فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ظاهر و باطل حجاب
⛔️ دختر بازی مذهبی در مجازی
دختر و پسرهای مذهبی حواستون هست در مجازی چه میکنید؟
@tollabolkarimeh 🌷
🔸 روسری های رنگی و چادر مشکی، تعارضی از جنس مبنا
🔹 چادر مشکی به عنوان میراثی از حضرت زهرا (س)، از هزار و چهارصد سال پیش تا کنون، در میان مسلمانان و خصوصا شیعیان، از مادر به دختر منتقل شده، و سالیان سال است که انواع خطبا و کارشناسان دینی، درباره علت اینکه چرا چادر و چرا مشکی، خطابهها کردهاند و استدلالها آوردهاند و اصلا در برهههایی از تاریخ پس از انقلاب، برخی از گروههای فعال فرهنگی، رسالت خود را دفاع از سیاهی چادر تعریف کردهاند.
🔹 اما چند سالی است که این چادرهای مشکی میزبان روسری های رنگی شدهاست.
موضوع سخن در اینجا روسری های با رنگ تیره و ساده نیست، منظور روسری هایی است که رنگ های روشن و شاد و رنگارنگ، و بعضا جیغ! دارند.
سوال اینجاست که اگر قرار بود سیاهی چادر مانع تبرج و رنگارنگی حجاب شود،
اگر قرار بود سیاهی چادر، رنگ نه گفتن باشد،
اگر قرار بود سیاهی چادر از مدبازی و ست!کردن هایی که به خودنمایی منتهی میشود جلوگیری کند،
پس وارد کردن روسری های رنگی در کنار چادرهای سیاه چه معنایی دارد؟
واضح است که تکرنگ بودن همیشگی پوشش و حجاب، از درگیر شدن ذهن فرد با انتخاب رنگ و در نتیجه آلوده شدن به بازی «زیباتر نشان دادن خود» جلوگیری میکند.
و مگر انتخاب و تنوع دادن به رنگ ها، آن هم برای روسری که قاب صورت است، برای چیست؟!
به طور قطع و بدون ذرهای تردید میتوان گفت که روسری های رنگی، ابهت و نفوذ ناپذیری خانمهای چادری را در نظر مردان نامحرم میشکند.
آیا اینها جز در تعارض با فلسفه حجاب و چادر مشکی است؟
اکنون مشکل اینجاست که
🔹 اولا این نوع پوشش در میان خانوادهها و خانمهای مذهبی، با کلمات و عبارات خوش خط و خالی چون شیک پوشی مذهبی ها، جذب حداکثری و.. به پوشش رایج تبدیل شده و کمکم نسل خانمهای چادری تکرنگ! در حال انقراض است!
امروز در تمام تریبون های رسمی و غیررسمی، پوشش چادر و روسری رنگی، به عنوان نماد پوشش چادری تبلیغ و معرفی میشود. از برنامه های مذهبی و دینی صداوسیما گرفته تا جلد دفاتر مثلا اسلامی که برای بچهها طراحی میشود.
عجیب نیست؟ دقیقا در غیر از دنیای واقعی، یعنی در هیچ تصویر یا قاب دیگری، هیچ اثری از خانمهای چادری بدون رنگهای دیگر دیده نمیشود!
و کار به جایی رسیده که اگر یک برش از جامعه اطرافمان بزنیم، میبینیم که بعضا تعداد خانمهای غیرچادری که فقط از رنگهای سنگین و موقر در پوشش استفاده میکنند، بیش از چادری هایی است که اینگونه میپوشند.
🔹 ثانیا حتی نگاه خود مذهبیها، به خانم هایی که از پوششهای رنگی در کنار چادر استفاده نمیکنند این است که ایشان را شخصیتهایی امّل و خشک مقدس میدانند.
🔹 و ثالثا این مدل پوشش حتی اگر ناشی از یک نوع نگاه غلط به فلسفه حجاب هم نباشد، کمکم به سایر شئونات و رفتارها کشیده میشود، و در وجوه مختلف سبک زندگی و تعاملات اجتماعی، هم در ظواهر (مانند اضافه کردن سِت! ساق دست و ساعت و کفش و.. به روسری، و یا آراستن هرچند خفیف صورت) و رفتارهای غیرموقرانه، هم به مرور در جهانبینی و اعتقادات این افراد اثرگذار میشود، هرچند اندک.
نمیتوان این واقعیت را انکار کرد که پوشش ما بدون شک در تلقی ما از خودمان تاثیرگذار است.
@tollabolkarimeh 🌷
پایگاه اطلاع رسانی بلاغ - گاهی نفس ما آیت الله العظمی میشه.mp3
1.28M
♨️گاهی نفس ما آیت الله العظمی میشه
🎤 #آیت_الله_مجتهدی_تهرانی
@tollabolkarimeh 🌷
🔺نقش علامه طباطبایی در انقلاب
#قسمت_دوم
❇️ ما انقلاب را از المیزان فراگرفتیم.
🔰رهبر معظم انقلاب
📌علامه طباطبایی از نجف با مرحوم پدرم رفیق بودند و مشهد که میآمدند، منزل پدر ما زیاد میآمدند و بنده ایشان را زیاد آنجا میدیدم. یک بار خدمتشان عرض کردم ما انقلاب را از «المیزان» فرا گرفتیم؛ چراکه تفسیر المیزان به نحو گستردهای پُر است از مباحث سیاسی و اجتماعی. اصلاً نمیشود کسی مثل علامه طباطبائی با آن دیدگاههای مطرح شده در«المیزان»، با حکومت اسلامی مخالف باشد. حق نداریم تصوّر کنیم که اینها مخالف انقلاب بودند.
📚مشهد، تالار آیینه، شهریور ۹۸، پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺آیا انقلاب اسلامی صرفا یک تغییر سیاسی بود؟
👈🏻 حجتالاسلام علی مهدیان استاد حوزه علمیه قم معتقد است انقلاب اسلامی ایران، فقط یک رویداد و تغییر سیاسی نبود، تحولی درون انسانها بود که بر اساس آرمانهای الهی و انسانی شکل گرفت به طوری که حتی منتقدان آن هم بر اساس همان آرمانها به نقد انقلاب میپردازند
⏯ تماشای فایل کامل این قسمت از برنامه #لاجورد در آپارات
https://aparat.com/v/41nkq
@tollabolkarimeh 🌷
🔥اتهام به دفتر !
🔻رهبر معظم انقلاب آنچه را که در «پشت بلندگو» بیان می کنند با آنچه که در جلسات خصوصی مطرح می فرمایند تفاوتی ندارد اما این بدان معنا نیست هر آنچه که در جلسات خصوصی ایشان مطرح می شود لزوما در «پشت بلندگو» هم باید اعلام شود.
🔻همین نکته ساده دستاویز برخی افراد با ظاهر «سوپر انقلابی و عدالت جو» شده است که دفتر رهبری را متهم به سانسور بیانات ایشان کنند!
🔻به نظر می رسد این ترفند با هدف از بین بردن اعتبار مرجع اصلی انتشار بیانات رهبری و القای غیر مستقیم کانالیزه بودن ایشان، برای کاستن از اثرات شگرف رهنمودهای ولی امر مسلمین در شرایط حساس یا فتنه گون طراحی شده است.
🔻به عنوان نمونه ایشان می فرمایند: «حالا به بنده گاهی میگویند شما چرا به دولت تشر نمیزنید؛ مرادشان لابد تشر در معرض عام است، وَالّا از جلسات خصوصی ما که خبر ندارند! بنده اقلّاً ده برابر آن مقداری که در رسانهها بعضی جلسات ما منعکس میشود، جلسات دیگر داریم با مسئولین مختلف -نظامی، غیرنظامی، دولتی، قضائی و غیره- خب از آنها که مطّلع نیستند، دلشان میخواهد که بنده در معرض عام تشر بزنم. خب فایدهی این تشر چیست؟ فایدهی این تشر این است که دلِ شما خنک میشود، همین! یعنی بیش از این فایدهای ندارد؛ امّا ضررهای بزرگی دارد؛ این ضررها را باید بسنجید. شهریور ۹۷»
🔻البته دفتر و رسانه های انقلابی، برای انعکاس درخشندگی های اندیشه و رفتار عملی و علمی رهبر انقلاب راه زیادی در پیش دارند که یقینا موجب گلایه نسل های بعدی خواهد بود
✍حمیدرضا ابراهیمی
@tollabolkarimeh 🌷
فهم امر ولی و پیچیدگی های زمانه--تدبر در نامه 15 نهج البلاغه-6-8-1399-حجت الاسلام مهدوی ارفع--.mp3
6.24M
✳️فهم امر ولیّ جامعه و پیچیدگی های زمانه
✳️تدبر در نامه ۱۵ #نهج_البلاغه
🔊 حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
🔹وحدت گفتمانی در مقابل اختلاف گفتمانی
❇️فهم امر ولی و امام و عمل طبق دستور، تنها راه رفع مشکلات
#استیضاح
◾️گفتمان معیشت و لذت
◾️مذاکره
🔴پیچیدگی آخرالزمان از جنس شبهه های اثرگذار بر روی سنخ انقلابی و حزب اللهی
🔴خطر کشف نکردن ذائقه رهبر جامعه
🔴خطر پیدا نکردن اراده رهبر جامعه
🔴خطر نفهمیدن فکر رهبر جامعه
✅سیاست مدارا با دولت دقیق ترین سیاست و حکیمانه ترین تدبیر رهبر
◾️اشعث بن قیس های زمان و ابوموسی اشعری های زمان
📌رمز پیروزی در نقطه نهایی مبارزه با باطل، اتصال به غیب و وحدت گفتانی
📌تأثیر نشر سریعتر و عمیقتر نهج البلاغه در جامعه
🗓۱۳۹۹/۸/۶
@tollabolkarimeh 🌷
🔴 اگر مردم محتاج اعانه شدهاند، نتیجه وعده رفع تحریم است
✍️ #سیدیاسر_جبرائیلی
🔹 جریانی که با وعده چرخش توامان چرخ سانتریفیوژها و چرخ زندگی مردم روی کار آمد، هم چرخش سانتریفیوژها را کند کرد و هم چرخ زندگی مردم را.
🔸 امروز اما همین جریان در برابر طرحهای کمک به معیشت مردمی که از اقتصاد برجامی آسیب دیدهاند، میگوید مردم اعانه نمیخواهند بلکه رفع تحریم میخواهند! این همان جریانی است که میگفت از دریچه مذاکره چنان رونقی ایجاد خواهد کرد که مردم خودشان به ۴۵ هزار تومان نیازی نداشته باشند.
✅ القائات غلط را تصحیح باید کرد. جریان انقلابی به دنبال سیر کردن مردم با پرداخت اعانه نیست. این سیاست، اساسا نه ممکن است و نه مطلوب. ملتی که تولید ثروت نکند، دولتش پولی نخواهد داشت که به آنها اعانه و یارانه بدهد.
🔹 دوختن چشم مردم به دست دولت جمهوری اسلامی حتما یک خطاست، اما خطای بزرگتر، دوختن چشم مردم به دست دولت آمریکا و تقلیل دادن نقش دولت ایران به یک "دوزنده" در این معادله است.
🔸 ایرانی با دنیا دشمنی ندارد، اما تاریخ این کشور نشان میدهد هر که در مقابل دشمن غارتگر کوتاه آمد و سر تسلیم فرود آورد، خاک و عزت و سرمایه وطن را به فنا داد و چیزی عاید ملت نشد.
✅ ایرانی حتما دنبال تعامل و داد و ستد با همه دنیاست، اما رنجی که میبرد، از تفکری است که همواره دنبال "واردات" پیشرفت و رفاه است. با دنیا باید تعامل کرد، در عالیترین سطح هم باید تعامل کرد، اما نتیجه این تعامل باید قدرتمند شدن ایرانی باشد، نه وابستهتر شدن به "رفاه وارداتی" که با امضای وحوشی چون ترامپ، رنگ ببازد.
💢 دولت جوان انقلابی انشاءالله نیاز مردم به اعانه را قطع خواهد کرد، اما به دست ایرانی و با کار و سرمایه و تولید خود این مردم، نه با وعده توخالی سرمایه آمریکایی و اروپایی. یادتان هست به ما گفتند رئیسجمهور فرانسه میخواهد برای جوانان ایران شغل درست کند؟ بیکاری امروز جوانان ایران و رنج معیشتی مردم محصول این توهم است.
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 اعتقاد صهیونیست ها برای بازگشت مسیح خود ساخته خودشان این است که ایران باید نابود شود.
💢 خاورمیانه بزودی وارد چالش جدی آخرالزمانی خواهد شد.
@tollabolkarimeh 🌷
🔻استفاده زیاد از اینترنت باعث کاهش #تمرکز #مغز می شود.
💠"نیکلاس کار" در کتابش با عنوان « کم عمق: چطور اینترنت مغز ما را تغییر میدهد» از تاثیر فرسایشی تکنولوژی بر توانایی تمرکز مینویسد: زمانی من یک شیرجه رو عمیق در دریای کلمات بودم، اما حالا با جت اسکی روی آنها اسکی میکنم.
💠 روانشناسان هم از تاثیر عمیق این رخداد بر شیوه تفکر و مغز ما سخن میگویند, نخستین تاثیرش همانطور که نویسنده کتاب تحسین شده کم عمق میگوید بر توانایی تمرکز ما است.
💠محققان در تحقیقی دریافتهاند، نسلی که در آستانه قرن بیست و یکم به سن و سال نوجوانی رسیده از سالمندان فراموشکار تر است.
💠یک مطالعه که توسط دانشگاه کلمبیا انجام شده نشان میدهد، وقتی مردم فکر میکنند میتوانند اطلاعات را از روی اینترنت به دست بیاورند، دیگر تمایلی برای به خاطر سپردن آن ندارند.
💠تحقیقات اخیر به وسیله MRI نشان داده مغز افرادی که زیاد به اینترنت سروکار دارند، شبیه مغز کسانی است که به مواد مخدر معتادند.
💠 مطالعهای که دانشگاه استنفورد انجام شد نشان میدهد مغز افرادی که به طور مستمر در جریان اطلاعات الکترونیکی هستند، در تمرکز و به خاطر آوردن دچار مشکل است.
#سواد_رسانه
@tollabolkarimeh 🌷
💠 #رهبر_انقلاب : بچهها را متدین بار بیاورید. #متدین بار آوردنِ بچهها همان چیزی است که میتواند آیندهی این کشور را آباد کند.
۱۳۸۴/۰۲/۱۲
@tollabolkarimeh 🌷
⛔️ حجاب زیبا یا تبرج!!!
📌 حجاب فقط یک پوشش برای پوشاندن بخشی از بدن انسان نیست حجاب مانعی برای جلوه گری، دلبری و تبرج از نامحرم ها است و وسیلهای برای ایجاد حیاء، چه بسا چادری هایی که بدحجاب هستند و بویی از حیا نبرده اند
📌 متأسفانه با فراگیری فضای مجازی در بین اقشار مذهبی و حضور دختران محجبه بدون گذراندن آموزش های لازم در این فضای بی نظارت در کنار شیطنت های کاملاً هوشمندانه، برنامه ریزی شده و مدون معاندین، شاهد نوعی انحراف در موضوع حجاب یکی از اساسی ترین سنگرهای اسلام شدیم که جا دارد مبلیغ و دلسوزان امت رسول اکرم (ص) با نگرشی منطقی و محترمانه به موضوع ورود کرده و به وظیفه ذاتی خود یعنی امر به معروف و نهی از منکر عمل نمایند تا هر چه سریعتر این انحراف کلیدی و فتنه آندلسی دجال خنثی گردد، در غیر این صورت در آینده نه چندان دور با پدیده شوم مانکن های محجبه، فشن شوهای اسلامی، اسلام سکولار و لائیک، فاحشه های چادری و... مواجه خواهیم شد و آن روز جز نظاره این فاجعه عملاً کاری از ما ساخته نخواهد بود
🔺باشد این مطلب تلنگری به دوستان و اساتید بزند
✍ محمدمهدی شریعت
@tollabolkarimeh 🌷
🔴اکثر بدبختی های ملت ما وابستگی فکری و عقلی به غرب است.
♦️امام خمینی(ره) :هیچ ملتی نمیتواند استقلال پیدا بکند، الا اینکه خودش ٬ خودش را بفهمد. مادامی که خودشان را گم کردند و دیگران را به جای خودشان نشاندند ،استقلال نمیتوانند پیدا کنند.
♦️ کمال تأسف است که کشور ما که حقوق اسلامی و قضای اسلامی و فرهنگ اسلامی دارد، این فرهنگ را این حقوق را نادیده گرفته است و دنبال غرب رفته است.
♦️غرب درنظر یک قشری ازاین ملت جلوه کرده است که گمان میکنند غیراز غرب هیچ خبری در هیچ جا نیست.
♦️این وابستگی فکری، وابستگی عقلی، وابستگی مغزی به خارج منشا اکثر بدبختی های ملت هاست و ملت ماست.
📚صحیفه نور،ج۱۱ ،ص ۱۸۳.
@tollabolkarimeh🌷
🕋کعبه در حصار
🗓در اولین روز از ماه محرم سال ۱۴۰۰ هجری قمری #مسجدالحرام به دست عدهای که اعضای «جماعت سلفی محتسبه» بودند به رهبری #جهیمان_العتیبی اشغال گردید و آنها با شخصی که او را مهدی موعود میخوانند، بیعت نمودند. در پی رویارویی مسلحانه آلسعود با اینان، حادثه با کشتار و خونریزی فراوان همراه شد. پس از یک هفته درگیری، حکومت سعودی به زانو درآمده و ناگزیر، به غربیها و بویژه فرانسویها متوسل شد.
↙️نهایتاً پس از گذشت دو هفته، در ظاهر آتش فتنه به سردی گرایید، اما خیلی زود ابعاد و ریشههای عمیق آن و شدت نفوذ این جریان در جامعه روشن شد. این حادثه تغییری جدی در رویه و حکومتداری خاندان سعود ایجاد نمود تا جایی که برخی از آنها گفتند: «ما #جهیمان را کشتیم و افکارش را صادر کردیم». این حرکت برای جریانهای #سلفی جهادی نیز الهام بخش بود و سبب تغییر برخی مفاهیم در نزد آنان شد که در عالم #اهل_سنت سابقه نداشت و به افراطیتر شدن آنها افزود. جهیمان به عنوان الگو و قهرمان آنان مورد ستایش و تبعیت قرار گرفت، به عنوان نمونه؛ برخی از اعضای گروه ابومصعب زرقاوی در عراق، سالها پس از آن حادثه خود را ابوجهیمان مینامیدند تا یاد او را زنده نگاه دارند.
🔺29 ابانماه، مصادف است با سالگرد این واقعه تاریخی و عجیب یعنی اشغال مقدسترین مکان دنیا توسط یک مدعی دروغین.
/فرق و ادیان
@tollabolkarimeh 🌷