فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 پاسخ به شبهات خناسان پیرامون شهادت اسماعیل هنیه
🟡 مگه اسماعیل هنیه سنی نیست؟ چرا میگید شهید؟!
با ما در طلوع همراه باشید
https://eitaa.com/tofirmo
🌻🌻🌻طلوع🌻🌻🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 انتظار کُشنده در رژیم صهیونیستی برای حمله ایران و حزبالله
🔹علی الاعور، تحلیلگر سیاسی شبکه الغد:
اسرائیل در شدیدترین حالت آماده باش قرار دارد، در هر خانه و گوشهای از اسرائیل همه منتظر انتقام ایران و حزبالله هستند، خیابانها در تلآویو و حیفا خالی شده است.
🔹جای امنی در اسرائیل وجود ندارد و امنیت، کاملا از بین رفته است.
#خونخواهی_هنیه_عزیز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اولین روایت از کسی که پیکر شهید هنیه را دیده
#خونخواهی_هنیه_عزیز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 المپیک خونین!
🔹در هشت ماه گذشته، اسرائیل به طور مداوم به سرزمینهای اشغالی حمله کرده و با استفاده از نیروی زمینی و هوایی، مناطق غزه را هدف قرار داده است. این حملات باعث خسارات و تلفات جانی بسیاری شده و بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم بیگناه غزه را تحت تاثیر قرار داده است.
🔹اکنون، در مهمترین رویداد ورزشی جهان که میلیونها نفر از طریق رسانهها آن را دنبال میکنند، تیم رژیم اسرائیل در حالی در این رویداد حضور دارد که خاطرات دردناک حملات اخیر در ذهن مردم تازه است. این حضور، در کنار دیگر ورزشکاران جهان، به نوعی نادیدهگرفتن درد و رنج مردم فلسطین است.
🔹این کلیپ به سبک کاغذوتا، تقدیم به همه کسانی است که جان خود را در راه بازگشت به سرزمین مادریشان از دست دادهاند و هرگز در برابر ظلم سر خم نکردهاند.
Kashani-14030421-JenayateGhanooni-01-Hkashani_Com.mp3
39.71M
🎙 #سخنرانی_کامل
📋 ماجرای یک جنایت قانونی؛ قسمت اول
📆 پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳؛ مصادف با روز پنجم ماه محرّم الحرام
▪️ حسینیه ی محترم آیت الله حق شناس رحمت الله تعالی علیه
🔸 در این جلسه مباحث زیر مطرح شده است:
▫️ موضوع گریه بر سیّدالشّهداء صلوات الله علیه
▫️ ماهیت حادثه کربلا "ترور" نیست
▫️ تئوری پردازی و تبلیغات و کار رسانه ای عظیم برای قتلِ سیّدالشّهداء صلوات الله علیه
▫️ اهمیّت روضه و حزن بر سیّدالشّهداء صلوات الله علیه
▫️ سنّت خیر و سنّت شرّ
▫️ تئوریزه کردنِ قتلِ امام حسین علیه السلام
▫️ دو جریان پس از قتلِ سیّدالشّهداء سلام الله علیه
▫️ مناسبت سازی برای مقابله با عاشورا
▫️ نظر "عبدالستار شیخ" در مورد بنی امیّه
▫️ توهین به امام حسین علیه السلام در جهان اسلام
▫️ روضه و توسّل به حضرت عبدالله بن الحسن علیهما السلام
Kashani-14030510-ShahideQuds-Hkashani_Com.mp3
9.17M
🎙 #سخنرانی_کامل
📋 شهادت شهید هنیه
📆 چهارشنبه ۱۰ مردادماه ۱۴۰۳
▪️ میدان فلسطین تهران
🔆 چند جمله ای در نسبت جریان های اجتماعی با اهل بیت (علیهم السلام)
✍️ امین اسداله زاده
🔰 از آغاز قتل عام مردم مظلوم غزه و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، دعوای کهنه ای در نسبت دادن جریان ها و وقایع اجتماعی به اهل بیت علیهم السلام مجددا سر باز کرد. در گذشته کارهای مشابهی صورت پذیرفته است مثل تشبیه جوانان شهید به علی اکبر امام حسین (علیهما السلام) و تشبیه جمهوری اسلامی به خیمه و حرم اهل بیت عصمت و طهارت. البته این دعوا جایی بیشتر بالا می گیرد که طرف منسوب در مذهب نیز شیعه دوازده امامی نبوده و متدین به مذهب مخالف باشد.
🔰 یک سوی دعوا به نصوصی مثل "لایقاس بآل محمّد من هذه الأمّة أحد و لایسوّی بهم من جرت نعمتهم علیه ابداً" و "لا یوم کیومک یا اباعبدالله" و "نحن اهل البیت لا یقاس بنا أحد من عبادالله و من والانا و نحن خیر البریّة" و احادیث متعددی که با همین مضمون اهل بیت علیهم السلام تمسک کرده و مضامینی مثل کربلای غزه را ناشی از فهم نادرست نسبت به مقام اهل بیت دانسته و چه بسا بی حرمتی به آستان مقدسشان به حساب بیاورند.
🔰 سوی دیگر دعوا با متحجر خواندن دسته اول به دنبال استفاده از جریان امام حسین در فهم کنونی جهان معاصر و تعیین نبرد حق و باطل است. شهادت امام حسینی که 1300 سال پیش به پایان رسیده است و هیچ تأثیری در زندگی کنونی ما ندارد همان سکولار کردن و خالی کردن زندگی از مفاهیم و معانی دینی است. انقلاب اسلامی به راستی امتداد حرکت انبیاء و اهل بیت برای سامان دادن زمین بر پایه آسمان است و هر اندیشه ای که بخواهد تقدّسی برین برای دین درست کند و آن را از ساحت زندگی روزمره جدا سازد بایستی منکوب شود.
🔰 حال ما این وسط دعوا کجا بایستیم؟ اگر اجازه بدهید بنده از دعوای دیگری که در ساحت الهیاتی صورت گرفته و مشابه این دعواست و طرفین در تاریخ به تکفیر یکدیگر پرداخته اند، اشاره ای بکنم و از تجربه تاریخی برای حل این مسأله مدد بگیرم. آن دعوا نسبت خدای تبارک و تعالی با مخلوقات است. از یک سو صریح آیه قرآن این است که "لیس کمثله شیء" و از سوی دیگر همین قرآن در توصیف باری تعالی از مفاهیمی بهره می برد که برای مخلوقات به کار می رود.
🔰 این امر موجب شد عده ای در تاریخ اسلامی جهت تنزیه باری تعالی را گرفتند و او را از هر گونه مشابهت به مخلوقات بریء دانستند. حتی عده ای از ایشان در این مسیر راه غلو پیموده و قائل به الهیات سلبی شدند که هیچ گونه مفاهیم ایجابی مثل علم، حیات، قدرت و امثال ذلک نمی تواند بیانگر صفات باری تعالی باشد و شناخت ما از حضرتش تنها به اندازه ای است که می فهمیم جاهل و ضعیف نیست و موت ندارد. این جمعیت التفات نداشتند آدمی زاد به خدایی که این قدر منزّه و دور از ساحت اندیشه است چگونه بایستی در زندگی نرد عشق باخته و در سجاده با او مناجات کند. خدای آسمانی که هیچ شناختی از او نداریم نمی تواند خدایی زنده در حیات انسان باشد.
🔰 عده ای دیگر تشبیهی شدند و دوباره عده در میان ایشان به قدری در تشبیه افراط کردند که سر از خدای متجسم و دارای دست و پایی به سان آدمیان در آوردند. در این میان اهل معرفت به تبع اهل بیت عصمت و طهارت راه اعتدال پیمودند و قائل به جمع بین تشبیه و تنزیه شدند. قائلین به جمع، در چگونگی جمع بیانات مختلفی دارند که در این میان بیان عرفاء محیی الدینی از همه دقیق تر و فهمش از همه دشوار تر است. اما آنچه در توان بیان حقیر است راه مشهوری است که بنابر مبانی حکمت متعالیه بیان شده و جمع بر اساس مبانی ملاصدرا در بحث تشکیک است.
🔰 حق تعالی وجود بسیط و نامحدودی است که هیچ گونه نقصی در او راه ندارد، او دارای حیات و علم و قدرت و تمامی کمالات به صورت نامحدود است. مخلوقات نیز در اصل وجود و سایر صفات با باری تعالی مشابهند با این تفاوت که محدود و ناقص اند. وجود مخلوقات هر حدود بیشتری را از خود رفع سازد به ساحت وجود نامحدود نزدیک تر می شود اما اصل حد را هیچگاه نمی توانند از خود بردارند. ما اصل صفات کمالی برگرفته از مخلوقات را برای خدای تعالی اثبات می کنیم با این تفاوت که از او حد و نقص را بر می داریم و از تعابیری که موهم این حد و نقصند پرهیز می کنیم.
🔰 برگردیم به محل نزاع، که آیا می توان جریان ها و وقایع اجتماعی را به اهل بیت قیاس کرد و به ایشان نسبت داد؟ واقع این است که وجود اهل بیت در تمام ساحت های فردی و اجتماعی حق بدون آمیختگی به هیچ باطلی است. در جان امیرالمومنین و اتفاقاتی که به صورت مستقیم با حضرتش ارتباط دارد هیچ نحو بطلانی در هیچ ساحتی راه ندارد. اهل بیت مخلَصین و صاحبان مقام عظمای ولایت و طهارت الهی هستند. عقیده ایشان مرّ واقع و فعل و کلامشان کلام الله است. این جهت منحصر به فرد این عزیزان است که هیچ کس با ایشان شراکتی در این زمینه ندارد.
🔰 اما از جهت دیگر هر شخص و حرکت و جریانی به میزانی که از حقانیت و مطابقت با اراده باری تعالی در این عالم برخوردار است می تواند به ایشان نزدیک شود. افراد در نزدیکی به اهل بیت تشکیک بردارند. این سخن اهل بیت که "سلمان منا اهل بیت" به همین نکته اشاره دارد. یعنی سلمان آنقدری به ساحت حقیقت نزدیک شده است که گویی از اهل بیت است، با اینکه خود اهل بیت علیهم السلام و خود سلمان حریم این قول را نگه می دارند.
🔰 نسبت هر پدیده حقی در عالم به اهل بیت علیهم السلام نیز همین حالت را دارد، هر حقی هست کلهم منه و هر باطلی هست هیچ انتسابی به ایشان ندارد. اما در مقام بیان و اشعار بایستی دو جانب را رعایت کرد، نه جوری تعبیر کرد که موهم تشبیه باشد و نه جوری تعبیر کرد که موهم تنزیه و انفکاک اجتماعی گردد. نحوه بیان قرآنی بایستی الگو و سرلوحه ما قرار گیرد. صحیح آن است که امتداد بودن جریانات را در عین ادب و حفظ حریم اهل بیت علیهم السلام نشان دهیم و در کنار ابیات تشبیهی، چند بیت تنزیهی نیز اضافه کنیم تا مبادا امر بر خود ما مشتبه شده و خیمه و ساختار موجود را عین خیمه و ساختار امام زمان علیه السلام بپنداریم.
081-nesa-fa-ansarian.mp3
3.92M
#صوت_ترجمه #صفحه_81 سوره مبارکه #نساء
#سوره_4
#جزء_4
منبع: پایگاه قرآن ایران صدا - ترجمه استاد حسین انصاریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غارت مغازهها در روز روشن در اسرائیل
✅
🔹باز یک انتصاب دلهره آور در دولت پزشکیان!
پورمحمدی که از اعضای ستاد آقای کروبی بوده و به عنوان یکی از متهمان در پرونده فساد ۳۰۰۰ میلیاردی دستگیر شده و رفیق صمیمی تاجگردون و صفدر حسینی نجومی بگیر هست، رییس برنامه و بودجه دولت پزشکیان شد!!
او بیشک یکی از پرحاشیهترین مدیران اقتصادی کشور در یک دهه گذشته به شمار میرود.
#🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
تردیدها شروع شد!!
اگر دیر بجنبیم تنور انتقام سرد می شود و زمزمه های تردید کارنشناسان همیشه مردّد بیشتر می گردد و خدای ناکرده مطالبه نائب امام زمان در خونخواهی میهمان مظلوممان شهید اسماعیل هنیه روی زمین می ماند یا به یک پاسخ خفیف تقلیل می یابد ...