eitaa logo
طلاب الکریمه
12هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.5هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
💢تشکیل حوزه‌های علمیه خواهران از ابتکارات ارزشمند حضرت امام است 📌حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور: 🔹از جمله ابداعات حضرت امام(ره) که سابقه نداشت، تشکیل حوزه‌های علمیه خواهران بود. 🔹گرچه فعالیت حوزه علمیه خواهران در ابتدا به صورت محدود بود اما بحمدالله با گذشت زمان، امروز تعداد طلاب خواهر از صد هزار نفر نیز گذشته است. 🔹استقبال فوق‌العاده متقاضیان خواهر برای ورود به حوزه‌های علمیه که در مواردی بر استقبال برادران پیشی می‌گیرد، حائز اهمیت بوده و توجه بیشتر مسؤولان حوزوی و غیر حوزوی به حوزه‌های علمیه خواهران را می‌طلبد. 🔹خواهران نقش بسیار مهمی در جامعه اسلامی دارند، یکی از این موضوعات مسأله حجاب است که اگر حمایت از این اصل توسط خواهران صورت گیرد مؤثرتر است. 🔹مسأله طلاق و متلاشی شدن خانواده‌ها در مواردی به سوء رفتار دختران و خواهران برمی‌گردد و طبیعتا خواهران طلبه بهتر می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرینی کنند. 🔹در مسأله مهریه که همچنان عده‌ای گرفتار و دچار مشکل هستند با فعالیت تبلیغی خواهران این مشکل نیز به حداقل خواهد رسید. @tollabolkarimeh 🌷
💢شورای نگهبان بر اساس مصلحت‌اندیشی‌های سیاسی عمل نمی‌کند 📌آیت‌الله مهدی شب‌زنده‌دار، عضو فقهای شورای نگهبان در گفتگویی مطرح کرد: 🔹در تصمیمات شورا، هیچ ملاحظات سیاسی و جناحی تأثیری ندارد. شورای نگهبان به مرّ قانون عمل می‌کند. 🔹تنها نهادی که می‌تواند سد راه نفوذی‌ها و کسانی که ممکن است از طریق انتخابات‌های مختلف در نظام سیاسی، قانونگذاری یا اجرایی کشور وارد شوند، شورای نگهبان است. 🔹ضیق وقت در بررسی صلاحیت‌ها از نواقص قانون انتخابات است. 🔹فقهای شورای نگهبان برای امور دنیوی، وظیفه شرعی خود را زیرپا نمی‌گذارند. 📖 متن کامل در: 🌐 http://yon.ir/Y6wUj @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید| رهبر انقلاب خطاب به ائمه جمعه: سر سفره‌ی و قدرت تا میتوانیم حاضر نشویم. 👈 مراقب نزدیکان و فرزندان خود باشید. ممکن است از راه شما کنند. 🌷 @tollabolkarimeh 🌷
📡در حمله آمریکا و عراق اين تصوير بسيار كار شد، تصوير سرباز امريكايي كه به اسير عراقي آب ميده و سرباز ديگه با اسلحه سر اسیر عراقی رو نشانه گرفته 💾به اين صورت در فضاي مجازي ميشه واقعيت رو اونطور كه ميخوايم به مخاطب ارسال كنيم كه بهش بازنمايي ميگن 💾بازنمايي يعني نشان دادن واقعتي به شكلي خاص، معناي بازنمايي اين نيست كه هر پيام ضد واقعيت باشه بلكه با استفاده از بازنمايي در فضاي مجازي و رسانه ميشه تفسير و تحليل خود از اون واقعيت رو به ذهن مخاطب ارسال كرد 💾هنر مخاطب فعال اينه كه با هوشمندي و نقادي، تفاوت ميان واقعيت و بازنمايي هاي رسانه ها را كشف كنه ✅با ما همراه باشید! @tollabolkarimeh 🌷
🌀آیت الله مکارم شیرازی دام ظله: فضای مجازی هم می تواند سازندگی داشته باشد و هم تخریب، اما با توجه به این که بانیان اصلی این فضا هدف شان تخریب فرهنگی است، کار ما مشکل و پیچیده است و تلاش بیشتری می طلبد. #سواد_رسانه @tollabolkarimeh 🌷
⭕ 10 باید و نباید کاربردی فضای مجازی 👇 1 - هر عکس، فیلم و خبری را برای عزیزان‌مان فوروارد نکنیم. به ویژه تصاویری که حاوی صحنه‌های تلخ و دلهره‌آور است. دلیلی ندارد چیزی که حال ما را بد می‌کند را برای کسی بفرستیم که برایمان اهمیت دارد و حال او را هم بد کنیم. 2- به منبع ارسال پیام دقت کنیم و از خودمان بپرسیم چرا و به چه هدفی این محتوا تولید شده است؟ حقیقت دارد یا یک شایعه و دروغ است؟ وقتی یک خبر دروغ را بازنشر می‌کنیم ما هم بخشی از چرخه دروغ می‌شویم. اگر به راستی از دروغ بدمان می‌آید، آن را بازتولید نکنیم. 3- وقتی می‌خواهیم خبری را برای کسی ارسال کنیم ده ثانیه فکر کنیم و از خودمان بپرسیم این خبر به طرف مقابل دانش اضافه می‌کند؟ لبخند می‌بخشد؟ آرامش می‌دهد؟ اگر حداقل یکی از این سه حالت بود، ارسال کنیم. 4- اگر با نقد و نگاه کسی مخالف هستیم ما رسالتی برای ادب کردن او نداریم، حرف‌مان را محترم بزنیم و فاصله بگیریم. حفظ فاصله همیشه باعث حفظ احترام متقابل می‌شود. 5- اسکرین‌شات نگیریم و چت‌های دو نفره را برای دیگران ارسال نکنیم. دنیای خصوصی دو نفره را جار نزنیم. یادمان باشد که ما بخشی از آن ماجرا بوده‌ایم. اگر کسی قصد آزار دارد از طریق قانونی پیگیری کنیم. 6- هر مطلب، عکس یا کامنتی که منتشر می‌کنیم، به کارت ویزیت ما تبدیل می‌شود، مشخص نیست بعد از دست به دست شدن چه کسانی آن را می‌‌بینند اما خیلی‌ها بر اساس همان، شخصیت ما را قضاوت می‌کنند. 7- "بی‌شعور"ها را به شهرت نرسانیم. با فالو کردن، لایک کردن و معرفی افرادی که در شبکه‌های مجازی ریشه ای ندارند و تشنه شهرت هستند و دست به رفتارهای ابلهانه هستند به آنها کمک نکنیم. ما در مقابل هر لایک مسئول هستیم. 8- هیچکس جز ما در فضای مجازی مسئول حریم شخصی‌مان نیست. وقتی عکسی منتشر می‌کنیم امکان بازپس گرفتن آن میسر نیست، مراقب باشیم چه چیزی را منتشر می‌کنیم و چقدر به دیگران اجازه می‌دهیم به حریم شخصی‌مان وارد شوند. گِله‌های بعدی سودی ندارد. 9- «اعتماد کردم و فریب خوردم». این جمله، حرف مشترک تمام کسانی است که در فضای مجازی مورد سواستفاده مالی یا جسمی قرار گرفته‌اند. این حرف تلخ است اما واقعیت دارد: اینجا اصل بر «بی‌اعتمادی» است. اول شک کنیم بعد اعتماد، تا کمتر پشیمان شویم. 10-گوشی موبایل در دست ما هم گُل است، هم گلوله! شب قبل از خواب به این فکر کنیم که در طول روز با آن حال دیگران را بهتر کرده‌ایم یا روان و آبروی کسانی را به قتل رسانده‌ایم؟ 🔺 @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پشت پرده بازی بتلفیلد 3 (جنگ با ایران) ‼️ 🔸 سخنران استاد تمارمنصوری #سواد_رسانه @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 واقعا جایگاه روابط خانواده ارزشمندتره یا داشتن یک (سوپر)اپلیکیشن؟!! حماقت یا خیانت ؟! @tollabolkarimeh 🌷
🔻نفوذ ترویج فرهنگ نامتعارف خداوند انسان را خلق کرد تا خلیفه خود بر زمین قرار دهد و با استفاده از آنچه برای او خلق کرده بود رشد و تعالی یابد و به سعادت و کرامت الهی دست یابد. چرا انسان امروز از وظیفه خود غافل است؟ در کشور اسلامی ما چرا به سرگرمی به روش غربی ها بها داده می شود؟ رسالت رسانه کجا رفته است؟ امروز خبر مرگ نوجوان 12 ساله به دلیل به دار آویختن خود را شنیدیم. نوجوان به تقلید از یکی از برنامه های عصر جدید در شبکه 3 سیما خود را حلقه آویز کرد که تاب بخورد اما خفه شد و کسی نبود که به دادش برسد و جان به جان آفرین تسلیم کرد. همان شخص مروج طناب بازی و حلقه آویزی، شب گذشته در همین برنامه با چاقو پراکنی به سوی یک انسان، سعی در به تعجب واداشتن حضار داشت، نتیجه این قسمت هم در آینده روشن می شود... این برنامه سعی در نفوذ ترویج فرهنگ غربی در جامعه اسلامی ما را دارد که تنها به هدف رسیدن به سرخوشی های کاذب دست به هر کاری می زنند، تبلیغ حرکات متعلق به صنف سیرک که با فرهنگ ما هیچ تناسبی ندارد، یکی از برگزیدگان یک تردست ماهر است، اما تردستی و شعبده در دین ما حرام است. چرا ناظری بر این همه اشتباه نیست؟ در مقایسه بین افراد و گروه هایی که به هم ربط ندارند و اعضای هیئت داوری که نظرات شخصی را اعمال می کنن و تبحر داشتن در شغل خودشان هم دارای شائبه است، چه نتیجه ای داشته است؟ سرگرمی، وقت تلف کردن، تشویق به حرفه های کاذب یا ... ✍ به قلم #فریبا_محمدهاشم @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علامه #مصباح_یزدی: فلسفه پايه معلومات عقلى است؛ هر چه را بخواهيم با عقل اثبات كنيم، مثل اصول اوليه اعتقادات، توحيد، نبوت، صفات حق تعالى و معاد، ريشه فلسفى دارد. شبهات اعتقادى كه از سوى مكاتب الحادى و التقاطى مطرح مى شود بايد با ادله عقلى پاسخ داده شود؛ زيرا در پاسخ ماده گرايان، نمى توان با آيه قرآن يا روايت استدلال كرد. در بحث‌هاى آزاد، در زمينه علوم انسانى نيز به شاخه‌هايى از فلسفه نيازمنديم؛ مثل فلسفه اخلاق، فلسفه سياست و... . اگر به بعضى از مسائل كه با اعتقادات سر و كار دارد پاسخ لازم داده نشود اصل دين مردم به خطر مى افتد. تا وقتى مردم به خدا معتقد نباشند، نوبت به اثبات حقانيت اسلام در برابر يهوديت و نصرانيت نمى رسد؛ همچنان كه تا اصل اسلام اثبات نگردد، نمى توان حقانيت تشيّع را نسبت به ساير فرق اثبات كرد. 📖 مباحثی درباره حوزه، ص۹۷تا۱۰۰ نقل از فلسفه اسلامی @tollabolkarimeh 🌷
💠 مفهوم سکولاریسم از دیدگاه مقام معظم رهبری 🔺 نگاه رهبر معظم انقلاب به مفهوم ، همان مفهوم عامی است که از این واژه ارائه گردیده است. از مجموع نظرات ایشان در مورد این اصطلاح، می توان سه معنا که همگی در یک هدف مشترکند را استخراج کرد: 1️⃣ سکولاریسم یعنی عدم بُروزوظهور دین در غیر عمل شخصی 2️⃣ سکولاریسم یعنی بی توجهی به مسئله حکومت 3️⃣ سکولاریسم یعنی عدم ورود به 🔹 ایشان از یک نوع دیگری از سکولاریسم نیز سخن می گویند یعنی«سکولاریسمِ پنهان»:«مراقب باشیم دچار…… سکولاریسمِ پنهان …… نشویم. گاهی اوقات در ظاهر، تبلیغات، تبلیغات دینی است؛ حرف، حرف دینی است؛ شعار، شعار دینی است؛ اما در باطن، سکولاریسم است؛ جدائی دین از زندگی است.» 🔺 نباید از نظر دور داشت که حوزه سکولاری و بی تفاوتی روحانیون یکی از دیرینه ترین آرزوهای دشمنان به شمار می آید. يكی از اصلی‌ترين حربه‌های دشمنان اسلام، جهت عقب مانده نگه داشتن جامعه اسلامي، تبليغ اين ايده بود كه اصولاً دين هيچ ارتباطي با سياست ندارد. 🔺 در همین رابطه فرمودند: «سیاست سلطه‌گران جهانی این بوده و هست که مراکز دانش دین را منزوی، منفعل، بی‌روحیّه، بی‌ابتکار، وابسته به خود و فارغ از آرمانهای بزرگ کنند. آنان را به جدایی دین از سیاست، معتقد و از همگامی دین با تحوّلات شگرف جهانی مأیوس سازند: این ترفند نسبت به ، بکار رفته و تأثیراتی نیز کرده بود.» ✍️ حجت الاسلام @tollabolkarimeh 🌷
👤 میرزا حسین خان سپهسالار در زمان ناصرالدین شاه، دو سالی صدر اعظم بود و چند سالی هم سفیر کبیر و وزیر و... 🔰 خیلی تلاش کرد فرهنگ غربی را در ایران رواج دهد، خیلی 🔰 از تلاش برای تغییر خط فارسی گرفته تا تغییر دین و لباس و... 🌀 در زمان او، با مکر و حیله های او، قسمت هایی از سیستان و بلوچستان از ایران جدا شد ، طبق قرارداد گلداسمیت 👈 فراموش نکنیم که الان هم در کشور ما و در قامت برخی مسئولین، سپهسالار ها و تقی زاده ها کم نیستند، اما مهم این است که شاه نداریم، ولی فقیه داریم ، فقیهی مجتهد و آگاه به مسائل سیاسی که اجازه کم شدن حتی یک وجب از خاک این کشور را هم نمی دهد. 👈 جوانان عزیز، تا می توانید تاریخ بخوانید، بدون دانستن تاریخ، دفاع از اسلام و انقلاب، میسر نیست. ✍️ احسان عبادی @tollabolkarimeh 🌷
📝افسردگی علمی حوزه و تحول خواهان 🔰راه حل یا بخشی از بحران 🔸مدتی است که افسردگی علمی حوزویان به عنوان کلید واژه مورد استفاده دلسوزان و گروه های مختلف قرار می گیرد که ناشی دلواپسی تمامی این افراد و گروه ها برای آینده حوزه های علمیه است. 🔹افسردگی علمی دلالت بر این ادعا دارد که بدلایل مختلف طلاب عزیز دیگر شور و نشاط تحصیلی نداشته و خمودی علمی و پژوهشی بر بدنه عمومی حوزه مستولی شده است. البته برخی نیز این ادعا را کذب دانسته و معتقدند صحبت از خمودی و افسردگی علمی دروغ و جفایی بر حوزه فعال و با نشاط کنونی است. 🔸در بررسی این افسردگی دلایل متعددی همانند معیشت سخت، نبود آینده شغلی، نبود هویت صنفی، مشکلات مدیریتی و عقب ماندگی محتواهای درسی توسط افراد و جریانات مختلف مورد اشاره قرار گرفته است اما در این میان تحول خواهان و کسانی که محتواهای عقب مانده و غیر کاربردی علمی را عامل اصلی خمودی می دانند صدای بلندتر، زبان تندتر و البته سابقه بیشتری دارند. 🔹تحول خواهان معتقدند که محتواهای درسی کنونی بدلیل تعلق به دوران گذشته و عدم تطبیق با نیازهای روز باعث می شود تا طلاب نسبت درس خواندن سرد شده و همین امر عامل مهم و اصلی افسردگی مذکور است. 🔸راه حل این عزیزان در تغییر محتواهای درسی و بازبینی جدی و اساسی در کتب مورد استفاده است. همچنین کوتاه کردن دوران مقدماتی و میانی تحصیلی در حوزه و تسریع در فرآیند اجتهاد خواسته دیگر این عزیزان است که منجر به ارائه راه کارهای 6 الی 10 ساله با تضمین خروجی اجتهاد شده است. 🔹این نقدها و راه حل ها در درون حوزه موجبات اختلاف نظرهای وسیعی شده است و جریانات مختلف را رودرروی یکدیگر قرار داده که متاسفانه گاهی منجر به بی احترامی ها و هتک حرمت ها نیز شده است و بجای حل مشکل خود مشکلی بر مشکلات قبل افزوده است. 🔸این برخوردها و نزاع های عموما فرد محور که ریشه های علمی ندارد بیش از آنکه طلاب را به آینده امیدوار کند باعث خمودی و سرخوردگی بیش از پیش می شود. 🔹صرف نظر از آنچه این اختلافات بی حاصل و جنجال های رسانه ای بر سر حوزه و حوزویان می آورد و با تاکید بر اینکه اصل تحول خواهی به عنوان مطالبه همیشگی رهبر معظم انقلاب امری عقلی و ضروری است و ضمن تصریح اینکه مخالفان اصل تحول بی شک خطری برای حوزه ها تلقی می شوند اما عزیزان داعیه دار تحول آیا بخشی از راه حل عبور حوزه از خمودی و افسردگی هستند یا اینکه خود بخشی از این بحران بوده و خواسته یا ناخواسته بر گسترش آن دامن می زنند؟ 🔸باید به صراحت بگویم این عزیزان خود بخشی از دلایل بحران کنونی هستند و ندانسته با اشتباهات مهلک سم ناامیدی و افسردگی را می پراکنند. 🔹برای طلبه ای که بخش مهمی از عمر پیش روی خود را قرار است صرف تحصیل و مطالعه دقیق کند هیچ امری مهلک تر از ناامیدی از مسیر نیست. زمانیکه این عزیزان تلاش می کنند در راستای اثبات خود به طلاب بقبولانند که با نظام تحصیلی کنونی جز اتلاف عمر، بی سوادی و بی حاصلی چیزی حاصل نمی شود بی شک طلاب جوان و مشغول به تحصیل در دوره مقدمات یا سطوح امید خود را از دست می دهند. 🔸مهلک تر از این ناامید سازی آرمان شهرهای دروغینی است که این عزیزان همانند آموزشگاه های کنکور به افراد می فروشند. بسته های آموزشی اجتهاد سریع، پک های تحصیلی برای رسیدن به مقام علمی شهید صدر، مجموعه کتب طلایی و طبقه بندی شده برای اجتهاد در 6 تا 10 سال. این ها همانند سمی مهلک می مانند که روح و جسم طلاب را فاسد می کند. 🔹طلبه های جوان که سرگردان میان واحدهای درسی خود و شیوه های آرمان شهری این تحول طلبان هستند عملا نه بهره ای از کلاس های خود می برند و نه انگیزه ای برای تحصیل و جهد علمی عمیق و بلند مدت به منظور رسیدن به دروازه های اجتهاد دارند چرا که با تبلیغات تحول خواهان باور کرده اند اگر مدیران فرتوت و عقب مانده حوزه اجازه دهند می شود در 10 سال به جای رسیدن به درس خارج به مقام اجتهاد و برگزاری کرسی درس خارج رسید. 🔸ضمن ارج نهادن به نیت خالصانه و دلسوزانه این عزیزان و تقاضای اینکه از سیاه مشق برادر کوچک خود رنجیده خاطر نشوند باید گفت که گاهی رفتار ما در تلاش برای رفع یک مشکل مصداقی از دوستی خرس خاله ها می شود که ناخواسته آسیبی جبران ناپذیر وارد می سازد. 🔹 مسیر تحول نه از دعواهای بی حاصل رسانه ای و به جان هم افتادن شاگردها یا نفی بی حساب و کتاب همه چیز و همه کس که از مسیر گفتگوهای عالمانه همانند علمای سلف امکان پذیر است که این امر نیز بخشی از توصیه ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به حوزه و حوزیان است. نقل از فکرت @tollabolkarimeh 🌷
🏴 ۱۷ ذیقعده ۱۳۵۵ ق، سالگرد قمری ارتحال مؤسس آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی، استاد و شاگرد علامه شیخ فضل الله نوری(شهید رابع)/رضوان الله تعالی علیهم ✅ چگونگی تاسیس حوزه علمیه قم/پایگاه اطلاع رسانی حوزه👇 https://hawzah.net/fa/Article/View/5961 📷 از آخرین تصاویر آیت الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی، قدس سره الشریف 🌹 شادی روح پرفتوحش، الفاتحه مع الصلوات @tollabolkarimeh 🌷
🌹 سالروز شهادت "شهید ثالث" شهید راه جهاد با فرقه ضاله بابیت 🌹 آیت الله شیخ محمد تقی برغانی رضوان الله تعالی علیه 🌹 شهادت: ۱۵ - ۱۷ ذیقعده ۱۲۶۳ ق توسط فرقه های انحرافی ضاله آیت الله سید محسن امین در اعیان الشیعه درباره کیفیت به شهادت رسیدن ایشان می فرمایند: قتل او توسط بابیه در مسجدش انجام گرفت و در حالی که او در حال سجده بود به او هشت ضربه وارد آوردند، او دو روز باقی ماند و سپس به رحمت خدا رفت. 🌹 ایشان از علمای اصولی قرن 13 بوده است. عصر حیات ایشان شاهد قدرت یافتن دو تفکر افراط و تفریطی در دستیابی به معارف دینی بوده است ملا محمد تقی همزمان با تکفیر هر دو دسته و سعی در آگاهی بخشیدن به مردم با جلسات وعظ و خطابه و همچنین مبارزه سیاسی خود تمام تلاش خود را برای دفاع از حریم تشیع انجام داد. 💠 امام خامنه ای(حفظه الله) ‼️قبل از دوره ما هم علمای بزرگ فراوانی از شهر قزوین برخاسته‌اند همچون شهید ثالث مرحوم ملامحمّد تقی برغانی و برادرش ملا محمد صالح برغانی؛ از فقهای مبارز بودند، نه از فقهای گوشه‌گیر، نه آدمهای منزوی؛ مردان دین که به سرنوشت مردم میاندیشیدند؛ برای آنها مبارزه میکردند و جان خود را هم در این راه فدا میکردند! ۸۲/۹/۲۵ ✅ نکته تصویری: طراح با دقت نظر، یکی از وجوه اشتراک مراجع شهید اربعة را که شیخ و عام بودن است مبنایی برای اسم اثر به عنوان "شیوخ شهید چهارگانه" قرار داده. @tollabolkarimeh 🌷
📝 اکیداً به ملت عزیز ایران سفارش می‌کنم که هوشیار و مراقب باشید 💢 قبول از طرف جمهوری اسلامی ایران به‌ معنای حل مسئله جنگ نیست. با اعلام این تصمیم، حربه تبلیغات جهانخواران علیه ما کند شده است؛ ولی دورنمای حوادث را نمی‌توان به طور قطع و جدی پیش‌بینی نمود. و هنوز دشمن از شرارتها دست برنداشته است؛ ما باید برای دفع تجاوز احتمالی دشمن آماده و مهیا باشیم. 📅 امام خمینی(ره) | ۲۹ تیر ۱۳۶۷ @tollabolkarimeh 🌷
❌اینجا واحد ۷۳۱ ژاپن است👆 ❌#ژاپن سال هاست به خاطر جنایت اتمی آمریکایی ها همواره خود را مظلوم و نایس نشان داده تا آنجا که متدین های داخلی چون .... آنچنان که در وصف ژاپن می سرایند هرگز در وصف کشورهای غربی سخن نمی گویند. ❌اما بد نیست بدانید که ژاپن در صدهای اخیر جز وحشی ترین کشورهای جهان و حامی بزرگترین قاتل های جهان چون #هیتلر بوده است. ❌واحد ۷۳۱ (ژاپنی: 731部隊 هپبورن: Nana-san-ichi Butai؟)یک واحدِ #محرمانهٔ تحقیقات و توسعهٔ سلاح‌های میکروبی و شیمیایی در ارتش امپراتوری ژاپن بود که آزمایش‌های اجباری #مرگباری بر روی #افراد_زنده در جنگ دوم چین و ژاپن (۱۹۴۵–۱۹۳۷) و در دورانِ جنگ جهانی دوم انجام داد. این واحد نظامی، مسئولِ انجامِ برخی از دهشتناک‌ترین جنایات جنگی ژاپن بود. واحد ۷۳۱ در محلهٔ «پینگ‌فانگ» شهرِ هاربین (مرکزِ استانِ هیلونگ‌جیانگ فعلی) واقع شده بود که در آن هنگام، بزرگترین شهرِ دولت دست‌نشاندهٔ مانچوکوئو بود. نقل از خارج بدون فیلتر @tollabolkarimeh 🌷
آیت الله #سیفی_مازندرانی: جای تاسف است که این‌گونه اشخاص، تحت لباس رسول خدا در بدنه حوزه علمیه قم جا کرده‌اند ... شاید در لفظ دم از ولایت فقیه امام خمینی بزنند؛ اما ... جای تاسف است که مدیر حوزه علمیه قم مسئولیت این اشخاص را در حوزه قبول کرده‌اند @tollabolkarimeh 🌷
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📗📗پاسخ شهید محمدباقر صدر به یک سؤال اساسی در باب مسئله غیبت امام زمان(عج) ❓❓"چرا امام زمان(عج) باید این همه سال منتظر بلوغ بشر بماند؟" (استاد رحیم پور ازغدی) @tollabolkarimeh 🌷
🏴 ۲۸ تیر ۱۳۷۶ شمسی سالگرد ارتحال عارف واصل حضرت آیت الله العظمی حاج سید رضا بهاء الدینی رضوان الله تعالی علیه ✅ پیش بینی انتخاب امام خامنه ای(حفظه الله) به رهبری ... قرار بود منتظری انتخاب شود [برای جانشینی امام] برای او [از طرف نزدیکانش] امضای تائیدگرفته می شد.روزی برای گرفتن تأیید به خدمت آیت الله بهاء الدینی هم رسیدند اما ایشان امضا نکردند هرچه ازفرستادگان منتظری اصرار ازایشان انکار. تا آنجا که خود منتظری شخصا به خدمت ایشان رسید و تمام کتبی که درباره ولایت فقیه نوشته بود را ارائه داد.حضرت آقا به منتظری نگاهی کردند و خنده کوتاهی! و فرمودند ولایت فقیه نوشتنی نیست فهمیدنی است.بعدا" از آقا پرسیده شد چرا [منتظری] را تائید نکردید، مگر شخص دیگری هم می تواند بعد از امام (ره) به مقام رهبری برسند. آقا فرمودند : البته هیچ کس حاج آقا روح الله نمی شود، کسی که ما به او امیدواریم آقای خامنه ای است... این دید ما است، نزد ما محرز است، آقا سید علی خامنه ای رهبر آینده هستند و ایشان باز هم فرمودند: نظر ما سید علی سید علی سید علی خامنه ای است... رحلت حضرت امام خمینی قدس سره و انتخاب حضرت آیةالله خامنه ای (حفظه الله) پیش آمد. به عنوان خبر روز خدمتشان عرض شد. فرمودند: ما مدتها پیش به این مطلب رسیده بودیم ...که هیچ کس بعد از حاج آقا روح الله نمی تواند رهبر شود جز سید علی آقا و باید به ایشان کمک کرد تا تنها نباشد. رجوع به👇 http://www.irinn.ir/fa/news/74013/ @tollabolkarimeh 🌷
🔻🌀 لوازم آزاداندیشی: نیفتادن در دام افراط و تفریط 📝 هشداری به طلاب انقلابی و دغدغه‌مند 🖋 مهدی سعادت‌جو 🔹 آزاداندیشی یعنی آزادی در حوزه اندیشه و فکر، نه در اقدام و عمل. در عمل ما موظف به حرکت بر مدار مسلمات و محکمات هستیم. سالیانی است به برکت بیانات پرفروغ رهبر انقلاب حفظه الله مبنی بر ترویج آزاداندیشی در حوزه و دانشگاه و همچنین تحول در حوزه، شعار تحول بر سر زبان‌ها افتاده و افراد مختلف حوزوی، خواسته یا ناخواسته در این زمینه سخنرانی، قلم‌فرسایی یا اقدام عملی انجام می‌هند. طلاب حوزه نیز کم و بیش درگیر این بحثها هستند و تحول در حوزه، نقل محافل و مجالسشان شده است. طبیعی است ضرورت پرداختن به بحث تحول بر کسی پوشیده نیست، همچنین ضرورت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و گفتمان‌سازی جزو ضروریات تحول درست است؛ اما آنچه لازم است در این میان مغفول نماند، متأثر نشدن عملی طلاب از نظریات و ایده‌های مختلفی است که هنوز درستی و نادرستی آن ثابت نشده است. 🔹 یکی از مسائل مهم در بحث تحول در حوزه، تغییر در کتب درسی و نظام آموزشی حوزه است. لازمه آزاداندیشی در حوزه این است که در این‌باره نیز اجازه مطرح‌شدن نظرات مختلف داده شود اما این بدان معنا نیست که هرکسی نظر و ایده جدیدی مطرح کرد که به مذاق ما خوش آمد به ناگاه در روند تحصیلی‌مان تغییر مسیر داده و آن را سرلوحه کارمان قرار دهیم. طبیعی است اینگونه عمل کردن برای طلاب مبتدی، جز خسارت و سرخوردگی چیزی در پی نخواهد داشت. 🔹 اما سئوال اینجاست، حال که ما می‌دانیم کتب درسی و نظام آموزشی فعلی حوزه نیاز به تغییر و تحول دارد، و از طرفی اهتمام جدی به تغییر سریع در آنها نیست وظیفه‌ی طلاب چیست؟ پاسخ به این سوال همان است که در مطلع بحث اشاره شد به اینکه، حرکت همواره باید بر مدار مسلمات و محکمات باشد. آنچه برای ما مسلمّ و قطعی است آن است که تا وقتی کتب موجود تغییر نیافته همینها را خوب بخوانیم. چون کتب موجود و نظام فعلی حوزه تا حدی کارآمدی خود را نشان داده و سالهاست عده‌ای با همین کتب تربیت یافته‌اند و به قله‌ی علمی حوزه که همان اجتهاد است دست یافته‌اند. لذا جایگزین آن نیازمند حجت محکمی است که تا آن حجت اقامه نشود، طلبه‌ی دغدغه‌مند مجاز به تغییر این مسیر نیست. 🔹 از این روست که امام خامنه‌ای (حفظه‌الله) اگرچه سالیان درازی است مطالبه جدی مبنی بر تغییر کتب دارند؛ ولی کماکان بر این نظر استوارند که تا کتب موجود تغییر نیافته همینها را خوب بخوانید. بعضی بر این بیانات جفا نموده و آن را حمل بر مصلحت‌سنجی می‌نمایند در حالی که اولاً در صورتی که خلافش مد نظر آقا بود ایشان به هیچ وجه ابایی از گفتن آن ندارند ثانیاً بیانات متعدد دیگر در سالیان مختلف مؤید این مدعاست. که می‌فرمایند: 1⃣ درس خواندن را جدّى بگيريد عزيزان! نگوييد چون اين برنامه فلان عيب را دارد، پس برنامه هيچ؛ نه. تا برنامه تغيير نكرده است، همين برنامهاى كه وجود دارد، بايد با جديّت دنبال شود. بايد درس بخوانيد. (۱۴ مهر ۱۳۷۹) 2⃣ مادامى كه همين كتابها وجود دارد، بايد آنها را بخوانند. يك وقت هست كه يك دست قدرتمندِ توانائى ميتواند بنشيند يك رسائل جديد، يك مكاسب جديد را با همان امتيازات و بدون آن عيوب تهيه كند- كه البته هدف اين است، ايده آل اين است- اما تا مادامى كه آن نشده، همين كتابهایى را كه فعلًا موجود است، بايستى طلبه‌ها خوب بخوانند.(۴ آبان ۱۳۸۹) 🔹 لذا توصیه به طلاب ولایت‌مداری که دغدغه تحول در حوزه را دارند آن است که مبادا نظریه پردازی‌های مختلف در این مسیر شما را از گام‌نهادن در مسیر محکم بازدارد یا حتی قدمهایتان را در پیمودن آن سست کند. چراکه نتیجه‌ای جز ضعیف‌شدن بنیه علمی طلاب انقلابی و دغدغه‌مند در حوزه در برنخواهد داشت و راه را در آینده برای عده‌ای دیگر که بیگانه از انقلابند باز خواهد کرد. عده‌ای که حوزه را در خدمت انقلاب نمی‌دانند و در نتیجه هیچ اعتقادی به تحول صحیح در حوزه نخواهند داشت. 🔹 پس اگر قلبمان برای انقلاب و تحول در حوزه می‌تپد، باید همین دروس موجود را خوب بخوانیم و با ایجاد گفتمان صحیح کمک کنیم تا صاحبنظران فن در جهت تغییر کتب درسی دست به کار شوند. و در آینده قطعا بسیاری از قدمهای تحول را خود شما طلاب تحول‌خواه باید بردارید البته بشرط ملّاشدن. که آقا فرمودند: بی‌مایه فطیر است. نقل از مناهج @tollabolkarimeh 🌷
معاون حشدشعبی: امید همه کشورهای مقاومت به #ایران است/ ما رهبری جز آیت‌الله #خامنه‌ای نداریم. 🔺سید هاشم الحیدری، معاون فرهنگی حشدشعبی در ویژه‌برنامه شب مقاومت گفت: وقتی در ایران حتی اختلاف‌نظر پیش می‌آید ما می‌ترسیم و نگران می‌شویم. امید همۀ کشور‌های مقاومت به ایران و جمهوری اسلامی است. این یک تکلیف سنگین برای شماست. این فقط مسئلۀ داخلی ایران نیست. 🔺ما اگر می‌خواهیم پیروز شویم، باید با یک رهبری پیش برویم و ما هیچ رهبری غیر از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نداریم. @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا