eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
1.9هزار دنبال‌کننده
65.2هزار عکس
67.6هزار ویدیو
2.7هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ دو علت شکست جوان‌ها در زندگی! سخنران: استادپناهیان 🌷🌷کانال نورالشهدا(شهید سلیمانی)🌷🌷 @tofirmo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 چند قدم برای حسین(ع) برداریم ... سخنران:استادپناهیان 🌷🌷کانال نورالشهدا(شهید سلیمانی)🌷🌷 @tofirmo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ👆🏿 ⛔ زلــزلــه های جــامــعه ... 🎤استاد دانـــشـــمند 🌷🌷کانال نورالشهدا(شهید سلیمانی)🌷🌷 @tofirmo
بہ رســم هرشب 🌼☘️🌼☘️🌼☘️🌼 🌻 *دعاے فرج* 🌻 *اِلهۍ عَظُمَ الْبَلاءُ، وَبَرِحَ الْخَفآءُ، وَانْکشَفَ الْغِطآءُ، وَانْقَطَعَ الرَّجآءُ، وَضاقَتِ الْأَرْضُ وَمُنِعَتِ السَّمآءُ، واَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَاِلَيک الْمُشْتَکى، وَعَلَيک الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَالرَّخآءِ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ، اُولِى الْأَمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَينا طاعَتَهُمْ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِک مَنْزِلَتَهُمْ، فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ، فَرَجاً عاجِلاً قَريباً کلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ، يا مُحَمَّدُ يا عَلِىُّ، يا عَلِىُّ يا مُحَمَّدُ، اِکفِيانى فَاِنَّکما کافِيانِ، وَانْصُرانى فَاِنَّکما ناصِرانِ، يا مَوْلانا يا صاحِبَالزَّمانِ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ، اَدْرِکنى اَدْرِکنى اَدْرِکنى، السَّاعَةَالسَّاعَةَ السَّاعَةَ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ، يا اَرْحَمَ الرَّاحِمينَ، بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرينَ.* ✅ *لطفا براےفرج دعا ڪنید* ✅ *احترام* ✅ *ادب* ✅ *درس* ✅ *نماز اول وقت* ⛔ *دروغ ممنوع* ⛔ *غیبت ممنوع* ⛔ *تهمت ممنوع* ⛔ *حسادت ممنوع* ⭕ *هیچ زمانۍ براے خودسازے دیر نیست* 🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼 *شبانہ یاروزانہ100ذڪراستغفاربہ نیت بخشایش گناهانمان ڪہ موجب بہ تأخیرافتادن ظهورمیشہ* 🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاظم عبدالامیر کیست؟ کاظم از خدا می خواست تا از گناهانش نسبت به اسرای ایرانی بگذره. حتی رفت سراغ برخی از اسرای ایرانی که شکنجه شون کرده بود و حلالیت طلبید. او حتی تا روستاهای خراسان رفت. تا اینکه کاظم داستان ما مدتی قبل رفت سوریه و در دفاع از حرم حضرت زینب به شهادت رسید. صلوات بر محمد و آل محمد 🌷 اللهم صلی علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حصر آبادان چگونه شکسته شد؟ ✔️چهل سال پیش در نخستین دقایق بامداد پنجم مهرماه جمعی از بهترین و شجاع ترین فرزندان ایران جانشان را کف دست گرفته و حرکت کردند تا امر امام روی زمین نماند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهدا شرمنده ایم حتما ببینید گریه های مادر شهید وقتی با بنر پسرش توخیابون روبرو میشه 😭 فقط میشه گفت: شهدا شرمنده ایم...... صبوری دل مادر شهدا صلوات 🌷شهید ماشاالله طلایی🌷 یاد شهدا با صلوات🌷
image_2021_9_28-20_35_4_36_ZY5.jpg
84.5K
♨️ چرا دفاع مقدس به یک الگوی بازدارنده موفق دفاعی تبدیل شد؟ 🔻 تجاوز ارتش بعث عراق در شهریور سال ۵۹ به کشورمان با حمایت ۳۷ کشور غربی، شرقی، عربی و عبری در ابعاد نظامی مالی و تبلیغاتی با هدف براندازی انقلاب نوپای اسلامی ملت ایران در مرزی به طول ۱۲۰۰ کیلومتر و اشغال ۲۰ هزار کیلومتر مربع و ۱۰ شهر کشورمان در غرب و جنوب جای هیچگونه تردیدی را برای طراحان و عاملان تجاوز برای موفقیت در نیل به هدف براندازی به جا نگذاشته بود که کار انقلاب اسلامی تمام است. اما چه عوامل و مولفه هایی باعث شد ورق جنگ برگردد؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بی بی لوعه، مادر رزمندگان و نماد زنان دلیر ایران 🔹بی بی لوعه نماد عزت، استقامت و شهادت طلبی بانوان دلاوری است که در هشت سال دفاع مقدس بیش از دوازده هزار تن از آنان شهید و جانباز سرزمینمان ایران شدند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سردار شهید مسعود زکی زاده: 🎥صوت شنیده نشده حاج قاسم: ما به مردم قول دادیم ببریمشان کربلا. ولو اینکه با دادن خونمان باشد... ❤️ مکتب سردار سلیمانی🌷
🌷 *بیشتر بیندیشیم❗* 🌺 *جرج جرداق مسیحی یک تنه ۲۰۰ بار نهج البلاغه را خوانده است.* 👌 *آیا ما شیعه مولا علی علیه السلام، ۲۰۰ نفر از ما، یک بار نهج البلاغه را خوانده ایم⁉️*
📣📣 *توجه* 📣📣 *توجه* 🌸 *اعضای محترم گروه* برای فهم و درک بهتر از مطالب این دو کتب پر محتوی ( *نهج البلاغه و صحیفه سجادیه* ) 🌷 لطفاً *شرح نهج البلاغه و صحیفه سجادیه* را که روزانه در گروه خادمین امیرالمومنین علیه السلام بارگذاری می شود را با دقت بیشتری مطالعه فرمایید. با تشکر.
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸🌷 🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 📣 ختم نهج البلاغه در ۲۴۰ روز 📣 مرحله سوم ختم نهج البلاغه‌ و مرحله دوم ختم صحیفه سجادیه 🔷 سهم روز شصت و چهارم 📣 نهج البلاغه نامه ۵۹ و ۵۸ 📔 صحیفه سجادیه دعای بیستم بند ۱۹ تا ۲۱ 🌸 هر روز نهج البلاغه صحیفه سجادیه به همراه صوت و متن و شرح آنها در گروه بارگذاری می شود. 🌸🌷🌸🌷🌸🌷 🌷هدف گروه، ترویج فرهنگ نهج البلاغه خوانی است. 🌷افرادی که جدیداً عضو گروه شدند می توانند با عضویت در کانال خادمین در ایتا، صوت و متن حکمت ها و نامه ها و خطبه های نهج البلاغه و صوت و متن و شرح صحیفه سجادیه رساله حقوق امام سجاد علیه السلام را پیگیری نمایند. 🌸🌷🌸🌷🌸🌷 گروه خادمین(۱) در واتساپ👇👇 https://chat.whatsapp.com/IwAJCISW1CXFkcagaU2wxa 🌸🌷🌸🌷🌸🌷 گروه خادمین(۲) در واتساپ👇👇 https://chat.whatsapp.com/CV0JxoWxoag3aD4gHaYvga 🌸🌷🌸🌷🌸🌷 گروه خادمین(۳) در واتساپ👇👇 https://chat.whatsapp.com/BG86RZQPKs86humXPw0XLT 🌸🌷🌸🌷🌸🌷 گروه خادمین(۴) در واتساپ👇👇 https://chat.whatsapp.com/J0b3DjS6iwt5UrkOrNNe5g 🌸🌷🌸🌷🌸🌷 گروه خادمین(۵) در واتساپ 👇👇 https://chat.whatsapp.com/JwbgQIvzEeG0I4Fm9uIJmT 🌸🌷🌸🌷🌸🌷 خادمین امیرالمومنین(ع)(۶)👇 https://chat.whatsapp.com/EwB2NTu5EdF77l2lCbeIVN 🌸🌷🌸🌷🌸🌷 خادمین امیرالمومنین(ع)(۷)👇 https://chat.whatsapp.com/DVaORLxzZt72LqBBdQMI0H 🌸🌷🌸🌷🌸🌷 کانال خادمین در ایتا 👇👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin 🌷 نهج البلاغه و صحیفه سجادیه 👇👇👇👇👇👇👇
مرحله دوم نامه ۵۸ و ۵۹.m4a
5.44M
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 📣 مرحله سوم ختم نهج البلاغه 🔸 سهم روز شصت و چهارم ✍ نامه ۵۹ و ۵۸ 📣 صوت نهج البلاغه
📜🌿🌹﷽🌹🌿📜 🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 📣 مرحله سوم ختم نهج البلاغه 🔸 سهم روز شصت و چهارم 📒 نامه ۵۹ و ۵۸ 🌷 نامه : ۵۹ 📩 نامه به اسود بن قطبه فرمانده لشکر حلوان درجنوب شهر سرپل ذهاب امروزی 🔹مسووليتهای فرماندهی ♦️پس از ياد خدا و درود. اگر رای و انديشه زمامدار دچار دگرگونی شود، او را از اجرای عدالت بسيار باز می دارد، پس كار مردم در آنچه حق است نزد تو يكسان باشد. زيرا در ستمكاری بهایی برای عدالت يافت نمی شود، از آنچه كه همانند آن را بر ديگران نمی پسندی پرهيز كن، و نفس خود را در حالی که امیدوار به پاداش الهی بوده و از کیفر او هراسناکی ، به انجام آنچه خداوند بر تو واجب كرده است، وادار ساز. و بدان كه دنيا سرای آزمايش است، و دنياپرست ساعتی در آن نمی آسايد جز آنكه در روز قيامت از آن افسوس می خورد، و هرگز چيزی تو را از حق بی نياز نمی گرداند. و از جمله حقی كه بر توست آن كه، نفس خويش را نگهبان باشی ، و به اندازه توان در امور رعيت تلاش كنی، زيرا آنچه در اين راه نصيب تو می شود، برتر از آن نيروی بدنی است که از دست می دهی، با درود. 🌷 نامه : ۵۸ 📜 نامه به شهرهای دور برای روشن ساختن حوادث صفين 🔹افشای حوادث جنگ صفين ♦️آغاز كار چنين بود ما با مردم شام ديدار كرديم، كه در ظاهر پروردگار ما يكی، و پيامبر ما يكی، و دعوت ما در اسلام يكی بود، و در ايمان به خدا و تصديق كردن پيامبرش، هيچ كدام از ما بر ديگری برتری نداشت، و با هم وحدت داشتيم جز در خون عثمان كه ما از آن بركناريم، پس به آنان گفتيم: بياييد با خاموش ساختن آتش جنگ، و آرام كردن مردم، به چاره جویی و درمان بپردازيم، تا كار مسلمانان استوار شود، و به وحدت برسند، و ما برای اجرای عدالت نيرومند شويم، اما شاميان پاسخ دادند: 《چاره ای جز جنگ نداريم.》پس《از پیشنهاد حق ما》 سر باز زدند، و جنگ درگرفت، و تداوم يافت، و آتش آن زبانه كشيد. پس آنگاه كه دندان جنگ در ما و آنان فرو رفت، و چنگال آن سخت كارگر افتاد، به دعوت ما( صلح و گفتگو )گردن نهادند، و بر آنچه آنان را خوانديم، پاسخ دادند. ما هم به درخواست آنان پاسخ داديم، و آنچه را خواستند زود پذيرفتيم، تا حجت را بر آنان تمام كنيم، و راه عذرخواهی را ببنديم. آنگاه آنكه بر پيمان خود استوار ماند، از هلاكت نجات يافت، و آن كس كه در لجاجت خود پا فشرد، خدا پرده ناآگاهی بر جان او كشيد، و بلای تيره روزی گرد سرش گردانيد. 📜🌹🕊 📜🌿🌹 📜📜📜📜
صحیفه نیایش بیستم از بند ۱۹ تا ۲۱.m4a
5.75M
🌸بسم الله الرحمن الرحیم 📣 مرحله دوم ختم صحیفه سجادیه 🔸سهم روز پنجاه و چهارم 📔 دعای بیستم از بند ۱۹ تا ۲۱ 📣 صوت صحیفه سجادیه
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم 📣 مرحله دوم ختم صحیفه سجادیه 🔸 سهم روز پنجاه و چهارم 📔 ادامه دعای بیستم بند ۱۹ تا ۲۱ ۱۹) اللَّهُمَّ خُذْ لِنَفْسِکَ مِنْ نَفْسِی مَنامه یُخَلِّصُهَا، وَ أَبْقِ لِنَفْسِی مِنْ نَفْسِی مَا یُصْلِحُهَا، فَإِنَّ نَفْسِی هَالِکَةٌ أَوْ تَعْصِمَهَا. 🍀 پروردگارا! هر خصلتی را که مانع رستگاری نفس من است، از من بگیر و آنچه را که باعث اصلاح نفسم می شود باقی بگذار، زیرا نفس من تباه می شود، مگر اینکه تو آن را حفظ کنی. ۲۰) اللَّهُمَّ أَنْتَ عُدَّتِی إِنْ حَزِنْتُ، وَ أَنْتَ مُنْتَجَعِی إِنْ حُرِمْتُ، وَ بِکَ اسْتِغَاثَتِی إِنْ کَرِثْتُ، وَ عِنْدَکَ مِمَّا فَاتَ خَلَفٌ، وَ لِمَا فَسَدَ صَلَاحٌ، وَ فِیمَا أَنْکَرْتَ تَغْیِیرٌ، فَامْنُنْ عَلَیَّ قَبْلَ الْبَلَاءِ بِالْعَافِیَةِ، وَ قَبْلَ الْطَّلَبِ بِالْجِدَةِ، وَ قَبْلَ الضَّلَالِ بِالرَّشَادِ، وَ اکْفِنِی مَئُونَةَ مَعَرَّةِ الْعِبَادِ، وَ هَبْ لِی أَمْنَ یَوْمِ الْمَعَادِ، وَ امْنَحْنِی حُسْنَ الْإِرْشَادِ. 🍀 پروردگارا! اگر غم و اندوه به من روی آورد دلخوشی من تو هستی، و هر گاه محروم شوم، امید و پناه من تو هستی، و چون به مصیبتی گرفتار شوم، از تو یاری می خواهم، و آنچه را از دست بدهم، تو جبران می کنی و آنچه را که فاسد شده، اصلاح می کنی و آنچه را که ناپسند است تغییر می‌دهی، پس قبل از بلا و گرفتاری، عافیت را وقبل از درخواست، توانگری را و قبل از گمراه شدن، هدایت را به من عنایت کن و بدین گونه بر من منت بگذار و مرا از رنج عیب جویی مردم حفظ نما و امنیت روز قیامت (از عذاب و گرفتاری) را نصیبم کن و هدایتی نیکو، به من عطا فرما. ۲۱) اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ ادْرَأْ عَنِّی بِلُطْفِکَ، وَ اغْذُنِی بِنِعْمَتِکَ، وَ أَصْلِحْنِی بِکَرَمِکَ، وَ دَاوِنِی بِصُنْعِکَ، وَ أَظِلَّنِی فِی ذَرَاکَ، وَ جَلِّلْنِی رِضَاکَ، وَ وَفِّقْنِی إِذَا اشْتَکَلَتْ عَلَیَّ الْأُمُورُ لِأَهْدَاهَا، وَ إِذَا تَشَابَهَتِ الْأَعْمَالُ لِأَزْکَاهَا، وَ إِذَا تَنَاقَضَتِ الْمِلَلُ لِأَرْضَاهَا. 🍀 پروردگارا! به محمد و خاندانش درود بفرست، و به لطف خود، بدی‌ها را از من دور کن و مرا با نعمت خویش، پرورش ده و با کرم و بخشش خود، اصلاح نما و با احسان خود، مرا مداوا کن و مرا در سایه رحمت خود جای بده، و به خشنودی ات مرا ممتاز گردان، و چون کارها دشوار شود، مرا به درست ترین راه ها هدایت فرما، و هنگامی که اعمال شبیه یکدیگر شوند، مرا به پاکیزه ترین آنها (توفیق ده) و در هنگام اختلاف مذهب ها، مرا به پسندیده ترین آن ها راهنمایی کن. 🌹🌸🍀🍃🌷🍃🍀🌸🌹
🥀 *السلام علیک یا علی بن ابی طالب* 🌴 *شرح نامه ۵٩ نهج البلاغه* (شرح آیت الله مکارم شیرازی) 🌴 🔰 *تلاش برای ادای حقوق مردم* ✉️ از نامه هاى امام(عليه السلام) به اسود بن قطبه رئيس سپاه حلوان (از ايالات فارس) است. ⚠️ *بايد به همه با يک چشم نگاه کنى:* 👈 مخاطب در اين نامه «اسود بن قطبه» است. ↩️ ابتدا اينکه مقام والايى در عصر اميرمؤمنان على(عليه السلام) داشته معلوم مى شود مسلمان با شخصيتى بوده است. ▪️«حلوان»; يکى از مناطق غربى ايران و نزديک به مرزهاى عراق بوده است. 📝 امام(عليه السلام) در بخش اوّل اين نامه چهار سفارش مهم به «اسود» مى کند، 📜 *نخست به سراغ مهم ترين چيزى* مى رود که مانع سعادت انسان هاست; 📝 يعنى هواى نفس و «اسود» را از آن برحذر مى دارد. ↩️ مانند علاقه به مال و ثروت، جاه و مقام، شهوت جنسى و صفاتى همچون انتقام جويى و حسد که هر يک مى تواند مانعى بر سر راه اجراى عدل گردد در حالى که اگر انسان به دنبال فرمان خدا باشد تنها يک هدف بيشتر نخواهد داشت و آن رضاى خداست. 📜در *دومين دستور مى فرمايد:* 📝 «بنابراين بايد امور مردم از نظر حقوق آنها نزد تو يکسان باشد. يعنى نه تنها مردم را با يک چشم نگاه کن، بلکه خود را با ديگران نيز يکسان بشمار. 📜 *سپس در چهارمين اندرز مى فرمايد:* 📝 «نفس خويش را در راه انجام آنچه خدا بر تو واجب کرده است به اميد ثوابش و ترس از کيفرش تسليم و خاضع کن» ↩️ اشاره به اينکه اگر مى خواهى از پاداش هاى الهى در دنيا و آخرت بهره مند شوى و از کيفرهايش در دو سرا در امان باشى، در انجام واجباتى که بر تو به عنوان يک والى است کاملا کوشا باش و غرور مقام، تو را از تسليم و تواضع باز ندارد. ⬅️ *ادامه دارد...* *🌤اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج🌤* 📲 *جهت عضویت* 👇 خادمین امیرالمومنین(ع)( ٧ )👇 https://chat.whatsapp.com/DVaORLxzZt72LqBBdQMI0H 💠🔸🔹🔸💠 خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
🌴 *در ادامه... 👈 شرح نامه ۵٩ نهج البلاغه* (شرح آیت الله مکارم شیرازی) 🌴 🔰 *تلاش برای ادای حقوق مردم* ✉️ از نامه هاى امام(عليه السلام) به اسود بن قطبه رئيس سپاه حلوان (از ايالات فارس) است. 🔲 *آن گاه در بخش دوم اين نامه او را به چهار امر ديگر توصيه مى کند و* از باب مقدّمه مى فرمايد: «بدان که دنيا سراى آزمايش است»; ⚫ اين حقيقت در آيات متعددى از قرآن و روايات بسيارى با ذکر مثال هاى مختلف بيان شده است تا کسى اشتباه نکند که اين دنيا هدف نهايى و سراى عيش و عشرت است. ⚫ و همگان بدانند مزرعه اى است براى کشت آخرت و گذرگاهى براى رفتن به سوى آن و ميدان تمرينى براى مسابقاتى که در پيش روى است و بازار تجارتى است براى اندوختن جهت سراى آخرت که اعمال خود و رفتار خود را بر اساس آن تنظيم و اصلاح کند. 🔰 *سپس در اوّلين نصيحت،* به او هشدار مى دهد که «هر کس ساعتى در اين دنيا بيکار نماند و.... 🍃 بر اين پايه انسان مى فهمد ساعات و دقايق در دنيا چه اندازه قابل بهره گيرى بود. اگر خدا را ياد مى کرد، استغفارى بر زبانش جارى مى شد، کمکى به دردمندى مى نمود آثار عظيمش را در آن روز مى ديد. ↩️ به همين دليل يکى از نام هاى روز قيامت «يوم الحسرة» است. 📙 در آيه 39 سوره مريم هم آمده. 💎🍃در روايتى از پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) : « خداوند انسان سالمى که نه کارى براى دنيا و نه عملى براى آخرت انجام مى دهد را مبغوض مى دارد» 🔰 *سپس در دومين موعظه :* 🍃 همه کارهايت بايد بر محور حق بگردد که پيروزى در دنيا و نجات در آخرت در پرتوى طرفدارى از حق حاصل مى شود. حتى اگر حق به زيان انسان باشد، نفع نهايى او در آن است که از آن حق پيروى کند; 🔳 باطل، سرابى بيش نيست و يا همچون حبابى است بر روى آب و کف هايى که جوش و خروشى دارند و سپس نابود مى شوند. 🔰 *سپس در بيان سومين و چهارمين اندرز،* انگشت روى دو مصداق از مصاديق حق گذارده و او را به حفظ آنها توصيه کرده، 🍃 مى فرمايد: «از جمله حقوق (واجب) اين است که خويشتن را (در برابر هواى نفس و انحراف از فرمان خدا) حفظ کنى و براى رسيدن به پاداش الهى با تمام توان در خدمت به رعيت بکوشى ↩️ دلیل آن این است که : 🍃 «آنچه در اين راه از منافع (معنوى) عايد تو مى شود از مشکلات و ناراحتى هايى که دامنگير تو مى گردد (به مراتب) بيشتر است. ⚠️✉️ در هر حال، امام اين نامه را با اجراى عدل و خدمت به مردم آغاز کرده و با خدمت به مردم پايان مى دهد. ↩️👌و اين دليل روشنى است بر اينکه حکومت هاى اسلامى بايد صد در صد مردمى باشند و منافع توده هاى رعيت را بعد از جلب رضاى الهى از هر چيز برتر بشمرند. *🌤اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج🌤* 📲 *جهت عضویت* 👇 خادمین امیرالمومنین(ع)( ٧ )👇 https://chat.whatsapp.com/DVaORLxzZt72LqBBdQMI0H 💠🔸🔹🔸💠 خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
🥀 *السلام علیک یا امیرالمؤمنین* 🌴 *شرح نامه ۵۸ نهج‌البلاغه* ( شرح آیت الله مکارم شیرازی) 🌴 🔰 *ماجرای جنگ صفین از زبان امام* ✉️ از *نامه هاى امام(عليه السلام) به اهالى (تمام) شهرهاست* که آنچه را ميان آن حضرت و اهل صفين واقع شده در آن، بيان کرده است. 📝 *نامه در یک نگاه:* 📜 امام(علیه السلام) در این نامه به چند نکته اشاره مى فرماید که در واقع عصاره تمام مسائل مربوط به حادثه صفین است: 📜 نخست اینکه آغاز کار با اهل شام این بود که در ظاهر، همه در اصول اسلام متحد بودیم و تنها اختلاف در مسأله خون عثمان بود که ما به هیچ وجه در آن دخالت نداشتیم و به آنها پیشنهاد کردیم بیایید آتش جنگ را خاموش کنید و حق را به حق دار برسانید; ولى آنها جز براى جنگ آماده نبودند. 📜 *در قسمت دیگر این نامه مى افزاید:* هنگامى که آثار شکست در جنگ در آنها ظاهر شد تسلیم خواسته ما شدند. ما هم آنان را پذیرفتیم تا حجت حق بر آنها آشکار شود. 📜 *حضرت در بخش آخر مى فرماید:* ↩️ اما در این هنگام گروهى عملاً قبول کردند و گروهى (همچون خوارج) به لجاجت خود ادامه دادند. ⚫ *ماجراى صفين در چند جمله:* 🔲 تعبير به «ظاهر» اشاره لطيفى به اين معناست که بسيارى از گردانندگان اين صحنه و سردمداران آن اعتقادى به خدا و اسلام و نبوت پيغمبر نداشتند; 📙 همان گونه که در ذيل نامه 16 حضرت مى فرمايد. 📜سپس در ادامه سخن مى افزايد: «ما چيزى بيش از اين (ظاهر حال) در ايمان به خدا و تصديق به پيامبر از آنها نمى خواستيم و آنها هم چيزى بيشتر، از ما تقاضا نداشتندو... 📜به اين ترتيب امام مى خواهد تنها نقطه اختلاف را که انگيزه اصلى جنگ بود روشن سازد تا مقدمه اى براى گفتارش در بحث بعد باشد. 📜آن گاه در ادامه سخن مى فرمايد: «ما به آنها گفتيم: بياييد امروز به فرو نشاندن آتش فتنه و جنگ و آرام ساختن مردم مشکل را درمان کنيم و... 📜اين يک سخن کلامى بسيار منطقى و منصفانه است و مضمون آن اين است که به هنگام اختلاف و درگيرى مسلمانان با يکديگر، احقاق حقوق ناممکن است. 📜 شما (معاويه و شاميان) از يک سو بيعت مرا نپذيرفتيد و شکاف در صفوف مسلمانان ايجاد کرديد، از سوى ديگر از من مى خواهيد قاتلان عثمان را مجازات کنم. 📜اگر حکومت من را مى پذيريد چرا در آن داخل نمى شويد و اگر قبول نداريد چگونه چنين کارى را از من انتظار داريد؟ ↩️▪️اضافه بر اين، مسأله اى مثل مجازات قاتلان عثمان که در واقع طيف وسيع و گسترده اى بودند در صورتى امکان پذير است که حکومت اسلامى کاملا مقتدر و نيرومند باشد و اين کار در حالى که در برابر ما اسلحه کشيده ايد و آماده پيکار هستيد امکان ندارد. ↩️▪️مسأله شورش بر ضد عثمان و قتل او بر خلاف آنچه بعضى مى پندارند مسأله اى بسيار ريشه دار بود و جمعى از صحابه و گروه هاى محروم اجتماع با تمام قدرت در آن شرکت داشتند. ↩️▪️شاهد اين سخن مطلبى است که «دينورى» در اخبارالطوال نقل کرده است که معاويه نامه اى شيطنت آميز براى تشويق مردم به جنگ صفين نوشت و آن را با ابومسلم خولانى که به اصطلاح از عابدان اهل شام بود به امام فرستاد. ⬅️ *ادامه دارد...* *🌤اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج🌤* 📲 *جهت عضویت* 👇 خادمین امیرالمومنین(ع)( ٧ )👇 https://chat.whatsapp.com/DVaORLxzZt72LqBBdQMI0H 💠🔸🔹🔸💠 خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
🌴 *در ادامه... 👈 شرح نامه ۵۸* نهج‌البلاغه( شرح آیت الله مکارم شیرازی) 🌴 ✉️ از نامه هاى امام(عليه السلام) به اهالى (تمام) شهرهاست. 🔰 *ماجرای جنگ صفین از زبان امام* ↩️▪️ مضمون نامه اين بود که اگر قاتلان عثمان را به ما بسپارى و آنها را به قتل برسانيم حتماً با تو بيعت مى کنيم در غير اين صورت نزد ما چيزى جز شمشير نخواهى داشت و به خدا سوگند قاتلان عثمان را در دريا و صحرا تعقيب مى کنيم تا آنها را به قتل برسانيم يا خودمان در اين راه کشته شويم. 📜هنگامى که ابومسلم اين نامه را به امام رساند امام به مسجد آمد در حالى که مردم خبردار شده و حدود ده هزار نفر مسلح اجتماع کرده بودند و همه فرياد مى زدند: «کُلُّنا قَتَلَةُ عُثْمان; همه ما قاتلان عثمانيم» ↩️ و به همين دليل امام(عليه السلام) در خطبه 168 در پاسخ جمعى از صحابه که از او خواستند تکليف قاتلان عثمان را روشن سازد فرمود: 📜« برادران من! از آنچه شما مى دانيد من بى اطلاع نيستم; ولى چگونه مى توانم (در شرايط فعلى) قدرت بر اين کار را (مجازات قاتلان عثمان) به دست آورم؟ 📜 آنان (کسانى که بر عثمان شوريدند) همچنان بر قدرت و شوکت خويش باقى اند و (در حال حاضر) بر ما مسلّط اند و ما بر آن ها سلطه اى نداريم». ↩️▪️از اينجا روشن مى شود که معاويه با اطلاع از اين امور مى خواست مسأله بيعت کردن را به امر محال موکول کند; امرى که ظاهرش عوام فريبانه و باطنش نافرمانى شيطنت آميز بود. 💎🍃سپس امام(عليه السلام) در ادامه اين سخن پاسخ آنها را به اين دعوت مسالمت آميز و عاقلانه و منصفانه چنين بيان مى فرمايد: 📜«آنها گفتند: ما مى خواهيم اين درد را با دشمنى و جنگ درمان کنيم، آرى آنها (از پيشنهاد من درباره اقدام مسالمت آميز) سر باز زدند. ↩️▪️آرى نتيجه اين لجاجت و پافشارى بر مخالفت، روشن شدن آتش جنگ بى سابقه اى در اسلام بود که خون ده ها هزار نفر از مسلمانان در آن ريخته شد و در واقع فداى هوس هاى معاويه و يارانش شدند. 📜آن گاه امام در ادامه اين سخن مى فرمايد: «هنگامى که جنگ، دندانش را در بدن ما و آنها فرو برد 📜 به آنچه ما آنها را به سوى آن دعوت کرده بوديم پاسخ مثبت دادند. 📜(که جنگ را رها کنيم و به گفتوگو بنشينيم) ما نيز درخواست آنها را پذيرفتيم و به سوى آنچه از ما طلب کردند شتافتيم»; ↩️▪️اين سخن اشاره به زمانى است که آنها از جنگ خسته شدند و فريب هاى معاويه براى آنها آشکار شد و قرآن ها را بر سر نيزه ها کردند و از ما خواستند دست از جنگ برداريم و به حکم قرآن روى آوريم. 📜سپس مى افزايد: «(اين وضع ادامه داشت) تا اينکه حجت بر آنها روشن شد و عذرشان (براى جنگ که همان مطالبه خون عثمان بود) قطع گرديد (و پايان يافت)»; ⬅️ *ادامه دارد...* *🌤اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج🌤* 📲 *جهت عضویت* 👇 خادمین امیرالمومنین(ع)( ٧ )👇 https://chat.whatsapp.com/DVaORLxzZt72LqBBdQMI0H 💠🔸🔹🔸💠 خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
🌴 *در ادامه... 👈 شرح نامه ۵۸* نهج‌البلاغه( شرح آیت الله مکارم شیرازی) 🌴 ✉️ از نامه هاى امام(عليه السلام) به اهالى (تمام) شهرهاست. 🔰 *ماجرای جنگ صفین از زبان امام* 👌↩️ نکته مهم اين است که معاويه و اطرافيان و حاميانش براى حفظ منافع نامشروع خود در شام تبليغات زيادى بر ضد على(عليه السلام) و يارانش انجام داده بودند که آنها اهل نماز نيستند و براى قرآن احترامى نمى بينند و قاتلان اصلى عثمان را در ميان خود حفظ کرده اند و هدفشان پايمال کردن خون عثمان است. 🔰 باطل بودن اين تبليغات دروغين، در ميدان جنگ صفين تدريجاً آشکار شد; جنگى که حدود هيجده ماه به طول انجاميد. در اين مدت سخنان زيادى ميان آن ها رد و بدل شد و شاميان اعمال ياران على(عليه السلام) را مى ديدند که اهل نماز و راز و نياز شبانه با خدا هستند; 🔰 آب را معاويه بر روى لشکر على بسته بود; ولى به هنگام سلطه آن حضرت و يارانش بر آب مقابله به مثل نکردند و آب را به روى آنها گشودند، کسى از آنها نسبت به قتل عثمان اظهار شادى نمى کرد و مخصوصاً وقتى قتل عمار ياسر به دست لشکريان معاويه انجام شد و پيغمبر در حديث معروف خود فرموده بود: 💎🍃 «اى عمار تو را گروهى ظالم و طغيان گر مى کشند» اين نيز سندى براى حقانيت اميرمؤمنان و يارانش محسوب مى شد. حلقه آخر اين ماجرا اين بود که وقتى شاميان ناتوان شدند و فرياد بر آوردند که بر زن و فرزند ما رحم کنيد و دست از جنگ برداريد و داورى قرآن را بپذيريد، على و يارانش آن را پذيرفتند و به اين ترتيب حجت بر آنها تمام شد و در پيشگاه خدا عذرى نداشتند. 💎🍃امام(عليه السلام) در ادامه مى فرمايد: 📜 «کسانى که پايبند به اين حقايق بودند خداوند آنها را از هلاکت نجات داد و کسانى که لجاجت و پافشارى کردند پيمان شکنانى بودند که خدا پرده بر قلبشان افکنده بود و حوادث ناگوار بر سر آنها سايه انداخت»; ↩️▪️ اين تعبيرات اشاره به اين باشد که گروهى از لشکر شام بعد از آشکار شدن دورغ هاى معاويه و طرفداران او درباره على(عليه السلام) و سپاه آن حضرت، از معاويه بريدند و به لشکر امام پيوستند، هرچند گروه بيشترى لجاجت کردند و بر انحرافات خود پافشارى کردند. ↩️▪️شاهد اين سخن مطلبى است که در شرح خطبه 55 از شرح نهج البلاغه مرحوم علاّمه شوشترى نقل کرده ايم که فهرستى از نام کسانى را که در جنگ صفين به امام پيوستند ارائه مى دهد و از جماعتى از قاريان قرآن و افراد سرشناسى که از معاويه بريدند و به سوى امام آمدند سخن مى گويد. ↩️▪️به اين ترتيب امام(عليه السلام) با اين نامه کوتاه و در عين حال بسيار گويا حقايق مربوط به جنگ صفين را براى تمام کسانى که در بلاد مختلف اسلام مى زيستند بيان فرمود و با آنها اتمام حجت کرد و در واقع جلوى سم پاشى اطرافيان معاويه و طرفداران او را گرفت. *🌤اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج🌤* 📲 *جهت عضویت* 👇 خادمین امیرالمومنین(ع)( ٧ )👇 https://chat.whatsapp.com/DVaORLxzZt72LqBBdQMI0H 💠🔸🔹🔸💠 خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
❇️ *ادامه شرح دعای بیستم صحیفه سجادیه* 📝 *حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان* ✴️ *شرح فراز ۲۰ از دعای ۲۰ درخواست بهترین ها از خداوند* 💠 *دردهاى ظاهرى و باطنى و درمان آن‌* 🔰تك تك موجودات آفريدگار، صنعت و ظهور تام حق و نمايشگر نظام احسن هستند؛ زيرا همه ساخته و پرداخته دست قدرت اويند و درد و درمان همه آفريده‌ها در طبيعت آن نهفته است. 🔰تلخى‌هاى زندگى به ويژه امراض روحى و جسمى بى شمار است كه بروز آنها قابل پيش بينى نيست. مصلحت بشر گذشته از عافيت بدنى و مادى او در اين جهان، كسب يك سلسله از كمالات و فضيلت‌هايى است كه بايد در دنيا صورت بگيرد و انسان از اين مسير براى آينده خود آماده سازى مى‌كند. 🔰اگر ما دستورهاى پروردگار را در همه زندگى خود حاكم كنيم و حق تعالى را بر اين امور شاهد بدانيم، بدون ترديد در تهذيب و درمان معنوى خود گام مؤثّرى برداشته‌ايم؛ 🔰زيرا اگر بين اوضاع تشريعى و تكوينى زندگى انسان هماهنگى و همخوانى صورت بگيرد، هيچ اتفاقى به ضرر او نخواهد بود، بلكه هر گونه حادثه‌اى يا بلايى به سود او در دنيا و آخرت تمام مى‌شود و آدمى چون از اسباب و حكمت امور خبر ندارد، پس براى او خير و بركت است. 💠 امام صادق (عليه السلام) مى‌فرمايد: *خداوند عزيز و بزرگ فرمود: بنده مؤمن! خود را به هيچ كارى واندارم مگر اين كه براى او خير قرار دهم.* 🔰بنابراين همه آزمايش‌ها و دردهاى جسمى و روانى، خيرى از سوى حق تعالى است كه انسان دچار انحراف‌هاى اخلاقى و گناهان بزرگ نشود. 💠حضرت على (عليه السلام) در باب *تهذيب نفس* مى‌فرمايد: 💎 *سزاوار است كه مرد دردهاى دنياى خود را معالجه كند، همچنان كه بيمارا‌ن دردهاى خود را درمان مى‌كنند و از خواهش‌ها وخوشى‌هاى دنيا پرهيز كند، همچنان كه بيمار پرهيز كند.* 🔰بنابراين امام سجّاد (عليه السلام) همگان را به *شناخت درد و درمان* دعوت مى‌فرمايد: *هر كه درد خود را نشناسد؛ دوايش او را نابود سازد.* 🔰 *يعنى در اثر ناآشنايى با درد و درمان فطرى و طبيعى، درونى و ظاهرى به دنبال درد و علاج شيطانى يا حيوانى مى‌رود و نيازهاى خويش را با شهوات و مادّيات برآورده مى‌سازد و در پايان عمر هم مانند حيوانى كه در لجنزار دنيا و آلودگى‌هاى خود شناور زيسته است؛ زندگى را تمام مى‌كند.* 🔰مركز درمان‌هاى جسمى، طبيبان هستند كه با تشخيص علت مرض و دستور داروهاى شيميايى يا گياهى، ظاهر جسمى انسان را سلامتى مى‌بخشند، امّا مرجع بيمارى‌هاى باطنى و معنوى پيامبران و اولياى الهى هستند كه هر گاه روح و دل و عقل آدمى دچار زنگار يا آلودگى شوند؛ با ابزار ويژه، او را به راه حق راهنمايى‌ مى‌كنند و درون او را شفا مى‌بخشند. 🔰آن گاه كه حضرت سجّاد (عليه السلام) مى‌فرمايد: مرا به كار محكم و يقينى خودت درمان بنما، شايد اشاره به دردها و رنج‌هايى باشد كه از حادثه كربلا و اسارت و ناگوارى‌هاى سفر در روح و جسم ايشان باقى مانده است و يا بر اثر فشارهاى اجتماعى كه حكومت ستمگر بنى‌اميه پيش آورده، خاطر مبارك حضرت را آزرده ساخته است؛ پس حضرت درخواست درمان آن ناملايمات را مى‌نمايد. 🔰كدام بيمارى و رنجى براى امام معصوم دردناك‌تر از تهمت‌ها و اهانت‌هايى است كه به مقام عصمت و طهارت وارد گرديد و حقيقت آنان را نازيبا جلوه داد. امّا وجود شريف آنان در رفتار با ديگران همچو طبيبى حاذق بود كه همگان از كوچك و بزرگ و غلام و آزاده، همگى در زير سايه امن و لطف ايشان درمان حقيقى مى‌شدند. در روايت است: 🔰امام سجّاد (عليه السلام) غلام خود را سه بار براى كارى صدا زد ولى غلام اعتنايى به فرمان حضرت نكرد. غلام در بار سوم جواب داد، امام به او فرمود: اى پسرم! آيا صداى مرا نشنيدى؟ گفت: بلى. فرمود: چرا پاسخ مرا ندادى؟ گفت: از تو در امان هستم. امام فرمود: *سپاس خدايى را كه زير دست مرا از من آسوده خاطر قرار داد.* بنابراين امنيت روانى و روحى در مداواى درونى و بيرونى بسيار مؤثّر است. 🌴💎🌴💎🌴💎 📲 *جهت عضویت* 👇 خادمین امیرالمومنین(ع)( ٧ )👇 https://chat.whatsapp.com/DVaORLxzZt72LqBBdQMI0H 💠🔸🔹🔸💠 خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
❇️ *ادامه شرح دعای بیستم صحیفه سجادیه* 📝 *حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان* ✴️ *شرح فراز ۱۹ از دعای ۲۰* 💠 *كفايت از رنج و آزار بندگان‌* ✅در اين فرازها حضرت سجّاد (عليه السلام) با استفاده از كلماتى همچون «انْتَ»، «بِكَ» و«عِندَكَ»  *تنها پناه و دستگيره نجات انسان را، خداوند متعال معرفى كرده است* ؛زيرا مفهوم درخواست عافيت در برابر بلاها و عطاى نعمت بدون منت و دورى از عيب‌جويى و آزار مردم اين است كه خداوند مراقب ما باشد تا زندگى به ناهموارى نيفتد. چرا كه سرزنش مردم به هنگام درخواست از آنان به خوبى نمايان مى‌شود، پس انسان عاقبتِ اعتمادِ به خدا را درمى‌يابد. گشايش امور در اثر اعتماد به حضرت حق است. اگر كسى بخواهد كرامت‌ها و الطاف بزرگوارانه پروردگار را كه به خاطر توكّل و تقوا نصيب بندگان صالح خدا مى‌شود، گردآورى كند، بسيار حيرت‌انگيز و شگفتى آفرينش رب را مى‌رساند. ✅بنابراين به فرمايش حق، *خدا را در همه جا مى‌يابى* كه فرمود:⬇️ نور، ۳۹⬇️ 💠 *و كافران اعمالشان مانند سرابى در بيابانى مسطّح و صاف است كه تشنه، آن را [از دور] آب مى‌پندارد، تا وقتى كه به آن رسد آن را چيزى نيابد، و خدا را نزد اعمالش مى‌يابد كه حسابش را كامل و تمام مى‌دهد، و خدا حسابرسى سريع است.* ⛔دنياى مردم بر اثر بدزبانى و آزار روحى به تلخى و رنجش خاطر مى‌گذرد و در روز قيامت به خاطر گناه زبان، مورد كيفر قرار مى‌گيرند. 🛑 *براى آن كه تاحد ممكن وزر و وبال گناه زبان كاهش يابد، بايد موجبات هدايت و ارشاد مردم فراهم شود.* ⭕ زبان مهمترين ابزارى است كه اسباب آزار و اذيت مردم را پديد مى‌آورد، پس او را به هلاكت مى‌اندازد. 💠رسول الله (صلى الله عليه و آله) مى‌فرمايد:🔻 💎 *رهايى مؤمن از كيفر خداوند در نگه‌دارى زبان اوست.* 🔰بشر به طور طبيعى و غريزى به حبّ ذات علاقمند است؛ دوست دارد هميشه و همه جا مردم از او به خير و خوبى ياد كنند و هرگز نامش را به بدى و زشتى نبرند، امّا چه بايد كرد كه زبان آدمى كنترل و افسار ندارد. 💎پيامبران خداوند از گزند آزار زبانى و روحى و نسبت‌هاى دروغ و درگيرى‌هاى جسمى قوم خود مصونيّت نداشتند و همواره اهانت‌ها تا پايان عمرشان ادامه مى‌يافت. 💠ازجمله پيامبر اسلام (صلى الله عليه و آله) كه به فرمايش ايشان سخت‌ترين هجمه‌ها را تحمل كرده است مى‌فرمايد: *هيچ نبىّ به مانند من آزار و سختى نديده است.* 🔰بسيار خطرات و نقشه‌ها براى حضرت پديد آمد كه اگر عنايت و دست غيبى پروردگار نبود، اسلام از صفحه گيتى پاك مى‌شد وانسان‌هاى شرور و فاسد بر دنيا حكومت مى‌كردند. 🔰اين فشارها حتى درباره معصومان و اولياى الهى هم در ولايت و امامت ايشان ادامه يافت و با شدّت وحشيانه‌اى رفتار مى‌شد تاجايى كه در باب مذاهب و اعتقادات به ذات مقدس خداوند هم اهانت‌ها و پرسش‌هاى موهومى طرح گرديد. 🌴💎🌴💎🌴💎 📲 *جهت عضویت* 👇 خادمین امیرالمومنین(ع)( ٧ )👇 https://chat.whatsapp.com/DVaORLxzZt72LqBBdQMI0H 💠🔸🔹🔸💠 خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
:: حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم میفرمایند » لایَحِلُّ لِعَینٍ مُؤمِنَهٍ تَرَی اللهََّ یُعصَی فَتَطرِفَ حَتَّی تُغَیِّرَه « برای چشم با ایمانی که عصیان خداوند رامی بیند، روا نیست آن چشم به هم خورَد تا این که وضعیترا تغییر دهد. ) وسائل الشیعه،ج ۴١ ، ص ۴۶۰