eitaa logo
طلاب الکریمه
11.9هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.6هزار ویدیو
1.5هزار فایل
«هر آنچه که یک بانوی طلبه لازم است بداند را در طلاب الکریمه بخوانید»🧕 📌 منبع: جزوات و نمونه سوالات طلبگی و اخبار روز ارتباط با ادمین: @talabetooba
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 چقدر تحت تاثیر دیگران هستید؟ ♦️ این آزمایش کوتاه را که از یک مستند مهم به نام "میدان ذهن" برش داده شده است را حتماً ببینید. 🔹 بسیاری از اوقات کنش‌های ما تحت تاثیر جو غالبی است که بر افکار عمومی حاکم شده است! گاهی این تاثیر گذاریِ جو حاکم بر جامعه و در مقابل، تاثیرپذیری ما از جو حاکم بر افکار عمومی تا جایی پیش می‌رود که بر کیفیتِ دریافت‌ و ادراک حسی و مستقیم ما از پدیده‌های پیرامونی نیز تاثیر می‌گذارد، لذا ناخواسته فهم خود را از چیزهایی که می‌بینیم و می‌شنویم مطابق فهم جمع تنظیم می‌کنیم. 🔸 سستی مبانی معرفتی و این میل به همنوایی با جمع چنان بر مکانیزم تفکر ما تاثیر می‌گذارد که استقلال در اندیشه را نیز تحت الشعاع قرار می‌دهد، تا جایی که افراد دیگر قادر نیستند یا به خود اجازه نمی‌دهند خلاف آن چیزی که جمع و عموم مردم از پدیده‌ها می‌فهمند و می‌گویند، بفهمند و بگویند. و اینجا است که هدایت افکار عمومی و جهت دهی آن برای قدرت‌ها اهمیت پیدا می‌کند. 🔺 اندک هستند افرادی که به خاطر حقیقت خلاف جریان آب شنا کرده و هزینه‌های مقابله با جریان اکثریتی که در مسیر نادرست هستند را بپذیرند و بر فشارهای ناشی از نقد و تخریب و حتی حمله اکثریت کج رو غلبه کنند. اولین مرحله شجاعت، شجاعت در اندیشه است. ✍حسین کاوه / سلم @tollabolkarimeh 🌷
⚫️ یک سند تکان‌دهنده 👈 این حروف را می‌نویسم در حالیکه گرسنه هستم... 🔰 رضوان‌مقام، حضرت آیت‌الله سیّد شهاب‌الدّین مرعشی نجفی بر نسخه‌ای خطّی از کتاب "فوائد بحرالعلوم" نوشته‌اند: کتاب فوائد سیّدمهدی نجفی را خریدم به پولی که از سه ماه نماز استیجاری به دست آورده بودم. و منِ محزون، شهاب‌الدّین حسینی مرعشی نجفی هستم. و این حروف را در حالی که گرسنه هستم می‌نویسم! زیرا یک روز و شب است که به دلیل نداشتن وجه، چیزی نخورده‌ام! و امیدوارم به برکت اجداد طاهرینم علیهم‌صلوات‌الله بر این سختی و گرفتاری بتوانم صبر نمایم. ✍🏻 نوشته شد به تاریخ ۱۳۴۱، در مدرسه قوام - نجف أشرف /اسرار تاریخ @tollabolkarimeh 🌷
♻️ پاسخ قابل تأمل فیدل کاسترو به روحانی و ظریف در انتخابات 1960 آمریکا از فیدل کاسترو رهبر کوبا پرسیدند: بین نیکسون از حزب جمهوریخواه و کندی از حزب دموکرات، کدامیک را ترجیح می‌دهید؟ کاسترو پاسخ داد: مقایسه بین دو لنگه کفش که یک شخص به پا دارد غلط است. آمریکا را یک حزب اداره می‌کند و آن حزب صهیونیست است که دو بال دارد، بال جمهوریخواه که جناح افراطی صهیونیست‌هاست و جناح دموکرات که قدرت نرم صهیونیست‌هاست. هیچ تفاوتی بین اهداف و راهبردهای این دو وجود ندارد. اما امکانات، ابزار و روش‌های آنها متفاوت است. فیدل کاسترو مسأله پنهانی را فاش نکرده. حقیقتی را که رهبر کوبا 60 سال قبل به زبان آورده، هر کس از نعمت چشم و گوش برخوردار باشد و ذره‌ای عقل داشته باشد‌، می‌فهمد. @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پسر جای پای پدر 🔻صحیفه‌خوانی | : کشتار زائران رضوی توسط محمدرضا پهلوی این بارگاه مقدس در زمان به مسلسل بسته شد و قتل عام مسجد گوهرشاد‏‎ ‎‏به وجود آمد، و در زمان آن جنایت تجدید و دژخیمان شاه در صحن و‏‎ ‎‏حریم آن حضرت ریخته و کشتار کردند. ملت مسلمان باید از این شاه و دولت یاغی‏‎ ‎‏غاصب تبرّی‏‎ کنند و مخالفت با آن لازم است. ‏‏23 ذی الحجه 1398 (‏ 3آذر1357 )ـ روح الله الموسوی الخمینی‏»(صحیفه امام ج5 ص93) رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی @tollabolkarimeh 🌷
📅از پیام انقلاب امام خمینی قدس سره الشریف تا بیانیه شدیداللحن آیت‌الله وحید خراسانی علیه رژیم پهلوی 🔻 : روزشمار انقلاب اسلامی یکم تا سوم آذر 1357 🔹1آذر: امام خمینی ره در آستانه نزدیک شدن به ماه محرم در پیامی خطاب به ملت ایران ماه محرم را ماه پیروزی «خون بر شمشیر» نامیدند و نظام پهلوی را یک نظام سیاسی اشغالگر دانستند که باید به دست مردم به زیر کشیده شوند. 🔸2آذر: اعلامیه ۱۱۵ نفر از روحانیون ساکن تهران و خواست آنان از مردم که خشم و اعتراض خود را از دیکتاتوری پهلوی نسبت به حرم اهل بیت پیامبر (ص) (حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام)ابراز کنند. 🔹3آذر: آیت‌الله وحید خراسانی اعلامیه ای علیه تعرض مأموران حکومت پهلوی به آستان قدس رضوی صادر کرد. رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی @tollabolkarimeh 🌷
آیت‌الله العظمی وحید خراسانی: نظام اسلامی تنها راه نجات 🔴اعلامیه انقلابی آیت‌الله وحید خراسانی علیه رژیم پهلوی/1 🔻یورش بی‌شرمانه رژیم محمدرضا پهلوی به حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام خون مسلمانان و حتی غیرمسلمانان را به جوش آورد و در این میان علمای متعهد و فضلای حوزه علمیه علیه این اقدام پهلوی واکنش‌های انقلابی نشان دادند. آیت‌الله وحید خراسانی نیز علیه این جنایت ساکت نماند و در تاریخ 3آذر1357؛ اعلامیه‌ای صریح علیه رژیم پهلوی صادر نمود و تنها راه برون‌رفت از وضع موجود را تشکیل دانست. 🔻بخش‌هایی از اعلامیه انقلابی آیت‌الله العظمی وحید خراسانی: 🔹جنایتکاران بار دیگر حکومت تزار را رو سفید کردند و در آغوش صاحب حرم به روی پناهندگان حرم آتش گشودند. 🔸جامعه انسانی در مقابل نظام حاکم که با فشار انتصاب خارجی بر سر کار آمده است و شهد مخازن کشور را به کام اجانب می ریزد و در مقابل آن زهر توپ و تانك را به حلقوم ملت سرازیر می کند، چه عکس العملی خواهد داشت. 🔹تنها لنگری که می تواند کشتی به گرداب افتاده این مملکت را در این امواج خروشان آرام کند، حکومتی است بر مبنای نظام اسلامی. 🔻متن کامل بیانیه آیت‌الله العظمی شیخ حسین وحید خراسانی درباره یورش وحشیانه سفاکان رژیم شاه به حرم مطهر حضرت رضا(ع) : 🔹بسم الله الرحمن الرحیم في بيوت أذن الله ان ترفع ويذكر فيها اسمه (۳۶ سوره نور) 🔸فضلا و طلاب محترم، جنايات دستگاه ستمکار از زمین گذشت و به آسمان ولایت عظمی رسید. ماهتاب این مملکت را، که حرم مطهر حضرت معصومه است ، هاله ای از دود گلوله ستمگران احاطه کرد. کار به جایی رسید که ابر گاز اشک آور آفتاب کشور یعنی ضریح مقدس حضرت شمس الشموس را فرا گرفت و حرمت حرمی شکست کرد که تنها پناهگاه مردم ایران بود . فرشی که عرش‌نشینان بر آن بوسه می زنند زیر چکمه نظامیان افتاد. خانه ای که « یسبح له فيها بالغدو والآصال رجال لا تلهيهم تجاره ولا بیع عن ذکر الله» » (36،37نور) مورد تاخت و تاز دژخیمان قرار گرفت. 🔹لرزه ای که در آن لحظات بر اندام مهمانان آن امام رئوف افتاد قالب عالم امکان را لرزاند.« عظم الله لك الإجر یا صاحب الزمان». ملت مسلمان ایران ، گلوله هایی که از دسترنج شما خریداری شده از قلب زنان مو پریشان، کودکان معصوم، جوانان مظلوم گذشت و بر دیوار خانه علی بن موسی الرضا(ع) نشست. حادثه مسجد گوهرشاد تجدید شد. 🔸جنایتکاران بار دیگر حکومت تزار را رو سفید کردند و در آغوش صاحب حرم به روی پناهندگان حرم آتش گشودند. «انا لله وانا اليه راجعون» (۱۵۶ بقره) 🔹پانزده سال قبل هنگام تعدی به قوانین اسلامی در ضمن درس تفسیر سوره نحل با حضور هزاران نفر به دستگاه حاکمه هشدار دادم و گفتم ملکه کندوی عسل دارای نوش و نیش است . نوشش برای داخله و نیشش برای خارجه است. وقتی برعکس رفتار کرد کارگران کندو که برایش عسل تهیه می کردند، بر او می‌شورند و زندگی را به کامش تلخ می کنند. این عکس‌العمل حیوان است در مقابل حکومتی که با امتیازات ذاتی به انتخاب طبیعی حکمرانی می کند. آیا جامعه انسانی در مقابل نظام حاکم که با فشار انتصاب خارجی بر سر کار آمده است و شهد مخازن کشور را به کام اجانب می ریزد و در مقابل آن زهر توپ و تانك را به حلقوم ملت سرازیر می کند، چه عکس العملی خواهد داشت. @tollabolkarimeh 🌷
آیت‌الله العظمی وحید خراسانی: شرم آور است کسی که سیاه‌پوست را در کشور خود از حقوق بشر محروم می کند، برای ما اشك تمساح می ریزد. 🔴اعلامیه انقلابی آیت‌الله وحید خراسانی علیه رژیم پهلوی/2 🔹«عاقبت روح مذهب تأثیر خودش را در این مملکت نشان داد و این انقلاب عمومی بوجود آمد. این قیام. قیامی است طبیعی و اسلامی. عکس العملی است که مظلوم در برابر ظلم باید نشان بدهد. «لا يحب الله الجهر بالسوء من القول الآمن ظلم» (۱۴۸ نساء) 🔸خیانت به قوانین دینی، به یغما رفتن ذخایر مملکتی، تسلط اقلیتهای غیرقانونی برپستهای لشکری و کشوری، خرج شدن میلیاردها ثروت عمومی در راه هوس‌های شخصی در کشتار بی گناهان و شکنجه حق طلبان تا به آنجا که کوس رسوائیش به شرق و غرب رسید. کار را به جایی رسانید که خشم ملت چون آتشفشانی دهان گشود و دود آه این مردم مظلوم محروم فضا را تیره و تار کرد. جای تعجب است که باز هم می خواهند با گاز خفه‌کن، نفس‌ها را در سینه ها حبس کنند و با مواد منفجره جلوی این انفجار را بگیرند. برای ملت مسلمان چگونه قابل تحمل است که دستگاه حاکمه‌اش به گواه هوادارانش تنها وظیفه‌ای را که به خوبی انجام می دهد، حفظ منافع كفار است و حمایت اشرار ثروت مملکت را به تاراج به خارجیان بپردازند ولی اگر تیری بردل نوجوانی زدند جنازه را به گروگان نگه می‌دارند تا از پدر و مادر داغ‌دیده بهای گلوله را بگیرند. کدام نقطه این سرزمین است که از بارمصیبت سنگین نیست و دامن کدام شهر است که از خون عزیزان رنگین نیست. 🔹اسلحه‌ای که دستگاه حاکمه به دست گرفته، تکامل نیش گزندگان و دندان درندگان است. ولی گزنده‌ای دیده نشده و درنده ای شنیده نشده که نیش ودندان خود را در اندام خود فرو ببرد. سیدالشهدا (ع) به معاویه نوشت «با این مردم چنان رفتار می‌کنی که گویا از آنان نیستی و آنها از تونيستند. پیکر اجتماع مغز طبیعی لازم دارد تا درك کند که بر اعضای این تن چه می گذرد نه مغز مصنوعی» 🔸تا کی می‌شود تحمل کرد که کارگران شرکت نفت تهدید شوند که اگر دست از خواسته‌هایشان برندارند از آشیانه خود باید آواره شوند و از طرفی با دسترنج همانان کاخ‌ها برای اوباش غرب و اراذل اسراییل ساخته شود؟ آیا حقوق بشر ایجاب می کند زاغه‌نشینان جنوب تهران در سیاه چاله‌های نمناک بسر ببرند و سیل طلا به بیگانگان سرازیر شود که به تصدیق همان اجانب اگر قطع شود اثر فقر در مردم انگلستان آشکار می‌شود؟ آیا مردم حق ندارند بگویند ما حافظ دین غمخوار ملت می خواهیم نه نگهبان تاریخ مجوس و پاسبان منافع آمریکا و روس؟ نظام حاکم به اعتراف خودش محکوم است! زیرا اقرار می کند خطاهایی انجام شده، خطاهای سهمگینی که مملکت را در لب پرتگاه قرار داده، اگر با اطلاع بوده است گواه خیانت است و اگر بی اطلاع بوده دلیل عدم کفایت است. 🔹مقامی که شرعا و قانون به کفایت و امانت مشروط است، با فقدان هریک از این دو محکوم به سقوط است. «يخربون بيوتهم بایدیهم وايدى المومنین» (۲ حشر) تنها لنگری که می تواند کشتی به گرداب افتاده این مملکت را در این امواج خروشان آرام کند، حکومتی است بر مبنای نظام اسلامی، نظامی که الفبای مکتبش آن است که علی (ع) فرمود «اجرای حدود بر خویش و بیگانه . حکم به قانون خدا در رضا و غضب . تقسیم ثروتهای عمومی به عدالت بین سرخ و سیاه. برای احراز هيچ مقامی واسطه ای نباشد بجزکفایت و امانت حکومتی که شعارش «ان الله یامر بالعدل والإحسان» (۹۰ نحل) است ، دست و مغز و قلب رهبرش، قسط و عقل و ایمان است. فرهنگش حکمت است، تربیتش شجاعت و عفت، سیاستش با دوست و دشمن عدالت، «ولا يجرمنكم شنئان قوم على الا تعدلوا اعدلوا هواقرب للتقوی» ( ۸ مائده) 🔸شرم آور است کسی که سیاه‌پوست را اگرچه مغزش گنجینه معرفت و دلش کانون فضیلت باشد، در کشور خود از حقوق بشر محروم می کند، برای ما اشك تمساح می ریزد و اظهار نگرانی می کند که اگر نظام اسلامی روی کار بیاید، حقوق بشر در ایران پایمال می شود، بهتر آن است که تو در منجلاب تبعیضات نژادی دست و پا بزنی و حقوق بشر را به کسانی به که چهارده قرن قبل به پیروی از يك آیه ادا کردند: «یا ایها الناس انا خلقناكم من ذكر وانثى وجعلناكم شعوبا وقبائل لتعارفوا ان اکرمکم عندالله اتقيكم» (۱۳ حجرات) 🔹مسلمانان رشید، هر چند ستمگر چون عنکبوتی از تارهای نیرنگ و تزویر با اتکا به شرق و غرب پناهگاه بسازد، تند باد قهر الهی در آتیه نزدیکی به باد فنایش خواهد داد. «و انّ اوهن البيوت لبيت العنكبوت» (۴۱ عنکبوت) همه با هم در راه حق برای حق به پشتیبانی حق پیش روید.. « هو موليکم فنعم المولى ونعم النصیر» (۷۸ حج) حسین وحید خراسانی 1398/۱۲/23 (3آذر1357ه.ش.) »(اسناد انقلاب اسلامی، ج2 ص461-458) /بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی @tollabolkarimeh 🌷
✅ نگاهی به فیلم «کافر» ♨️ تلاش برای توجیه ترور سردار سلیمانی؛ ساخت حماسه از شکست 💢 هالیوود در سالگرد شهادت سردار سلیمانی با ساخت فیلم «کافر» سعی در تطهیر چهره‌ی تروریست‌های آمریکایی نمود و کار را نیز به یک ایرانی‌الأصل آمریکایی سپرد؛ آمریکا مانند همیشه مهره‌های خائن را در خط مقدم فرهنگی گماشته است و در مورد پروژه‌ی دستگیری و آزادی خبرنگار جاسوس جیسون رضائیان به یک دروغ بزرگ متوسل شده است! 💢 فیلم «کافر» سعی دارد جمهوری اسلامی را نماد داعش و حتی خطرناک‌تر از داعش معرفی کند و این جفای بزرگی است، ایرانی که خود در صحنه مبارزه با داعش بوده و در دفاع از مظلوم کوتاهی نکرده و برای نجات حتی ایزدی‌ها نیز به مبارزه رفته است و اکنون هالیوود طبق معمول سعی دارد واقعیت را با فیلم خود تحریف کند و شیطان را فرشته جلوه دهد. @tollabolkarimeh 🌷
🌹 ولادت با سعادت امام حسن عسکری علیه السلام گرامی باد. امام خامنه ای: امامی که موافقان، شیعیان، مخالفان، غیرمعتقدان، همه به فضل او، به علم او، به تقوای او، به طهارت او، به شجاعت او در مقابل دشمنان، به صبر و استقامت او در برابر سختی ها شهادت دادند و اعتراف کردند. 🌐 سازمان فضای مجازی بسیج 🇮🇷 @matnamedia
استاد دکتر محمدحسین 💢 لقب اوج مظلومیت امام 🔸ویژه سالروز ولادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام 📍هشتم ربیع الثانی بنابر نقل مشهور سالروز ولادت خجسته یازدهمین امام و پیشوای بر حق مسلمانان جهان وجود مقدس حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام است. آن وجود مقدس در چنین روزی به سال ۲۳۲ هجری قمری در شهر مدینه به دنیا آمدند و در همان سنین خردسالی که برخی گفتند که سه ساله یا چهار ساله بودند همراه با پدر بزرگوار خود به شهر سامرا احضار شدند و در این شهر مستقر گشتند. 📍در حقیقت امام عسکری علیه‌السلام در شهر سامرا نشر و نما یافتند و به سبب آن که دستگاه جبار خلافت عباسی و به ویژه خلیفه وقت متوکل لعنه الله بر وجود مقدس امام هادی علیه السلام پدر آن حضرت سخت گرفته بود و می‌خواستند که آن حضرت را از داشتن ارتباط با بدنه جامعه و وکلا و نائبان خود در عالم اسلام محروم کنند و ارتباط آنها را قطع کنند، امام هادی علیه‌السلام را به پایتخت خود سامرا آورد که امام عسکری علیه‌السلام هم در چنینی سنی همراه با پدر به سامرا آمد و همه عمر شریف خود را از این به بعد در این شهر گذراند. 📍آن وجود مقدس در سن ۲۲ سالگی در سال ۲۵۴ و در پی شهادت پدر عظیم الشأنش امام هادی علیه السلام به امامت رسید و دوران امامت آن حضرت کوتاه‌ترین دوره در بین تمام امامان ما هست. یعنی شش سال بیشتر طول نکشید و عمر شریف حضرت هم ۲۸ سال بود. 📍اینکه چرا آن حضرت را عسکری نامیده‌اند ظاهر امر به این نکته برمی‌گردد که آن حضرت همراه با پدربزرگوارشان در منطقه ای نظامی تحت نظر شدید بودند و چون عرب لشکر و نظامی را عسکر می‌خواند به این دلیل عسکری نامیده شده‌اند. 📍اما برای خود بنده جای سوال بود که ما امامانمان را به بهترین القابشون می‌شناسیم مثلاً میگویم علی مرتضی حسن مجتبی یا محمد باقر که باقرالعلوم است، جعفر صادق، موسی کاظم یا امام علی‌بن‌موسی را رضا می نامیم به معنای پسندیده. اما چرا به این وجود مقدس که می رسیم آن حضرت را عسکری می‌نامیم. عسکری بودن یعنی در یک منطقه نظامی بودن که فضیلتی نیست حال آنکه القاب دیگری هم آن وجود مقدس داشته است. 📍 تصور و تحلیل بنده این است که اتفاقاً عسکری که بر سایر القاب آن وجود مقدس غلبه پیدا کرده، نشان دهنده عمق مظلومیت این امام هست که آن حضرت چنان در فشار و مظلومیت بوده است که بارها به زندان افتاده و حتی تلاش بر این بوده است که از ازدواج آن حضرت جلوگیری شود و از پیداش آخرین حجت خدا ممانعت به عمل آید و همچنین فشار زیاد بر آن وجود مقدس باعث گردید که تنها امامی باشد که در طول عمر کوتاه خود حتی یک حج و یا یک عمره هم به جا نیاورد. لذا عسکری بودن نه به عنوان یک فضیلت بلکه به عنوان بیان عمق مظلومیت و فشارها بر ساحت مقدس آن حضرت است. 🔸میلاد با سعادت آن امام همام را به ساحت مقدس فرزند عظیم الشأنش منجی عالم بشریت وجود مقدس امام زمان ارواحنا فداه و عجل الله تعالی فرجه و نائب آن حضرت، رهبری معظم انقلاب حفظه‌الله‌تعالی و عموم شیعیان و منتظران امام عصر ارواحنا فداه تبریک عرض می کنم. @tollabolkarimeh 🌷
🎯عدم درک برخی فقها از تحول مهم در تعاملات اجتماعی معاصر مسلمین! علیرضا کمیلی ✂️برش‌هایی از متن: 🔺هنوز و با وجود عیان شدن پروژه های استعماری در این سده که به وضوح، جهت گیری «ضد اسلامی» دارند و از پوشاندن آن نیز ابا نمی کنند اما هستند روحانیونی از شیعه و سنی که «دیگری» خود را با حس نوستالژیک صفوی – عثمانی در دورن اسلام تعریف می کنند و به اصطلاح دو گانه شان دو گانه شیعه – سنی است! چیزی که امام سعی کرد آن را به دو گانه اسلام ناب – اسلام آمریکایی تبدیل کند و ذیل آن شیعه همسو با استیلای تمدن غرب یعنی شاه را در کنار سنی همسو با آنان یعنی آل سعود و در زمره اسلام آمریکایی قرار بدهد! چیزی که هنوز به باور خیلی ها بدل نشده است. 🔺اختلاط فرهنگی خود به خود و بطور قهری ایجاد شده و دیگر نمی توان با تصورات یکدست و یکصدا از جامعه رفتار کرد. این یعنی امروز در هر شهری از شهرهای بزرگ که «فرصت های شغلی» بیشتری را دارا هستند می توانید از همه نوع مذهب و قومیت پیدا کنید! آیا در این شرایط هم حکم انجام اعمال مذهبی تحریک آمیز مانند گذشته است؟! 🖇متن کامل: https://b2n.ir/478173 @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ماجرای برخی انتقادات به مرحوم حجت الاسلام راستگو بابت اجرا با لباس روحانیت در تلویزیون @tollabolkarimeh 🌷
🧘🏻‍♂️جامعه مصرفی، بدن‌گرایی و جنبش‌های معنوی نوپدید ↙️«در جامعه مصرفی، به دلیل وجود نگرانی‌ها نسبت به بدن، نظام سلامت، مهم‌تر از است و سرمایه‌گذاری‌های روزافزونی به خود جذب کرده‌ است. 📚در کتابفروشی‌های جوامع مصرفی، قطعاً قسمتی برای جایگزین یا مکمل اختصاص داده شده‌است که در آن انواع کتاب‌ها درباره رژیم‌های غذایی، ، ، روش‌های معنوی و عرفانی درمان بدن، و تکنیک‌های بدن‌سازی، تراپ‌های گوناگون و اموری از این‌دست به چشم می‌خورد. 🌀 فروش این کتاب‌ها بسیارعالی است که خود، نشانی از توجه و دغدغه فزاینده خریداران نسبت به بدن دارد.»(1) درست در همین نقطه است که با جنبش‌های معنوی نوپدید، ارتباط می‌یابد و با اشاعه فرهنگ «»، ملجأیی برای ظهور و بروز جریان‌های مزبور فراهم می‌آورد. ✳️1. حمیدیه، بهزاد، معنویت در سبد مصرف، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، 1391، ص213 /فرق و ادیان @tollabolkarimeh 🌷
4_528344903701233874.mp3
1.38M
‍ ⚠️ وظیفه بر زمین مانده حوزه علمیه در قبال علوم انسانی 🎤مقام معظم رهبری: 🎓 ۲ میلیون نفر دانشجوی علوم‌ انسانی! 🔍 در زمینه علوم انسانی کار بومی و تحقیقات‌اسلامی چقدر داریم؟ 📥 کتاب آماده در زمینه علوم انسانی چقدر داریم؟ ❌ این نگران کننده است... 🗞 علوم انسانی‌ای که امروز را‌یج است: 🔻محتواهائی دارد که ماهیتاً معارض و مخالف با حرکت اسلامی و نظام اسلامی است. 🔻متکی بر جهان‌بینی دیگری است؛ هدف دیگری دارد. ☑️ وقتی اینها رایج شد: 🔻مدیران بر اساس آنها تربیت می‌شوند 🔻همین مدیران می‌آیند در رأس... ✅ حوزه‌های علمیه و علمای دین پشتوانه‌هائی هستند که نظریات اسلامی را در این زمینه از متون الهی بیرون بکشند. @tollabolkarimeh 🌷
❌ اهداف، مجریان و مخاطبان تهاجم فرهنگی ‼️ تهاجم فرهنگی در کلیت خود، هدف‌های بسیاری را دنبال می‌کند که هر یک از آن‌ها بر اساس درجه اهمیت و اولویت، بخشی از سناریوی هجوم از سناریوی هجوم فرهنگی غرب را به خود اختصاص داده است. ⭕️ ولی آنچه در جوهر همه این اهداف جریان دارد، دشمنی با دین و مذهب و تلاش برای به حاشیه راندن ارزش‌های مورد قبول ملت مسلمان است‌. 🔵 مهم‌ترین اهداف دشمن در تهاجم فرهنگی عبارت‌است از: 1️⃣ مبارزه با ولایت فقیه، و تبلیغ لائیسم 2️⃣ ایجاد جریان رفرمیسم دینی 3️⃣ ترویج جدایی دین از سیاست. ❌ اهداف، مجریان و مخاطبان تهاجم فرهنگی 📚 «ادوارد برمن» در بخشی از کتاب کنترل فرهنگی که سیاست‌های آمریکا را برای ترویج معیارهای مورد نظر فرهنگی در دیگر کشورها به طور مستند و بر اساس نتایج پژوهش.هایی طولانی شرح می دهد، درباره نفوذ آمریکا در سیستم آموزشی کشورهای دیگر و ایجاد تغییر در آن‌ها می‌نویسد: «در برنامه‌ریزی مراکز سیاست‌گذاری آمریکا برای ایجاد نظام‌های آموزشی در دیگر کشورها دو دوره متفاوت ابتدایی و محدود، و تعلیمات حرفه‌ای برای نخبگان یا تحصیل کرده‌های دانشگاهی پیش‌بینی شده است.» 📄 این برنامه در طول دهه‌های متوالی در اکثر کشورهای جهان سوم، در آسیا و آفریقا و آمریکای لاتین اجرا شد و در دل خود سیستم‌هایی را به وجود آورد که در تأثیر پذیری مشخص از معیارهای غربی، تحصیل کرده‌هایی را پرورش می‌داد که عملا در خدمت منافع غرب قرار می‌گرفتند.» 📝هادی قطبی @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خیانت سینمای ایران به مخاطب نشانه نفوذ در هنر کشور ▪️ سینماگران غرب در سال‌های اخیر تلاش دارند تا بیش از اینکه رابطه جنسی را نمایش دهند، زمینه را برای پر کشیدن قوه خیال مخاطبان فراهم کنند تا اینگونه خود مخاطبان چنین صحنه‌هایی را در ذهنشان متصور شوند. 🔚 سوال اینجا است که این سطح از دیالوگ‌های اروتیک فارغ از اینکه ارزش فیلم را به زیر صفر می‌کشاند، آیا سلامت روحی مخاطب ایرانی را نشانه نرفته است؟ @tollabolkarimeh 🌷
🔸بازی بزرگان در عالم مجازی 🔹 آیا فعالیت برخی بزرگان در شبکه‌های اجتماعی خارجی قابل توجیه است؟ 🔹 پاسخ استفتاء از حضرت آقا، به عنوان ولی‌فقیه و به عنوان یک مرجع تقلید، می‌تواند فضا را کمی شفاف کند. ایشان برای جواز استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی، چهار شرط قرار داده‌اند: ۱. مفسده نداشته‌باشد ۲. خوف ارتکاب گناه نباشد ۳. خلاف مقررات نظام نباشد ۴. موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین نشود اگر بخواهیم به چند مصداق رایج درباره این استفتاء بپردازیم، باید بگوییم: 🔹 اولا بر اساس شرط سوم، به نظر می‌رسد فعالیت در پلتفرم‌های توئیتر و تلگرام، با توجه به فیلتر بودن آنها و ضرورت استفاده از فیلترشکن، خلاف شرع است. 🔹 ثانیا به نظر می‌رسد فعالیت در واتساپ، اینستاگرام و فیس‌بوک که متعلق به زاکربرگ صهیونیست، و موجب تقویت دشمنان نشان‌دار اسلام و انقلاب است، جایز نباشد. در مورد مسئله اخیر دو نکته قابل ذکر است: 🔹 اول اینکه برای اثبات دشمنی زاکربرگ با اسلام، شواهد زیادی وجود دارد، که یکی از آنها، انتخاب زاکربرگ توسط نشریه جروزالم پست، به عنوان تاثیرگذارترین شخصیت صهیونیست جهان است. همچنین ویدیوهای بسیاری از هماهنگی زاکربرگ با دولت آمریکا برای فشار بر ایران وجود دارد. علاوه بر اینها عملکرد این شبکه در ترویج فساد، و حذف نمادهای مقاومت، و جنگ علنی با باورهای اسلامی، بر همگان روشن است. 🔹 و دوم اینکه با افزایش کاربران فعال اینستاگرام و فیس‌بوک، سرمایه زاکربرگ در چند سال اخیر چند برابر شده‌است. این یعنی فعالیت در این شبکه‌ها، باعث تقویت مالک آن می‌شود. 🔹 به مسئله استفتاء، تاکید مستمر و مجدانه حضرت آقا بر استفاده از کالاهای ایرانی در مقابل مشابه خارجی شان را هم اضافه کنید. 🔹 اما در مورد استفاده برخی از شخصیت‌های مذهبی یا سیاسی از این شبکه‌ها باید به موارد زیر توجه کرد: ۱. هر کسی پاسخگوی اعمال خویش است. باید از خود این بزرگواران علت این فعالیت را جویا شد. ۲. حضرت آقا، به عنوان مجتهد و ولی‌فقیه، می‌توانند به تشخیص خود به مجموعه‌ای که با عنوان ایشان فعالیت می‌کنند، اذن حضور در این فضاها را داده‌باشند. که البته این حضور شاید با توجه به وجهه بین‌المللی و مرجعیت جهانی ایشان، و همچنین جایگاه پدرانه ایشان برای تمام اقشار جامعه، تا حدی قابل درک باشد. 🔹 اما مجموعا باید گفت که این رفتار سایت منتسب به حضرت آقا هر دلیلی داشته‌باشد یا نداشته‌باشد، تکلیف ما به عنوان عموم جامعه، با تامل در استفتاء گفته شده، مشخص می‌شود. 🔹 گذشته از این مباحث، باید بپذیریم که متاسفانه در چند سال گذشته، مواجهه قشر مذهبی با مظاهر تکنولوژی، خصوصاً مظاهر رسانه‌ای تکنولوژی، از جنس انفعال بوده‌است. برای مثال: 🔹 شاید به یاد داشته‌باشد که فیس‌بوک اولین شبکه اجتماعی مجازی بود که در ایران کاربران زیادی پیدا کرد. در آن سال‌ها بدنه اصلی قشر فعال مذهبی، حضور مخاطبان در این فضا را توجیهی برای ورود به آن معرفی کردند و به آن هجوم آوردند، اما بعد از چندی، صحبت از ماهیت صهیونیستی مالک آن، سر زبان‌ها افتاد و بخش بزرگی از این جمعیت مذهبی، به شبکه‌های دیگر کوچ کردند. این مسئله نشان می‌دهد که این جمعیت عظیم فعال مذهبی، در انتخاب و استفاده از این پلتفرم، ابتدایی‌ترین اطلاعات، یعنی ماهیت مالک آن را بررسی نکرده‌بودند. چه برسد به در نظر گرفتن ظرایف و پیچیدگی‌های شبکه‌های اجتماعی. همین جمعیت، در طول چندسال بعد از آن، چند بار بین شبکه‌های اجتماعی مختلف جابجا شدند، و امروز اغلب همان‌هایی که روزی به خاطر ماهیت صهیونیستی مالک فیس‌بوک، آنرا ترک کردند، در اینستاگرام و واتساپ فعالیت می‌کنند. جالب است که توجیه اغلب آنها برای فعالیت در این فضاها، حضور مخاطبانشان در آنجاست. یعنی همان توجیهی که دیروز بی‌اعتبار شد، امروز معتبر شده‌است. این نشان می‌دهد که 🔹 عمده فعالیت‌های فرهنگی در این شبکه‌ها (حتی با منطق خود این افراد) فاقد توجیه منطقی، و برخاسته از یک احساس تکلیف بدون در نظرگرفتن همه جوانب است و در قشر فعال مذهبی، ثبات منطقی و خواستگاه فکری محکمی برای تصمیم‌گیری در مواجهه با مسائل فرهنگی مستحدثه وجود ندارد. مثال‌های از این دست بسیار است. 🔹 به عنوان یک نمونه دیگر می‌توانید عکس‌العمل برخی از بزرگان حوزه در ابتدای مطرح شدن بحث پیامک تصویری در کشور را مقایسه کنید با سکوت همین بزرگواران در قبال ورود شبکه‌های صددرصد صهیونیستی و با قابلیت‌های بسیار بالاتر از پیامک تصویری و البته بدون هیچ‌گونه کنترل حکومتی بر آنها. 🔹 این یک واقعیت است که امروز علیرغم وجود پرتعداد شخصیت‌های موجه و تحلیل‌های هوشمندانه سیاسی در کشور، در حوزه مسائل فرهنگی با کمبود بسیار جدی تحلیل و نگاه همه‌جانبه مواجهیم. @tollabolkarimeh 🌷
✅ نگاهی به فیلم «کافر» ♨️ تلاش برای توجیه ترور سردار سلیمانی؛ ساخت حماسه از شکست 💢 هالیوود در سالگرد شهادت سردار سلیمانی با ساخت فیلم «کافر» سعی در تطهیر چهره‌ی تروریست‌های آمریکایی نمود و کار را نیز به یک ایرانی‌الأصل آمریکایی سپرد؛ آمریکا مانند همیشه مهره‌های خائن را در خط مقدم فرهنگی گماشته است و در مورد پروژه‌ی دستگیری و آزادی خبرنگار جاسوس جیسون رضائیان به یک دروغ بزرگ متوسل شده است! 💢 فیلم «کافر» سعی دارد جمهوری اسلامی را نماد داعش و حتی خطرناک‌تر از داعش معرفی کند و این جفای بزرگی است، ایرانی که خود در صحنه مبارزه با داعش بوده و در دفاع از مظلوم کوتاهی نکرده و برای نجات حتی ایزدی‌ها نیز به مبارزه رفته است و اکنون هالیوود طبق معمول سعی دارد واقعیت را با فیلم خود تحریف کند و شیطان را فرشته جلوه دهد. @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️موضوع : در فضای مجازی چگونه یک مخاطب فعال باشیم؟ ✅سید علیرضا آل داود دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی پاسخ میدهد @tollabolkarimeh 🌷
‼️دشمن از آدم می‌ترسد! 🔘 اگر شما به سیاست دنیا کاری نداشته باشید و اسلام را همین احکامی که همیشه از آن بحث می‌کنید بدانید و از آن اصلا تخطی نکنید، آن‌ها(دشمنان) به شما کاری ندارند. 🌎 شما هرچه می‌خواهید نماز بخوانید، آن‌ها نفت شما را می‌خواهند به نماز شما چه کار دارند، آن‌ها معادن ما را می‌خواهند. 🔰 آن‌ها می‌خواهند که ما آدم نباشیم از آدم می‌ترسند، یک نفر آدم اگر پیدا شد از او می‌ترسند برای این که ممکن است تولید مثل کند. 👈 هر وقت آدمی پیدا شد از او می‌ترسند، لذا هر وقت آدمی پیدا شد یا کشتند یا از بینش بردند و یا لکه‌دارش کردند که سیاسی است!! در صورتی که پیغمبر هم سیاسی بود. 🎙 امام خمینی(ره) @tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️آموزش برخورد و براندازی توسط بهائیت 🔸عرفان ثابتی مبلغ و فعال رسانه ای در شبکه بهائی من وتو از شکل گیری و تداوم تظاهرات برای براندازی نظام صحبت می کند، در حالی که بهائیان از مداخله در سیاست به طور کلی منع شده اند. 🔹در واقع یکی از اساسی‌ترین اصول اعتقادی عدم مداخله در امور سیاسی است تا جایی که سرکردگان این فرقه معتقدند راه شناخت یک بهائی از دیگران همین عدم دخالت در سیاست و تحرکات سیاسی است. @tollabolkarimeh 🌷