eitaa logo
تُراب باش
5.8هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.7هزار ویدیو
113 فایل
تُراب باش، فرزندِ أبوتراب باش گروه تحلیل مباحث قرآنی و آخرالزمانی صرفاً جهت اطاعت از امر ولیّ امر ارتباط با ادمین👇 @Abuo_Torab
مشاهده در ایتا
دانلود
📌! داریم واردِ مرحله‌ی جدیدی از مباحثِ أنصاراللّهی در سوره‌ی صفّ می‌شویم که هم خیلی عجیب است و هم زیبا و کاربردی! https://eitaa.com/torab_bash
تُراب باش
🌕 منشأِ قدرت و توانِ أنصار الله [۱۸] ⚡️«عِبادًا لَنا أُولي بَأْسٍ شَديدٍ» [اسراء ۵] ✍️... دنیای امر
👆تا دقایقی دیگر پستِ نوزدهمِ منشأِ قدرتِ أنصارالله بارگذاری می‌شود!! 👇👇👇👇👇👇👇
🚨 | آخرین خبرها از تحولات سوریه: رژیم صهیونیستی به ۱۰ کیلومتری دمشق رسیده است. https://eitaa.com/torab_bash
🌕 منشأِ قدرت و توانِ أنصار الله [۱۹] ⚡️«عِبادًا لَنا أُولي بَأْسٍ شَديدٍ» [اسراء ۵] ✍️... بعد از مدت‌ها، دوباره داریم وارد سوره‌ی صفّ می‌شویم؛ و بدانید که بسیاری از و عظمت‌های مهدوی و آخرالزمانی در سوره صفّ که اکنون در حالِ ورود به آن هستیم؛ قرار دارد! وقتی خدا در آیه ۱۴ می‌فرماید: «كُونُوا أَنصَارَ الله» بیایید أنصار الله شوید؛ بلافاصله در همین آیه با جمله‌ی «فَآمَنَتْ» از یک صحبت می‌کند؛ ایمانی که به تبعِ آن می‌فرماید: «فَأَيَّدنَا الَّذِينَ آمَنُوا عَلى عَدُوِّهِم فَأصبَحُوا ظَاهِرِين» ما ضمیرِ «نا» این دسته از مؤمنینِ خاص را علیه دشمنانشان تأیید می‌کنیم؛ لذا پیوسته در میادین جنگ، پیروز خواهند شد! پس این که خدا در این آیه مدّنظر دارد؛ بارِ معنایی بسیار قوی‌ای دارد؛ اولیّات نیست؛ حتی ایمانی نیست که بعدش بفرماید؛ عملِ صالح انجام دهید؛ تقوا بورزید و یا رفتارهای دیگر، این ایمان هرچه هست؛ تمام این‌ها بلکه قوی‌تر از این اعمال را در ذاتِ خودش دارد؛ یعنی به صرفِ این ایمان، کلی محصول و برای فرد قرار داده می‌شود. ‼️ این بحث را در آیاتِ ۴و۵ بقره داریم؛ خدا در آیه ۴ فرموده: «الَّذینَ یُؤْمِنونَ بِما أُنزِلَ إِلَیكَ» این‌ها به چیزی که بر رسول‌الله نازل شده؛ ایمان دارند؛ سپس در آیه ۵ می‌فرماید این مؤمنین بر هدایت بوده و ! این چیزی که بر رسول‌الله نازل شده چیست که اینقدر اهمیت و ثمرات دارد؟! توضیح این از ایمان در آیه ۶۷ مائده است: «یا أَیُّهَا الرَّسول! بَلِّغ ما أُنزِلَ إِلَیكَ» این چیزی که بر شما نازل شد را به مردم ابلاغ کن! چه چیزی را؟ این ولایتی که برایت نازل کردم! این آیه‌ی است؛ و این ولایتِ خداست که بر رسول‌الله نازل شده تا در غدیر، به (ع) وصل شود. لذا در آیه ۶۸ می‌فرماید: «لَیَزیدَنَّ کَثیرًا مِنهُم ما أُنزِلَ إلَیكَ مِنْ رَبِّکَ طُغیانًا وَ کُفرًا» یا رسول‌الله! این‌ها وقتی از که بر شما نازل شده و شما به علیّ (ع) وصل کردی؛ مطلع می‌شوند؛ مدام بر و اضافه می‌شود! این‌ها به جای ایمان به ولایتِ علیّ (ع)، طغیان و نسبت به آن دارند! این‌ها به «ما أُنزِلَ إلَیكَ» یعنی ، ایمانِ ولایی که ندارند هیچ، بلکه دشمنی می‌ورزند! در حالی که طبق آیه ۴ بقره، یک گروهی «یُؤمِنونَ بِما أُنزِلَ إلَیك» هستند. 🔴در جامعه اسلامی هم طبقِ آیاتِ ۶۷ و ۶۹ مائده، مسلمانان می‌شوند: یک دسته «النّاس» در آیه ۶۷ که خدا حاضر نیست حتی به این‌ها بگوید مسلمان، دسته دوم «الَّذینَ آمَنوا» در آیه ۶۹ که بعد خواهیم گفت این‌ها مؤمنانِ آخرالزمانی به ولایتِ علیّ (ع) هستند. پس کسانی که در ولایتِ مولا امیرالمؤمنین (ع) را قبول نکردند خدا به آنها می‌فرماید «النّاس» یعنی مردم! اما در همین بحث، کسانی که ولایتِ امیرالمؤمنین (ع) را قبول کردند و ایمان آوردند؛ به آن‌ها در آیه ۶۹ می‌فرماید: «الَّذینَ آمَنوا» که این‌ها طبق ۴و۵ بقره، به صرفِ همین ایمانی که به «ما أُنزِلَ إلَیكَ» دارند؛ هم بر هدایت‌اند و هم رستگارانند! پس ما از یک مقوله‌ای تحت عنوان داریم صحبت می‌کنیم. 📌مشابه همین بحث را در آیه ۱۴ صفّ داریم؛ «الَّذینَ آمَنوا» این، ایمان ولایی است. یعنی چه؟ ما که به جسمِ اهل‌بیت (ع) دسترسی نداریم که بگوییم آمدیم تحتِ ولایت‌ شما؛ به جسم برزخیِ هم دسترسی نداریم؛ پس به چه بُعدی از ایشان دسترسی داریم؟ به وجه أسمائیِ ایشان و چون خودشان اهتمام در مهدویت دارند؛ مایلند که بیشتر با وجه شناخته شوند، لذا ایمان ولایی یعنی ایمان به وجه نورالله و أسماءُ الحُسناییِ ضمیر «نا» که اگر می‌خواهیم باشیم؛ باید به این تعریف از نورالله، طبقِ ، ایمان داشته باشیم، ابرازِ ارادت کنیم، هم‌دل، همراه، همگام و آن باشیم. این درجه از تشیع یعنی کسی که وجه أسماءُ الحُسناییِ ضمیر «نا» که نوری منتشر در همه‌ی زمان‌ها و مکان‌ها هست را کند. لذا هیچ یک از ما نمی‌تواند بگوید که به مولا (ع) دسترسی ندارم؛ بلکه همین الآن شما در نورِ أسمائیِ مولا هستی؛ نوری که همیشه و همه‌جا حضور دارد و خدا از طریق آن دارد بر عالم و آدم خدایی می‌کند. 💡اگر ما این نوع ایمانِ ولایی یعنی ایمان به وجه أسماءُ الحُسناییِ ضمیرِ «نا» را در خودمان عملی کنیم؛ به شدت بر ما می‌گذارد؛ ما را دگرگون می‌کند و وجودمان شیشه می‌شود؛ لذا طبق آیه ۱۴ صف، خدا بواسطه ضمیرِ «نا» «فَأَيَّدنَا الَّذينَ آمَنُوا» را انجام می‌دهد! این می‌شود مؤمن بودن؛ یعنی فرد دربِ قلبش را باز کند تا ایمانِ ولایی در وجودش پیدا کند؛ صفات و رفتارهایش را نورانی کند؛ و این می‌شود أنصارالله با پشتیبانی ضمیرِ «نا». ... @Torab_bash https://eitaa.com/torab_bash
👆👆👆فقط با درجاتِ عالی ایمان به (ع) می‌شود أنصارالله شد!!
🔴 این را ما کجا باید ببریم که افرادی که در همین مملکت زاده شده‌اند و در همین خاک پرورش یافته‌اند، امروز که ملتِ ما را شکست داده؛ هنوز به‌دنبال برقراری رابطه با آن هستند؟ ما این ننگ را کجا باید ببریم؟! 🔻صحیفه امام (ره)، ج ۱۱، ص ۲۶۰. https://eitaa.com/torab_bash
| سوریه آزاد 🔴نتیجه حماقت، سازش، خباثت و... https://eitaa.com/torab_bash
👆 برای برخورد عالمانه با افرادی که دانش صحیح ندارند ولی و جامعه هستند. https://eitaa.com/torab_bash
تُراب باش
🌕 منشأِ قدرت و توانِ أنصار الله [۱۹] ⚡️«عِبادًا لَنا أُولي بَأْسٍ شَديدٍ» [اسراء ۵] ✍️... بعد از مد
📌پیرو پستِ شماره‌ی ۱۹ درباره ایمانِ ولایی، کسبِ نسبت به ولایتِ مولا امیرالمؤمنین (ع) آن هم به گونه‌ی و در عالم، درجات رفتار دارد که عبارت است از: 1️⃣ آشنایی با ایمانِ ولایی در قرآن 2️⃣ این ایمانِ قرآنی را در قلب آوردن به این صورت که بله، چنین چیزی وجود دارد 3️⃣ اجازه بدهیم که در وجود ما جریان پیدا کند و بر همه‌ی ابعادِ ما اثر بگذارد 4️⃣ با این جریان نورانی در عالم و مهدویت عملاً همراهی کنیم و به آن دل بدهیم 5️⃣ سپس این ایمان را تقویت کنیم و از طریق قرآن، درجاتِ عالی‌تر آن را دنبال کنیم؛ و بدانید که ایمانِ ولایی به وجه أسمائیِ اهل‌بیت (ع) انتها ندارد. @Torab_bash https://eitaa.com/torab_bash