نقی رحمانی:
✅💐 ﺑﭽﻪ ﮐﻪ ﺑﻮﺩیم ﺍﺯمون ﻣﯿﭙــﺮﺳﯿﺪﻥ :
🧔🧕پدرت رو ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺩﻭﺱ
ﺩﺍﺭﯼ ﯾﺎ ﻣـﺎدرت رﻮ !؟
میگفتیم : ﻫﺮ ﺩﻭﺗﺎﺷﻮﻧﻮ
💠ﺍﺻﺮﺍﺭﻣﯿﮑﺮﺩﻥ ﻭﻣﯿﮕﻔﺘﻦ ﻧﻪ!!
ﯾﮑﯽ ﺭﻭ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﯼ !!
ﺍﻭﻥ ﯾﮑﯽ ﮐﺪﻭﻣﻪ⁉️
ماﻫﻢ ﺑﺎﺷﺮﻡ ﻭﺯﯾﺮﻟﺒﯽ میگفتیم :
🧕ﻣﺎدرم رو !!!
🧔ﺑﯿــﭽﺎﺭﻩ ﭘﺪﺭ ! ﻟﺒــﺨﻨﺪتلخی
ﻣﯿﺰﺩ ﻭ ...ﺷﺎﯾﺪ ﻫﻢ ﺧﺠﺎﻟﺖ
ﻣﻴﻜﺸﻴﺪ ﺟﻠــﻮﯼ ﻫﻤﻪ !!!
✅ ﺍﻣّﺎﺍلآﻥ ﻣﯿﻔﻬﻤﯿﻢ ﭘـﺪﺭﭼﻘﺪﺭ
ﺯﺣﻤﺖ ﻣﯿﮑﺸﯿﺪﻭﺧﺴﺘﻪ ﻣﻴﺸﺪﺗــﺎ
ﺯﻥ ﻭ بچش ﺯﻧﺪﮔــﯽ ﺧﻮﺑﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷــﻦ ...
ﮔﺎﻫﯽﺩﻟﻢ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪﺑﮕﻮﯾﻢ،،،،
🧔ای پدر بهترازجانم
ﺑﺎﺵ ﺣﺘّﯽ ﺍﮔﺮﻣﻦ ﺩﯾﮕﺮﻧﺒﺎﺷﻢ.
📚کاش سوره ای به نام "پدر"
بود که این گونه آغاز میشد :
قسم بر پینه ی دستانت، که بوی نان میدهد و قسم بر چشمان همیشه نگرانت...قسم بربغض فروخورده ات
که شانه ی کوه را لرزاند و قسم بر غربتت،،وقتی هیچ بهشتی زیر پایت نیست ...
🤲ﺳﻼﻣﺘﯽ ﻫﺮﭼﯽ ﻓﺮﺷﺘﻪ ای بنام
ﭘـــــــﺪﺭ
زنده بادهمه ی پدران درقید حیات
و شادباد روح تمامی پدران عزیز
سفر کرده...
🤲آمین یارب العالمین🤲
🌹روزپدر🧔ومردمبارک🌹
🧔 پدر چون خوب و
🧕مادرنازنینه
👩🚒خواهرهم👨💼برادر
میوه روی زمینه
👥ای عزیزان قدرِ
یکدیگربدونید
⚰ که آخرجای ما
زیرزمینه!!!!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 یک نفر مبتلا به امیکرون کل بستگان را در یک میهمانی مبتلا می کند
💢 وزير بهداشت در حاشیه جلسه هیئت دولت:
✅ خانوادهها از حضور در مراسم غیر ضروری خودداری کنند
#واکسن_میزنم
#برای_هم_بمانیم
1_1463406546.mp3
12.8M
"سه روایت از زندگی شهید سید حسین علم الهدی"
قسمت2
کتاب "سه روایت از یک مرد" نوشته محمد رضا بایرامی شامل خاطرات و داستانهایی از دلاور خوزستان و حماسه ساز هویزه "شهید سید حسین علم الهدی" است.
هم چنان که از اسم کتاب پیداست، سه نفر از کسانی که ارتباط مستقیمی با این شهید داشته اند، به روایت ایشان از دریچه نگاه خود پرداخته اند.
روایت اول، روایت «روح الله معبر» شکنجه گر معروف ساواک در شهر اهواز می باشد که به مبارزات شهید علم الهدی در سال های قبل از انقلاب و تعقیب و گریزی که با ساواک داشته می پردازد.
روایت دوم ، روایت یکی از نزدیک ترین یاران شهید علم الهدی که از حوالی سقوط رژیم ستم شاهی با ایشان بوده اند، می باشد. این روایت از ابتدای تحرکات مرزی عراق در سال ۵۹ آغاز و با شهادت سید حسین علم الهدی و اسارت این رزمنده، به پایان می رسد.
روایت سوم، روایت کوتاهی از زبان یکی از ملازمان شهید علم الهدی با نام حسن است که در ابتدا به قاچاق در مرز کشور اشتغال داشته و سپس از چگونگی آشنایی با شهید و جذب او به تشکیلات سپاه هویزه میپردازد.
شهید سید حسین علم الهدی (۱۳۳۸-۱۳۵۹ ش) در دوران قبل از انقلاب از مبارزین فعال علیه رژیم پهلوی بود و پس از انقلاب و در دوران جنگ تحمیلی هم به مبارزه بر علیه دشمن ادامه داد. شهید علم الهدی در ۱۶ دی ماه ۱۳۵۹ در منطقه هویزه به همراه ۶۰ تن از برادران پاسدار، در محاصره ۴۰ تانک دشمن قرار می گیرند. پس از ساعاتی مبارزه، بر اثر اتمام مهمات و تشنگی و گرسنگی یکی یکی به شهادت می رسند که آخرین آنها شهید حسین علم الهدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بچهها خیر دنیا، خیر آخرت می خواهید
هوای پدراتون را داشته باشید💐💐💐
پدر مثل خودکار میمونه✅✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸در روز پدر به کعبه سر باید زد
💗بـر بام نجـف دوباره پر باید زد
🌸در حسرت بوسه بر ضریـح مولا
💗صد بوسه به دستان پدر باید زد
🖌حمدان مقدم
🧡✨میلاد یعسوب الدین امام المتقین فاتح خیبر ,اسد اللّه الغالب حضرت ابوتراب امیر المومنین علی بن ابی طالب علیه السلام و همچنین روز پدر را به همه ی شما عزیزان تبریک عرض میکنیم.
*ا✿ ✵• ° ✸• ° ✵﷽✵ ° •✸ ° •✵ ✿*
📣 *قابل توجه مخاطبین بزرگوار و محترم*
💠 به لطف ایزد منان و با همراهی شما بزرگواران الحمدالله مرحله سوم نهج البلاغه را سپری می کنیم
🔶 *لازم به توضیح است که هدف ما در مرحله اول و دوم ختم نهج البلاغه آشنایی با متن این کتاب مهم و به نوعی فراموش شده بود که به مدت ۱۹٢ و ۲۴۰ روز گذراندیم*
⚠️ اما با توجه به اینکه هدف اصلی ایجاد این گروه، توجه به عمق مطالب این کتاب ارزشمند است
↩️ *لذا برای فهم و درک بهتر از آن در مرحله سوم به شرح و تفسیر این موضوعات پرداخته و لذا به این سبب زمان ختم، طولانی تر از مراحل قبل خواهد شد.*
👈 در ادامه
🤲 از خداوند منان خواهانیم ما را در مطالعه و به کار گیری این مطالب ارزشمند در زندگی، یاری کند تا حداقل به اندازه نمک غذا از آن بهره و استفاده ببریم.
انشاءالله
*ا┄┅══✼🍃🌟🍃✼══┅┄*
خطبه ۱۷۶ بند ۴ و ۵.m4a
4.47M
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم
📣 مرحله سوم ختم نهج البلاغه
🔸سهم روز صد و هشتاد و هفتم
📔 خطبه ۱۷۶ بند ۴ و ۵
📣 صوت نهج البلاغه
📣📣🌿🌹﷽🌹🌿📣📣
📣 مرحله سوم ختم نهج البلاغه
🔸 سهم روز صد و هشتاد و هفتم
📔 خطبه ۱۷۶ بند ۴ و ۵
4⃣ ضرورت كنترل زبان
🔻 سپس مواظب باشيد که اخلاق نيکو را در هم نشکنيد و به رفتار ناپسند مبدّل نسازيد. زبان و دل را هماهنگ کنيد. انسان بايد زبانش را حفظ کند، زيرا همانا اين زبان سرکش صاحب خود را به هلاکت می اندازد. به خدا سوگند! پرهيزکاری رانديده ام که تقوا برای او سودمند باشد، مگر آنکه زبان خويش را حفظ کرده بود و همانا زبان مؤمن در پسِ قلب او و قلب منافق از پَسِ زبانِ اوست. زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنی گويد، نخست می انديشد، اگر نيک بود اظهار می دارد و چنانچه ناپسند بود، پنهانش می کند، در حالیکه منافق آنچه بر زبانش آمد می گويد و نمی داند چه به سود او و چه حرفی بر ضرر اوست؟ و پيامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) فرمود: «ايمان بنده ای استوار نگردد تا دل او استوار شود و دل استوار نشود تا زبان استوار گردد.» پس هرکس از شما بتواند خدا را در حالی ملاقات کند که دستش از خون و اموال مسلمانان پاک و زبانش از عِرض و آبروی مردم سالم ماند، بايد چنين کند.
5⃣ پرهيز از بدعتها
ای بندگان خدا! آگاه باشيد! مؤمن کسی است که حلال خدا را هم اکنون حلال و حرام خدا را هم اکنون حرام بشمارد و آنچه را مردم با بدعت ها تغيير دادند، چيزی از حرام را حلال نمی کند زيرا حلال همان است که خدا حلال کرده و حرام همان چيزی است که خدا حرام شمرده است. پس شما در امور و حوادث روزگار تجربه آموختيد و از تاريخ گذشتگان پند گرفتيد، مَثَل ها برای شما زده اند و به امری آشکار دعوت شده ايد، جز ناشنوايان کسی ادّعای نشنيدن حق را ندارد و جز کوران و کوردلان کسی ادّعای نديدن واقعيّت ها را نمی کند. آن کس که از آزمايش ها و تجربه های خدادادی سودی نبرد، از هيچ پند و اندرزی سود نخواهد برد و کوته فکری دامنگير او خواهد شد، تا آنجا که بد را خوب و خوب را بد می نگرد. و همانا مردم دو دسته اند: گروهی پيرو شريعت و دين و برخی بدعت گذارند که از طرف خدا دليلی از سنّت پيامبر(صلی الله علیه و آله) و نوری از براهين حق ندارند.
┄┄┅┅✿❀🌿🌸🌿❀✿┅┅┄┄
صحیفه دعای ۴۹ بند ۸ تا ۱۳.m4a
7.62M
🌸 بسم الله الرحمن الرحیم
📣 مرحله دوم ختم صحیفه سجادیه
🔸سهم روز صد و هفتاد و هفتم
📔 دعای ۴۹ از بند ۸ تا ۱۳
📣 صوت صحیفه سجادیه
ُ┅┅✿❀✨ *﷽* ✨❀✿┅┅
📣 مرحله دوم ختم صحیفه سجادیه
🔸 سهم روز صد و هفتاد و هفتم
📔 ادامه دعای ۴۹ از بند ۸ تا ۱۳
🤲 دعای دفع دشمنان
(۸) وَ كَمْ مِنْ ظَنٍّ حَسَنٍ حَقَّقْتَ، وَ عَدَمٍ جَبَرْتَ، وَ صَرْعَةٍ أَنْعَشْتَ، وَ مَسْكَنَةٍ حَوَّلْتَ.
🍀و چه بسیار حسن ظن ها و گمان های نیک که (درباره من) محقق ساختی، و فقر و نیازمندی مراجبران کردی، و چه بسیار لغزش ها و افتادن ها که بلندم کردی، و فقر و بیچارگی ام را (به بی نیازی و ثروت) تغییر دادی.
(۹) كُلُّ ذَلِكَ إِنْعَاماً وَ تَطَوُّلًا مِنْكَ، وَ فِي جَمِيعِهِ انْهِمَاكاً مِنِّي عَلَى مَعَاصِيكَ، لَمْ تَمْنَعْكَ إِسَاءَتِي عَنْ إِتْمَامِ إِحْسَانِكَ، وَ لَا حَجَرَنِي ذَلِكَ عَنِ ارْتِكَابِ مَسَاخِطِكَ، لَا تُسْأَلُ عَمَّا تَفْعَلُ.
🍀همه اینها، انعام و احسان از جانب توست، و من در همه این موارد غرق در نافرمانی تو بودم، اما رفتار و کردار بد من تو را از کامل کردن احسانت باز نداشت، ولی آن همه لطف و احسانت مرا از موجبات خشمت باز نداشت، و تو در آن چه انجام می دهی بازخواست نمی شوی.
(۱۰) وَ لَقَدْ سُئِلْتَ فَأَعْطَيْتَ، وَ لَمْ تُسْأَلْ فَابْتَدَأْتَ، وَ اسْتُمِيحَ فَضْلُكَ فَمَا أَكْدَيْتَ، أَبَيْتَ- يَا مَوْلَايَ- إِلَّا إِحْسَاناً وَ امْتِنَاناً وَ تَطَوُّلًا وَ إِنْعَاماً، وَ أَبَيْتُ إِلَّا تَقَحُّماً لِحُرُمَاتِكَ، وَ تَعَدِّياً لِحُدُودِكَ، وَ غَفْلَةً عَنْ وَعِيدِكَ، فَلَكَ الْحَمْدُ- إِلَهِي- مِنْ مُقْتَدِرٍ لَا يُغْلَبُ، وَ ذِي أَنَاةٍ لَا يَعْجَلُ.
🍀و هرگاه از تو خواسته شد عطا کردی، و هرگاه درخواستی نبود تو خود (بخشش را) آغاز نمودی، و چون از فضل و احسانت چیزی طلب شد کم و اندک عطا نکردی،
ای مولای من! از هر کار امتناع می کنی، مگر از احسان و محبت و مرحمت و بخشش، و من خودداری می کنم، مگر از سقوط و فرو رفتن در محرّمات تو، و تجاوز از حدود و احکامت، و بی خبری و غفلت ورزیدن از تهدیدت،
پس ای خدای من، حمد و ستایش مخصوص توست، قدرتمندی که هیچ گاه شکست نمی خورد، و مهلت دهندهای که (در عذاب نمودن) هرگز شتاب نمی کند.
(۱۱) هَذَا مَقَامُ مَنِ اعْتَرَفَ بِسُبُوغِ النِّعَمِ، وَ قَابَلَهَا بِالتَّقْصِيرِ، وَ شَهِدَ عَلَى نَفْسِهِ بِالتَّضْيِيعِ.
🍀این جایگاه و مقام کسی است که به فراوانی نعمت ها اعتراف نموده است، و در برابر آن نعمت ها کوتاهی کرده، و بر ضد خودش شهادت می دهد که آنها را ضایع و تباه ساخته است.
(۱۲) اللَّهُمَّ فَإِنِّي أَتَقَرَّبُ إِلَيْكَ بِالْمُحَمَّدِيَّةِ الرَّفِيعَةِ، وَ الْعَلَوِيَّةِ الْبَيْضَاءِ، وَ أَتَوَجَّهُ إِلَيْكَ بِهِمَا أَنْ تُعِيذَنِي مِنْ شَرِّ كَذَا وَ كَذَا، فَإِنَّ ذَلِكَ لَا يَضِيقُ عَلَيْكَ فِي وُجْدِكَ، وَ لَا يَتَكَأَّدُكَ فِي قُدْرَتِكَ وَ أَنْتَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
🍀پروردگارا! به مقام رفیع و بلند محمّدی، و رتبه درخشان علوی، به تو تقرّب و نزدیکی می جویم، و به واسطه آن دو بزرگوار، به تو روی می آورم تا مرا از شرّ فلان و فلان پناه دهی، زیرا این کار با وجود توانگری ات تو را به سختی نمی اندازد، و با وجود قدرت و توانایی ات تو را به رنج و زحمت نمی افکند، و تو بر همه چیز توانایی.
(۱۳) فَهَبْ لِي- يَا إِلَهِي- مِنْ رَحْمَتِكَ وَ دَوَامِ تَوْفِيقِكَ مَا أَتَّخِذُهُ سُلَّماً أَعْرُجُ بِهِ إِلَى رِضْوَانِكَ، وَ آمَنُ بِهِ مِنْ عِقَابِكَ، يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.
🍀پس ای خدای من! از رحمت و دوام توفیق خود آنقدر به من ارزانی دار تا آن را نردبان ترقّی برای رسیدن به رضا و خشنودی ات قرار دهم، و بدین وسیله از عقوبت و عذاب تو ایمن گردم، ای مهربان ترین مهربانان.
🌷🌿🍃🌴🍃🌿🌷
ُ┄┅✿❀✨ *﷽* ✨❀✿┅┄
💎 *در ادامه شرح🍀 دعای 🍀49 صحیفه 🍀سجادیه*
✴️ *حسادت و حسرت*
❇️ *هنگامى كه نعمتى به انسانی مىرسد چهار حالت روانى در او پديدار مىشود:*
🟨1_ *اين حالت را غبطه مىنامند.*
🟡آرزو كند همانگونه كه ديگران دارند او هم داشته باشد،
🟡 اين *حالى نيكو و در خور ستايش است*
🟡 زيرا انسان را به تلاش وا مىدارد.
🟩 2_ *اين حالت را ايثار مىگويند.*
🟢 آرزو مىكند؛ ديگران در نعمت باشند.
🟢 هر چند خودش در محروميّت و كمبود باشد.
🟢و حتی آنچه را از نعمتهاى جسمى و مادى بهرهمند است در اختيار ديگران بگذارد.
🟢 *اين از مهمترين صفات برجسته انسانى است.*
🟧 3_ *اين حالت را بخل مىگويند.*
🟠 آرزو مىكند خودش داراى آن نعمت شود و ديگران از آن محروم بمانند.
🟠 در اين حال انسان همه چيز را براى خود مىخواهد و از محروميّت ديگران لذّت مىبرد.
🟥 4_ *اين حالت ناپسند را حسادت مىنامند.*
🔴 آرزو مىكند آن نعمت از ديگران گرفته شود.
🔴و براى اين آرزو، كوشش فراوانى هم مىكند. 🔴بىآنكه فايده سازندهاى براى خود داشته باشد.
🔻🔻
❇️ *انسان بايد از شرّ اين بيمارى روانى به خداوند منّان پناه برد؛*
❇️ زيرا حسادت دارويى به غير از پناه بردن به خدا ندارد.
❇️ *زیرا كه دين و شرف و آسايش خود را در اين راه فدا مىكند.*
❇️ *حسادت در ميان همه شرور، برجستهترين شرّ است؛*
❇️ زيرا حسود نقشهها و حيلههايى را به كار مىبرد.
🔻🔻🔻🔻
🔻 *حسادت در روايات* 🔻
💎 *در اين زمينه حضرت على عليه السلام مىفرمايد:*
⭐ *حسادت مرض خطرناكى است* كه جز با ⭐ *هلاكت حسود يا مرگ* رشك برده شده، از بين نمىرود.
⭐ *حسدورزى و رشك نسبت به مؤمنان*
⭐و مسلمانان *از وساوس شيطانى*
⭐و *پوششى بس بزرگ، ميان خدا و بنده*
⭐است و سرانجام به كفر و شرك مىانجامد.
💎 *در روايتى امام صادق عليه السلام درباره پايههاى كفر و فساد مىفرمايد:*
⭐⭐⭐ *اصول و ريشههاى كفر در سه چيز است:*
1️⃣🔴 *حرص* 2️⃣🟡 *تكبّر* 3️⃣🟠 *حسد*
🔴 *حرص سبب شد كه آدم از درخت ممنوع بخورد.*
🟡 *غرور سبب شد كه ابليس از فرمان خدا سرپيچى كند.*
🟠 *حسادت، سبب شد كه يكى* از فرزندان آدم، ديگرى را نابود سازد.
🔻 *و نيز فرمود:*
⭕ *اصل حسد و* رشك در افراد *از تاريكى قلب* و كوردلى
⭕ *و از انكار نعمتهاى خدا*
⭕ سرچشمه مىگيرد.
⭕و *اين دو، دو بال كفر هستند،*
☘️💠☘️💠☘️
📲 *جهت عضویت* 👇
خادمین امیرالمومنین(ع)(۶)👇
https://chat.whatsapp.com/EwB2NTu5EdF77l2lCbeIVN
🍃🍃🍃🍃
خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇
http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
ُ┄┅✿❀✨ *﷽* ✨❀✿┅┄
💎 *در ادامه شرح🍀 دعای 🍀49 صحیفه 🍀سجادیه*
✴️ *حسادت و حسرت*
❇️ *از نظر معنوى*
*حسد نشانه كمبود شخصيّت*
و نادانى و كوتاه فكرى و *ضعف ايمان است*
❇️ و چون حسود در *واقع خود را ناتوانتر* از آن مىبيند كه به مقام محسود و بالاتر از آن برسد،
❇️ كوشش مىكند محسود را به عقب برگرداند.
❇️ و به خدا اعتراض مىكند.
⭐⭐ و به مرور زمان بدگمانى او به خدا و حكمت و عدالت او بيشتر مىشود و *همين حالت او را از وادى ايمان بيرون مىكشد.*
🟥 *انگيزههاى حسادت*
🔻
علماى اخلاق و معرفت؛
💎 *انگيزههاى اصلى حسد را در هفت خصلت برشمردهاند:*
🟥1- *خباثت درون و خساست نفس:*
از اين كه خير و بركتى به بندگان خدا برسد و مردمان به پيشرفت و آسايش دست يابند؛ يا در رحمتى گشوده شود تا اندوه و مشكلات مردم برطرف شود و شادى و سرور به همگان وارد شود؛ متنفّر است.
🟧 2- *دشمنى و كينه:*
او هر گاه ديگران را در بلا و گرفتارى ببيند؛ شادمان مىگردد.
🟩 3- *جاهطلبى و مقامپرستى:*
او پيوسته از مردم انتظار دارد كه وى را ممتاز و برتر بدانند و اگر بداند كسى در آن سوى گيتى با او رقابت مىكند، سخت نگران مىشود و خواهان نابودى و شكست او مىشود
🟦 4- *خوف زوال آرزوها:*
چون ترس از دست رفتن جايگاه خود يا خواستههايش به سبب ديگران را دارد مانند: محبّت و احترام نزد پدر و مادر يا دو همسر نزد شوهر يا زرنگى شريك نزد شريك او و ... پس براى از بين بردن اين حالت به اسباب تلافى متوسّل مىشود.
🟨 5- *كوچك شمردن:*
از رسيدن به مقام مالى يا درجه معنوى ديگرى بر او گران مىآيد و براى كوبيدن و تحقير مقام او در بين جامعه، از هيچ كوششى دريغ نمىكند.
🟨 6- *غرور و نخوت:*
چنين كسى كه بينش او خود برتر بينى است؛
انتظار دارد همه افراد مطيع و نوكر او باشند،
🟥 7- *عجب و خودبينى:*
محسود در نظر حسود اندك و پست شمرده مىشود، ولى مقام و منزلت او در نظرش بزرگ و ارجمند باشد،
⭕🟢⭕🟢⭕🟢⭕
📲 *جهت عضویت* 👇
خادمین امیرالمومنین(ع)(۶)👇
https://chat.whatsapp.com/EwB2NTu5EdF77l2lCbeIVN
🍃🍃🍃🍃
خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇
http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin