👈 تفاوت مشكلات اقتصادي و فرهنگي
🔰علامه مصباح:
🔻 در مسئله اقتصادي وقتي بحراني پيش ميآيد و گراني و تورم همه را ميآزارد، مردم فرياد اعتراضشان بلند ميشود و دولت مجبور است براي حل بحران برنامه ريزي كند؛ اما مسائل فرهنگي اينچنين نيست، نه گلوي كسي را فشار ميدهد و نه داد كسي را درمي آورد، بدون ايجاد حساسيت به آرامي جاي خود را در جامعه باز ميكند و اثر خود را ميبخشد و اگر كسي نيز هشدار بدهد جدي گرفته نميشود.
🔻 چگونه است كه پس از اين همه تأكيد از سوي ولي فقيه حتي آنان كه معتقد به ولايت فقيه هستند و اطاعت ولي فقيه را مثل اطاعت امام معصوم بر خود واجب ميدانند، «الراد عليه كالراد علينا و هو علي حد الشرك بالله»، حساسيت چنداني نسبت به اين مسأله از خود نشان نميدهند، اين ويژگي مسأله فرهنگي است.
🔻 بحرانها و مسائل فرهنگي، داد مردم را درنمي آورد، مگر اينكه در مسائل مادي و زندگي محسوس مردم تأثير بگذارد، آنگاه فرياد اعتراض مردم بلند ميشود. وقتي در خانواده ها ناسازگاري به وجود آمد و از هم گسيخته شد، دختران و پسران به انواع كجرويها عادت كردند، آنگاه ممكن است عدهاي در صدد چاره جويي برآيند و با اين حال هم معلوم نيست كه به ريشه يابي مسائل بپردازند.
علامه مصباح - كتاب تهاجم فرهنگي و راهكارهاي دفاعي
@tollabolkarimeh 🌷
🔴 اینستاگرام #پیرمؤذن ، نماینده اصلاح طلب مجلس ششم
تاریخ و حقیقت چنین زخارفی را قضاوت خواهد کرد ...
@tollabolkarimeh 🌷
❌ دوستانِ نادانِ علی(علیه السلام) می گفتند او ۲۵ سال خانه نشین شد ❌
🔴 ... در همین جا تعبیرهای زشت و ناشایستی از طرفِ دوستان نادان علی(علیه السلام) می شود که شایسته ی او نیست؛ از جمله اینکه می گویند علی(علیه السلام) بیست و پنج سال #خانه_نشین شد! بلکه علی یک روز هم خانه نشین نشد.
❌ آن کسانی که برنامه شان خانه نشینی است وزندگی شان باخانه نشینی می گذرد، سکوت علی را، سطح عالی فرود آمدن را، خانه نشینی نام داده اند، ولی این خانه نشینی نبود.
♨️ در همان روزی هم که صحبت خلافت علی بود، میگفت من همچنان که تاکنون مورد #مشورت بودم، #فرد_دوم_قدرت بودم، حالا هم همان طور باشم. پس علی دربیست و پنج سال، فردِدوم قدرت بود. یک عضوی ازاعضای جامعه ی اسلامی بود وآن هم عضوی آنچنان بزرگ، آنچنان نیرومند، آنچنان روشن بین. و یک چنین عضوی حق ندارد خانه نشین باشد.
⭕️ خانه نشین بودیعنی چه؟ یعنی می آمد درمسجد نمازش رامی خواند، بعد برمی گشت خانه،مشغول عبادت می شد یامشغول خانه داری می شد؟ این طوری بود؟ نه! زندگی علی این راگواهی نمی کند؛ خانه نشین نبود.فقط در #راس_قدرت قرارنگرفت. البته دشمنان مخصوصی داشت که سعی می کردند اوراکناربزنند وبه بازی نگیرند وکاردستش ندهند، اما مگرهرچه دشمن خواست، آدم مجبور است آن راتحمل کند؛ علی تحمل نمی کرد. درصحنه #اجتماع بود.
📖 منبع: انسان۲۵۰ساله/حلقه ی سوم/ ص۱۳۴
@tollabolkarimeh 🌷
حجتالاسلام والمسلمین #عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و مسئله وحدت
🔹مبنای تعامل ما با اهل سنت سیره، سلوک و اصول ائمه اطهار و بزرگان مذهب است نه شواذ شیعه.
🔹بعد از جنگ جمل امیرالمومنین در حق عایشه فرمودند « و لَهَا بَعْدُ حُرْمَتهَا الأولَى » یعنی عایشه همان احترامی را که قبل از جنگ داشتند همان را بعد از جنگ نیز دارند. بعد از اتمام جنگ جمل وقتی حضرت شنیدند عده ای پشت سر عایشه سخنان نامناسب زده و او را تنقیص کردهاند آنها را احضار و عقوبت کردند.
🔹شیعه و سنی نباید همدیگر را با شواذ خود بشناسند. شواذ شیعه معرّف شیعه نیست همچنان که شواذ اهل سنت معرّف اهل سنت نیست.
🔹 هیأتها، حسینیهها و عزاخانههای ما جهت ایجاد طائفیگری و مطاعن نیست. حسین برای ایجاد طائفیگری و برای ایجاد دعوای شیعه و سنی به کربلا نیامده است. در شعارهای حسین ذرهای از این امور دیده نمی شود.
@tollabolkarimeh 🌷