج البلاغه امیرالمومنین(خطبه50) 🗓 دوشنبه: دوازده اسفند ماه۱۳۹۸ 🗂 حجم : 13.2 مگابایت
«کانال نورالشهدا (شهید سلیمانی)🌹🌹»
توسل به باب الحوائج حضرت علی اصغر (ع) ، جهت شفای همه بیماران oo من که گل های نگاهم پرپر است عطر آمیز از علیّ اصغر است شاخه ای پُر بار از نخلِ بتول غنچه ای از گلشنِ پیغمبر است این علیّ اصغر و جانِ حسین جایگاهش ، جایگاهِ اکبر است گر درین عالم نبودش شش بهار در مقابل عالمی را رهبر است مِهرِ این شش ماهه سربازِ حسین مُهرِ تأئیدِ ولای حیدر است انعکاسِ مهر و ماه از چشمِ اوست چشمِ او آئینه دارِ گوهر است می کند رفعِ عطش از آسمان تشنه کی بر شیرِ پاک مادر است نیست مانندش به گلزارِ جهان از دگر گل های هستی برتر است پُر کنید از دیدگانش جام را جاری از چشمانِ پاکش کوثر است چون به محشر آید او ، محشر کند محشر از آئینه ی او محشر است با همین شش ماهگی در بحرِ عشق کشتی اهلِ ولا را لنگر است سربلند و سرفراز آید پدید هر سری را کز وفا او سرور است دستِ او مشکل گشای هر گره نام زیبایش کلیدِ هر در است شمع می داند که در آدابِ عشق پیش او پروانه بی بال و پر است طفلِ لبریز از عطش در کربلا حنجرش خشک است و چشمانش تر است پونه های چشم هایش زردِ زرد یاسِ برگِ گونه هایش احمر است هر دو لعلش از عطش خشکیده اند آتشِ فریاد او خاکستر است تیر وقتی بر گلوی او نشست عشق دید آنجا دلی پُر آذر است تیرِ دشمن رفت در عمقِ گلو آه ، جاری خونِ وی از حنجر است تیرِ دشمن کارِ صد شمشیر کرد کاین چنین از تن جدا اکنون سر است خون او پاشیده شد بر آسمان آسمان از اوست غرقِ اختر است این ندا آمد ؛ رهایش کن حسین ما بگیریم آنچه از تو در بر است باید او را آفتاب عشق خواند طفلِ بی شیری که گلگون پیکر است "یاسر" از عرضِ ادب در این مسیر خادم درگاهِ نسلِ حیدر است 00 محمود تاری "یاسر"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باآمدن بیماری کذایی اخیر، مردم متوجه این مهم شدند که صحت وسلامتی ازدیگر اموردنیا مهمتراست،پس چه بهتر است اگرازاشخاصی دلخوریهای داریم گذشت کرده وتوجه به همنوعان را ،سرلوحه زندگی خود قرار دهیم «کانال نورالشهدا (شهید سلیمانی)🌹🌹»
🌷🌷🌷 نقل است که از پروفسور حسابی ﭘﺮﺳﯿﺪند: ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺭﺍﻩ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﮐﺮﺩﻥ ﭼﯿﺴﺖ؟ ﮔﻔﺖ : ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﺜﻞ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ ﺑﺰﺭﮒ ﮐﻦ ! ﮔﻔﺘﻢ: ﭼﮕﻮﻧﻪ؟ ﮔﻔﺖ : ﻭﻗﺘﯽ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﺗﻮ ﻣﯿﻬﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﻣﯿﮕﺬﺍﺭﯼ،ﺣﺎﻟﺶ ﺭﺍ ﻣﯿﭙﺮﺳﯽ... ﻭﻗﺘﯽ ﺍﺯ ﻣﺪﺭﺳﻪ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺳﺮﺍﻍ ﮐﯿﻒ ﻭ ﻧﻤﺮﺍﺕ ﺍﻭ ﻧﻤﯿﺮﻭﯼ، ﺩﺭ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺑﺎ ﻧﻮﻉ ﻏﺬﺍ ﻧﻈﺮﺵ ﺭﺍ ﻣﯿﭙﺮﺳﯽ، ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺯﻣﺎﻥ ﺧﻮﺍﺑﯿﺪﻥ ﺑﺎ ﺍﻭ ﻣﺸﻮﺭﺕ ﻣﯿﮑﻨﯽ، ﻧﻈﺮ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺧﯿﻠﯽ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﻗﻊ ﺟﻮﯾﺎ ﻣﯿﺸﻮﯼ، ﻧﺰﺩ ﺍﻭ ﺑﺎ ﻫﻤﺴﺮﺕ ﺩﻋﻮﺍ ﻧﻤﯿﮑﻨﯽ... ﺑﺪﺍﻥ ﮐﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺗﻮ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻫﻤﺴﺎﯾﻪ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﺗﻮ ﻣﯿﻬﻤﺎﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﯾﮑﯽ ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯ ﻭ ﺁﻥ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻝ. ﻓﻘﻂ ﮐﺎﻓﯽ ﺍﺳﺖ ﺑﺪﺍﻧﯽ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ است که ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﻣﯽ ﺁﻓﺮﯾﻨﺪ ﻧﻪ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻣﺎﻟﮑﯿﺖ! 🌷🌷🌷 «کانال نورالشهدا (شهید سلیمانی)🌹🌹»
پرسمان تاريخي 970824.mp3
7.08M
«کانال نورالشهدا (شهید سلیمانی)🌹🌹»
: 🔴 ما داریم ترامپ ویروسی است که توهم زده باز ایران یتیم‌خانه می‌شود اما سلیمانی اگر سال ۶۵ هم شهید می‌شد باز ما به می‌رسیدیم چون از بزرگ‌تر است چون ما پدر داریم حضرت سیدعلی داغ صیاد کاظمی حاج‌قاسم فقط دل باغبان را می‌شکند کمرش را هرگز هیهات! امروز عصر عاشورا نیست صبح عاشوراست و هنوز در سپاه حضرت ماه علی‌اکبرها سربند شهادت دارند و قاسم‌ها شهادت را شیرین‌تر از عسل می‌خوانند و پرستارها الگو از زینب گرفته‌اند و پاسدار حرم سلامت شده‌اند دعا می‌کند هر شب در نمازشب پدر دخترانش را پسرانش را همان جوان جامه‌سفیدی که عقب انداخت عروسی را تا بیمار کرونایی با امید بیشتر مچ ویروس ترس را بخواباند آری! پرستارهای ما عین پاسدارهای ما مرد ایثارند درست مثل غواص‌های کربلای ۴ و عباس‌های تشنه‌لب دشت‌عباس ما اگر بباز عرصه بودیم بدن بی‌سر همت امیدمان را می‌کشت ولی هنوز چشم ما به چشم سردار خیبر است و این ماه اسفند است بیا اسفند دود کنیم برای بچه‌های پرستار چند شب است نخوابیده‌اند در همان خط قاسم در همان خط خون نه! ما زمین نمی‌خوریم دهه‌ی ۶۰ صدام آمریکایی می‌خواست میدان آزادی را بزند ولی ما قد کشیدیم به بلندای برج میلاد و مساحت خاک‌مان با وجود این همه خصومت تهدید و تحریم همان است که ۴۰ سال پیش در شرف نهضت انقلاب اسلامی همین بس در شهامت نظام جمهوری اسلامی همین بس در قوت این ملت همین بس مرز همان مرز است خط همان خط خاک همان خاک اما سردارمان که می‌شود از شمال کالیفرنیا تا جنوب هندوستان برایش مجلس می‌گیرند نه مجلس ختم که مجلس شروع و مجلس شعور و مجلس شور و مجلس شهادت بگذار فاش بگویم در هر خاکی که قاسم هوادار دارد ما اهتزاز را می‌بینیم حالا آقای ترامپ قمارباز! کدام ژنرال آمریکایی بمیرد این‌جور می‌شود دنیا که برای سردار ما شد؟! این ملت را از چه می‌ترسانی؟! مگر ما با عروج حاج‌حسین خرازی شکستیم؟! اصلا مگر علمدار کجا رفته حالا؟! صاحب آن آستین خالی که با باد تکان می‌خورد چنان زنده است که حتی خرازی‌ندیده‌ها مست تبسمش شده‌اند و ما همه بچه‌های شرق ابوالخصیبیم و بودیم آن روز با دوربین آوینی و دیدیم حاج‌حسین را حسین خرازی حسین خرازی ملت سرادر خنده‌های ناتمام سرافکنده نخواهد شد و خطبه‌های خامنه‌ای بی‌مالک نخواهد شد سید خود مالک است مالک اشتر مهدی فاطمه مسلم آخرالزمان ولی نه در کوفه که در ام‌القری هر چه می‌خواهد فساد ببارد فتنه ببارد حتی کرونا بیاید آخر این غصه قهرمان قصه بانوی پرستاری است که جلوی لنز عکاس فارس فقط خندید مثل خرازی... ✍️ «کانال نورالشهدا (شهید سلیمانی)🌹🌹»
✅برای دفع مریضی باید دست به دامن مولا شد َ قَال رسول اللهَ یَا عَلِیُّ إِنَّ اللَّهَ فَضَّلَکَ بِخِصَالٍ وَ مِمَّا فَضَّلَکَ بِهِ أَنْ جَعَلَ الْأَوْجَاعَ مُطِیعَةً لَکَ 👈🏻رسول گرامی به امیرالمومنین علیهم السلام فرمودند ای علی یکی از فضائل تو اینست که خدا بیماری ها را مطیع تو قرار داده . 📚الخرائج و الجرائح ص ۸۶.
🍃🌸 🍃🌸🍃 ✍در زمانهاى قديم، مردی ساز زن و خواننده ای بود؛ بنام "برديا" که با مهارت تمام می نواخت و همیشه در مجالس شادی و محافل عروسی، وقتی برای رزرو نداشت... بردیا چون به سن شصت سال رسید روزی در دربار شاه می نواخت که خودش احساس کرد دستانش دیگر می لرزند و توان ادای نت ها را به طور کامل ندارد و صدایش بدتر از دستانش می لرزید و کم کم صدای ساز و صداى گلویش ناهنجار می شود. عذر او را خواستند و گفتند دیگر در مجالس نیاید. بردیا به خانه آمد، همسر و فرزندانش از این که دیگر نمی توانست کار کند و برایشان خرجی بیاورد بسیار آشفته شدند . بردیا سازش را که همدم لحظه های تنهاییش بود برداشت و به کنار قبرستان شهر آمد. در دل شب در پشت دیوار مخروبه قبرستان نشست و سازش را به دستان لرزانش گرفت و در حالی که در کل عمرش آهنگ غمی ننواخته بود، سازش را برای اولین بار بر نت غم کوک کرد و این بار برای خدایش در تاریکی شب، فقط نواخت. بردیا می نواخت و خدا خدا می گفت و گریه می کرد و بر گذر عمرش و بر بی وفایی دنیا اشک می ریخت و از خدا طلب مرگ می کرد. در دل شب به ناگاه دست گرمی را بر شانه های خود حس کرد، سر برداشت تا ببیند کیست. شیخ ابوسعید ابوالخیر را دید در حالی که کیسه ای پر از زر در دستان شیخ بود. شیخ گفت این کیسه زر را بگیر و ببر در بازار شهر دکانی بخر و کارى را شروع کن. بردیا شوکه شد و گریه کرد و پرسید ای شیخ آیا صدای ناله من تا شهر می رسید که تو خود را به من رساندی؟ شیخ گفت هرگز. بلکه صدای ناله مخلوق را قبل از این که کسی بشنود خالقش می شنود و خالقت مرا که در خواب بودم بیدار کرد و امر فرمود کیسه زری برای تو در پشت قبرستان شهر بیاورم. به من در رویا امر فرمود برو در پشت قبرستان شهر، مخلوقی مرا می خواند برو و خواسته او را اجابت کن. بردیا صورت در خاک مالید و گفت خدایا عمری در جوانی و درشادابی ام با دستان توانا سازهایی زدم براى مردم این شهر اما چون دستانم لرزید مرا از خود راندند. اما یک بار فقط برای تو زدم و خواندم. اما تو با دستان لرزان و صدای ناهنجار من، مرا خریدی و رهایم نکردی و مشتری صدای ناهنجار ساز و گلویم شدی و بالاترین دستمزد را پرداختی. ⚘ 💐💐💐💐💐💐
‍ عکس بالا، از معروف ترین تصاویر به جا مانده از عملیات کربلای پنج است . احمد دهقان، نویسنده کتاب "سفر به گرای ۲۷۰ درجه" که شاهد عینی این تصویربوده نوشته است: "عکس مربوط به سومین روز عملیات کربلای پنج در شلمچه است؛ وقتی که گروهی از نیروهای ایرانی در محاصره نیروهای عراقی گیر افتاده بودند. توی یکی از سنگرها، عباس حصیبی شهید سمت چپ در عکس و علی شاه آبادی شهید سمت راست که یکی از سمینوف چی های دسته ادوات بوده، کنار هم نشسته بودند که تیر سمینوف عراقی می خورد به سر حصیبی و رد می کند و می خورد به سر دومی. سر حصیبی را باند پیچی کرده بودند… عکس را هم رضا احمدی با دوربین علی شاه آبادی گرفته است." وقتی رزمنده جوانی به نام علی شاه آبادی دوربین خود را به جبهه می برده، لابد امیدوار بوده تصویری به یادماندنی از عملیات بگیرد، اما حتما تصورش را هم نمی کرده که در همان دوربین، یکی از به یادماندنی ترین عکس های به جا مانده از کربلای پنج ثبت شود که سوژه اصلی عکس هم، خودش و رفیقش باشند. روح هر دو شان شاد. «کانال نورالشهدا (شهید سلیمانی)🌹🌹»
«کانال نورالشهدا (شهید سلیمانی)🌹🌹»
🔴 چرا ؟! 1️⃣ در حالیکه ملت ایران همیشه در حوادثی چون دفاع مقدس، زلزله، سیل و ... یکدست بوده‌اند در قضیه حمله همه جانبه‌ای به قم صورت گرفت و بخشی از مردم(بخشی) در این قضیه، با عملیات روانی دشمن همراه شدند. در روزهای اول که قم را منشأ داخلی کرونا اعلام کردند با موجی از تخریب، تمسخر و اهانت از سوی رسانه های خارجی علیه قم مواجه شدیم؛ شایعاتی نیز در استان ها و شهرهای مختلف مبنی بر حضور بیماران کرونا از قم در مراکز درمانی آنها منتشر می شد و غمگین تر واکنش برخی از هم وطنان نسبت به این شایعه بود! نمونه آن آتش زدن یک درمانگاه در بندرعباس!‏ 2️⃣ منشا ‎کرونا چه قم باشد، چه تهران، چه مشهد، چه اصفهان، فرقی ندارد؛ همه ما ایرانی هستیم! به فرض بیماران از قم هم در برخی استان ها بستری بشوند(که اصلاً اینگونه نبوده)، چرا بجای همدلی و ایثارگری، آن حجم از نفرت پراکنی در فضای مجازی را شاهد بودیم؟ اُف بر کسانی که یک ویروس را که منشا اصلی‌اش خارج از ایران بوده، بهانه حمله نرم به قم و مردمان شریف این شهر قرار داده‌اند. 3️⃣ جامعه روحانیت و حوزه علمیه قم نباید براحتی از این مسئله گذر کند. آسیب‌شناسی اتفاقات پیش آمده و افزایش حملات به قشر روحانیت در سال های اخیر بیش از پیش احساس می‌شود؛ دشمنان و منافقین که دشمنی می کنند و طبیعی است. اما همراهی بخشی از مردم -آگاهانه یا ناآگاهانه- با این عملیات روانی باید واکاوی شود.‏ 4️⃣ پاسخ روشن است؛ نظام جمهوری اسلامی متشکل از سه قوه مجریه، مقننه، قضائیه، قوای نظامی و انتظامی و امنیتی، نهادهای فرهنگی و ... است که همه ذیل حاکمیت ولایت فقیه تعریف شده‌اند. رهبری غیرمستقیم با انتخاب مردم مشخص می‌شود؛ ریاست جمهور و مقننه هم مستقیم توسط مردم.‏ نهادهای ذیل رهبری همچون نهادهای نظامی، صداوسیما، ستاد اجرایی، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و ...، هم همچون وزرای دولت، به نوعی با انتخاب مردم است ولی غیرمستقیم.‏ 5️⃣ بی‌پرده بگویم اگرچه قانون اساسی وظایف و اختیارات همه قوا و مسئولین را مشخص کرده و رهبری طبق قانون اساسی حتی اختیار جابجا کردن یک فرماندار را ندارد (مگر موارد استثنا با حکم حکومتی)، اما مردم هیچ تفکیکی بین دولت با مجلس با دستگاه قضا با نظام جمهوری اسلامی قائل نیستند!‏ وقتی دولت ناکارآمد باشد، نظام را مقصر می‌دانند. وقتی مجلس ناکارآمد و یک سومش فاسد باشد، نظام را مقصر می‌دانند. وقتی صداوسیما و دستگاه قضا درست عمل نکنند، نظام را علت اصلی می‌دانند. حجم عجیب نارضایتی ملت که خودش را پای صندوقهای رای نشان داد، همه به پای نظام نوشته می‌شود‏. 6️⃣ درتاریخ گذشتگان هم وقتی کنکاش می‌کنیم، نمی‌گوئیم رزم‌آرا یا هویدا مقصر بود؛ بلکه می‌گوئیم پهلوی ناکارآمد بود! پهلوی نتوانست، قاجار نتوانست،صفویه نتوانست! حالا اسامی همه نخست‌وزیران دوران پهلوی چه بوده اصلاً مهم نیست؟ یا اسامی موثرین دولت قاجار را؟ یااسامی وزرای ۴۰ سال اخیر جمهوری اسلامی را؟‏ 7️⃣ اما این مسئله چه ربطی به قم دارد؛ همه می‌دانیم و می‌دانند که تز انقلاب اسلامی ۵۷ و نظام جمهوری اسلامی از قم برخاست. جمهوری اسلامی از قم عَلَم شده و اگر موفق باشد، به پای قم نوشته می‌شود. اگر ناکارآمد باشد، باز هم به پای قم نوشته می‌شود.‏ 🔹توجه کنیم که مردم کاری ندارند هاشمی یا خاتمی یا روحانی یا ...، تفکرشان با تفکر امام و رهبری فاصله دارد و با مبانی نظام اسلامی زاویه دارند؛ مردم می‌گویند این‌ها روحانی‌اند و در همین نظام اسلامی پرورش یافتند و مسئولیت گرفتند!‏ شاید بتوان بین جوک ساختن از قم و ‎کرونا با حجم نارضایتی مردم از دولت و مجلس و قضا که به پای نظام نوشته می‌شود، ارتباطی برقرار کرد. 8️⃣ اما راه‌حل چیست؟ چه باید کرد؟ راه حل در نفی ارتباط قم با نظام نیست. اینکه بگوییم جمهوری اسلامی یا دولت به قم و به روحانیت ربطی ندارد، چاره نیست!‏ چاره، فقط و فقط در افزایش کارآمدی نظام جمهوری اسلامی و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی و باز کردن گره مشکلات این مردم است. چاره، حل کردن موضوع بانک‌هاست، چاره افزایش تولید داخل است، چاره شفافیت، عدالت و برقراری قسط، توجه به دردها و فریادها و مطالبات مردم و مبارزه با فساد است.‏ 9️⃣ اینکه روحانیت و حوزه گوشه ای بنشیند و سکولاریسم پیشه کند یا بگوید من از دولت مستقلم! از نظام مستقلم! هیچ سودی ندارد. روحانیت باید بداند، چه بخواهد چه نخواهد سرنوشت جمهوری اسلامی به پای دین، دیانت، روحانیت، اهل بیت و اسلام نوشته شده؛ تنها راه تلاش جهادی برای پیشرفت و کارآمدی آن است ولاغیر! ✅
💐💐💐💐💐
🔷🔸🔷🔸🔷🔸🔷 *جوان قانون شکن* ⏳روزی علیه السلام در شدت گرما بیرون از منزل بود سعد پسر قیس حضرت را دید و پرسید: 🌿- یا امیرالمؤمنین! در این گرمای شدید چرا از خانه بیرون آمدید؟ فرمود: 🌱- برای اینکه ستمدیده ای را یاری کنم، یا سوخته دلی را پناه دهم. در این میان زنی در حالت ترس و اضطراب آمد مقابل امام علیه السلام ایستاد و گفت: 🧕- یا امیر المؤمنین شوهرم به من ستم می کند و قسم یاد کرده است مرا بزند. 🌱حضرت با شنیدن این سخن سر فرو افکند و لحظه ای فکر کرد سپس سر برداشت و فرمود: نه به خدا قسم! دون تأخیر باید حق مظلوم گرفته شود! این سخن را گفت و پرسید: ⁉️❓- منزلت کجاست؟ 🧕زن منزلش را نشان داد. حضرت همراه زن حرکت کرد تا در خانه او رسید. 🌱علی علیه السلام در جلوی درب خانه ایستاد و با صدای بلند سلام کرد. جوانی با پیراهن رنگین از خانه بیرون آمد حضرت به وی فرمود: از خدا بترس! تو همسرت را ترسانیده ای و او را از منزلت بیرون کرده ای. 🧔جوان در کمال خشم و بی ادبانه گفت: کار همسر من به شما چه ارتباطی دارد. والله لاحرقنها بالنار لکلامک. بخدا سوگند بخاطر این سخن شما او را آتش خواهم زد!🔥🔥 🌱علی علیه السلام از حرف های جوان بی ادب و قانون شکن سخت بر آشفت! شمشیر از غلاف کشید و فرمود:⚔️ 🌱من تو را امر بمعروف و نهی از منکر می کنم، فرمان الهی را ابلاغ می کنم، حال تو بمن تمرد کرده از فرمان الهی سر پیچی می کنی؟ توبه کن والا تو را می کشم. 🌿در این فاصله که بین حضرت و آن جوان سخن رد و بدل می شد، افرادی که از آنجا عبور می کردند محضر امام (ع) رسیدند و به عنوان امیرالمؤمنین سلام می کردند و از ایشان خواستار عفو جوان بودند. 🧔جوان که حضرت را تا آن لحظه نشناخته بود از احترام مردم متوجه شد در مقابل رهبر مسلمانان خودسری می کند، به خود آمد و با کمال شرمندگی سر را به طرف دست علی (ع) فرود آورد و گفت: 🧔یا امیرالمؤمنین از خطای من درگذر، از فرمانت اطاعت می کنم و حداکثر تواضع را درباره همسرم رعایت خواهم نمود. ⚔️حضرت شمشیر را در نیام فرو برد و از تقصیرات جوان گذشت و امر کرد داخل منزل خود شود و به زن نیز توصیه کرد که با همسرت طوری رفتار کن که چنین رفتار خشن پیش نیاید. 🧔💓🧕 *منبع*👇 📚بحار، ج 40، ص 113.
🌱هرگز نمازت را ترک مکن 🍃میلیون ها نفر زیر خاک بزرگترین آرزویشان بازگشت به دنیاست ؛ 🍂تا " سجده " کنند، فقط یک سجده ✅از پاهايی که نمی توانند تو را به ادای نماز ببرند، انتظار نداشته باش که تو را به بهشت ببرند.. قبرها، پر است از جوانانى که میخواستند در پیری توبه کنند... رسول الله صلےالله علیه وآله فرموده اند نماز صبح : نور صورت ظهر : بركت رزق عصر : طاقت بدن مغرب : فايده فرزند عشاء : آرامش مي بخشد.
✨امام جعفر صادق علیه السلام: هر گاه مومن به برادر[دینی]خود تهمت بزند،ایمان در قلب او از میان می رود،همچنان که نمک در آب ،ذوب می شود. 📚الکافی :ج ۲ ص ۳۶۱
*🌺روزمان را با قرآن آغاز کنیم :🌺* 🍂 متقی و ولایتمدار باشید. 🍂 🔶يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَآمِنُوا بِرَسُولِهِ يُؤْتِكُمْ كِفْلَيْنِ مِن رَّحْمَتِهِ وَيَجْعَل لَّكُمْ نُوراً تَمْشُونَ بِهِ وَيَغْفِرْ لَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ (حدید /٢٨) 📣ای مؤمنین! برای بهره مندی از رحمت ِ دوبرابر الهی، باید دو کار انجام دهید: ۱_ تقوا و مراقبت نسبت به انجام دستورات خداوند. ۲_ ايمان به ولایت و اطاعت از ولیّ خدا. ✅در این صورت، پاداش‌های زیر در انتظار شماست: 💫دو سهم از رحمت خدا 💫نوری که به شما بصیرت و قدرت تشخیص بدهد. 💫مغفرت الهی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نسخه اصلی سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۶ بین الملل / ایران در جهان ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸ ۲۱ «ایران 2020»؛ ناگفته‌هایی از حاج قاسم؛ از توصیه رهبری درباره داعش تا نظر سردار درباره عربستان در ویژه‌برنامه شبکه المیادین درباره شهید سپهبد قاسم سلیمانی ناگفته‌هایی از جمله توصیه رهبری درباره جنگ با داعش، نظر سردار درباره سعودی‌ها و تمایل نخست‌وزیر پیشین لبنان مطرح شد. «ایران 2020»؛ ناگفته‌هایی از حاج قاسم؛ از توصیه رهبری درباره داعش تا نظر سردار درباره عربستان به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری المیادین، در ادامه مصاحبه خود با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران درباره سردار شهید قاسم سلیمانی، با «امیر موسوی» دیپلمات سابق نیز گفت‌وگو کرد. موسوی در این گفت‌وگو به سوالات مختلف شبکه المیادین درباره ابعاد مختلف شخصیتی و سیاسی و نظامی سردار شهید سلیمانی پاسخ داد و ناگفته‌هایی درباره ایشان ذکر کرد. تمایل سعد الحریری برای دیدار با سردار موسوی در خصوص عملکرد سردار سلیمانی گفت، او شخصی بود که با همه طرف‌ها در منطقه روابط خوبی داشت. مثلا در عراق بر خلاف آنچه که گفته می‌شود که فقط با یک گروه خاص ارتباط داشت اصلا اینطور نبود. او در عراق با همه طرف‌ها مرتبط بود. در کردستان یا در الانبار اگر مشکلی پیش می‌آمد، حضور می‌یافت. مثلا با عشایر سنی در الانبار در جنوب در کردستان ارتباط داشت و گاهی اگر مشکلی پیش می‌آمد او برای حل آن تلاش می‌کرد. فقط اینطور نبود که منحصر به یک گروه باشد. در لبنان هم همینطور بود. مثلا زمانیکه سعد الحریری به تهران سفر کرد خیلی دوست داشت که با سردار سلیمانی حتما دیدار کند. نمی‌توانم انجام شدن یا نشدن این دیدار را در اینجا تایید یا رد کنم اما به هر حال وی خیلی مایل بود که با ایشان دیدار کند. در لبنان حتی کسانی که مواضعی تند علیه جمهوری اسلامی ایران دارند وقتی می‌شنیدند که شهید سلیمانی در جایی در این نزدیکی است، دوست داشتند که با او جلسه‌ای داشته و او را ببینند. امیر موسوی فرامذهبی و فراقومیتی برای اهداف بزرگ‌تر؛ موسوی در پاسخ به این سوال که این تمایلات چه معنایی دارد، گفت، این نشان می‌دهد که هر کس که با او دیداری داشته یا زندگی کرده می‌داند که او دو مشخصه داشت. اول اینکه او فرامذهبی یا فراقومی بود. دوم اینکه فراسیاسی و فراحزبی بود چه در عراق، چه در لبنان یا فلسطین یا حتی در ایران. همیشه می‌گفت که باید بر مسائل اصلی و مرکزی تفاهم کنیم. این دیدگاه راهبردی سبب شده بود که از مسائل کوچک عبور کند. او به دنبال ایجاد تفاهم میان طرف‌ها بود. هیچ مانعی برای تفاهم نمی‌دید و تنها هدفش مبارزه با طرح صهیونیستی آمریکایی ارتجاعی در منطقه بود. برای همین بر خلاف آنچه فکر می‌کنند،‌ دسترسی به او آسان بود. مثلا یادم می‌آید یکی از شخصیت‌های عراقی به فرودگاه تهران آمده بود و شهید وقتی شنید غافلگیر شد و به او خبر دادند که فلانی الان فرودگاه است و می‌خواهد شما را ببینید و به بغداد برگردد. با آنکه خارج از تهران بود، به تهران و به نزدیکی فرودگاه رفت و دیدار کرد. این ارتباط برای حل مشکلات امت بود. حل یک مشکل هیأت فلسطینی در چند دقیقه؛ در مسئله فلسطین هم همینطور بود. خب البته گاهی مشکلاتی بین برادران فلسطینی به وجود می‌آمد در غزه یا میان غزه و کرانه باختری. او با همه روابط خوبی داشت حتی با طرف‌ها در کرانه باختری. زمانیکه عزام الاحمد با هیأتی از جانب محمود عباس به تهران آمد تمایل داشتند که با سردار شهید دیدار کنند. نمی‌گویم دیدار انجام شد یا خیر، اما مشکلی که بود، بسادگی با حضور سردار سلیمانی در چند دقیقه حل شد. هیأت فلسطینی هم غافلگیر شد که چطور مشکل در چند دقیقه حل شد. خب آنها فکر می‌کردند که او علیه محمود عباس موضع دارد . گفت خیر. مهم این است که با همه از جمله فلسطینی‌ها باید تعامل کرد چرا که مسئله بزرگ‌تر از این چیزهاست و آن مقابله با رژیم صهیونیستی و ایجاد بازدارندگی مقابل آن است. هر کس که از نزدیک او را می‌شناخت، می‌دانست که این رفتارهای عاقلانه و سادگی و تواضعش از مشخصات او بود. او حتی در برخی دیدارها دوست داشت که مترجم نباشد و ارتباط مستقیم برقرار شود هر چند که سختش بود در [تکلم به] زبان عربی. اما دوست داشت که مترجم گاهی اجازه دهد که مستقیم ارتباط برقرار کند. سردار صرفاً مردی امنیتی نبود؛ وفا سرایا مجری المیادین گفت، آقای ظریف گفت، شهید سلیمانی بیش از ژنرال سلیمانی اثرگذار خواهد بود. مقصود از این سخن چیست، گفت: این به دلیل مظلومیت اوست. او به شیوه خائنانه‌ای ترور شد و به شکل مستقیم در میدان نبرد نبود. ما در ایران و در کشورهای منطقه شاهد برگزاری مراسم برای ایشان بودیم حتی در ونزوئلا و روسای احزاب و مردم که عشق عجیبی به شهید سلیمانی داشتند. آنطور که آقای وزیر [ظریف] گفت، در کشورهای مختلف ما شاهد این موضوع بودیم