eitaa logo
طلاب الکریمه
12.3هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸تا وقتی بانک‌ها ربا می‌گیرند، نماز باران تاثیری ندارد🔸 «إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حتی یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ.» (خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. سورۀ رعد، آیۀ 11) تا زمانی که انسان علت و سببِ سلب نعمت‌ها را تغییر ندهد، محال است آن نعمت را خداوند به او برگرداند. وقتی فکر می‌کنم در رابطه با «بانک‌ها»، «خشکسالی» و «تبدیل باران به مصیبت» درمی‌یابم که اینها، نتیجه رفتار ما با حکم رباست. ما بانکداری «بدون قرض» را بانکداری «بدون ربا» نامیدیم و این نوع بانکداری را، به خدا نسبت دادیم! امام راحل به مسئولان بانک‌ها فرموده بودند: «کاری کنید پول کار نکند؛ در اسلام پول کار نمی‌کند.» امام راحل، «کار کردن پول» را به «خدا» نسبت نداد بلکه به «ناچاری و بیچارگی» مربوط کرد. شورای نگهبان نیز نه بدلیل «احکام اولیه» بلکه بدلیل ضرورت و اضطرار و «احکام ثانویه» قانون بانکداری را تأیید کرد. وقتی دانشمندان و مردم باور کنند و بپذیرند، که بانکداری فعلی، بانکداری حلال است و خداوند این بانکداری را امضا کرده و این مسئله، از باب ضرورت و اضطرار نیست، معنایش اینست که ما با خدا «بد رفتاری» کرده‌ایم و مصداق این آیه‌ایم: «وَمَنْ یَکْسِبْ خَطِیئَهً أَوْ إِثْمًا ثُمَّ یَرْمِ بِهِ بَرِیئًا فَقَدِ احْتَمَلَ بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُبِینًا.»(کسی که خطا یا گناهی مرتکب شود، سپس بیگناهی را متهم سازد، بار بهتان و گناهِ آشکاری بر دوش گرفته است. سورۀ نساء، آیۀ 112) خداوند مبرا است از اینکه «کار کردن پول» را امضا کرده باشد! گناه «بهتان زدن» به خداوند، بالاتر از اصل گناه [ربا] نباشد، کمتر نیست. در حال حاضر به ادعای بانک‌های کشور، تورم یک رقمی و حداکثر 9 درصد است. چرا سود تسهیلات بانکی هجده درصد است؟ خواهند گفت که این 9 درصد اضافی، کارمزد است. اگر یک بازاری 9 درصد روی قرضی که به کسی می‌دهد سود بگیرد و بگوید کارمزد است، شما می‌گویید حکم خداست و حلال است؟ یا می‌گویید رباست؟ اگر این کار حلال است پس ربایی که حرام است چیست؟ پس آن یک درهم ربا دادن یا ربا گرفتن که آن گناه کذایی و بزرگ را دارد کدام است؟ (پیامبر خدا صلی الله علیه و آله: یک درهم ربا نزد خداوند عزّوجلّ بدتر از هفتاد بار زنا با محارم در خانه خداست است. من لا یحضره الفقیه: جلد 4 صفحه 367) جمهوری اسلامی و علماء عظیم الشان، محبوبان خداوند هستند ولی «إِنَّ اَللَّهَ یُحِبُّ اَلْعَبْدَ وَ یُبْغِضُ عَمَلَهُ.» (همانا خداوند بنده‌ای را دوست اما کردار او را دشمن می‌دارد. خطبۀ 153 نهج البلاغه.) خداوند دشمن می‌دارد کار کسی را که گرفتن کارمزد اینچنینی برای قرض را، حلال می‌کند! اگرچه حلال کننده از دوستان خدا باشد. خداوند نعمت خود را حبس می‌کند تا دوستان او آنچه مورد غضب اوست ترک کنند و محال است بدون ترک آن عمل ناشایست توسط دوستان، خداوند نعمت را آزاد کند. این قرآن کریم و این شما: «فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ إِنَّهُ کَانَ غَفَّارًا یُرْسِلِ السَّمَاء عَلَیْکُم مِّدْرَارًا وَیُمْدِدْکُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِینَ وَیَجْعَل لَّکُمْ جَنَّاتٍ وَیَجْعَل لَّکُمْ أَنْهَارًا.»(به آنها گفتم: «از پروردگار خویش آمرزش بطلبید که او بسیار آمرزنده است. تا بارانهای پربرکت آسمان را پی در پی بر شما فرستد و شما را با اموال و فرزندان فراوان کمک کند و باغهای سرسبز و نهرهای جاری در اختیارتان قرار دهد! سورۀ نوح، آیۀ 10-12) آیا همه خشکسالی‌ها طبیعی، اقلیمی و جغرافیایی است؟ آیا این اتفاقات مربوط به تغییرات آب و هوایی جهانی است؟ آیا امکان ندارد دوستان خدا، مرتکب امری شوند که بارندگی بموقع و پر منفعت، کم شود و ضررهای بارندگی افزایش یابد؟ آیا امکان ندارد دوستان خدا امری که برای خداوند عظیم است جدی نگیرند و خدا بر آنها نپسندد که در غفلت بمانند و برای رفع غفلت ایشان، نعمت باران را حبس کند و یا با خسارت همراه نماید؟ اگر چنین احتمالی ولو به احتمال ضعیف ممکن باشد، بدلیل عظمت محتمَل باید جدی گرفته شود و به قول بعضی بزرگان متاسفانه جدی گرفته نشده است. اگر حبس نعمت و نازل نشدن نعمت و یا همراه شدن نعمت با مصیبت، بدلیل سهل انگاری در مسئلۀ عظیمی که عظیم‌تر از آن قابل تصور نیست باشد، تا هر زمان آن سهل انگاری تغییر نکند، حبس نعمت نیز تغییر نخواهد کرد. نماز باران هم در چنین مواردی مؤثر نیست چون نماز باران، تغییر نیست. «إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حتی یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ.» (خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. سورۀ رعد، آیۀ 11) والسلام محی الدین حائری شیرازی ۲۹ آبان، ۱۳۹۵ @tollabolkarimeh
هدایت شده از دروس حـــــــوزوے
اصول 3 حلقات.rar
14.96M
جزوه اصول فقه 3(حلقه ثانیه) کامل و بسیار عالی @file_darsi_h
مؤمن اهل آیه و نشانه است! وقتی دندان آدم درد می کند ، نشانه ی این است که آسیبی به دندان رسیده و باید معالجه کند. فکر بد ، حسادت ، کینه و نفرت ، عداوت همگی یک نشانه است. نشانه یک بیماری در قلب ! منبع: کانال @tollabolkarimeh
هدایت شده از دروس حـــــــوزوے
اصول چهار.rar
37.99M
اصول 4 (حلقه ثالثه) حلقات شهید صدر، حلقه ثالثه جزوه کامل و عالی @file_darsi_h
لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم شیطان خیلی ناامید می شود، وقتی کسی را که در حق تو بدی کرده ، حلال می کنی !! همه زحماتی که کشیده یکی بدی کند و دیگری کینه به دل بگیرد ، هدر رفته است!! امروز ، شیطان را ناامید کنیم ! منبع: کانال @tollabolkarimeh
🔔 طرح ارائه خدمات هدفمند به طلاب غیرشاغل طلاب جهت بهره مندی از خدمات هدفمند مرکز حداکثر تا تاریخ ۷/۹/۱۴۰۰ اطلاعات خود را در سامانه سخا تکمیل نمایید. توضیحات بیشتر در این سامانه ارائه شده است. جزئیات بیشتر:👇 https://hawzahnews.com/xbsqc @tollabolkarimeh
ساز نفوذ سال ها پیش اگر از ما می پرسیدند به نظرتان اولویت های دشمن برای کجاست؟ قطعا محیط زیست یا اصلا به ذهنمان نمی رسید و یا در آخر لیست بود. اما چند سال پیش با دستگیری جاسوسان یهودی "مراد موشه طاهباز" و "کاووس سیدامامی" و فرار "کاوه مدنی" معاون عیسی کلانتری در سازمان محیط زیست ، کم کم اهمیت حوزه اکوسیستم و محیط زیست روشن شد. حالا اما بحران آب در ایران از خوزستان تا چهارمحال و و نقاط مختلف کشور یک قطعه از سازی است که دشمنان در طی چند دهه با نفوذ در حوزه محیط زیست نواخته بودند و الان دارد به گوش می رسد ... ✍"قاسم اکبری" @tollabolkarimeh
🔻معاون امور مدارس حوزه علمیه قم مطرح کرد: 🔔 برگزاری دروس سطح یک حوزه به صورت حضوری ◻️ در حال حاضر طبق شیوه نامه دریافتی از مسئولین بهداشت، اکثر مدارس سطح یک حوزه به صورت حضوری است و در ارتباط با سطوح عالی هم بعضی به صورت حضوری و بعضی منتظر دریافت شیوه نامه بهداشتی هستیم. @tollabolkarimeh
‏بعضی ها وقتی کاری رو به خدا واگذار مي کنند ، دوست دارند خدا یه كد رهگيری هم بهشون بدهد تا ببينند به كدوم مرحله رسيده!!! وقتی که گفتی « أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ » ( غافر/۴۴) دیگه به اون کار فکر نکن !! البته این یک ایمان قوی میخواد ! منبع: کانال @tollabolkarimeh
مؤمن اهل ابهام است ، اهل قضاوت نکردن ، مهر نزدن به کسی ، از این سخت تر چیزی نیست که قضاوت در مورد همه چیز را به روز قیامت واگذار کنی و تا آن موقع ساکت باشی ، هم در زبان، هم در قلب !!!!!! منبع: کانال @tollabolkarimeh
کلاس تقریبا به هم ریخت: «آقا اجازه! چرا چهارتا؟» «آقا اجازه ! چرا پرنده؟ چرا مثلا موش نه ؟ » «آقا اجازه ! این چهار پرنده چه پرندگانی بودند؟ » «آقا اجازه! پس شکار پرنده ها و کشتن آنها گناه ندارد؟ » «آقا اجازه! چه طور دلش آمد چهار پرنده بیچاره را ریزریز کند؟ » «آقا اجازه! یعنی مجبور شد چهار بار از چهار تا کوه برود بالا و برگردد پایین ؟!» «آقا اجازه! مثل بازیافت کاغذ؟! آقا ما این آزمایش را در آزمایشگاه علوم انجام دادیم.» «آقا اجازه! پس چرا ما مرده‌هایمان را بالای کوه نمی‌گذاریم؟ توی خاک دفن می‌کنیم !» این سوال کلاس را برد روی هوا! همه مشغول تصویرسازی دفن مرده‌ها بر سر کوه‌ها شدند. به نظر من که خیلی باشکوه بود. اینکه آدم را برای آخرین خداحافظی روی قله‌ی کوه بگذارند، هرچند که به قول بچه ها مراسم تشييع خیلی طولانی می‌شد و البته بهتر بود همه از تله کابین استفاده کنند! آقای قربانی تقریبا داد زد: «ساکت! چه فرقی می‌کند پرنده‌ها چند تا و چه نوعی باشند! بعد هم وقتی دستور خدا باشد، ابراهیم پسر خودش را هم قربانی می‌کند، چه برسد به چهار تا پرنده! تازه مطمئن بوده که اینها دوباره زنده می‌شوند! و خودش هم باید چیز مهمی را یاد می‌گرفته است .» 📚گوش‌هایت را تیز کن نویسنده: فاطمه شیخ‌الاسلامی گروه سنی: ه، د ( نوجوان) @tollabolkarimeh🌷