🔘 رئیس جمهور با خط ریش چکمهای
🔹 اگر چه سالها از ثبت نام دور قبلی #انتخابات_ریاست_جمهوری گذشته؛ اما هنوز چهره و شخصیت برخی افراد که هیچ سنخیتی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری نداشتند در حافظه تاریخی مردم ثبت میباشد
🔻آقای شهرام محرابی با کلاه کابو و خطریش چکمهای؛ مرتضی بهجت کابینت ساز؛ ذکریا لطفیپور کراواتزده، کوروش موزونی 12 ساله و دهها مورد دیگر مصادیق بارزی هستند که به دلیل خلأهای قانونی، اقدام به ثبتنام کرده و موجبات تمسخر انتخابات در داخل و حتی در عرصۀ بینالمللی را فرهم میکردند.
🔻حال که #شورای_نگهبان برای ثبت نام #انتخابات ریاست جمهوری و جلوگیری از این بیبرنامگی، آییننامهای جدید ارائه نموده؛ هجمههایی علیه این نهاد انقلابی شروع شده است.
🔻البته به تعبیر مقام معظم رهبری «تخریب شورای نگهبان معنا دارد»(۱۳۹۴/۱۱/۲۸) و دشمنان در جهت سست کردن پایههای نظام اسلامی تلاش می کنند تا این نهاد انقلابی را با هر بهانهای زیر سؤال ببرند.
🔻متاسفانه در آستانۀ انتخابات و یا در هر تصمیم انقلابی که #شورای_نگهبان میگیرد، علاوه بر دشمنان، برخی عناصر معلومالحال داخلی و حتی از درون #حوزه_های_علمیه نیز شروع به تخریب میکنند.
♨️ اگر مقام معظم رهبری میفرمایند که «دشمن دنبال این است که دستگاهها و مجموعههایی که مظهر اقتدار کشور و اقتدار ملّتند را تضعیف کند»(۱۳۹۵/۱۰/۱۹) قطعا هجمههای صورت گرفته علیه شورای نگهبان نوعی بازی در زمین دشمن محسوب میشود.
✍حسین حیدری
@resalathozehenghelabi
@tollabolkarimeh 🌷
26.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 اختاپوس نفوذ
↙️ آشنایی با تحرکات جریان خزنده #نفوذ در حوزه
❓ از نفوذ امنیتیها در #قم چه میدانید؟
❓ فرید مدرسی کیست؟
❓ ماموریت او در حوزه چیست؟
❓ چه کسی او را تغذیه فکری و مالی میکند؟
❓ دلیل ارتباط گسترده او با چهرههایی همچون حسام الدین آشنا، جواد شهرستانی، علی لاریجانی، محمد جواد علوی کرجی(بروجردی) و... چیست؟
⁉️ چه ارتباطی بین فرید مدرسی با سایت #شفقنا و مجموعه غیر قانونی "نشست دورهای اساتید" وجود دارد؟
❓حسام الدین آشنا، این چهره امنیتی دولت روحانی، چه نفوذی در حوزه و در بین علما دارد؟
⏪ برای پاسخ به این سوالات، #اختاپوس_نفوذ را دنبال کنید.
@antisecular_ir
@tollabolkarimeh 🌷
💢 روحانی و احمدی نژاد
چقدر شبیه هم شده اند!
🔹روحانی، با استفاده از نتایج سوء مدیریت احمدی نژاد در دو سال پایانی، توانست مردم را اغوا کند و در انتخابات پیروز شود؛
♦️احمدی نژاد هم با وجود همه تلخی های پایان مدیریتش در کام مردم، به واسطه سوء مدیریت روحانی است که توانسته معرکه گیری کند و انحرافات خود را از یادها ببرد.
🔹این دو همواره به عنوان رقیب و نفی هم دیده شده اند؛ اما در واقع به شدت محتاج یکدیگر بوده و از دیگری برای سیاست بازی استفاده کرده اند.
♦️اما عجیب تر، با هم ساختن و توافق ضمنی برای زدن شورای نگهبان قانون اساسی است! هر کدام با تایید همین شورای، دو بار نامزد شده اند؛ بی هیچ اعتراض جدی به نظارت قانونی شورای نگهبان. و حالا ناگهان به یادشان افتاده که باید شورا را زیر سوال ببرند و به عملکرد آن حمله کنند!
🔹مردم از چنین سیاست بازانی، جنجال و تشکیک در نظارت شورای نگهبان را نمی پذیرند و زست شان را صادقانه نمی دانند. بماند که خیلی ها معتقدند شورای نگهبان در تایید این دو، کوتاهی کرده و با اغماض رفتار نموده است.
♦️تحلیل گرانی هم می گویند این ژست طلبکارانه و تخریبی، نتیجه عدم پیگرد قضایی تخلفات شان است. این دو در واقع باید برای ترک فعل ها یا سوء مدیریت هاشان مواخذه می شدند؛ اما جون با اغماض رو به رو شدند، به صرافت افتادند دست پیش هم بگیرند.
🔹بخش مهمی از گرفتاری های اقتصادی مردم از سال 90 تا امروز، به خاطر انحراف روحانی و احمدی نژاد از مسئولیت و تعهدات قانون اساسی است. این دو، درست در میانه شروع فشار های تحریمی دشمن، درگیری و فرصت سوزی را به داخل کشور و نهاد ها و قوا کشاندند و ضد تدبیر عمل کردند.
♦️ماجرا های بنزین و بورس و سبد کالا و صف های توهین آمیز، یادگاری دولت روحانی است؛ تا آنجا که صادق خرازی به عنوان موتلف او، در ماجرای بنزین گفت "گاهی به شوخی می گویم مسئولین صبح به صبح که بیدار میشوند برنامهریزی و بخشنامه صادر میکنند که انقلاب را از بین ببرند و این مردمند که آن را حفظ میکنند".
🔹درباره احمدی نژاد هم، این خاطره تلخ از آقای جعفر فرجی (فرماندار شهرری در دولت دهم و قائممقام ستاد انتخاباتی احمدی نژاد در سال ۸۸) شنیدنی و گریستنی است:
🔻«برای سفر استانی دولت مجبور شدم به جلسهای با آقای بقایی [معاون اجرایی رئیسجمهور] بروم. تنها جلسهای که با ایشان داشتم، تلخترین جلسه آن دوره عمرم شد.
🔻او که ارتباط بنده را با جریان ستادهای مردمی در سراسر کشور و بچههای انقلابی میدانست، پرسید بچهها نظرشان نسبت به قضیه خانهنشینی چیست؟ توضیح دادم که رئیس دولت در پازل دشمنانش حرکت کرد و هر عاقلی، این را میفهمد.
🔻او که عصبانی شده بود، گفت پنج شش سال است که شبانهروز در کشور مثل... کار میکنیم و آقایان [...] و [...] میروند پزش را جلوی مردم میدهند و پشتسر، ما را میکوبند. اشکالی ندارد #ما_هم_از_فردا_کار_نمیکنیم. بله از فردا کار نمیکنیم که معلوم بشود فقط ما هستیم که میتوانیم کشور را بگردانیم. ببینیم در سخنرانیهایشان چه دارند به مردم بگویند و آنوقت به دست و پایمان میافتند.
🔻با دو تن از رفقا رفته بودیم؛ موقع برگشتن بغض گلویمان را گرفته بود. ما فکر میکردیم حرفی زد و تمام شد. اما حرف او، علیرغم باورمان اجرایی شد، دو سال رئیسجمهور و معاونین و مسئول دفترش، کشور را رها کردند. آن هم در اوج تحریمها.
🔻این را از جدول جلسات رئیسجمهور که جایش معاون اول میرفت و کاهش حجم تصمیم، اقدام و برنامهها و سفرها و ازهمگسیختگی کارها میشد فهمید... وضعیت اقتصادی و اجتماعی سیاسی کشور محصول همان دو سال تعلل ارادی است که آقای بقایی آن روز وعدهاش را داد».
🔹آیا این بار با فتنه ای مشترک میان روحانی و احمدی نژاد رو به رو هستیم؟!
✍️ محمد ایمانی
@tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
❗️ ستاد وعدههای پوچ
🔻مسببان وضع موجود در انتخابات ۱۴۰۰ یا کاندیدا هستند یا پشتصحنه انتخابات فعالیت میکنند.
🔹سید محمد خاتمی: برای آینده بهتر به روحانی رای میدهیم
🔸سعید حجاریان: نباید میان اصلاحطلبان و روحانی تفکیک قائل شد. بهترین گزینه ما روحانی است.
🔹اسحاق جهانگیری: ماشین اقتصاد کشور را در دولت از ته دره درآوردیم و در مسیر توسعه است.
🔸مصطفی معین: با روحانی به سمت عزتمندی، رفاه و آزادی حرکت میکنیم.
🔹محسن هاشمی: حمایت از روحانی وصیت پدرم است.
🔸مصطفی تاجزاده: اگر روحانی نیاورد پراید ۶۰ میلیون تومان میشود.
🔹بهزاد نبوی: تصمیم خاتمی در کاندید کردن روحانی، بهترین تصمیم بود.
🔸محمدرضا خاتمی: ما تضمین خاتمی هستیم.
فرهیختگان
@tollabolkarimeh 🌷
♨️ بیدار شوید!
💠با چشمانی جدی به آینده بنگریم استدلال امری خصوصی نیست از این پس هیچ متنی و ادعایی را در علوم انسانی منهای استدلال و به اعتبار افراد نپذیریم وبه عقل خویش اعتماد کنیم.
❌ عقل غربی عقل برتر نیست و تجربه غربی تجربه معیار نخواهد بود. فضای علم فضای تقلید نیست. بیدار شوید! شما را هیپنوتیزم کردهاند، بیدار شوید که اینک زمان جایزی برای خواب نیست.
✅ به خود فرصت تفکر بدهید و از فرصت تفکر مهمتر این که شهامت اندیشه و شک در آرای مشهور را بیابیم.
🎙دکتر رحیمپور ازغدی
فرهنگ پویا
@tollabolkarimeh 🌷
26.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓علت اختلاف فقهاء در اعلام ابتدا و انتهای ماه رمضان چیست؟!!!
❓چرا فقهاء با تشکیل جلساتی اختلاف خودشون رو رفع نمیکنند؟!!!
❓آیا نمیتوان با نرم افزارهای کامپیوتری ابتدا و انتهای ماههای قمری رو به شکل دقیق تعیین کرد؟!! چرا فقهاء از این نرم افزارها استفاده نمیکنند؟!!!
❓چرا بین ایران و برخی دیگر از کشورهای اسلامی در اعلام ابتدا یا انتهای ماه رمضان اختلاف وجود دارد؟!!!
❓چرا بین تقویم و زمانی که از سوی فقهاء به عنوان عید فطر اعلام میشود گاه اختلاف به وجود میآید؟!!!
✅ پاسخ علمی به همه این سوالها رو در این کلیپ مشاهده کنید.
@tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
📌احمدینژاد هم آمد
🔹محمود #احمدینژاد برای ثبتنام در #انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.
چقدر بوی تنش و طعم آنارشیستی داشت #محموداحمدی_نژاد. از درگیری جلوی در اطرافیانش با کارمندان ستاد تا صحبت هایی که مثل همیشه تکانشی بود و نگاه صفر و صدی به نظام و انقلاب داشت.
الحق والانصاف، وقتی مشروعیت انتخابات را دائرمدار خودت می بینی جناب محمود، #خودشیفتگی ات کم دلیلی برای ردصلاحیتت نیست. معلوم نیست که چقدر #مقبولیت داری ولی دیپلم #معقولیت و #مشروعیت را هنوز نگرفته ای چه برسد به اینکه فرمان حکمرانی امت شهیدپروری را دست بگیری. روی هر اپوزسیونی را سفید کردی برادر محمودسابق...
والسلام علی من اتبع الهدی
@sedayehowzeh
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ببار ای غزه؛ ببار موشکهایت را بر سر اسرائیل
🔹 موشکباران گردانهای قسام در تلآویو را ببینید. این انتفاضه با سنگ نیست با موشک و راکت است...
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ استاد #محسن_پاک_آئین، کارشناس ارشد مسائلبینالملل:
🔯 به این چهار دلیل، #اسرائیل رو به زوال است:
1️⃣ قدرتمند شدن مردم فلسطین و نیروهای محور #مقاومت از لحاظ روحیه و تسلیحاتنظامی.
2️⃣ وجود بحرانهای بیسابقه در این رژیم، از فسادهای فراگیر #نتانیاهو تا عدم توانایی مدیریت این رژیم توسط دولت جعلی.
3️⃣ وابستگی شدید رژیمصهیونیستی به آمریکای رو به #افول.
4️⃣ جرأت پیدا کردن #نهادهای_حقوق_بشری در محکوم کردن جنایات این رژیم.
@Tahlil_Tv
@tollabolkarimeh
🔻در آیین گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی کابل عنوان شد:
🏴 قتل عام مردم بی دفاع مسلمان نشانه شکست دشمن است
🔻حجتالاسلاموالمسلمین میرباقری:
◼️ دشمنان با تشکیل و حمایت گروه های تروریستی به دنبال ایجاد درگیری داخلی در جهان اسلام هستند تا عقب نشینی خود و پیشرفت اسلام را به تأخیر بیندازند.
◻️ عزیزانی که در حال مذاکره با دشمن هستند باید توجه داشته باشند که طرح خلع سلاح کشور و پیشرفت اقتصادی بدون سلاح توهمی بیش نیست.
گر قدرت نظامی نداشته باشیم دشمن با #لیبیسازی_ایران به ما اجازه پیشرفت اقتصادی را نخواهد داد.
◻️ برخی غربگرایان حاضرند به خاطر منافع حزبی و قبیلگی خود تمام منافع اسلام و انقلاب را به خطر بیندازند.
اینکه ما موشک بدهیم و اقتصاد بسازیم خیال باطل دشمن و طرح آنها برای از بین بردن اسلام و انقلاب اسلامی است.
@tollabolkarimeh 🌷
طلاب الکریمه
📝این نگاه وهم گونه به دین، تبلیغ دین نیست آقایان ✍ سیدعلی رضوی 🔹این فیلم پایین بخش هایی از ویژه ب
🔰 تجربه نزدیک به مرگ و چند تامل
✍ سید محمد هاشمی
⭕️ یکی از تجربه های جذاب و پرطرفدار که به علت دست و پا بسته بودن «سایِنس» در توضیح آن، سر و صدای زیادی نیز به پا کرده، تجربه های نزدیک به #مرگ است.
یعنی تجربه ی شخصیِ شهودیِ فردی که به علت انقطاع موقت از بدن وضعیتی شبیه یا عین مرگ برای او حاصل می شود.
⭕️ چندی پیش در صدا و سیما هم جلساتی برای گفتگو با تجربه گرانِ ایرانی بر پا شده است که ظاهرا توسط بسیاری از مردم دیده شده و فراتر از یک برنامه عادی، تاثیرات مهمی هم داشته است. تاثیراتی که مرگ را واقعی تر از همیشه در برابر چشم مردم قرار داده است.
چند مورد از این جلسات را دیدم. انصافا باید برای زنده کردن یاد مرگ به سازندگان برنامه تبریک گفت چون یاد مرگ و حقیقت آن در فشار عجیب دنیای مادی کم کم به محاق رفته و از طرفی سرتاسر دین توصیه به «ذکر الموت» دارد. گزارش های برخی مهمانان برنامه از عالم مرگ - که معلوم بود لزوما درس خوانده عرفان و فلسفه نیستند - با واقعیات فلسفی همخوانی عجیبی داشت که از صحت جدی حداقل برخی تجربه ها خبر می داد.
⭕️ اما چند ملاحظه به ذهن آمد که شاید برای ادامه چنین برنامه هایی موثر باشد:
🔸 1- چالش اعتبار معرفتی
از دیرباز شهود و دریافت های فرامادی و فراذهنی با چالش جدی اعتبار معرفتی مواجه بوده است. پیامبران الهی به عنوان بزرگترین شاهدان عالم و کسانی که بالاترین درک حضوری از عالم غیرمادی داشته اند همواره برای اثبات ادعای فرامادی خود معجزه آورده اند. اساسا فلسفه معجزه در ادیان همین است. اولیاء و عرفا نیز همواره دغدغه جدی در این حوزه داشته اند. برای مثال و قرآن و سنت ملاک صحت رویت هاست (مراجعه کنید به داستان حضرت زکریا در سوره مریم) و عرفان نظری (یا فلسفه) در نظر عده ای منطق شهود و محک آن به حساب می آید. یعنی اساس شهود چون احتمال خلط با تسویلات شیطانی داشته و یا پس از پایان رنگ عالم ماده به خود می گرفته است همواره نیاز داشته تا با محک محکمات سنجیده شود. به همین دلیل باید در بسط و ترویج مشاهدات فرامادی انسانهای عادی نیز این محک ها به طور جدی مدنظر قرار گیرد. و هر برنامه ای را در فضای مفهومی این توجه جدی قرار داد که البته در این برنامه تا حدی با حضور برخی کارشناسان رعایت شده ولی شکل چالشی به خود نمی گیرد.
🔸 2- چالش تبدیل علم حضوری به حصولی
چالش بسیار جدی دیگر تجربه فرامادی، ترجمه پسینی آن به مفاهیم ذهنی و انتقال آن است. این مطلب که سهمگین ترین چالش ها را در تفسیر متون مقدس نیز به بار آورده است، اهمیت فراوانی دارد. به همین دلیل صرف تبیین و توضیحِ تجربه گر - حتی به فرض صحت تجربه او - نمی توان واگویه حقیقتی باشد که او در آنی دریافت کرده است. علامه طباطبایی به صورت مفصل در جلد سوم المیزان به همین مطلب پرداخته است. به همین دلیل ضمن احترام و استفاده از این تجربه های مهم باید کاملا آگاه بود که این همه حقیقت یا تمام مراتب آن نیست و برای فهم ابعاد حقیقی «موت» راهی جز رجوع به ادبیات قرآنی و روایی وجود ندارد.
🔸 3- مرگ ناتمام
نکته بسیار مهم دیگر این است که هیچ یک از تجربه گران اساسا قرار نبوده به معنای واقعی کلمه بمیرند و از عالم به صورت همیشگی جدا شوند. به همین دلیل شاید بشود توصیفات آنها را نه لزوما توصیف مرگ بلکه نحوه ای انقطاع از بدن و حضور در عالم مثال دانست. شاید به همین دلیل است که مثلا تجربه حضور ملک الموت و مراحل بعدی آن، در بیان این تجربه گران بسیار کم رنگ است. از طرفی انقطاع موقت از بدن توضیح بسیار روشن فلسفی دارد و مرتبه ای از آن در خواب هم اتفاق می افتد.
به همین دلیل شاید سازندگان برنامه باید دقت کنند که تصویری که در بخش هایی مغایر با تصویر دینی از لحظه موت است را می توان باید با تغییر تعبیر اصلاح کرد. تجربه نزدیک به مرگ ترجمه عبارت انگلیسی (Near-Death Experience) است شاید نیازی نباشد ما این مرگ را با مرگ نهایی همانندسازی و این گونه ترجمه کنیم. البته در ادبیات عرفانی هم مساله «موت اختیاری» وجود دارد ولی این غیر از موت نهایی انسان و مواجهه پایانی اوست.
@ofoqemobin
@tollabolkarimeh 🌷
🌙 رؤیت هلال ماه شوال نزد رهبر انقلاب ثابت شد
✔️دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیهای اعلام کرد پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ روز اول شوال المکرم و عید سعید فطر است.
متن اطلاعیه به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم عزیز در ماه مبارک رمضان، به اطلاع میرساند برابر گزارشهای رسیده از گروههای رصدی خبره و مورد اطمینان، رؤیت هلال ماه شؤال در غروب چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ برای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظلهالعالی) محرز شده و به آن حکم کردهاند، بنابراین پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، اول شوال المکرم ۱۴۴۲ و عید سعید فطر خواهد بود.
@tollabolkarimeh 🌷
#فوری
🌀 رهبر معظم انقلاب، «حکم» صریح بر ثبوت هلال شوال کردهاند
👤 حجتالاسلام و المسلمین محمد رضایی، مدیر دفتر استفتائات و مطالعات فقهی دفتر مقام معظم رهبری بر «حکم حکومتیِ» رهبری به ثبوت هلال ماه شوال تأکید کرد.
🔻در اطلاعیه دفتر رهبری نسبت به استهلال ماه شوال آمده است:
«بسم الله الرحمن الرحیم؛ با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم عزیز در ماه مبارک رمضان، به اطلاع میرساند برابر گزارشهای رسیده از گروههای رصدی خبره و مورد اطمینان، رؤیت هلال ماه شؤال در غروب چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ برای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظلهالعالی) محرز شده و به آن 👈حکم کردهاند، بنابراین پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، اول شوال المکرم ۱۴۴۲ و عید سعید فطر خواهد بود.»
✅ به دنبال تشکیک برخی نسبت به معنای «حکم» در بیانیۀ مذکور، مدیر دفتر استفتائات و مطالعات فقهی دفتر مقام معظم رهبری در گفتگویی تلفنی بر صدور «حکم حکومتی» از سوی مقام معظم رهبری نسبت به ثبوت هلال شوال تأکید کرد.
💫 با توجه به اینکه برخی مراجع معظم تقلید «حکم حاکم» را همراه با شرایطی برای ثبوت هلال ماه، کافی میدانند، لازم است مؤمنین مطابق نظر مرجع تقلید خود، عمل کنند.
🌐 اجتهاد
#حکم_حاکم
#اثبات_اول_ماه
#عید_فطر
@Manahejj
4_5942748885138014696.mp3
5.47M
⭕️ گزیده ای از گفتارهای #امام_موسی_صدر درباره عید #فطر با صدای امیرحسین مدرس
🌹عید فطر، عید بندگی مبارک🌹
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝 قتل دسته جمعی یک عرب مسلمان در خیابان!
🔻صهیونیستها به شکل عجیبی در حال خودکشیاند:
🔸ابتدا به حمله به محله شیخ جراح و مسجدالأقصی اعتراضات در کرانه باختری و مناطق ۱۹۴۸ را دوباره فعال کردند و حالا با قتل دستهجمعی یک عرب جلوی دوربینها باید در انتظار عملیاتهای استشهادی داخل اراضی اشغالی باشند.
🔹عملیاتهای استشهادی با محاصره غزه، تسلیم فتح در کرانه باختری و انفعال و هضم تدریجی عربهای ساکن اراضی اشغالی فروکش کرده بود. حالا حجم عظیمی از اعراب داخل مناطق اشغالی که در حال کنار آمدن با شهروندی درجه دو بودند دوباره تبدیل به نیروهای فعال خواهند شد. بازی دوباره بر میگردد..
✍ محمد یاراحمدی
@tollabolkarimeh 🌷
⁉️ استفاده یهودیان از خون غیریهود برای پخت نان فطیر؛ اتهام یا واقعیت؟!
🔹ذیل مدخل Blood Lible در دایرةالمعارف معروف یهود یا #جودائیکا مقاله مفصلی راجع به موضوع «خون برای فطیر مقدس» آمده است که در دانشنامههای معتبر جهانی از آن به «تهمت خون» یاد میشود.
🔸این اتهام در طول تاریخ حضور یهودیان در اروپا و سپس مناطق دیگر دنیا، همواره به عنوان یکی از عوامل اصلی ضدیت با یهودیان مطرح بوده است و جریان ظاهرا از این قرار است که یهودیان در یکی از اعیاد خود به نام #فطیر که از روز نوزدهم ماه نیسان شروع میشود به مدت یک هفته از خوردن نان مایهدار نهی میشوند. این نان، #ماتزو (Matzoh) یا فطیر نامیده میشود که در تهیه آن از خون کودکان غیریهودی استفاده میگردد.
🔹این اتهام از دوران #قرون_وسطی تا قرن بیستم گسترانیده شده و در دوران معاصر نیز گهگاهی شاهد مطرح شدن آن هستیم. عدهای معتقدند که این اتهام برای اولینبار به قضیه #ویلیام_نروژ برمیگردد که در سال 1144 رخ داد و تعدادی از یهودیان در پی پذیرش این گناه شکنحه شدند و بسیاری از آنان نیز در نهایت قتل عام شدند. این موضوع در ادبیات انگلیسی هم وارد شد و داستانهای #کانتر_بری از نمونههای بارز آن است.
🔸انتظار میرود یهودیان در قبال حجم وسیعی از مطالب و موارد مطرح شده در این خصوص یک موضع مستند و مستدل ارائه کنند و در صورت انکار چنین واقعهای آن را به اطلاع عموم برسانند ولی تحقیقات خود یهودیان نیز بر تقویت چنین نظری کمک میکند که نمونهای از آن را میتوان در خلاصه کرونولوژی یهودستیزی از انتشارات معتبر پابلیشینگ هاوس در بیتالمقدس در سال 1974 مشاهده کرد.
🔹این منبع بسیار معتبر -از نظر یهودیان- که دستی بر تهیه دایرةالمعارف معروف یهود دارد در 158 بند به گاهشمار یهودستیزی از سه قرن قبل از میلاد تا 1970 میپردازد که دوازده بند آن مربوط به اتهام خون است و حتی #آبارابان تا سال 1840 پانزده مورد را از چنین اتهامی علیه یهودیان در شهرهای رومانی، لهستان، روسیه، ایتالیا و آلمان ذکر میکند.(منبع: فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره10، مقاله: تحلیل و نقد ادبی داستان :«خون برای فطیر»، صص263-232)
@Bonyadtarikh
@tollabolkarimeh 🌷