8.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📛 طلبههای فیک، سربازان جدید جنگ روانی!
🔸از فیک نیوزها تا اکانتهای فیک!
در این کلیپ از یکی دیگر از پروژه های دشمن و پیاده نظام داخلی اش علیه حوزه های علمیه و روحانیت پرده برداری می شود...
@tollabolkarimeh 🌷
🔴 مقصر خواص طرفدار حق هستند!
امام خامنه ای:
مسجد کوفه مملو از جمعیتی شد که پشت سر ابن زیاد به نماز عشا ایستاده بودند. چرا چنین شد؟ بنده که نگاه میکنم، میبینم #خواص_طرفدار_حق_مقصرند و بعضیشان در نهایت بدی عمل کردند. مثل چه کسی؟ مثل شریح قاضی. شریح قاضی که جزو بنیامیّه نبود! کسی بود که میفهمید حق با کیست. میفهمید که اوضاع از چه قرار است. وقتی هانی بن عروه را با سر و روی مجروح به زندان افکندند، سربازان و افراد قبیلهی او اطراف قصر عبیدالله زیاد را به کنترل خود درآوردند.
ابن زیاد ترسید. آنها میگفتند: شما هانی را کشتهاید. ابن زیاد به شریح قاضی گفت: برو ببین اگر هانی زنده است، به مردمش خبر بده. شریح دید هانی بن عروه زنده، اما مجروح است. تا چشم هانی به شریح افتاد، فریاد برآورد: ای مسلمانان! این چه وضعی است؟! پس قوم من چه شدند؟! چرا سراغ من نیامدند؟! چرا نمیآیند مرا از اینجا نجات دهند؟! مگر مردهاند؟! شریح قاضی گفت: میخواستم حرفهای هانی را به کسانی که دورِ دارالاماره را گرفته بودند، منعکس کنم. اما افسوس که جاسوس عبیدالله آنجا حضور داشت و #جرأت_نکردم! جرأت نکردم یعنی چه؟ یعنی همین که ما میگوییم ترجیح دنیا بر دین! شاید اگر شریح همین یک کار را انجام میداد، تاریخ عوض میشد. اگر شریح به مردم میگفت که هانی زنده است، اما مجروح در زندان افتاده و عبیدالله قصد دارد او را بکشد، با توجّه به اینکه عبیدالله هنوز قدرت نگرفته بود، آنها میریختند و هانی را نجات میدادند. با نجات هانی هم قدرت پیدا میکردند، روحیه مییافتند، دارالاماره را محاصره میکردند، عبیدالله را میگرفتند؛ یا میکشتند و یا میفرستادند میرفت. آن گاه کوفه از آنِ امام حسین علیهالسّلام میشد و دیگر واقعهی کربلا اتّفاق نمیافتاد! اگر واقعهی کربلا اتّفاق نمیافتاد؛ یعنی امام حسین علیهالسّلام به حکومت میرسید. حکومت حسینی، اگر شش ماه هم طول میکشید برای تاریخ، برکات زیادی داشت. گرچه، بیشتر هم ممکن بود طول بکشد.
✍🏻مقاومت در قم :
از اول انقلاب روز بدون فساد در جمهوری اسلامی نداشته ایم ، ولی در کارنامه ی خیلی از خواص طرفدار حق یک قیام علنی و با صدای رسا علیه فساد ندیده ایم.
افراد مرضی طرفین که اغلب این شکل افراد خروجی حوزه است .
#محافظه_کاری_موجه_ترین_صورت_نفاق
#مرضی_طرفین
#ساکتین_فتنه_فساد
@tollabolkarimeh 🌷
🔻پاسداشت چهاردهم تیر، روز قلم: "ن و القلم و ما یسطرون"
روز چهاردهم تیرماه، به پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان "روز قلم" در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است. روز قلم، بهانهای است برای یادآوری منزلت، قداست و حرمت قلم.
در بیان ارزش، جایگاه و اهمیت قلم همان بس که قرآن فرموده است: «ن والقلم و ما یسطرون؛ سوگند به قلم و آنچه مینویسد» و چه زیبا و بزرگ است این قلم که خداوند به آن سوگند یاد میکند.
هویت، چیستی و «قلمرو قلم» بسیار گستردهتر از آن است که در بیان بگنجد. هرگونه رشد و پیشرفت، پیروزی، آرامش، معرفت، شناخت ریشه در قلم دارد. قلم ترسیمکننده خطوط فکری، سیاسی، اجتماعی و ادبی است. انتقالدهنده «فکر و فرهنگ» به نسلهای حاضر و آینده است. حلقه وصل فرهنگها و اندیشههاست. قلم ترجمان فکر، هنر، اندیشه و پردهگشای راز آفرینش است. هدایتگر عقلها و مغزهاست. قلم، تخریب میکند. میسازد. واقعیتها را آشکار میکند. آشکارها را نهان میکند. به واقع قلم، معجزهای است جاودان!
در یک کلام، قلم نمایشگاه توانمندیهای اندیشمندان بوده و هست. امیر بیان، حضرت علی(ع) در این مورد میفرماید: "اندیشههای دانشمندان، به بلندای قدرت قلمهاشان است."
نقش قلم از نقش زبان، شمشیر، درهم و دینار، شهرت و فرزند بیشتر است. زیرا قلم تجربه قرنها را به هم منتقل میکند و فرهنگ را رشد میدهد. افراد را با قلم میتوان خواب یا بیدار کرد. ملّتى را میتوان با قلم، عزیز یا ذلیل کرد. قلم یک فریاد ساکت است. قلم سند رسمى و گزارشگر تاریخ است.
فرمودند: در میان تمام صداها، سه صدا امتیاز دارد: صداى قلم دانشمندان، صداى پاى مجاهدان و صداى چرخ ریسندگان. آرى، امّتى عزیز است که علم و قدرت و اقتصادش پویا باشد و اگر امروز بخواهیم این سه صدا را نقل کنیم، باید بگوییم: صداى چاپخانه، توپخانه و کارخانه، یعنى «قدرت فرهنگى، نظامى و اقتصادى» پس بهوش باشید یاران قائم (عج) که حراست کنیم، همزمان سه صدا را در این انتظارِ سبز!
جان کلام
قلمهای نویسندگان حقیقتگرا و فضیلتخواه و واقعبین، عامل بقای قدرت سالم در حکومتاند و هرگز حکومت سالم به جنگ اهل قلم نمیرود و در حکومت سالم، شمشیر و سرنیزه در مقابل "قلم" قرار نمیگیرد. به فرموده حضرت امام (ره) قلمها اگر در دنیا برای خدا و برای خلق خدا به کار بیفتد، مسلسلها کنار میرود، و اگر برای خدا و برای خلق خدا نباشد مسلسلساز میشود. همچنین، امام شهدا فرمود: شهدا را قلمها میسازند و قلمها هستند که شهید پرورند. پس امروز قلم را و صاحب قلم را رسالتی است بس شگرف و تعهدآور!
به واسطۀ قلم و کتابت، اینهمه علوم در دسترس ماست و اگر احیاناً قلمى نبود و نوشتهاى در عالم وجود، صورت تحقّق به خود نمىگرفت این عالم فعلى ما در پهناى ظلمت و جهل و کورى باطنى گرفتار، و در امواج دلهرهآمیز لُجّههاى غامره و گردابهاى ژرف دریاى تاریکى غوطهور بود.
به این «قلم» سوگندی یاد شده که از سوگندهای معجزه آسای قرآن کریم است. پس سوگند به قلم، نشانه فرهنگ و تمدن است. تکیه بر قلم، تکیه بر سند و استدلال است. رابطه با قلم رابطه با علم است.
الحَمْدُ لِلّهِ وَحْدَه که چنین پروردگارى انسان را بیافرید، و وى را به نیروى علم به وسیلۀ قلم و کتابت بیاراست. الحمد لله شکراً
✍ به قلم #فاطمه_شبانیارانی
چرا فرهنگ #کار_جمعى در جامعهى ما ضعیف است؟ این یک آسیب است. با اینکه کار جمعى را غربىها به اسم خودشان ثبت کردهاند، اما اسلام خیلى قبل از اینها گفته است: «تعاونوا على البرّ و التّقوى»، یا: «واعتصموا بحبل الله جمیعا». یعنى حتّى اعتصام به حبلالله هم باید دستهجمعى باشد؛ «و لا تفرّقوا». ۹۱/۷/۲۳
🔹امام خامنهای
@tollabolkarimeh 🌷
آیتالله مصباح یزدی:
🔸مشکلات سالهای اخیر کشور ناشی از عدم انتخاب «اصلح» بوده است.
🔸سهمخواهی یعنی دنیاطلبی، یعنی اگر من میدانم فردی از یک گروه دیگر اصلح است، به او رأی ندهم بلکه به همگروهی خود رأی بدهم. اما چرا او را انتخاب نکنم؟! فردا که خودم بخواهم رأی بدهم اگر به او رأی ندهم چه حجتی پیش خدا دارم؟!
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤 حجت الاسلام رهدار: شورای عالی فقهی وزارت نفت یک طلبه پایه 7 است❗️
@tollabolkarimeh 🌷
📎🔹️رئیسدادگاه انقلاب تهران:
دریافتکنندگان پول برای ترویج بیحجابی تفاوتی با جاسوس ندارند
🔸رئیسدادگاه انقلاب اسلامی تهران گفت: فردی که برای دریافت پول بیحجابی و بیعفتی را در جامعه ترویج میدهد، با جاسوس هیچ تفاوتی ندارد یعنی هر دو به نظام ضربه میزنند.
▫حجتالاسلام موسی غضنفرآبادی در گفتوگو با فارس، در پاسخ به این سؤال که «امروز در بیشتر کشورها رعایت حجاب از دولت مطالبه میشود چرا در جامعه کنونی ایران برخی به بدحجابی روی آوردهاند؟»، گفت: تبلیغات سوء که از طرف کشورهای غربی بر علیه دین مبین اسلام انجام میشود سبب رشد بیحجابی و بدحجابی در کشور ما شده است.
غضنفرآبادی اظهار داشت: باید جلوی این تهاجم فرهنگی گرفته شود تا مردم تحت تاثیر آن قرار نگیرند زیرا با هجوم مد و لباسی که در سطح جامعه رواج پیدا کرده است، افرادی که دارای اعتقادات کامل نیستند هم با این موج هماهنگ میشوند.
وی با بیان اینکه بخشی از فساد جامعه در اثر تمایل بهاشرافیگری است، عنوان داشت: بخش دیگر فساد ناشی از این است که برخی مسئولان وظایف خود را به درستی انجام نمیدهند؛ از جمله کمرنگ شدن احساس مسئولیت در زمینه عفاف و حجاب مدارس دخترانه، نمود آن است.
رئیسدادگاه انقلاب اسلامی افزود: متأسفانه برخی افراد فریب شعارهایی نظیر «حجاب اجباری نیست» را خوردهاند در حالی که این گونه شعارها بسیار غیر تخصصی و صرفاً سیاسی است.
غضنفرآبادی با بیان اینکه در زمینه حجاب و عفاف فعالیتهای فرهنگی کمرنگ انجام شده است، اظهار داشت: با وجود این جامعه باید در زمینه حجاب و سایر مسائل، قانونمدار و قانونمحور باشد که متأسفانه چنین نیست؛ رعایت حجاب و امر به معروف نباید صرفاً به فعالیتهای فرهنگی محدود شود بلکه باید با هنجارشکنهای عفاف و حجاب برخورد صورت گیرد.
وی ادامه داد: در زمینه حجاب و عفاف افزون بر کار فرهنگی باید با افراد مزدور برخورد قاطع شود زیرا فردی که جاسوسی بر علیه نظام اسلامی میکند با کسی که برای دریافت پول بیحجاب و بیعفتی را در جامعه ترویج میدهد هیچ تفاوتی وجود ندارد هر دوی آنها به جامعه اسلامی ایران آسیب وارد میکنند.
@tollabolkarimeh 🌷
9.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| صداوسیما، به دنبال تقدّس زدایی از دین و روحانیّت
ایتالله حامد وفسی
@tollabolkarimeh 🌷
✨﷽✨
🔹 #آیا_بدحجاب_تر_شدیم؟
🔹آیا بدحجابی مساوی است با بی دینی؟
🔹آیا بدحجابی ها سیاسی است؟
شبهه ای که وجود دارد اینست که آیا رشد بدحجابی در ایران نشانه بیدینی است؟ آیا بدحجابی بدتر شده است؟ آیا بانوان ما نسبت به سال 57 بی تقواترشدند؟ آیا بدحجابی سیاسی است؟ پس چرا می گوئید جامعه معنوی ترست؟
به نظر می رسد بدحجابی در جامعه ما بد روایت شده است. این روایت نادرست باعث شده واکنش ها به بدحجابی عجیب و غریب باشد. یکی فکر می کند بدحجابی در ایران سیاسی است و تلاش میکند آن را به براندازی نزدیک کند و دیگری فکر می کند بدحجابی در ایران ناشی از کاهش دین ورزی است و تلاش می کند اصلا اهمیت حجاب را منکر شود.
اما واقعا ریشه بدحجابی در جامعه ماچیست؟ ماجرا را از منظری متفاوت ببینید.
🔹بدحجاب تر؟
گزارش اخیر مرکز پژوهشهای مجلس نشان میدهد حدود 30 تا 40 درصد جامعه حجاب شرعی دارند. اما بقیه که حجاب شرعی ندارند اعتقادشان به حجاب چیست؟ نتایج 3 پژوهش رسمی سازمان تبلیغات و ارزشها و گرایش ایرانیان وزارت ارشاد و کتاب وضعیتسنجی پوشش و آرایش ایرانیان، نشان می دهد 90درصد جامعه به حجاب شرعی اعتقاد و آن را ضروری می دانند و 85 درصد آن را مانع ارتکاب گناه در جامعه می دانند. اما اشکال این است که اما در مصداق حجاب تابع عرف، راحت طلبی و زیباپسندی هایی هستند که منشاء غربی دارد.
این آمار یعنی جامعه نسبت به ضرورت حجاب و جنبه دینی و شرعی آن، کاملا معتقد عمل میکند اما در مصداق دچار غفلت است. یعنی بین قرائت شرعی حجاب و قرائت عرفی آن از سر غفلت تفاوت قائل شده است. مضافا اینکه هرچند پوشش رکن اصیل حجاب است اما حقیقت حجاب حیا و عفت است. امری که در قاطبه¬ی زنان جامعه ی ما وجود دارد.
بنابراین بدحجابی در جامعه نه منشا سیاسی دارد و نه نشانه¬ی بی دینی.
حضور پرشور زنان با پوشش های مختلف در صحنه های انقلابی مانند راهپیمایی ها، تشییع شهدا، انتخابات، راهیان نور و همینطور مجالس مذهبی مانند اعتکاف، اربعین، شبهای قدر و مجالس سیدالشهدا نیز اینکه بدحجابی سیاسی است یا نشانه ی بی دینی است را کاملاً رد می کند.
🔹خطای تحلیل ایستا
تحلیل نقطه ای یعنی مقایسه زنان در سال 97 با زنان در سال 57 بدون اینکه شرایط جامعه تحلیل شود. اساسا تقوای جامعه را باید در حرکت تحلیل کرد. برای اینکه تقوا را تحلیل کنیم باید شرایط و هجمه دشمن و قدرت شیطان را هم در نظر گرفت. همجه ی سنگین رسانه های شیطانی در این سالها به هیچ وجه با وضعیت سال 57 و قبل از آن قابل مقایسه نیست. تقوا در مسیر حرکت و اجتماعی شدن شکل میگیرد نه سر سجاده و در خلوت و انزوا. با این سخن باید سوال کرد خانم بدحجاب در جامعه امروز با این حجم از هجمههای شیطانی چه میزان جلوتر از زنان سال 57 است؟ از این گذشته زن در جامعه امروز در سطوح مختلف علمی و خدمت رسانی حضور دارد. امری که در گذشته هیچ نشانه ای از آن نبوده است.
🔹حجاب پرقدرت
نکته مهمتر از همه رشد کیفی حجاب است. حجاب پرقدرت، حجابی است که از سر جهل و #میراث_خانواده و... نیست، بلکه امروزه حجاب ابعاد انقلابی پیدا کرده است و #نشانه یک اعتقاد راستین به مبارزه و #جهاد است. چنین حجابی را در کدام برهه از تاریخ سراغ داریم؟
نقل از جامع مبلغین
@tollabolkarimeh 🌷