زیارت امیرالمومنین ؛ حضرت علی علیهالسلام در
«روز یکشنبه»
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
«السَّلامُ عَلَى الشَّجَرَةِ النَّبَوِيَّةِ، وَالدَّوْحَةِ الْهَاشِمِيَّةِ، الْمُضِيئَةِ الْمُثْمِرَةِ بِالنُّبُوَّةِ الْمُونِقَةِ بِالْإِمَامَةِ، وَعَلىٰ ضَجِيعَيْكَ آدَمَ وَنُوحٍ عَلَيْهِمَا السَّلامُ. السَّلامُ عَلَيْكَ وَعَلَىٰ أَهْلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ وَعَلَى الْمَلائِكَةِ الْمُحْدِقِينَ بِكَ وَالْحَافِّينَ بِقَبْرِكَ، يَا مَوْلاىَ يَا أَمِيرَالْمُؤْمِنِينَ، هَذاَ يَوْمُ الْأَحَدِ وَهُوَ يَوْمُكَ وَبِاسْمِكَ، وَأَنَا ضَيْفُكَ فِيهِ وَجارُكَ، فَأَضِفْنِى يَا مَوْلاىَ وَأَجِرْنِى، فَإِنَّكَ كَرِيمٌ تُحِبُّ الضِّيافَةَ، وَمَأْمُورٌ بِالْإِجارَةِ، فَافْعَلْ مَا رَغِبْتُ إِلَيْكَ فِيهِ، وَرَجَوْتُهُ مِنْكَ، بِمَنْزِلَتِكَ وَآلِ بَيْتِكَ عِنْدَاللّٰهِ، وَمَنْزِلَتِهِ عِنْدَكُمْ، وَبِحَقِّ ابْنِ عَمِّكَ رَسُولِاللّٰهِ صَلَّىاللّٰهُعَلَيْهِوَآلِهِ وَسَلَّمَ وَعَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ»
زیارت حضرت فاطمه زهرا سلاماللهعلیها در
«روز یکشنبه»
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
«السَّلامُ عَلَيْكِ يَا مُمْتَحَنَةُ، امْتَحَنَكِ الَّذِى خَلَقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صَابِرَةً، أَنَا لَكِ مُصَدِّقٌ صَابِرٌ عَلَىٰ مَا أَتىٰ بِهِ أَبُوكِ وَوَصِيُّهُ صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَيْهِما، وَأَنَا أَسْأَلُكِ إِنْ كُنْتُ صَدَّقْتُكِ إِلّا أَلْحَقْتِنِى بِتَصْدِيقِى لَهُمَا، لِتُسَرَّ نَفْسِى، فَاشْهَدِى أَنِّى ظاهِرٌ بِوَلَايَتِكِ وَوَِلايَةِ آلِ بَيْتِكِ صَلَوَاتُ اللّٰهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📕 احکام
⬅️ حکم تلاوت قرآن درباره بانوانی که عذر شرعی دارند.
«استفتائات آیةالله العظمی مکارم شیرازی»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 کلام رهبر معظّم انقلاب اسلامی دامظلّه
* شما را تا کِی زیر این باران نگه داریم ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⤴️ شرح در کلیپ
* آخه این چجور سپاسگزاری از خداست‼️
💠 با «قرآن کریم» نورانی شویم
سوره توبه آیه ۱۱۲
التَّائِبُونَ الْعَابِدُونَ الْحَامِدُونَ السَّائِحُونَ الرَّاكِعُونَ السَّاجِدونَ الآمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّاهُونَ عَنِ الْمُنكَرِ وَالْحَافِظُونَ لِحُدُودِ اللّهِ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ
(ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻫﻤﺎﻥ) ﺗﻮﺑﻪ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ، ﻋﺒﺎﺩﺕ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ، حمد و ستایش کنندگان (خدا) ، ﺭﻭﺯﻩ ﺩﺍﺭﺍﻥ ، ﺭﻛﻮﻉ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ، ﺳﺠﺪﻩ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ، ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪﮔﺎﻥ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻭ ﺑﺎﺯﺩﺍﺭﻧﺪﮔﺎﻥ ﺍﺯ ﻣﻨﻜﺮ ﻭ ﭘﺎﺳﺪﺍﺭﺍﻥ ﺣﺪﻭﺩ ﻭ ﻣﻘﺮّﺭﺍﺕ ﺧﺪﺍﻳﻨﺪ
ﻭ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺭﺍ (ﺑﻪ ﺭﺣﻤﺖ ﻭ ﺭﺿﻮﺍﻥ ﺧﺪﺍ) بشارت بدﻩ.
🖇 «عین القضات همدانی تعبیر مهمی درباره #حیات و #موت دارد. او میگوید: «آن عالم همه حیات در حیات است و این عالم همه موت در موت. تا از موت نگذری به حیات نرسی.»
#مصلی تهران صرفاً یک موقعیت جغرافیایی نیست. موقعیت اعلام آمادگی ملی برای حضور در معرکهای است که خصم ایران به واسطه #جنون_تکنولوژیک خود ما را از حضور در آن میترساند و بر حذر میدارد. حضور در این معرکه میتواند در تراژیکترین تصور نوعی اعلام آمادگی ما برای رویارویی با هولناکترین پیشامدها یعنی جنگ و قتال تلقی شود. اما آنچه که صهیونیستها از درک آن عمیقاً عاجزند، این است که ما دقیقاً از خلال همین رویارویی #زندگی را معنا میکنیم و موقعیت ایستادن در فراسوی مرگ میرسیم و خود را نیرومندتر میکنیم. امروز ما یک حیات دوباره پیدا خواهیم کرد...»
#مقاومت_برای_زندگی
✍🏻 محسن جبارنژاد
#یادداشت
🔰«ایدهای فراتر از مرزها»
چرا حمایت از فلسطین در هویت ایران تنیده است؟
✍🏻سجاد صفارهرندی
📍«در سپیدهدمان انقلاب اسلامی سیاست حمایت از فلسطین از اندیشه اسلامی نیرو میگرفت و عمدتا ذیل ایدههایی همچون امت و اخوت اسلامی توضیح داده میشد. بعدها در دهه هشتاد تبیین دیگری پا به میدان گذاشت که مساله را به مدد مفاهیمی چون "عمق استراتژیک" و "جنگیدن با دشمن بیرون از خانه" در نسبت با منافع ملی ایران موجه میساخت.»
🔸بدون هیچ تعریض و تشکیکی در آن دو منطق درست و اصولی، میخواهم بیفزایم که حمایت از فلسطینیان و لبنانیان و امثال آنها در برابر دشمن جنایتکارشان فراتر از منافع و مصالح ایران، در پیوند وثیق با ایده ایران است. به عبارت روشن، ایران اگر اسرائیل، این دشمن خدا و وهن انسان، را دشمن نمیداشت و فلسطین و لبنان را یاری نمیکرد، اساسا نمیتوانست و نمیتواند ایران باشد.
🔹ایران، فراتر از هویت قومی یا موقعیت جغرافیایی، یک ایده سیاسی است. ایده ایران متضمن طلب و تمنای "مطلق" در سیاست است. همین درک است که سیاست متعالی و درست را در ضمیر ایرانیان نهایتا چیزی مرتبط با حقیقت و قداست میسازد. باز همین درک است که ایران را در عین جهانگرا بودن (ایران هیچگاه موجودیتی در خود و خاصگرا نبوده است) از ایده استیلا و میل سلطه دور میسازد.
🔸خرد سیاسی ایرانی آنچنان که فیالمثل در شاهنامه حکیم طوس متجلی است، حتی جهانگیری و جهانگشایی خود را ذیل گستردن داد و برپا داشتن خیر عمومی میفهمد. ایران خانه خوبان و منزلگاه عدل و فضیلت و زیبایی است و نه صرفا دستگاه اقتداری برای حفاظت از منافع خصوصی شهروندان.
🔹اگر کشور ما درباره ظلمی که بر فلسطینیان میرود (که از حیث گستره، تداوم و شدت بی تردید در جهان معاصر بیمانند است) همچون برخی دیگر از کشورها ره عافیت میگزید، چگونه میتوانست حامل حظ و بهرهای از ایده ایران باشد؟ اگر ما نیز در نسبت با مساله فلسطین تن به زبونی داده بودیم، چگونه میتوانستیم خود را در آینه شاهنامه و خرد سیاسی و خوی پهلوانیاش باز شناسیم؟
💢پس انقلاب کبیر اسلامی که زمینه را برای اتخاذ این سیاست اصولی و اخلاقی فراهم کرد صرفا متضمن بازیابی اسلام در حیات عمومی ما نبود، بلکه به تعبیر دکتر سید جواد طاهایی، با انقلاب بهمن پنجاه و هفت ما در عین حال ایران را باز یافتیم.
#پادکست | #گفتگوی_علمی
☑️ اعتراضات دانشجویی آمریکا و انفعال جریان روشنفکری
👤دکتر حمید ملکزاده