دلیل اربعین.mp3
9.76M
#صوت | #باز_نشر
🔹آیا پیادهروی اربعین، اساس و ریشهای در اسلام دارد؟
🔹 دلایل مشروعیت آن چیست؟
🔹آیا خود اهل بیت در ایجاد و استمرار زیارت اربعین، نقشی داشتهاند؟
🔹 چرا شیعیان، تنها برای امام حسین(ع) مراسم اربعین میگیرند یا پیاده روی فقط برای امام حسین(ع) است؟
👤 حجت الاسلام غلامرضا پیوندی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#اربعین
#شبهات_اربعین
نگره نئوداروینیسم در تعارض تصادف تکاملی و فاعلیت خداوند.mp3
23.17M
#صوت | #نشست
🎧نگره نئوداروینیسم در تعارض تصادف تکاملی و فاعلیت خداوند
👤 دکتر حمیدرضا شاکرین
⬅️جریانات مقابل تکامل
⬅️ویژگی نئوداروینیسم؛ طبیعتگرایانه تکاملی
⬅️معانی تصادف در زیستشناسی
⬅️پاسخهایی برای پیشبینی ناپذیری
⬅️کدام یک از معانی تصادف با فاعلیت خداوند تعارض دارد؟
📚 #فلسفه_علم | #تخصصی
پروژه جدید نهاد ثروت برای بازگشت به قدرت.mp3
6.41M
حجاب بدن.mp3
11.3M
اربعین نهایی 1.mp3
7.05M
#اختصاصی | #پادکست
🔰 حکمتانه | شماره 114
📻بازنمایی امر قدسی در نمادهای اربیعن: بخش اول
🔸 ما در جهانی از نمادها زندگی میکنیم و جهانی از نمادها در بین ما زندگی میکنند. به عبارتی فهم نماد و کشف و شهود نمادین، ما را در یک نوع جهان معنوی قرار میدهد. البته نماد وجود ندارد مگر برای کسی یا جمعی که در بعضی جنبهها هم ذات هستند.
🔻شما را دعوت به شنیدن این پادکست میکنیم.
🗞سردبیر: دانیال بصیر
📝پژوهشگر: نسیم کاهیرده، عفت دماوندی
🎙گوینده:سجاد اکبری
🎨گرافیک: الیاس فلاحتی
📽کاری از تیم تولید فکرت
📎 شماره 113 حکمتانه را اینجا بشنوید.
#اربعین
#نماد
#امام_حسین
کسانی که شما را مى آزارند مانند کاغذ سمباده هستند!!
آنها شما را می خراشند و آزار میدهند، اما در نهايت شما صيقلى و براق خواهيد شد و آنها مُستهلک و فرسوده...
May 11
انسانشناسی 26.mp3
9.78M
#باز_نشر | #درس_گفتار
📻انسان شناسی
💠جلسه بیست و ششم
🎙دکتر صفدر الهی راد
🔸مسئله چنین است که از یکسو متدیّنان، باور به وجود خدای قادر، عالم و خیرخواه مطلق دارند و از سوی دیگر وجود بسیاری از رنجها و شرها در جهان را نمیتوان کتمان کرد.
🔸حال اگر خدایی وجود دارد که قدرت مطلق را دارا میباشد؛ پس چرا این خدا مانع از پدید آمدن «رنجها»، «سختیها» و «شرور» برای انسانها و حیوانات نمیشود؟
♻️جلسه بیست و پنجم
#انسان_شناسی
#رنج
#شر
✨﷽✨
#پندانه
🔴آرزوهای پس از مرگ
✍9 آرزویی که انسان بعد از مرگ میکند و در قرآن ذکر شده است:
1⃣ يَا لَيْتَنِیٖ كُنْتُ تُرَابًا؛
ﺍی ﮐﺎﺵ خاک میبودم.
(ﺳﻮﺭه نبأ، آیه 40)
2⃣ يَا لَيْتَنِي قَدَّمْتُ لِحَيَاتِیٖ؛
ﺍی ﮐﺎﺵ برای آخرت خود چیزی پیش میفرستادم.(سوره فجر، آیه 24)
3⃣ يَا لَيْتَنِیٖ لَمْ أُوتَ كِتَابِيَهْ؛
ﺍی ﮐﺎﺵ نامه اعمالم برایم داده نمیشد.
(ﺳﻮﺭه حاﻗﺔ، آیه 25)
4⃣ يَا وَيْلَتَىٰ لَيْتَنِیٖ لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِيلًا؛
ﺍی ﮐﺎﺵ فلان انسان را به دوستی نمیگرفتم.
(ﺳﻮﺭه فرﻗﺎﻥ، آیه 28)
5⃣ يَا لَيْتَنَا أَطَعْنَا اللَّهَ وَأَطَعْنَا الرَّسُولَ؛
ﺍی ﮐﺎﺵ فرمانبرداری الله و رسولش صلی الله علیه و آله و سلم را میکردیم.
(ﺳﻮﺭه أﺣﺰﺍﺏ، آیه 66)
6⃣ يَا لَيْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِيلًا؛
ﺍی ﮐﺎﺵ راه و روش رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم را تعقیب میکردم.
(ﺳﻮﺭه فرﻗﺎﻥ، آیه 27)
7⃣ يَا لَيْتَنِیٖ كُنتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزًا عَظِيمً؛
ﺍی ﮐﺎﺵ من هم با آنها میبودم، حال کامیابی بزرگ حاصل میکردم.
(ﺳﻮﺭه نساء، آیه 73)
8⃣ يَا لَيْتَنِیٖ لَمْ أُشْرِكْ بِرَبِّی أَحَدًا؛
ﺍی ﮐﺎﺵ با رب خود کسی را شریک نمیآوردم.
(ﺳﻮﺭه کهف، آیه 42)
9⃣ يَا لَيْتَنَا نُرَدُّ وَلَا نُكَذِّبَ بِآيَاتِ رَبِّنَا وَنَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِين؛
ﺍی ﮐﺎﺵ راهی پیدا شود که دوباره به دنیا برگردیم و نشانیهای رب خود را انکار نکنیم و از جمله مؤمنین شویم.
(ﺳﻮﺭه أﻧﻌﺎﻡ، آیه 27)
اینها آرزوهایی هستند که انسان بعد از مرگ دارد در حالیکه در آن زمان، دیگر فرصتی برای جبران وجود ندارد؛ پس امروز به فکر باشیم.
والعاقبه للمتقین
🔴تکنیک های مقابله با پرخاشگری کودکان
✍نسبت به پرخاشگری کودک عکسالعمل فوری نشان دهید
بهترین رفتار با کودک پرخاشگر این است که وقتی فرزندتان را در حال پرخاشگری میبینید فورا او را متوقف کرده و پیامدهای رفتارش را به او گوشزد کنید. این که صبر کنید تا برای بار سوم برادرش را بزند و بعد بگویید: «این رفتار درستی نیست! بسه!» تاثیری نخواهد داشت.
حتی میتوانید کودک را برای مدت کوتاهی از موقعیت خارج کنید به طور مثال برای یک کودک پیش دبستانی، 3یا 4 دقیقه کافی است. برای یک کودک بزرگتر، با صلاحدید روانشناس فرزندتان میتوانید در پاسخ به طغیانهای پرخاشگرانه، امتیازی را برای او کم یا حذف کنید. مثلا: وقت تلویزیون دیدنش کاهش یابد یا پول توجیبی یک هفتهاش قطع شود. دادن بازخورد به این دلیل است که او رفتار خود را با پیامد آن مرتبط کند و بفهمد که اگر ضربه بزند یا فریاد بکشد، ممکن است چیزی را که دوست دارد از دست بدهد.
✨درباره رفتار پرخاشگرانه کودک با او صحبت کنید
یکی از درست ترین شیوهها در رفتار با کودک پرخاشگر این است که با او ، درباره علت پرخاشگریاش صحبت کنید. اجازه دهید فرزندتان کمی آرام شود سپس با آرامش درباره آن چه اتفاق افتاده حرف بزنید. بهترین زمان برای انجام این تکنیک در زمینه رفتار با کودک پرخاشگر، پس از آرام شدن او و قبل از این است که همه چیز را فراموش کند. این زمان در حالت ایدئال، 30 دقیقه تا 1 ساعت بعد از رخ دادن پرخاشگری کودک است. از او بپرسید که آیا میتواند توضیح دهد که چه چیزی باعث طغیان او شده است. مثلا: «فکر میکنی چرا اینقدر از دست دوستت عصبانی شدی؟»
به کودک توضیح دهید که عصبانی شدن کاملا طبیعی است، اما هل دادن، ضربه زدن، لگد زدن یا گاز گرفتن، مورد تایید شما نیست. اگر فرزندتان نمیخواهد این موضوع را با شما در میان بگذارد، ممکن است با یک حیوان خانگی، عروسک یا دوست خیالی خود احساس راحتی کند. در این صورت شما میتوانید این تکنیک را به وسیله یک بازی نمادین همراه با عروسکها یا حیوانات اجرا کنید.
✨در هر مرحله کنترل پرخاشگری، کودک را تشویق کنید
یک جدول مخصوص روی یخچال یا روی دیوار اتاق خواب کودک بزنید و زمانی که موفق شد عصبانیتش را کنترل کند، با یک برچسب رنگی به او جایزه بدهید. حدود 2/5 تا 3 سالگی بهترین سن برای استفاده از این روش در برخورد با کودک پرخاشگر است. در این سن، برخی از کودکان شروع به درک مفهوم پاداش میکنند و احتمالا با چیزی به سادگی یک برچسب انگیزه میگیرند. همچنین به رفتار خوب بچهها پاداش دهید، همیشه هدیه و جایزه لازم نیست. تعریف و تمجید به تنهایی قدرتمند هستند. روی اهداف مالی یا مادی تمرکز نکنید. در عوض، جوایزی مانند نیم ساعت وقت ویژه برای بازی کردن با دوستانش، در نظر گرفتن یک حق انتخاب ویژه در مورد شام خانواده یا فیلمی که در شب خانواده قصد دارند تماشا کنند، از جمله راهکارهای موثر در زمینه رفتار با کودک پرخاشگر است