🎯عدم درک برخی فقها از تحول مهم در تعاملات اجتماعی معاصر مسلمین!
علیرضا کمیلی
✂️برشهایی از متن:
🔺هنوز و با وجود عیان شدن پروژه های استعماری در این سده که به وضوح، جهت گیری «ضد اسلامی» دارند و از پوشاندن آن نیز ابا نمی کنند اما هستند روحانیونی از شیعه و سنی که «دیگری» خود را با حس نوستالژیک صفوی – عثمانی در دورن اسلام تعریف می کنند و به اصطلاح دو گانه شان دو گانه شیعه – سنی است! چیزی که امام سعی کرد آن را به دو گانه اسلام ناب – اسلام آمریکایی تبدیل کند و ذیل آن شیعه همسو با استیلای تمدن غرب یعنی شاه را در کنار سنی همسو با آنان یعنی آل سعود و در زمره اسلام آمریکایی قرار بدهد! چیزی که هنوز به باور خیلی ها بدل نشده است.
🔺اختلاط فرهنگی خود به خود و بطور قهری ایجاد شده و دیگر نمی توان با تصورات یکدست و یکصدا از جامعه رفتار کرد. این یعنی امروز در هر شهری از شهرهای بزرگ که «فرصت های شغلی» بیشتری را دارا هستند می توانید از همه نوع مذهب و قومیت پیدا کنید! آیا در این شرایط هم حکم انجام اعمال مذهبی تحریک آمیز مانند گذشته است؟!
🖇متن کامل:
https://b2n.ir/478173
#وحدت_اسلامی
@tollabolkarimeh 🌷
7.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ماجرای برخی انتقادات به مرحوم حجت الاسلام راستگو بابت اجرا با لباس روحانیت در تلویزیون
@tollabolkarimeh 🌷
🧘🏻♂️جامعه مصرفی، بدنگرایی و جنبشهای معنوی نوپدید
↙️«در جامعه مصرفی، به دلیل وجود نگرانیها نسبت به بدن، نظام سلامت، مهمتر از #نظام_درمانی است و سرمایهگذاریهای روزافزونی به خود جذب کرده است.
📚در کتابفروشیهای جوامع مصرفی، قطعاً قسمتی برای #طب جایگزین یا مکمل اختصاص داده شدهاست که در آن انواع کتابها درباره رژیمهای غذایی، #طب_گیاهی، #طب_سوزنی، روشهای معنوی و عرفانی درمان بدن، #ذن و تکنیکهای بدنسازی، تراپهای گوناگون و اموری از ایندست به چشم میخورد.
🌀 فروش این کتابها بسیارعالی است که خود، نشانی از توجه و دغدغه فزاینده خریداران نسبت به بدن دارد.»(1) درست در همین نقطه است که #مصرف_گرایی با جنبشهای معنوی نوپدید، ارتباط مییابد و با اشاعه فرهنگ «#بدن_گرایی»، ملجأیی برای ظهور و بروز جریانهای مزبور فراهم میآورد.
✳️1. حمیدیه، بهزاد، معنویت در سبد مصرف، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، 1391، ص213
/فرق و ادیان
@tollabolkarimeh 🌷
4_528344903701233874.mp3
1.38M
⚠️ وظیفه بر زمین مانده حوزه علمیه در قبال علوم انسانی
🎤مقام معظم رهبری:
🎓 ۲ میلیون نفر دانشجوی علوم انسانی!
🔍 در زمینه علوم انسانی کار بومی و تحقیقاتاسلامی چقدر داریم؟
📥 کتاب آماده در زمینه علوم انسانی چقدر داریم؟
❌ این نگران کننده است...
🗞 علوم انسانیای که امروز رایج است:
🔻محتواهائی دارد که ماهیتاً معارض و مخالف با حرکت اسلامی و نظام اسلامی است.
🔻متکی بر جهانبینی دیگری است؛ هدف دیگری دارد.
☑️ وقتی اینها رایج شد:
🔻مدیران بر اساس آنها تربیت میشوند
🔻همین مدیران میآیند در رأس...
✅ حوزههای علمیه و علمای دین پشتوانههائی هستند که #موظفند نظریات اسلامی را در این زمینه از متون الهی بیرون بکشند.
#علوم_انسانی_اسلامی
@tollabolkarimeh 🌷
❌ اهداف، مجریان و مخاطبان تهاجم فرهنگی
‼️ تهاجم فرهنگی در کلیت خود، هدفهای بسیاری را دنبال میکند که هر یک از آنها بر اساس درجه اهمیت و اولویت، بخشی از سناریوی هجوم از سناریوی هجوم فرهنگی غرب را به خود اختصاص داده است.
⭕️ ولی آنچه در جوهر همه این اهداف جریان دارد، دشمنی با دین و مذهب و تلاش برای به حاشیه راندن ارزشهای مورد قبول ملت مسلمان است.
🔵 مهمترین اهداف دشمن در تهاجم فرهنگی عبارتاست از:
1️⃣ مبارزه با ولایت فقیه، و تبلیغ لائیسم
2️⃣ ایجاد جریان رفرمیسم دینی
3️⃣ ترویج جدایی دین از سیاست.
❌ اهداف، مجریان و مخاطبان تهاجم فرهنگی
📚 «ادوارد برمن» در بخشی از کتاب کنترل فرهنگی که سیاستهای آمریکا را برای ترویج معیارهای مورد نظر فرهنگی در دیگر کشورها به طور مستند و بر اساس نتایج پژوهش.هایی طولانی شرح می دهد، درباره نفوذ آمریکا در سیستم آموزشی کشورهای دیگر و ایجاد تغییر در آنها مینویسد: «در برنامهریزی مراکز سیاستگذاری آمریکا برای ایجاد نظامهای آموزشی در دیگر کشورها دو دوره متفاوت ابتدایی و محدود، و تعلیمات حرفهای برای نخبگان یا تحصیل کردههای دانشگاهی پیشبینی شده است.»
📄 این برنامه در طول دهههای متوالی در اکثر کشورهای جهان سوم، در آسیا و آفریقا و آمریکای لاتین اجرا شد و در دل خود سیستمهایی را به وجود آورد که در تأثیر پذیری مشخص از معیارهای غربی، تحصیل کردههایی را پرورش میداد که عملا در خدمت منافع غرب قرار میگرفتند.»
📝هادی قطبی
@tollabolkarimeh 🌷
6.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خیانت سینمای ایران به مخاطب نشانه نفوذ در هنر کشور
▪️ سینماگران غرب در سالهای اخیر تلاش دارند تا بیش از اینکه رابطه جنسی را نمایش دهند، زمینه را برای پر کشیدن قوه خیال مخاطبان فراهم کنند تا اینگونه خود مخاطبان چنین صحنههایی را در ذهنشان متصور شوند.
🔚 سوال اینجا است که این سطح از دیالوگهای اروتیک فارغ از اینکه ارزش فیلم را به زیر صفر میکشاند، آیا سلامت روحی مخاطب ایرانی را نشانه نرفته است؟
@tollabolkarimeh 🌷
🔸بازی بزرگان در عالم مجازی
🔹 آیا فعالیت برخی بزرگان در شبکههای اجتماعی خارجی قابل توجیه است؟
🔹 پاسخ استفتاء از حضرت آقا، به عنوان ولیفقیه و به عنوان یک مرجع تقلید، میتواند فضا را کمی شفاف کند.
ایشان برای جواز استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی، چهار شرط قرار دادهاند:
۱. مفسده نداشتهباشد
۲. خوف ارتکاب گناه نباشد
۳. خلاف مقررات نظام نباشد
۴. موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین نشود
اگر بخواهیم به چند مصداق رایج درباره این استفتاء بپردازیم، باید بگوییم:
🔹 اولا بر اساس شرط سوم، به نظر میرسد فعالیت در پلتفرمهای توئیتر و تلگرام، با توجه به فیلتر بودن آنها و ضرورت استفاده از فیلترشکن، خلاف شرع است.
🔹 ثانیا به نظر میرسد فعالیت در واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک که متعلق به زاکربرگ صهیونیست، و موجب تقویت دشمنان نشاندار اسلام و انقلاب است، جایز نباشد.
در مورد مسئله اخیر دو نکته قابل ذکر است:
🔹 اول اینکه برای اثبات دشمنی زاکربرگ با اسلام، شواهد زیادی وجود دارد، که یکی از آنها، انتخاب زاکربرگ توسط نشریه جروزالم پست، به عنوان تاثیرگذارترین شخصیت صهیونیست جهان است.
همچنین ویدیوهای بسیاری از هماهنگی زاکربرگ با دولت آمریکا برای فشار بر ایران وجود دارد.
علاوه بر اینها عملکرد این شبکه در ترویج فساد، و حذف نمادهای مقاومت، و جنگ علنی با باورهای اسلامی، بر همگان روشن است.
🔹 و دوم اینکه با افزایش کاربران فعال اینستاگرام و فیسبوک، سرمایه زاکربرگ در چند سال اخیر چند برابر شدهاست. این یعنی فعالیت در این شبکهها، باعث تقویت مالک آن میشود.
🔹 به مسئله استفتاء، تاکید مستمر و مجدانه حضرت آقا بر استفاده از کالاهای ایرانی در مقابل مشابه خارجی شان را هم اضافه کنید.
🔹 اما در مورد استفاده برخی از شخصیتهای مذهبی یا سیاسی از این شبکهها باید به موارد زیر توجه کرد:
۱. هر کسی پاسخگوی اعمال خویش است. باید از خود این بزرگواران علت این فعالیت را جویا شد.
۲. حضرت آقا، به عنوان مجتهد و ولیفقیه، میتوانند به تشخیص خود به مجموعهای که با عنوان ایشان فعالیت میکنند، اذن حضور در این فضاها را دادهباشند. که البته این حضور شاید با توجه به وجهه بینالمللی و مرجعیت جهانی ایشان، و همچنین جایگاه پدرانه ایشان برای تمام اقشار جامعه، تا حدی قابل درک باشد.
🔹 اما مجموعا باید گفت که این رفتار سایت منتسب به حضرت آقا هر دلیلی داشتهباشد یا نداشتهباشد، تکلیف ما به عنوان عموم جامعه، با تامل در استفتاء گفته شده، مشخص میشود.
🔹 گذشته از این مباحث، باید بپذیریم که متاسفانه در چند سال گذشته، مواجهه قشر مذهبی با مظاهر تکنولوژی، خصوصاً مظاهر رسانهای تکنولوژی، از جنس انفعال بودهاست.
برای مثال:
🔹 شاید به یاد داشتهباشد که فیسبوک اولین شبکه اجتماعی مجازی بود که در ایران کاربران زیادی پیدا کرد. در آن سالها بدنه اصلی قشر فعال مذهبی، حضور مخاطبان در این فضا را توجیهی برای ورود به آن معرفی کردند و به آن هجوم آوردند، اما بعد از چندی، صحبت از ماهیت صهیونیستی مالک آن، سر زبانها افتاد و بخش بزرگی از این جمعیت مذهبی، به شبکههای دیگر کوچ کردند.
این مسئله نشان میدهد که این جمعیت عظیم فعال مذهبی، در انتخاب و استفاده از این پلتفرم، ابتداییترین اطلاعات، یعنی ماهیت مالک آن را بررسی نکردهبودند.
چه برسد به در نظر گرفتن ظرایف و پیچیدگیهای شبکههای اجتماعی.
همین جمعیت، در طول چندسال بعد از آن، چند بار بین شبکههای اجتماعی مختلف جابجا شدند، و امروز اغلب همانهایی که روزی به خاطر ماهیت صهیونیستی مالک فیسبوک، آنرا ترک کردند، در اینستاگرام و واتساپ فعالیت میکنند.
جالب است که توجیه اغلب آنها برای فعالیت در این فضاها، حضور مخاطبانشان در آنجاست.
یعنی همان توجیهی که دیروز بیاعتبار شد، امروز معتبر شدهاست.
این نشان میدهد که
🔹 عمده فعالیتهای فرهنگی در این شبکهها (حتی با منطق خود این افراد) فاقد توجیه منطقی، و برخاسته از یک احساس تکلیف بدون در نظرگرفتن همه جوانب است و در قشر فعال مذهبی، ثبات منطقی و خواستگاه فکری محکمی برای تصمیمگیری در مواجهه با مسائل فرهنگی مستحدثه وجود ندارد.
مثالهای از این دست بسیار است.
🔹 به عنوان یک نمونه دیگر میتوانید عکسالعمل برخی از بزرگان حوزه در ابتدای مطرح شدن بحث پیامک تصویری در کشور را مقایسه کنید با سکوت همین بزرگواران در قبال ورود شبکههای صددرصد صهیونیستی و با قابلیتهای بسیار بالاتر از پیامک تصویری و البته بدون هیچگونه کنترل حکومتی بر آنها.
🔹 این یک واقعیت است که امروز علیرغم وجود پرتعداد شخصیتهای موجه و تحلیلهای هوشمندانه سیاسی در کشور، در حوزه مسائل فرهنگی با کمبود بسیار جدی تحلیل و نگاه همهجانبه مواجهیم.
@tollabolkarimeh 🌷
✅ نگاهی به فیلم «کافر»
♨️ تلاش برای توجیه ترور سردار سلیمانی؛ ساخت حماسه از شکست
💢 هالیوود در سالگرد شهادت سردار سلیمانی با ساخت فیلم «کافر» سعی در تطهیر چهرهی تروریستهای آمریکایی نمود و کار را نیز به یک ایرانیالأصل آمریکایی سپرد؛ آمریکا مانند همیشه مهرههای خائن را در خط مقدم فرهنگی گماشته است و در مورد پروژهی دستگیری و آزادی خبرنگار جاسوس جیسون رضائیان به یک دروغ بزرگ متوسل شده است!
💢 فیلم «کافر» سعی دارد جمهوری اسلامی را نماد داعش و حتی خطرناکتر از داعش معرفی کند و این جفای بزرگی است، ایرانی که خود در صحنه مبارزه با داعش بوده و در دفاع از مظلوم کوتاهی نکرده و برای نجات حتی ایزدیها نیز به مبارزه رفته است و اکنون هالیوود طبق معمول سعی دارد واقعیت را با فیلم خود تحریف کند و شیطان را فرشته جلوه دهد.
#شهید_سلیمانی
#هالیود
@tollabolkarimeh 🌷
8.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️موضوع : در فضای مجازی چگونه یک مخاطب فعال باشیم؟
✅سید علیرضا آل داود دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی پاسخ میدهد
@tollabolkarimeh 🌷
‼️دشمن از آدم میترسد!
🔘 اگر شما به سیاست دنیا کاری نداشته باشید و اسلام را همین احکامی که همیشه از آن بحث میکنید بدانید و از آن اصلا تخطی نکنید، آنها(دشمنان) به شما کاری ندارند.
🌎 شما هرچه میخواهید نماز بخوانید، آنها نفت شما را میخواهند به نماز شما چه کار دارند، آنها معادن ما را میخواهند.
🔰 آنها میخواهند که ما آدم نباشیم از آدم میترسند، یک نفر آدم اگر پیدا شد از او میترسند برای این که ممکن است تولید مثل کند.
👈 هر وقت آدمی پیدا شد از او میترسند، لذا هر وقت آدمی پیدا شد یا کشتند یا از بینش بردند و یا لکهدارش کردند که سیاسی است!! در صورتی که پیغمبر هم سیاسی بود.
🎙 امام خمینی(ره)
@tollabolkarimeh 🌷
17.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️آموزش برخورد و براندازی توسط بهائیت
🔸عرفان ثابتی مبلغ #بهائی و فعال رسانه ای در شبکه بهائی من وتو از شکل گیری و تداوم تظاهرات برای براندازی نظام صحبت می کند، در حالی که بهائیان از مداخله در سیاست به طور کلی منع شده اند.
🔹در واقع یکی از اساسیترین اصول اعتقادی #فرقه_بهائیت عدم مداخله در امور سیاسی است تا جایی که سرکردگان این فرقه معتقدند راه شناخت یک بهائی از دیگران همین عدم دخالت در سیاست و تحرکات سیاسی است.
@tollabolkarimeh 🌷