به صورت اتفاقی با این تصاویر مواجه شدم.
گزارش مجله لوموند فرانسه از وضعیت کرونا در ایران...
تابحال ندیدم یک تصویر از مشارکت بی پایان مردمی یا مساعدت دولتی، یک تصویر از ساخت تجهیزات بهداشتی یا کیت های تشخیص، یک تصویر از عظمت مرکز تجاری ایران مال که به مراقبت از بیماران کرونایی در تهران اختصاص یافته و یا نقاهتگاههای چندهزار تخت تابی نیروی نظامی کشورم را بنام نامی ایران برای مردم کشورش منتشر کند...
تصاویری سراسر جهتدار و منفی که به خورد مردم کشورشان میدهند.
کشوری عقبمانده که ماسکهای یکبار مصرف را هم مجبور است بشوید، زنی که حجاب از سر افتاده در حال دستکش سازی است و بازارهای قدیمی از کسب و کار افتاده.
و البته ایرانی که در اخبار پشت پرده، قدرت هفتم جهان شده است.☺️ خبری که مردم کشورها نباید باخبر شوند...
@tollabolkarimeh 🌷
🔺#درباره_حرف_مفت🔺
🔻هری فرانکفورت فیلسوف، در سال 1985 سخنرانیای در دانشگاه ییل ارائه داد به نام «دربارۀ حرف مفت» (on bullshit). این سخنرانی در سال 1986 در قالب یک مقاله منتشر شد و در سال 2005 در قالب یک کتاب 75 صفحهای نشر یافت و به قدری مورد اقبال قرار گرفت که در مدت کوتاهی، بیش از 175 هزار نسخه از آن در آمریکا فروش رفت.
✅حرف مفت از نظر فرانکفورت، حرفی است که نه دروغ است و نه راست. حرف مفت، حرفی است که نه به واسطۀ تحریف عمدی حقیقت، بلکه به واسطۀ نادیده انگاشتن حقیقت و ندیدن آن بروز میکند. گویی انگار نه انگار که حقایق اثبات شدهای درباره یک موضوع وجود دارد که برای صحبت کردن راجع به آن موضوع، میتوان به آن مراجعه کرد، مطالعه نمود و موثق سخن گفت.
✅حرف مفت، از نظر فرانکفورت، یک موضوع فلسفی برای جهان امروز است. حرف مفت، پدیدهای است که از #نادیده_انگاشتن_حقیقت بروز میکند و از نظر او، مهمترین دلیلش، دنیای جدید ارتباطات و فضاهای گستردهای است که برای سخن گفتن و نشر مطلب به خصوص به واسطه فناوری اطلاعات بروز یافته است.
✅با این تعریف در طول روز چه میزان حرف مفت می شنویم؟ ما باید حقیقت را ببینیم حتی اگر در محاصره حرف های مفت باشیم. /عصرهوشمندی
@tollabolkarimeh 🌷
🌼دعای روز هفتم ماه مبارک🌼
🌷اللَّهُمَّ أَعِنِّی فِیهِ عَلَی صِیَامِهِ وَ قِیَامِهِ وَ جَنِّبْنِی فِیهِ مِنْ هَفَوَاتِهِ وَ آثَامِهِ وَ ارْزُقْنِی فِیهِ ذِکْرَکَ بِدَوَامِهِ بِتَوْفِیقکَ یَا هَادِیَ الْمُضِلِّینَ
خدایا مرا در این ماه بر روزه و شب زنداری اش یاری ده، و از لغزشها و گناهانش دورم بدار، و ذکرت را همواره روزی ام کن، به توفیقت ای راهنمای گمراهان.🌷
@tollabolkarimeh 🌷
7.mp3
3.79M
💫☀️ مسأله شرعی به همراه شرح دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان- حضرت آیت الله مجتهدی(ره)☀️💫
@tollabolkarimeh 🌷
💢 روز معلم را به بزرگترین معماران اندیشه انقلاب اسلامی تبریک عرض میکنیم.
🔹«بنده نزدیک به ۴۰سال است که جناب آقای مصباح رامیشناسم و به ایشان به عنوان یک فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحبنظر درمسائل اساسی اسلام ارادت قلبی دارم اگر خداوند متعال به نسل کنونی ما این توفیق را نداد که از شخصیت هایی مانند علامه طباطبایی و شهید مطهری استفاده کند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم القدر،خلاء آن عزیزان را در زمان ما پر میکند».
🔹«این هجوم های تبلیغاتی را که به شخصیت های برجسته، به انسان های والا و با اخلاق برجسته می کنند، اینها همه اش نشان دهنده ی اهداف و نیات دشمن است. یک نفر مثل جناب آقای مصباح که حقیقتاً این شخصیت عزیز، جزو شخصیت هایی است که همه ی دلسوزان اسلام و معارف اسلامی از اعماق دل بایستی قدردان و سپاسگزار این مرد عزیز باشند، مورد هجوم تبلیغاتی قرار می گیرند ... حرف رسا و نافذ، منطق قوی و مستحکم هر جایی که باشد، آنجا را دشمن زود تشخیص می دهد».
/پونز
#امام_خامنه_ای
@tollabolkarimeh 🌷
99 02 10.mp3
13.53M
شهید مطهری چشم نافذ مرجعیت شیعه در مقابله با جریان های التقاطی
"دکتر قریبی"
@tollabolkarimeh 🌷
🔰استفاده از فرصت
🔶به برکت حرکت با میمنتی که به رهبری امام راحل (رضوان الله علیه) انجام گرفت روحانیت عزتی پیدا کرد که باز در تاریخ ما در این عصرهای اخیری که اطلاع داریم بیسابقه بود. حالا وقتی است که از این فرصتها استفاده بکنیم، خودمان را بازیابیم، موقعیت خودمان را درک بکنیم، توان خودمان را برای کارها بپذیریم، درک کنیم، بشناسیم. (سخنرانی علامه مصباح یزدی در نشست هشتم فارغالتحصیلان، ۱۳۸۴/۰۲/۱۸)
#علامه_مصباح/فرهنگ پویا
@tollabolkarimeh 🌷
🔴 با روحانیت عوامزده کار اسلام تمام است
شهید علامه #مطهری :
روحانیت ما در اثر آفت عوامزدگی نمیتواند چنان که باید، پیشرو باشد و از جلو قافله حرکت کند و به معنی صحیح کلمه هادی قافله باشد، مجبور است در عقب قافله حرکت کند. خاصیت عوام این است که همیشه با گذشته و آنچه به آن خو گرفته پیمان بسته است، حق و باطل را تمیز نمیدهد. عوام هر تازهای را بدعت یا هوا و هوس میخواند، ناموس خلقت و مقتضای فطرت و طبیعت را نمیشناسد، از این رو با هر نویی مخالفت میکند و همیشه طرفدار حفظ وضع موجود است.
روحانیت عوامزده ما چارهای ندارد از این که همواره #سکوت را بر منطق، سکون را بر تحرّک، نفی را بر اثبات ترجیح دهد، زیرا #موافق طبیعت عوام است.
#حکومت عوام، منشأ رواج فراوان ریا و مجامله و تظاهر و کتمان حقایق و آرایش قیافه و پرداختن به هیکل و شیوع عناوین و القاب بالابلند در جامعه روحانیت ما شده که در دنیا بینظیر است.
📗 دهگفتار، صفحات ۳۰۲، ۳۰۳ و ۳۰۴
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تفسیر یک واقعیت
▪️بازدید دکتر کریستف هلمن نماینده سازمان بهداشت جهانی از فعالیتهای جهادی یک کارگاه در ایام کرونا و ادای احترام به حاج قاسم سلیمانی...
▪️به نظر شما چرا یک شخصیت خارجی از فعالیتهای جهادی و همچنین سردار ما تقدیر و تشکر می کند؟
▪️به جرأت می توان گفت در هیچ کجای دنیا فعالیتهای جهادی به این سبک نمی باشد. اصلا فعالیت جهادی در دنیا معنا ندارد!!
در دنیا درشرایط بحران همه به فکر جمع کردن و پرکردن انبارها و یخچال و فریزر خود هستند.
▪️اما مکتب حاج قاسم که برگرفته از مکتب امام خمینی(ره) و آنهم برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) است می گوید:
در شرایط بحران بیش از خود به فکر دیگران باش،خودت خط مقدم کار و کمک باش،خودت برو و به بقیه بگو بیایید، نه اینکه بمانی و بگویی بروید کارکنید...
▪️حقیقتا الان درک و برداشت ازاین مفهوم را بسیاری از غربیها در ایران دیده اند، بخاطر همین در بازدید از یک کارگاه جهادی نماینده خارجی سازمان بهداشت با رسیدن به عکس حاج قاسم اولا هم اورا می شناسد و ثانیاهم به او ادای احترام می کند...
▪️کرونا بدیهایی داشت اما یکی از خوبی هایش این بود فرصتی شد تاما این فرهنگ تولیدی خودمان را در جهان گسترش بدهیم.
✅جهادی بمانیم تا ظهور...
✍"محمدصالحی"
@tollabolkarimeh 🌷
🔺لزوم داشتن نگاه جامع و عدم نگاه تک بعدی و جزیرهای در تحلیل مسائل!!!
❌یکی از اشکالاتی که امروزه دامنگیر جامعه ما شده است نگاه جزیرهای و تک بعدی به مسائل، و غفلت از ابعاد و جنبههای دیگر است. از جمله مواردی که گرفتار چنین سوء برداشتی شده است، مطلبی است که ممکن است این روزها در فضای مجازی با آن مواجه شده باشیم : «ای کاش یک ماه از صبح تا غروب، فقراء را نیز سیر میکردیم نه اینکه تنها در گرسنگی و تشنگی همراه و همگام آنها باشیم ..... روزه داران بی توجه از پیرامون خود، دلخوش به اینند که واجب خویش را به جا میآورند در حالیکه دور و برشان را فقر و تنگدستی پر کرده است .... شخص روزه دار هیچگاه حال گرسنگان را درک نخواهد کرد، زیرا به افطار خود اطمینان دارد ...» در ادامه به ارزیابی مطالب مزبور میپردازیم.
✳️در وهله اول در پاسخ به این دست شبهات، میباید حساب دین را از حساب عملکرد برخی از متدینان جدا کرد. ممکن است متدینی پیدا شود که از روزه ماه مبارک رمضان، صرفا رنج گرسنگی و تشنگی آن را دریابد و در این ایام نه تنها به یاد فقراء و مستمندان نبوده، بلکه مدام در آرزوی به اتمام رسیدن این ماه مبارک باشد؛ اما اینچنین عملکردها را به پای دین و مذهب نباید نوشت.
🔆به افرادی که چنین اشکالاتی را مطرح میکنند، اگر منصف باشند نه مغرض (یعنی هدفشان حقیقتجویی باشد نه لجنپراکنی و غرض ورزی) میباید خاطر نشان کرد:
❇️با اندک تاملی در آموزههای دین به دست میآید که براساس آنها انفاق و دستگیری از فقراء و مستمندان اهمیت بهسزایی دارد. آیات قرآن، روایات معصومان و سیره اولیای دین مشحون از توجه به فقراء، مستمندان و ایتام است. اساسا مطابق با معارف دین، خود روزه مسالهای است که انسان بهتر رنج گرسنگی و فقر تنگدستان را درک کرده، و همین واقعیت، انگیزه و رغبتی برای چارهجویی از حال و روز محرومان را برای انسان فراهم میآورد. به هرحال، کسی که غرق ناز و نعمت است و در خوشگذرانی ایام را سپری میکند، حال و روز فقراء را بهتر در مییابد، یا آنکه خود رنج و غم آنها را تا حدی درک کرده و چشیده است؟!!!!!
«خفتگان را خبر از عالم بیداران نیست تا غمت پیش نیاید غم مردم نخوری»
🔸به نظر میرسد، تعالیم و آموزههای دین اساسا بهترین وسیله جهت انگیزهبخشی راجع به انفاق و دستگیری از محرومان و مستمندان است.
✅ در اینجا از میان انبوه موارد صرفا به دو نمونه اکتفا میکنیم. با تاسی از روش و منش قرآن کریم یکی را از باب تبشیر و دیگری را از باب انذار بیان می داریم.
✴️الف) «لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَيْءٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَليم» آل عمران، ۹۲. هرگز به نيكوكارى نخواهيد رسيد تا از آنچه دوست داريد (میل و رغبت دارید) انفاق كنيد؛ و از هر چه انفاق كنيد قطعاً خدا بدان داناست.
✴️ب) مطابق با برخی از آیات قرآن بهشتیان از اهل عذاب پرسش میکنند که چه چیزی موجب دوزخی شدن شما شد؟ از جمله مواردی که جهنمیان مطرح میکنند این است که ما در دنیا نسبت به نیازمندان بی توجه بودیم (مدّثر، 40ـ46).
🔸نکته پایانی در این زمینه آنکه، از منظر دین اسلام هم توجه به امور اجتماعی (مثل انفاق) اهمیت دارد و هم توجه به امور فردی (مثل روزه)، و این هر دو توامان در نیل انسان به سعادت حقیقی ضروری و بایسته است. توجه صرف به نیازمندان و ترک سایر عبادات، و یا چسبیدن به عبادات فردی و ترک وظایف اجتماعی هر دو از منظر دین مردود است و حکایت از نگاه غیرجامع و جزیرهای در این عرصه میکند. نگاه جزیرهای و جزء محور در این هنگام موجب میشود که انسان هویت و شخصیتی کاریکاتورگونه پیدا کند که بخشی از ابعاد شخصیتیاش بیش از اندازه فربه و برجسته، و بخش دیگری از آنها بسیار لاغر و کوچک باشد.
✍حجت الاسلام علی قربانی؛ دانشجوی دکترای فلسفه دین
🔻حجتالاسلام والمسلمین رفیعی:
⚠️ فضایمجازی افسارگسیخته، مانع از تربیت جوانان مبارز میشود
◽️حضرت لوط بر اساس وظیفهای که بر عهدهاش گذاشتهشده بود به سرزمینی رفت که مردم آن منطقه معالاسف در سقوط اخلاقی شدید قرار داشتند که بررسی فضای جامعه امروزی یادآور فضای جامعه زمان حضرت لوط است چراکه #فضایمجازی، سایتهای مبتذل، ماهواره و غیره دقیق اقدام به اعمالی میکنند که قوم لوط انجام میدادند.
◽️ قوم لوط مسیر حق را مسدود نموده بودند و امروزه نیز فضای مجازی و سایتهای مبتذل درصدد گسترش روابط نامشروع و حرام، ممانعت از ازدواج، سست نمودن بنیان خانواده، قماربازی و شرب خمر و غیره هستند و خطر #تهاجم_فرهنگی از تهاجم نظامی بیشتر است چراکه با این اوضاع،جوانان مبارز تربیت نخواهند شد.
◽️ حلال و حرام خداوند از روی مصلحت است چراکه خداوند طبیب نفوس بوده و حرمت زنا و شراب و غیره بر اساس حکمت است.
◽️ بعد از اقدامات فاسد قوم لوط عذاب شدید بر آنها نازل شد و آن قوم نابود شدند و بهواسطه باران سنگ از بین رفتند.
◽️اگر جامعه دچار دو عیب شود بهطور قطع و یقین سقوط خواهد کرد که نخستین عیب ضایع نمودن #نماز است و ضایع نمودن بهغیراز ترک کردن نماز است و به معنای بیتوجهی و سبک شمردن نماز میباشد و دومین عیب، تبعیت از #شهوات است.
قلبی که دچار میل جنسی حرام شود از حکمت خالی میشود و فساد عقل را به دنبال خواهد داشت و اگر جامعهای دچار بیحیایی شود دین از بین میرود درحالیکه شهوترانی مقدمهاش خوش است اما آخرش بیچارگی است.
hawzahnews.com/news/898171
@tollabolkarimeh 🌷
📝 از مردم شروع کنیم
۲-۳ دهه بعد آنکه در تربیت روحی فرزندان (اخلاقی، دینی...) به حداقلها هم اهتمام نکردیم ولی تربیت جسم و بهرهمندیهای دنیویشان شد همۀ دغدغهمان، رکوردهای تتلو مسیر غلط تربیت را فریاد میزنند.
#از_مردم_شروع_کنیم و خانوادهها را به بینش و انگیزه و مهارت تربیت دینی و اخلاقی مجهز کنیم. تعبیر «آتشبهاختیار» رهبر انقلاب هم میتواند مؤید انتخاب نقطه شروع از مردم، نه نهادها باشد.
انتقاد از تقصیرات نهادها و مسئولان متولی فرهنگ و اخلاق و دین اعم از دولت، نقد نهادهای حوزوی، نهادهای انقلابی سر جای خود مهم است اما عملا حداقل در در کوتاه مدت، منجر به حرکتی ایجابی و اصلاح نیست.
@tollabolkarimeh🌷
🔴 #سرخط_تحلیلے l درباره اردشیر زاهدی و رائفی پور و ....
🔻 میپرسند نظرتان درباره فلانی چیست؟
🔹 به نظرم رسید مهمتر از هرنظری ملاک هاست. این و آن می آیند و میروند اما ما به یک نظام تحلیلی برای رفتارشناسی نیاز داریم.
🔻آدم ها راچطور تحلیل کنیم؟ ملاک اصلی در تحلیل رفتارها باید متکی به جهت گیری کلان فرد باشد. جهت گیری نیز در ۳محور است.
1⃣ اسلام و اهل بیت
2⃣ انقلاب اسلامی با تاکید بر ۲ ارزش معنویت و عدالت
3⃣ ولایت فقیه؛ هم در نظر و هم در مصداق و هم در بدنه متصل و اجتماعی ولایت که جامعه متدین و انقلابی اند.
🔹دقت کنیم که جهت گیری صحیح باید هر سه محور را همزمان و توامان دارا باشد. توجه کنیم که این شاخص آدم ها را طیفی تحلیل می کند نه صفر و یکی. یا همه یا هیچ درمورد انسان به حکم انسان بودن نادرست است. هرمیزان در این جهت گیری راسخ تر باشند بیشتر مورد اعتمادند.
🔹به چنین فردی باید حسن ظن داشت. چنین فردی اگر هم اشتباه داشت، خطایش را باید نقد کرد ولی نباید اصل نقد و سبک نقد منجر به حذف شود چون جهتگیری اصلی صحیح است. مثل ماشینی که به سمت مقصد حرکت می کند و اگر در بین راه پنچر شود تعمیر و مجدد براه میافتد.
🔹اما اگر کسی این جهت گیری کلان را نداشت ، چنین فردی اولا مورد حسن ظن نیست. مقدس ترین شعارها را هم بدهد باید با تردید مورد پذیرش قرار گیرد.
🔻یعنی چی دقیقاً؟
🔹 بهترین حرف ها و رفتارها باید در مقیاس نقشه کلان فرد تحلیل شود. برخی وقت ها یک نفر از امام حسین می گوید ولی نقشه شیعه انگلیسی را تکمیل می کند. دیگری از امام زمان دم می زند امام نقشه کلانش انجمن حجتیه است. دیگری از عدالت حرف می زند اما ابر نقشه اش چپ و مارکسیسم است.
🔹 خب؟ یعنی اگرحرف خوبی زدند رها کنیم؟ خیر. اگر هر شعار مقدسی را بتوانیم فارغ از گوینده و نقشه کلانش استفاده کنیم خوب است. در غیر اینصورت شعاری که منجر به میدان داری فرد شود، هرچقدر هم مقدس باشد نقشه باطل را تکمیل می کند. اگر بی بی سی حرفی به نفع انقلاب بزند، خوب است. ولی اگر همین حرف کمک کند بی بی سی مشروعیت پیدا کند باطل است.
🔻 #نتیجه_گیری:
🔹 توجه کنیم گرفتار سلبریتی زدگی نشویم. خیلی از ما با سلبریتی های هنری و ورزشی مشکل داریم، اما در عرصه سیاست و رسانه همچنان سلبریتی زده ایم. کلاً پرهیز کنیم از بت سازی و بت پرستی. هروقت احساس کردیم مقابل یک فرد ویک فکر و یک جریان منفعلیم و رویکرد انتقادی و عقلانی نداریم نگران شویم.
✅ این تحلیل کلّی؛ پر کردن نقطه چین مصداق ها با خودتان.
✅ #پینوشت : کنار هم گذاشتن اسم ها در تیتر صرفاً از جهت توجه دادن به شبهات اخیر این روزهاست
🖌 #محسن_مهدیان
@tollabolkarimeh 🌷
🎙به مناسبت فرا رسیدن ۱۲ اردیبهشت سالگرد شهادت مظلومانه شهید العلماء و عالم الشهداء، استاد شهید مرتضی مطهری رضوان الله علیه، سخنی چند از استاد رسول جعفریان در وصف این بزرگ مرد تاریخ علم و قلم و سخن :👇
#سخن_علماء
@tollabolkarimeh 🌷
👤رسول جعفریان می نویسد :
«مطهری هنوز هم تک است!
همچنان مثل قدیم چنین میاندیشم که استاد مطهری نه یک، بلکه چندین سر و گردن از تمامی نویسندگان مسلمان ایران و جهان اسلام معاصر خود بالاتر است. آدمی فکور، معتدل، و جستجوگر.
کسی که تلاش میکرد بفهمد، و این مهم ترین خصلت او بود.
او به مهمترین مسائل اجتماعی می اندیشید و جامعه را از طریق تفکر دنبال میکرد و این تفکر را در هر جایی دنبالش میگشت و وقتی مییافت، یافته هایش را کنار هم میگذاشت، روی آنها میاندیشید، حلاجی می کرد، در سخنرانی ها با مخاطبان در میان میگذاشت، گاه چند بار، همه جزئیات آنچه را یافته بود مینوشت، و نتیجه را به صورت یک کتاب منتشر میکرد.
این درست است که برخی از افکار مطهری به دلیل رواج برخی از مسائل جاری آن زمان مانند مارکسیسم، رنگ گذشته به خود گرفته، امّا همچنان و همچنان آثار او نتیجه تفکری است پویا، جهت دار، معتدل و معقول و سرشار از تازهها.
بحثهایی که بسیاری از آنها همچنان تازه است و مدعیان اندیشه، تاکنون از آنها غفلت ورزیدهاند.
مطهری نه شعاری است، نه تفریطی و جمودگر، نه سطحی و بیعمق، بلکه تفکرش، تلاشی است یکسره پویا، با تعمق در سنتها، با ملاحظه واقعیات خارجی، همراه با مَثَلهای زنده اجتماعی، و خودش، معتقد به تحول و تطور و در عین حال مخالف با تندروی، روشی که دشمن تفکر است.
مطهری نه فقط در کتابها که بیش از همه در یادداشتهایش نشان داده که چطور مسائل را حلاجی میکرده، چه مقدار بر افکاری جاری جامعه تسلط داشته و به رغم آن که در چهارچوب زندگی عادی اجتماعی و دانشگاهیش بوده، امّا از روند تفکر، جریانهای مهم فکری دنیا و از دیدگاههای رایج مطلع بوده است.
افکار او رنگ اسلامی و قرآنی داشت، امّا نه اسلام اخباری و صوری!
او درک میکرد که باید برای هر فکری، حرمت قائل شد.
طبعاً برای صاحب آن فکر را هم باید حرمتش را داشت.
از چنین آدمی، انتظار نمیرفت که به سادگی کسی را طرد کند. چنان که درباره کتابهایی هم که میدید، همین حرمت را قائل بود. آنها را با دقت میخواند، از آنها استفاده میکرد، یادداشت بر میداشت و به موقع، جای آنها را در نظام فکریش مشخص میکرد. انتقاد داشت، امّا نه هیچ گاه یکسره رد میکرد و نه دربست آن را میپذیرفت.
جنس مطهری، جنس فکری بود، نه سیاسی.
مطهری مردی دانشی بود، مردی که میکوشید با فکر و اندیشه دنیای خودش را بسازد.
بدون شک، هیچ کس جای مطهری را نگرفته است و همچنان ما نیازمند اندیشههای او هستیم. باشد کسانی که متولی نشر افکارش هستند، بیش از پیش به این مهم بپردازند و به خصوص تازههای فکر او را به جامعه بشناسانند.»
✍رسول جعفریان، یادداشت سال ۹۳
@tollabolkarimeh 🌷
💥 شهید مطهری در وقتِ پختگیاش به صحنه اجتماعي وارد شد.
💥 شيطان نميگذارد پخته بشويد!
«شهید مطهری اهل عجله در #بروز_اجتماعي نبود که زود خودش را در ميدان اجتماعی بیندازد. او آنچه بايد تحصيل کند، تحصيل کرد و بعد وارد ميدان اجتماعي شد.
#شهید_مطهری در صحنههاي لازم اجتماعي هم بهوقت حضور پيدا ميکرد. ميوه را اگر #کال بکني، قابلخوردن نيست. #سر_درخت هم زيادي بماند، ميگندد و بايد دور بیندازي. اينکه آدم بفهمد چه وقت پخته شده و بعد در وقت پختگياش به صحنه اجتماعي بباید، اين از خصوصيات مرحوم #شهيد_مطهري بود. انصافاً آدم نگاه ميکند ميبيند با #پختگي ظهور پيدا کرده و آن صحنههايي که لازم بوده، آمده، و خودش را کنار نکشيده.
شما هم مواظب باشيد اگر براي خودتان، براي عمرتان، براي سي سال، چهل سال آيندهتان #برنامهريزي نداشته باشيد، همه، شما را ميگردانند. يعني #مهره_ديگران میشوید! اين نکتۀ مهمي است.
و مراقب هم باشيد که شيطان شما را با #کارهاي_خوب از #کارهاي_خوبتر باز ندارد. اين از دامهاي بزرگ شيطان است.»
#استاد_میرباقری
@tollabolkarimeh 🌷
12497-fa-efshagar-toteah.pdf
3.97M
👆 نسخه pdf کتابی کمیاب و #بصیرت افزا با عنوان🔰
📙 "شهید مطهری افشاگر توطئه؛ تأویل «ظاهرِ» دیانت به «باطنِ» الحاد و مادیّت"
✍ محقق: مورخ فقید استاد علی ابوالحسنی(منذر) ره
🌹 به مناسبت ۱۲ اردیبهشت، سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، توسط گروهک التقاطی تروریستی فرقان (پیروان افراطی مکتب التقاطی شریعتیسم)
🔸ناشر: دفتر انتشارات اسلامی
✍ کتاب حاضر مجموعه ای است تحلیلی، تاریخی و افشاگرانه از بینش و تفکر استاد شهید مرتضی مطهری در مواجهه با خطر التقاط و انحراف در دین، که در آثار قلمی، کلامی و رفتار انقلابی آن متفکر شهید، تبلور یافته بود و سر انجام نیز جانش را در راه مبارزه با این خطر از دست داد.
✍ مؤلف، این پرسش را مطرح می نماید که،
ما به عنوان رهیاران آن شهید سعید و ادامه دهندگان راه پر افتخارش چه کرده ایم؟
در جواب می گوید: اگر به راستی از مطهری دم می زنیم و به حق، خواهان تداوم راه او هستیم، بایستی درست، همچون بسیج عمومی ملت در روزهای نخست اشغال لانه جاسوسی و قطع ارتباط با آمریکا، بازو در بازوی هم در جهت آفت زدایی، التقاط زدایی فکر و اندیشه نسل انقلاب از زنگار گرایشات منحرف، بسیج گردیم و این حساس ترین بعد از مبارزه را به انجام برسانیم...
✍ در بخشی از این کتاب، نویسنده به ستیز #مرجع_شهید علامه شیخ فضل الله نوری (ره) با جریان استعماری - وارداتی ((پروتستانتیسم اسلامی)) می پردازد.
✍ چاپ دوم کتاب شامل ۴۶ موضوع و ۷ ضمیمه میباشد(که احتمالا" مغایرت هایی با نسخه pdf از چاپ اول خواهد داشت)
✍ ضمیمه معروف این اثر نیز، نقد تند استاد مطهری بر اسلام شناسی علی شریعتی است.
@tollabolkarimeh 🌷
🌐موشک یا معیشت؟
🔹«موشک يا معيشت» يکي از دوگانههاي دروغيني است که هر از چندي کاسبان اين نوع دوگانههاي غيرواقعي، با اهداف و انگيزههاي سياسي به آن روي ميآورند. بررسيهاي دقيق نشان ميدهد عناصري از اصلاحطلبان تندرو و افراطي، هرگاه نظام اسلامي و جريان انقلابي، کشور و ملت ايران را به موفقيتهاي بزرگ ميرساند، آنان با توسل به اين دوگانههاي بياساس، از يک سو بهدنبال کمارزش نشان دادن موفقيتها و از ديگر سو به دنبال بدبين کردن و بياعتماد ساختن مردم نسبت به سياستها و رويکردهاي نظام، نيروها و نهادهاي انقلابي هستند.
🔹 اين نوع سخن گفتنها و موضعگيريهاي مبتني بر دوگانه هاي ياد شده، در حالي انجام ميشود که موشک و معيشت نهتنها در مقابل هم نيستند، بلکه رابطه معنادار و حتي رابطه علت و معلولي در مواقعي بين آنان ميتوان برقرار کرد.
🔹اگر همين موشکها نبود، آمريکاييها و صهيونيستها چگونه از عملي کردن تهديدات نظامي خود عليه ملت ايران منصرف ميشدند؟ آيا با مذاکره؟!
🔹تجربه برجام که ايده اصلي اين جماعت در خنثيسازي توطئهها، تهديدات و فشارها عليه ملت ايران است، نشان داد که دشمن اصلي يعني آمريکا، از طريق مذاکره، و برجامها، فقط به دنبال تحقق و رسيدن به يک هدف راهبردي آن هم بازگرداندن سلطه اش بر ايران، همانند دوران پيش از انقلاب است.
🔹قدرت نظامي، دفاعي و موشکي در شرايطي که کشور دشمنان سرسخت و کينهتوزي دارد، ميتواند عامل و ضامن تأمين عزت، استقلال، تماميت ارضي، معيشت و نان ملت باشد. بديهي است که در چنين وضعيتي هر چه موفقيتها و پيشرفتهاي صنايع دفاعي نظامي و موشکي بيشتر باشد، بايد خوشحال بود و اين پيشرفتها و دستاوردها را پشتوانه بزرگي براي آباداني، رفاه، پيشرفتهاي علمي، سرمايهگذاريهاي اقتصادي و در يک کلام، ضامن معيشت مردم در بهترين حالت ممکن و متصور ارزيابي کرد.
✍دکتر یدالله جوانی
@tollabolkarimeh 🌷
🌼دعای روز هشتم ماه مبارک🌼
🌷اللهم ارْزُقنی فیهِ رحْمَةَ الأیتامِ و إطْعامَ الطّعامِ وإفْشاءَ السّلامِ وصُحْبَةَ الکِرامِ بِطَوْلِکَ یا ملجأ الآمِلین.
خدایا روزیم کن در آن ترحم بر یتیمان و طعام نمودن بر مردمان و افشاء سلام و مصاحبت کریمان به فضل خودت ای پناه آرزومندان🌷
@tollabolkarimeh 🌷