eitaa logo
مدرسه انقلابی مدیران تحول خواه
144 دنبال‌کننده
654 عکس
282 ویدیو
47 فایل
ارتباط با مدیر کانال: @Mohamadrezafarahani برادر محمد رضا فراهانی ۰۹۳۷۳۶۶۱۱۸۲
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  تریبون مستضعفین
⭕️پنج سال پیش به بهانه عاشورا مطلبی نوشتم که در صفحات فیس‌بوک و اینستاگرام بنده موجود است. سال بعدش نفهمیدم چه شد همان نوشته به نام دکتر منتشر شد. دلم سوخت! نه به حال خودم که به حال روح دکتر! بنده خدا چقدر تنش در گور لرزید به خاطر آن کلمات که به او منتسب کرده‌اند! 🔺پنج سال من هی این را منتشر می‌کردم و یک جماعتی هم هی به نام دکتر هم‌خوان! حتی پارسال هم در خواندمش که یک خانمی آمد شاکی! عصبانی! که "خجالت هم خوب چیزی است...! دزدی، دزدی، از نوشته‌های دکتر هم رونوشت و دزدی؟!" من هم خیلی جدی گفتم که "خانم محترم! دکتر کجا بود؟! من نوشته‌ام!" از من انکار و از ایشان اصرار... آخر سر گفتند که این مطلب را در یکی از کتاب‌های ایشان خوانده‌اند و صد البته که از آن موقع رفته‌اند تا بیایند به من ثابت کنند... 🔺تا امروز! که دیدم یک صفحه سیاسی با غرض‌ورزی تمام، این نوشته را باز با نام دکتر شریعتی منتشر کرده است. با نهایت احترام و با درود به روح پر فتوح ایشان؛ نویسنده این خطوط من هستم. اصراری ندارم که نام نویسنده را به اسم من تغییر بدهید اما وجداناً و شرافتاً، دکتر علی شریعتی را خراب نکنید! 🔻اما آن نوشته این است: احساسات و اعتقادات را که کنار بگذاریم در حادثه کربلا با سه‌ نمونه روبرو می‌شویم: اول حسین را داریم که حاضر نیست تسلیمِ حرف زور شود، تا آخر می‌‌ایستد، خودش و فرزندانش کشته می‌شوند، هزینه انتخابش را می‌‌دهد و به چیزی که نمی‌خواهد تن‌ نمی‌‌دهد. از آب می‌گذرد، از آبرو نه‌! دوم یزید را داریم که همه را تسلیم می‌خواهد، مخالف را تحمل نمی‌‌کند، سرِ حرفش می‌‌ایستد، نوه‌ پیغمبر را سر ‌‌می برد، بی‌‌آبرویی را به جان می‌خرد و به چیزی که می‌‌خواهد می‌رسد. و بعد عمرِ سعد را داریم که به روایتِ تاریخ تا روز هشتم محرّم در تردید است. هم خدا را می‌خواهد هم خرما، هم دنیا را می‌خواهد هم آخرت، هم می‌خواهد حسین را راضی‌ کند هم یزید را، هم عمارتِ کوفه را می‌خواهد، هم احترامِ مردم را. نه‌ حاضر است از قدرت بگذرد، نه‌ از خوشنامی. هم آب می‌خواهد، هم آبرو. دستِ آخر اما عمرِ سعد تنها کسی‌ است که به هیچکدام از چیزهایی که می‌خواهد نمی‌‌رسد، نه سهمی از قدرت می‌‌برد، نه‌ از خوشنامی. ما آدم‌هایِ معمولی‌ راستش نه جرات و ارادهِ حسین شدن را داریم، نه قدرت و ابزارِ یزید شدن را... اما در درونِ همه ما یک عمرِ سعد هست. من بیش از همه از عمر سعد شدن می‌ترسم! ✍🏻 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
هدایت شده از  تریبون مستضعفین
4_5839033662686888925.pdf
256.4K
⭕️دومین تراکت مناسب برای توزیع در هیئت های مذهبی 🔹با موضوع مذاکرات با اروپا و FATF 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
هدایت شده از  تریبون مستضعفین
⭕️از انقلاب اسلامی محمد تا قتلگاه (فصل نخست: حکومت تراز حسین بن علی) 🔺قسمت دوم:آبرویش را بریزید... 🔹حکومتی که حسین (ع) به خاطر آن شهید شد حکومتی بود که اهل و سستی نباشد. حضرت امیر (ع) نکته مهمی فرموده اند که باید این تعبیر را مجریان همه حکومت ها ببینند: «کسانی می توانند حکومت دینی واقعی تشکیل بدهند که اهل مداهنه و سازشکار و مصانعه و ریاکاری نباشند؛ کسانی که با صاحبان و با جناح های قوی و سرمایه دارها و با قدرت های داخلی و خارجی، معامله نکنند و نترسند؛ کسانی که نباشند» 🔹حکومتی که وقتی ابن حرمه _ناظر مالی اهواز_ کرد، گرفت و کرد، حضرت امیر او را به زندان اندخت و دستور داد او را به بردند(یعنی ملاقات ممنوع شد) و فرمود او را در و جلوی چشم مردم، بزنید نه اینکه مجازات مخفی کنید؛ بلکه آبرویش را بریزید. حکومتی که امام حسین می خواست احیا کند حکومتی بود که خودش و مردم قبلا تجربه کرده بودند و در عاشورا به خاطر همان اصول کشته شد. ادامه دارد... 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔹 t.me/teribon 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
هدایت شده از  تریبون مستضعفین
⭕️ بگذار این سال های حرام بگذرد! 🔺در قبائل عرب، همواره جنگ بود... دو قبیله که با هم می جنگیدند، تا وارد ماه حرام می شدند ، جنگ را موقتا تعطیل می کردند، اما برای اینکه اعلام کنند که در حال جنگند و این آرامش از سر سازش نیست... 🔺و چون بگذرد، جنگ ادامه خواهد یافت، سنت بود که بر قبه ی خیمه ی فرمانده قبیله، پرچم سرخی بر می افراشتند ، تا دوستان، دشمنان و مردم همه، بدانند که «جنگ پایان نیافته است.» 🔺آنها که به کربلا می روند، می بینند که جنگ با پیروزی یزید پایان گرفته و بر صحنه جنگ، آرامش مرگ سایه افکنده است. اما می بینند که بر قبه آرامگاه حسین، پرچم سرخی در اهتزاز است! بگذار این سال های حرام بگذرد! ✍🏻 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
هدایت شده از  تریبون مستضعفین
⭕️از انقلاب اسلامی محمد تا قتلگاه (فصل نخست: حکومت تراز حسین بن علی) 🔺قسمت اول:حکومت اسلامی با احدی رودروایسی ندارد 🔹شما می پرسید که حسین بن علی(ع) به دنبال چه نوع حکومت دینی بود و آیا ممکن بود؟ آری ممکن بود... حکومتی که حاکمش علی (ع) مَصقَلَةَ بن هُوِیره را که از کارگزاران خودش بود، به جرم در حکومت، گوشمالی داد، حکومتی که با عَلابن زیاد یکی دیگر از مسئولین که خانه برای خود ساخت برخورد کرد. حکومتی که وقتی مُنذَر بن جارود کرد، حضرت امیر او را کوبید. حکومتی که وقتی عبدالله بن زَمعه سهم اضافی از اموال عموم و بیت المال برای خود خواست، حضرت امیر(ع) او را پیش چشم مردم کرد. حکومتی که وقتی عثمان بن حُنیف حاکم بصره در مهمانی شرکت کرد و فقط در مهمانی شرکت کرد و بر سر سفره آنها نشست، او را به شدت کرد. حکومتی که وقتی ابن عباس پسر عموی خود علی (ع) در حاکمیت خطا کرد، او را هم در هم کوبید و گفت: به خدا سوگند با شمشیری تو را خوهم زد که هر کس را با این شمشیر زدم، به جهنم رفت.حکومتی که آهن گداخته به دست برادرش عقیل نزدیک کرد چون سهم اضافی از می خواست.حکومتی که ابوالاسود دوئلی را که از اصحاب درجه یک خود علی بن ابیطالب (ع) و آدم صالح و شریفی بود، از قضاوت عزل کرد برای آن که صدایش را در جلسه دادگاه بلند کرده بود. حکومتی که حسین (ع) به خاطر آن شهید شد حکومتی بود که اهل سازش و سستی نباشد. ادامه دارد... 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
هدایت شده از  تریبون مستضعفین
4_5837021169861002510.rar
1.96M
⭕️تراکت برای انتشار در هیئت های عزاداری با موضوع تصویب کنوانسیون های مربوط به FATF در مجلس اندازه A6 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
هدایت شده از  تریبون مستضعفین
⭕️از انقلاب اسلامی محمد تا قتلگاه (فصل نخست: حکومت تراز حسین بن علی) 🔺قسمت اول:حکومت اسلامی با احدی رودروایسی ندارد 🔹شما می پرسید که حسین بن علی(ع) به دنبال چه نوع حکومت دینی بود و آیا ممکن بود؟ آری ممکن بود... حکومتی که حاکمش علی (ع) مَصقَلَةَ بن هُوِیره را که از کارگزاران خودش بود، به جرم در حکومت، گوشمالی داد، حکومتی که با عَلابن زیاد یکی دیگر از مسئولین که خانه برای خود ساخت برخورد کرد. حکومتی که وقتی مُنذَر بن جارود کرد، حضرت امیر او را کوبید. حکومتی که وقتی عبدالله بن زَمعه سهم اضافی از اموال عموم و بیت المال برای خود خواست، حضرت امیر(ع) او را پیش چشم مردم کرد. حکومتی که وقتی عثمان بن حُنیف حاکم بصره در مهمانی شرکت کرد و فقط در مهمانی شرکت کرد و بر سر سفره آنها نشست، او را به شدت کرد. حکومتی که وقتی ابن عباس پسر عموی خود علی (ع) در حاکمیت خطا کرد، او را هم در هم کوبید و گفت: به خدا سوگند با شمشیری تو را خوهم زد که هر کس را با این شمشیر زدم، به جهنم رفت.حکومتی که آهن گداخته به دست برادرش عقیل نزدیک کرد چون سهم اضافی از می خواست.حکومتی که ابوالاسود دوئلی را که از اصحاب درجه یک خود علی بن ابیطالب (ع) و آدم صالح و شریفی بود، از قضاوت عزل کرد برای آن که صدایش را در جلسه دادگاه بلند کرده بود. حکومتی که حسین (ع) به خاطر آن شهید شد حکومتی بود که اهل سازش و سستی نباشد. ادامه دارد... 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
هدایت شده از  تریبون مستضعفین
4_5837021169861002510.rar
1.96M
⭕️تراکت برای انتشار در هیئت های عزاداری با موضوع تصویب کنوانسیون های مربوط به FATF در مجلس اندازه A6 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چقدر این سکانس جالب #مختارنامه شبیه این روزای بعضی از مردم ما #ایران است.. همان #اسیران_ماهواره را میگویم 👆 #کوفه #کوفیان #قحطی #جنگ #احتکار #گرانی #احتکار_خانگی #تروریسم_اقتصادی #جنگ_اقتصادی #شایعه #شایعه_جنگ #عاشورا #کربلا #مختار #مسلم #جمهوری_اسلامی #ایرانی #منوتو #بیبیسی #حرص 💠 eitaa.com/joinchat/1246953475Cf749f8ac9b 💯 #فورواردکنیددوستان👆 🆔 @san_entezar
تعریف احتکار در یک تصویر! تمام افراد قبل از این که کشتی فردی شان را بسازند غرق خواهند شد #نه_به_احتکارخانگی 💠 eitaa.com/joinchat/1246953475Cf749f8ac9b 💯 #فورواردکنیددوستان👆 🆔 @san_entezar
هدایت شده از دولت اسلامی
🚨عاقبت ملتی که از #شایعه مرگ #خودکشی کردند... ⚠ملتی که از ترس #دلار۵۰۰۰ به #روحانی رأی دادند گرفتار #دلار۱۹۰۰۰ شدند... ⚠ملتی که از ترس #جنگ ، #موشک های خود را نابود کردند؛ امنیتشان نابود شد( #لیبی) پیش بسوی #دولت_اسلامی 🔰 eitaa.com/joinchat/2290286599C8da276b23a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️ پیش بینی باور نکردنی یکی از مسئولین از قیمت ارز در سال ٩٧ 🙏انتشار بدید همه ببینن و قدر این سرمایه های ملی رو بدونن 👤 به کانال جنجالی #استاد_رائفی_پور بپیوندید👇 💠 eitaa.com/joinchat/1246953475Cf749f8ac9b 💯 #فورواردکنیددوستان👆 🆔 @san_entezar
👤 تمجید استاد #رائفی_پور در توییتر خود از #قوه_قضائیه بابت برخورد قاطع با #مفسدان_اقتصادی و درخواست محاکمه #ژن_های_خوب 🌐 bit.ly/2xQMpTv 💠 eitaa.com/joinchat/1246953475Cf749f8ac9b 💯 #فورواردکنیددوستان👆 🆔 @san_entezar
هدایت شده از تاملی دیگر
🇮🇷🇮🇷بسمه تعالی🇮🇷🇮🇷 باسلام واحترام محضر نماینده محترم و انقلابی قطعا نمایندگان عصاره ملت هستند. اما بهوش باشید تا عصاره ی گُل باشید نه عصاره انگور. زیرا عصاره بودن نمایندگان از ملت، "مبهم و کلی" است. همچنان که گُل عصاره ای همچون گلاب دارد، انگور هم عصاره دارد، اما اگر انگور، ترشیده باشد شراب می شود و اگر رسیده وشیرین باشد، شیره ناب می شود. مردم هم دارای گونه های گُل، انگور و خرما می باشند. تعداد سکته های روزهای اخیر در بازار ارز و هجوم به فروشگاها، نشان از وجود انگور ترشیده در میان مردم است، که عصاره این اندک افراد در مجلس، همان عصاره های شراب گونه هستند. مع الاسف، این عصاره های اندک اما فاسد تلاش دارند شما خوبان را هم در پدیده FATF و پالرمو همچون شراب فاسد کنند
هدایت شده از جنبش مقسطین
✍️ چند نفر از این صدهزار نفری که دیروز رفتند استادیوم، بیکارند؟ چندتاشون به این فکر کردند که چرا باید ساعتی ۵ میلیون تومان به یه اجنبی (کی‌روش) پول بدیم که به ۲۰ نفر فوتبال یاد بده و ما هم فقط نگاه کنیم؟ چرا این پول، نباید برای من شغل بشه؟ ▫️توئیت_نوشت اندیشه‌جویان: 👉 t.co/4c4oWVEEhW #جامعه_خوکی کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @hasanabbasi_students
هدایت شده از جنبش مقسطین
💡 امری فراتر از مطالبه 🌐مأموریت رسولان الهی اقامه مردم برای قسط بوده است. این که آحاد مردم فرد به فرد باشند. 🔹مطالبه عدالت امری است محترم و واجب، عدالت را باید طلب کرد، باید خواست به ویژه از مسئولین، تا اراده ها جریان پیدا کنند. 🌐اما «لیقوم الناس بالقسط» امری است فراتر از این. به پا خواستن و قائم شدن خود مردم است. مردمی که نشسته باشند، به جای آن که «قائم» باشند، «قاعد» باشند، چنین مردمی اگر در مرحله مطالبه عدالت بمانند، محقق نمی شود. ✊ جنبش مقسطین @Moghsetin_ir
هدایت شده از دروس
❌مسمومیت با الکل در کشور از 371 نفر گذشت! 💥شمار فوت شدگان و مرگ مغزی ها به 31 نفر رسیده است 🚩سرپرست سازمان اورژانس کشور: مسمومیت با الکل در استانهای البرز، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان از 1 لغایت 8 مهر به 371 نفر رسیده است. 🔍این در حالی است که قربانیان الکل طی سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳ فقط حدود ۶۰۰ نفر بوده اما الکل در همین چند روز گذشته باعث فوت 31 نفر و مسمومیت بیش از 300 نفر شده است. 🖋یکی از سوالات اساسی این است که علل این حجم از مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی، در همین بازه زمانی کوتاه مدت (10 روزه) چیست؟ عوامل داخلی و خارجی چقدر در این فاجعه کم نظیر دخیل بوده است؟ ✏️نقش آسیب های اجتماعی و اقتصادی در ابتلای این حجم از جمعیت کشور به عوارض ناشی از مشروبات الکلی چیست؟ 🗃نکته تامل بر انگیز این روزها به زعم بسیاری از فعالان فضای مجازی این است که می‌گویند «قدیما لات ها و مشروب خوارها، قبل از محرم توبه می کردند و تا پایان محرم و صفر لب به مشروب نمي زدند» حالا چه شده که نسل امروز در ماه محرم و صفر تا این لحظه 31 کشته بر سر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات دست ساز الکلی داده است؟! 🌧نقش حوزه و روحانیت در مقابله با پیشگیری و درمان این قبیل آسیب ها چه می تواند باشد؟ 🎤پاسخ طلاب و فضلای حوزه به این سوالات و ارائه دیدگاه ها پیرامون این موضوعات در گروه مباحثه نخبگانی مباحثه نخبگانی در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/2096758795C7d1021dbbc کانال دانش پژوهان 👇 @Dph110
هدایت شده از دروس
♨️ برداشت نادرست از آموزه های دین (آموزه چند همسری، قوامیت، اجازه زوجه از زوج، توجه به عفت ورزی، ولایت پدر در ازدواج دختر) در بین مردان زمینه ساز خشونت علیه زنان شده است. ✅ گزارش نشست چالشی «برداشت‌های ناصواب از منابع احکام در زمینه‌سازی خشونت علیه زنان» (8 مهر، پژوهشگاه جامعه الزهرا) ⬅️ فقهاء فتوا به جواز تعدد زوجه داده و مرد مطابق این آیه و فتوای فقهی مجاز است بیش از یک همسر داشته باشد، در ارتباط با این گزاره دینی برخورد منفعت طلبانه داشته ایم. افرادی که تجویز تعدد زوجات را مورد توجه قرار داده اند، بخش دیگر آیه را توجه ندارند در حالیکه مشروط به «فان خفتم الا تعدلوا فواحده» شده و این تضییع و خشونت درون خانواده و خشونت علیه فرزندان را دامن می زند. در این باره مواردی بوده که منجر به انتقام گیری فرزند از پدر یا همسر از شوهر شده است. ⬅️ قوامیت مرد به معنای استبعاد، استبداد نیست، برنامه ریزی و مدیریت معنا می دهد در حالیکه این امر به فراموشی سپرده شده است. رئیس خانواده اگر نتواند اشتباه اعضای خانواده را اصلاح کند صلاحیت ندارد، رئیس خانواده در زمانی است که بحران و مشکلی پیش بیاید و در معضلات خودش را نشان دهد، مخاطب اصلی معاشروهن بالمعروف مردان هستند و مرد باید این آموزه را پیاده کند. ⬅️ سوء استفاده زیادی از آیه ضرب زنان شده، و برداشت نادرست از این گزاره سبب خشونت علیه زنان شده اولا در مواجهه با نشوز زن که در موارد تمکین خاص است و دارای مراتب و درجات است تعیین شده ثانیا ضرب مصطلح نیست بلکه به معنای عدم رضایت است. هدف از این گزاره گرمتر شدن روابط بین زن و شوهر است و طبیعی است که اگر رفتاری روابط را سردتر کند نقض آیه است. ⬅️ توصیه دینی به عفت ورزی و برداشت نادرست از این توصیه دینی، ناشی از تعصبات قومی و دینی سبب شده خشونت علیه زنان را به دنبال داشته باشد، قتل های ناموسی در برخی استان ها به علت همین برداشت نادرست یکی از بحران هاست. ⬅️ یکی دیگر از موارد خشونت، ولایت پدر در ازدواج دختر قبل از بلوغ، بعد از بلوغ و سن رشد است، برخی این اجازه را تام گرفتند و ازدواج اجباری زمینه تشنج و خشونت در خانواده را به دنبال داشته است. 🌐 t.me/talabebanoo/978 ♨️ دین،حوزه،جامعه: @dph110
عدالت علیزاده: ایالات متحده آمریکا کشوری است که تنها 239 سال از تاریخ حیاتش می گذرد و 93 درصد از این عمر خود یعنی 222 سال آنرا در جنگ و تجاوز به کشورهای مختلف در سرتاسر جهان سپری کرده! جنایات و جنگهای این کشور جنگ طلب را در لیست زیر میخوانید: البته خیلی بیشتر از اینهاست ولی لیست زیر موارد مهم هست: 💢لینک عضویت سوپر گروه بصیرت در جنگ نرم: https://telegram.me/joinchat/AyFnEjv-URiqBAmAwWvqNA 1901 — ورود مستقیم نیروهای آمریکایی به کلمبیا 1902 — حمله به پاناما 1904 — ورود به کره و مغرب 1905 — ورود به هندوراس علیه انقلاب این کشور 1905 — حمله به مکزیک (در کمک به دیکتاتور وقت بورویریو دمازبرای سرکوب قیام مردمی این کشور) 1907 — حمله به نیکاراگوئه 1907 — ورود به دومینیکن برای سرکوب انقلاب این جمهوری 1907 — مشارکت در جنگ میان هندوراس و نیکارگوئه 1908 — مداخله در انتخابات پاناما 1910 — برای سرکوب کودتا علیه حکومت نیکاراگوئه 1911 — ورود به هندوراس برای حمایت از کودتا به رهبری مانوئل بونیلا بر ضد رئیس جمهور منتخب میگل داویا 1911 — سرکوب قیام ضد آمریکایی در فیلیپین 1911 — مداخله در چین 1912 — حمله و اشغال کوبا 1912 — حمله به پاناما 1912 — حمله به هندوراس 1912 — 1933 — اشغال نیکاراگوئه . از این زمان نیکاراگوا به مستعمره ای برای احتکار شرکت های آمریکایی تبدیل شد. 1914 — 1934 — هائیتی. نیروهای آمریکایی پس از وقوع چندین انقلاب در هائیتی وارد این کشور کرد و به مدت 19 سال هائیتی تحت اشغال آمریکا در آمد 1916 — 1924- اشغال جمهوری دومینکن به مدت 8 سال 1917 — 1933 — اشغال کوبا. 1917 — 1918 — مشارکت در جنگ جهانی اول 1918 — 1922 — مداخله در روسیه 1918 — 1920 — ورود نظامی به پاناما 1919 — ورود نظامی به کاستاریکا 1919 — حمله به هندوراس 1920 — حمله به گواتمالا 1921 — حمایت آمریکا از گروههای مسلح علیه کارلوس گیریرو 1922 — مداخله در ترکیه 1922 — 1927 — ورود نظامی به چین 1924 — 1925 — حمله به هندوراس 1925 — حمله به پاناما 1926 — حمله به نیکاراگوا 1927 — 1934 — آمریکا چین را به اشغال درآورد. 1932 — حمله به السالوادور 1937 — حمله به نیکاراگوا 1945 — درحالیکه جنگ جهانی تمام شده بود!! بمباران هیروشیما و ناکازاکی ژاپن. حدود ۲۲۰٬۰۰۰ نفر در اثر این دو بمباران اتمی جان باختند .بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ نفر بلافاصله هنگام بمباران کشته شدند و بقیه تا پایان سال ۱۹۴۵ بر اثر اثرات مخرب تشعشعات رادیواکتیو جان خود را از دست دادند. 1947 — 1949 — حمله به یونان 1948 — 1953 — حمله به فیلیپین 1950 — حمله به پورتریکو 1950 — 1953 — حمله به کره 1958 — لبنان 1958 — جنگ با پاناما 1959 — نظامیان آمریکایی وارد لائوس شدند. 1959 — حمله به هائیتی 1960 — عملیات نظامی آمریکا در اکوادور 1960 — حمله به پاناما 1965 — 1973 — تجاوز خونین به ویتنام 1966 — حمله به گواتمالا 1966 — حمایت نظامی از اندونزی علیه فیلیپین 1971 — 1973 — بمباران لائوس 1972 — حمله به نیکاراگوا 1980 — عملیات نظامی علیه ایران در طبس 1983 — دخالت نظامی در گرینادا 1986 — حمله به لیبی و بمباران لیبی 1988 — حمله آمریکا به هندوراس 1988 — حمله به هواپیمای مسافربری ایرانی و قتل عام تمامی 290 نفر سرنشین این هواپیما 1989 — سرکوب ناآرامی ها در جزایر ویرجین 1991 — عملیات نظامی گسترده در عراق (جنگ اول خلیج فارس) 1992 — 1994 — اشغال سومالی و انجام خشونت بسیار مفرط علیه شهروندان این کشور 1998 — حمله به سودان. 1999 — آمریکا با پوشش ناتو جنگی را علیه یوگسلاوی براه انداخت. بمباران این کشور 78 روز به طول انجامید و یوگسلاوی از هم فروپاشید. 2001 — حمله و اشغال افغانستان به بهانه تعقیب گروه القاعده که بعدها ثابت شد القاعده را خود آمریکاییها تجهیز کرده اند!!! 2003 — حمله و اشغال عراق بدون مجوز سازمان ملل 2011 — حمله به لیبی پس از پیروزی انقلاب این کشور و سرنگونی قذافی 2011 — حمایت رسمی از گروههای مسلح تروریستی در سوریه با هدف براندازی نظام منتخب ملت سوریه 2011 — اعلام حمایت رسمی از رژیم آل خلیفه در سرکوب قیام مردمی این کشور 2015 — اعلام پشتیبانی رسمی از آل سعود در جنگ این کشور علیه انقلاب ملت یمن منبع آمار: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940414000970 حالا نکته جالب و وقاهت آمیز این قضیه اینجاست که این آمریکا خود را کدخدای دنیا می داند و امثال ایران را به نقض حقوق بشر متهم میکند! چقدر در جنگ روانی استادند! آنها تروریستند آنوقت بقیه را وحشی و غیر متمدن معرفی میکنند. مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل 💢لینک عضویت سوپر گروه بصیرت در جنگ نرم: https://telegram.me/joinchat/AyFnEjv-URiqBAmAwWvqNA
✅ جامعه را از نگاه امام سجاد(ع) بشناسیم 🔸امام سجاد(ع) در تحلیل جامعه شناختی عمیق خود، جامعه را در ۶ طبقه چیدند: 1️⃣ گرگ‌ها (تجار گرگ مسلک - دلالان بیزینس‌من، که ستون پنجم دشمن در جنگ اقتصادی هستند.) 2️⃣ شیرها (سیاسیونی که می‌خواهند به هر قیمت در قدرت بمانند) 3️⃣ روباه‌ها (مدعیان بی‌عمل دین) 4️⃣ سگ‌ها (رسانه‌ها و ژورنالیست‌هایی که افکار عمومی را می‌درند.) 5️⃣ خوک‌ها (که به هر فحشایی که دعوت شوند، اجابت می‌کنند.) 6️⃣ بره‌ها (مؤمنین‌اند که توسط چهار طبقه‌ی اول دریده می‌شوند و از مخنث بودن خوک‌ها ضربه میخورند و چه بسا مانند امام سجاد (ع) و یارانش توسط این افراد به شهادت می‌رسند) 🔻وقتی بیشتر افراد یک جامعه، خصوصیات خوکی پیدا کنند، به هر فحشایی که در مسیرشان باشد، نه نگویند و استقبال کنند؛ در این صورت باید منتظر تاجرانِ گرگ مسلک که در شرایط جنگ اقتصادی، احتکار می‌کنند؛ باشیم. ⭕️ خوک‌ها، طبقه‌ای هستند که بازتولید شیر، سگ، روباه، گرگ می‌کنند.. خوک، نباشیم. 📷 llink.ir/8yt3 مطالعه بیشتر در سایت باشگاه استراتژیست‌های جوان: 📎 llink.ir/8yt5 🏴 امروز به روایتی روز شهادت امام سجاد(ع) است. کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @hasanabbasi_students
بروز نموده است که با اتکاء به قدرت رسانه‌ای و فراگیری ذهن و قلم خود، معاندین و مخالفین خود را حتی با دستاویز قرار دادن دروغ و شایعه و یا استهزاء و سوژه تمسخر گرفتن، سعی در بایکوت آن شخص یا اشخاص و گروه‌ها دارند تا از این طریق از نفوذ مخالفین خود در مردم و جامعه بکاهند. طبعاً تعارض اندیشه و آراء در بین عوام و خواص امری طبیعی است اما اسلام در این موارد، گزینه تضارب آراء و در سطح بالاتر محاجه و مجادله را پیشنهاد می‌دهد نه سیاه نمایی و نشر اکاذیب. مناظرات علمی و علنی معصومین مخصوصاً در عصر امام کاظم و امام صادق (علیهماالسلام) به لحاظ اخلاقی و علمی بودن و علنی و آشکار بودن آن، از مصادیق رسانه اخلاقی و اسلامی محسوب می‌گردند که هم سبب نشر روش و مشی اخلاقی و هم سبب بطلان و رد آراء مخالفین در فضای به دور از توطئه و دروغ و دور از پنهان‌کاری‌ها بود. اغلب پیش می‌آید که سیاستمداران برخی کشورها به محض اتخاذ موضعی علیه سیاست‌های آمریکا یا رژیم صهیونیستی مورد هجمه بی‌امان و هماهنگ دستگاه تبلیغاتی و رسانه‌های شبکه‌ای و منسجم غرب قرار می‌گیرند که همین ترس از بایکوت رسانه ای و حمله‌های تبلیغاتی این سگ صفتان، سبب انفعال برخی سیاستمداران جهان در مقابل سیاست‌های ظالمانه جهانی شده است. رسانه‌های شبکه شده و منسجم آمریکایی در ذیل قابل مشاهده می‌باشد.  طبقه چهارم: روباه‌ها طبقه چهارم در تحلیل جامعه‌شناسانه حضرت سجاد (ع)، روباه‌صفتان به معنای دین معاشان است که در نظر معصوم این دین معاشان روبه صفت از طریق دین ارتزاق می‌نمایند اما آنچه که بر لسان دارند در قلب نپذیرفته‌اند. طبق قرآن کریم جایگاه ورود ایمان و عقل توأمان در قلب انسان است که این ایمان سبب می‌شود تا مجموعه اعمال و رفتار و گفتار انسان در راستای آن ایمان قلبی قرار گیرد اما زمانی که نفاق در انسان متجلی شود ممکن است رفتار و گفتار ظاهری در شرایط خاص، از روی ایمان ظاهری باشد اما ازآنجایی‌که این ایمان در قلب نیست، رفتار حقیقی انسان در شرایط عادی قطعاً در جهت مخالف ایمان حقیقی خواهد بود. امام حسین (ع) در حدیث شریفی از این گروه به عنوان  بندگان دنیا یاد می‌فرماید و اشعار می‌دارد: «الناس عبید الدنیا و الدین لعق علی السنتهم…. و اذا محصوا بالبلاء قل دیانون»[۳] مردم (توده و عوام غیر مؤمن جامعه) بندگان دنیا هستند و دین لقلقه زبان آن‌هاست…. و زمانی که به بلا گرفتار شوند، دین این‌گونه دین‌داران ضایع می‌گردد. ازاین‌رو به تعبیر حضرت سجاد، دین معاشان آن‌چه‌که در لسان میگویند در قلبشان نفوذی ندارد و همین مسئله طبعاً سبب می‌شود تا آنچه که در قلب قبول دارند و غیر از لسان آن‌هاست و مغایر ایمان حقیقی است، اعمال و رفتارشان را سامان دهد و از این طریق در بزنگاه‌ها ضربات مهلکی به دین وارد آورند و عوام جامعه را نسبت به دین بدبین نمایند. نمونه تاریخی این برخورد دوگانه با دین، در قرون‌وسطا در اروپا محقق شد و اعمال پاپ و کشیش‌های مسیحی در کلیسا و استفاده ابزاری از مفهوم دین جهت استثمار مردم و حصول منافع شخصی و شهوت‌رانی‌های پاپ‌ها، در درازمدت سبب دین‌گریزی و دین زدگی در جامعه شد و بستر جنبش نوزایی یا رنسانس فرهنگی و سیاسی در قلب اروپا را که نهایتاً منجر به سکولاریسم و لیبرالیسم گردید، مهیا کرد. همین معضل در صدر تاریخ اسلام نیز گریبان گیر جامعه اسلامی گردید. علمای تازه‌مسلمان‌شده اهل کتاب مانند کعب الاحبار، بن منبه و ابوهریره که خطبا و متولیان فکری عوام جامعه بودند با تظاهر به دین‌داری و تدین و با اتکاء به جایگاه علمی خود، حتی اصول مسلم اسلام را بر بالای منابر قلب می‌کردند و تخم بغض نسبت به ائمه هدی (علیهم‌السلام) را در جامعه و بین مردم می‌پاشیدند که سبب ورود اسرائیلی‌ات یا تحاریف یهودی به منابع و تفاسیر اسلام گردید. معضل تظاهر به دین‌داری که به تعبیر حضرت سجاد، روباه‌صفتی است سبب شده است تا قول و عمل دین معاشان در تضاد باشد که یکی از استراتژی‌های پرتکرار غرب در مواجهه با نقش پررنگ دین در جامعه آن است تا از طریق این‌گونه منافقین و برجسته‌سازی آراء و نظرات و منابر و سخنرانی‌های این دین معاشان در جامعه از طریق رسانه‌های غیر آشکار خود، جنبه لسانی آن‌ها غالب گردد و وجهه‌ای به نام دین پیدا نمایند و پس‌ازاین دستگاه تبلیغاتی غرب، با افشاگری‌هایی علیه این‌گونه افراد و افشای رفتارهای غیردینی این اشخاص، نفس دین‌داری و وجهه عموم متولیان فکری جامعه اسلامی را نزد عوام بی‌اعتبار سازند. شعر معروف «واعظان کین جلوه در محراب و منبر می‌کنند چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند» از حافظ اشاره به چنین روبه صفتانی دارد که در لباس و لسان دین، جامعه را به سمت بی‌دینی و تباهی سوق می‌دهند. حال حضور چنین افرادی در رأس قوه اجرایی سیستم‌های حکومتی سبب گسترش تأثیر آن‌ها و دین زدگی در جامعه می‌گردد که مصداق عینی آن نقش کلیسا در قرون‌وسطا و
جامعه شش طبقه امام سجاد (ع) ارسال شده توسط سید میکائیل حسینی تاریخ:15 بهمن 1396 (۵) نظر  امام زین‌العابدین (ع) در حدیثی[۲] جامعه را در شش طبقه و گروه مردمی تحلیل می‌فرمایند که بر اساس این روایت شریف، می‌توان مشاغل و مشی‌ها و رفتارهای مختلف مردم را مورد ارزیابی قرارداد. حضرت در این روایت مردم را به شش طبقه شیر، گرگ، سگ، روباه، خوک و بره تشبیه فرموده و خصلت‌های دسته‌های متفاوت مردم را نسبت به ویژگی‌ها و خصوصیات این شش حیوان می‌سنجند که قابل انطباق کامل بوده و با نگاه تطبیقی، تخلف پذیر نیست و مصادیق آن امروزه نیز در سطوح مختلف جوامع امروزی قابل‌رؤیت و ملموس است. کلمه «الناس» که در ابتدای روایت بیان شده است ناظر به مفهوم عام مردم یعنی معنای کلی مردم اعم از ادیان و فرهنگ‌ها و ملت‌ها و نژادهای مختلف است که نشانگر قابلیت بسط این روایت به تمام ملت‌ها و مردم و جوامع مختلف بشری است چراکه معصوم از کلمه قوم، امت یا شعب و غیره که معانی دیگری دارند استفاده نفرموده‌اند.  طبقه اول: شیرها امام سجاد (ع) پادشاهان و قدرت‌مداران فاسد را در این روایت به شیری تشبیه می‌فرمایند که پیوسته درصدد تسلط و سیطره بر سایرین و  حتی پادشاهان ضعیف‌تر از خود هستند که از این باب و دیدگاه می‌توان بسیاری از سیاست‌های سلطه‌گرایانه دستگاه‌های سیاسی و حکومتی مستکبرین جهانی را نگریست که حتی به‌طور مثال مکتب جکسونیسم در آمریکا که رسماً دکترین مداخله نظامی در نقاط مختلف جهان به‌منظور صیانت از منافع آمریکا را پذیرفته بود از این باب قابل ارزیابی است و یا دکترین‌های ویلسون و روزولت و ترومن که همگی بر مبنای توسعه‌طلبی آمریکایی و پذیرش مداخلات مختلف در تمام نقاط جهان قرار گرفته بودند تا اعمال توسعه‌طلبانه امروز دستگاه استکبار غرب همگی در این مفهوم از زبان مبارک امام معصوم قابل گنجایش خواهند بود. جنگ سرد درون پارادایمی میان کمونیسم و لیبرالیسم که به مدت ۴ دهه سایه شوم آن بر سر ملت‌های جهان سبب ایجاد جنگ‌های متعدد خانمان‌سوز و فقر و فلاکت ملت‌های ضعیف جهان شد، تنها یکی از پیامدهای توسعه‌طلبی شیران و حاکمان و قدرت‌مداران فاسد جهان بود که در این مسیر جهت سیطره بر دیگران از روش پوشاندن لباس زیبای حقوق بشر و یا ضدیت با امپریالیسم بر تن اهداف شوم توسعه‌طلبی استفاده کردند، اما در این میان، حاکمان مؤمن بر اساس آیه شریفه «لیقوم الناس بالقسط» (۲۵ حدید) مبنا را بر دکترین و آموزه اسلامی هدایت می‌گذارند تا ملت‌ها، خود، عدالت و آرامش انسانی را ابتدا شناخته و سپس طلب کرده و آن را حاکم نمایند.  طبقه دوم: گرگ‌ها طبقه دومی که حضرت سجاد (ع) در این روایت شریف به آن اشاره می‌کنند، طبقه انسان‌های گرگ‌صفت یا همان گرگ‌ها هستند که در توضیح  آن، این‌گونه مردم را کسانی معرفی می‌فرماید که هنگام خرید یک کالا آن را مذمت نموده و هنگام فروش همان کالا آن را مدح می‌نمایند. امروزه بسیاری از تجار و سرمایه‌داران و صاحبان ثروت‌های کلان و کارتل‌ها و تراست‌های عظیم اقتصادی در سطح کلان تا برخی خرده‌فروشان و سمساران و توزیع‌کنندگان کالا در سطح تحتانی جامعه مبتلا به چنین وضعیت گرگ‌صفتانه‌ای هستند. به‌طور مثال ابزار اصلی موجود در دستان تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالاها به‌ منظور توسعه کاری، ابزار تبلیغات و رسانه است که بعضاً از طریق این ابزار، سعی دارند کالا و اجناس تولیدی و مملوکه خود را با لفاظی‌های خوش لعاب و مدح بدون صحت و مبنا، و ایجاد رغبت کاذب در بین مردم جهت استفاده از آن کالا فروش و اعتبار خود را افزایش دهند. اما هنگامی‌که یک رقیب در همان حوزه برای آن‌ها ایجاد شود، طبعاً کالای تولیدی رقیب را مذمت می‌کنند تا سوددهی ناشی از فروش خود را حفظ کرده یا افزایش دهند. البته ابزار تبلیغات در فقه اسلامی تجارت که در مکاسب مرحوم شیخ انصاری نیز متجلی است امری پذیرفته شده است اما حد یقفی بر آن تعریف شده است و ترویج مصرف‌گرایی فزاینده و اسراف یا سیاه نمایی از تولیدات رقیب در آنجایی ندارد. بنیان اقتصاد لیبرالی تحت عنوان لسه‌فر که بر مبنای فایده‌گرایی صرف قرار دارد اجازه می‌دهد تا فرد تولیدکننده از طرق باطل نیز سود و فایده خود را حتی با دروغ و غیره افزایش دهند که امروزه به عیان در دایره رقابت‌های تولیدکنندگان غربی و متأسفانه برخی تولیدکنندگان کشورهای اسلامی قابل مشاهده است.  طبقه سوم: سگ‌ها طبقه سوم در این حدیث معصوم، انسان‌های سگ‌صفتی هستند که سایرین از شر زبان آن‌ها ناچار به تکریم و تمجید آن‌ها هستند. در عصر معصوم، برخی جارچیان و مضحکه بگیران حکومتی که مردم از شر لسان آن‌ها در امان نبودند، به محض دشمنی با یک شخص یا گروه به سفارش حکومت‌های وقت آن‌ها را در علناً مورد استهزاء قرار می‌دادند و سعی در آبروبری از آن‌ها بودند که همین منظور، در جوامع فعلی نیز در شکل و قالب برخی رسانه‌ها و نویسندگان و تصویرگران
برابر معاندین مظلوم واقع می‌شوند. اندیشه مترقی و بی‌همتای معصومین در تمامی حوزه‌ها از هر اندیشه و تفکری در تاریخ جهان، پیشی دارد که در این نوشته تلاش شد تا یکی از نمونه‌های آن در حوزه جامعه‌شناسی دینی و فرهنگی مورد بحث قرار گیرد.