چرا فرهنگ #کار_جمعى در جامعهى ما ضعیف است؟ این یک آسیب است. با اینکه کار جمعى را غربىها به اسم خودشان ثبت کردهاند، اما اسلام خیلى قبل از اینها گفته است: «تعاونوا على البرّ و التّقوى»، یا: «واعتصموا بحبل الله جمیعا». یعنى حتّى اعتصام به حبلالله هم باید دستهجمعى باشد؛ «و لا تفرّقوا». ۹۱/۷/۲۳
🔹امام خامنهای
@tollabolkarimeh 🌷
آیتالله مصباح یزدی:
🔸مشکلات سالهای اخیر کشور ناشی از عدم انتخاب «اصلح» بوده است.
🔸سهمخواهی یعنی دنیاطلبی، یعنی اگر من میدانم فردی از یک گروه دیگر اصلح است، به او رأی ندهم بلکه به همگروهی خود رأی بدهم. اما چرا او را انتخاب نکنم؟! فردا که خودم بخواهم رأی بدهم اگر به او رأی ندهم چه حجتی پیش خدا دارم؟!
@tollabolkarimeh 🌷
1.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👤 حجت الاسلام رهدار: شورای عالی فقهی وزارت نفت یک طلبه پایه 7 است❗️
@tollabolkarimeh 🌷
📎🔹️رئیسدادگاه انقلاب تهران:
دریافتکنندگان پول برای ترویج بیحجابی تفاوتی با جاسوس ندارند
🔸رئیسدادگاه انقلاب اسلامی تهران گفت: فردی که برای دریافت پول بیحجابی و بیعفتی را در جامعه ترویج میدهد، با جاسوس هیچ تفاوتی ندارد یعنی هر دو به نظام ضربه میزنند.
▫حجتالاسلام موسی غضنفرآبادی در گفتوگو با فارس، در پاسخ به این سؤال که «امروز در بیشتر کشورها رعایت حجاب از دولت مطالبه میشود چرا در جامعه کنونی ایران برخی به بدحجابی روی آوردهاند؟»، گفت: تبلیغات سوء که از طرف کشورهای غربی بر علیه دین مبین اسلام انجام میشود سبب رشد بیحجابی و بدحجابی در کشور ما شده است.
غضنفرآبادی اظهار داشت: باید جلوی این تهاجم فرهنگی گرفته شود تا مردم تحت تاثیر آن قرار نگیرند زیرا با هجوم مد و لباسی که در سطح جامعه رواج پیدا کرده است، افرادی که دارای اعتقادات کامل نیستند هم با این موج هماهنگ میشوند.
وی با بیان اینکه بخشی از فساد جامعه در اثر تمایل بهاشرافیگری است، عنوان داشت: بخش دیگر فساد ناشی از این است که برخی مسئولان وظایف خود را به درستی انجام نمیدهند؛ از جمله کمرنگ شدن احساس مسئولیت در زمینه عفاف و حجاب مدارس دخترانه، نمود آن است.
رئیسدادگاه انقلاب اسلامی افزود: متأسفانه برخی افراد فریب شعارهایی نظیر «حجاب اجباری نیست» را خوردهاند در حالی که این گونه شعارها بسیار غیر تخصصی و صرفاً سیاسی است.
غضنفرآبادی با بیان اینکه در زمینه حجاب و عفاف فعالیتهای فرهنگی کمرنگ انجام شده است، اظهار داشت: با وجود این جامعه باید در زمینه حجاب و سایر مسائل، قانونمدار و قانونمحور باشد که متأسفانه چنین نیست؛ رعایت حجاب و امر به معروف نباید صرفاً به فعالیتهای فرهنگی محدود شود بلکه باید با هنجارشکنهای عفاف و حجاب برخورد صورت گیرد.
وی ادامه داد: در زمینه حجاب و عفاف افزون بر کار فرهنگی باید با افراد مزدور برخورد قاطع شود زیرا فردی که جاسوسی بر علیه نظام اسلامی میکند با کسی که برای دریافت پول بیحجاب و بیعفتی را در جامعه ترویج میدهد هیچ تفاوتی وجود ندارد هر دوی آنها به جامعه اسلامی ایران آسیب وارد میکنند.
@tollabolkarimeh 🌷
9.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| صداوسیما، به دنبال تقدّس زدایی از دین و روحانیّت
ایتالله حامد وفسی
@tollabolkarimeh 🌷
✨﷽✨
🔹 #آیا_بدحجاب_تر_شدیم؟
🔹آیا بدحجابی مساوی است با بی دینی؟
🔹آیا بدحجابی ها سیاسی است؟
شبهه ای که وجود دارد اینست که آیا رشد بدحجابی در ایران نشانه بیدینی است؟ آیا بدحجابی بدتر شده است؟ آیا بانوان ما نسبت به سال 57 بی تقواترشدند؟ آیا بدحجابی سیاسی است؟ پس چرا می گوئید جامعه معنوی ترست؟
به نظر می رسد بدحجابی در جامعه ما بد روایت شده است. این روایت نادرست باعث شده واکنش ها به بدحجابی عجیب و غریب باشد. یکی فکر می کند بدحجابی در ایران سیاسی است و تلاش میکند آن را به براندازی نزدیک کند و دیگری فکر می کند بدحجابی در ایران ناشی از کاهش دین ورزی است و تلاش می کند اصلا اهمیت حجاب را منکر شود.
اما واقعا ریشه بدحجابی در جامعه ماچیست؟ ماجرا را از منظری متفاوت ببینید.
🔹بدحجاب تر؟
گزارش اخیر مرکز پژوهشهای مجلس نشان میدهد حدود 30 تا 40 درصد جامعه حجاب شرعی دارند. اما بقیه که حجاب شرعی ندارند اعتقادشان به حجاب چیست؟ نتایج 3 پژوهش رسمی سازمان تبلیغات و ارزشها و گرایش ایرانیان وزارت ارشاد و کتاب وضعیتسنجی پوشش و آرایش ایرانیان، نشان می دهد 90درصد جامعه به حجاب شرعی اعتقاد و آن را ضروری می دانند و 85 درصد آن را مانع ارتکاب گناه در جامعه می دانند. اما اشکال این است که اما در مصداق حجاب تابع عرف، راحت طلبی و زیباپسندی هایی هستند که منشاء غربی دارد.
این آمار یعنی جامعه نسبت به ضرورت حجاب و جنبه دینی و شرعی آن، کاملا معتقد عمل میکند اما در مصداق دچار غفلت است. یعنی بین قرائت شرعی حجاب و قرائت عرفی آن از سر غفلت تفاوت قائل شده است. مضافا اینکه هرچند پوشش رکن اصیل حجاب است اما حقیقت حجاب حیا و عفت است. امری که در قاطبه¬ی زنان جامعه ی ما وجود دارد.
بنابراین بدحجابی در جامعه نه منشا سیاسی دارد و نه نشانه¬ی بی دینی.
حضور پرشور زنان با پوشش های مختلف در صحنه های انقلابی مانند راهپیمایی ها، تشییع شهدا، انتخابات، راهیان نور و همینطور مجالس مذهبی مانند اعتکاف، اربعین، شبهای قدر و مجالس سیدالشهدا نیز اینکه بدحجابی سیاسی است یا نشانه ی بی دینی است را کاملاً رد می کند.
🔹خطای تحلیل ایستا
تحلیل نقطه ای یعنی مقایسه زنان در سال 97 با زنان در سال 57 بدون اینکه شرایط جامعه تحلیل شود. اساسا تقوای جامعه را باید در حرکت تحلیل کرد. برای اینکه تقوا را تحلیل کنیم باید شرایط و هجمه دشمن و قدرت شیطان را هم در نظر گرفت. همجه ی سنگین رسانه های شیطانی در این سالها به هیچ وجه با وضعیت سال 57 و قبل از آن قابل مقایسه نیست. تقوا در مسیر حرکت و اجتماعی شدن شکل میگیرد نه سر سجاده و در خلوت و انزوا. با این سخن باید سوال کرد خانم بدحجاب در جامعه امروز با این حجم از هجمههای شیطانی چه میزان جلوتر از زنان سال 57 است؟ از این گذشته زن در جامعه امروز در سطوح مختلف علمی و خدمت رسانی حضور دارد. امری که در گذشته هیچ نشانه ای از آن نبوده است.
🔹حجاب پرقدرت
نکته مهمتر از همه رشد کیفی حجاب است. حجاب پرقدرت، حجابی است که از سر جهل و #میراث_خانواده و... نیست، بلکه امروزه حجاب ابعاد انقلابی پیدا کرده است و #نشانه یک اعتقاد راستین به مبارزه و #جهاد است. چنین حجابی را در کدام برهه از تاریخ سراغ داریم؟
نقل از جامع مبلغین
@tollabolkarimeh 🌷
جریان روشنفکری دغدغه دینی ندارند!
🔴 حجت الاسلام مریجی با اشاره این فرمایش مقام معظم رهبری که "روشنفکری در ایران، بیمار متولد شده است"، گفت: در #حوزه_علمیه هم اوضاع به همین منوال است؛ یعنی من معتقدم در حوزه علمیه هم روشنفکری مبتلای به این بیماری شده است. البته اعتقاد دارم میزان بیماری روشنفکری در حوزه، کمتر از فضای روشنفکری غیرحوزوی است.
روشنفکری در حوزه به معنای اصطلاحی خود حوزه، در حال گذار است. اساسا ما باید روشنفکری دینی را در قالب حوزه تعریف کنیم؛ چون اگر بخواهیم روشنفکری را در قالب چهارچوبهای خارج از حوزه تعریف کنیم، حتی کسانی مانند شهید بهشتی و شهید مطهری هم در این قالب جا نمیگیرند.
میرزا ملکم خان میگوید ما تلاش کردیم همه آنچه که اندیشه غربی بیان میکند را در لفافه دین مطرح کنیم. این مسئلهای که ملکم خان مطرح میکند بیانگر این است که جریان مذکور اساسا #دغدغه_دین ندارد؛ بلکه دغدغهاش حاکم کردن اندیشه غربی با ظاهر دینی است. یعنی نظیر همان کاری که در دوره #معاویه انجام شد. معاویه، جاهلیت نو را بر منبر و از طریق منبر ارائه کرد.
بنابراین ما باید تعریف روشنفکری و نواندیشی دینی را در خود قالب #حوزه تعریف کنیم. به نظر من مسئله #روشنفکری در حوزه، در حال شکلگیری است؛ ولی روند حرکت آن کند است. البته این را باید گفت که برخی از کسانی که میخواستند وارد مقوله نواندیشی دینی بشوند، دچار آفت شدند.
نقل از حجره
@tollabolkarimeh 🌷
3.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥⭕️مصاحبه جنجالی
👤علیرام نورایی:فیلمهای اکشنی که در این مملکت ساخته میشود یا جاسوسی، ضدجاسوسی و یا به هر حال مربوط به امنیت ملی میشود.
🔻ــ به چهکسی برمیخورد و چهکسی دردش میآید که راجع به انگلیس بد گفته شود.
🔻ــ اینها همیشه سؤالات بزرگی است...
🔻ــ به من بعد از «گاندو» پیغامهای تهدیدآمیز میرسد؛ یعنی اینکه مسیر درستی است.
🔻ــ از صداوسیما مدیری به تهیهکنندهای گفته که علیرام نورایی "قلادههای طلا" بازی کرده...
🔻ــ من دارم از این مردم عشق میگیرم تویی که من را محکوم میکنی به وطنفروشی و مزدور رژیم...
🔻ــ من مزدور کدام رژیم باشم تو حالت خوب میشود؟ تو مزدور چهکسی هستی؟
@tollabolkarimeh 🌷
9.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📛 ازتعطیل کردن #مدارس_مسجد_محور تا فعالیت غیرقانونی #مدارس_طبیعت!
🔻 #مدارس_طبیعت از جمله مدارسی هستند که با روی کار آمدن #دولت_یازدهم (سال 92) با مجوز سازمان محیط زیست و بدون اشراف آموزش و پرورش آغاز به فعالیت کرد.
⛔️موسس این مدارس فردی معلوم الحال با اندیشه های ضد دینی است و تربیت یافته در دانشگاه های خارج کشور است.
⛔️در این مدارس اتفاقاتی عجیب و تربیتی غریب! در حال رخ داد است. کلیپ حاضر بخشی از این عجایب را به تصویر کشیده است.
🔴تعجب از دولت اعتدال این است که #مدارس_مسجد_محور را به بهانه عدم اخذ مجوز مجبور به تعطیلی کرده اند اما در مورد این مدارس، از طریق نهادی که هیچ مسئولیتی در زمینه تربیت کودکان ندارد و بدون اشراف نهاد متولی آموزش و پرورش کودکان، اجازه تاسیس این نوع مدارس بنیان برافکن را داده است...
#سند2030
@tollabolkarimeh 🌷
📛 #مدارس_طبیعت چیست؟؟
⛔️ #مدارس طبیعت از #آموزش_و_پرورش مجوز ندارند.
⛔️مهلت دو ماهه کمیسیون آموزش برای انحلال مدارس مختلط #طبیعت
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به وجود ۸۰ مدرسه بدون مجوّز، تحت عنوان مدارس طبیعت در ۴ استان کشور، عنوان کرد: این مدارس با پیروی از سند ۲۰۳۰ و به بهانه احترام به محیط زیست از سازمان محیط زیست مجوز گرفته که کمیسیون بر انحلال این مدارس تأکید کرد.
این مدارس که به بهانه احترام به محیط زیست در طبیعت دایر شده، عمدتا دانش آموزان را به بی خدایی دعوت میکند.
وی با ارائه آماری از وجود تعداد مدارس طبیعت در کشور، گفت: 80 مدرسه طبیعت در 4 استان وجود دارد که عمده این مدارس پیگیر سند 2030 هستند و حتی دانش آموزان تا 12 سال در استخرهای مختلط در ساعت شنا باهم تعلیم میدیدند.
ابطحی با بیان اینکه مؤسس این مدارس سابقه عضویت در سازمان چریکهای فدایی خلق داشته و در سال 62 دستگیر شده و سابقه زندان دارد، گفت: وی پس از آزادی از زندان، نخستین مدرسه طبیعت را در مشهد تأسیس کرد و متأسفانه عمده خانوادههایی که فرزندان خود را برای ثبت نام به این مدارس مراجعه میکنند از ماهیت این فرد بی خبر هستند.
عضو کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش نیز ضمن تأیید گزارش مرکز پژوهشها در خصوص این مدارس، عنوان کرد که مجوز برخی از این مدارس از آموزش و پرورش اخذ نشده بلکه مجوزی از سازمان محیط زیست اخذ کردهاند و به نظر میرسد آموزش و پرورش به نوعی دور خورده است.
نقل از آمرین
#سند2030
#تربیت_سرباز_برای_آمریکا
@tollabolkarimeh 🌷