eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
1.9هزار دنبال‌کننده
65.2هزار عکس
67.6هزار ویدیو
2.7هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 *در ادامه شرح 👈 خطبه ۲۱۰ نهج البلاغه آیت‌الله مکارم* ✴️ *احاديث ناسخ و منسوخ:* ✅ *«(ديگر از عوامل اختلاف حديث اين است که) کسى از رسول خدا(صلى الله عليه وآله) چيزى را شنيده است; امّا به صورت صحيح آن را به خاطر نسپرده و در آن اشتباه نموده، هر چند از روى علم و عمد به آن حضرت دروغ نبسته است.* ✅اين اشتباه کارى، گاه از سهل انگارى و تسامح و تساهل ناشى مى شود و گاه از عدم آگاهى به مفاهيم الفاظ و جمله و گاه به سبب اينکه انسان جايز الخطا و محل سهو و نسيان است. سبب آن هر چه باشد نتيجه آن يکى است و آن انتقال ناصحيح به ديگران است. 🔸مثلا در حديثى از عبدالله عمر مى خوانيم که پيغمبر خدا(صلى الله عليه وآله) فرمود: «إِنَّ الْمَيِّتَ لِيُعَذَّبُ بِبُکاءِ أَهْلِهِ عَلَيْهِ; ميت به سبب گريه بستگانش بر او عذاب مى شود». هنگامى که اين حديث به ابن عباس رسيد گفت عبدالله عمر در نقل حديث خطا کرده قضيه اين است که پيغمبراکرم(صلى الله عليه وآله) از کنار قبر يک يهودى مى گذشت فرمود: « خانواده او براى او گريه مى کنند در حالى که او در عذاب است». 🔰لذا *در علم درايه يکى از شرايط قبول حديث را ضابط بودن راوى شمرده اند که بايد هوشيار باشد، مطلب را خوب بگيرد و خوب منتقل کند.* 🔰اين نکته نيز قابل توجّه است که نقل به معنا را بسيارى از بزرگان علما مجاز شمرده اند; يعنى راوى مجبور نيست عين الفاظ را منتقل کند، بلکه مى تواند محتواى الفاظ را در قالب ديگرى بريزد و نقل کند و مى دانيم نقل به کلام کار ساده اى نيست و گاه راوى در نقل به معنا گرفتار خطا مى شود. ✅سپس در ادامه سخن مى فرمايد: *«اگر مسلمانان مى دانستند او در مورد آن حديث گرفتار اشتباه شده آن را از او نمى پذيرفتند و اگر خود او نيز مى دانست چنين است آن را رها مى کرد»;* 🔰بنابراين راوى در اينگونه موارد سوء نيّتى نداشته، هر چند کار او نادرست بوده و ممکن است ناخواسته سبب گمراهى گروهى گردد. 🔰بسيارى از چنين اشتباهاتى به سبب آن است که راوى صدر و ذيل روايت را نقل نمى کند و مفهوم جمله به واسطه آن دگرگون مى شود; مثلا در حديثى از امام على بن موسى الرضا(عليه السلام) مى خوانيم: کسى در محضرش عرض کرد مردم روايتى به اين مضمون از پيامبر(صلى الله عليه وآله) نقل مى کنند: 🌴 « خداوند آدم را به شکل خودش آفريد». امام فرمود: خداوند آنها را بکشد آغاز حديث را حذف کرده اند اصل حديث چنين است که پيامبر اکرم(صلى الله عليه وآله) از کنار دو نفر عبور کرد که به يکديگر دشنام مى دادند يکى به ديگرى گفت: خداوند صورت تو و صورت هر کس را شبيه توست سياه کند. 🌴 پيامبر فرمود: يا عَبْدَاللهِ لا تَقُلْ هذا لاِخيکَ فَإِنَّ اللهَ عَزَّ وَ جَلَّ خَلَقَ آدَمَ عَلى صُورَتِهِ; *اى بنده خدا اين سخن را به برادرت مگو، زيرا خداوند آدم را هم شبيه او آفريد (در واقع تو به همه انسانها از آدم گرفته تا آخر دشنام مى دهى).* 🌴💎🌴💎🌴💎 خادمین امیرالمومنین(ع)(۵)👇 https://chat.whatsapp.com/JwbgQIvzEeG0I4Fm9uIJmT خادمین امیرالمومنین(ع)(۶)👇 https://chat.whatsapp.com/EwB2NTu5EdF77l2lCbeIVN خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
📚 *در ادامه 👈 شرح خطبه نهج البلاغه (آیت الله مکارم)* ✳️آنگاه امام(عليه السلام) درباره گروه سوم از راويان اخبار، مى فرمايد: 💎«سوم کسى است که حديثى از پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) شنيده که در آن به چيزى امر فرموده، سپس (در حديث ديگرى) از آن نهى کرده در حالى که آن شنونده از اين با خبر نبوده (که حکم اوّل نسخ شده و حکم ناسخ جاى آن را گرفته است) يا از پيغمبر(صلى الله عليه وآله) نهى درباره چيزى شنيده است که بعداً به آن امر فرموده، در حالى که اين شخص (از حکم دوم) آگاه نشده است. به اين ترتيب در حقيقت اين شخص منسوخ را فرا گرفته و حفظ کرده; ولى ناسخ را حفظ نکرده است»; ✅ *مسئله نسخ از مسائل مسلّم اسلامى است که به طور محدود در احکامى در اصل نزول قرآن صورت گرفته است;* يعنى در آغاز، حکمى براى زمان محدودى نازل شده سپس اين حکم برداشته شده و حکم لازم و پايدار به جاى آن نشسته است; مثلا مسلمانان در آغاز ظهور اسلام مأمور بودند به سوى بيت المقدس نماز گزارند اين امر در دوران اقامت پيامبر در مکّه و کمى بعد در مدينه نيز ادامه داشت. 🌴اين حکم ـ شايد به اين دليل که کعبه در آن زمان به بتکده اى تبديل شده بود ـ هنگامى که پيغمبر اکرم پايه هاى توحيد را محکم ساخت نسخ شد و همه مسلمانان درسال دوم بعداز هجرتِ پيامبر مأمور شدند به سوى کعبه نماز بخوانند. 💎همين معنا در روايات پيامبر(صلى الله عليه وآله) نيز جارى است; گاه پيامبر حکمى را بيان مى فرمود که در واقع موقت بود; ولى زمان آن بيان نمى شد. 🌴 سپس اين حکم منسوخ مى شد و حکم دائمى جاى آن را مى گرفت; مثلا پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) در حديثى فرمود: *« من شما را از سه چيز نهى کرده بودم (و اکنون به شما مى گويم انجام دهيد) شما را از زيارت قبور نهى کرده بودم اکنون مى گويم به زيارت قبور برويد و شما را از بيرون بردن گوشتهاى قربانى (در ايّام حج) از منا بعد از سه روز نهى کرده بودم (اشاره به اينکه همه بايد در آنجا مصرف شود) اکنون مى گويم هم از آنها گوشتها بخوريد و هم ذخيره کنيد (و به بيرون از منا ببريد) و قبلا شما را از «نبيذ» نهى مى کردم الان مى گويم: نبيذ حلال است; ولى هر مسکرى حرام است»* 🌴منظور از *نبيذ حلال* اين است که *مسلمانان هنگامى که وارد مدينه شدند عدّه اى به خاطر سردى آب مدينه گرفتار ناراحتى مزاج شدند، پيامبر اکرم دستور داد در ظرف هاى ذخيره آب مقدارى خرما بيندازند تا سردى آب برطرف شود و چنين کردند ولى به مقدارى نبود که خرما تخمير و آب مبدّل به شراب شود و لذا در ذيل روايت مى فرمايد: «هر مسکرى حرام است».* 📚وسائل الشيعه، ج 10، باب 41 از ابواب ذبح، ح 7 . 💠بنابراين کسى مى تواند اخبار صحيح پيامبر را نقل کند که احاطه کاملى به همه احاديث داشته باشد; ناسخ و منسوخ را بشناسد و هر يک را در جايگاه خود جاى دهد. 💎موضوع عام و خاص نيز همچون ناسخ و منسوخ است به اين ترتيب که گاهى حکم عامى گفته مى شود که شامل همه افراد است; مثلا در حديثى از پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) نقل شده است: «النّاسُ مُسَلَّطُونَ عَلى أَمْوالِهِمْ; مردم بر اموال خويش سلطه کامل دارند» 📙 ولى در جاى ديگر مى فرمايد: «لا ضَرَرَ وَ لا ضِرارَ في الاِْسْلامِ; هيچ کس حق ندارد ضرر و زيانى به عمد يا به غير عمد به ديگرى برساند» ✳️به اين ترتيب سلطه بر اموال محدود به جايى مى شود که موجب ضرر و زيانى به ديگران نباشد. 🔸در پايان اين بخش امام(عليه السلام) مى فرمايد: «اگر او (کسى که حکم منسوخ را نقل مى کند) مى دانست آنچه را شنيده است نسخ شده آن را رها مى ساخت و اگر مسلمانان هنگامى که آن حکم را از وى شنيدند مى دانستند نسخ شده است آن را ترک مى کردند»; ✅به اين ترتيب، بخشى از اختلاف اخبار از عدم احاطه به روايات ناسخ و منسوخ پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) نشأت مى گيرد بى آنکه سوء نيّتى از سوى راويان در کار باشد. 🌴💎🌴💎🌴💎 خادمین امیرالمومنین(ع)(۵)👇 https://chat.whatsapp.com/JwbgQIvzEeG0I4Fm9uIJmT خادمین امیرالمومنین(ع)(۶)👇 https://chat.whatsapp.com/EwB2NTu5EdF77l2lCbeIVN خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
🌴 *در ادامه شرح خطبه ۲۱۰ نهج البلاغه( آیت الله مکارم)* ✴️ *حافظان واقعى حديث:* 💎امام(عليه السلام) در اين بخش از خطبه، گروه چهارم از راويان حديث را عنوان مى کند، کسانى که بر صراط مستقيم راه مى روند و ناقلان آثار و اخبار پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) و پيشوايان معصوم(عليه السلام) به طور صحيح و دقيق هستند و گفتارشان مايه اعتماد و روشنى بخش فضاى احکام دين است. 💎مى فرمايد: «چهارمين شخص کسى است که نه دروغ به خدا بسته، نه بر پيامبرش (و به طور کلى) او همواره دروغ را به سبب خوف از خدا و تعظيم پيامبر دشمن مى دارد»; ✅به اين ترتيب نخستين سرچشمه تضاد اخبار که دروغ عمدى بر خدا و پيامبر و جعل حديث است، از وجود آنها برچيده شده به گونه اى که پرهيز از دروغ گفتن جزء ذات آنها گشته و خوف خدا و تعظيم پيغمبر(صلى الله عليه وآله) دروغ را در نظرشان منفور و مبغوض ساخته است. 🌴به اين ترتيب منشأ ديگرى از اختلاف احاديث که همان سهل انگارى راويان است از وجود آنها برچيده، شده است. 💎سپس حضرت يکى ديگر از ويژگيهاى راويان صادق و آگاه را بيان مى فرمايد: «او ناسخ را حفظ کرده و به آن عمل مى کند و از منسوخ آگاه است و از آن دورى مى گزيند، و... 🌴اين تعبير پرمعنا اشاره به اين است که راويان صادق داراى احاطه فراوان به اخبار مختلفند; ناسخ و منسوخ و عام و خاص و محکم و متشابه را به خوبى مى شناسند و هر يک را در جايگاه مناسب خود قرار مى دهند تا گرفتار تناقض و خطا نشوند. 🌴اين گفتار امام(عليه السلام) درباره بررسى سرچشمه هاى اختلاف احاديث، تنها يک درس خاص مربوط به حديث نيست، بلکه درسى مهم تر و فراگيرتر به ما مى آموزد و آن اينکه براى برطرف کردن نابسامانيها هميشه بايد به سراغ ريشه ها رفت و عوامل تأثيرگذار را شناخت وگرنه هرگونه اصلاحى جنبه سطحى و زودگذر دارد. ✅سپس امام(عليه السلام) به يکى ديگر از عوامل اختلاف احاديث که در واقع مباحث گذشته را تکميل مى کند اشاره مى کند و آن اختلاف استعداد اصحاب رسول خدا(صلى الله عليه وآله) در فراگيرى احاديث و تفسير و فهم معناى آنهاست، 🌴منظور از خاص و عام در عبارت بالا خاص و عام مصطلح در علم اصول و فقه، نيست، بلکه خاص و عام لغوى مراد است; يعنى حکمى که مخصوص مورد معينى بوده و حکمى که جنبه عمومى داشته مثلا در بعضى از روايات آمده است که مسلمانان بعد از سال «حديبيه»; يعنى سال هفتم هجرت که مسلمانان طبق قرارداد با مشرکان براى انجام مناسک عمره به مکّه آمدند، پيغمبر(صلى الله عليه وآله) به اصحابش دستور داد هنگام طواف با سرعت دور خانه خدا بگردند (تا مشرکان که ناظران صحنه بودند مرعوب قدرت و چابکى مسلمانان شوند)(4) در حالى که اين دستور يک سنّت ثابت و عمومى نبود. 🌴در کلمات قصار نهج البلاغه نيز آمده است که از امام(عليه السلام) درباره اين حديث پيغمبر(صلى الله عليه وآله) سؤال شد که فرموده است: «غَيِّرُوا الشَّيْبَ وَ لا تَشَبَّهُوا بِالْيَهُودِ; محاسن سفيد خود را رنگ کنيد و شبيه يهود نباشيد». ✅امام فرمود: «(اين حکمى خاص است) زمانى پيامبر(صلى الله عليه وآله) اين دستور را داد که مسلمانان در اقليّت بودند، امّا اکنون که اسلام گسترش يافته مردان مخيرند که محاسن خود را رنگ کنند يا نکنند». 🌴💎🌴💎🌴💎 خادمین امیرالمومنین(ع)(۵)👇 https://chat.whatsapp.com/JwbgQIvzEeG0I4Fm9uIJmT خادمین امیرالمومنین(ع)(۶)👇 https://chat.whatsapp.com/EwB2NTu5EdF77l2lCbeIVN خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
📚 *در ادامه 👈 شرح خطبه ۲۱۰ نهج البلاغه( آیت الله مکارم)* 🌴آنگاه امام(عليه السلام) در ادامه اين سخن به يکى ديگر از مشکلات مربوط به نقل احاديث مى پردازد و آن اينکه: 🌴 *«چنان نبود که همه صحابه رسول خدا(صلى الله عليه وآله) از او پرسش کنند و مسائل مختلف را جويا شوند تا آنجا که عدّه اى دوست مى داشتند مرد عرب يا سؤال کننده اى تازه وارد بيايد و مطلبى از آن حضرت بپرسد تا آنها جواب آن را بشنوند و فرا گيرند»;* 🌴ظاهر اين است که اين عبارت اشاره به گروهى از اصحاب دارد که زياد اهل تحقيق و جستجوگرى نبودند و ابتکار طرح سؤالات مختلف درباره اصول و فروع دين نداشتند و همين سبب مى شد که از ناسخ و منسوخ و عام و خاص و محکم و متشابه و مجمل و مبيّن، سؤال نکنند و از مسائل مختلف به طور شفّاف آگاهى نيابند; ولى اگر تازه واردى پيدا مى شد و مسئله جديدى طرح مى کرد و پاسخ شايان توجّهى مى شنيد از آن استقبال مى کردند. 🌴بعضى از شارحان، جمله بالا را چنين تفسير کرده اند که گروهى از صحابه به لحاظ ابهّت و عظمت پيامبر و يا اينکه سؤالهاى متعدّد شايد حمل بر بى ادبى شود، از طرح سؤال خوددارى مى کردند. ✅ولى اين احتمال با جمله هايى که بعد در مورد على(عليه السلام) آمده است سازگار نيست، زيرا امام(عليه السلام) در ادامه سخن چنين مى فرمايد: «من (اين گونه نبودم، بلکه) هر چه از خاطرم مى گذشت از آن حضرت مى پرسيدم و حفظ مى کردم (به همين دليل چيزى از فروع و اصول اسلام بر من مخفى نماند)»; 🌴و اگر مى بينيم امام(عليه السلام) چنان بود که براى هر سؤالى پاسخى آماده داشت افزون بر امدادهاى الهى و الهامات درونى هوش و استعداد فوق العاده خدا داد، ملازمت با پيامبر در ساليان دراز و روح پرسشگرى او از همه چيز سبب احاطه کامل بر تمام مسائل اسلامى بود. 🌴سرانجام در پايان خطبه مى فرمايد: «اين است جهات مختلفى که مردم در احاديث دارند و علل اختلاف رواياتشان» 🌴در بعضى از منابع اسلامى از جمله کتاب کافى جمله هاى گوياى ديگرى نيز در ذيل اين خطبه آمده، از جمله اينکه امام(عليه السلام) مى فرمايد: 🌴 « من همه روز يک بار بر پيامبر اکرم(صلى الله عليه وآله) وارد مى شدم و همچنين هر شب، و به من اجازه مى داد هر جا باشد همراه او باشم و اصحاب رسول خدا(صلى الله عليه وآله) مى دانند که او اين اجازه را به هيچ کس جز من نمى داد... 💎و لذا هيچ آيه اى از قرآن بر رسول خدا(صلى الله عليه وآله) نازل نشد مگر اينکه بر من قرائت کرد و آن را بر من خواند و به من خط خود آن را نوشتم و تأويل و تفسير و ناسخ و منسوخ و محکم و متشابه و خاص و عام آن را به من آموخت و از خدا خواست که قدرت فهم و درک و حفظ آن را به من عطا کند... ✅ و چيزى از حلال و حرام و امر و نهى مربوط به گذشته و آينده و دستوراتى که بر انبياى پيشين درباره اطاعت و معصيت نازل شده بود نبود مگر اينکه همه را به من تعليم داد و آن را حفظ کردم و حتى يک حرف آن را فراموش ننمودم. سپس دست خود را بر سينه من نهاد و دعا کرد که خداوند قلب مرا پر از علم و فهم و دانش و نور کند». 🌴💎🌴💎🌴💎 خادمین امیرالمومنین(ع)(۵)👇 https://chat.whatsapp.com/JwbgQIvzEeG0I4Fm9uIJmT خادمین امیرالمومنین(ع)(۶)👇 https://chat.whatsapp.com/EwB2NTu5EdF77l2lCbeIVN خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
❇️ *در ادامه شرح دعای 44 صحیفه سجادیه* ⬇️ 💥 *توجّه به اعضاء و جوارح* 💎🍃 *حضرت برخی از جوارح را نام بردند که ما حسّاس بشویم،* حدّاقل حواسِ ما در ماه مبارک رمضان به آن‌ها باشد که ما *با گوش و چشم خود گناه نکنیم،* و با بطونِ خود… یعنی *شکمِ خود را از حرام نگه‌داریم.* 💥 *اهمیّتِ لقمه* 💥 *گاهی یک لقمه‌ی حرام باعث می‌شود که انسان چهل روز از توفیقاتِ الهی محروم بشود* 💎🍃و گاهی یک لقمه‌ی حرام بکلّی انسان را از چشمِ خدای متعال و اولیای خدا می‌اندازد، و لقمه‌ی شبهه‌ناک هم انسان را از انواع خوبی‌ها محروم می‌سازد. 💎 *🍃این‌هایی که مالِ یتیم را می‌خورند درواقع در حالِ پُر کردنِ شکمِ خود از آتش هستند.* 💎🍃 *مالِ امام زمان ارواحنا فداه خوردن،* *خمسِ* مال ندادن، ندادنِ *حقوقِ فرزندانِ حضرت فاطمه زهرا* سلام الله علیها «تعرّض کردن» است، همین آتش خوردن است. 💥 *مراقبت از زبان* *حضرت علی (ع) :* 💎🍃زبان یک عضوِ کوچکی است اما از نظرِ جرم خیلی بزرگ و سنگین است، روایت دارد که اعضاء و جوارحِ ما هر روز به زبان التماس می‌کنند و می‌گویند که برای ما بلا درست نکن، زبانِ سرخ سرِ سبز را می‌دهد بر باد. 📗مرقاه المفاتیح شرح مشکاه المصابیح، جلد ۷، صفحه 3039 💎🍃این زبان در پاکیِ همه‌ی اعضاء و زندگی و همچنین در آلودگی و افتادنِ در آتشِ جهنّم نقش دارد. 💥 *برای خدا کار کنیم* 💎🍃خدایا! ما را کمک کن که اگر چیزی را بعنوانِ تکلیف و وظیفه بعهده می‌گیریم، آنچه را که انجام می‌دهیم ثواب داشته باشد، کارِ بی‌ثواب از ما سر نزند. 💥 *یعنی تمامِ کارهای ما برای رضای تو باشد،* 💎🍃خدایا! ما را کمک کن که ما هر کاری انجام می‌دهیم با تقوا باشد، همه‌ی کارهای ما ما را از بدی‌ها دور کند. 💎🍃 *باطنِ کار مهم‌تر از ظاهرِ کار است، آن هم بی‌ریا بودن است، آن نیّتِ خالصِ بنده‌ی خدای متعال است* 🌸🍃🌸🍃🌸🍃 خادمین امیرالمومنین(ع)(۵)👇 https://chat.whatsapp.com/JwbgQIvzEeG0I4Fm9uIJmT خادمین امیرالمومنین(ع)(۶)👇 https://chat.whatsapp.com/EwB2NTu5EdF77l2lCbeIVN خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
❇️ *در ادامه شرح دعای 44 صحیفه سجادیه* ⬇️ 💥 *خطری به نامِ «ریا»* 💎🍃 *ریا شرکِ خفی است،* ریا جزوِ خطرناک‌ترین گناهان است که خود را نشان نمی‌دهد، 💎🍃اینکه *ظاهر و باطن با هم ناهمگون باشد* ، اینکه گفتار و رفتار یکی نباشد *جزوِ آفت‌های بسیار مهم* برای عمومِ مردم است، خصوصاً برای علما. 💥 *مسئله‌ی تحصیل و نگه‌داشتنِ اخلاص* 💎🍃همه‌ی مردم در هلاکت هستند و روز قیامت راهی برای نجات ندارند مگر اینکه معرفت و علمِ به احکام و معارف پیدا کنند. 💎🍃آیا هر کسی مسئله‌ فرا گرفت، اخلاق فرا گرفت، اعتقادات فرا گرفت اهلِ نجات است؟ فرمودند: نه! این‌ها هم در هلاکت هستند مگر اینکه اهلِ عمل باشند. 💎🍃اهلِ علم و اهلِ عمل هم در هلاکت هستند، در نابودی هستند، در خطرِ سقوطِ در قعرِ جهنّم هستند، مگر آن‌هایی که مخلص و بی‌ریا هستند. 💎🍃کسانی که اخلاص داشته باشند اهلِ نجات هستند. تازه خودِ مخلص هم در خطرِ بزرگی است، چون نگه‌داشتن کارِ بسیار مشکلی است. 💎🍃 می‌بینید گاهی انسان کاری را با اخلاص انجام می‌دهد اما بعد خودپسندی به سراغِ او می‌آید و خود را می‌پسندد یا بعداً اینجا و آنجا اظهار می‌کند و اجرِ خود را کم می‌کند و آن عمل را به تدریج نابود می‌کند، یا بر کسی منّتی می‌گذارد، 💎🍃لذا اخلاص اکسیر است و تحصیلِ آن فقط از جانبِ خدای متعال است که ممکن است به بنده داده بشود، باید انسان التماس کند، نگه داشتنِ آن مشکل‌تر از مسئله‌ی تحصیلِ درجه‌ی اخلاص هست. 💥 *بدبختِ دنیا و آخرت نشویم* 💎🍃آن چیزی که خدای متعال از ما خواسته است، این است که ما بندگی کنیم نه اینکه به خواسته دیگران عمل کنیم 💎🍃کسانی که به خواسته دیگران عمل کند، واقعاً بدبختِ دنیا و آخرت هستند، چون دنیا دوامی ندارد، خیلی زود عمر آب می‌شود و بر باد می‌رود و انسان به آنجا می‌رود و می‌بیند نه نمازی دارد، نه روزه‌ای دارد و نه هیچ چیزی! 💥 *ماه مبارک رمضان روزه تمرینِ اخلاص است،* 🌸🍃🌸🍃🌸🍃 خادمین امیرالمومنین(ع)(۵)👇 https://chat.whatsapp.com/JwbgQIvzEeG0I4Fm9uIJmT خادمین امیرالمومنین(ع)(۶)👇 https://chat.whatsapp.com/EwB2NTu5EdF77l2lCbeIVN خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
سخنران مشهور فلسفی.pdf
3.96M
❇️ منبرهای جذاب سخنران مشهور و معمای عکس‌های منتشر شده ساواک ✅ یادداشتی درباره مستند سخنران مشهور در سالروز درگذشت مرحوم فلسفی 🔴 دکتر محمد لطفی‌زاده / منبر اینترنتی ❌ اصل یادداشت در سایت عماریار منتشر شده است
لائم ادراری مرتبط با بزرگ‌شدن پروستات را احساس‌می‌کنند، مهم است که به‌کاهش مصرف الکل توجه‌کنند.👎 👈مصرف مایعات را افزایش‌دهید. 👈مایعات را به‌آرامی بنوشید. 👈ورزش به‌فعالیت منظم ماهیچه‌ها کمک‌می‌کند. 👈مردان بالای ۵۰ سال باید از تمرینات پرفشار، مانند دویدن، بپرهیزند. این‌فشار به‌زانوها واردمی‌شود. 👈دوچرخه‌سواری خبر بدی برای پروستات است. 👈 پیاده‌روی سریع را توصیه‌می‌کنیم. 👈مردانی که مدت طولانی‌تر می‌نشینند، بیشتر درمعرض علائم پروستات هستند. 👈 ساعت‌های طولانی ننشینید. تا جایی‌که می توانید قدم‌بزنید. 👈 روی صندلی‌های راحت بنشینید. 👈اگر لازم است ساعت‌های طولانی بنشینید، یک‌صندلی زین تقسیم‌شده توصیه‌می‌کنیم. ✍️مردان باید از پوشیدن لباس‌زیر تنگ جداً خودداری‌کنند. این‌نوع لباس‌ها گردش خون را در اطراف کشاله‌ی ران تأثیرمی‌گذارد و کمی آن را گرم‌تر می‌کند. 👈 لباس قابل تنفس بدن بپوشید. 🤔از کشیدن سیگار خودداری‌کنید. 🤔سیگار رگ‌ها را تحت تأثیر قرارمی‌دهد و گردش خون در اطراف کشاله‌ی ران را تحت تأثیر قرار‌می‌دهد. 👎👈 رابطه‌ی جنسی منظم، برای پروستات خوب است. 👎👈 تاکیدمی‌شود: 👈 مقاربت جنسی، برای بهبود بیماری پروستات بسیاراهمیت دارد. 👈 غده‌ی پروستات مردان به‌گونه‌ای طراحی‌شده، که باید محتوای آن به‌طور مرتب خالی‌شود. 👌توصیه:🤏 ✍️پروفسور چن هورین، مدیر اجرایی بیمارستان نظامی، می‌گوید: "تکه‌های لیموترش در یک‌لیوان آب گرم، ممکن است تا آخر عمر شما را نجات‌دهد." 👈 خوردن لیموهای گرم می‌تواند سلول‌های سرطانی را ازبین‌ببرد! 👈لیمو را به‌سه قسمت برش‌دهید و در یک‌فنجان قرار‌دهید، سپس آب داغ برآن اضافه‌کنید ، تا آن‌را به "آب قلیایی" تبدیل‌کند، هرروز آن‌‌را بنوشید. مطمئناً برای همه مفید خواهدبود. لیموهای داغ می‌توانند یک‌بار دیگر داروی ضد سرطان را آزادکنند. آب لیموی داغ بر روی تومورهای سرطانی، درمان همه‌‌ی انواع سرطان را نشان‌داده‌است. یکم. درمان با این‌عصاره، فقط سلول‌های بدخیم را ازبین‌می‌برد و سلول‌های سالم را تحت تأثیر قرارنمی‌‌دهد. دوم. اسیدها و مونو کربوکسیلیک اسید موجود در آب و لیمو می‌تواند فشار خون بالا را تنظیم‌کند، و از شریان‌های باریک محافظت‌کنند؛ گردش خون را تنظیم‌می‌کند و خطر لخته‌شدن خون را کاهش‌می‌دهد. نکته: 👈 انسانیت ایجاب می‌کند که پس از خواندن‌ مطالب مفید و حافظ سلامتی، برای دیگران هم بفرستیم، تا بتوانند از سلامتی شخصی خود مراقبت‌کنند. سلامتی شما آرزوی ماست. پس اگر آقا هستید، برای دوستان خود بفرستید؛