eitaa logo
طلاب الکریمه
12.1هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.5هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ انقلابی های دو آتیشه که عاقبت بخیر نشدند 🔻 سخنرانی جالب و شنیدی حجت‌الاسلام والمسلمین عالی ✍ پ.ن: مسیر دنیا طلبی و انحراف برای همه باز است و این عاقبت و سرنوشت هر کدام ما می تواند باشد اگر هر روز خود را پالایش و کنترل نکنیم. ملاک حال افراد است @tollabolkarimeh 🌷
💢 عدالتخواهی چهل تکه 🔻جماعتی که میخواهند یک آرمان را تبدیل به یک حزب و جریان کنند. هر کس با آنها نیست عدالتخواه نیست. چگونه میشود با اینها بود تا عدالتخواه حساب شویم؟ 🔻باید اول از همه به آقای جمهوری اسلامی بد و بیراه بگویی. نمیشود نظام را مقدس بلکه مقدسترین مقدسات بدانی و عدالتخواه باشی. 🔻باید حرکت چهل ساله را مایه ننگ بدانی نمیشود به چهل سال حرکت انقلاب افتخار کنی و عدالتخواه باشی 🔻باید به نام عدالت تف کنی توی صورت اخلاق. آدمها را بی آبرو کنی. درباره هرآنچه دقیقا نمیدانی اظهار نظر کنی. هر کس در مدیریت و قدرت هست اول با دیده بی اعتمادی بنگری. باید همه پولدارها را گناهکار بدانی. همه اهل سیاست و قدرت را بی عرضه و فاسد بخوانی. 🔻نمیشود عدالتخواه باشی ولی با این آقایان مشکلی نداشته باشی. کدام آقایان؟ همانها که مخالفین احمدی نژاد بوده اند و حالا نقاد این این جماعتند. اسم حداد عادل را ببری ظالمی. از پناهیان دفاع کنی ظالمی. به ابوترابی خوشبین باشی ماله کشی. باید اصولگرایی را بنی العباس و اصلاح طلبی را بنی امیه بخوانی تا عدالتخواه باشی. 🔻جماعت چهل تکه بی هویت که فقط میدانند با چه کسی قهرند. وقتی بنا میشود با هم باشند اول دعواهایشان است. اسم امام را میبرند اما از دریچه حکیمی و فوکو و شریعتی و چگوارا نگاهش میکنند. وحدتشان در دویی ساختن و نه گفتن به دیگران است اگر اینقدر روی نفی این و آن پافشاری میکنند چون میخواهند از هم نپاشند. و باشند. 🔻جماعتی که برایش رحیم پور و جلیلی هم دیگر د‍مده شده. تکلیفشان با رهبر معلوم نیست با قانون معلوم نیست با «حفظ نظام اوجب واجبات» معلوم نیست با «مصلحت نظام» معلوم نیست. یک روز با فهم خودشان تحریفش میکنند یک روز انکارش میکنند. یک روز سوت میزنند و عبور میکنند. 🔻جماعتی که تا وقتی حیات دارند که خامی و جهالت را بتوان پشت آرمانجویی مخفی کرد. بگویی مراقب باشید که خوارج هم اینطور بوده اند، بهشان بر میخورد. بگویی تاریخ پر است از جاهلهای متنسک به آرمانها که پازل عالمهای متهتک و سرمایه سالار را پر کرده اند، ناراحت میشوند. بگویی منتظری مظهر آرمانجویی ساده لوحانه و ناامید و مقابل رهبر را جلوی چشم بگیرید، رو بر میگردانند. 🔻رهبر نقدشان کند خفه خون میگیرند اسم عدالت را ببرد به خود میگیرند. اینها هستند تا جهالت زنده است. راه درمانشان هم فقط تبیین است و تبیین. امیدوارم بخاطر وجود اینها این شعار مقدس که همه وجود همه اهل بیت فدای آن شد، بین مردم بدنام نشود. @ali_mahdiyan @tollabolkarimeh 🌷
📌 قورباغه؛ نکوهش خانواده و ستایش توحش سریال قورباغه را می‌توان به لحاظ بسیاری از شاخص‌های هنری و تکنیکی اثری فراتر از سطح فعلی فیلم و سریال‌های ایرانی دانست. اما متاسفانه این سریال شدیداً ضد اخلاق است و خط‌شکنی عجیبی در زمینه خانواده و خشونت انجام داده است. 🔹 قورباغه و خانواده تقریبا همه خانواده‌های این سریال، وضعیتی تماما سیاه، متعفّن و کثافت‌آلود دارند. به عنوان نمونه در خانواده نوری، پدر او مردی همسر آزار است که همسرش بر اثر آزارهای او مرده است. به همین علت، نوری در سن نوجوانی، به کمک سروش و آباد در کمال خونسردی پدرش را در بیابان با ضربات بیل به قتل می‌رسانند. لیلا (خواهر ناتنی نوری که در سن کودکی است) با بی‌تفاوتی از آینه بغل ماشین نظاره‌گر قتل پدر است. در چند قسمت بعد از زبان لیلای جوان می‌شنویم که نوری خودش مادرم را کشت تا پدر را قاتل جلوه دهد. لیلا شخصیتی از هم گسیخته دارد. او در ویلای مجلل برادرش نوری ساکن است، اما مخفیانه به خانه نامزدش فواد و دوستان ولنگار و معتاد او رفت‌وآمد دارد. لیلا درگیر رابطه با مرد متاهلی به نام شمس‌آبادی می‌شود و همسر و فرزند او را به قتل می‌رساند و فواد را قاتل جلوه می‌دهد. شمس‌آبادی نیز مردی همسرآزار است که با کوچکترین اشتباه همسرش در رستوران، او را تهدید به ضرب و شتم و آزار شدید می‌کند. خانواده رامین نیز پر از تعفن است. پدر رامین در سالهای جنگ به طمع دریافت کارت جانبازی برای همسر خود، در یک صحنه‌سازی انگشت او را قطع کرده و مخفیانه در الکل نگه داشته است. 🔹 چرا بازنمایی خانواده مهم است؟ در یادداشت‌های مختلفی به این موضوع پرداخته‌ایم که مخدوش کردن تصویر ذهنی جامعه از خانواده، علاوه بر تاثیرات مستقیمی که بر جایگاه خانواده در ذهن افراد دارد، فهم آنان از مقولات بنیادین دین را نیز مخدوش می‌سازد‌. به عنوان نمونه در یادداشت "فرهنگ جامعه؛ دریچه اجتناب‌ناپذیر فهم دین" بیان شد که بسیاری از مفاهیم دینی همچون امامت، با استعاره‌های مبتنی بر خانواده تبیین شده‌اند. لذا مخدوش کردن "پدر"، به مخدوش کردن تصویر ذهنی از امام که با "الوالد الشفیق" توصیف شده، نیز می‌انجامد. بازنمایی سیاه از خانواده در این سریال، نه تنها تصویر ذهنی افراد از مفهوم خانواده و عناصر و اجزای آن را مشوّش می‌سازد، بلکه بر فهم آنان از "خانواده ایرانی" نیز اثرگذار است. اما چگونه؟ 🔹آیا روایت داستانی متّصف به صدق و کذب می‌شود؟ در نگاه اول به نظر می‌رسد که پاسخ منفی است، زیرا اساساً روایت داستانی دلالتی بر واقع‌نمایی ندارد تا شانیت اتصاف به صدق و کذب داشته باشد. اما نگاه دقیق‌تر نشان می‌دهد که داستان هرچند در تک‌تک عناصر خود ادعای واقع‌نمایی ندارد، اما واجد این ادعای ضمنی است که در کلیت خود، روایتگر حال و روز زمانه خویش است. حتی در آثار فانتزی که از جهان واقعیت فاصله گرفته‌اند، نیز این ادعای ضمنی وجود دارد که این روایت، نگاشتی تمثیلی از واقعیت است. روایت داستانی دلالت بر واقع‌نمایی دارد و این دلالت التزامی مورد قصد خالق اثر نیز قرار می‌گیرد. لذا اگر یک روایت داستانی سازگار با واقعیت متناظر با خود نباشد، عنوان "کذب" به دلیل وجود عناصر "اِخبار خلاف واقع" و "قصد حکایت" در مورد آن صادق است. (البته بحث دقیق فقهی این مطلب مجال دیگری می‌طلبد.) همچنین علاوه بر اینکه خالق اثر ادعای واقع‌نمایی دارد، مخاطب نیز به این ادعا توجه دارد و لذا تقسیم داستان‌ها به راست و دروغ برایش معنادار است. 🔹با این توجه می‌توان گفت که سریال قورباغه در روایت خود از خانواده ایرانی کاذب است و به مخاطب خود تصویری دروغین از خانواده ایرانی ارائه می‌کند و از این جهت اثری ضد فرهنگی دارد. 🔹 قورباغه و توحّش آنچه باعث شده این سریال را اثری در ستایش توحّش بنامیم، نه در کمّیت سکانس‌های خشن و نه حتی در کیفیت خشونت آن است، هرچند که قورباغه در این دو نکته نیز خط‌شکن است. بلکه نکته اصلی، زمینه وقوع خشونت و حس و حال مخاطب نسبت به آن است. قورباغه داستان رقابت شیطان‌های قدرت‌طلب و جذاب است؛ نوری باهوش و خونسرد، رامین فرصت‌طلب و حیله‌گر و شمس‌آبادی دقیق و آهنین. خشونت هریک از این شخصیت‌ها بر اساس عناصر جذابیتی که نویسنده برایشان طراحی کرده، جذاب و توجیه‌پذیر می‌شود و سبب می‌گردد که مخاطب حس بدی نسبت به آن نداشته باشد. رامین برادر معتاد دوستش را به قتل می‌رساند تا مانع فرصت‌طلبی او نشود. شخصیت‌های شمس‌آبادی و نوری نیز به شدت جذاب طراحی شده‌اند که سبب شده توحّش آنها در قتل فواد و سروش، با همراهی مخاطب مواجه گردد. 🔹 در حقیقت باید گفت که هومن سیدی جوکرهایی بهتر از جوکر نولان و جوکر تاد فلیپس خلق کرده که در رقابت وحشیانه با یکدیگر، داستانی مهیّج آفریده‌اند و البته بازنده اصلی در این میان، اخلاق، انسانیت و خانواده است. @dinrasaneh @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ شهید مطهری؛ انتخابات، رشد اجتماعی 🔸مثلا انتخابی مانند انتخاب وکیل مجلس می ‏خواهد صورت بگیرد. ممکن است شما که در فوق این جمعیت قرار گرفته ‏اید حسن نیت هم داشته باشید و واقعا تشخیص شما این باشد که خوب است این ملت فلان فرد را انتخاب کند، و فرض می‏ کنیم واقعا هم آن فرد شایسته ‏تر است. 🔹اما اگر شما بخواهید این را به مردم تحمیل کنید و بگویید شما نمی‏ فهمید و باید حتما فلان شخص را انتخاب کنید، اینها تا دامنه قیامت مردمی نخواهند شد که این رشد اجتماعی را پیدا کنند. 🔸باید آزادشان گذاشت تا فکر کنند، تلاش کنند، آن که می‏ خواهد وکیل شود تبلیغات کند، آن کسی هم که می ‏خواهد انتخاب کند مدتی مردّد باشد که او را انتخاب کنم یا دیگری را، او فلان خوبی را دارد، دیگری فلان بدی را دارد. 🔹یک دفعه انتخاب کند، به اشتباه خودش پی ببرد، باز دفعه دوم و سوم تا تجربیاتش کامل شود و بعد آن ملت به صورت ملتی‏ در بیاید که رشد اجتماعی دارد. والّا اگر به بهانه این که این ملت رشد ندارد و باید به او تحمیل کرد، آزادی را برای همیشه از او بگیرند، این ملت تا ابد غیر رشید باقی می ‏ماند. 🔸رشدش به این است که آزادش بگذاریم ولو در آن آزادی ابتدا اشتباه هم بکند. صد بار هم اگر اشتباه کند باز باید آزاد باشد. 🔹مقدمه‌ای بر حکومت‌اسلامی، ۱۰۶-۱۰۹ @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ باز هم انتخابات در راه است و باید منتظر وعده‌‌ها و شعارهای دم انتخاباتی کاندیداها باشیم. اما واقعا این وعده‌ها چقدر قابل اعتنا هستند؟ آیا می‌توان صرفا با اتکا به این شعارها، رئیس‌جمهور آینده کشور را انتخاب کرد؟ 🔹 می‌گوید حرف‌های دم انتخاباتی خیلی مهم نیست. می‌گوید همه نامزدهای انتخابات، غالبا سال‌های متعدد امتحان خود را پس داده‌اند و در عمل نشان داده‌اند که طرز فکرشان درباره سیاست داخلی، عدالت اجتماعی، مستضعفین و ... چیست. این یکی از آموزه‌های قرآنی است که نگاه کن چه کردند و نگاه نکن که چه می‌گویند. 🔺 با این تفاصیل باید بررسی کرد که سابقه آقایان درباره مسائل مختلف، از فتنه و مذاکره با آمریکا، تا برجام و آبان ۹۸ و صدها مورد دیگر چیست؛ وگرنه تجربه نشان داده که به نطق‌های انتخاباتیِ آقایان خیلی اعتباری نیست؛ معمولا کاندیداها به دنبال مطرح کردن حرف‌هایی هستند که مردم خوششان بیاید. @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👣🔎در چه خبر است؟ 🔺با انتشار صحنه‌ای از معرفی بانوان شاعر ایرانی توسط مجری برنامه فیلیمو مدرسه چندی پیش ، زن مثالی که پرونده فاسد او در تاریخ معاصر ایران محرز است، در کنار نام خانم پروین اعتصامی به عنوان یک شاعر در برنامه فیلیمو مدرسه توسط مجری برنامه معرفی شد. ⭕️این اقدام عجیب، یک سوال را در ذهن ایجاد کرده است که آیا در کنار خواب عمیق مسئولین فرهنگی، بازهم ردپای تکراری در تشکیلات آموزشی نوجوانان پیدا شده است؟ @Feraghvaadyan @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❗️فلان نظامی که فقط نظامی بوده قطعا رجل سیاسی است اما... ♦️مفهوم تشکیکی و است،کسی که در تمام دوران خدمت خود به نظام اسلامی صرفا در یک نهاد نظامی بوده است، رجل سیاسی هم که باشد در حد یا نهایتا یک شهرستان رجل سیاسی است نه ... ♦️امام زمان رجل سیاسی است، ای رجل سیاسی است،آیت الله رجل سیاسی است ،یک عضو شورای شهر هم رجل سیاسی است... ♦️این درست است که بعضی از افراد رجل سیاسی هستند ولی نباید در حد جایگاه امام زمان عج و اداره ی حکومت جهانی برای کسی قائل به رجولیت سیاسی باشیم . ♦️برای آدم ها در همان حد و اندازه که هستند ارزش سیاسی قائل شویم ،نه آن ها را دچار توهم کنیم و نه به طرفدارانشان چنین القاء نماییم که هستند... ♦️وقتی با و منجی سازی می کنیم، منتظر سرخوردگی و طغیان و انحراف کسانی باشیم که شخصی معمولی را به ناحق و بدون هیچ تضمینی به عنوان و تنها راه حل نابسامانی های موجود به آنان معرفی کرده ایم . ♦️با این روش در فردای آن روزی که به هر دلیلی شخص مورد نظر نتواند در مقام ریاست جمهوری قرار گیرد،طرفداران او حتی پشت نظام را هم خالی خواهند کرد تا چه رسد به ... دقیقا شبیه آنچه هم اکنون در مورد طرفداران افراطی احمدی نژاد مشاهده می کنیم ... ✍محمد حسین محمودی @tollabolkarimeh 🌷
❗️نباید برای جلب توجه مردم هر حرفی را زد 🔻حرفی كه از دهان انسان خارج میشود، باید واقعی، صمیمی، متكی به اطلاعات درست و برآمده‌ی از زبان صادق و راستگو باشد. اینجور نباشد كه حالا برای اینكه توجه مردم را جلب كنیم، هرچه به دهانمان آمد، بگوئیم؛ اینها را باید مراقبت كنند. نامزدها كاری كه میدانند درست است، می‌توانند انجام دهند، آن را بگویند. ▫️سعی كنند مردم را با واقعیت مواجه كنند؛ هم واقعیت اوضاع، هم واقعیت خودشان. ▪️اگر چنانچه ما صادقانه عمل كردیم، اراده‌ی الهی هم كمك خواهد كرد. گاهی كمك به این بنده‌ی حقیر این است كه توفیق این مسئولیت را پیدا كنم، گاهی كمك به من این است كه توفیق این مسئولیت را پیدا نكنم؛ هر دویش كمك الهی است. ۹۲/۳/۸ @tollabolkarimeh 🌷
🔴 لزوم احترام به تحلیل دیگران 🔹 برخی عزیزان چند ماه است که یک کاندیدا را در مجازی معرفی می‌کنند. حالا دوسه ماه مانده به انتخابات، ما بهمراه جمعی از دوستان، آقایان ‎ و ‎ را بعنوان گزینه‌های ‎ معرفی کردیم و کمپین دعوت از جلیلی را راه‌اندازی کرده‌ایم دلایل خودمان را هم ارائه کردیم. 🔸حالا این بزرگواران ناراحت شده‌اند! می‌گویند چرا با فلانی تقابل می‌کنید چرا نام فلانی را هم نیاوردید! خب بزرگواران، شما که چندماه است فقط یک نفر رامعرفی کردید، حالا که ما رئیسی و جلیلی را معرفی کردیم شد تقابل؟! چطور شما، چندماه روی یک نفر بدون شناخت کافی صرفاً برحسب تبلیغات و ظواهر دارید کار می‌کنید اما اگر دیگران نظر دهند می‌شود تقابل و تخریب و تفرقه؟! 🔹ما موظفیم طبق خودمان باید اصلح را دقیق بشناسیم. نه تحت تاثیر تبلیغات و نظرسازی‌های کاذب به اسم نظرسنجی! نه طبق قبیله سیاسی که فلانی از ما اصولگرایان است، فلانی از ما انقلابی‌هاست، فلانی اصلاح‌طلب است! خیر. ما باید افراد را فارغ از تبلیغات و ظواهر و شعارها و جناح سیاسی، نقد و بررسی کنیم، بشناسیم و در حد توان او را معرفی کنیم.. 🔸طبیعی است نظرات متفاوت است. شما چندماه است یک نفر را تبلیغ می‌کنید حالا به دیگران هم اجازه دهید طبق تحلیل و حجت شرعی خودشان اقدام کنند. اگر هم تحلیلی را قبول ندارید منطقی و مستدل آن را رد کنید نه با اهانت و اتهام تخریب. ✍ داود مدرسی‌یان @tollabolkarimeh 🌷
💠 نقطه ضعف جوانی 🔹️دوران جوانی علی‌رغم اهمیت و ارزشی که دارد، به همان اندازه آسیب‌پذیر بوده و ممکن است به دلیل تصمیم اشتباه، رنج و اندوه و شقاوت را به دنبال داشته باشد، و به همین جهت، انبیا و مربیان الهی اهتمام خاصی نسبت به تربیت در این دوران داشته‌اند. 🔸️در روایات داریم که «علیک بالأحداث»‌ بزرگان و اساتید اخلاق به جوان‌ها می‌گویند قدر جوانی خود را بدانید و تا جوان هستید خودتان را اصلاح کنید، برای همین است که در جوانی انسان زودتر می‌تواند در خودش تغییر ایجاد کند، اما وقتی حالتی ثبات پیدا کرد و ملکه شد تغییر آن مشکل است. 🔹️جوان خیال می‌کند اگر چیزی را درست فهمید، همه چیز را می‌فهمد، در حالی که این تعمیم دلیلی ندارد. انسان ممکن است در یک جهت تجربه داشته باشد و چیزی فهمیده باشد، اما در جای دیگر تجربه نداشته باشد. خوب، باید در موارد دیگر از کسانی که تجربه کرده‌اند و آن معلومات را کسب کرده‌اند استفاده کرد. 🔸️مثلاً به این بهانه که مقام معظم رهبری از جوان‌ها تعریف کرده‌اند، بگوییم ما این گونه هستیم و چه کار داریم به پیرمردها! این نقطه ضعفی است که باید توجه داشته باشیم و در آموزش‌های خودمان توجه بدهیم که مبتلا به غرورهایی نشویم که غالباً در اثر کم تجربگی یا بلند پروازی پیش می‌آید. 🔹️امروز یک برای شناخت اعتقادات خود به دنبال استدلال‌ها و منطق قوی است تا ایمانش بدون دلیل نباشد، و لذا در گذشته مردم به سادگی ایمان آورده و به سادگی نیز ایمان خود را از دست می‌دادند، اما امروز هرچند به سادگی ایمان نمی‌آورند، اما ایمان خود را نیز به راحتی از دست نمی‌دهند. 💻 @mesbahyazdi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 زیر پوست شهر در جریان است. ↙️گره زدن میان تبلیغات مذهبی و معیشت یکی از روش های تبلیغی مشهور است که در این فیلم توسط مسیحیان تبشیری فارسی زبان هنگام کمک های معیشتی به نمایان است. ⭕️روش های تبلیغی غیر مستقیم یکی از شیوه های تبلیغی است که امروزه مسیحیان تبشیری نیز از آن استفاده می کنند. منبع: کانال تخصصی مسیحیت شناسی @tollabolkarimeh 🌷
*ولایتمدار هم ولایتمدارهای قدیم* ⭕️✍ ادمین: 🔸روزگاری مرامِ جماعت انقلابی‌ها این بود که "حرف، حرفِ ولایت است، نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر" 👈آنان نه فقط جانشان را، بلکه ذهن و دل خود را به ولی‌ّشان سپرده بودند؛ به اصطلاح هنوز جوهر اعلامیه‌ی امام خشک نشده بود که کلمه به کلمه‌اش را از بَر می‌شدند.. ✅همین رفتار اسلامی، هم سبب پیروزیِ نهضت و ایجاد انقلاب اسلامی و هم تشکیل نظام اسلامی شد،، 🔸فضا به سمتی پیش رفت که به تدریج این شأنیت و تقدّس، به و دیگران هم تعمیم داده شد..! 🔸جایگاه رفیع و منیع ولایت، رو به تشریفاتی‌شدن گذاشت و عدّه‌ای کوچک و متوسّط، به غلطْ بزرگ شدند.. 🔸بخشی از انقلابی‌ها تبدیل به و شدند،، و این سیرِ تنزّل، ابتذالش بیشتر و بیشتر شد.. 🔸دستورالعمل‌های بی‌ربط به اسلام، از جانب رؤسای احزاب و شوراهای سقیفه‌مسلک، گروهک‌های قدرت‌پرست(جامعتین، قبیلتین، مؤتلفه، شانا، جمنا و..)،حکایات منبری‌ها و تک مضراب‌های سلبریتی‌های مذهبی، برای بخشی از انقلابی‌ها حکم وَحیِ مُنزل پیدا کرد... 🔻بخشی از انقلابی‌ها، بدون آنکه متوجه باشند به نقطه‌ای کشانیده شدند که تبدیل به توجیه‌گرِ فساد و تبیین‌گرِ تئوری‌های سُست و بعضا غیراسلامی و پیاده‌نظام و لشکرِ نامرئیِ جریانِ غیرانقلابیِ درونِ نظام شدند.. 🔺ولایتمداری به تندخویی و تندروی تغییر نامْ داد و ، ادای تکلیفِ یومیه‌ی عدّه‌ای شد به انقلاب! 🔻بخشی از انقلابی‌ها، تمام کلیپ‌های هجو و استندآپ های سیاسی و افاضات فعالان رسانه‌ای(که بعضا همسو با ادبیات انقلاب هست) را می‌بینند، ولی نسبت به دیدگاه‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب و تئوری‌پردازهای اصیل انقلاب و اسلام‌شناسان واقعی، تا حد بسیارزیادی بیگانه هستند..! ♦️دقیقا از زمانی که ولایتمداری معنای حقیقی خودش را از دست داد، هیچکدام از مراحل تحقق تمدن نوین اسلامی به نتیجه نرسیده و حدود 42 است که لشکر میلیونیِ انقلابیون نتوانسته یک تشکیل دهد.... 🔶بگذریم،، حالا در گام دوم انقلاب اسلامی، یک زرتشتیِ خارج‌نشین و هتّاک به ساحت نورانی معصومین(علیهم‌السلام)، عنانِ تفکرِ همان بخشْ از انقلابی‌های دوست‌دارِ ولایت و ناآشنا با ولایت را به دست گرفته و در حال تربیت نیروی‌های انقلابی مدرن و سربازان تمدّن نوین اسلامی است! البته تنها یک مثال از این روند نزولی است.. @hojre_enghelab @tollabolkarimeh 🌷
❗️یک سناریوی خطرناک انتخاباتي! 🔹غربی ها بخوبی می دانند که با پرونده رسوایی که غرب گرایان دارند حتی با تنفس مصنوعی که با برداشتن موقتی برخی تحریم ها باشد نمی توانند در انتخابات پیروز شوند. 🔸از این رو در صدد برنامه ریزی روی انقلابیون هستند، تکثیر نامزدها و مدیریت آن ها. 🔹یکی از نامزدها را به صورت گسترده ازش تبلیغ می شود و بعدش رسانه های غربی او را بزرگترین خطر برای غرب معرفی می کنند. بچه‌های انقلابی از جمله خود آن نامزد هم باورش می آید. باز هم دشمن به خاطر خطری! که احساس می کند، با بستن کانال‌های او، این گونه وانمود می کند که با او به شدت مخالفند. 🔹حزب اللهی نیز بیشتر احساس وظیفه می کنند که از او حمایت کنند. 🔸در نتیجه به دلیل اینکه آن شخص رجل سیاسی نیست ممکن است صلاحیتش احراز نشود. 🔸این سناریو موجب سرخوردگی نیروهای حزب‌اللهی می شود و در نتیجه ظرفیت آنها پشت نامزد اصلی انقلابیون قرار نمی‌گیرد. 🔹با این سناریو اختلاف میان عناصر انقلابی به وجود می آید و جریان غرب گرا ممکن است با شعارهای جدید و پر حجم و به کمک رسانه های بیرونی و فضای مجازی در اختیارش و آرای برخی قومیت ها و اقلیت ها به پیروزی لب مرزی برسد. @tollabolkarimeh 🌷
🔶 اگر در مملكتى هستى كه تمامش تاريك است، اين نشان مى‏ دهد كه تو يك كبريت هم روشن نكرده‏ اى. 🔶 نبايد مسأله را توجيه كنيم و بگوييم ديگران اقدام نكرده ‏اند، كه تو بايد فرض كنى، كسى جز تو در اين عالم نيست. بايد خود شروع كنى و هر مقدمه ‏اى را كه مى ‏خواهد، فراهم نمايى. 🔶 وقتى اهداف دور را تكّه تكّه و ريز كنى، زود به آنها مى‏ رسى، ولى وقتى بخواهى قُلُمبه قُلُمبه كار كنى، اهداف نزديك را هم از دست مى‏ دهى و محروم مى ‏شوى. 🔶 جامعه امروز را نگاه كنيد! نيروهاى جوان راببينيد! به مدارس دقت كنيد! اين نيروهايى كه تا اين حد رشد كرده ‏اند، چرا ايستاده ‏اند؟ چرا عقب‏گرد كرده‏ اند؟ چه سستى‏هايى صورت گرفته است؟ 🔶 پوشش‏ها و حالت‏ها، علامت از زمينه‏ ها و ريشه‏ هاى ديگرى دارد. شما در گذشته در سرزمينى شروع كرديد و از شكم مُرده‏ ها، بچّه‏ هاى زنده را بيرون كشيديد، اما امروز چه شده كه بچه‏ هاى زنده شما هم، مرده مى ‏زايند و يا سر زا م ى‏روند⁉️ 🔶 ما با نيروهاى خود و مملكت وجودىِ خود چه كرده ‏ايم؟ به مدارس شهرخود، به دبيرستان‏ها، به دانشگاه‏ها نگاه كنيم! چه كسى بايد براى اصلاح آنان قدم بردارد⁉️ 🔶 چقدر تساهل و سستى به خرج داده‏ ايم و بهانه آورده ‏ايم كه فلانى بايد اين كار را مى ‏كرد و يا به ما ربطى ندارد! 📚 آیت الله حاج شیخ علی صفائی حائری، کتاب اخبات @tollabolkarimeh 🌷
دولت روحانی و دست ردّ زدن همزمان به تجارب بشری و فرامین فقهی در موضوع فضای مجازی! ▪جعفر بحرینی 🔻🔻🔻
دولت خود سر در فضای مجازی! ◾عقلای هر قوم و مرامی از دیر باز بر کنترل اطلاعات و دانش ها بسیار حسَّاس بوده اند. در اقصی نقاط جهان از زمان های بسیار دور همه علوم و اطلاعات در اختیار همگان نبوده است ، بلکه هر دانشمند دلسوزی سعی می کرده برای سلامت مردم ، پندارهای مضر و انگاره‌های انحرافی را از جامعه خود دور کند، ممنوعیت کهانت و افکار خرافی در همه سنت های قومی و مذهبی مردمان جهان وجود داشته است. 🔸️در اسلام عزیز ، هم بحث کتب ضالّه از دیر باز مطرح بوده و علمای بصیر مسلمان با ترویج افکار ضاله و خرافی به شدت مبارزه می کردند و حتی برای ترویج برخی از افکار به شدت منحرف ، حدّ جاری می کردند. 🔸️با شروع انقلاب تکنولوژیک در جهان ، کشور های پیشرفته حتی بر خلاف مرام لیبرالیستی خود دست به پالایش فضای مجازی از الودگی های مدِّ نظر خود می زنند. در آلمان ، فرانسه ، روسیه ، چین و بسیاری از کشور های جهان ، انتشار بسیاری از موارد آلوده ممنوع است و قوانین بسیار سختی برای برخورد با مجرمان در نظر گرفته شده است. 🔸️آنها به خوبی می دانند که تاثیر فضای مجازی که در بستر هنر های مختلف سمعی و بصری و جلوه های ویژه اتفاق می افتد به مراتب خطرناک تر از افیون های اعتیاد آور است. هرچند در همین فضای مجازی ، مواد مخدر، تفکرات کثیف جنسی و فروش سلاح هم ترویج می شود. نگرانی دیگر غربی ها بخاطر دخالت کشور های دیگر در سیستم اقتصادی و سیاسی آنها است. آنها برای جلوگیری از کشور های متخاصم در امور حیاتی کشور خود، فضای اطلاعاتی خود را در اختیار آنها قرار نمی دهند و بدنبال اجرای شبکه های ملِّی فضای مجازی هستند. 🔺️امَّا در کشور ما ، شاهد یک وضع بسیار بی سابقه در تاریخ هستیم؛ از یک طرف ساسی مانکن ها در هر جایی که بخواهند جولان می دهند و از طرف دیگر شاهد گسترش انواع جانواران سلبریتی چون پلنگ و شیر و انواع به اصطلاح شاخ های مجازی هستیم. 🔸️برخی زنان بدکاره که به دلیل فضای سالم اجتماعی در ایران، در فضای حقیقی امکان فعالیت گسترده و آشکار ندارند امروز از اقصی نقاط جهان ذهن و فکر نوجوانان ایرانی را هدف گرفته اند. و عجیب آنکه اخیرا یکی از همین زنان هرزه در گفت‌وگو با پسری پانزده ساله بر انحرافی بودن اقدامات خود صحه گذارد. ❌آمار فروش سلاح، مواد مخدر در فضای مجازی کشور هم بسیار قابل توجه است. 🔸️مراجع و علمای عزیز ما که روزگاری نشر کتب ضاله را ممنوع می دانستند ، امروز نیز نسبت به آسیب‌های پرشمار فضای مجازی کنونی مخالفت‌های صریحی را ابراز داشته‌اند؛ فضایی که نحله‌های الحادی، تمام مقدسات از اصل توحید گرفته تا جزئی ترین اعتقادات اسلام را مورد هجمه قرار داده‌اند! 🔸️حتما دفاتر مراجع عظام تقلید از کارنامه و برنامه میلیون ها کانالی که در شبکه های اجتماعی مختلف در حال بمب باران اخلاق و اعتقادات جوان ها هستند، اطّلاع دارند و به اطلاع اعاظم قم هم می‌رسانند اما عجیب آنکه وزیر ماجراجوی جوان دولت روحانی و برخی دیگر از مسئولان عالی‌رتبه فضای مجازی، چندان برای خواست مرجعیت و روحانیت دلسوز احترام قائل نیستند و اکنون کار به جایی رسیده که رهبری معظم انقلاب اسلامی علنا و رسما نارضایتی و ناراحتی خود را از کارنامه این مسئولان ابراز داشته‌اند و نسبت به استفاده منفی و خصمانه دشمنان اسلام از بستر فضای مجازی برای انتخابات ۱۴۰۰ هشدار داده‌اند و حجت را بر همگان تمام کرده‌اند. 🔸️قابل توجَّه اینکه ، هیچ آمار مستندی از شیوع بزهکاری اجتماعی ، طلاق های واقعی و عاطفی و انواع گناهان مختلف که محصول این ولنگاری در فضای مجازی است منتشر نمی شود! ❎شاید قرار است برجامیان بر همان اصل نامحرم بودن مردم و نخبگان از وقایع روز کشور اصرار داشته باشند و برای استفاده‌های جناحی و انتخاباتی از فضای مجازي بی‌ضابطه، زمان بخرند؟! ❌جالب اینجاست رئیس جمهور و برخی اعضای دولت او، امنیت فضای مجازی را «فیلترینگ» می نامند و آنرا خط قرمز خود می خوانند. 🔸️اما آیا اینان نمی دانند «فقه اصیل شیعه» هیچ گاه اجازه بی مبالاتی نسبت به اعتقادات و اخلاق مردم را نمی دهند؟ آیا نمی دانند وقتی فقه که نسبت به کوچکترین توهین به ساحت مقدسات حساس است ، حتما به ترویج تفکرات شیطانی و ضد دینی حساسیت بیشتری به خرج خواهد داد؟ 🔸️گویا منفعت برخی از سیاسیون در ولنگاری فضای مجازی است؛ کانال های زرد و مستهجنی که در نزدیکی انتخابات نامزد خاص سیاسی را تبلیغ می کردند بهترین گواه بر این مطلب است. 🔸️امَّا آیا «فقه اصیل شیعه» اجازه ترویج بی اخلاقی و برده‌فروشی جنسی و ترویج خرافات و فروش مواد مخدر را در این فضای آلوده خواهد داد؟ 🔺️ آیا فقهای شیعی با وجود اصل قرآنی عدم تسلط کفَّار بر مسلمین، می‌توانند در مقابل حکمرانی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دشمنان انسانیت و تمام ادیان آسمانی سکوت پیشه کنند؟ ✍جعفر بحرینی @serat_zanjan @tollabolkarimeh 🌷
🔴مداخله بی حد و مرز بیگانگان در انتخابات ۱۴۰۰ وقتی از مهندسی افکار عمومی توسط پلتفرم ها صحبت میکنیم یعنی همین. یعنی اینستاگرام که تا امروز هم زیر بار داشتن دفتر در ایران نرفته است و برای اقداماتش پاسخگو نیست، این بار وارد کارزار انتخاباتی شده پست های مربوط دکتر سعید محمد را حذف می‌کند. البته این بار پار را فراتر گذاشته و تهدید هم می کند که در صورت ادامه، برخوردها نیز ادامه خواهد داشت. برای چندمین بار تاکید می شود، وقتی از سخن به میان می آوریم یعنی همین. یعنی آنها تشخیص می‌دهند چه صدایی به گوش برسد و چه صفحاتی دیده شوند. شعار آزادی سر می دهند اما آزادی را به قربانگاه می‌برند. فصل تازه‌ای از استعمار فرانوین است. معصومه نصیری @tollabolkarimeh 🌷
معاصر بودن با شخصیت‌های بزرگ حجابی است که مانع درک و دانستن قدر آن‌ها می‌شود. به‌خصوص داشتن یک مسئولیت سیاسی و اجتماعی بر این حجاب می‌افزاید. در شرایطی که معمولاً سیاسیون اندیشه‌ی منسجم و قدرتمندی ندارند و سخنانشان در مکان‌های مختلف دارای تناقضات متعدد است، آیت الله خامنه‌ای، اندیشه‌ای منسجم و نظام‌مند که کاملاً برگرفته از اسلام است دارند به صورتی که حتی اگر سخنرانی‌های ایشان در سال ۵۳ (که در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن چاپ شده) را با بیانات امروز ایشان مقایسه کنیم، نه تنها تناقضی دیده نمی‌شود، بلکه هماهنگی کامل آن حیرت زاست. فقط اندیشه‌ای که ریشه در حقایق این عالم دارد -که از طریق وحی به ما رسیده است- می‌تواند این‌گونه باشد. و فقط افرادی که حکمت از قلب به زبانشان جاری شده است این حجم گسترده از معارف را می‌توانند در بیاناتشان بدون تناقض داشته باشند؛ بیاناتی که صحت تحلیل‌های برگرفته از آن هم همواره ثابت شده است. پیشنهاد می‌کنم چه موافق ایشان هستید و چه مخالف، به‌عنوان نمونه، این فایلی که شامل تمام بیانات ایشان در سال ۹۹ است را بخوانید. eitaa.com/mosabereh