#نماز_شب
پاداش شب زنده داری در قرآن
🧡خداوند میفرماید:
إِنَّ الْمُتَّقِینَ فِی جَنّات وَ عُیُون
آخِذِینَ ما آتاهُمْ رَبُّهُمْ إِنَّهُمْ کانُوا قَبْلَ ذلِکَ مُحْسِنِینَ
کانُوا قَلِیلاً مِنَ اللَّیْلِ ما یَهْجَعُونَ
وَ بِالْأَسْحارِ هُمْ یَسْتَغْفِرُونَ؛
🧡 به یقین پرهیزکاران در باغهای بهشت و میان چشمهها قرار دارند و از آنچه پروردگارشان به آنان بخشیده دریافت میکنند؛ زیرا پیش از آن در دنیا از نیکوکاران بودند، آنها کمی را میخوابیدند و در سحرگاهان استغفار میکردند.
📚سوره ذاريات آیات ۱۵/۱۸
آری! بهشت برین الهی، پاداش کسانی است که از خواب شب بر میخیزند و به عبادت و استغفار مشغول می شوند.
🗂#عکسنوشت | #پرونده_ویژه
✅ مدرسهی رویاآفرین
🎙 مرتضی نظری
🔸 علم نافع یعنی علم به درد بخور. یعنی علمی که رافع یک مسالهای هست. آنی که دقیقاً به درد بخورد و امیدآفرین و تحولآفرین است؛ حال سوال اینجاست که کدام علم و کدام مدرسه و آموزش میتواند خرد تولید کند و رؤیا و امید بیافریند؟
🔹 مدرسهای امید و رؤیا می آفریند که عاملیت فرد را به رسمیت بشناسد؛ مدرسهای امید میآفریند که بین آموزش و محتوا با رویاهای مخاطب نسبتی برقرار کند؛ مدرسهای امید میآفریند که تمام مسایلش از ارتفاع برابر باشد؛ مدرسهای امید میآفریند که تکلیف خود را با مساله اجبار قانونی به تحصیل یا میل به آن روشن کند؛ مدرسهای امید میآفریند که تکلیف خود را درباره با هم زیستن و با هم رسیدن یا زودتر رسیدن عدهای روشن نماید.
🔸 سه تا زمینه منجر به رؤیازدایی از مدرسه شده است؛ اولین مساله، تنوع مدارس است. دومین زمینه انواع جداسازیها و در رأسش غربالگری بچهها و سومین عامل، فرآیند استخدام و گزینش معلم است.
➕ مشروح سخنرانی در «وبگاه فکرت»
13.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧#کلیپ | #نشست
☑️ نهاد آموزش در چنگال سرمایه
🎙سید مجید حسینی
🔸امید حاصل ساخت رؤیا است؛ شکلگیری یک تیم و باند و طبقه مسلط برنده در آموزش سبب شده که امکان تولید رؤیا برای بچهها از میان برود. قدرتمندشدن نهاد مدرسه، حاصل قدرتمندشدن معلم است. همه این قدرتها مجموعه چیزی است که اسمش را دموکراسی میگذاریم که مقابل سرمایه است.
➕فایل کامل این سخنرانی را در «آپارات» و «یوتیوب» فکرت تماشا کنید
صوت نظری.mp3
زمان:
حجم:
25.51M