🍃 فرشته ای که مأمور رساندن سلام و صلوات به محضر حضرت #رسول_خدا صلی الله علیه وآله است.
🌷ختم صلوات هفتگی این هفته کانال #طوبای_عفاف تقدیم به ساحت قدسی حضرت #رسول_الله صلی الله علیه وآله، حضرت #امام_مجتبی علیهالسلام و حضرت #امام_رضا علیه السلام و به نیت فرج #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و حوائج مؤمنان
«خداوند فرشتهای را برای قبر حضرت #پیامبراسلام صلی الله علیه و آله موکل قرار داد که #ظهلیل نام دارد.
هرکسی که سلام و #صلوات بر او بفرستد، این فرشته به پیامبر میگوید فلانی به شما سلام و درود فرستاد، پس #حضرت_پیامبر صلی الله علیه وآله هم جواب سلامش را میدهد.
«وَکَّلَ اللَّهُ بِقَبْرِ النَّبِیِّ صلی الله علیه و آله مَلَکاً یُقَالُ لَهُ ظِهْلِیل إِذَا صَلَّى عَلَیْهِ أَحَدُکُمْ وَ سَلَّمَ عَلَیْهِ قَالَ لَهُ یَا رَسُولَ اللَّهِ فُلَانٌ سَلَّمَ عَلَیْکَ وَ صَلَّى عَلَیْکَ قَالَ فَیَرُدُّ النَّبِیُّ صلی الله علیه وآله بِالسَّلَام»
سیدابن طاووس، جمال الأسبوع بکمال العمل المشروع، ص 243
#پیامبرخدا صلى الله عليه وآله فرمود: «هر کسی یک مرتبه بر من #صلوات بفرستد، گناهی برایش باقی نمی ماند. من صلى علي مرة لا يبقى عليه من المعصية ذرة».
بحار، ج۹۱، ص۶۳
✅سهم ما در ختم صلوات این هفته ۳۰۰۰ و سهم شما؟
@toubaefaf
امام باقر علیه السلام به نقل از جدشان علیهماالسلام می فرمایند:
روزی #امام_حسین علیه السلام به نزد #امام_حسن علیه السلام آمد؛ وقتی چشمش به برادر افتاد گریه کرد، #امام_حسن علیه السلام از برادرش علت گریه کردن را جویا شد.
#امام_حسین علیه السلام فرمود: گریه ام برای رفتار ظالمان با تو است. #امام_حسن علیه السلام فرمود:
ظلم و ستمی که بر من می شود همین زهری است که به من داده می شود و به سبب آن به قتل می رسم، ولی بدان که #لا_یوم_کیومک_یا_اباعبدالله هیچ روزی مانند روز تو نیست یا اباعبدالله، زیرا روزی بر تو خواهد آمد که سی هزار نفر از مردمی که خود را مسلمان می دانند و مدعی هستند که از امت جد ما #محمد صلی الله علیه و آله می باشند، تو را محاصره می نمایند و برای کشتن تو و جسارت به اهل بیت تو و اسارت خاندان تو و غارت اموال آنها اقدام می نمایند، در این هنگام است که خداوند لعن خود را بر خاندان امیه فرو فرستد و از آسمان خون و خاکستر فرو ریزد و همه مخلوقات حتی حیوانات درنده در بیابان ها و ماهیان در دریاها بر مصیبت تو گریه کنند».
لهوف، سید بن طاووس ره
شب جمعه، شب زیارتی أباعبدالله
@toubaefaf
فرشته ای که مأمور رساندن سلام و صلوات شما به محضر حضرت #رسول_خدا صلی الله علیه وآله است.
سلام. در ختم صلوات هفتگی کانال #طوبای_عفاف شرکت کنید.
«خداوند فرشتهای را برای قبر حضرت #پیامبراسلام صلی الله علیه و آله موکل قرار داد که #ظهلیل نام دارد.
هرکسی که سلام و #صلوات بر او بفرستد، این فرشته به پیامبر میگوید فلانی به شما سلام و درود فرستاد، پس #حضرت_پیامبر صلی الله علیه وآله هم جواب سلامش را میدهد.
سیدابن طاووس، جمال الأسبوع بکمال العمل المشروع، ص 243
@toubaefaf
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
توصیه کاربردی از #امام_حسن_مجتبی سلاماللهعلیه به ویژه در این زمانه و پیچ تاریخی
حضرت #آیت_الله_مظاهری
@toubaefaf
✅ رغبت دلمان به چه سمت و سویی باشد؟
«اللَّهُمَّ اجْعَلْ رَغْبَتِي فِي مَسْأَلَتِي مِثْلَ رَغْبَةِ أَوْلِيَائِكَ فِي مَسَائِلِهِمْ ، وَ رَهْبَتِي مِثْلَ رَهْبَةِ أَوْلِيَائِكَ وَ اسْتَعْمِلْنِي فِي مَرْضَاتِكَ عَمَلًا لَا أَتْرُكُ مَعَهُ شَيْئاً مِنْ دِينِكَ مَخَافَةَ أَحَدٍ مِنْ خَلْقِكَ»
خدایا
رغبت مرا در درخواستم، همانند رغبت اولياى خود در خواسته هايشان،
و ترسم را مانند ترس #اوليائت قرار ده.
و مرا در (راه) خوشنودى ات به كارى بگمار كه با آن چيزى از دين تو را،
به خاطر ترس كسى از آفريدگانت رها ننمايم.
#صحیفه_سجادیه دعای ۵۴
@toubaefaf
#امام_مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در کلام #امام_رضا علیه السلام
#امام_رضا علیه السلام فرمودند:
«استقامت در راه حق و انتظار فرج و ظهور را کشیدن چقدر نیکو است».
منتخب الاثر، ص۴۹۶
#امام_رضاعلیه السلام فرمودند:
« #قائم ما کسی است که وقتی قیام کند، در سن پیران و سیمای جوانان است... او چهارمین فرزند من است. خداوند او را در حجاب و پرده خود غائب کند، سپس ظاهرش نماید و زمین را به دست او از عدل و داد پر کند چنانکه از ظلم و ستم پر شده است».
علل الشرایع، ص۱۹۸
#امام_رضا علیه السلام فرمودند:
«آنگاه که #حضرت_مهدی علیه السلام ظاهر شود، زمین به نور پروردگار روشن می شود و ترازوی عدالت را درمیان مردم قرار می دهند(عدل و داد، فراگیر و همگانی می شود) و هیچ کس به دیگری ستم نمی کند».
بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۲۲، ح۲۹
شهادت جانسوز حضرت #امام_رضا علیه السلام تسلیت باد.
@toubaefaf
امام رضا(ع) فرمودند:
«حضرت خضر علیه السلام از آب حیات خورده است لذا او زنده است و تا دمیدن صور نخواهد مرد. او همواره پیش ما می آید و بر ما سلام می کند، ما صدای او را می شنویم و خود او را نمی بینیم... خداوند به وسیله او رنج غربت را از قائم ما در زمان غیبت خواهد زدود، و با مأنوس بودن او، قائم(عجل الله) را از تنهایی رهایی خواهد داد».
منبع: اثباة الهداة– ج 3، ص 480
🏴 سالروز شهادت جانگداز امام رئوف، آقا علی ابن موسیالرضا المرتضی علیه آلاف التحیة و الثناء، تسلیت باد 🏴
☑️حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
📝امام جواد علیهالسلام میفرماید:
🔸«زِیارَةُ أَبی أَفْضَلُ مِنْ زِیارَةِ الْحُسَینِ علیهالسلام لأِن الْحُسَینَ علیهالسلام یزُورُهُ الْعامةُ وَ الْخاصةُ، وَ أَبی لایزُورُهُ إِلا الْخاصةُ؛
▪️زیارت پدرم از زیارت امام حسین علیهالسلام افضل است، زیرا امام حسین علیهالسلام را عامه و خاصه زیارت میکنند، ولی پدرم را جز خاصه (شیعیان دوازده امامی) زیارت نمیکنند».
🔻لذا کرامات از ضریح آن حضرت بیشتر از ضریح امام حسین علیهالسلام ظاهر میشود.
🔰بنابراین، ایرانیها باید نعمت حرم حضرت امام رضا علیهالسلام را که زیارت آن برایشان فراهم است، مغتنم بشمارند.
📚در محضر بهجت، ج۱، ص۳۲۸
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت
✅ @bahjat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشتری ویژه شکسته دلان
✍سلام. شهادت حضرت امام رضا علیهالسلام تسلیت باد.
تلاوت کنیم سوره هل أتی و ذکر شریف صلوات ۱۱۰ مرتبه هدیه به محضر ملکوتی حضرت امام رضا علیهالسلام.
التماس دعا
ملاک رضایت امام علیهالسلام است نه سخن مردم
در روایت آمده که «روزی یونس بن عبدالرحمن(که مقابل فرقه واقفیه ایستاد) ميهمان حضرت #امام_رضا علیه السلام بود.
عدهای از اهل بصره نزد حضرت آمدند و اجازۀ ورود خواستند.
#امام_رضا علیه السلام از يونس خواستند كه در اتاق مجاور بماند، آن عده بعد از احوالپرسی شروع به بدگويي از يونس كردند و #امام_رضا علیه السلام سرشان را به زير انداخته بودند و چيزی نمی فرمودند؛ چرا که حتی اين مقدار ظرفيت نداشتند كه امام در نزد آنان از يونس دفاع كنند. بعد كه آن افراد رفتند، حضرت علیه السلام، يونس را صدا زدند.
يونس گريه می كرد و می گفت: آقا می بينيد اینها که از شیعیان هستند، با من چه ميكنند؟
#امام_رضا علیهالسلام فرمودند: چه اشكالی دارد؟ وقتی كه امام تو از تو راضي است، بگذار هر چه می خواهند، بگويند.
بعد حضرت به یونس فرمودند: اگر در دست راست تو مرواریدی باشد و مردم بگویند: کلوخ و پشگل است، یا کلوخ و پشگلی در دست تو باشد، و مردم بگویند مروارید است، آیا تو را سودی میرساند؟ یونس گفت: خیر. حضرت فرمودند: وضع تو هم اینگونه است.
وقتی تو بر راه صحیح هستی و #امامت_از_تو_راضی_است ، سخن مردم ضرری به تو نمیزند.»
عن جَعْفَرِ بْنِ عِيسَى، قَالَ، كُنَّا عِنْدَ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا وَ عِنْدَهُ يُونُسُ بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ، إِذَا اسْتَأْذَنَ عَلَيْهِ قَوْمٌ مِنْ أَهْلِ الْبَصْرَةِ، فَأَوْمَى أَبُو الْحَسَنِ علیه السلام إِلَى يُونُسَ: ادْخُلِ الْبَيْتَ! فَإِذَا بَيْتٌ مُسْبَلٌ عَلَيْهِ سِتْرٌ، وَ إِيَّاكَ أَنْ تَتَحَرَّكَ حَتَّى تُؤْذَنَ لَكَ! فَدَخَلَ الْبَصْرِيُّونَ وَ أَكْثَرُوا مِنَ الْوَقِيعَةِ وَ الْقَوْلِ فِي يُونُسَ، وَ أَبُو الْحَسَنِ علیه السلام مُطْرِقٌ، حَتَّى لَمَّا أَكْثَرُوا وَ قَامُوا فَوَدَّعُوا وَ خَرَجُوا: فَأَذِنَ لِيُونُسَ بِالْخُرُوجِ، فَخَرَجَ بَاكِياً فَقَالَ: جَعَلَنِيَ اللَّهُ فِدَاكَ إِنِّي أُحَامِي عَنْ هَذِهِ الْمَقَالَةِ وَ هَذِهِ حَالِي عِنْدَ أَصْحَابِي! فَقَالَ لَهُ أَبُو الْحَسَنِ علیه السلام: يَا يُونُسُ وَ مَا عَلَيْكَ مِمَّا يَقُولُونَ إِذَا كَانَ إِمَامُكَ عَنْكَ رَاضِياً! يَا يُونُسُ حَدِّثِ النَّاسَ بِمَا يَعْرِفُونَ، وَ اتْرُكْهُمْ مِمَّا لَا يَعْرِفُونَ، كَأَنَّكَ تُرِيدُ أَنْ تُكَذَّبَ عَلَى اللَّهِ فِي عَرْشِهِ، يَا يُونُسُ وَ مَا عَلَيْكَ أَنْ لَوْ كَانَ فِي يَدِكَ الْيُمْنَى دُرَّةٌ ثُمَّ قَالَ النَّاسُ بَعْرَةٌ، أَوْ بَعْرَةٌ فَقَالَ النَّاسُ دُرَّةٌ، هَلْ يَنْفَعُكَ ذَلِكَ شَيْئاً فَقُلْتُ لَا، فَقَالَ: هَكَذَا أَنْتَ يَا يُونُسُ، إِذْ كُنْتَ عَلَى الصَّوَابِ وَ كَانَ إِمَامُكَ عَنْكَ رَاضِياً لَمْ يَضُرَّكَ مَا قَالَ النَّاسُ».
بحارالأنوار، ج٢، ص۶۶، ح۵
@toubaefaf
این ایام خوبه روی #حدیث_سلسلة_الذَهَب کمی کار علمی کنیم.
#سلسله_الذهب عنوان احادیثی است که به اعتقاد شیعیان، امامان معصوم علیهم السلام، آن حدیث را از پدرانشان علیهمالسلام از حضرت #پیامبراسلام صلی الله علیه وآله نقل میکنند. اما بهطور خاص حدیث #سلسلة_الذهب، حدیثی است که از #امام_علی_بن_موسی_الرضا علیه السلام به هنگام ورودش به نیشابور نقل شده و عده کثیری از محدثان و راویان شیعه و سنی آن را ثبت کردهاند.
این حدیث به #حدیث_حصن معروف است.
#سلسلة_الذهب به معنی زنجیرهٔ طلا است.
در منابع حدیثی پیرامون سند و دیدگاههای عالمان و محدثان شیعی و سنی دربارهٔ این حدیث گزارشهایی آمدهاست که از میان خصوصیات آن به حدیث قدسی، متواتر، مسلسل و مسند بودن آن اشاره کردهاند.
@toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ | روایت رهبر انقلاب از داستان شعری که دعبل برای حضرت امام رضا سرود و در مدت کوتاهی در بلاد اسلامی گسترش یافت
📣 رسانه اثرگذار یعنی این!
◼️ فرارسیدن شهادت حضرت علیبنموسیالرضا(علیهالسلام) تسلیت باد.
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت آیت الله جوادی آملی : هرخیری در عالم است به وساطت رضاست
رابطه توحید و ولایت در حدیث سلسله الذهب(۱)
متن زیر پیاده شده سخنرانی استاد حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری در خصوص حدیث سلسله الذهب است.
«لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِي فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ مِنْ عَذَابِي ( قَالَ فَلَمَّا مَرَّتِ الرَّاحِلَةُ نَادَانَا ) بِشُرُوطِهَا وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا» (1)
حدیث سلسله الذهب، حدیثی فوق العاده است که در آن کلمه «لااله الا الله» حصن و امان خداوند دانسته شده است و تمام تعالیم قرآن نیز خلاصه در همین کلمه توحید میشود و این همان فطرتی است که خداوند انسان را بر اساس آن خلق کرده است.
و حقیقت کلمه توحید، همان کلمه طیبه ایست که قرآن آن را به درخت طیبه تمثیل کرده است و مطابق روایات، ریشه آن درخت نبی اکرم و تنهاش ائمه و برگهایش شیعیان هستند و میوههایش علوم ائمه است که هر زمان اهل آسمان ولایت را متنعم میسازد، و شرط تنعم از این درخت ورود به وادی ولایت است که همان وادی توحید است.
لذا در هر قدم در معرفت نبی اکرم و ائمه، حجابی را برداشته و انسان را به اصل این درخت نزدیکتر میسازد.
نبی اکرم نورالانوار و حقیقت توحید است و نور تمام جهان از نور آن وجود مقدس است و نور تمام انبیا نیز به اندازه ظرفشان تجلی نور نبی اکرم است.
به تعبیر قرآن مثل چراغدان نور الهی، قلب نبی اکرم است و امامان پس از یکدیگر انوار ساطع شده از آن وجود مقدس و نور علی نور میباشند، آنها خانههایی هستند که نور نبی اکرم در آنها تجلی کرده و لذا به آنها اجازه رفعت و ذکر داده شده است و ورود به وادی ولایت آنان با خضوع کامل ممکن است و با هر خضوعی دری از وادی ولایت آنان گشوده خواهد شد.
البته رسیدن به حقیقت آنان که همان حقیقت توحید است در این عالم ممکن نیست و لذا درخواست رویت حضرت موسی نیز به درخواست رسیدن به مقام معرفت کامل تفسیر شده است، که همان دیدن نور بی حجاب نبی اکرم و ائمه معصومین است.
لذا رسیدن به وادی توحید بدون وساطت نبی اکرم و ائمه اهلبیت محال است و این معنای شرط آخر روایت است و مشکل سقیفه نیز همین بود که ولایت را حذف کردند که در این صورت شریعت پوسته بی معنایی می گردد که هزاران سال نماز آن کسی را به جائی نمی رساند.
حدیثی با سلسله سند فوق العاده
این حدیث نورانی را اهل تسنن و اهل تشیع مکرر در محافل خودشان نقل کردند. از جمله مرحوم شیخ صدوق ره در کتاب شریف «توحید» این حدیث را نقل می کنند که سلسله سند آن نیز معروف است.
زمانی که حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام از نیشابور بیرون رفتند، مردم و علمای نیشابور از حضرت درخواست کردند حدیثی را برای آنها از جد بزرگوارشان، وجود مقدس رسول الله صلوات الله علیه و آله نقل کنند. حضرت با ذکر سند، این حدیث را به نقل از پدرشان حضرت موسی بن جعفر و ایشان به نقل از امام صادق و ایشان به نقل از پدرشان تا امیرالمومنین به نقل از رسول الله (صلوات الله علیهم اجمعین) و ایشان به نقل از جبرئیل و جبرئیل به نقل از وجود تبارک و تعالی، این حدیث را فرمودند.
سلسله سند این حدیث به حدی فوق العاده است که از آن به سلسله الذهب تعبیر میشود، حتی از علمای اهل سنت و احمد بن حنبل و دیگر اشخاص مکرر نقل شده است که از این حدیث به «سعوط المجانین» یعنی داروی دیوانهها تعبیر شده است، یعنی اگر این حدیث با سند بر بالین مریضی خوانده شود، شفا مییابد، سند حدیث که این گونه قوی است و کلام نیز کلام خدای متعال است، جامع همه معارف می باشد.
بازگشت تمام معارف قرآن به کلمه توحید
قرآن محکمات و متشابهاتی دارد، مرتبه احکام و تفسیری دارد و محکم قرآن و مرتبه احکام قرآن همین حقیقت «لا اله الا الله» است و در مواقف مختلفی از قرآن به این مطلب اشاره شده است؛ مثلا در اول سوره مبارکه هود، خدای متعال می فرماید:
«الر كِتابٌ أُحْكِمَتْ آياتُهُ ثُمَّ فُصِّلَتْ مِنْ لَدُنْ حَكيمٍ خَبيرٍ * أَلَّا تَعْبُدُواْ إِلَّا اللَّهَ إِنَّنىِ لَكمُ مِّنْهُ نَذِيرٌ وَ بَشِير» (هود/1).
همه معارف قرآن به «لا اله الا الله» بر میگردد، همه قرآن تفسیر کلمه «لا اله الا الله»است، همه انذارهای قرآن انذار از شرک است، همه عقوبتهای دنیوی و اخروی ریشه در شرک دارد، همه بشارتهای دنیوی و اخروی قرآن، بشارت نسبت به توحید است، لذا همه دین در «لا اله الاالله» خلاصه میشود و در عرض «لا اله الا الله» هیچ چیزی در اسلام و در دعوت انبیاء نیست و همه تعالیم دیگر فروع کلمه «لا اله الا الله» هستند، حتی مابقی اصول هم ذیل توحید تعریف میشوند.
ادامه در پیام بعدی👇