فلسفه حقوق 28.mp3
32.29M
#صوت | #درس_گفتار
🎧 فلسفه حقوق
💠جلسه بیست و هشتم
👤دکتر محمدرضا کدخدایی
💠حقوق بشر غربی به دلیل مشتمل بودن بر آموزههای اومانیستی و سکولار و تأکید بر اندیشه «خویشتن مالکی»، «نادیده انگاشتن مبدا جهان هستی» و «لذت گرایی»، هویت واقعی انسان را نادیده گرفته و درنتیجه موضوع فضیلت و کرامت ارزشی انسان را که از مهمترین تعالیم ادیان الاهی و بخصوص دین اسلام محسوب میشود، به گوشه انزوا رانده یا مورد تفسیرهای انحراف آمیز قرار داده است.
♻️جلسه بیست و هفتم
#حقوق_بشر
#فلسفه_حقوق
#قانون
مکتب تربیتی شهید صدر.mp3
20.36M
#صوت | #نشست
🎧 مکتب تربیتی شهید صدر
👤 آیتالله ملک زاده
🔰مکتب شهیدصدر دارای ابعاد و جوانب گوناگونی است و به تمام رشته های معارف اسلامی وانسانی می پردازد و تنها به علومی مانند فقه و اصول اکتفا نکرده است اگر چه عرصه فقه واصول عرصه اصلی و گسترده موفقیت ها و ابتکارات علمی ایشان محسوب می شود.
🗓 ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
نقد هرمنوتیک گادامر-.mp3
44.32M
#صوت | #نشست
🎧 نقد هرمنوتیک فلسفی گادامر
👤 حجتالاسلام دکتر عبدالله محمدی
💠هرمنوتیک ابتدا به مجموعه قواعد تفسیر متن مقدّس میپرداخت، ولی طولی نکشید که قدم به حوزه فلسفی نهاد، تا آنجا که در اواخر قرن بیستم، بحث غالب فلسفه غرب گردید. شناخت دورههای هرمنوتیکی و تفاوت نحلههای متعدد هرمنوتیکی کمک زیادی به فهم مقصود طرّاحان آن میکند.
#فلسفه_دین #فلسفه_دین_اسلامی #هرمنوتیک #منطق_فهم_دین
tadbir by nazir (1).mp3
4.37M
فقه و چالش.mp3
5.87M
بخش دو.منهایی.mp3
6.51M
#اختصاصی | #پادکست
🔰 حکمتانه | شماره 121
📻سازمان ملل و نقد عملکرد آن: بخش دوم
🔹سازمان ملل علاوه بر حفظ صلح و امنیت بینالملل با توجه به موقعیت حساس یمن، نسبت به حق تعیین سرنوشت ملت در یمن هم مسئولیت داشت. اما در قطعنامههای گوناگون مشاهده میشه که تجاوز آل سعود رو نادیده و چشم به روی جنایات جنگی و نسل کشی در این سرزمین بست.
🔻شما را دعوت به شنیدن این پادکست میکنیم.
🗞سردبیر: دانیال بصیر
📝پژوهشگر: میلاد پورعسگری
🎙گوینده:خانم خواجهوند
🎨گرافیک: الیاس فلاحتی
📽کاری از تیم تولید فکرت
📎 شماره 120 حکمتانه را اینجا بشنوید.
#سازمان_ملل
#آمریکا
#اسرائیل
فلسفه حقوق 29.mp3
9.04M
#صوت | #درس_گفتار
🎧 فلسفه حقوق
💠جلسه بیست و نه
👤دکتر محمدرضا کدخدایی
💠 ازآنجاکه حقوق بشر به انسانبودن انسان مربوط میشود و جز انسانبودن دیگر هیچ وصف و عنوانی در آن لحاظ نمیشود، میتوان ویژگیهای طبیعیبودن، اخلاقیبودن، مهمبودن، تساوی، جهانشمولی و بدیهیبودن را برای آن اثبات و توجیه کرد؛ اما برخی ویژگیهای دیگر مانند سلبناپذیری، مطلقبودن، مرتبطبودن، وابستگی و تقسیمناپذیری بهدلیل اشکالاتی که بر آنها وارد است، بهصورت کلی نمیتوانند درست و توجیهپذیر باشند بلکه تنها در معنا و تفسیر خاصی قابل تبیین و توجیه خواهند بود.
♻️جلسه بیست و هشت
#حقوق_بشر
#فلسفه_حقوق
#قانون
مسئولان.mp3
34.03M
اجتهاد.mp3
6.26M
طلب علم.mp3
4.22M
#صوت | #باز_نشر
🎧طلب علم تا مکتبشناسیِ محقّقانه
👤آیتالله جوادی آملی:
🔸«اينقدر از عالِم شدن فاصله نگيريم.اگر كسی گفت همين مقدار سواد برای من بس است «كفی به جهلاً»این روایات ائمه سلام الله علیه است.
🔸فرمودند: در جهلِ ما چه حوزوی چه دانشگاهی همين بس كه ما بگوييم فارغ التحصيل شديم؛باور كنيم كه ملاّ شدن و استاد شدن گناه نيست...
🗓 درس اخلاق؛ ٩٢/۵/٣١
صوت استاد حاجی کاظم.mp3
42.76M
28.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#اختصاصی | #پادکست
🔰 حکمتانه | شماره 121
📻سازمان ملل و نقد عملکرد آن: بخش دوم
🔹سازمان ملل علاوه بر حفظ صلح و امنیت بینالملل با توجه به موقعیت حساس یمن، نسبت به حق تعیین سرنوشت ملت در یمن هم مسئولیت داشت. اما در قطعنامههای گوناگون مشاهده میشه که تجاوز آل سعود رو نادیده و چشم به روی جنایات جنگی و نسل کشی در این سرزمین بست.
🔻شما را دعوت به شنیدن این پادکست میکنیم.
🗞سردبیر: دانیال بصیر
📝پژوهشگر: میلاد پورعسگری
🎙گوینده:خانم خواجهوند
🎨گرافیک: الیاس فلاحتی
📽کاری از تیم تولید فکرت
📎 شماره 120 حکمتانه را اینجا بشنوید.
#سازمان_ملل
#آمریکا
#اسرائیل
پروانه در چراغانی - زندگینامه حسین خرازی - مرجان فولادوند.pdf
387.8K
═•☆✦𑁍❧📚📖❧𑁍✦☆
📕 عنوان کتاب :#پروانه_در_چراغانی
#قصه_فرماندهان_(۵)
✍️ نویسنده : مرجان فولادوند
📚 ناشر : #نشر_شاهد
✨ موضوع : #زندگینامه بر اساس زندگی شهید حسین خرازی
📄 تعداد صفحات : ۶۶ صفحه
.
🌺🌺🌺🌺🌺
@tofirmo
چه کسی ماشه را خواهد کشید - غلامعلی پیچک - رحیم مخدومی.pdf
302.8K
═•☆✦𑁍❧📚📖❧𑁍✦☆
📕 عنوان کتاب :#چه_کسی_ماشه_را_خواهد_کشید
#قصه_فرماندهان_(۱۲)
✍️ نویسنده : رحیم مخدومی
📚 ناشر : #نشر_شاهد
✨ موضوع : #زندگینامه بر اساس زندگی شهید غلامعلی پیچک
📄 تعداد صفحات : ۵۰ صفحه
.
🌺🌺🌺🌺🌺
@tofirmo
34.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ببینید مرتضی خدامی اعجوبه بابلسری چگونه همه را متحیر کرد😳
آقامرتضی خدامی حافظ کل قرآن و نهج البلاغه وحافظ شعر کامل سعدی و حافظ و مولانا و صحیفه سجادیه و ده ها کتاب شعر عربی و...اینگونه مهارت دارد درحالی که معصوم نیست پس تمامان معصوم ما که جامع همه علوم وقرآن ناطق هستند در چه جایگاه عظیمی هسنتد .💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 فیلم از تمرین تانکی ست یمنی با تانک تی 80
از تانک ها تا پرنده هایی که حالا بعد از سالها پنهان ماندن در یمن دوباره به کار گرفته شدهاند، تا موشک ها و پهپاد ها و بی سرنشین ها
یمنی همه چیز به دست آورد تا یک ارتش قدرتمند شود.
منتها به آموزش هم نیاز داشت.
باید خداقوت گفت به آنهایی که کتاب های آموزشی برای کار با این تسلیحات را به یمن رساندند...........
.
🌺🌺🌺🌺🌺
@tofirmo
⭕️ امپراتور رسانهای غرب و کارویژه سر کار گذاشتن!
امیرحسین ثابتی، پژوهشگر سیاسی:
🔹آزادی، آزادی بیان و... در همه جای دنیا محدود است و مشروط به خطوط قرمز کاملاً مشخص. البته جنس خط قرمزها فرق دارد!
🔹پلیس لندن اخیراً آگهی داده که تصویر فلان زن را شناسایی و به پلیس معرفی کنید! به چه جرمی؟ چون پلاکاردی را در دست داشته که تصویر مردهای برهنه شده فلسطینی توسط اسرائیل را با تصویر برهنه شدن یهودیان توسط ارتش نازی کنار هم گذاشته و زیرش نوشته تفاوت را پیدا کنید!
🔻متن کامل این مطلب را فردا در روزنامه ایران بخوانید
🔘 irannewspaper.ir
⭕️ جزئیات فساد چای دبش که ۹ ماه پیش در صداوسیما گفته شد، چیست؟
🔹رئیسجمهور در همایش روز گذشته اشاره کرد که درباره پرونده چای دبش، دولت از ۹ ماه قبل نسبت به کشف، شناسایی و معرفی متخلفان به دستگاه قضایی اقدام کرده و حتی در این زمینه در صداوسیما نیز اطلاعرسانی شده است. واقعیت این است که گزارشهای منتشرشده در صداوسیما، نه تنها مؤید این سخن رئیسجمهور است، بلکه بالاتر از آن، نشان میدهد همه آنچه اکنون با عنوان افشاگری یا پشت پرده فساد چای دبش مطرح میشود، قبلتر در صداوسیما، اعلام شده است.
🔻متن کامل این مطلب را فردا در روزنامه ایران بخوانید
🔘 irannewspaper.ir
🌐
041-BozghaleBazigoosh-www.MaryamNashiba.Com.mp3
2.12M
#قصه_شب
💠 بزغاله بازیگوش
🔻موضوع: حرف شنوی
🎼 با صدای بانو مریم نشیبا
#هر_شب_یک_قصه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الهی بشکند
دست مغـــــــیره
🌴🕯💎🕯🌴
شرح حکمت۴۶ قسمت ۱.mp3
2.95M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
🔸 شرح #حکمت46 1⃣
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨
🌹شرح #حکمت46 (1)
🔹 ارزش پشیمانی و زشتی غرورزدگی
💠 امیرالمؤمنین (علیه السلام) در حکمت ۴۶ نهج البلاغه می فرمایند: «سَيِّئَةٌ تَسُوءُكَ خَيْرٌ عِنْدَ اللَّهِ مِنْ حَسَنَةٍ تُعْجِبُكَ»
🔰 محور اصلی پیام این حکمت، عُجب و خودپسندی است.
🔻 دو نکته درباره این حکمت ضروری است:
1⃣ نکته اول اینکه بار اصلی مقصود و منظور امیرالمؤمنین (علیه السلام) فهماندن نهایت زشتی و پلیدی صفت عُجب و خودپسندی است. لذا به هیچ وجه در صدد تأیید معصیت نیستند که بعضی جاهلان گفتند ببین گناه را تأیید کرد، فرمود گناهی که تو را شرمنده کند بهتر از عبادتی است که تو را به عُجب وادارد ؛ اصلاً اینگونه نیست. کسی که کمی با ادبیات آشنایی داشته باشد، می فهمد که این یک نوع استعاره است که ببین گناه چقدر بد است ، از آن بدتر عبادتی است که عُجب بیاورد. بنابراین سنگینی مقصود در حکمت ۴۶ بر عُجب است.
2⃣ اما نکته دوم، شرح این حکمت با نهج البلاغه است. اولاً باید دانست که عُجب، چه مهالک و ضررها و زیان هایی دارد.
🔰 مولا علی (علیه السلام) عُجب و خودپسندی را بدترین ترس و تنهایی می دانند.
🔻 در حکمت ۳۸ می فرمایند: « إنَّ أَوْحَشَ الْوَحْشَةِ الْعُجْبُ » ؛ "وحشتناک ترین وحشت عُجب و خودپسندی است."
🔻 در حکمت ۱۱۳ هم می فرمایند:
« لَا وَحْدَةَ أَوْحَشُ مِنَ الْعُجْبِ » ؛
" هیچ تنهایی وحشتناک تر از عُجب نیست. "
🔻در حکمت ۱۶۷ عُجب را مانع زیاد شدن و فزونی یافتن نعمت های خدا می دانند: « الْإِعْجَابُ يَمْنَعُ الِازْدِيَادَ »
🔻 و در نامه ۳۱ خطاب به فرزند عزیزشان می نویسند:
«وَ اعْلَمْ أَنَّ الْإِعْجَابَ ضِدُّ الصَّوَابِ وَ آفَةُ الْأَلْبَابِ »
"بدان همانا عُجب و خودپسندی برخلاف راه درست و آسیب رسان به قلب و عقل است."
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
↩️ ادامه دارد...