eitaa logo
طلاب الکریمه
12.1هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.5هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 ۲ مرداد ۱۳۸۶ ش، سالگرد ارتحال استاد اخلاق، آیت الله ‌عبدالکریم‌ حق‌شناس رضوان الله تعالی علیه 💠 امام خامنه ای (حفظه الله): عالم ربانی و اخلاقی پرهیزکار و پاک نهاد، آیت الله حق‌شناس، بخاطر تربیت جوانهای مؤمن و معرفت‌جوی در طول دهها سال، حق بزرگی بر گردن همه‌ی مشتاقان معارف اسلامی دارد! ۸۶/۵/۲ 🔴 فرازهایی از زندگی با برکت آیت الله حق‌شناس👇 http://news.masjed.ir/fa/newsagency/29093/ @tollabolkarimeh 🌷
No. 599.pdf
4.52M
📒 هفته نامه افق حوزه شماره 599 @tollabolkarimeh 🌷
📔 هفته نامه افق حوزه شماره 599 ➕ فایل پی دی اف این شماره 👇 @tollabolkarimeh 🌷
🔴افول تمدن غربی بریتانیا هم به وسوسه تن داد و ترامپ خودش را پیدا کرد و یک دلقک ملی‌گرای پوپولیست را به نخست وزیری انتخاب کرد تا مثل آمریکا خودش را از داخل دچار آشوب و آشفتگی بیشتر کند. حالا با اعتماد به نفس بیشتری میتوان گفت که پروژه جهانی شدن و نظم جهانی به زعامت غرب به پایانش نزدیکتر میشود °علی علیزاده @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ در سراشیبی سقوط 🔍 مروری بر بیانات رهبرانقلاب درباره وضعیت اقتصادی و اجتماعی داخلی ایالات آمریکا @tollabolkarimeh 🌷
🔴 رنج دوران دیدن‌ها و خون دل‌ خوردن‌ها جواب داد. 🔹 ضرب شست مقتدرانه توقیف کشتی دولت انگلیس، بعد از شکار پهپاد فوق مدرن دولت آمریکا، که هر یک به نوعی حریم ایران و ایرانی را نقض کرده بودند، نقطه عطفی در تاریخ دویست ساله ایران در مواجهه با دولت‌های بیگانه علی‌الخصوص دولت انگلیس است! 🔸 باید تحقیرهای بعد از شکست‌های سنگین ایران در دو جنگ با روسیه و تحمیل شدن قراردادهای خفت‌بار گلستان و ترکمنچای را چشیده باشیم تا لذت این روزها را درک کنیم. 🔹 باید تلخی قراردادهای ۱۹۰۷ و ۱۹۱۵ مابین روسیه و انگلیس را که ایران را بین خود تقسیم کرده بودند، در ژرفای جان احساس کرده باشیم تا شیرینی فتح و ظفر این روزها را بفهمیم. 🔸 باید اندوه فلاکت ایران و ایرانی را در تحملِ گذاشتن و برداشتن شاه این مملکت به دست بیگانگان (انگلیس) در دوره پهلوی اول و دوم را تا عمق روح و جانت احساس کرده باشیم تا برق شادی این روزها در چشمانمان تجلی کند. 🔹 باید رنج ناکامی نهضت ملی شدن صنعت نفت با کودتای آمریکایی و انگلیسی آژاکس در ۲۸ مرداد سال ۳۲ را بر چهره تکیده‌ی وطن درک کرده باشیم تا بتوانیم خوشی این لحظات را تا اعماق وجودمان امتداد بدهیم. 🔸 باید در غم مظلومیت ۱۵ خردادها و ۱۷ شهریورها و ۱۶ آذرها و کاپیتولاسیون‌ها شریک شده باشیم تا احساس اقتدار این روزها در جانمان بنشیند. 🔹 باید جنایت ناو وینسنس آمریکایی در پرپر کردن مردان و زنان و کودکان عروسک به دست وطنت وجدانمان را بی‌تاب و بیقرار کرده باشد که امروز به ضرب شست کوبنده فرزندان خمینی و خامنه‌ای افتخار کنیم و مرحبا و آفرین بگوییم! 🔸 خلاصه در یک کلام باید به پدرانمان و مادرانمان در این تاریخ دویست ساله بگوییم رنج دوران دیدن‌ها و خون دل خوردن‌ها بالاخره جواب داد و شد آنچه باید می‌شد! 🔻ما برای آنکه ایران ، گوهری تابان شود خون دلها خورده ایم؛ خون دلها خورده ایم 🔺ما برای آنکه ایران خانه خوبان شود رنج دوران برده ایم؛ رنج دوران برده ایم ✍️ پرویز امینی @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹آیت الله ناصری:دعا برای رهبری بعد از نماز ها فراموش نشه، که وظیفه همه ماست. ایشون فعلا تنهاست خدا می داند @tollabolkarimeh 🌷
💠 همراهی دین با سیاست یا جدایی ؟ کدام عزت می آورد و کدام ذلت؟ 🔰 پرده اول در سال 969 ه ق ، انگلستان ، توسط سفیر خود جنکینسون، نامه ملکه انگلستان را برای شاه طهماسب اول صفوی می آورد. او نامه را پاره می کند و می گوید نیازی به برقراری رابطه با کفار نداریم!!! وقتی سفیر داشت از کاخ خارج می شود، درباریان پشت سر او خاک می ریختند به این جهت که یک کافر آمده و دربار ما را نجس کرده است!!! 🔰 پرده دوم نیازی به گفتن سال نیست، بلکه تقریبا هرسالی از دوران قاجار، ردپای نفوذ و قدرت انگلیس بر ایران را مشاهده می کنیم، قرارداد روئیتر و تنباکو گرفته تا نقش آنها در تنظیم قراردادهای ترکمنچای و گلستان و خیانت آنها به ایران در جنگ ایران و روس و از همه مهمتر ، انحراف در مشروطیت 🔰 پرده سوم همین بس که دو شاه پهلوی ما را انگلیسی ها روی کار آوردند و رضاخان را با ذلت هر چه تمام تر از ایران بیرون کردند ، پیروزمندانه در تهران جشن گرفتند و حتی به دیدار شاه ایران هم نرفتند ، بماند که چه ناله هایی کرد محمدرضا تا توسط انگلیس، شاه ایران بشود . نگوئیم که محمدرضا تا کمر خم می شد برای بوسیدن دست ملکه انگلستان!!! 🔰 پرده چهارم جمهوری اسلامی ایران است و اقتدار نظامی اش بر روی عرشه نفتکش انگلیسی ، پیش از این هم در سال 2007 ، قایق آن ها را توسط چند نیروی جوان پاسدار و آن هم با ساده ترین سلاح مثل کلاشینکف ، توقیف کرده بودیم. گریه های آنان، معذرت خواهی های آنان، حتی خیس کردن شلوارشان از ترس ، همیشه در خاطره ایران می ماند. ✅ نتیجه ، آری ، در دو مقطع در تاریخ معاصر، دین و سیاست ،همراه با هم بودند در ایران. در زمان صفوی و در زمان جمهوری اسلامی. این همراهی دین و سیاست بود که برای ایران ، آورد و جدایی این دو در زمان قاجارو پهلوی، چیزی جز برای ما نداشت. همین یک تحلیل ساده کافیست برای اثبات همراهی دین و سیاست ✍️ احسان عبادی @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 جواب محکم و قاطع #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت کشور ، به یاوه گویی های یک طلبه بی سواد علیه امام خمینی (ره) درباره ازدواج با کودک شیرخواره 💠 حتما این کلیپ را پخش کنید تا همه بدانند ، توهین به امام خمینی ، بی جواب نمی ماند. @tollabolkarimeh 🌷
هدایت شده از طلاب الکریمه
🔴 آقایان اینجا حوزه است حواستان باشد!! 🔴 آیا مسئول محترم ارشاد قم برای همه ی کتب اینچنین پیگیری می‌کنند؟؟ 🔴 چه اصراری وجود دارد تا از سوی دولتی‌ها بدعت مرجع سازی گذاشته شود؟ 🔹 دوشنبه 31 تیر ماه آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین پس از دیدار با طلاب مدرسه معصومیه سخنرانی و پس از آن به سوالات برخی از طلاب نیز پاسخ دادند. ♦️ در این میان، یکی از طلاب در رابطه با نشست دوره ای اساتید و نحوه ی برخورد جامعه مدرسین از ایشان سوالاتی کرد که آیت الله یزدی در پاسخ فرمودند: 🔸«اخیراً یکی از اعضاء اتاق فکر این نشست اقدامی کرده است که با دست خودشان فاتحه خودشان را خوانده اند. این اقدام از این قرار است که یکی از اعضاء اتاق فکر نشست اقدام به چاپ رساله توضیح المسائل کرده، اما قانوناً اداره ارشاد برای چاپ باید از جامعه مدرسین اجازه بگیرد که بعد از عدم اجازه و عدم احراز اجتهاد از سمت جامعه مدرسین، یکی از مسئولین امنیتی به دیدار ما آمد و اظهار داشت که؛ این عضو نشست دوره ای اساتید بسیار ناراحت شده است و اصرار بر مجوز دادن می کند که بنده گفتم: برای احراز اجتهاد یا باید اجازه نامه اجتهاد داشته باشند یا اثر علمی که اجتهادشان را تایید کند و یا اینکه باید بیایند و امتحان بدهند. البته برای مرجعیت به غیر از علمیت امور دیگری نیز نیاز است. 🔸بعد از آن نیز مدیر کل ارشاد قم پیش ما آمدند جهت مجوز دادن این رساله که بنده گفتم: شما شخصا خدمت ایشان بروید و این سه راه را به ایشان بگویید که بازهم جوابی نیامد. 🔺حضرت آیت الله یزدی در ادامه فرمودند: در پی چاپ رساله این عضو نشست دوره ای، دفتر آیت الله صافی و آیت الله وحید خراسانی نیز از این اقدام نشست اعلام برائت کردند. نقل از: فقاهت @tollabolkarimeh 🌷
💢برخی موسیقی‌ها موجب قساوت قلب می‌شود/ غنا در موسیقی‌های صداوسیما 📌آیت‌الله محمدمهدی شب‌زنده‌دار در آیین معرفی کتاب «درسنامه‌‌ غناء و موسیقی»، عنوان کرد: 🔹فعالیت علمی در زمینه فقه یکی از توفیقات الهی است و سبب جلا و صفای انسان می‌شود، به شرط آنکه برای خدا باشد و با قصد قربت صورت بگیرد. 🔹ارتباط با فقه رائج را حفظ کنید و حتی اگر وارد مباحث فقه تخصصی هم شدید باز فقه رائج را کنار نگذارید. 🔹اگر نفس انسان به صداهای حرام و شبهه‌ناک عادت کند موجب قساوت دل می‌شود و لذت مناجات و خلوت با خدا را از انسان می‌گیرد. 🔹عمامه برای اسلام و حضرت بقیةالله است و کسی که ملبس به این لباس شد باید حرمت آن را حفظ کند؛ وقتی طلبه شدیم همه حلال‌ها را هم نباید انجام دهیم و باید دنبال لذات معنوی بالا، صفا و جلای قلب باشیم. 📖 متن کامل در: 🌐 http://yon.ir/exLtv @tollabolkarimeh 🌷
🔻معمولی‌های خاص! شاید اصلا کسی نگوید او آدم مهمی است. شاید آن‌قدر در هیاهوی کارهای دیگران گم شده است که کسی حسابش نمی‌کند. شاید آن‌قدر سربه‌زیر و آرام کارش را انجام می‌دهد که از یادش برده‌اند. شاید آن‌قدر تواضع دارد که کسی کارش را مهم تلقی نمی‌کند. شاید در گوشه‌ای سرش به کار خودش گرم است و فقط به این می‌اندیشد که درست باشد. بعضی آدم‌ها آن‌قدر در دید نیستند که اگر اتفاقی هم با آن‌ها برخورد کنیم، بی اهمیت از کنار خودشان و کارشان رد می‌شویم. شاید برایمان مهم نباشند. شاید نه تقدیری شوند، نه جشنی برایشان برپا شود. شاید آن‌قدر در هیاهوی زندگی دیگر آدم‌ها پنهان باشند که کسی حسابشان نکند. این آدم‌های یک گوشه‌ای، این‌ آدم‌های فروتن که فقط به انجام صحیح کارشان می‌اندیشند، این آدم‌هایی که به چشم نمی‌آیند، خیلی هم مقدسند. خیلی هم بزرگند. خیلی هم ویژه‌اند. این آدم‌های بی سر و صدا و آرام را اگر دیدیم، با یک لبخند از آن‌ها تقدیر کنیم. اصلا تا به حال بهشان فکر کرده‌ایم؟ مثلا به طلبه‌ی همدانی که بی سر و صدا خوب زندگی کرد و چندی پیش هم شهید شد فکر کنیم. ✍به قلم @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همان پرچم 🔹️رهبرانقلاب: پرچمی که در مقابل انقلاب ایستاده، همان پرچمی است که در مقابل ابراهیم و موسی و عیسی برافراشته بود. آنها نابود شدند و موسی و عیسی و ابراهیم زنده‌اند. علّت این است که خدای متعال به حضرت موسیٰ فرمود: نترسید، دچار اشتباه در محاسبه نشوید، خدا با شما است، اِنَّنی مَعَکُما. @tollabolkarimeh 🌷
💠زوال معنویت در طرح توسعه حرم حضرت معصومه(س) - بخش اول 🔸نگاهی جامعه‌شناختی به پاساژسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) 🖋محمد وکیلی ♦️مقدمه: بافت فرهنگی، اجتماعی شهرهای مذهبی ایران به خاطر اماکن مذهبی و حرم امامان و امام‌زادگان، همواره در طول تاریخ، اقتضائات و شرایط خاصی را ایجاب می‌کرده و بر همین اساس نیز در طول اعصار مختلف شاهد آن هستیم که نوعی هماهنگی و تناسب میان کالبد شهر و نظام معنایی و رفتاری ساکنان و زائران وجود داشته است. اما طی سالهای اخیر این هماهنگی و تناسب، تحت تاثیر مداخلات شهری اطراف این اماکن، به ویژه اجرای طرح توسعه و نوسازی حرم‌ها قرار گرفته است. توسعه کالبدی و ساخت و سازهای فراوان، به صورت اجتناب ناپذیری تاثیرات خود را در عرصه فرهنگی و زیست اجتماعی شهر گذاشته است. ♦️اطراف حرم حضرت معصومه بعد از اجرای طرحهای توسعه دچار تحولات فراوان شده و تقریبا تمام حرم در محاصره پاساژها( دقت نمایید که به دلیل تفاوت خواستگاه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و کارکردی، پاساژ غیر از بازار است) و پارکینگها قرار گرفته است. امروزه هیچ زائری نمیتواند به حرم راه یابد و از اتمسفر معنوی حاکم بر حرم بهره‌مند گردد، الا اینکه در رفت و برگشت خود به حرم از انبوه پاساژها و مجموعه‌های فروشگاهی اطراف حرف عبور نماید. چنین طرحهای توسعه ای با این حجم از ساخت و سازها به ویژه پاساژها فرهنگ خاص خود را به همراه خواهند آورد، همچنان که امروزه آورده است. ♦️بازارهای سنتی اطراف اماکن مذهبی حداقل از سه جهت با پدیده مدرن پاساژ تفاوت دارند: 🔸محصولات: در بازارهای سنتی، عموما مایحتاج‌های روزانه یا سوغاتی‌ ارائه می‌شد و از این جهت تعارضی با فعل زیارت نداشت اما پاساژهای امروزی مملو از وسائل تزئینی، تجملاتی، طلا و ‌جواهرات و لباسهای مجلسی و... است که هر زائری را غرق زرق و برق خود می‌کند. 🔸فروشندگان: بازارهای سنتی، عموما توسط افراد به اصطلاح حاجی بازاری ‌متشرع اداره می‌شد؛ اما فروشندگان و گردانندکان پاساژها عموما دختران و پسران جوان هستند که از لحاظ پوشش و رفتار تعارضی آشکار با فضای حاکم با بازارهای سنتی دارند. 🔸 روح حاکم: روح حاکم بر بازارهای سنتی، قناعت و کسب روزی حلال است اما روح حاکم در فرهنگ پاساژی فروش بیشتر و کسب سود حداکثری؛ به همین دلیل نیز فعالیت بازارهای سنتی به صورت طبیعی بر اساس اوقات شرعی تنظیم می‌گشت و در ساعاتی که اختصاص به اعمال عبادی داشت به صورت نیمه‌تعطیل درمی‌آمد، اما پاساژ به دلیل حاکمیت روح سرمایه‌داری، نمی‌تواند خود را بر محور اوقات شرعی تنظیم کند مگر به صورت تصنعی و اجبار قوانین! در فضای بازارهای سنتی چنین هماهنگی و انسجامی بین اعمال معنوی و تجارت بازار، مانع ایجاد تناقض در نقش‌های بازار و ‌اماکن زیارتی میگشت، اما فرهنگ پاساژی و مراکز خریدی از فرهنگ متفاوتی سرچشمه می‌گیرد و تبعات اجتماعی متفاوتی را رقم می‌زند که نشانه های ایجاد چنین گسلی را امروزه در شهر قم شاهد هستیم. 🔸اگر امروزه گشتی در اطراف حرم زده باشید نشانه‌های بسیاری از این گسل فرهنگی ایجاد شده را شاهد خواهید بود؛ از پوشش فروشندگان، محصولات عرضه شده که شامل اقلام تزئینی و فاقد کاربرد چینی گرفته تا طلا و ‌جواهرات و لباسهای مجلسی، تا پرسه‌زنی های بی‌هدف زائرانی که به قصد زیارت آمده‌اند و اکنون گرفتار زرق و برق بازار شده‌اند. اگر مسیرتان به پارکینگ طبقاتی حرم افتاده باشد شاهد خواهید بود مسافران و زائران چگونه به گروگان گرفته شده و ‌مجبور می‌شوند برای رسیدن به حرم از این همه زرق و برق سان ببینید و بالاجبار دست به جیب شوند. @tollabolkarimeh 🌷
💠زوال معنویت در طرح توسعه حرم حضرت معصومه(س) - بخش دوم 🖋محمد وکیلی ♦️در چنین توسعه‌ بی‌محابایی که بدون توجه به روح مکان صورت گرفته، هویت یکپارچه از هم گسسته و معنویت از دست رفته است. فضای جدید، هویتی جدید می‌طلبد که در آن مولفه‌های دینی، فراگیری خود را از دست داده و مجبور به پذیرش هم‌زیستی با مولفه‌های غیردینی خواهند شد. این تغییر ماهیتی را در چند عرصه می توان شاهد بود: 🔸امروزه تملک فضاهای اطراف حرم در اختیار کسانی است که به پشتوانه اقتصادی عظیم و سرمایه داری، توانسته‌اند ملکی تجاری در اطراف حرم خریداری نمایند و جالب آنکه هیچ یک از این سرمایه‌داران، خود ساکن جوار حرم نمی‌شوند و این مکانها را به عنوان منبع درآمدی برای خود می‌پندارند. در حالی که در فضای سنتی، حرم توسط لایه‌های متعددی از مومنان در برگرفته می‌شد که هر کدام تلاش می کردند برای برخورداری از فضای معنوی و ثواب بیشتر، در اطراف حرم ساکن شوند. چنین رقابتی عموما بر اساس تمکن مالی و پشتوانه اقتصادی نبود بلکه رنگ و بویی از جنس معنویت داشت. 🔸در فضای سنتی، نمادها و نشانه‌های فراوانی از دین‌داری لایه های اطراف حرم را می‌شد یافت، دینداری که بر مدار و محور مرجعیت و عالمان دینی می‌گشت، اما امروزه، اطراف حرم از مراجع و مردمان دیندار مرجعیت‌محور خالی شده است. اگر در چنین محیطی مراجع تقلید، و علمای دینی حتی در محیط پیرامون حرم، احساس غربت کنند و به کوچه پس کوچه‌های بافت قدیم قم پناه ببرند، نباید متعجب بود! بیوت بسیاری از مراجع که مأمن مومنان و زائران بود تخریب شده است، حتی منزل بنیانگذار حوزه علمیه قم در آستانه صدمین سال تاسیس آن تخریب شده است! ♦️ عوامل تغییر بافت فرهنگی و هویتی شهر قم را باید در چنین تحولاتی جست. تحولاتی که معنویت‌زدایی و ‌تقدس‌زدایی‌ اولین نتایج آن است. زائرانی که از راه دور و ‌نزدیک به قصد جلای روحی و کسب ثواب، از زندگی روزمره کَنده و به چنین مکانی پناه آورده اند، نه تنها به آسایش روحی دست نخواهد یافت بلکه به عنوان لقمه‌ای آماده توسط فرهنگ سرمایه‌داری مدرن بلعیده خواهد شد. و به جای صفای باطن، محصولات مادی و ‌معنوی چنین کالبدی را به ارمغان خواهند برد. خطر چنین مسئله‌ای آنگاه بیشتر به چشم خواهد آمد که توجه کنیم حجم بالایی از زائران را مردم شهرستانهای کوچک و دوردستی تشکیل می‌هند که به سبب حضور پررنگ سنت در زندگیشان، از خطر فضاهای مدرن تا حدودی در امان مانده بودند. ♦️از همین روی، به نظر می‌رسد هشدار اخیر بعضی از مسئولان همچون مدیر حوزه علمیه خواهران، تولیت آستان حضرت معصومه و نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، مبنی بر اینکه «دشمن از طریق هنجارشکنی در زمینه حجاب و عفاف می‌خواهد مبانی و ارزش های دینی را زیر سؤال ببرد» تقلیل و فروکاستن چنین مسئله ای به توطئه دشمن، و غفلت از عوامل و زمینه‌های واقعی وقوع چنین پدیده‌ای است؛ وقتی که ما خودمان با چنین غفلتها و عدم توجه به تبعات اقدامات، معنویت را به مسلخ برده ایم، هر چقدر هم که فریاد برآریم و از طرح و نقشه دشمن برای تغییر سبک زندگی و پوشش جوانان و دختران بگوییم، نتیجه‌ای عایدمان نخواهد شد. http://mobahesat.ir/20013/amp @tollabolkarimeh 🌷
🌹 سالگرد شهادت حجت الاسلام والمسلمین سید حسن بهشتی نژاد، امام جمعه موقت اصفهان و نماینده مردم اصفهان در مجلس 🌹 شهادت: توسط گروهک تروریستی آمریکایی منافقین ۳ مرداد ۱۳۶۰ش شهید بهشتی‌نژاد در سال ۱۳۵۹ ش. با اصرار بعضی از علما و دوستانش به عنوان حاکم شرع در دادگاه انقلاب شیراز مشغول به فعالیت شد و در مدت کوتاهی وضع نابسامان آنجا را انتظام بخشید و به خاطر عملکرد دقیق و احتیاط فراوان، بار‌ها تحسین شد و مسئولان را تحت تاثیر خود قرار داد.قاطعیت ایشان در مقابله با فساد و فحشا در دادگاه شیراز به شدت مورد توجه شهید بهشتی قرار گرفت و سرانجام با اصرار دوستان و مشورت شهید بهشتی کاندیدای نمایندگی مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی شد. حجت‌الاسلام بهشتی‌نژاد همزمان با فعالیت در دادگاه شیراز، به عنوان امام جمعه موقت اصفهان نیز به انجام وظیفه پرداخت. ایشان با کلام گیرای خود در خطبه‌های نماز جمعه و دیگر جلساتی که حضور داشت، سعی در بیداری روح انقلابی و دینی مردم می‌نمود. سرانجام شهید بهشتی نژاد در شب ۲۱رمضان، پس از گرفتن احیای شب قدر، به همراه برادر زاده خردسال خود توسط منافقین کوردل به شهادت رسید. 🔴 فرزند شهید از پدر شهیدش می گوید👇 http://hawzahnews.com/mobile/mobiledetail/News/426682/46 @tollabolkarkmeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ اتمام حجت علامه مصباح با طلاب و حوزه هاي علميه: 🔻🔻خودمان مقصريم؛ كل قرآن را رها كرده ايم ، فقط آيات الاحكام را گرفتيم!! 👈 روزي بايد در مقابل خدا پاسخگو باشيم @tollabolkarimeh 🌷
💢 خانم ابتکار تمام مشکلات بانوان را حل کرد! 🔹🔸ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: «وعده دولت برای ورود زنان به ورزشگاه توسط وزیر ورزش و جوانان در حال پیگیری است. تاکنون نیز زنان در چندین مسابقه ورزشی در کنار مردان حضور داشته اند و خوشبختانه در طول مسابقات مشکل خاصی به وجود نیامده است.» ♦️پ. ن: خدا را شکر که بعد از حل شدن مشکل ازدواج دختران، آمار بالای تجرد قطعی در زنان ایرانی، افزایش طلاق، افزایش اعتیاد در زنان، مشکل مسکن و درآمد زنان سرپرست خانوار، مشکل کمبود مکان های تفریحی و ورزشی ویژه بانوان، ضعف خدمات پزشکی ویژه بانوان در شهرهای کوچک و روستاها، مشکلات مالی و امکاناتی تیم های ورزشی بانوان، حمایت نشدن بانوان مدال آور... بالاخره مشکل ورود به ورزشگاه بانوان نیز درحال حل شدن است! ✍ رها عبداللهی @tollabolkarimeh 🌷
🔹استاد مویدی: قدیم ترها، فقط گناهان و کثرات فضای حقیقی بود، حالا کثرات فضای مجازی هم به صحنه جان ما اضافه شده، تازه اگر از این دو بتوانیم به سلامت خارج شویم، خطورات نفسانی در جان ما غوغا میکند که رهایی از آن سخت است. و اگر از آن نیز رها شدیم، کم کم معرفت حقیقی نورانی بر ما طلوع خواهد کرد. @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فوق العاده ست. 🎥 ببینید این مرد الهی به کجا وصله که مثل کوه مستحکمه #ولایت‌پذیری @tollabolkarimeh 🌷
🔹افزایش ۱۰۰ درصدی طلاق در اثر ارتقاء شغلی زنان! 🔻کشور سوئد عموماً به عنوان بهترین کشور در برابری جنسیتی در حوزه اشتغال نام برده می شود و زنان حضور چشمگیری بعنوان مدیر ارشد و نماینده پارلمان در این کشور دارند. از این رو محققان پژوهشی جامع بر روی مدیران ارشد و نمایندگان پارلمان این کشور انجام دادند. 🔻نتایج این تحقیقات که طی چند روز گذشته منتشر شده است نشان میدهد میزان طلاق در زنانی که در زمینه شغلی ارتقاء پیدا میکنند دو برابر شده در حالیکه این عامل در میزان طلاق مردان هیچ تاثیری نداشته است. 🔻این پژوهش که انجام آن ده سال زمان برده است تاکید میکند که اشتغال زنان، حتی در کشورهایی که زنان و مردان وظایف مشابهی در خانه و بیرون از خانه دارند نیز، تاثیر مستقیم بر روی زندگی شخصی زنان دارد. @tollabolkarimeh 🌷
🔻بلوای جامعه در آتش فتنه "الفتنه اشد من القتل / الفتنه اکبر من القتل" اختلال و اضطرابی بزرگتر و شدیدتر از قتل! غائله‌ای خزنده از امتزاج فریبکارانه‌ی حق و باطل جهت نیل به اهداف نامشروع طاغیان و باغیانی در چهره مصلح! فتنه‌هایی دست‌ساز بشر که با ایجاد فضایی تیره و پر ابهام، اعتقادات جمعی جامعه را دستخوش شک و تردید ساخته و تمییز سره از ناسره و حق از باطل را سخت می‌سازد. چقدر آشناست این فضای آشوب و بلوا! چه هنگامه‌ی بلاخیزی است امروز که حق در هیاهوهای کاذبِ نسبت‌های خلافِ واقع و یا اغراق‌آمیز هدف قرار گرفته است . فتنه‌ای که با تمرکز بر موضوعات فرعی و به حاشیه راندن اولویت‌های اصلی کشور و در یک کلام، پمپاژ ناامیدی در بطن و متن زندگی مردم، حصول قریبانه‌ی نتیجه‌ای شوم را نظاره نشسته است. و در این میان دریغ از مساهله جاهلان که در کنار تعمّد مکاران، با تزریق یاس، ناکاستی‌ها و ناکارآمدی‌ها را به عنوان واقعیاتی اجتناب‌ناپذیر و لایتغیر تبیین کرده و ناخواسته مانع از شکل‌گیری جنبش‌های مدنی و حرکت‌های اصلاحی در جامعه می‌شوند. (سخت نیست فهم این مهم که ناامیدی در جامعه، پی‌آمد تمرکز و تکرار مداوم نقص‌ها و ناراستی‌ها و غفلت از عرضه‌ی نقاط قوت و قدرتهاست. ) تشکیل یک جامعه از مردمی مایوس با روحیه‌ای معترض، لجوج، انزواطلب، به کاهش میزان مشارکت افراد در ساخت جامعه می‌انجامد و نهایتا چنین فضای فکری و فرهنگی، جامعه را در معرض فروپاشی و انحطاط خواهد رساند و این همان رسالت خفته در پس نطفه‌ی این فتنه‌های اجتماعی است ... اگر روحیه امید، آرمانخواهی و ایثارگری برخاسته از ایدئولوژی مذهبی آغارگر این انقلاب بود، اولویت امروز بسط و احیای دوباره این مسیر در دوران ثبات است تا دستیابی به جامعه‌ای توحیدی بر پایه‌ی قسط و عدل، رویایی دور از دست نباشد! کمی بیاندیشیم ... به قلم ✍ @tollabolkarimeh 🌷