eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
2.1هزار دنبال‌کننده
78.8هزار عکس
83.3هزار ویدیو
3.2هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال رسمی نهج البلاغه: باتوجه به اینکه امیرالمؤمنین علیه‌السلام در قسمت پیشین درباره حضرت آدم علیه‌السلام و اینکه چگونه ایشان پدر نسل انسان‌ها برروی زمین شدند، سخن فرمودند. دراینجا به تفاوت‌های فردی اشاره می‌کنند؛ تفاوتهایی که خداوند بین فرزندان آدم قرارداد که امروز برای برخی انسان‌ها تبدیل به شده است، تا حدی‌که بهانه شده برای برخی که لطف خدا در حق خودشان را انکارکنند، و این انکار، نتیجه و یک است. اگرکسی چندفرزند با سنین مختلف و سایزهای متفاوت، یکی با قدکوتاه و دیگری متوسط، یکی لباس کوچک می‌خواهد و دیگری بزرگ و... دارد و بنابر اقتضائی‌که اینها دارند، برای هرکدامشان متناسب با قد و قامت و موقعیت‌شان لباس خوب تهیه کرده است، فرض کنید آن فرزند کوچک‌تر، ناراحت شود که چرا برای من لباس یا کفش بزرگ تهیه نکرده‌اید❓در پاسخ به این رفتار کودک، بقیه به او لبخند می‌زنند که این اندازه تو نیست، همان لباس کوچک‌تر مناسب توست. پدر که نخواسته است کم بگذارد، تو هم اگر اندازه برادر بزرگ‌ترت بودی، لباس بزرگ‌تر برایت تهیه می‌کرد. این ایرادهایی‌ هم‌ که برخی از ما می‌گیریم که چرا خدا به او داده و به من نداده، دقیقاً مثل همان است که ناشی از جهل می‌باشد. کمااینکه آن بچه هم نه فقط جاهل، بلکه بیش‌از جاهل است❗️علاوه بر جهل، عقلش هم نمی‌رسد. 👈 کاری‌نکنیم که فرشتگان به ما بگویند برخی از بنی آدم هم عقلشان نمی‌رسد. در ادامه امام علیه‌السلام دراین‌باره توضیحاتی را می‌فرمایند: ✨وَ قَدَّرَ اَلْأَرْزَاقَ فَكَثَّرَهَا وَ قَلَّلَهَا✨ رزق برخی را زیاد کرده و برای برخی کم کرده است. خداوند ارزاق را مقدر کرده و در سوره مبارکه روم فرموده است: ﴿ أَوَلَمْ يَرَوْا أَنَّ اللَّهَ يَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَنْ يَشَاءُ وَيَقْدِرُ ﴾ روم : ۳۷ آیا ندیدند(ندانستند) که خداوند است که برهرکس بخواهد رزق را می‌گشاید و درباره هرکس که بخواهد محدود ( تنگ) می‌کند؟ ✨وَ قَسَّمَهَا عَلَى اَلضِّيقِ وَ اَلسَّعَةِ فَعَدَلَ فِيهَا✨ بعضی رزقشان محدود است و برخی وسیع، اما خداوند دراین تقسیم رزق، رعایت عدالت را کرده است. اینگونه نیست‌که فقط رزق بدهند به افراد و بروند دنبال کارخودشان؛ قراراست بر اساس آنچه دریافت کرده‌اند امتحان شوند. ﴿ لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا ما اتاها ﴾ طلاق:۷ خداوند برکسی تکلیف نمی‌کند، مگر به اندازه‌ای‌که به او داده است. حال اگر آن پدر به بچه بزرگتر علاوه بر لباس مهمانی یک لباسِ کار هم داد و به بچه کوچکتر فقط لباس مهمانی، برای این است‌که از بچه بزرگتر کار می‌خواهد. او چون می‌خواهد برود با پدرش کار کند، به لباس کار هم نیاز دارد. ✨لِيَبْتَلِيَ مَنْ أَرَادَ بِمَيْسُورِهَا وَ مَعْسُورِهَا✨ تا بیازماید هرکه را می‌خواهد هم با عُسرش، هم با یُسرش (هم با رزقی‌که بصورت میسور به او رسیده، و هم آن کسی‌که باید جان بکَند تا یک لقمه نان بخورد) فرق می‌کند، بعضی‌ها نشسته‌اند و برایشان می‌آید. 👈شمائی‌که برایت به راحتی می‌آید، باید به‌ راحتی هم خرج کنی، نه اینکه فکرکنی داده‌اند تا انبارکنی، مگر خدا خودش نمی‌توانست انبار و ذخیره کند⁉️ ✨وَ لِيَخْتَبِرَ بِذَلِكَ اَلشُّكْرَ وَ اَلصَّبْرَ مِنْ غَنِيِّهَا وَ فَقِيرِهَا✨ خدا اینچنین رزق داده تا بیازماید( اختبار/ امتحان کند) شکر شاکرین و صبر صابرین را. یعنی👇 وظیفه در مقابل رزقی‌که خدا به آنها داده، شکراست (امتحانشان شکرگزاری است) و وظیفه درمقابل محدودیت‌هایی‌که دارند، صبر است (امتحانشان شکیبایی است) ⬅️ این رزق کم و زیاد معیار بهشت رفتن نیست، نتیجه آن معیاربهشت می‌شود. خ۹۱ / بخش‌بیست‌و‌ششم_۱ 🌴🌴🌴 کانال رسمی نهج البلاغه: 🔖نکته مهم دراین باره این است‌که 👇 عده بسیاری هستند که در مشاوره‌ها به شما مراجعه می‌کنند که نماز نمی‌خوانند، برای اینکه مثلاً چرا خدا به من فلان چیز را نداده ولی به خواهرم داده ❗️ روزه نمی‌گیرد برای اینکه ماشین برادرم دو مدل بالاتر است و من هنوز نتوانستم مدل ماشینم را ارتقاء بدهم❗️ بابت این چیزها از خدای متعال دلخور است. او به این نکته توجه ندارد که رزقی‌که داده می‌شود و پشت آن است. برای خدا چه فرقی می‌کند که به این بنده بدهد یا به دیگری⁉️ باید توجه داشت که: 👈امتحان نعمت از امتحان نقمت است. 👈امتحان سلامتی از امتحان بیماری است. 👈امتحان دارا بودن از امتحان ناداری است. برای اینکه اگر کسی خدای ناخواسته نادار یا ناخوش شد، این احتمال را می‌دهد که بخواهند او را مورد امتحان قرار بدهند ( نکند خدا با این سختی‌ها مثل حضرت ایوب می‌خواهد امتحان کند) ولی آن کسی‌که خوش و راحت و دارا بود، کمتر این احتمال را می‌دهد، آنجا شیطان می‌آید و می‌گوید: ببین چقدر خدا دوستت دارد😈 همینطور مجانی و بلاعوض به شما
"مَرَائِرِ" : جمع مریره بمعنای طناب چند رشته است. گاهی اوقات ما یک وسیله‌ای مثل قایق را می‌بندیم. افراد هم گاهی خودشان را محکم می‌بندند، یعنی آنقدر تدبیر می‌کنند که مرگ به سراغشان نیاید. چقدر رعایت بهداشت را می‌کنند، چقدر سلامتی خودشان را تأمین می‌کنند، برای خودشان نگهبانی و بادیگارد می‌گذارند، ماشین ضدگلوله تهیه می‌کنند و... که اجل سراغشان نیاید، اینها همان "مَرَائِرِ" است؛ یعنی با طنابهای چندرشته خودشان را بسته‌اند. ولی خداوند مرگ را این مرائر قرار داده است. این بستن‌ها فایده‌ای ندارد، تا وقتی اجل نرسیده همه چیز روبه‌راه است. البته ما امیدواریم ان‌شاء‌الله هنگامی‌که اجل‌مان رسید، اولاً آمرزیده باشیم، ثانیاً بشارت ملاقات علیه‌السلام را به ما بدهند، ثالثاً در برزخ و قیامت میهمان سلام‌الله‌علیها باشیم. والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته خ۹۱ / بخش‌بیست‌و‌ششم_۴ 🌴🌴🌴
﴿ فَابْتَغُوا عِنْدَ اللَّهِ الرِّزْقَ ﴾ عنکبوت: ۱۷ نه در زمین کشاورزی، از خدا رزق را بخواهید. یعنی یادتان نرود وقتی از خانه بیرون آمدید و سراغ کار و مشغله خودتان رفتید، از خدا می‌خواهید که به شما رزق بدهد، به بیانی دیگر اعلام بیچارگی می‌کنید "خدایا من بیچاره‌ام، بدون عنایت تو هیچ خیری نیست" یا درمورد طلب فضل قرآن می‌فرماید: ﴿ فَإِذَا قُضِيَتِ الصَّلَاةُ فَانْتَشِرُوا فِي الْأَرْضِ وَابْتَغُوا مِنْ فَضْلِ اللَّهِ ﴾ جمعه: ۱۰ از فضل خدا بخواهید، نه اینکه راه بیفتید بروید کسب و کارکنید تا رزق‌تان زیاد شود و دو ریال‌تان بشود شش ریال. رزق را باید خدا بدهد. پس ما دیدگاه عالی‌تری داریم. 👈دراین دیدگاهِ عالی ما به دنبال فعالیت اقتصادی برای سود بیشتر یا درآمد بالاتر نیستیم تا برای ما معیشت شود، اینها پوچ است و در فرهنگ قرآنی نیست. امیرالمؤمنین علیه‌السلام خود، عالیترین فعالیت اقتصادی را داشتند. هیچکس در مدینه به اندازه ایشان فعال اقتصادی نبود، اما نه برای معاش خود، چرا که خودشان به نان خشک اکتفا می‌فرمودند. ایشان در پیشگاه الهی بودند و باید به بنگان خدا رسیدگی می‌فرمودند. بنابراین به دنبال این تفاوت رزق‌ها، آزمایش هم هست. ✨ثُمَّ قَرَنَ بِسَعَتِهَا عَقَابِيلَ فَاقَتِهَا✨ اگرکسی زندگی و معیشت مُوَسَّعی داشت، آخرِکار هم فقر و فاقة به سراغش می‌آید. این درآمدها و این وسعت‌هایی‌که خداوند به افراد می‌دهد که ماندگارو همیشگی نیست. اگرتا لحظه مرگ هم سراغش نیاید،‌ آن‌وقتی‌که می‌میرد باید یکی بیاید و به دادش برسد و بر او کفن بپوشاند. دیگرفرصت اینکه خودش بخواهد برود در اتاق دیگری لباسش را عوض کند هم نیست، او را عریان می‌کنند و بر او کفن می‌پوشانند؛ اینگونه است آدمیزاد❗️ "عَقَابِيلَ" : جمع عُقبولة بمعنای تَبخالی که آثار تب بوده است. ✨وَ بِسَلاَمَتِهَا طَوَارِقَ آفَاتِهَا✨ دنباله سلامتی او آفات ناگهانی است. وقتی شب دیروقت در بزنند، همه افراد خانه می‌پرسند چه کسی است این وقت شب⁉️ وقتی هم که کسی مست در سلامتی خودش باشد، و ناگهان در قسمتی از بدنش احساس درد کند، می‌گوید یعنی چه❓این درد کجا بود❓ "طارق" : حوادث ناگهانی ✨وَ بِفُرَجِ أَفْرَاحِهَا غُصَصَ أَتْرَاحِهَا✨ به دنبال آن خوشی‌ها و شادی‌ها، گرفتگی و تنگی هم هست. فقط شادمانی هنگام نعمتها را در افراد نبینید، بعد آن را هم ببینید؛ دراینصورت بر کسی‌که سختی ندیده، مشکلات سخت‌تر جلوه می‌کنند تا آن‌کسی‌که سختی چشیده است. او دیگربه سختی عادت کرده است، گاهی کم و گاهی زیاد. اما کسی‌که همیشه در نهایت آسایش و آرامش بوده و با یک اشاره برایش همه چیز فراهم می‌شده، طاقت کمتری دربرابر سختی‌ها دارد. " تَرَح" در مقابل " فَرَح" است. فرح و شادی، گشایش و فُرجه دارد/ ضد شادی که غم و اندوه است،‌ گرفتاری و غم و اندوه دارد. خ۹۱ / بخش‌بیست‌و‌ششم_۳ 🌴🌴🌴 کانال رسمی نهج البلاغه: بعد از آنکه امام علیه‌السلام تفاوتهای رزق را می‌فرمایند درادامه به تفاوت در عمر می‌پردازند: ✨وَ خَلَقَ اَلْآجَالَ فَأَطَالَهَا وَ قَصَّرَهَا✨ خداوند اجل‌ها را قرارداد، برخی کم و برخی زیاد است. حال اگر کسی عمرش کوتاه بود، بقیه باید غصه‌اش را بخورند❓بلندی و کوتاهی عمر مهم نیست، آنچه اهمیت دارد و بهشتی شدن است. ممکن است کسی ‌۴۵ سالگی از دنیا برود و بهشتی شود، اما دیگری ۹۵ سال عمر کند و معلوم نباشد به بهشت برود یا دوزخ❗️نعوذبالله ✨وَ قَدَّمَهَا وَ أَخَّرَهَا✨ زودتر و دیرتر بودن اجل دست خداست، او تعیین می‌کند. ✨وَ وَصَلَ بِالْمَوْتِ أَسْبَابَهَا✨ خداوند یک سرِ این طناب‌ها را به دست موت داده است، یعنی یک سر طناب را به دست اجل و سرِ دیگرش را به دست موت داده است. موت، دائم طناب را می‌کشد تا اجل نزدیک شود. "أَسْبَابَ" : جمع سبب و اصل معنای سبب آن طنابی است‌که با آن به بالای درخت رفته و خرما می‌چینند و با همان خوشه‌های خرما را پایین می‌آورند. لذا ما به هر وسیله و ابزاری‌که با آن کاری انجام می‌دهیم "سبب" می‌گوییم. ✨وَ جَعَلَهُ خَالِجاً لِأَشْطَانِهَا✨ و خداوند مرگ(موت) را کِشنده طناب‌های آجال قرار داده است. حال هرطنابی هرچقدر هم بلند باشد، وقتی کشیده شود، به انتها می‌رسد. مثل چاه عمیقی‌که می‌خواهیم از آن آب بکشیم. با یک طناب ۳۰ متری باید آنقدر بکشیم تا به انتها برسد و آب بدست بیاید. بالاخره تمام می‌شود، چه دو متر و چه سی متر❗️طناب عمر همه نیز دیر یا زود تمام می‌شود. "خَالِج" : کِشنده "أَشْطَانِ" : جمع شَطَن بمعنای طناب بلند ✨وَ جَعَلَهُ خَالِجاً لِأَشْطَانِهَا وَ قَاطِعاً لِمَرَائِرِ أَقْرَانِهَا✨ مرگ این طنابهای مختلف را می‌کشد تا بگسلد (پاره شود)
5.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صدمین روز از نبرد فلسطین با یک سوپرایز کاملا متفاوت از مقاومت آغاز شد رزمنده ارتش فلسطین به تانک گروهک تروریستی اسرائیل نزدیک میشود. بمب را با آرامش کار میگذارد. خدمه تانک متوجه میشوند و می آید فرار کنند. و اتفاقا با موفقیت به همراه بمب فرار میکنند و میشود آنچه باید بشود.... خداقوت به صابون سازان قهرمان غزه ...
12.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 صهیون در مرز لبنان جرات باز و بسته کردن درب را هم ندارد، باز کردن درب مساوی است با ورود موشک به مجموعه... لبنانی ها فیلمی منتشر کرده اند که نشان میدهد افسر صهیون به محض ورود و خروج از یک مرکز نظامی با موشک لبنانی ها رو به رو شده که مستقیما به درب ورودی مرکز اصابت میکند.... در پی امضا قراردادی بین کارخانه صابون سازی غزه و کمپانی صابون سازان لبنان به منظور ارتقا سطح کیفیت تولیدات و افزایش آن ، فیلمی از مرزهای لبنان منتشر شده که میزان موفقیت آمیز بودن این همکاری مشترک را نشان میدهد...
دیدم بعضی دوستان نوشته اند : علت انفجار هنوز مشخص نیست رفیقان انتظار دارید یهودی بیاید بگوید : مرا با موشک زده اند؟ منتظر علت نباشید، تهش خواهند گفت : اتفاق بوده.... به نظرم از این به بعد این طور وقت های به جای آنکه بنویسیم : علت هنوز مشخص نشده باید بنویسیم : هنوز کسی مسئولیت این رخداد را گردن نگرفته است...
🔘 ا ☑️ عمامه صورتی، نمایشی از قداست‌زدایی و ناامیدسازی 🖊آزاده محمودیان ✔️۱. اولین سکانس این مستند، هدف اصلی‌اش را بلند فریاد می‌زند؛ هنگامی‌که با به تصویر کشیدن آخوندی در حال جفتک‌چهارکش و اصرار برای شنارفتن روی یک انگشت، او را به سخره گرفته، به‌عنوان نماد اداره‌کنندگان حکومت، درپی هدفی جز آنچه باید، نشان می‌دهد. این مستند با بازنمایی گزینشیِ و هدفمند گوشه‌ای از جریانات جاری در کشور، سعی در متزلزل نشان دادن پایه‌های اساسی نظام دارد تا به‌بهترین وجه قداست‌‌ها را زدوده و مخاطب را از اصلاح ناامید سازد. ✔️۲. تناقضات در این مستند، از عنوان آن آغاز می‌شود و در هر سکانس به‌وسیلهٔ نقش اول خود که یک روحانی -بهتر است بگوییم «ساده‌دل»- است، تثبیت می‌شود. روحانیتی که همواره نماد آگاهی، بصیرت، متانت، وفاداری به شریعت و دفاع از ارزش‌های انقلاب بوده‌ است، به‌مدد کژروایت‌های تحقیرآمیز، موجودی منفعل و تقلیل‌یافته است که بدون کوچکترین ابراز کدورتی با زنان سربرهنه که حتی از نمایش تن هم امتناعی ندارند به راحتی به گفتگو می‌نشیند، در برابر توهین و اعلام انزجار نسبت به انقلاب و رهبری در سکوت محض است، بطریِ زیرپا رفتن شریعت را سرِدست می‌گیرد و هیچ واکنشی در برابر به لجن کشیده شدن ارزش‌ها از خود نشان نمی‌دهد. ✔️۳. مستند اما تمام اعتمادهای حاکم بر جامعه را هم هدف گرفته است. نیروی انتظامی را بی‌تدبیر و بی‌وجدان نشان می‌دهد که فارغ از دغدغهٔ امنیت شهر، وظایفش را بر زمین نهاده و در کوچه‌ پس‌کوچه‌ها شبانه‌روزش را در پی تعقیب نوامیس بی‌گناه مردم گذاشته است! مسئولین را باتأکید برعمامه‌داشتن‌شان و بدون هیچ تفکیکی با دلسوزان و خدمتگزاران، در حال عیش و نوش در همان مکان‌های لاکچری‌ پهلوی‌ساز معرفی می‌کند. و گروه دیگری از آنان را در حال دزدی مستمر از اعتقادات و اموال مردم! مردم را متنفر از جمهوری اسلامی و خسته از ارزش‌ها و آرمان‌ها نشان می‌دهد و حکومت را ناتوان از تأمین رضایت آنان. ✔️۴. مجمل آنکه، جمهوری اسلامی در روایت «عمامه صورتی» حکومتی فشل و ناکارآمد و فاسد و سوارشده بر گردهٔ ملت است که هم خود ناتوان است، هم بازی‌خوردن از منافقان بر شدت خسارت‌بار بودنش افزوده است؛ و هیچ امیدی به اینکه خیری از آن به مردم برسد نیست. اما سوال این است که چه بر سر دستگاه فرهنگی دولت جدید آمده، که تولیدات مورد تأیید او، بسی اسفبارتر از همیشه است؛ از این مستند گرفته تا تولیدات شبکه نمایش خانگی، حضور پرآسیب بانوان در استادیوم و دُرفشانی‌های گاه و بیگاه مسئولین فرهنگی‌اش.
برآیند خلافت الهی انسان.mp3
22.4M
| 🎧کرسی علمی- ترویجی برآیند خلافت الهی انسان در علوم انسانی از منظر قرآن کریم با حضور: 👤محمد عابدی 👤قاسم ترخان 👤محسن مهاجرنیا ✍️ دبیرعلمی: سیدحسین فخرزارع 🔹در بحث خلافت انسان آیه محورى و مورد بحث در قرآن آیه 30 سوره بقره است: وَ إِذْ قالَ رَبُکَ لِلْمَلئِکَة إِنّى جاعِلٌ فِى الاَْرْضِ خَلِیفَة قالوا أَتَجْعَلُ فیها مَنْ یُفْسِدُ فیها وَ یَسْفِکُ الدِّماءَ وَ نَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِکَ وَ نُقَدِّسُ ‌لَکَ قالَ إِنّى أَعْلَمُ ما لاتَعْلَمونَ. 📅 چهارشنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۲ 🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
شیوه -الهی‌راد و زیدآبادی - 1402.10.23.mp3
20.5M
| 🎧اندیشۀ سیاسی آیت‌الله مصباح 👤 دکتر صفدر الهی‌راد 👤 احمد زیدآبادی 🗓 شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۰ 📺شبکهٔ چهار سیما
391_30710714114341.pdf
536.8K
⬅️ ⬅️ 🔻 خلاصه متن پیاده سازی شده از سخنرانی در هیئت سراج علوی۱۴۰۲/۱۰/۱۸ 💡به بیان استاد مهدوی ارفع 🔻در این فایل میخوانیم:👇 🔴 اینهمه کشته در آیا ارزش ادامه جنگ را دارد ؟ 🟢 باوجود این حجم از علوم چرا ما هنوز به کامل نرسیدیم ؟ 🖱آیا میشود گاهی به انسان ضرر بزند ؟ اصلا علم هم داریم ؟ 📌 علمی که و پاسخ به نیاز های بشر باشد دست چه کسی است ؟؟؟