eitaa logo
طلاب الکریمه
12هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.5هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5915866014817453458.mp3
11.98M
#غدیرخم ۱ چه اقداماتی می توان درعید غدیر انجام داد ؟ دعوادرعالم سر #امیرالمومنین هست @tollabolkarimeh 🌷
4_5953852281836274989.mp3
8.43M
#غدیرخم ۲ چه اقداماتی می توان درعید غدیر انجام داد ؟ دعوادرعالم سر #امیرالمومنین هست @tollabolkarimeh 🌷
‍ 🌸🌸🌸🌸🌸 🔴 🔅شيعه مي‌گويند كه هزاران صحابه در غديرخم حضور داشتند و همه شنيدند كه پيامبر، علي را به عنوان جانشين خود بعد از وفاتش تعيين كرد. اگر چنين است پس چرا هزاران صحابه، يكي نيامد و به خاطر غصب شدن حق علي اعتراض نكرد حتي عمار و مقداد و سلمان؟ جواب: ۱. سند غدير و محكم بودن مطالبش در گذشته (مقدمه کتاب) ذكر شد و در فصل آخر كاملا آن را بررسي مي‌نماييم. ۲. حضرت رسول -صلی الله علیه و آله- بنا به نقل متواتر شيعه و سني فرمودند: «اما ترضي يا علي ان تكون مني بمنزله هارون من موسي الا انه لانبي بعدي : در قرآن مي‌فرمايد كه هارون -ع- خليفه موسي -ع- بود ولي اصحاب موسي او را به استضعاف كشاندند و نزديك بود او را به قتل برسانند و وقتي حضرت موسي بازگشت، از آن‌ها به خاطر فريب سامري و گوساله پرستيشان غضبناک شد. ۳. در «تاريخ طبري» و ديگر اسناد اهل سنت، نقل شده است كه اولاً در سقيفه بعضي انصار گفتند تا علي -علیه السلام- بيعت نكند ما بيعت نمي‌كنيم. نكته مهم و جالب اين است كه اگر حضرت علي -ع- براي خلافت و ولايت منصوب نشده بود چرا آن‌ها گفتند: «تا علي -ع- بيعت نكند ما بيعت نمي‌كنيم» در حالي كه حضرت علي -ع- در سقيفه حضور نداشت. ثانياً تا شش ماه بعد از رحلت رسول اكرم -ص- بني‌هاشم بيعت نكردند و علي -ع- بنا به قول عايشه در «تاريخ طبري» تا زمان حيات حضرت فاطمه -سلام الله علیها- در نزد مردم وجيه بود. ثالثاً در گفتگويي كه در مسئله خلافت و بيعت بود، عمر و زبير با هم درگيري داشتند. نتيجه: بسياري از افراد با ابوبكر مخالف بوده‌اند، اما چون خليفه و يارانش قدرت سياسي داشته‌اند، در تاريخ خيلي از مطالب ذكر نشده است. اما همين مقداري كه ذكر شده نشان مي‌دهد كه مسئله غدير روشن بود، اما همان‌طور كه قرآن در احد ياد مي‌كند: با شايعه كشته شدن پيامبر كه صحابه فرار مي‌كردند و پيامبر آن‌ها را فرمان مي‌داد كه بازگردند و آن‌ها گوش نمي‌كردند، متأسفانه وقتي پيامبر از دنيا رفت، ضعف بر عده‌اي از مسلمانان و طمع غنيمت و به دست آوردن مقام بر عده ديگر غلبه نمود، اما تعدادي بر بيعت غدير باقي ماندند و طبق وظيفه‌اي كه حضرت علي -ع- براي آن‌ها معين كرده بود عمل مي‌نمودند. خلاصه : از تخلف بعضي اصحاب پيامبر -ص- نمي‌شود نتيجه گرفت كه پس حضرت علي -ع- خليفه و امام نبوده است، هم‌چنان كه از تخلف اصحاب موسي -ع- نمي‌شود نتيجه گرفت كه هارون خليفه موسي نبوده است. توجه به آيات قرآن كه مي‌فرمايد :(...حَتَّىٰ إِذَا فَشِلْتُمْ وَتَنَازَعْتُمْ فِي الْأَمْرِ وَعَصَيْتُم مِّن بَعْدِ مَا أَرَاكُم مَّا تُحِبُّونَ مِنكُم مَّن يُرِيدُ الدُّنْيَا وَمِنكُم مَّن يُرِيدُ الْآخِرَةَ...) و مي‌فرمايد : ( إِذْ تُصْعِدُونَ وَلَا تَلْوُونَ عَلَىٰ أَحَدٍ وَالرَّسُولُ يَدْعُوكُمْ فِي أُخْرَاكُمْ ) : ... تا وقتي كه سست شديد و در كار جنگ اختلاف نموديد و بعد از آن كه خداوند چيزي را كه دوست مي‌داشتيد (پيروزي) به شما نشان داد نافرماني كرديد، گروهي از شما دنيا مي‌خواهد و گروهي آخرت، ياد آريد آن‌گاه كه مي‌گريختيد و به كسي توجه نمي‌كرديد و پيامبر از پشت سرتان شما را مي‌خواند. 🔻تكرار تاريخ : حادثه غمبار احد با شايعه فوت پيامبر -ص- و سستي اصحاب و تنازع در امر و اراده دنيا از طرف بعض اصحاب به وجود آمد و قبل از رحلت پيامبر -ص- كار ننگين عمربن‌خطاب و تنازع اصحاب و بعد از رحلت در سقيفه بدون رجوع به قرآن و سنت عترت كارها انجام شد و در نتيجه بيعت در غدير فراموش گشت. 📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ) نقل از بینات آیت‌الله @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 حوزه‌هایی برای #توجیه_اشرافیت مذهبی ! 🎙حجت‌الاسلام قنبریان در برنامه ثریا: ❌ اشرافیت در حکومت اسلامی همیشه مذهبی است. اگر بخواهید روی مگامال‌ها و ویلاهای لواسان دست بگذارید، اول باید به #حوزه_های_اشرافی گیر بدهید. ❌ مجلل‌ترین حوزه‌های علمیه الآن متعلق به رئیس سابق قوه قضاییه، رئیس اسبق مجلس، امام جمعه فلان شهر و استان و رجال سیاسی-مذهبی است؛ درحالی که بهترین و باسوادترین مراجع قم در یک مدرسه ساده‌ای درس می‌دهند. ❌ آن سرمایه‌دارهایی که امروز اسم بعضی از آنها را در دادگاه‌ها می‌شنویم، در لباس خیریه و کمک به ساخت یک #مدرسه_علمیه_مجلل ظاهر می‌شوند. در حالی که ده‌ها هزار طلبه‌ی مستضعف در فقر مطلق در قم به سر می‌برند. @tollabolkarimeh 🌷
🔹 باید پرچم ما را روی سفارتخانه بیگانه نصب کنند 🔺 مشروطه‌خواهان پس از برقراری حکومت به تصفیه حساب با مخالفان مشروطه پرداختند. طرفداران استبداد یعنی شاه و درباریان وحشت زده هر کدام به جایی پناه بردند امّا مشروطه مشروعه به رهبری شیخ فضل الله چون کوه مقاوم و استوار بودند. 🔺 پیشنهادهای مختلفی به شیخ فضل الله رسید تا به جایی پناهنده شود. سعدالدوله برای او پیام فرستاد که با وزیر مختار روس و انگلیس گفتگو کردم و برای شما جای مناسبی در سفارتخانه تهیه کرده‌ام تا از خطر محفوظ باشید. یاران شیخ فضل الله خوشحال شدند امّا شیخ بدون عکس العمل در مقابل این پیام «لا حول و لا قوه الاّ بالله» می‌گفت. 🔺 پیشنهاد شد که اجازه بدهید پرچم هلند را که کشور بی‌طرفی است بر بام خانه نصب کنیم تا در امان باشید. شیخ با تبسمی استهزا گونه فرمودند: «باید پرچم ما را روی سفارتخانه بیگانه نصب کنند. چطور ممکن است که صاحب شریعت به من که از مبلغین احکام هستم اجازه فرماید، پناهنده به خارج از شریعت شوم.» 🔺 وی در پاسخ پیشنهاد دیگری اینچنین فرمود: «آیا رواست که من پس از هفتاد سال که محاسنم را برای اسلام سفید کرده‌ام حالا بیایم و زیر پرچم بیگانه بروم!» 🔺 سرانجام مشروطه‌طلبان برای انتقام از شیخ فضل الله به منزل وی حمله کردند و شیخ را به شهربانی بردند. شیخ فضل الله چند روزی در شهربانی بود و در روز سیزدهم رجب برای محاکمه او را به عمارت گلستان بردند. @tollabolkarimeh 🌷
شیخ شریف و هزار درد نگفته.pdf
216.5K
📝شیخ شریف و هزار درد نگفته 🔺پیشنهاد انتقال شیخ زکزاکی به ایران خدمت یا اشتباه راهبردی❓ 🔺جایگاه و وظیفه دولت در حمایت از شیخ زکزاکی چیست❓ 🔺حوزه های علمیه آیا توانی برای دفاع از شیخ شریف دارند❓ نقل از فکرت @tollabolkarimeh 🌷
📩 بیانیه شدیداللحن آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی پیرامون وقایع کشمیر ♨️ دولتمردان ننشینند ◼️ بسم الله الرحمن الرحیم در اين روزها متاسفانه اخبار ناگواري از هند به گوش مي‌رسد. سکوت نهاد‌های بین‌المللی و مدعی حقوق بشر، به اين نوع از برخوردها موجب تاسف است. اقدام به محاصره دره کشمیر و قطع وسایل ارتباطی نموده‌اند. هرگونه تجمع و حتی نماز جمعه و جماعت را ممنوع کرده و در صورت تشکیل هرگونه اجتماع، پاسخ را با گلوله می‌دهد. مردم مظلوم حتی امنیت تهیه غذا و نیاز‌های اولیه را ندارند. تصاویر و گزارشاتی می‌رسد که انسان توانایی دیدن آنها را ندارد و تمام این‌ها رفتاری غیر انسانی است. ⚠️ همه انسان‌هاي آزاده خصوصا امت اسلامی، دولتمردان، علما و نهاد‌های حقوق بشری همگی بايد نسبت به اين موضوع اقدامي جدي داشته باشند؛ كه درصورت ، كشمير وارد مرحله‌اي خطرناك‌تر و تاسف بارتر خواهد شد. بنابراین بر آحاد مردم آزاده جهان با هر نوع رنگ و پوست و نژاد و دين و خصوصا امت اسلامی و دولت‌ها است که در برابر این اهانت بزرگ و تجاوز غیر انسانی ساکت ننشینند. ◽️ دولتمردان هند نیز بدانند اين رفتار ظالمانه ، جز بی‌ثباتی و ایجاد فاصله بیشتر بین صاحبان ادیان در سراسر هند نتیجه‌ای نخواهد داشت و بايد زمينه را براي يك زندگي مسالمت‌آميز براي همه مردم اعم از شيعه، سني و هندو فراهم نموده و همانند گذشته دركنار هم باشند. ◽️اینجانب ضمن محکوم نمودن رفتارهای غیرانسانی، خواستار پایان سریع کشتار و محاصره نظامی کشمیر مي‌باشم و تاكيد بر دفاع از هر انسان مظلوم در هركجاي جهان داريم. حسين نوري همداني ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بوسه بر دستان چنگیز خان مغول!!!! 👇👇👇 @tollabolkarimeh 🌷
👈 بوسه بر دستان چنگیز خان مغول!!! 🔰 نِرون کیست؟ او را می شناسید؟ چرا مافیای تاریخ ، اجازه شنیدن این نام را نمی دهد؟؟؟ 🌀 یادم نمی رود تاریخ 13 تیرماه 1394 ،جلسه ای که مقام معظم رهبری، در آن به وحشی گری اروپایی ها در قرون وسطی و حتی قبل آن ، اشاره می کردند ، به اینکه نباید جوانان فریب ظاهر زیبای فعلی آنان شوند، آن زمانی که در ایران و اسلام، افرادی مثل بوعلی سینا و زکریای رازی ، خوش می درخشیدند و حتی قرن ها بعد از اسلام، آن ها تازه به بیمارستان سازی روی آوردند، این اروپایی ها بودند که با وحشی گری خودشان، دادگاه های تفتیش عقائد راه انداخته بودند و هرکس مسیحی نمیشد یا کار علمی می کرد را به شدیدتر شکل ممکن شکنجه یا اعدام می کردند. داستان دادگاه گالیله خود، شاهد خوبیست... 💠 در همان سخنرانی ، حضرت آقا از فردی به نام نِرون ، پادشاه روم یاد می کنند. کسی که در وحشی گری ، همانند نداشت و به قول رهبری : 👈 خونخوارترین انسانهاى طول تاریخ در اروپا به‌وجود آمده؛ [مثل‌] نرون. نرون را آدم نگاه کند، شرح حال نرون را آدم بخواند، واقعاً باید برود دست چنگیز و هلاکو را ببوسد! یعنى تفاوت آدمى مثل نرون با آدمى مثل چنگیز و تیمور و هلاکو، زمین تا آسمان است!👉 💠 اما سوال بنده حقیر این است چرا دستان پشت پرده و مافیایی تاریخ، اجازه نمی دهد جوانان ما نرون را بشناسند؟ چرا وقتی اسم یک انسان وحشی را می خواهیم ببریم، سریع یاد چنگیزخان و هلاکوخان مغول می افتیم؟ چرا؟؟؟ چرا باید یاد انسان های شرقی بیافتیم اما یاد وحشی تر های اروپایی و غربی نیافتیم؟ اینجاست که انسان ردپای دستان آلوده تحریف گر تاریخ را می بیند. ✳️ نرون کسی بود که برای رسیدن به امیال کثیفش ، مادرش را کشت، و برای بنای قصر طلایی خود، شهر رم را به آتش کشید و خود در حین دیدن سوختن شهر، آهنگ می نواخت!!! نرون بعد از این، سوختن شهر را تقصیر مسیحیان انداخت و به شدیدترین شکل ممکن آن ها را می کشت و حتی روی بدن عده زیادی از آنان، روغن می ریخت و زنده زنده آن ها را می سوزاند!!!! زنده سوزاندن چیزیست شنیع که حتی بنی امیه و بنی عباس هم چنین کاری نمی کردند. ✳️ اینجاست که جوانان عزیز ما که فکر می کنند غرب، برای آنها مثل یک انسان اتوکشیده و تمیز و نونوار است، باید مطالعه تاریخ اروپا را در دستور کار خود قرار دهند تا بدانند پشت این آدم کت و شلوار اتوکشیده و کراوات زده غربی، تفنگ های وینچستر و گیوتین ها قرار دارد که روزی بدون دلیل، هزاران نفر را کشتند و بعدها با پیشرفت نظامی ، بالای 50 میلیون نفر را در جنگ های جهانی اول و دوم قتل عام کردند. ✍ احسان عبادی @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آرامشِ این عکس و این جمله ... @tollabolkarimeh 🌷
شیخ محمود حلبی موسس انجمن حجتیه این جریان، امروزه دوباره در کشور مشغول به کار است. آرام و بی سر و صدا شاخصه اصلی آن ها هم کار مهدویت، بدون اعتقاد به ولایت فقیه و بدون بردن نامی از امام و رهبری هست. مراقب باشید. آن ها در کمین هستند حتی در شهر من و شما... @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 برهان تف! 🎙حجت‌الاسلام قنبریان در برنامه ثریا: ✅ تا می‌آیید به #طبقه_اشراف در جمهوری اسلامی دست بزنید، عده‌ای می‌گویند این #تف_سر_بالا است و بیشتر آبروی نظام می‌رود. #شهید_مطهری می‌فرمود: «ارزش این استدلال به اندازه همان تف است!». ✅ تا این حرف‌ها زده می‌شود، می‌گویند دشمن سوء استفاده می‌کند؛ اتفاقاً من و شما باید #مدعی_العموم باشیم. باید #نهج_البلاغه را احیاء کنیم. اگر با ریسه روشن کردن و شربت خوردن، حکومت عدل برقرار می‌شد، ۱۰۰۰ سال پیش برقرار می‌شد. @tollabolkarimeh 🌷
♨️ ترمیم چهره... #رسانه #اتراف @tollabolkarimeh 🌷
آتش به اختیار تمیز یعنی ... @tollabolkarimeh 🌷
♨️ آیت‌الله علوی گرگانی: موضوعاتی نظیر دوچرخه‌سواری بانوان مورد رضایت امام زمان(عج) نیست 🔹مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه موضوعاتی نظیر دوچرخه‌سواری بانوان مورد رضایت امام زمان(عج) نیست گفت: متأسفانه هر روز این موضوع را می‌شنویم که فلان موضوع هم اجازه دادند و اگر از ابتدا می‌خواستیم این‌گونه باشد که این‌ همه شهید نمی‌دادیم. @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتقاد حجت‌الاسلام قنبریان از خرید و فروش قبر در اماکن مقدس ➕ حرم امام رضا و سایر اماکن مقدس جای شهدای مدافع حرم و چهره‌های ماندگار ملی است نه کسانی که پول بیشتری دارند! @tollabolkarimeh 🌷
🔻تضعیف و تکثر مرجعیت شیعه به بهانه آزادی و استقلال؛ مسأله این است! 🔹همزمان با علنی شدن و گسترش دامنه اعتراضات حوزویان نسبت به انتشار غیرقانونی رساله و اعلان نامتعارف مرجعیت توسط برخی سران نشست اساتید(که البته این امور محدود به آنان نبوده ممکن است در سایر طیفها هم بروز کند)، برخی بزرگان حوزه از جمله دبیر محترم جامعه مدرسین نیز اظهارات صریحی ابراز داشت که در محافل حوزوی بعنوان نقد صریح رویه جناب آقای ، تفسیر شد. 🔹به فاصله چند روز، فیلمی از آقای علوی توسط رسانه‌های نزدیک به نشست انتشار یافت که به نظر می رسد در مقام پاسخ بدان اشکالات و انتقادات است. 🔸فارغ قضاوت پیرامون اصل چنین رویکردی که به نظر برخی خود اقدامی نامتعارف محسوب می شود و در سیره بزرگان شیعه مسبوق به سابقه نیست که به تئوری پردازی جهت دفاع از عملکرد انتقاد آمیز خود بپردازند (بلکه این امر معمولا توسط دیگران انجام شده یا کریمانه از کنار نقدها می گذشتند)، پیرامون مطالب مطرح شده در این فیلم چهار دقیقه ای، نکاتی به شرح ذیل قابل ذکر است: ۱)ارائه فراتحلیل از سیره بزرگان تشیع تنها در صورتی پذیرفتنی است که منشأیی در تاریخ حوزه و روحانیت داشته باشد لذا ارائه تفسیرهای پسینی با هدف توجیه اقدامات شخصی و انتساب آن به تاریخ شیعه و بزرگان دین، اصلا درست و پسندیده نیست. ۲) جناب آقای علوی بروجردی احتمالا بدون آنکه از عواقب گسترده چنین فراتحلیلی آگاه باشند، برخی از مهم ترین اصالت های حوزوی را منکر شده یا کمرنگ جلوه داده اند؛ مرجعیت گریزی، تلاش برای مطرح کردن دیگران بجای تمهید مقدمات مرجعیت شخصی، خط ممتد مرجعیت عامه و زعامت و رئاست دینیه در ادوار مختلفه، ظرفیت نقد پذیری و تلاش برای جبران، حفظ اقتدار مرجعیت شیعه با پرهیز از تشتت و انشقاق، پرهیز از هر نوع تزاحم راهبردی با فقیه حاکم و زعیم و حتی مرجع عام شیعه، برخی از این اصالت هاست. ۳) حوزه مقدسه شیعی یک نهاد تهذیب محور است که تربیت انسان‌های تکلیف مدار از بزرگترین کارکردهای آن است اما از یاد نبریم که در تشخیص وظیفه برای پذیرش مسئولیت های خطیر چون مرجعیت، همواره با وسواس و احتیاطی عجیب قرین بوده است. لذا بزرگان شیعه اولا خود را از معرض ریاست دینیه دوز نگه می داشتند، ثانیا بدون تعاضد قرائن و حجج متکثره، هرگز به تکلیف نمی رسیدند! صرف احساس تکلیف برای ورود به عرصه مرجعیت منطق ندارد و منطبق با سیره بزرگان تشیع نیست. جناب ایشان شاید اگر کمی درنگ می فرمودند، ای بسا برخی از فضلا و بزرگان حوزوی در مطرح کردن ایشان برای مرجعیت اقدام می کردند اما پیشگام شدن شخص ایشان برای ورود به عرصه ریاست مذهبی، چندان موجه به نظر نمی رسد. ۴) اذعان به سیاسی بودن ذات مذهب شیعه توسط ایشان اگرچه متضمن مطلب جدیدی نیست اما به مثابه یک اعتراف تاریخی است که نشان از عمق راهبردی گفتمان امام خمینی دارد! و نشان می دهد امروز کسی نیست که بتواند با حذف سیاست، به ریاست دینی بیاندیشد. حال باید از جناب آقای علوی پرسید، اگر چنین است که می فرمایید، جنابعالی و همفکران حوزوی تان از عصر مبارزات نهضت امام تا کنون که وارد دهه پنجم استقرار جمهوری اسلامی شده‌ایم، چه کارنامه قابل دفاعی در عرصه سیاست ورزی داشته اید؟! آیا کسانی با این سابقه، ولو اینکه بخواهند، به یکباره می توانند علمدار عرصه سیاسی شوند؟ ۵)مسئله پدری برای شیعه، از حوزه گرفته تا توده مردم، گرچه کلمه حقی است اما اراده ناروا از آن ممکن است تالی فاسدهای فراوانی در پی داشته باشد؛ خبرگان و نخبگان و بلکه عموم مردم نیک می دانند که ادعای پدری بدون ارائه کارنامه روشن در این زمینه، به مثابه خطبه خوانی های انتخاباتی است که صرفا کارکرد تبلیغاتی دارد! اکنون با وجود انواع مشکلات داخلی و بین‌المللی برای تشیع، این سؤال مطرح است که برخی از مدعیان پدری تشیع، چه کارنامه و سابقه ای در این زمینه داشته اند! ۶) اگر ملاک ورود در عرصه مرجعیت، صرفا تشخیص شخصی و تصمیم فردی افراد باشد، آیا در بلندمدت با نوعی مواجه نخواهیم شد؟! فرض کنید از صبح فردا هر کدام از فضلای ارجمند استاد درس خارج یا غیر از آنان که خود را مجتهد می پندارند، بخواهند تشخیص دهند که وجود آنان در عرصه مرجعیت لازم و تکلیف شرعی است؛ چه اتفاقی خواهد افتاد؟! به نظر می رسد برهم زدن ساختارهای تاریخی و نظام نانوشته نهاد روحانیت شیعه، خسارتهای جبران ناپذیری به دنبال دارد که نباید آن را العیاذبالله در پای منافع گروهی و جناحی قربانی کرد. نقل از روزنه @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 غدیر در کلامه علامه مصباح 🔻 عيد غدير حرکتي نمادين براي يادآوري رکن رهبري در جامعه اسلامي است 🔹 واقعه غدیر اوج معرفی امیرالمومنین به عنوان جانشین پیامبر است ؛ علی رغم همه این‌ها، کسانی به نام اسلام و دلسوزی برای اسلام، غدیر را از یادها بردند و بعدها نیز در شرایط مختلف تاریخی کوشیدند که این مسأله کمرنگ و حتی فراموش شود. 🔹هم‌اکنون نیز کسانی به عناوین مختلف خودشان را دلسوز ملت ایران معرفی‌می‌کنند و حتی به این اکتفا نکرده و خود را دارای سوابق انقلابی و دلسوز قانون اساسی و انقلاب اسلامی معرفی می‌کنند و می‌کوشند چیزی را که رکن هویت این جامعه است تضعیف کنند. 🔹عید غدیر حرکتی نمادین است که با یادآوری آن به رکن رهبری جامعه اسلامی، که بقای جامعه اسلامی به آن بستگی دارد توجه پیدا می‌کنیم. @tollabolkarimeh 🌷
امام هادی علیه‌السلام .mp3
3.62M
🔹امام هادی علیه‌السلام با دیدِ یک انسان مبارز  به دربارِ متوکّل رفت و مجلسِ شراب او را به مجلس معنویت تبدیل کرد. یعنی او را مغلوب کرد؛ به طوری که در آخرِ حرفهایش، متوکّل برای حضرت عطر آورد و او را با احترام بدرقه کرد. در مبارزه‌ای که شروع کننده‌ی آن، خلیفه‌ای تندخو و قدرتمند بود، امام هادی دست به یک جنگ روانی زد؛ مبارزه‌ای که در آن نیزه و شمشیر کاربُرد ندارد. ۱۳۸۰/۶/۳۰ @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️ مهدی نصیری در برنامه زاویه شبکه۴: 💠 اصل مفروض دیگر درباره این بحث این است که حفظ یک نظام دینی مستقر، ولو دارای حداقل مشروعیت دینی و مردمی، عقلاً و شرعاً لازم و واجب است. اما این مسأله با غلبه و اکراه و زور نیست بلکه با تدبیر است. این تدبیر چه باید باشد؟ یکی کارآمدی است. دوم عدالت است. ما پیش از انقلاب با توصیف حکومت عدل علوی مردم را به انقلاب جذب کردیم اما چقدر در این مسأله موفق بوده ایم؟ اگر در این زمینه کوتاهی کنیم و مسیر چهل سال گذشته را ادامه دهیم حتماً در ابعاد مختلف دچار مسأله خواهیم شد که یک نتیجه ملموس آن فاصله گرفتن جوانان از دین و دین داری است. 🌐 متن کامل را در خبرگزاری قرآن بخوانید: iqna.ir/fa/news/3835104 @tollabolkarimeh 🌷
🔴بدترین گونه‌های حزب الهی 🔹 بدترین گونه حزب‌الهی، همانی است که برای توجیه سبک زندگی خود پای ائمه را وسط میکشد! آن وقت است که ترسناک میشود. 🔺میخواهد ماشین لاکچری بخرد، میگوید پیامبر به داشتن مرکب خوب سفارش کرده! 🔺لباس های گران‌قیمت میخرد و میپوشد، داستان امام صادق و سفیان ثوری را تعریف میکند. 🔺آن یکی با همه دعوا دارد، حرف از قیام و‌سازش ناپذیری سیدالشهدا میزند. 🔺دیگری نمیتواند به ظالم معترض شود و از حق خودش دفاع کند، دم از صلح امام حسن میزند. 🔺آن خانم محجبه هم مدام در بین آقایان سرگرم است، در جواب معترضین خطبه حضرت زینب در کوفه را متذکر میشود! 🔺در این میان از همه بی سلیقه تر همان عزیز ملبس به لباس پیغمبر است که برای مال‌اندوزی از حیات طیبه اهل‌بیت کد می‌آورد!!! 💢اگر روزی دچار این سبک زندگی شدید، سرتان را بالا بگیرید، صدایتان را صاف کنید و بگویید: دلم میخواهد اینطور باشم!اینطور شرافتمدانه‌تر است. اهل‌بیت را خرج رفتار خودمان نکنیم. ✍ حجت الاسلام #پناهیان @tollabolkarimeh 🌷