4_5789460828033910063.pdf
1.77M
#تاریخ_اصول_سطح_سه_خواهران
جزوه آموزشی طلاب خواهر
بر اساس کتاب«درآمدی به تاریخ علم اصول»
تألیف مهدی علی پور
@tollabolkarkmeh 🌷
4_5778190825259270607.pdf
2.28M
دانلود مجموعه ای بیش از 600
#تست_اصول_فقه
✳️با پاسخنامه کاملاً تشریحی و رایگان
@tollabolkarimeh 🌷
ترجمه سوره نور المیزان.pdf
718.7K
#ترجمه
#تفسیر_ترتیبی۴
#سوره_نور
@tollabolkarimeh 🌷
تفسیر ترتیبی4.pdf
237.5K
#نمونه_سوال
#تفسیر_ترتیبی۴
#سوره_نور
@tollabolkarimeh 🌷
🔻زنده نگهداشتن غدیر، زنده نگهداشتن اسلام است
مسئلهی امامت و مسئلهی ولایت و زنده نگهداشتن غدیر، به یک معنا زنده نگهداشتن اسلام است. مسئله فقط مسئلهی شیعه و معتقدین به ولایت امیرالمؤمنین (علیهالسلام) نیست. اگر ما مردم شیعه و مدعی پیروی از امیرالمؤمنین حقیقت غدیر را درست تبیین کنیم، هم خودمان درک کنیم، هم به دیگران معرفی کنیم، خود مسئلهی غدیر میتواند وحدتآفرین باشد. بحث اعتقاد قلبی و اتصال یک نحلهی دینی و مذهبی به یک اصل اعتقادی، یک بحث است؛ شناخت مسئله، بحث دیگری است. اسلام عالیترین مسئله در باب تشکیل جامعهی اسلامی و نظام اسلامی و دنیای اسلامی را در مسئلهی غدیر متجلی کرده است. ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
@tollabolkarimeh 🌷
🔻بخش دیگری از سخنان آیتالله #جوادی_آملی خطاب به طلاب:
🔸مشکل حوزههای علمیه ما همین است که هم #آیه_محکمه و هم #فریضه_عادله و هم #سنت_قائمه را فقه و اصول دانستند، در حالی که آیه محکمه مربوط به خداشناسی، امامتشناسی، معادشناسی، انسانشناسی و امثالهم است و فریضه عادله و سنت قائمه مربوط به فقه، اخلاق و حقوق میشود؛ یعنی دین به ما گفته است که چه بخوانید.
🔹حوزه علمیه باید #استعدادیابی کند تا محصولی مانند آنچه در حوزه علمیه نجف به ثمر نشسته، به بار بنشاند.
@tollabolkarimeh 🌷
💠 درس زندگی
🔺 شهید مدرس: «اگر میبینید من نسبت به بسیاری از اسرار #آزادانه اظهار عقیده میکنم و هر حرف حقی را بیپروا میزنم، برای این است که چیزی ندارم و از کسی هم چیزی نمیخواهم. اگر شما هم بار خود را سبک کنید و توقع خود را کم نمایید، آزاد میشوید».
🔺 همین روحیه و سبک زندگی سیاسی #شهید_مدرس باعث شد که ایشان در روز هفتم مرداد 1303 به همراه شش تن از نمایندگان مخالف رضاخان، او را به دلیل سوء سیاست داخلی و خارجی، قیام و اقدام بر ضد قانون اساسی و حكومت مشروطه و نیز تحویل ندادن اموال مقصران به دولت استیضاح كند.
🔺 #رضاخان كه از این #استیضاح وحشت بسیاری داشت، شماری از جیرهخوران خود را به مجلس فرستاد تا استیضاح را هم بزنند. خود نیز پیش از تشكیل جلسه، در ایوان مجلس ایستاد تا صدای «زنده باد» و «مرده باد» مزدوران خود را بشنود و در واقع از آنها سان ببیند.
🔺 با ورود مدرس به مجلس، مأموران رضاخان شعار «زنده باد سردارسپه» و «مرده باد مدرس» سر دادند. مدرس با بیاعتنایی به افراد رضاخان، رو به مردم كرد و گفت: بگویید «زنده باد مدرس». مردم به هیجان آمدند و فریاد زدند «زنده باد مدرس». بار دیگر مدرس گفت: بگویید «مرده باد #سردارسپه»؛ و مردم تكرار كردند.
🔺 مدرس سپس از پلهها بالا رفت و در بالكن، یقه سردارسپه را گرفت و رو به مردم كرد و گفت: بگویید «صد بار مرده باد سردارسپه» و «صد بار زنده باد مدرس». جمعیت از #رشادت و دلیری سید به هیجان آمدند و شعار مدرس را چند بار تكرار كردند.
🔺 پس از این برخورد مدرس، سردارسپه با او گلاویز شد و میخواست سید را از بالكن بیندازد كه افرادی مانع شدند. رضاخان باخشم بسیار گلوی مدرس را فشرد و فریاد برآورد: «آخر تو از جان من چه میخواهی!» مدرس با لهجه اصفهانی گفت: «میخواهم كه #تو_نباشی.» رضاخان با غضب به مدرس گفت: «شما محكوم به اعدام هستید؛ شما را از بین خواهم برد.»
🗓 به مناسبت هفتم مرداد سالروز طرح استیضاح رضاخان در مجلس به رهبری شهید مدرس
@tollabolkarimeh 🌷
🔸طلاب با تاریخ حوزه آشنا باشند
🔸طرح های حوزه به سمت عملی شدن حرکت کند
آیت الله #اعرافی، در مراسم اختتامیه دوره آموزشی مهارت افزایی طلاب:
🔹طلاب باید با #تاریخ_حوزه آشنا باشند و شناخت حوزه ها به طلاب این باور را می دهد که وصل به یک درخت تناور هستند.
🔹اگر طلاب استعدادی دارند، نباید فریب این استعداد را بخورند، برای این فریب نخوردن باید شبانه روز در راه فراگیری علم کار کنند.
🔹حوزه بر اساس نیازهای آینده طراحی های بسیار مطلوبی دارد که به سمت عمل می رود و به طور کلی شرایط کنونی حوزه بی سابقه است.
@tollabolkarimeh 🌷