eitaa logo
طوبای عفاف
665 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
3.8هزار ویدیو
459 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱سلامت دهان و دندان ✍چند سال قبل برای معاینه دندان‌هایش به جناب آقای دکتر... (دندانپزشکی محترم در قم) رجوع کرده بود. این ایام نیز برای تست دندان ها به همان آقای دکتر رجوع کرده بود و با توجه به شناختی که داشت با تعجب به او گفته بود دندان‌هایت سالم مانده، چه کار کردی؟ گفته بود: «اول هر غذا و هر کار «بسم الله الرحمن الرحیم» می گویم. فقط شب ها یک مرتبه نخ دندان می زنم و مسواک معمولی با خمیر دندان کم و ایرانی و با فلوراید پایین (چون هر چه از خارج وارد می شود را باید با دیده دقت دید و هرچه را که نمی دانیم چیست، استفاده نکنیم) و گاهی هم با نمک یا خمیر دندان های ظهرها یا عصرها هم با چوب اراک(نوعی چوب جهت تقویت مینای دندان و لثه ها که در روایات به آن اشاره شده است) به دندان می کشم. با گاز زدن سیب یا هویج می خورم البته در منزل، نه در مهمانی و چیز های محکم را با دندان نمی شکنم، قبل و بعد شیرینی خوردن مانند خرما و... کمی نان یا نخود کشمش می خورم. خیلی ساده، هر وقت به آب می رسم به ویژه هنگام وضو(که قبل از وضو مستحب است)، دهان را آب زده و دندان ها را با انگشت می شویم و سعی می کنم همیشه قبل و بعد غذا خوردن، دهان و دندان ها را بشویم و البته با کمی نمک طبیعی بهتر و یا بعضی شب ها. به لطف خدا پرخوری در برنامه غذایی ام نیست اما در غذا توجهم به چیزهای حلال، طبیعی و مغذی است. چیزهای داغ و بلافاصله یخ را با هم نمی خورم (اصولا غذا را باید بر اساس محاسبه و نیاز بدن میل نمود تا غذای ما دوای ما باشد) اگر بشود بعضی شب ها شام، یک لیوان شیر طبیعی(نه کارخانه ای) با کمی دارچین و سپس چند عدد خرما میل می کنم. از قلم گاو یا گوسفند در غذاهای منزل استفاد می شود؛ زیرا چربی طبیعی و کلسیم خوبی به بدن می رساند و کشک، زیرا کشک نوعی غذاست. اگر بشود در سال یک یا دو مرتبه و به مدت یک یا دوماه، هفت عدد انجیر پس از شام و هفت عدد زیتون پس از صبحانه می خورم. هیچ گاه بدون شستشوی دهان و دندان و وضو به بستر خواب نمی روم. هفته ای یک یا دومرتبه سقز یا کُندُر (کندر برای حافظه هم خوب است)می‌جوم؛ چون در روایات هم آمده و آخر غذا و هر نعمتی به ویژه سلامتی، زیاد می گویم الحمدلله.» 👈رعایت این امور باعث خوشبویی دهان و روشن شدن چهره است و همچنین دور شدن بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های گوارشی، قلب و عروق و .. و چه خوب است که با مدارا و سلیقه خوب این امور را به تدریج و ملایمت به کودکان و نوجوانان هم آموزش دهیم. 🍃خدایا نعمت‌ها را به ما عطا فرما؛ آمین یا رب العالمین @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱تأمین کلسیم مورد نیاز بدن ✅دو قاشق غذاخوری کشک+کمی پونه و یک یا دو مغز گردو(در تابستان مصرف گردو را کم کنید) به عنوان شام میل کنید و سپس چند دانه خرما. با این کار در چند شب کل کلسیم بدن شما تأمین می شود. نکته: کشک غذاست و ماست دارو. پس مناسبه ماست را به مقدار نیاز و در هنگام درمان بعضی بیماری ها استفاده کنیم. ✅سوپ قلم گاو، گوساله و یا گوسفند و استفاده از آب و چربی آن در پخت غذاها ✅اگر از پادرد، کمر درد و کوفتگی بدن گلایه دارید با مشورت طبیب هر شب به اندازه یک دانه گندم مومیایی اصل(عرق کوه یا میمنه که در کوه های یاسوج و... یافت می شود) با کمی شیر میل کنید. ✅شیر برنج با خرما، آبگوشت نخودی، شیر بادام، انواع کلم، سیب زمینی، کشک، خوردن روزی یک مشت مویز، انجیر و زیتون، سنجد و مصرف روغن کنجد و مالش با آن نکته: خواب منظم شب و سحرخیزی و قدم زدن و ورزش منظم را فراموش نکنید. @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍علت تب در بدن عفونت است، اما علت بعضی تب ها تا این لحظه کشف نشده است. با بعضی بررسی ها به نظرم رسید علت بعضی تب ها در بعضی افراد بیماری روحی است. به نظر می رسد حسادت به عنوان ریشه بسیاری از بیماری های روحی باعث ضعف شدید اعصاب، عدم تعادل در ترشح هورمون ها و کارکرد غدد که خود عامل بسیاری از بیماری های جسمی است، می شود. راهکارهای درمان حسادت را می توان از کتب معتبر اخلاقی مانند: معراج السعاده و دستورالعمل هایی که عالمان ربانی می دانند، جویا شد. @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️حسد یکی از اعضای لشکر جهالت است. (حدیث جنود عقل و جهل، اصول کافی، ج ۱ یا شرح حدیث جنود عقل و جهل، امام خمینی(ره). حسد ضد محبت، ضد آرامش، ضد عفاف، آسیب اساسی دوستی و باعث توقف دل در منجلاب منیت نفسانی و شیطانی است. درمان حسد در معراج السعاده مطرح شده و دستورالعمل های هم نزد عالمان ربانی است. @toubaefaf
بسم الله الرحمن الرحیم نیاز به توجه به معادله ی ریاضی زندگی اجتماعی که بستگی به اراده و خواست و دید مردم دارد! 🔥مردم +رذائل اخلاقی( تکبر و...) = شیطان صفتی و شکنجه گر و تلخ کننده ی زندگی و عمر یکدیگر 🕋🌸 مردم _ رذائل اخلاقی( تکبرو..) و + فضائل اخلاقی( تواضع و حفظ حرمت و حیاء و عواطف و ...) = فرشته صفت و صفاو مزه دادن به زندگی یکدیگر اشتباه مردم: نشناختن فضائل اخلاق و رذائل اخلاق از اسم تا ماهیت و شناسایی نکردن آن در قلب و خلق و خوی خود است. ارسالی از دوستان. با تشکر
🔰 تجربه امر به معروف یڪی از عزیزان وضعیت خیلی بد بود تعداد سگ‌هاے پارڪ ڪم ڪم داشت با تعداد انسان ها برابرے می‌ڪرد ڪشف حجاب، وجود معتادین، روابط نامتعارف و .... 1️⃣ روز اول یڪ ملافه ڪوچیڪ وسط پارڪ پهن ڪردم و اول اذان شروع ڪردم به نماز خوندن.همه فڪر می‌ڪردن دیوانه شدم 2️⃣ روز دوم ملافه رو بزرگتر ڪردم و به حاضرین اطرافم گفتم بیاین رو ملافه جا هست شما هم نمازتون رو بخونید شدیم ۳ نفر 3️⃣ روز سوم صداے اذان رو پخش ڪردم جمعیت بیشترے براے نماز اول وقت جمع شدند. این اتفاق تلنگرے شد ڪه به فڪر نماز جماعت بیفتم. چند جا تماس گرفتم و بالاخره قول روز چهارم رو گرفتم 4️⃣ روز چهارم توے ڪل پارڪ راه رفتم و یڪی یڪی اعلام ڪردم نماز برگزار میشه. جمعیت بیشترے اومدند..بعد از نماز از بچه ها پذیرایی شد 5️⃣ روز پنجم از در خونه تا تو پارڪ هر ڪسی رو دیدم گفتم نماز تشریف بیارین و خداوند از غیب امام جماعت فرستاد. 6️⃣ روز ششم ڪسبه و همسایه‌ها رو دعوت ڪردم و جمعیت حاضرین سیر صعودے گرفته بود.براے بچه ها جشن برگزار ڪردیم سرود خواندن و پذیرایی شدند 7️⃣ روز هفتم صوت‌هاے مهدوے از قبل از اذان پخش شد و بعد اذان و شروع نمار و مڪبّرے ڪردن پسرم باعث شد جمعیت از روے فرش ها گذر ڪنند و روے زمین به امام جماعت اقتدا ڪنند. 8️⃣ روز هشتم افتاد شب جمعه.از آسمون سیستم بلندگو رسید، امام جماعت رسید چاے و قند و شربت و حلوا و خرما و بیسڪوییت و ... رسید. معجزه پشت معجزه. به خودم اومدم دیدم یه موڪت خیلی بزرگ اخر صف نماز گزارا پهن شده نفهمیدم از ڪجا اومد اما گفتن باشه واسه نماز جماعت. خلاصه دعاے ڪمیل برگزار شد. پذیرایی با برڪت. اصلا تموم نمیشد انگار تهش به دریا وصل بود.بچه ها سرود خوندن، نه یڪی و دو تا نزدیڪ ۲۰ تا نوجوون. در حال جمع ڪردن وسایل بودیم، یه خانومی گفت: اگه دعاے ندبه برگزار میشه فردا عدسی به نیت شهیدم میارم دلشو نشڪستیم با این ڪه جمعیت رفته بودند گفتم بیارین ما میایم. بالاخره صبح شد فقط چند نفرے خبر داشتن اما ساعت ۶ مردم سرقرار همیشگی جمع شده بودن خودشون فرش‌ها رو پهن ڪردن و دعا برگزار شد و بعد صرف صبحانه. و حالا بعد از ۸ شب 🌱 ڪلی فرش و موڪت 🌱امام جماعت ثابت 🌱بچه‌ها و نوجوون‌ها جذب شدند 🌱بنر ممنوعیت سگ گردانی از جانب شهردارے نصب شد 🌱به ندرت سگ و ڪشف حجاب دیده می‌شود و در صورت مشاهده تذڪر داده می‌شود 🌱و ان‌شاءالله مراسم دعا عزادارے و جشن اعیاد خواهیم داشت. تمام این اتفاقات از یڪ حس شروع شد، حس اینڪه فضاے پاڪ باید براے نوجوون ها امن باشه.وجود سگ معتادین و .... باعث ناامنی است نمازها را در فضاے باز برپا ڪنید تا نسل آینده از دیدن گناهان جامعه ناامید نشن. نیت ڪنید، توڪل بر خدا و سوره یاسین جاده صاف ڪن‌هاے مسیر هستن. شما هم شروع ڪنید.
نماز جمعه جلسه 15.aac
2.84M
جواب به یک شبهه
نماز جمعه جلسه 17 عدم ضرر.aac
2.93M
امر به معروف و نهی از منکر حاج آقا قائم محمدی، نماز جمعه پردیسان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آرتین و زیارت پدر و برادر لعنت خدا بر کسانی که دلت را شکستند... @toubaefaf
🔹 از لحاظ ارزشگذاریِ نظام ارزشیِ اسلامی، خانواده‌ی شهدا یعنی پدر، مادر، همسر در رتبه‌ی بسیار بالایی قرار دارند. فضیلت اینها از فضیلت دیگر مؤمنین و مؤمنات و اینها بیشتر است. 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عنوان کتاب: ابن‌ابی‌الحدید و فهم نهج‌البلاغه نگارنده: محسن رفعت 👇👇👇
📗کتاب «ابن‌ابی‌الحدید و فهم‌ نهج‌البلاغه» اثر محسن رفعت در ۵۵۲ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید. ابن ابی‌الحدید، ادیب و شاعر، از آن دسته افرادی است که با التفاط به دریای معانی و مفاهیم نهج‌البلاغه در برابر آن سر تعظیم فرود آورده، آنگاه در قامت بزرگترین و مشهورترین شارح این کتاب ارزشمند و ماندگار، مجذوب کلام امیر -علیه‌السّلام- بیان شده و کتاب ارزشمند شرح نهج‌البلاغه را نگاشته است. 📗کتاب پیش رو تلاشی است برای فهم روش شرح تفسیری ابن‌ابی‌الحدید و می‌کوشد روش تعامل او با حدیث و روایت را دریابد و منابع او را برای تفسیر این گوهر مکتوب اعتبارسنجی کند و لغزش‌های احتمالی شارح را بر اساس رجوع به منابع توضیح دهد. 📗این کتاب در پنج بخش تألیف شده است؛ 1⃣ بخش اول به بررسی کلیاتی درباره سیره و شخصیت علمی ابن ابی‌الحدید، جایگاه و منزلت ویژه و مسئولیت‌های شارح معتزلی در دولت عباسی و نیز آثار و مصنفات وی که میراث کتابخانه بزرگ عربی و اسلامی است، اختصاص دارد. ضمن این که نکاتی در مورد نهج البلاغه، گردآورنده آن، شروح نهج و رفع اوهام مشککین در صحت انتساب آن و امیرمؤمنان -علیه السّلام- و… ارائه شده است. 2⃣ بخش دوم در مورد «روش فقه‌الحدیثی ابن‌ابی‌الحدید در شرح نهج البلاغه» می‌باشد که در قالب چهار مبحث ساختار کلی، دورنمای شرح، عناصر مهم مشترک در شرح کلام امام -عليه السّلام- و استخراج روش‌های شارح برای شرح کلام امام -عليه السّلام- تبیین شده است. 3⃣ بخش سوم «منابع شارح در فهم روایات» است که در قالب منابع روایی، حدیثی، تاریخی، لغوی، فلسفی، کلامی و عرفانی و دیگر منابع متفرقه‌ای که شارح از آن بهره جسته است، بررسی شده‌اند. 4⃣ بخش چهارم ویژه «اصول نقد حدیث از نظرگاه شارح معتزلی» است که در طی مباحثی بررسی شده که عبارتند از: رویکرد نقدی و نقدگرایی ابن‌ابی‌الحدید، روش‌ها و ملاک‌های نقد حدیث از دیدگاه ابن ابی‌الحدید، موضع شارح به روایات مختلف و تعامل وی با آن‌ها و نقد ابن‌ابی‌الحدید به شارحان پیش از خود. 5⃣ بخش پنجم که با عنوان «بررسی آسیب‌شناسی فهم حدیث ابن‌ابی‌الحدید» به رشته نگارش درآمده است، طی سه فصل به نقادی شارحان به ابن‌ابی‌الحدید، ارزیابی نقدها و دفاع از ابن‌ابی‌الحدید و در نهایت نقد مؤلف به ابن‌ابی‌الحدید پرداخته شده است. 📗گزیده‌ای از کتاب برای فهم متن ادیبانه و پُر واژه‌ای چون نهج البلاغه، به ناچار تسلط نسبتاً بالایی بر اکثر علوم ادبی عربی لازم می‌باشد که بدون چنین ابزاری بی‌شک برداشت‌های ناصحیح و ناقص فراوانی را شاهد خواهیم بود. در نزد ابن‌ابی‌الحدید فضیلت خطیب و ادیب ماهر مبتنی بر دو امر است: ابتدا دامنه و شیوه به کارگیری مفردات و واژگان، دوم ترکیبات استفاده شده در کلام وی. ابن‌ابی‌الحدید چارچوب اصلی به کارگیری الفاظ را آسان و به دور از غموض و پیچیدگی بودن آن می‌داند که الفاظ سخت، ناهمگون و پیچیده در آن جایگاهی ندارند و همین اساس است که کلام را دل‌نشین و اثرپذیر خواهد کرد. وی کلام علی -علیه‌السّلام- در نهج‌البلاغه را مبتنی بر رعایت همین چارچوب می‌داند که سبب اثرگذاری آن بر خطیبان و ادیبان شده، تا آنجا که خود را وام‌‌دار به کلام ایشان می‌دانند. از همین روست که شارح، بیان واژگان را بنیان و سنگ بنای شرح گذارده و در بسیاری موارد پیش از ورود به اصل موضوع مورد بحث به بیان الفاظ غریب و واژگان مشکل می‌پردازد. 📚علاقه مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www. bustaneketab. ir مراجعه کنند.   🆔 @nahjalbalaghah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا رنگ چادر مشکیه؟ پاسخ علمی، جذاب، منطقی و عقلی (۱۴۱)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 ماجرای عجیب دکتری که همه مردان را زن می‌دید! ↩️ دکتر حاج حسن توکلی از شاگردان عارف بالله شیخ رجبعلی خیاط، نقل می کند: روزی من از مطب دندان سازی خود حرکت کردم که جایی بروم، سوار ماشین شدم، میدان فردوسی یا پیش تر از آن اتوبوس نگه داشت، جمعیتی بالا آمد، سپس دیدم راننده زن است، نگاه کردم همه زن هستند همه یک شکل و یک لباس! دیدم بغل دستم هم زن است! خودم را جمع کردم و فکر کردم اشتباهی سوار شده‌ام. اتوبوس نگه داشت و خانمی پیاده شد، آن زن که پیاده شد همه مرد شدند! با این که ابتدا بنا نداشتم پیش شیخ بروم از ماشین که پیاده شدم جهت روشن شدن قضیه رفتم پیش مرحوم شیخ، قبل از این که من حرفی بزنم شیخ فرمود: «دیدی همه مردها زن شده بودند! چون مردها به آن زن توجه داشتند، همه زن شدند!» بعد گفت: « وقت مردن هر کس به هر چه توجه دارد، همان جلوی چشمش مجسم می‌شود، ولی محبت امیر المومنین (ع) باعث نجات می‌شود» «چقدر خوب است که انسان محو جمال خدا شود... تا ببیند آن چه دیگران نمی‌بینند و بشنود آن چرا دیگران نمی‌شنوند.» 🔰 امروزه روانشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که انسان به هر چه توجه و تمرکز نماید همان چیز در روح و ضمیر باطنش نقش می‌بندد و در عالم خارج به ظهور می‌رسد! چه خیر اخلاقی و چه شر باشد. ↩️ راستی توجه و تمرکز ما به امام عصر ارواحنا فداه در زندگی چقدر می باشد؟ 📚 کیمیای محبت، ص۱۷۶ (۱۴۲)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
🍃واسطه های فیض الهی «همانا خداى عزّ و جلّ را بندگانى است با بركت و گشاده خوى؛ کسانی‌اند که روزگار خود را به سر برند و مردم نيز در سايه آن‌ها (به خوشى و نعمت) زندگى خود را به سر برند. ايشان در ميان بندگان خدا همانند باران هستند(كه به مردم خير و بركت‏ دهند). اما در برابر خداى عزّوجلّ کسانی‌اند كه از رحمت حق دور و بى‏ خير و بركت‌اند؛ نه خود آن‌ها زندگانى خوشى دارند و نه مردم در پناهشان به خوشى زندگى كنند. ایشان در ميان بندگان خدا همانند (آفت) ملخ هستند كه به چيزى نرسند جز آنكه نابودش سازند.» الروضة من الكافي/ ترجمه رسولى محلاتى، ج۲، ص۵۷ @toubaefaf
امام صادق علیه السلام فرمود: شیعه جعفری کسی است که: ۱-حلال خور ۲-   ۳- در جهاد سرسخت باشد ۴- برای رضای خدای خود کار کند ۵- به پاداش الهی امیدوار  ۶- از مجازات او بترسد این چنین افرادی شیعیان جعفری هستند. إِنَّمَا شِيعَةُ جَعْفَرٍ مَنْ عَفَّ بَطْنُهُ وَ فَرْجُهُ وَ اشْتَدَّ جِهَادُهُ وَ عَمِلَ لِخَالِقِهِ وَ رَجَا ثَوَابَهُ وَ خَافَ عِقَابَهُ فَإِذَا رَأَيْتَ أُولَئِكَ فَأُولَئِكَ شِيعَةُ جَعْفَرٍ». خصال شیخ صدوق، ج1، ص296 (۱۴۳)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا