eitaa logo
طلاب الکریمه
12.3هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ دولت جوان حزب‌اللّهی‌ علاج مشکلات کشور است ✔️ رهبر انقلاب، امروز در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکلهای دانشجویی: دولت جوان حزب‌اللّهی‌ مشکلات کشور است. البتّه معنی‌اش این نیست که مثلاً رئیس این دولت یک جوان سی‌ودوساله باشد؛ بلکه یعنی دولتِ سرِپا، بانشاط، آماده و در سنینِ کار و تلاش باشد. ✔️ پرچم آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری را زمین نگذارید. مطالبه طبعاً با اعتراض همراه است، امّا نگذارید این اعتراض، اعتراض به نظامِ اسلامی تلقّی شود؛ جدّاً مانع شوید که دشمن این اعتراض را اعتراض به نظام تلقّی یا القا ‌کند. مطالبه‌گری را با ارائه‌ی پیشنهاد و راهِ‌حلّ قابلِ قبول همراه کنید. ۹۸/۲/۲۸ @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌طلاب و روحانیون مواظب باشید ❌به تکلیفتان عمل کنید شهید مطهری (رحمه الله.عليه) بر علما واجب است قیام کنند و این شکفاف و اختلاف طبقاتي را از بین ببرند. @tollabolkarimeh 🌷
♦️انتقاد در نظام طاغوتی و نظام اسلامی از نظر بنده انتقاد نسبت به یک مسئول در نظام طاغوتی با انتقاد نسبت به مسئولی در نظام اسلامی بسیار متفاوت است! انتقاد اولی باید به قصد تضعیف و تخریب باشد تا طاغوت را ساقط کنیم! اما انتقاد در دومی باید به قصد اصلاح و ترمیم و دلسوزانه باشد. تا نظام اسلامی را تقویت کنیم این نوع انتقاد قطعا همراه با ارائه طریق و راهکار باید باشد و البته منضبط و عقلایی! نه بر اساس ظنیات! عدم عنایت به این مساله (تفاوت انتقاد در نظام طاغوتی و اسلامی) بعضا ضربات مهلکی به ما زده است و گاه نمی دانیم در حال بریدن شاخه ای هستیم که خود، روی آن نشسته ایم! بنده هم مثل بسیاری از عزیزان منتقد آقای روحانی هستم منتقد دولت ایشان هستم! اما با این تفاوت که انتقادم تخریب گرایانه، تضعیف کننده، همراه با تهمت جاسوسی و توام با حب و بغض، شخصی و جناحی نیست! انتقادم بچه گانه نیست که مثل بچه ای یک سنگ برداشته و همه شیشه ها را بشکنم! این همان چیزی است که رهبری عزیز هم از ما توقع دارند! /بینش راهبردی @tollabolkarimeh 🌷
🌟تضعیف جایگاه خانواده و نقش والدین ✨صمیمانه نشان دادن روابط دختر و پسر و عدم رعایت حریم نامحرمان در تولیدات سینمایی و تلویزیونی از جمله عواملی است که به فراگیر شدن و عادی جلوه نمودن این فرهنگ غلط در جامعه کمک می کند. ⚡️در بسیاری موارد، والدین عامل اصلی مشکلات جوانان و عقب ماندگی هایشان مطرح می‌شوند! رفتار والدین، کاملاً نادرست نشان داده می‌شود و در مقابل، رفتار فرزند، منطقی و حق مدارانه. 💫این نکته در برخی تولیدات دینی حتی پا را فراتر نهاده و به عذرخواهی پدر از فرزند، آن هم به دلیل استفاده از حق دینی و عرفی است برای نظر دهی درباره ازدواج دخترش، می‌انجامد! 🌙در مقابل اقدام دختر که بدون اجازه پدر و تنها از طریق اقدام قانونی، با پسر مورد علاقه‌اش ازدواج و خانواده‌اش را ترک کرده است، منطقی نشان داده می‌شود. این در حالی است که عموماً در فیلم‌ها و سریال‌ها شاهد احترام ویژه فرزندان به والدین و آثار دنیوی آن نیستیم. ✍ محبوبه ابراهیمی| فرهنگ پویا @tollabolkarimeh 🌷
هر ساله به مناسبت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ، این حدیث از پیامبر (ص) نقل می شود که اگر نمی دانید چقدر نماز قضا دارید ، این نماز 4 رکعتی را در آخرین جمعه ماه رمضان بخوانید و این به جای نمازقضای چندصد سال او کفایت می کند !!!! 👈 در جواب باید بگوییم سرسوزن چنین روایتی در منابع حدیثی نداریم و از جعلیات می باشد و طبق فتوای همه مراجع ، اگر کسی نمی داند چندسال نماز قضا دارد، عدد حداقل را نظر بگیرد و آن را بخواند. 👈 لطفا این پیام را نشر دهید ✍️احسان عبادی @tollabolkarimeh 🌷
15.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺ماجرای مخالفت گسترده صهیونیست‌ها با الواح بحرالمیت چیست؟ سال‌ها پیش و در پی یک اتفاق، الواح و طومارهایی از تورات در فلسطین کشف شد که متنی متفاوت با روایت مدرن از یهودیت و حتی مسیحیت داشت. صهیونیست‌ها بعد از اشغال قدس، بخش زیادی از این الواح را ضبط کردند و اجازه بررسی بیشتر روی آنها را ندادند و جالب اینکه کلیسای کاتولیک هم در این مسئله با اسرائیلی‌ها هم نظر بود. @tollabolkarimeh 🌷
♨️اصول تربیتی ناصحیح در شبکه پویا ⛔️برنامه‌ی "منم بچه مسلمان" که از شبکه پویا در حال پخش است، سعی دارد مفاهیم دینی را به مخاطب کودک انتقال دهد اما در مسیر انتقال پیام عملکرد صحیحی نداشته، چراکه در آن عمدتاً مفاهیمِ انتزاعی و کلی بیان می‌شود. 👧👦 طبق اصول تربیتی سن زیر شش سال، دورانِ 'کسب تجربه با حواس' و‌ 'ملموس‌سازی' مفاهیم انتزاعی است. در این سن، تربیت دینی به‌روش اُنس‌دهی کودک با شعائر دینی صورت می‌پذیرد. ❌متاسفانه برنامه با بیان کلی فضائل دینی، تنها سبب افزایش ورودی‌های کودک می‌شود. مفاهیمی چون خدا، فرشته و... جزو انتزاعیاتی هستند که ذهن کودک توان درک آن را نداشته و با انتقال ناملموس این‌ مفاهیم ممکن است در بزرگسالی دچار استغنای کاذب شده و گمان ببرد همه‌چیز را می‌داند؛ درحالیکه تنها به ادبیات سطحی دین واقف شده است. از سوی دیگر برای کودک بیان فضائل اخلاقی به شکل کلی، مانند "دروغ نباید گفت" یا "باید به والدین احترام گذاشت"، در این سن کارآ نخواهد بود، بلکه باید به شکل جزئی با خلق یک موقعیت خاص صورت بگیرد. 🔔می‌بایست در ساخت انواع برنامه‌های کودک دقت ویژه‌ای صرف شود و از کارشناسانِ زبده‌ی تربیت‌دینی با طرحی کامل، علمی و دقیق برای ساخت برنامه‌ها استفاده شود تا ناخواسته‌ به نتایج ناخوشایند منتج نگردد. 👤زهرا خندان @tollabolkarimeh 🌷
📚 🔹چرا باید سواد رسانه‌ای را ترویج کنیم؟ ◽️آموزش سواد رسانه‌ای شامل پس گرفتن حقوق ذاتی ما در زمینه آزادی افکار است، آن‌هم از رسانه‌ای که همواره تلاش می‌کند ذهن ما را رصد، ترغیب و شرطی کند. ◽️ما باید سواد رسانه‌ای خود را بالا ببریم که در برابر احساس "انتخاب گری" که رسانه‌ها به ما القا می‌کنند، آگاهانه ظاهر شده و بتوانیم واقعاً نقش فعالانه‌ای در گزینشگری و تأثیرات رسانه‌ای ایفا کنیم. رسانه، شما را چنان برنامه‌ریزی کرده است که فکر کنید حق انتخاب دارید، حال‌آنکه درواقع دایره انتخاب شما به‌شدت محدود است. ◽️سواد رسانه‌ای به ما کمک خواهد کرد جای مخاطب و رسانه عوض شده و بتوانیم تصمیم بگیریم چه چیزی را ببینیم و چه چیزی را بشنویم. ترویج سواد رسانه‌ای ما را به خواندن نانوشته‌ها و دیدن آنچه در تصویر نیست، مسلط می‌کند. پس ترویج سواد رسانه‌ای از چرا و اما عبور کرده و به باید و حتماً رسیده است. 🔹سواد رسانه‌ای کمک می‌کند تا مخاطبان: 🔻استفاده‌کنندگانی متفکر در برخورد با رسانه‌ها باشند. 🔻مدیریت اطلاعات داشته باشند و تسلیم ابزارهای چندرسانه‌ای قدرتمند فرهنگ رسانه‌ای جهانی نشوند. 🔻تفکر انتقادی نسبت به محیط رسانه‌ای داشته باشند و خود را تسلیم هر پیامی نکنند. زمانی که این رویکرد درونی می‌شود تفکر انتقادی حتی می‌تواند ماهیت زندگی را شکل دهد. 🔻فرصتی را برای ترکیب موضوعات و مدیریت اطلاعات برای مخاطبان فراهم می‌کند تا در زمان نیاز از اطلاعات دسته‌بندی‌شده خود در برخورد با مسائل مختلف استفاده کنند. 🔻توانایی و مهارت مخاطبان را افزایش می‌دهد تا بتوانند ارتباطی دوسویه و تعاملی با محتوای پیام‌های رسانه‌ای برقرار کنند. 📚کتاب: ✍️به قلم: و @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️ کتاب «1001 فضیلت از امیرالمومنین علی علیه السلام» از منابع اهل سنت 🔸 مولف: محمدرضا رمزی اوحدی @tollabolkarimeh 🌷
1001fazilat.pdf
7.97M
♦️ کتاب «1001 فضیلت از امیرالمومنین علی علیه السلام» از منابع اهل سنت 🔸 همراه با ذکر منابع و بدون متن پردازی 🔸 مولف: محمدرضا رمزی اوحدی 🔹 بخش فضای مجازی مدرسه مبارکه امام عصر أرواحنا فداه @tollabolkarimeh 🌷
🌼دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک🌼 🌷اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِکَ ومُعادیاً لأعْدائِکَ مُسْتَنّاً بِسُنّةِ خاتَمِ انْبیائِکَ یا عاصِمَ قُلوبِ النّبییّن. خدایا قرار بده در این روز دوست دوستانت ودشمن دشمنانت و پیرو راه و روش خاتم پیغمبرانت ای نگهدار دلهای پیامبران.🌷 @tollabolkarimeh 🌷