eitaa logo
طلاب الکریمه
12هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.7هزار ویدیو
1.5هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
🔳 ایام شمسی ارتحال عالمی که ابتدا، استاد موسیقی بود ولی پس از تحول، مجتهد و فیلسوف و استاد بزرگانی از علما شد. ☑️ آیت الله میرزا جهانگیرخان قشقایی(رضوان الله تعالی علیه)/ارتحال شهریور ۱۲۸۹ شمسی، رمضان الکریم ۱۳۲۸ ق) ✅ در مقابل مشروطه انگلیسی، همنوا با مشروعه خواهی علامه شیخ فضل الله نوری آیت الله حاج آقا رحیم ارباب فرمود: «پس از اعلام مشروطیت، در جلسه علمای اصفهان، مخصوصاً روحانیون مسجد شاهی (مثل حاج نورالله و برادرش که از حامیان جریان غربگرای مشروطه بودند و بعد ها از از این حمایت نادم) جهانگیر خان، مشروطه را از اصالت مبرا دانست و آن را تا حدودی زاییده دسایس استعمارگران خواند، تا جایی که فرمود: اگر چه توده مردم به مشروطه دل بسته‌اند و جانها باخته‌اند؛ ولی این ریشه در استبداد دارد. شاید هم می‌خواهند دین مردم را بدزدند و سپس گفت: آقا رحیم چنین نیست؟ من سکوت کردم. فرمود: آقا رحیم سکوت کن، سکوت اسلم است./سایت رهبران شیعه ✅ عارفی که تار ساز شکست و تار دل نواخت 👇 http://www.hawzahnews.com/news/239956/ @tollabolkarimeh 🌷
💢راهبرد جامعه‌الزهرا(س) تقویت نقش مادری در کنار فعالیت‌های اجتماعی است/ راه‌اندازی ۵ رشته تحصیلی جدید 📌حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر جامعه الزهراء(س) امروز ۲۶ شهریورماه، در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه‌الزهرا(س)، گفت: 🔰یکی از مهمترین راهبردهای این نهاد حوزوی این است که زمینه را برای فعالیت‌های اجتماعی بانوان در کنار ایفای نقش مادری و همسری آنان ایجاد کند. 🔰شعار ما این است که طلبه موفق ما مراحل چهارگانه‌ای دارد که شامل امرأه مؤمنه، زوجة صالحه، أم برّه و معلمة هادیه است. 🔰خواهران همان طور که اثبات کردند که درخشش در جبهه‌های علمی هیچ منافاتی با عفاف و حجاب و ارزش‌های اسلامی ندارد، اثبات کنند که درخشش در جبهه‌های علمی، تبلیغی و پژوهشی هیچ منافاتی با ایفای شایسته‌ترین نقش در انجام جهاد المرأه و مادری و همسرداری و زندگی خانوادگی ندارد و الگویی شوند که هم در آن جبهه بدرخشند و هم در این جبهه انجام وظیفه کنند. 📖 متن کامل در: 🌐 http://yon.ir/Ncs5F @tollabolkarimeh 🌷
🚩چمران:شهردار تهران به جای اظهارات نادرست درباره حذف عنوان شهید، از شهروندان تهرانی و خانواده شهدا عذرخواهی کند 🔹این رسم بسیار بدی است که افراد و گروه‌ها، کارهای خوب را به خود منتسب می‌کنند و هر کار بدی را به مدیران و افراد گذشته منصوب می‌کنند 🔹 مگر متن تابلوهای که بر سر کوچه‌ها نوشته شده، چقدر بلند است! مگر خودروها چه سرعتی را در این معابر دارند که آقای شهردار به جای عذرخواهی اینگونه عنوان کرده است @tollabolkarimeh 🌷
به لحاظ فنی اگه بنویسند در رانندگی راننده‌ها مشکل ایجاد می‌شود اما اگر بنویسند "نویسنده معاصر مرحوم" هیچ مشکلی ندارد!! ♦️نام سلبریتی‌هایی همچون محمدرضا شجریان، جمشید مشایخی و عزت‌الله انتظامی که از قضا بر تابلوهای مسیریاب هم حک شده‌اند، نه تنها مختصر نوشته نشده است که حتی واژه استاد نیز در پسوندشان به چشم می‌خورد. @tollabolkarimeh 🌷
♨️بازی با مرجعیت؛ برای افزایش سن ازدواج! 🔻فتوایی از آیت الله مکارم شیرازی مبنی بر ممنوعیت ازدواج های زیر ۱۳ سال در فضای رسانه ای در حال دست به دست شدن است، این فتوا از کجا آماده و علت صدور آن به چه علت است؟ مهرماه ۹۵ پژوهشی تحت عنوان طنین سکوت در باب نقد ازدواج زودهنگام توسط نشر شیرازه رونمایی می شود. کامیل احمدی در این پژوهش گزارشی از وضعیت حاد و بحرانی ازدواج های موسوم به کودک همسری مبنی بر بالا بودن میزان طلاق، ترک تحصیل بالا، میزان بالای مرگ و میر بالای دختران در هنگام زایمان، عدم رضایتمندی جنسی و ... ارائه می کند. دقیقا یک ماه بعد اولین سیمنار ازدواج کودکان در ایران توسط جمعیت امام علی علیه السلام در دانشگاه علم و صنعت برگزار شده و پژوهشی دیگر در نقد ازدواج زودهنگام در این سمینار رونمایی می شود. این پژوهش نیز بر وجود آسیب های بالا در ازدواج های زودهنگام تاکید میکند. دقیقا پس از برگزاری این سمینار، خانم طیبه سیاوشی و فاطمه ذوالقدر در حاشیه دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با آیت الله نوری همدانی و مکارم شیرازی گزارشی بر مبنای اطلاعات دو پژوهش فوق، درباره وضعیت حاد ازدواج های دختران زیر ۱۳ سال به محضر این دو مرجع ارائه و نظر ایشان را درباره صحت اینگونه ازدواج ها جویا می شوند آیت الله مکارم شیرازی نسبت به وضعیت حاد ازدواج دختران در زیر ۱۳ سال اینگونه واکنش نشان می دهند:من از نظر فتوا این اجازه را نداده و نمی‌دهم. ممکن است در گذشته چنین چیزی جایز بوده؛ اما اکنون به خاطر مفاسدی که دارد تا زمانیکه دختر به بلوغ عقلی نرسد و قدرت تصمیم‌گیری نداشته باشد، اجازه ازدواج ندارد و حکم باطل بودن چنین ازدواجی را می‌دهم. مهرماه ۹۷ در زمانیکه فوریت طرح اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی در صحن علنی مجلس در حال بررسی بود اعضای فراکسیون زنان مجلس با پخش این فتوا در صحن علنی سعی بر تاثیرگذاری بر نمایندگان و اخذ فوریت این طرح کرده و موفق نیز می شوند و طرح با یک فوریت برای بررسی در اختیار کمیسیون قضایی و حقوقی و مرکز پژوهش های مجلس قرار می گیرد. طبق گزارش مرکز پژوهش های مجلس تمامی ادعاهایی مدافعان طرح مبنی بر حاد بودن وضعیت ازدواج کودکان، بالا بودن میزان طلاق، بالا بودن میزان ترک تحصیل، مرگ و میر بالای مادران، بالا بودن میزان خشونت خانگی و عدم رضایتمندی جنسی و ...، بر اساس آمار سازمان ثبت احوال، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش نه تنها کذب محض بوده، بلکه پایدارترین و باکیفیت ترین ازدواج های کشور در این بازه سنی صورت می پذیرد. بر همین اساس طرح در کمیسیون قضایی و حقوقی رد می شود. علی رغم رد کلیه ادعاها، موافقان طرح بر اشتباه خود پافشاری کرده و ادعا میکنند نهادی خاص برای رد این طرح اعمال نفوذ کرده است.معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده رئیس جمهور نیز اعلام می کند که در صورت عدم تصویب این طرح، اقدام به ارائه آن به صورت لایحه از طرف دولت می نماید.بازنشر این فتوا نیز، در روز هایی صورت گرفته است که لایحه دولت در حال ارسال به مجلس بوده و دولت نیاز به فضاسازی مجدد رسانه ای برای تاثیر برنمایندگان دارد حال جای سوال است علت این همه پافشاری اعضای فراکسیون زنان مجلس و معاونت زنان رئیس جمهور بر افزایش سن ازدواج چیست؟ در حالیکه معصومه ابتکار در هفتمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در ۹ شهریورماه ۹۸ تاکید می کند: «آمار کودک همسری در ایران کم بوده و معضل کشور نیست»، چه علتی پشت پافشاری بر این طرح وجود دارد که تا بازی اعضای فراکسیون زنان مجلس با مراجع تقلید نیز ادامه می یابد؟ برای پاسخ این سوال باید به مهرماه ۹۴ در نشست تصویب سند توسعه پس از ۲۰۱۵ در سازمان ملل متحد مراجعه کرد. جائی که حسن روحانی تعهد ایران نسبت به تلاش برای تحقق اهداف این سند را اعلام می کند. این سند دارای ۱۷ هدف اصلی یا آرمان و ۱۶۹ هدف فرعی است. معاون زنان و خانواده رئیس جمهور، مسئول تحقق آرمان پنجم سند توسعه پایدار که «دستیابی به تساوی جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران» است می شود. در هدف سوم این آرمان آمده است: «از میان برداشتن تمام رفتارهای مضر مانند ازدواج کودکان، در سنین کم و اجباری و ختنه دختران» این بدان معنیست که ۳ سال از وقت اعضای فراکسیون زنان مجلس به جای پیگیری مشکلات جامعه زنان، همچون مرخصی زایمان زنان شاغل، بیمه زنان سرپرست خانوار، کاهش ساعت کاری زنان، قانون تسهیل ازدواج و سیاست های کلی خانواده، صرف مسئله ای می شود که نه تنها معضل کشور نیست، بلکه تصویب و اجرای آن، مشکلات کشور در حوزه زنان را چندین برابر خواهد کرد. به نقل از جنس اول @tollabolkarimeh 🌷
❗️اخیراً پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به #دفتر_تبلیغات_اسلامی پژوهشی فقهی منتشر کرده و در آن به این نتیجه رسیده است که #زنان از لحاظ شرعی می توانند در ورزشگاه‌ها حضور یابند و آن را یک حکم شرعی اجتماعی نامیده است!! این درحالی است که مراجع عظام تقلید بارها، حضور زنان در ورزشگاه‌ها را #غیر_شرعی دانسته اند. نکته جالب این است، این پژوهش به سفارش مرکز بررسی‌های استراتژیک #ریاست_جمهوری صورت گرفته است و نتیجه آن دقیقا آن چیزی است که دولت دنبال آن است که همان حضور زنان در ورزشگاه‌ها است! 📌متن کامل این پژوهش را در لینک زیر مشاهده نمایید 👇 http://css.ir/jqodux @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#معرفی #نرم_افزار #احکام استفتائات جدید #رهبری 👇👇👇 @tollabolkarimeh 🌷
4_5848304057537530057.apk
6.28M
#نرم_افزار #احکام آرشیو استفتائات جدید #رهبری @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تلاش 🔷بخواهی می‌شود، نخواهی نمی‌شود 🎙 حاج شیخ #جعفر_ناصری @tollabolkarimeh 🌷
manahej10.pdf
3.28M
🌀 گاهنامه تحقیقی تبیینی مناهج 📰 پرونده شماره ۱۰؛ «مأموریت یک خبرنگار در حوزه علمیه» سایز: A3 نوع: رنگی کیفیت: چاپ 💠 محتوای مهم‌ترین مطالب این شماره: 📝 آغاز فعالیت‌های سیاسی فرید مدرسی 📝 حمایت از عناصر ضد دین و ضد مرجعیت 📝 آغاز ماموریت در حوزه علمیه 📝 پروژه دوقطبی کردن حوزه علمیه 📝 انعکاس و ضریب رسانه‌ای اخبار و منازعات درون حوزوی به سطح جامعه #ماموریت_یک_خبرنگار_در_حوزه #گاهنامه @tollabolkarimeh 🌷
♨️۸ توصیه مقام معظم رهبری به طلاب 1⃣ اوّل این‌که را جدّی بگیرید...درس بسیار جدّی است؛ درس بسیار مهم است؛ علم و سواد است؛ بدون آن نمیتوانید ایفا کنید، یا نمیتوانید ایفا کنید. نقش‌آفرینی غلط، از نقش‌آفرین نبودن به مراتب خسارت بارتر است. 2⃣حفظ  است. زىّ طلبگی چیست؟ من زىّ طلبگی را در دو جمله میتوانم معرفی کنم: با عزّت، و در تحصیل و زندگی...طلاّب - چه آنهایی که برخوردارند، چه آنهایی که دچار سختیهایی هستند - باید زىّ طلبگیشان محفوظ بماند؛ یعنی حالت پارسایی و ، همراه با عزّت نفس؛ این یک. دوم، نظم در تحصیل و به تبع آن نظم در زندگی؛ که خصوصیت طلبگی نظم است. 3⃣ باید را، هم بشناسیم - همه‌مان؛ این دیگر پیر و جوان ندارد؛ اما جوانها بیشتر و بهترند - و هم تحلّی به حلیه‌ی اخلاق پیدا کنیم...هر کسی خودش باید با دل خود، با رفتار خود، به طور دائم مشغول تهذیب و مشغول کشتی گرفتن با بدیها و زشتیهای وجود خودش باشد.  4⃣ از لحاظ و همچنین از لحاظ ، باید اعتماد به نفس کاملی را در خودتان به وجود آورید...این‌طور نباشد که طلبه‌ی جوان در مواجهه‌ی با طوفانهای فکرىِ مخالف، به خود و احساس ضعف و وحشت کند. 5⃣ من شما عزیزان را در زمینه‌ی مسائل سیاسی، به دو چیز که گاهی با هم اشتباه میشود - دعوت میکنم. یکی این است که همچنان که بزرگان گفتند و میگویند و توصیه میکنند، ، لازم است. نباید بگذارید غیرت دینی از مجموعه‌ی حوزه‌ی علمیه و آحاد آن سلب شود. دوم این‌که از لحاظ سیاسی نشوید. اینها با همدیگر نبایستی اشتباه بشود. بعضی کسان دوست میدارند حوزه‌ی علمیه را عصبی و آشفته و دچار کارهای بیرویّه‌ی سیاسی مشاهده کنند. توصیه‌ی من این است که نگذارید. 7⃣ به برادران عزیز در حوزه‌ی علمیه توصیه میکنم که نگذارند توطئه‌ی و تقابل حوزه و دانشگاه بار دیگر به ثمر بنشیند. دانشگاه را همتای علمی خودتان بدانید؛ دو همتا.  8⃣ در ارتباطات خود با ، اصل و و و درعین‌حال و و را هرگز نباید فراموش کنید. خصوصیت طلاب حوزه‌ی علمیه و فضلای حوزه‌های علمیه همین است که بتوانند مردم را جلب کنند و مردم را تحت تأثیر سخن هدایت‌آمیز خودشان قرار دهند. اگر امر بعکس شد، نتیجه بعکس خواهد شد. اگر در مقامِ دادن فکر، حرف درستی ارائه نشود، متاع قابلی عرضه نشود؛ اما در مقامِ برخورد، برخورد طلبکارانه، متوقّعانه و خشن ارائه شود، دل جذب نخواهد شد؛ فکر هم تسلیم نخواهد شد. ۱۳۷۹/۰۷/۱۴ نقل از خبر حوزه @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆۴۰ ثانیه با استاد پناهیان 🎧 بشنوید هشدار های چند سال قبل استاد پناهیان را در تغییر مواد درسی مدارس و حذف عنوان #شهید، توسط دولت حسن روحانی 🔴 اگر به این هشدارها توجه و عکس العمل به موقع صورت می گرفت، اکنون دیگر شاهد گستاخی های بی حد و حصر در حذف وسیع نام شهدا نبودیم #سند_ننگین_2030 @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️فرآیند بی دین سازی کودکان و نوجوانان این فرآیند که از سال ۹۰ در دولت دهم با تلاش مشائی آغاز شد در دولت حسن روحانی گسترش یافت و به بیش از ۸۰ مدرسه رسید. البته می توان اجرای خاموش پروژه سند ۲۰۳۰ نیز نامید. @tollabolkarimeh 🌷
🔴 جسارت های #بی_شرمانه روزنامه روزنامه اصلاح‌طلب #همدلی تمامی ندارد / چرا دستگاه قضایی ورود نمی کند؟! پس از حمله این روزنامه، به عزاداری و سیاهپوشی برای سیدالشهداء علیه السلام، حال به #حجاب حمله کرده و نوشته در دولت #روحانی قرار بود به شل شدن گره روسری زنان کاری نداشته باشد! با وجود این حریم‌شکنی‌ها، این #هرزنامه هنوز درحال انتشار است و قوه قضاییه متاسفانه همچنان نسبت به این گستاخی‌ها بی‌تفاوت است. @tollabolkarimeh 🌷
حمایت ضدانقلاب از منبری خلع لباس شده! 🔴محمدجواد #اکبرین روحانی نمای ضدانقلاب که با سابقه شاگردی #منتظری، اکنون لباس روحانیت از تن درآورده و در آغوش استکبار جهانی خوش می‌گذراند، با ادعای بازدید میلیونی ویدئوهای #حسن_آقامیری، به حمایت و تمجید از وی پرداخته است! غافل از اینکه ویو اینستاگرام قابل خرید بوده و الگوریتم اینستاگرام نیز به گونه‌ای است که وقتی ویو بالا برود، خود اینستاگرام هم آن پست را #پروموت می‌کند تا ویو به صورت تصاعدی افزایش یابد! ضمن اینکه بر اساس نظرات کارشناسان اهل فن، اساساً تعداد ویو هرگز بمعنی محبوبیت و تایید نیست. @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#معرفی_کتاب کتاب «زينب(س) پيامبر عاشورا» شرح تاریخ زندگانی حضرت زینب(س) از ولادت تا وفات؛ اثرمرحوم استاد محمدی اشتهاردی(ره) 👇👇👇 @tollabolkarimeh 🌷
4_6050894194556272665.pdf
121.1K
کتاب «زينب(س) پيامبر عاشورا» @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نام شهدا حذف شدنی نیست ... راه شهدا ادامه دارد ... @tollabolkarimeh 🌷
🔆علامه مصباح : برخی با آمریکا مذاکره می کنند تا مردم را از فقر نجات دهند؛ اما هم خون شهدا را پایمال کرده و هم خودشان عامل فقر مردم می شوند گاهی انسان بر اساس هوای نفس مشغول به کاری می شود و گمان می کند، کار خوبی انجام می دهد، در حالی که چنین نیست. 🔹شاید شدیدترین لحن قرآن در این زمینه ( پیروی از هوای نفس ) مربوط به این آیه باشد که می‌فرماید: أَفَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ؛کسی‌که دلخواه خودش را می‌پرستد و او را به جای خدا اخذ کرده است. 🔸به جای این‌که در هر کاری ببیند خدا اجازه می‌دهد یا نمی‌دهد، می‌بیند دلش می‌خواهد یا نمی‌خواهد. این همان فرهنگی است که امروز در جهان الحادی حکم‌فرماست. نتیجه این رویکرد نیز این است؛ وَأَضَلَّهُ اللَّهُ عَلَى عِلْمٍ؛ ما به زحمت می‌توانیم این جمله را معنا کنیم! می‌فرماید: با این‌که علم داشت، خداوند او را گمراه کرد. گمراه یعنی انسان راه را نداند و آن را گم کند، ولی خداوند می‌فرماید با این‌که می‌دانند، خدا گمراه‌شان کرده است. مصیبت بسیار بزرگی است! 🔹انسان وقتی جاهل است، اگر راه خطایی هم برود، ممکن است از کسی بپرسد یا کسی راهنمایی‌اش کند و برگردد، اما وقتی آگاهانه راه خطا را انتخاب کند، چگونه هدایت می‌شود؟ ممکن است نسبت به این انتخاب خیلی هم خوشحال باشد؛ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعًا. 🔸ممکن است انسان شب که می‌خوابد، در ذهنش این باشد که من فردا می‌خواهم فلان کار را به نفع کشورم انجام بدهم و مردم را از فقر نجات بدهم. برای این منظور باید کاری کنم که آمریکا تحریم‌ها را بردارد. در این صورت اقتصاد کشور رواج پیدا می‌کند، مردم سود می‌برند، زندگی و درآمد‌شان خوب می‌شود و از فقر نجات پیدا می‌کنند، اما توجه ندارد که سیاست‌های خودش باعث ایجاد فقر شده است، و او کسانی را سر کار آورده که با رشوه و رانت‌خواری و... منافع مردم را به خطر انداخته‌اند. 🔹فراموش می‌کند که برای چه فلان وزیر را انتخاب کرده است. فراموش می‌کند که او را چون میلیاردر بود و ریزه‌کاری‌های تجارت خارجی را می‌دانست، سر کار آورده بود، تا با او همکاری بکند و هر استفاده‌ای که می‌خواهد ببرد، حتی اگر به ضرر چند میلیون خلق کشور باشد. با این وصف، می‌گوید: برای این‌که مردم را از فقر نجات بدهم، باید با آمریکا بسازیم؛ یعنی تسلیم شویم و عذرخواهی کنیم تا تحریم‌‌ها را بردارند، تا کمی اقتصاد رواج پیدا کند. 🔸ممکن است در سطحی از آگاهی، باورش این باشد که می‌خواهد فقر مردم را برطرف کند، غافل از این‌که هم خودش، هم مردمش، هم دینش و هم خون‌های شهدا را پایمال کرده است، ریشه انقلاب را کنده است و تا روز قیامت هر چه فساد بر این کار مترتب شود، به گردن اوست. أَفَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ وَأَضَلَّهُ اللَّهُ عَلَى عِلْمٍ؛ انسان کودنی نیست. این‌گونه نیست که مسائل سرش نشود، علم دارد، تجربه دارد، سیاست و اقتصاد سرش می‌شود، به مردم هم می‌خواهد خدمت کند، اما باورش نمی‌شود که می‌شود با آمریکا درافتاد. می‌گوید: مگر می‌شود؟ امریکا کدخدای عالم است. 🔹یک امامی باید باشد که بگوید آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. با خدا باش! وقتی انسان خدا را فراموش کرد این‌گونه می‌شود. اگر خدا را کنار بگذاریم، همه حساب‌ها درست است؛ واقعا در مقابل ثروت، تکنولوژی، سیاست‌مداران، تجربه‌های سیاسی وجنگی آن‌ها کم می‌آوریم، اما ما چیزی داریم که آن‌ها ندارند؛ وَلَقَدْ نَصَرَكُمُ اللّهُ بِبَدْرٍ وَأَنتُمْ أَذِلَّةٌ؛ ما خدا را داریم. وَأَضَلَّهُ اللَّهُ عَلَى عِلْمٍ وَخَتَمَ عَلَى سَمْعِهِ وَقَلْبِهِ؛ کسی‌که خدا را فراموش کند، دیگر قوای اداراکی‌اش درست کار نمی‌کند و نمی‌تواند حقیقت را بشناسد. خداوند بر دلش (همان قوه‌ای که باید حق و باطل را تشخیص بدهد) مهری می‌زند که باز نمی‌شود. فَمَن يَهْدِي مَنْ أَضَلَّ اللَّهُ؛ کسی را که خدا گمراه کند، چه کسی می‌تواند هدایت کند؟ آیا قدرتی بالاتر از خدا برای هدایت او هست؟! این نتیجه پیروی از هوای نفس است. @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 " " از نظر رهبر انقلاب...؟‼️ 🔻رهبر معظم انقلاب: ✅ بعضی ها نظرات کارشناسی میدهند، با نظر رهبری مخالف است، میگویند آقا این ضد ولایت است. من به شما عرض بکنم؛ هیچ نظر کارشناسی ای که مخالف با نظر این حقیر باشد، مخالفت با ولایت نیست؛ دیگر از این ؟! نظر کارشناسی، نظر کارشناسی است. کار کارشناسی، کار علمی، کار دقیق به هر نتیجه‌ای که برسد، آن نتیجه برای کسی که آن کار علمی را قبول دارد، معتبر است؛ به هیچ وجه مخالفت با ولایت فقیه و نظام هم نیست. به هر حال هیچگاه اعلام نظر کارشناسی و نظر علمی، معارضه و مبارزه و مخالفت و اعلام جدائی از رهبری و ولایت و این حرفها به حساب نمی‌آید و نباید بیاید.(۹۱/۵/۱۴) ✅ مراقب باشيد، مواظب باشيد، نمیشود هر كسی را به مجرد يك خطائی يا اشتباهی گفت ؛ نميشود هر كسی را به مجرد اينكه يك كلمه حرفی برخلاف آنچه كه من و شما فكر ميكنيم، زد، بگوئيم آقا اين ضد ولايت فقيه است. در تشخيصها خيلی بايد مراقبت كنيد... در تشخيص ها و در مصداق های مختلف دقت بشود. بی‌دقتی در مصداق ها، گاهی اوقات ضررها و لطمات بزرگی خواهد زد. (۸۸/۹/۱۴) ✅ اين برادر عزيزمان ميگويد «ضد ولايت فقيه» را معرفی كنيد. خوب، «ضد» معلوم است معنايش چيست؛ ضديت، يعنی پنجه در افكندن، دشمنی كردن؛ نه معتقد نبودن. اگر بنده به شما معتقد نباشم، ضد شما نيستم؛ ممكن است كسی معتقد به كسی نيست. البته اين ضد ولايت فقيه كه در كلمات هست، آيه مُنزل از آسمان نيست كه بگوئيم بايد حدود اين كلمه را درست معين كرد؛ به هر حال يك عرفی است. اعتراض به سياستهاي اصل ۴۴، ضديت با ولايت فقيه نيست؛ اعتراض به نظرات خاص رهبری، ضديت با رهبری نيست. دشمنی، نبايد كرد. دو نفر طلبه كنار همديگر مينشينند؛ خيلی هم با هم رفيقند، خيلی هم با هم باصفايند، همدرس هستند، مباحثه ميكنند، حرف همديگر را رد ميكنند؛ اين حرف او را رد ميكند، آن حرف اين را رد ميكند. ردكردن حرف، به معنای مخالفت كردن، به معنای ضديت كردن نيست؛ اين مفاهيم را بايد از هم جدا كرد. (۸۶/۷/۱۷) @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ آیا می دانید که #شهید بزرگ اسلام در منظر امام خامنه ای(حفظه الله) کدام شخصیت است؟ #دانستنیهای_انقلاب @tollabolkarimeh 🌷
دبیر ستاد احیای امر به معروف نوشت: این نامه محصول امر به معروف مردمی است. امیدوارم آحاد مردم و انقلابیون عزیز متوجه شوند چقدر مهم است کار امربه معروف مردمی شود. @tollabolkarimeh 🌷