📷 https://goo.gl/K3zwfC
🔴 در سر تا پای مرحوم بافقی از متاع و کالاهای خارجی خبری نبود
🔹آیت اللهالعظمی بهاءالدینی رحمت اللهعلیه از شاگردان مرحوم بافقی رحمت اللهعلیه:
➖ در وطنخواهی، نظیر ایشان مثل اینکه کم باشد، به گونهای که در سر تا پای ایشان از متاع و کالاهای خارجی خبری نبود، از عمامه وقبا و پیراهن و عبا و کفش.
➖ در تمام ضیافتهایی که از اهل علم میکرد، غیر از اجناس ایرانی چیزی مصرف نمیکرد. آنزمان هنوز بساط قند و چای در ایران دائر نشده بود و از خارج میآوردند، او به جای قند و چای، خرمای جهرم بین طلبهها تقسیم میکرد. با اینکه افطاریهای خیلی مفصل میداد، از برنج و خورشت و اینها، ولی چای نمی داد.
➖ میگفت پول ما نباید از مملکت خارج شود و در جیب خارجیها برود. حقیقت وطنخواهی را ما در ایشان دیدیم. از اموالی که در اختیار ایشان بود حاضر نبود غیر از ایران در جای دیگری مصرف شود.
📝 سیری در آفاق، ص265
#اقتصاد_مقاومتی
@tollabolkarimeh 🌷
#پذیرش
🔶️ مدرسه علمیه حضرت معصومه سلام الله علیها برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ از بین واجدین شرایط، طلبه می پذیرد.
📌 شرایط ثبت نام؛
🔸️قبولی در مصاحبه و آزمون و مراحل پذیرش مدرسه علمیه حضرت معصومه سلام الله علیها
🔸دارا بودن مدرک دیپلم و بالاتر
🔷️ موسس محترم حجت الاسلام و المسلمین سید حسن علوی
📞 تلفن روابط عمومی:
021-77624845
📱 تلفن پذیرش:
+989906309968
🏠 نشانی:
خیابان شهید مدنی، روبروی بیمارستان امام حسین علیه السلام، مسجد جامع صفا، کوچه ی مشهور، حوزه علمیه حضرت معصومه(سلام الله علیها)
🌐 برای ثبت نام در سایت حوزه های علمیه به نشانی زیر مراجعه نمایید.
www.paziresh.whc.ir
www.qanetaat.whc.ir
🆔️ نشانی کانال های حوزه حضرت معصومه سلام الله علیها:
🔷️ sapp.ir/hoze_hazratemasoumeh
🔷️ ble.im/hoze_hazratemasoumeh
🔷️ eitaa.com/hoze_hazratemasoumeh
🔻اگر قدیمترها رگ غیرت رقبای عشقی دربرابر هم باد میکرد، حالا هر دو بالای سر معشوقه مشترکشان، در حال همکاری برای گرفتن انتقام او از آقای رئیس مسناش هستند، که مدتی باهم در رابطه بودند! (کرگدن)
🔻اگرقدیمترها «مادر» در فیلمهای ایرانی نماد تقدس و احترام بود حالا پسر به مادرش که با لباس ورزشی به منزل برگشته میگه: چرا با این تیپ میری بیرون مادر؟ اینجوری منم بیرون ببینمت...«عصبانی» میشم [هر دو میخندند و مادر به پسر میگه «بی حیا»] (همگناه)
🔻اگر قدیمترها عشقهای مثلثی خط قرمز رسانههابودحالا پیرمردِ پولدار عاشق دختر جوانی شده که شوهرش در زندان طلاق غیابی را به رسمیت نمیشناسه! شوهر مرخصی میگیره و وارد منزلی میشه که پیرمرد برای معشوقه جوانش گرفته و دوروز در را بروی پیرمردبیچاره باز نمیکنند!(دل)
پن: به شکل شفاف وغیرقابل انکاری کارتلهای لیبرالِ به اصطلاح فرهنگی چونان اختاپوسی بیرحم درسینما، تلویزیون و شبکه خانگی، بر حیاوغیرت ایرانی چنبره زدهاند!
دختروپسرِ کوچک و بزرگ درکنار پدر و مادر، بی هوا و بی چاره و بی جایگزین، مظلومانه سیبل این شکارچیان بیرحم «خانواده ایرانی» شدهاند ./ نقطه زن
@tollabolkarimeh 🌷
4_5828128989830448912.mp3
7.54M
# گوشی_تکانی
🔻لطفا چند لحظه به این سوالات فکر کنید:
🔹ما در شبکههای اجتماعی دنبال چه چیزی میگردیم؟
🔹چه محتواهایی در فضای مجازی به ما مربوط است؟
🔹آیا همه صفحاتی که در شبکههای اجتماعی دنبال میکنیم حرف جدید برای گفتن دارند یا تکرار مطالب هم هستند؟
🔹چرا ما این حرفهای تکراری را میخوانیم؟
🔹چرا ما از ترک صفحات با محتوای تکراری میترسیم؟
🔹لازم است ما تا این حد مطلب بخوانیم؟
🔹اگر نخوانیم از چه چیزی عقب میمانیم؟
🔸شاید نیاز باشد گوشی تکانی داشته باشیم و صفحات غیر ضروری را حذف کنیم.
@tollabolkarimeh 🌷
💠اسلام دین عمل است، نه دین وابستگی های خیالی!
▪️اما به فکر امروز خودمان که نگاه میکنیم میبینیم عمل به عناوین و اسامی مختلف تحقیر میشود؛ میبینیم ملت ما به چیزی که اعتنا ندارد عمل است. مثلًا پیش خودش خیال میکند که اگر بتوانم در حرم حضرت رضا علیه السلام یا در حرم امام حسین علیه السلام یک جا قبری پیدا کنم، این جانشین همه چیز حساب میشود. این کجا و فکر اسلام کجا!
▫️آیا مردمی که فکر میکنند که اگر در عمرشان هرکار کردند، کردند ولی بعد از فوتشان در پایین پای حضرت رضا علیه السلام دفن شدند، همه کارها یکجا نادیده گرفته خواهد شد، روی سعادت را میبینند؟ فکر نمیکند که اگر تو در پایین پای حضرت رضا علیه السلام میخواهی دفن شوی هارونالرشید هم در پایین پای حضرت رضا علیه السلام مدفون است؛ پس یکی از کسانی که باید از مجازات الهی مصون بماند هارونالرشید است، پس چرا وقتی که از بالای سر حضرت میخواهی رد شوی میگویی بر هارون و مأمون لعنت؟
▪️این را میگویند یک فکر مسخشده و مرده. اینکه میگوییم احیای تفکر اسلامی، یکی از مواردش این است که در مسئله عمل، فکر ما باید زنده بشود، باید بفهمیم اسلام دین عمل است، دین وابستگیهای خیالی نیست.
📚احیای تفکر اسلامی؛ شهید مطهری(ره)
@tollabolkarimeh 🌷
💢 حرمت خوانندگی زنان از جنسیت نیست/ خوانندگی زنان سریعتر به اضلال و لهو و لعب کشیده میشود
✔️ حجتالاسلام مصطفی دری، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم و استاد دورههای مشق اجتهاد حوزه:
🔹 میان مراجع معظم نظرات مختلف است؛ آیتالله سیستانی و رهبر معظم انقلاب، برای زن خصوصیتی قائل نیستند، بلکه مطرب و مضل بودن صوت و خوانندگی را حرام میدانند، چه اینکه این صورت از مردان باشد یا از زنان یعنی زن و مرد بودن تأثیری در حرمت ندارد.
🔹 البته طبیعتاً خوانندگی زنان برای مخاطبان مردم سریعتر به اضلال و لهو و لعب کشیده میشود، چون زنان کشش بیشتری دارند و عنوان اضلال و لهو و لعب سریعتر میتواند محقق شود، ولی مثلاً اگر خانمی برای جمعی مردانه قرآن بخواند و یا شعر پرمحتوا و عمیقی بخواند که مفهوم لهوی ندارد، ایرادی ندارد.
تفصیل مطلب👈 https://b2n.ir/374612
@tollabolkarimeh 🌷
امام رضا(ع):باقیمانده این ماه(شعبان)این دعا را زیاد بخوان
اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَكُنْ قَدْ غَفَرْتَ لَنَا فِي مَا مَضَى مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِيمَا بَقِيَ مِنْه
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دو سؤال مهم:
🔴وقتی ولی فقیه نمیتونه وضع فعلی مملکت را اصلاح کنه، چرا هست چرا نمیره؟
🔴نقش مطالبه گری اجرای قوانین اسلام و اجرای منویات و دستورات صریح رهبری توسط آحاد جامعه از مسئولان در کمک به ولی فقیه در اصلاح مملکت؟
لطفاً این کلیپ را بدقت مشاهده کنیم
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️انتظار این بود که متولیان اماکن مقدس و مساجد، در بازگشایی این اماکن در ماه مبارک رمضان اینقدر منفعلانه عمل نکنند و بر اساس پروتکل های بهداشتی، برگزاری محدود و مدیریت شده نمازجماعت و مراسمات دینی را در دستور کار قرار دهند.
❗️ اما متأسفانه این سستی تا جایی ادامه پیدا کرده است که سخنگوی قوه قضائیه درخواست بازگشایی مساجد را ارائه کرده است!
❓حال باید دید متولیان امر چه تصمیمی اتخاذ می کنند و چگونه از معنویت جامعه حراست می نمایند؟
سخنگوی قوه قضائیه:
✅مساجد را هم می شود در ماه مبارک رمضان مانند بازارها، پاساژها و ... با پروتکلهای بهداشتی باز کرد.
@tollabolkarimeh 🌷
14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆به مناسبت فرارسیدن #روز_جهانی_کتاب 📚 / ۲۳ آوریل🔰
🎬 مستند گنجینه، معرفی دو اثر خطی ارزشمند از آثار مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری، شهید رابع اعلی الله مقامه، موجود در گنجینه نسخ خطی آستان قدس رضوی
✍ روز جهانی کتاب یک رویداد سالانه است که در ۲۳ آوریل، برگزار میشود. این روز توسط یونسکو نامگذاری شده است. در سال ۱۹۹۵ میلادی، یونسکو تصمیم گرفت که روز جهانی کتاب و حق نشر در این روز جشن گرفته شود. این روز همچنین مصادف با سالگرد درگذشت ویلیام شکسپیر است.
ایده اعلام این روز به عنوان روز جهانی کتاب و حق مؤلف، اولین بار در کاتالونیا نشأت گرفت. آنجا در روز ۲۳ آوریل، روزی به نام سن ژورژ، به ازای هر کتاب که فروخته میشود یک شاخه گل رز، به خریدار کتاب هدیه داده میشود. موفقیت روز جهانی کتاب براستی بیش از هر چیز، به حمایت کلیه گروههای ذینفع از این روز بستگی دارد. این گروهها عبارتاند از: نویسندگان، ناشران، محققین، صحافان، معلمان، کتابداران، کتاب بازان، کتابخانه ها، کتاب موزه ها، مؤسسات خصوصی و دولتی، سازمانهای غیردولتی و رسانههای عمومی، بخصوص نوشتاری. که با بسیج و دور هم جمع شدن این روز را پاس می دارند ....
/شهید رابع
@tollabolkarimeh 🌷
⚡زوایهی متفاوت از ماجرای سیدحسن آقامیری
«نظارت استصوابی مردمی بر روحانیون»
✏ محمد لیاقت/حوزه علمیه قم
🔹 سوره ی بقره
وَ مِنْهُمْ أُمِّيُّونَ لا يَعْلَمُونَ الْكِتابَ إِلاَّ أَمانِيَّ وَ إِنْ هُمْ إِلاَّ يَظُنُّونَ (78) فَوَيْلٌ لِلَّذِينَ يَكْتُبُونَ الْكِتابَ بِأَيْدِيهِمْ ثُمَّ يَقُولُونَ هذا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ لِيَشْتَرُوا بِهِ ثَمَناً قَلِيلاً فَوَيْلٌ لَهُمْ مِمَّا كَتَبَتْ أَيْدِيهِمْ وَ وَيْلٌ لَهُمْ مِمَّا يَكْسِبُونَ (79)
برخی از یهودی ها، بی سوادهایی اند که تصور می کنند، معارف کتاب خدا در حدّ آرزوهای پوچ آنهاست و آنها فقط پيرو گمان و خیالات خویش اند [نه تحقيق و علم](78) [ولی] وای بر عالمانشان که دست نوشته هایی آماده می کنند و آن وقت می گویند:«این نوشته ها از طرف خداست!» تا با فروختنش مبلغ ناچیزی به جیب بزنند. پس وای بر آن ها با این دست نوشته هایشان و وای بر آنها با چیزی که از این راه به دست می آورند! (79)
🔹 در تفسیر آیات مذکور حديثى از امام صادق علیه السلام نقل شده است كه داراى نكات بسیار قابل ملاحظه است:
" مردى به امام صادق علیه السلام عرض كرد با اينكه عوام يهود اطلاعى از كتاب آسمانى خود جز از طريق علمايشان نداشتند، چگونه خداوند آنها را نسبت به تقليد از علماء و پذيرش از آنان مذمت مىكند؟!آيا عوام يهود با عوام ما كه از علماى خود تقليد مىكنند تفاوت دارند؟ ...
امام فرمود: بين عوام ما و عوام يهود از يك جهت فرق و از يك جهت مساوات است، از آن جهت كه مساوى هستند خداوند عوام ما را نيز مذمت كرده همانگونه كه عوام يهود را نكوهش فرموده.
🔹 اما از آن جهت كه با هم تفاوت دارند اين است كه عوام يهود از وضع علماى خود آگاه بودند، مىدانستند آنها صريحا دروغ مىگويند، حرام و رشوه مىخورند و احكام خدا را تغيير مىدهند، آنها با فطرت(؛معارف قلوبشان) خود اين حقيقت را دريافته بودند كه چنين اشخاصى فاسقند و جايز نيست سخنان آنها را در باره خدا و احكام او بپذيرند، و سزاوار نيست شهادت آنها را در باره پيامبران قبول كنند، به اين دليل خداوند آنها را نكوهش كرده است (ولى عوام ما پيرو چنين علمايى نيستند).
و اگر عوام ما از علماى خود فسق آشكار و تعصب شديد و حرص بر دنيا و اموال حرام ببينند هر كس از آنها پيروى كند مثل يهود است كه خداوند آنان را به خاطر پيروى از علماى فاسق نكوهش كرده است،
فاما من كان من الفقهاء صائنا لنفسه، حافظا لدينه، مخالفا على هواه، مطيعا لامر مولاه فللعوام ان يقلدوه.
🔹 نسبت و مناسبات نظارتی بین مردم و روحانیون به عنوان علمای دین، مطلبی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
دیدگاه ها و مطالب منتشر شده در رابطه با نسبت سنجی میان وظایف متقابل روحانیت و مردم، بیشتر در جهت تبیینِ وظایف و رسالات روحانیون نسبت به هدایت مردم بوده است تا وظایف مردم نسبت به روحانیون و علما.
🔹 مسئله ی بسیاری مهمی که به نوعی در لایه و افقی، ضامنِ صیانت دین و به تبع آن حفظِ عالمان و جامعه ی دینی از اوهام و انحرافات است، مسئله ی تعاملِ مسئولانه ی مردم با روحانیون و نهاد روحانیت است.
🔹 مواجهه ی مسئولانه ی نظارتی مردم با سازمان روحانیت و روحانیون، تعاملی است که بر معیارِ تقوا و خداترسی مردم(پاکی و صداقت در عمل و گرایشات) و ثانیا مبتنی بر فهم مردم از محکمات و اصول قطعی دین می باشد و این حدّ از فهم و درک، می تواند معلول درک قطعی عقلی و فطری(معارف قلوب) خود مردم یا معلولِ رجوع به گفتار و رفتار اولیاء و علمای راستین دین باشد.
🔹 باتوجه به آیه ی مذکور و حدیثی که در ذیل آن وارد شده است به علاوه ی احادیث دیگری که در ارتباط با این موضوع است، می توان مدعی شد که در لایه و سطحی از تعامل و ارتباط مردم با روحانیون، مردم به عنوان مخاطب تبلیغی روحانیون، موظف به داشتن رویکردی نه صرفا تقلیدی و چشم بسته بلکه رویکردی تحقیقی برای احراز تقوا و عدم مخالفت رفتار و دیدگاه علما و روحانیون، با اصول و معارف فطری و عقلی قطعی هستند؛ رویکردی که نهایتا به انتقاد و انکار روحانیونی منجر شود که در مقام عمل و نظر نافی محکمات دینی هستند.
🔸 مشاهده متن کامل یادداشت:
http://mobahesat.ir/22884
@tollabolkarimeh 🌷