تلنگری به ما حزب اللهی ها
۱- اجماع یا اقناع؟
مشکل اصلی جریان انقلابی در ایران این نیست که نتوانست در انتخابات بر یک گزینه «اجماع» کند بلکه اینست که نتوانست جامعه را «اِقناع» کند.
«جریان انقلابی» نتوانست مردم را «قانع» کند که ما، «کارآمدتر و پاکتر» از «جریان غیرانقلابی» هستیم.
حالا فرض کنید آرای قالیباف و جلیلی در مرحله اول را با هم جمع بزنیم مجموعاً حدود ۱۳ میلیون یعنی ۲۲ درصد واجدان شرایط شرکت در انتخابات خواهد شد یعنی بیش از هفتاد درصد جامعه در مسیر دیگری قدم بر میدارند.
۲ - ضعف رسانه های انقلابی
ما مدتهاست ضعف اِقناعی و رسانهای داریم. توان «قانع کردن مردم» را نداریم. گویی هنوز زبان مشترک برای گفتگو با مردم خود را نیاموخته ایم.
امروزه حتی بسیاری از متدینها هم اعتماد کافی به فعالان رسانه ای حزب اللهی ندارند. نشر مطالب احساسی برای تشویق مردم به حمایت از جریان انقلابی هم کاری از پیش نبرد چون محتوا و ادبیات و سبک مطالب ما به نحوی بود که اکثریت قاطع جامعه ایرانی را تکان نمیداد.
ما دچار ضعف در زبان مشترک برای گفتگو با اکثریت جامعه هستیم ولی نمیخواهیم این واقعیت را بفهمیم.
نفوذ و اعتبار رسانه های انقلابی کاهش یافته ولی رسانه های دشمن به مقبولیت و اعتبار نسبی در میان برخی از اقشار دست یافته اند.
تصویر ترسناک و غیرواقعی که رسانه های دشمن از دکتر جلیلی ارایه کردند موجب اشتباه اکثریت شد تا از ترس تصویر خیالی و زشتی که از دکتر جلیلی وانمود شده بود به پزشکیان پناه ببرند.
۳ - سخنگویان تندروی جریان انقلابی
ادبیات تند، تهاجمی و تخریبی افرادی همچون حمید رسایی و ... نه تنها وحدت بین جریان انقلابی را به شدت مخدوش کرد بلکه در مواردی باعث هراس اکثریت مردم از کل جریان انقلابی شد.
حضور چنین افرادی به عنوان سخنگویان جریان انقلابی، تصویری وحشتناک از کل جریان انقلابی در ذهن اکثریت شکل داد.
هراس و بدبینی که در اکثریت جامعه نسبت به دکتر جلیلی ایجاد شد در مرحله دوم به افزایش ۱۰ درصدی مشارکت به سود پزشکیان انجامید.
۴ - تقابل با اکثریت به جای گفتگوی همدلانه
جریان انقلابی هنوز در مواردی درک نمیکند که باید راه مدارا، رِفق و گفتگوی همدلانه با اکثریت جامعه را برگزیند و تقابل با اکثریت، موجب لجبازی خواهد شد.
همچنین تفاوت میان «فقه فردی» با «فقه حکومتی» و «توجه به اولویتها در حکمرانی» برای بسیاری از حزب اللهی های ما حل نشده است. به خاطر همین است که بسیاری از ما هنوز هم ورود خانمها به استادیوم را از گناهان نابخشودنی شهید رییسی می پنداریم.
اگر مسأله حجاب حل نمیشود یک علتش همین است که در «إقناع کردن» ضعف داریم. ادبیات پدرانه و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب و سردار دلها حاج قاسم سلیمانی درباره بدحجابان را با ادبیات برخی تندروهای جریان انقلابی که اخیرا به مجلس راه یافته اند، مقایسه کنید.
بسیاری از کسانی که در فتنه زن زندگی آزادی در تقابل با نظام قرار گرفتند، این بار صدای خود را با رأی به پزشکیان به گوش نظام رساندند.
۱۴۰۳/۰۴/۱۶
با ما در طلوع همراه باشید
https://eitaa.com/tofirmo
🌻🌻🌻طلوع🌻🌻🌻
🔹قدر دانی ایرانی های خارج از کشور از شهید رییسی با دادن ارای قاطع به دکتر جلیلی به عنوان نماد گفتمان انقلابی شهید رئیسی
با ما در طلوع همراه باشید
https://eitaa.com/tofirmo
🌻🌻🌻طلوع🌻🌻🌻
پیشنهاد محمد علی ابطحی (معاون پارلمانی خاتمی) به پزشکیان: مخبر را معاون اول خود نگهدارید
با ما در طلوع همراه باشید
https://eitaa.com/tofirmo
🌻🌻🌻طلوع🌻🌻🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا علی از ما روی برمیگرداند❓
(با حال و هوای این روزها جدا نیست)❗️
با ما در طلوع همراه باشید
https://eitaa.com/tofirmo
🌻🌻🌻طلوع🌻🌻🌻
🔻اصلاحطلبان و یک سبد «رأی ضعیف»
🖊مهدی جمشیدی
برخلاف تصویری که اکنون از سوی اصلاحطلبان در حال ساختهشدن است، آنها نتوانستند صدای معترضان و خاموشان جامعه باشند و چشمها را به سوی خود، خیره کنند و رأیِ بامعنا و پُرمایهای را به دست آورند. این گزاره، مبتنی بر چند دلیل است:
[یکم]. «پنجاه درصد» از جامعه در انتخابات شرکت نکردند، درحالیکه اصلاحطلبان مدعی بودند که عدممشارکت این بخش از جامعه، به دلیل تنگنظریهای شورای نگهبان در تأییدصلاحیتها و حذف گزینههای اصلاحطلب است. اکنون مشخص شد که حتی اگر یک گزینۀ اصلاحطلبِ حداکثری نیز در میدان باشد و حتی اگر همۀ سرمایههای انسانی و رسانهای و ساختاریِ اصلاحطلبان نیز به صحنه بیایند، حاصلش بسیار اندک خواهد بود. پس مسألۀ «مشارکت»، ارتباطی با «تکثّر نامزدها» ندارد و اینگونه نیست که اگر از جریان اصلاحات، کسانی در معرکۀ انتخاب مردم باشند، مشارکت حداکثری نیز تحقّق خواهد یافت. میان تکثّر نامزدها و مشارکت حداکثری، ارتباطی وجود ندارد و ریشۀ مشکل را باید در جای دیگری جُست. آن بخش منفعل و خاموش جامعه نیز، اصلاحطلبان را نمیپذیرند و آنها را نمایندۀ خود نمیدانند و حضور آنها به عنوان نامزد، نمیتواند موجب تولید انگیزه و اراده بشود.
[دوّم]. از این گذشته، اصلاحطلبان حتی در چهارچوب گفتارِ «اثباتی» و «معطوف به خودشان» نیز نتوانستند بدنۀ اجتماعی را بسیج کنند، بلکه کوشیدند از طریق تصویرسازی وارونه و غیراخلاقی از سعید جلیلی، رأیسازی کنند. رأی آنها، بیش از آنکه رأی به خودشان باشد، ریشه در نفیهای هیجانی و انکارهای رسانهای داشت. اگر آنها این شگرد ناجوانمردانه را در پیش نمیگرفتند و از جلیلی، چهرۀ جنگطلب و ویرانگر نمیساختند و این بخش از جامعه را نسبت به او دچار بیم و هراس نمیکردند، چند میلیون ریزش رأی میداشتند. پس بخشی از رأی به آنها، «رأی به آنها» نبوده، بلکه «نه به دیگری» بوده است و این «نه» نیز، مبتنی بر توهم و دروغی بوده که القاء شده است.
[سوّم]. دیگر اینکه «شانزدهونیم میلیون رأی» در نسبت با انتخاباتهای قبلی، رقم بالایی نیست و نشان میدهد که ظرفیت اجتماعیِ اصلاحطلبان، بهشدّت کاهش یافته است. شهید رئیسی در انتخابات سال ۹۶، با شانزده میلیون رأی، نفر دوم شد و در انتخابات سال ۱۴۰۰ با هجده میلیون رأی، نفر اوّل. بنابراین، حاصل آنهمه غوغای انتخاباتیِ اصلاحطلبان، معجزۀ انتخاباتی نبود، بلکه فقط یک «رأیِ متوسط به پایین» شکل گرفت که از دورههای قبلی نیز کمتر بود. پزشکیان نمیتواند ادعا کند که با این رأی، «نمایندۀ بخش عمدۀ جامعه» است، بلکه رأی او، فقط زمینۀ انتقال قدرت را فراهم کرده است. همین و نه بیشتر. این رأی، معنای اجتماعیِ جدّی و گستردهای ندارد و نازل و کممایه است، اما مطابق قانون، وی رئیسجمهور است. پس سخنگفتن از «رفراندوم»، در انتخابی که نتیجهاش «شانزدهونیم میلیون رأی» بوده، مایۀ تمسخر است.
[چهارم]. رأی پزشکیان، برخاسته از «تحریک قومیّتی» بوده و این به دلیل آن بوده که وی و جریان انتخاباتیاش کوشیدند مسألۀ قومیّت را عمده و برجسته کنند. اما روشن است که رأی قومیّتی، بیارزش و نازل است؛ چون بر «عقلانیّت سیاسی» تکیه ندارد و فقط از «تعصّب» برمیخیزد. تحریک قومیّتها و نشاندن خویش بر روی گسل قومیّتی، رأیساز است، اما رأیِ «سیاسی» و «خردمندانه» نیست. اگر انتخابات، عرصۀ رقابت نظریهها و رویکردها و شایستگیها و فضیلتهاست، پس باید انگیزههای سخیف از قبیل انگیزههای قومیّتی، کنار نهاده شوند و رأیدهنده، با عقلانیّت و بر اساس شایستگی انتخاب کند. برخی قومیّتها در این انتخابات، چهرۀ ناموجّه و نامعقولی از خود نشان دادند و اسباب ملامت و تحقیر خود را فراهم کردند. تفاخر و ترجیح قوممدارانه، از هر قومی که باشد، نارواست و به معنی نادیدهانگاشتن امر ملّی و رشدنیافتگی سیاسی و فقر استدلال عقلانی است.
[پنجم]. سعید جلیلی توانست «سیزدهونیم میلیون رأی» را به دست آورد؛ یعنی تنها «سه میلیون رأی» با پزشکیان فاصله داشت. این فاصله، ناچیز است و «عدماجماع» و «دوتکهگی» را نشان میدهد. پس جامعه، به یک سو نغلتیده و وزنۀ یک طرف، سنگین نشده، بلکه این وضع، بیشتر بیانگر فاصلهسازیِ احساسی و لحظۀ آخر است. پزشکیان نتوانسته به یک جریان اجتماعیِ وسیع و اکثری تبدیل بشود و تفاوت محسوس ایجاد کند، بلکه با اندکی تفاوت به قدرت دست یافته است. در مقابل، رأی بالای جلیلی، هرچه که کمرمقی و ناتوانی پزشکیان را نشان میدهد، از وجود یک پایگاه اجتماعیِ تثبیتشده و وفادار و قوی برای جلیلی نیز سخن میگوید. او اینک به یکی از گرانیگاههای سیاسیِ جامعۀ ایران تبدیل شده و بهراستی، قدرت اثرگذاری و اجماعسازی دارد.با ما در طلوع همراه باشید
https://eitaa.com/tofirmo
🌻🌻🌻طلوع🌻🌻🌻
❌من رای ترکا رو درک میکنم ولی رای سیستان بلوچستان رو نه.
🔶کی به عبدالحمید توهین کرد؟ پسرپزشکیان
🔷کی اسم عبدالحمید هم بلد نبود؟پزشکیان
🔶کی اونجا آب شیرینکن ساخت؟رییسی
🔷کی میخواست اونجا روبکنه پایتخت دوم؟قالیباف
🔶کی میخواست اقتصاد دریامحور رو اونجارونق بده؟جلیلی
🔷کی بعد از درگیریهای ۴۰۱ رفت ازشون دلجویی کرد؟ جلیلی
🤦♂به کی رای دادن؟پزشکیان
با ما در طلوع همراه باشید
https://eitaa.com/tofirmo
🌻🌻🌻طلوع🌻🌻🌻
چرا سعید جلیلی شکست خورد؟ - @mrtahlilgar.mp3
15.9M
🔗 چرا سعید جلیلی شکست خورد؟ سرنوشت او چه خواهد شد؟ / درس انتخابات برای پایداری
🎙 پایان انتخابات 1403 با محقق شدن همه ی پیش بینی ها و شکست سعید جلیلی در برابر نامزدی که احتمال 99 درصد میرفت حتی تایید صلاحیت هم نشود/ چرا جلیلی شکست خورده؟ سرنوشت او چه خواهد شد؟ او و حلقه ی اطرافش چه درس هایی باید از این شکست بگیرند؟ درس انتخابات برای پایداری...
با ما در طلوع همراه باشید
https://eitaa.com/tofirmo
🌻🌻🌻طلوع🌻🌻🌻
⭕️ خبری در راه است؟
محمدی، مشاور رئیس مجلس: شنیدم محمدجواد ظریف گفته دوست دارد به جای وزارت خارجه دوباره سفیر ایران در نیویورک شود. خبری هست که نیویورک را به تهران ترجیح می دهند؟
🌀آیا قرار است دیپلماسی مقتدرانه و با عزت شهيد امیر عبداللهیان، دوباره با دیپلماسی ذلتبار ظریف عوض شود؟
با ما در طلوع همراه باشید
https://eitaa.com/tofirmo
🌻🌻🌻طلوع🌻🌻🌻
علت تنها ماندن حضرت مسلم(ع) در کوفه - حجت الاسلام کاشانی.mp3
820.3K
آن لحظه ای که مسلم آمد با ۲۰ هزار نفر جلوی کاخ کوفه، جمعیت داخل کاخ ۳۰۰ نفر بود
اما اینها قبلا سرطان تعلق را در مردم کاشته بودند
تا دیدند صدا زیاد است از درب مخفی کاخ خارج شدند و گفتند روئسای قوم را خبر کنید.
بهشون گفت: از هر گروه فامیلی یک نفر با مسلم باشد حقوق کل فامیل قطع است.
بعد شما می بینید عمه می آید برادر زاده اش را میبرد و میگوید: تو میخواهی خرابکاری کنی بچه های مرا چرا از نان خوردن می اندازی؟
خاله می آید خواهر زاده را میبرد.
مادر می آید بچه را می برد.
همسر می آید شوهر را میبرد.
بابا می آید فرزند را میبرد.....
چون دیگر درگیری زیاد شد
بحث این نبود که خودم میروم میجنگم
بحث این بود: من اگر بروم بجنگم ۱۰۰ نفرم که فامیل نزدیک من هستند حقوقشان قطع میشود....
لذا یکی یکی گفتند: الحمدلله ۲۰ هزار نفر زیاد است حالا اگر ما هم نباشیم چیزی نمیشود
میرویم ، نیاز شد بر میگردیم
و مسلم اینگونه بود که تنها ماند...
با ما در طلوع همراه باشید
https://eitaa.com/tofirmo
🌻🌻🌻طلوع🌻🌻🌻
💢هیئت سکولار
♦️شب عاشورا وقتی در سخنرانی هیئت،واعظ در حال صحبت در مورد مسائل سیاسی روز و دشمن شناسی بود یکی هیئتی ها فریاد زد آقا جلسه را سیاسی نکن ما برای اشک بر حسین آمده ایم نه سیاسی بازی، روضه ما را خراب نکن بگذار برای غربت حسین اشک بریزیم و ضجه بزنیم! متاسفانه تعدادی دیگر هم با او همراه شدند
🔻ناگهان اول بیاد این نقل روایی افتادم:
اول لهوف، سید بن طاووس روایتی را نقل میکند که در آن پیامبر اکرم در مسجد مدینه داستان شهادت امام حسین را برای مردم تعریف میکند. همه شروع میکنند به گریه کردن، بعد پیامبر همه را توبیخ میکند با این جمله تاریخی که
اتبکونه و لاتنصرونه...
آیا برایش گریه میکنید و یاریش نمیدهید؟
🔻و سپس بیاد این واقعه تلخ تاریخی افتادم:
➖صحنه به دار کشیدن ۹ آزادیخواه تبریزی در شهر تبریز بدست لشگر قزاق روس به سال ۱۲۹۰ روز عاشورا
♦️هنگامی که روس ها در حال بدار کشیدن آزادیخواهان و دلاوران تبریز در روز عاشورای سال ۱۲۹۰ بودند صدای طبل و سنج از کوچه پسکوچه های تبریز شنیده میشد و مردم تبریز در حال عزاداری برای امام حسین علیه السلام بودند.
عده ای زنجیر زن،عده ای سینه زن و عده ای قمه زن.....
فرمانده روس اینگونه گفت:
میترسیدم که آن جمعیت عظیم عزادار حسینی به آزادیخواهان مبارز تبریزی بپیوندند و در آن صورت چه بر سر ما میآمد !!
♦️اما جمعیت عظیم! مردم شیعه (سکولار)! عزادار فقط عزاداری و گریه کردند.
زنجیر و سینه و قمه زدند به اعدام ۹ دلاور آزادیخواه خود توجهی نکردند.
📌آری این است نتیجه اسلام سکولار،این است اسلام منهای سیاست و این چیزی است که شیعه انگلیسی به شدت به دنبال آن است و برای آن میلیاردها دلار هزینه میکند.
📌براستی در هیئتی که دغدغه حفظ نظام و امر به معروف و نهی از منکر مسئولان و مردم و صدور انقلاب و نفی طواغیت زمانه و مبارزه با اسرائیل و صهیونیسم جهانی وجود نداشته باشد ابن زیاد سینه میزند، شمر اشک میریزد و یزید ضجه میزند...
آری این است نتیجه بی بصیرتی و هیئت سکولار!
♦️به خودمان رجوع کنیم ببینیم ثمره اشک را چه دانستیم. رهبر انقلاب فرمود اگر به اشک و ندبه است معاویه هم اهل مدح و مرثیه بر امیرالمومنین بود.
♦️سید بن طاووس در لهوف نقل می کند که وقتی اهل بیت به کوفه رسیدند، اهل شهر به پهنای صورت اشک می ریختند. ولی مورد عتاب و نفرین حضرت زینب قرار گرفتند
پس اشک به تنهایی نشانه ولایت نیست و بشرطها و شروطها که همان تبعیت از ولایت است این اشک یگانه کیمیای عالم میشود!
♦️برخی تلاش می کنند، خرجی می دهند، کار و فعالیت دیندارانه هم دارند، اما کار امام شان را پیش نمی برند. مثل اینکه امام در کربلا باشد و ما در مدینه اهل مجلس علم و خدمت رسانی به نیازمندان و سفره انعام و غیره باشیم، شوخی نیست؟ پس وقتی از صحنه حق و باطل زمان خویش غایب هستیم و در معیت ولایت، طاغوت زمان خود را، نفی و تکفیر نمیکنیم این گریه و بکاء برای ما ذره ای تقرّب الی الله ندارد!
📌در انتخابات اخیر، بسیاری از کسانی که هیئتی بودند به پزشکیان که نماد غربزدگی بود رای دادند چرا که از اسلام سیاسی فهمی نداشته یا از عاشورا فقط گریه و ندبه را بلدند و درکی از مرام و مسلک سید و سالار شهیدان ندارند چرا که اگر داشتند این فراز امام شهیدان را عملیاتی مینمودند که فرمود: مِثْلِي لَا يُبَايِعُ مِثْلَهُ
یعنی در طول تاریخ هر جریانی مثل یزید به وجود آمد، کسی مثل من با او نباید بیعت کند.
امروزه، جریان غربزده همچون یزید لعین دنبال مسخ ارزشهای اسلامی هستند. لذا برائت از یزید مستلزم برائت از جریان غربزده هست.
برای همین آیت الله حائری میفرمودند:
اگر کسی تشخیص دهد جریانی به دنبال تغییر فرهنگ اسلامی به فرهنگ غربیست، باید بداند رأی دادن به این جریان در حکم محاربه با امام زمان عجلالله تعالی فرجه است.
با ما در طلوع همراه باشید
https://eitaa.com/tofirmo
🌻🌻🌻طلوع🌻🌻🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#جانم_حسین_ع
اللهم ارزقنا زیارة الحسین علیه السلام
با ما در طلوع همراه باشید
https://eitaa.com/tofirmo
🌻🌻🌻طلوع🌻🌻🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نوحه یکی از هیئت های یزد😍✌️
مربوط به چند سال گذشته
انگار برای این روزها سروده شده است ...
*از این بیراهه برگردید...*👌👌
با ما در طلوع همراه باشید
https://eitaa.com/tofirmo
🌻🌻🌻طلوع🌻🌻🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥این کلیپ ۴۵ثانیه ای رو ببینید تا خیالتون راحت باشه زباله ها و درندگان نمی توانند گزندی به نظام برسونند.
اما خودمون با تفرقه افکنی و محدود کردن دایره تفکر انقلابی میتونیم خطرناک ترین دشمن برای انقلاب باشیم
با ما در طلوع همراه باشید
https://eitaa.com/tofirmo
🌻🌻🌻طلوع🌻🌻🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 رامبد جوان درباره عدم ساخت خندوانه : تلویزیون مال ماست؛ الان مدتی است دست یک عدهای است که باید بزودی آن را تحویل دهند.
این آقا همان فردی است که همسرش رو بعد از اغتتشاشات 1401 بی حجاب در شهر چرخاند!!!!! و برای رضایت گرفتن برای قاتلان به خانه شهید عجمیان رفت
باز اصلاح طلبان اومدن و اینها برای تلوزیون دندان تیز کردند!
عزیزان مطالبه گری نکنید باز هم پای این افراد به صداوسیما باز خواهد شد...
فقط مردم و مطالباتشون میتونه جلوی اینها رو بگیره! نباید اجازه بدیم دهه نود در صداوسیما تکرار بشه. چون تکرار شدنش یعنی اعتبار مجدد سلبریتی ها و کنترل ذهن مردم توسط این افراد!!! و استحاله فرهنگی... رئیس جمهور انقلابیمون از دستمون رفت میخوان صداوسیما هم دوباره به این جریان بسپارند و از بچه های انقلابی بگیرند!!! یکی از نگرانی های من همین بود و فقط راهش مطالبه مردمی است. نباید بذاریم صداوسیما دوباره مسیر جولان این افراد بشه. چقدر گفتیم اینها باید ممنوع الکار بشن... دیدید چطور حالا زبونشون باز شد... تلوزیون مگه ارثیه تون هست که مال شما باشه!!! این صداوسیما برای این نظام و مردمه نه شما!!!
🔴 #بیداری_ملت 👇
با ما در طلوع همراه باشید
https://eitaa.com/tofirmo
🌻🌻🌻طلوع🌻🌻🌻
28.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شاید فکر کنید آنچه در حال مشاهده اش هستید بخشی از یک فیلم سینمایی است
البته حق میدهم چون مشخص است برای این ویدئوی عملیات سناریو جذابی چیده اند
پیشنهاد میکنم حتما ببینید...
با ما در طلوع همراه باشید
https://eitaa.com/tofirmo
🌻🌻🌻طلوع🌻🌻🌻
2 قاتلین حسین چه کسانی بودند-_1.mp3
39.13M
🎙منبر شب دوم محرم | #شیخ_قمی
➖آیا شیعیان امام حسین ع را کشتند؟
➖➖➖
#توییت آقای تحلیلگر
✍️ جلیلی گفته : تازه کارم آغاز شده....
جناب جلیلی : در این 4سال اداره شهری کوچک را برعهده بگیر تا شبهه ی کارنامه نداشتنت حل شود
درغیراین صورت یقین بدان بقیه شانس های جبهه انقلاب نیزنابود خواهدشد
با ما در طلوع همراه باشید
https://eitaa.com/tofirmo
🌻🌻🌻طلوع🌻🌻🌻
یک هم وطن خارج نشین
چند ساعت رانندگی کرده در خارج رفته پای صندوق رای ، رای سفید داده....
خیلی حرف است
هیچکس را قبول نداشته
فقط به احترام ایران
رفته تا بگوید : من پای وطنم هستم
دمت گرم هم وطن❤️❤️❤️
با ما در طلوع همراه باشید
https://eitaa.com/tofirmo
🌻🌻🌻طلوع🌻🌻🌻
کربلا قطعا جنت الاعلامه ، دیدن صحنت آخر دنیامه - واحد - @JavadMoghadam_ir.mp3
10.77M
گوش بدید
من که میگویم در و دیوار هم با شنیدنش زنده خواهد شد
ما که آدمیم....
گوش بدید
اگر زنده شدید
ما را دعا کنید
با ما در طلوع همراه باشید
https://eitaa.com/tofirmo
🌻🌻🌻طلوع🌻🌻🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به مادرم گفتم: چرا ما سینه میزنیم؟
گفت : وقتی خونه تکونی میکنیم برای عید دیدنی این فرش رو میندازیم رو یه بلندی و با چوب میزنیم روش تا این خاک هاش بریزه؟
اون چوبه این دست شماست
اون فرشه این قلب شماست
وقتی میزنه رو قلبت میگی حسین
همه ی این خاک ها میریزه
این تفسیر عزاداری توسط مادر بود....
من یه چیزی شنیدم که نمیدانم چقدر درست است.
عزیز میگفت : همه یقین دارند در بدن هر آنچه که به مدیریت پیکر بر میگردد در مغز است. اما در قلب خبری است و در قلب چیزی است که عقل هنوز نتوانسته آن را کشف کند....
قلب خود را خانه تکانی کنید
اگر هیئت نمی توانید بروید ، در خلوت به آرامی بر سینه بزنید
به یاد حضرت حسین که سلام و درود خدا بر او باد❤️❤️❤️
با ما در طلوع همراه باشید
https://eitaa.com/tofirmo
🌻🌻🌻طلوع🌻🌻🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴مهدی جان...
در این ماه فقط خدا میداند حالِ تو را...
#نوای_انتظار
#صاحب_عزا
با ما در طلوع همراه باشید
https://eitaa.com/tofirmo
🌻🌻🌻طلوع🌻🌻🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی حامد کرزای غربزده از ظلم ابرقدرتها اشک میریخت
تعریف تروریسم از دید آمریکایی ها...
غربزدگی خیانت قرن
با ما در طلوع همراه باشید
https://eitaa.com/tofirmo
🌻🌻🌻طلوع🌻🌻🌻
سلام و عرض ادب🌸🌸
به نظر شما اگر اقای پزشکیان بخواهد نظر امیرالمؤمنین را در مورد انتخاب کابینه اش جویا شود، مولا علی علیهالسلام چه پاسخی به او خواهد داد. 👇
با ما در طلوع همراه باشید
https://eitaa.com/tofirmo
🌻🌻🌻طلوع🌻🌻🌻
📩 مشخصه برجسته #بیداری و #توسعهیافتگی ایرانیان آن است که در تمام اجتماعات کوچک و بزرگ خود، همچون ارباب جراید، به #تحلیل_سیاسی و اجتماعی امور میپردازند.
#ادوارد_براون
به مناسبت یادروز او
با ما در طلوع همراه باشید
https://eitaa.com/tofirmo
🌻🌻🌻طلوع🌻🌻🌻
17.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ| #انتخابات
🎞 مهمترین خطای استراتژیک روشنفکران...!
سیدجواد نقوی
💢«به نظر میرسد که نه فقط آقای نصیری بلکه بخش زیادی از بدنه دانشگاهی و بخش زیادی از بدنه روزنامه گران و اهل فکر و حتی بسیاری از روشنفکران، تقریباً در یک دهه گذشته حتی بیش از یک دهه گذشته وقتی میدان را میخواهند توصیف نمایند، سعی میکنند که میدان را با پیشفرضهای فردی و ذهنی خودشان همراستا کنند. این مهمترین شاید خطای استراتژیکی است که در این سالها دیده شده است...!»
با ما در طلوع همراه باشید
https://eitaa.com/tofirmo
🌻🌻🌻طلوع🌻🌻🌻
#پرونده_جدید
🗂 عنوان | «حافظه تاریخی ایرانیان»
✍🏻 سرمقاله دبیر تحریریه
📍 تاریخ همچون موجودی غیرقابل توصیف است که همواره خود را تنآورده میکند و تغییر وتضایف در آن دائمی است و مردمی که در بستر آن زندگی میکنند، همواره تغییرات را درک کرده و سپس فراموش می کنند تا برای حوادث دیگر جایی برای ثبت و درج داشته باشند. امروزه با ظهور جدید پیشرفتهترین تکنولوژیها در کوچکترین مقیاسها، همچون تراشههای سیلیکونی ریز مقیاس، بازهم محدودیتی برای حفظ دادههای بزرگ وجود دارد. پس ما که در زمان تسلط فناوری بر انسان هستیم این محدودیت را متوجه می شویم. درک این کرانمندی برای ثبت اطلاعات، درکی به وسعت تاریخ است.
با ما در طلوع همراه باشید
https://eitaa.com/tofirmo
🌻🌻🌻طلوع🌻🌻🌻
🔸انسان چون مدنی است امورات خود را به صورت جمعی پیش برده است. انسان در طول تاریخ خود، دائم در حال یک #زیست_جمعی نیز هست. این تجربه جمعی که مبتنی بر #مشاهده و #حس کردن رویدادها و اتفاقات جمعی است پس از شکلگیری مناسبات جدید همچون #دولت_ملت بار معنایی دیگری نیز یافته است، چرا که ساخت ملیت جدید موجب اتمسفر سیاسی ـ اجتماعی مشترک نیز شده است.
🔹با ظهور رسانهها این #عرصه_عمومی مشترک تقویت شده است. از طریق رسانهها افراد به دنیاهای یکدیگر نزدیک شدهاند و اخبار تحولات سیاسی و اجتماعی ملتها و فرهنگهای مختلف هم به آن افزوده شد. #حافظه_تاریخی یک ملت یک سرمایه عظیم برای آنهاست که آنها در پیچاپیش لحظات دشوار پیشرو رهنمون میسازد و در واقع میتواند به عنوان بخشی از هویت آن #ملت، موجب استعلای آن گردد.
🔸 ما مسلمانان به کرات از این حافظه تاریخ رنج بردهایم. توصیه پیامبر اکرم (ص) به پاره جکر بودن دختر مبارکشان که تنها چندماه بعد از رحلت پیامبر(ص) در خاطر مردم نماند. از پیمانشکنی مردم و فراموشی بیعت مردم با علی بن ابیطالب(ع). از فراموش کردن کید و مکر معاویه در صفین و... تا فراموش کردن نامه هایی که کوفیان نوشتند و چند روز بعد فراموش کردند و در مقابل او ایستادند. هر برگ #تاریخ مملو از این تجربهها و عهدهایی که مایه #عبرت نشدند و گویی این جامعه دریافتی از حافظه تاریخی خود ندارد.
🔹 در ایام محرم هستیم و محرم برای ما #شیعیان یک حیات دوباره است و از آن جایی که هروز ٍ#عاشورا و همه جا #کربلا است، در پرونده جدید میخواهیم به بازخوانی حادثه عاشورا با رویکرد مسئله «#حافظه _تاریخی» بپردازیم که چه شد در کمتر از 60 سال مردم از بیعت با علی ابن ابیطالب (ع) به شهادت فرزندش رسیدند...
🔸مسئله حافظهتاریخی، فقط یک موضوع تاریخی نیست بلکه نقطهعطف زمانه جدید ما نیز هست. به ویژه در صد سال اخیر، فراز و فرودهای جامعه ایرانی بسیار اهمیت داشته است. از آنرو که #استعمار_مدرن در از طریق دستکاری و اختلال در سیستم حافظه تاریخی یک ملت آن را #استعمار میکند و به بردگی میکشاند سزاست که بیشتر به این مهم بپردازیم. از زحمت یک ملت برای #قیام_مشروطه و نتیجهای که به باد رفت و فراموشی دست استعمار انگلیس و شوروی در ایجاد تفرقه و بعدها نیز #کودتا مصدق در 28 خرداد و... همه اینها میتوان مطمع نظر باشد.
💢به نظر تیم اتاق فکر رسانه فکرت، بعد از برگزاری یک #انتخابات پرشور شاید بیجهت نباشد که این مسئله کلیدی را باز کنیم و اندکی پیرامون آن به بحث پرداخته و وضعیت جامعه اکنونی خود را مورد پرسش قرار دهیم. همه این عوامل موجب شده در پرونده جدید جاری به بررسی مفهوم حافظه تاریخی در امتداد تاریخ از عاشورا و صدر اسلام تا تاریخ صدساله اخیر و نیز در نهایت به وضعیت حافظه تاریخی جامعه ایرانی بپردازیم...
با ما در طلوع همراه باشید
https://eitaa.com/tofirmo
🌻🌻🌻طلوع🌻🌻🌻