▪️ پرسش و پاسخ هایی پیرامون #محرم و و قیام اباعبدلله الحسین(ع)
/تبیین
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 آنچه به عاشورا لطمه میزند از درون است نه بیرون
دکتر غلامی کارشناس برنامه #تکیه معتقد است هر چند شبکههای بیگانه در آستانه ماه محرم شروع بکار میکنند و انواع هجمهها از سوی آنها منتشر میشود ولی آنچه واقعا به فرهنگ عاشورا لطمه میزند از درون است نه بیرون، آنجا که شاید ذاکر یا سخنرانی، مطلبی را به اشتباه بیان کند
@tollabolkarimeh 🌷
❓چرا در جنگ روایت های هیات پیروز شدیم؟!
تاامروز در جنگ روایت های محرم پیروز بودیم. البته تا امروز؛ از اینرو خط توفیق این روزها را باید دقت کرد و مستحکم ادامه داد.
ضدانقلاب برنامه اش چه بود؟ تلاش کرد با جمع آوری تصاویری از هیات های بی اعتنا به پروتکل، نشان دهد هیات ها منشا توسعه کرونا می شوند. با این روش هیاتی ها را مقابل سلامتی مردم قرار دهند و دین گریزی مردم را مستقر سازند.
اما موفق نشدند. بی بی سی با استیصال آمار کرونا را با خیمه های عزا انتشار داد. یورو نیوز نیز از سر درماندگی آمار کرونا را با تصاویر زنان محجبه و درحال دعا منتشر کرد. دست به تحریف و دروغ هم زدند. از تحریف سخنان امام جمعه درباره توسعه عزاداری ها تا دروغ انتشار فیلم عزاداری سال های قبل.
اما چرا تاامروز در جنگ روایت ها شکست خوردند؟
1⃣یکم. تدبیر رهبری. رهبرانقلاب با تاکید صریح و روشن بر رعایت پروتکل ها مسیر را روشن کردند. رهبری حتا به شکوه عزاداری ها نیز اشاره نکردند تا موجب تصمیم های سلیقه ای و شخصی نشود. در نهایت خودشان هم مجلس شان را مجازی کردند. انشالله روشن است که این تدبیر چه ثمره ای دارد؟ این اقدام یعنی حتا مناسک و شعائر نیز متوقف به ظواهر کلیشه ای نیست.
2⃣دوم. همراه با تدبیر رهبری اقدام بخردانه مادحین سرشناس است. از کوچه گردی محمودکریمی تا حسینیه کوچه رسولی و سلحشور و دیگر هیات ها. هشتگ هرکوچه یک حسینیه سبک جدیدی در هیات داری بود. این سبک حتا از هیات خانگی نیز جلوتر بود. چون روابط عاطفی در هیات را انسانی تعریف می کرد و نه قومی و فامیلی.
3⃣سوم نظم خودساخته و چشم نواز هیات های بزرگ در فضای باز بود. با اینکه به تصمیم ستاد نقد داشتند اما بر دیده گذاشتند. از هیات بنی فاطمه تا مطیعی و طاهری و حدادیان وغیره.
4⃣چهارم اقدام خلاقانه هیات ها در خدمت رسانی بود که با هشتگ هایی شبیه هر هیات یک خدمت توسعه پیدا کرد. از روضه خواندن برای بیماران تا غذای نذری برای خانواده آنها و کمک به کادر درمان تا آزاد کردن زندانی ها و تا کمک مالی به آسیب دیده های کرونایی و غیره. آنقدر که بی بی سی و من وتو نتوانستند عصبانیت خود را از این اقدام بپوشانند.
این اقدام عینی در کنار تدابیر خبری برای وانمایی و خوانش رسانه ای باعث شد روایت تحریف و دروغ ضدانقلاب برای دوگانه پوچ سلامت و هیات بی ثمر بماند. در این بازنمایی چشم گیر حتا هیات هایی که دچار کم کاری و سهل انگاری شدند نیز نتوانستند مورد اعتنای ضدانقلاب قرار بگیرند.
همین خط را باید مستحکم ادامه داد.
💬 محسن مهدیان
#ما_ملت_امام_حسینیم
@tollabolkarimeh 🌷
389.9K
حتما 👂🏻بشنوید و #نشر_حداکثری
⭕️ پیام صوتی #مهم حجتالاسلام محمد #کهوند پیرامون تحریف و سانسور فرمایشات امام خامنهای
#سواد_رسانه
@tollabolkarimeh 🌷
20.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥دکتر کریس هیوئر ، مستشرق و اسلام شناس انگلیسی با وجودی که مسیحی است اما شناخت قابل توجهی از امام حسین (ع) دارد. وی می گوید : #امام_حسین (ع) شجاعت را معنا بخشید.
🔻وی اسلام شناس و اندیشمند مسیحی اهل ایرلند، از جمله کسانی است که طی سالها مطالعه وتحقیق در باره اسلام، تلاش نموده است تا چهره واقعی اسلام و رهبران بزرگ آن نظیر پیامبر(ص)، امام علی (ع) و امام حسین (ع) را به جامعه غربی وغیر مسلمان معرفی نماید. /طلبه پاسخگو
@tollabolkarimeh 🌷
📛 شبهه
«معروف» یعنی آنچه مردم میشناسند و پذیرفتهاند، «منکر» یعنی آنچه مردم انکار میکنند و نپذیرفتهاند.
📢 پس اگر جامعهای دینی نیست، و واجبات و محرمات را نمیپذیرد نمیتوان امر به واجبات و نهی از محرمات کرد. چون ملاک امر و نهی، معروف و منکر بودن نزد جامعه است؛ نه واجب و حرام بودن.
📚 پاسخ 👇👇👇
معروف در لغت یعنی کار شناختهشدهای که موجب اطمینان و آرامش انسان شود؛ و منکر یعنی کار مجهولی که انسان از آن وحشت کند و فاصله بگیرد. (📝 معجم مقائیس اللغة، ج۴، ص۲۸۱)
📌 اما برای فهم احکام دینی علاوه بر معنای لغوی باید به معنای اصطلاحی آن در متون دینی هم توجه کرد.
⁉️ سوال این است که قرآن، واژه معروف و منکر را چگونه به کار برده؟ 🤔
به نظر قرآن کدام یک از موارد زیر ملاک معروف و منکر بودن یک کار است:
۱) توافق عرف و جامعه؟
۲) پذیرش عقل و فطرت؟
۳) اوامر و نواهی شریعت؟
در این قسمت معیار اول یعنی عرف جامعه را ارزیابی میکنیم. با مرور آیات قرآن روشن میشود که عرف نمیتواند ملاک معروف و منکر باشد.
🚫 مبارزه پیامبران با عرف مذموم
1️⃣ حضرت لوط با همجنسگرایی که به یک عرف تبدیل شده بود، به شدت مخالفت کردند و این کار پذیرفته شده را «منکر» نامیدند:
📖 (أَىِٕنَّكُمۡ لَتَأۡتُونَ ٱلرِّجَالَ وَتَقۡطَعُونَ ٱلسَّبِیلَ وَتَأۡتُونَ فِی نَادِیكُمُ المُنكَر)
آیا شما -برای کامجویی- به سراغ مردان می روید، و راه را قطع می کنید، و در محافل خود اعمال ناپسند انجام می دهید ؟!
[عنكبوت/۲۹]
2️⃣ رباخواری میان یهودیان به یک عرف اقتصادی تبدیل شد، اما خداوند از آن «نهی» کرده بود:
📖 (فَبِظُلۡمࣲ مِّنَ ٱلَّذِینَ هَادُوا۟ حَرَّمۡنَا عَلَیۡهِمۡ طَیِّبَـٰتٍ أُحِلَّتۡ لَهُمۡ وَبِصَدِّهِمۡ عَن سَبِیلِ ٱللَّهِ كَثِیرࣰا وَأَخۡذِهِمُ ٱلرِّبَوٰا۟ وَقَدۡ نُهُوا۟ عَنۡهُ وَأَكۡلِهِمۡ أَمۡوَ ٰلَ ٱلنَّاسِ بِٱلۡبَـٰطِلِ)
پس به خاطر ستمی که قوم یهود مرتکب شدند، و بخاطر جلو گیری بسیاری از آنها از راه خدا، چیزیهای پاکیزه ای را که برایشان حلال بود؛ بر آنها حرام کردیم.و به سبب ربا گرفتنشان، در حالی که از آن نهی شده بودند، و به سبب آنکه اموال مردم را به ناحق می خورند.
[نساء/۱۶۰-۱۶۱]
3️⃣ با اینکه بسیاری از اهل کتاب گرفتار عقاید باطل و حرامخواری شده بودند، خداوند عالمان آنها را به خاطر «نهی نکردن» مؤاخذه میکند:
📖 (لَوۡلَا یَنۡهَىٰهُمُ ٱلرَّبَّـٰنِیُّونَ وَٱلۡأَحۡبَارُ عَن قَوۡلِهِمُ ٱلۡإِثۡمَ وَأَكۡلِهِمُ ٱلسُّحۡتَۚ لَبِئۡسَ مَا كَانُوا۟ یَصۡنَعُونَ)
چرا خدا پرستان و دانشمندان آنها را از سخنان گناه آلود، و خوردن مال حرام، نهی نمی کنند؟! چه بد است کاری که که انجام می دادند.
[مائدة/۶۳]
4️⃣ در میان اعراب جاهلی عرف جامعه بتپرستی، شرابخواری، قتل، زنا، قطع رحم و ... را پذیرفته بود. (نجم/۱۹-۲۳؛ بقره/۲۱۹؛ نهجالبلاغه، خطبه۲۶) اما اسلام به شدت با این هنجارهای اجتماعی مبارزه کرد.
برای نمونه عمل «ظهار» بین اعراب شناخته شده بود. اما قرآن آن را «منکر» نامید:
📖 (ٱلَّذِینَ یُظَـٰهِرُونَ مِنكُم مِّن نِّسَاۤىِٕهِم مَّا هُنَّ أُمَّهَـٰتِهِمۡۖ إِنۡ أُمَّهَـٰتُهُمۡ إِلَّا ٱلَّـٰۤـِٔی وَلَدۡنَهُمۡۚ وَإِنَّهُمۡ لَیَقُولُونَ مُنكَرࣰا مِّنَ ٱلۡقَوۡلِ وَزُورࣰا)
کسانی از شما که زنانشان را ظهار میکنند (و به آنها میگویند: تو مانند مادرم هستی)، آنان هرگز مادرانشان نیستند، مادرانشان فقط کسانی اند که آنها را زاده اند، بیگمان آنها سخنی زشت و دروغ میگویند.
[مجادلة/۲]
❌ بنابراین از نگاه قرآن ملاک معروف و منکر بودن یک کار، پذیرش یا انکار عرف جامعه نیست.
بسیاری از توافقهای اجتماعی منکر است و باید از آن نهی کرد. 😠
بسیاری از ارزشهای فراموششده در جامعه معروف است و باید به آن أمر نمود. /تفکرات
@tollabolkarimeh 🌷
قلمرو شناسی فریضه امر به معروف و نهی از منکر.pdf
548.2K
📢 ویژه محققان 🧐
پاسخ تفصیلی به شبهات مربوط به «قلمرو امر به معروف و نهی از منکر» را در این فایل ملاحظه کنید.
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️اشتباه نکنید اینجا جمهوری اسلامی ایرانه نه لاس وگاس آمریکا
و این کلیپ یکی از هزاران کلیپی هستش که روزانه در اینستاگرام، لایکی، تیک تاک و سایر شبکه های چت موبایلی بی در و پیکر فضای مجازی بارگزاری میشه و ذهن و فکر جوانان و نوجوانان کشورمون رو از پایه نسبت به تمامی ارزش های اسلامی و تقیدات دینی شست و شو میده.
ادامه این وضعیت طی یک دوره چند ساله کشور ما رو به جایی میرسونه که در اون دیگه مفاهیم حیاورزی و غیرت مندی رنگ میبازه و چیزی به اسم گناه بزرگ و ذنب عظیم زنا، فحشا و .... برای طیف بعدی نسل های کشورمون بی معنا خواهد شد.
جامعهای به دور از معنویت و دین و غرق در شهوت زدگی، تن پروری و تن فروشی در حضیض ترین و ذلیل ترین نقطه خود در تاریخ چند هزار ساله قدمتش....
آقایان مسئول جمهوری اسلامی اگر امروز بی تفاوت باشید فردا در روز قیامت باید در مقابل خون چند صد هزار شهید، و بالاتر از آن در پیشگاه رسول اکرم (ص) و ائمه هدی (علیهم السلام) پاسخگو باشید و در آن روز راه فرار و گریزی وجود نخواهد داشت.
❌ کلیپ حاوی تصاویر غیر اخلاقی است
#غفلت_مسئولین
@tollabolkarimeh 🌷