4_5830262523424674333.mp3
13.88M
قرائت کامل زیارت #آلیاسین به همراه بیانات و ذکر حضرت #آیتالله_خامنهای از فرازهای آن
«خدايا! تو دينت را به وسيله امامي كه او را عَلَم هدايت براي بندگان خود و منار معرفت در بلاد خويش قرار دادي، تأييد ميكني. البته بعد از آنكه رشته توسّل به او را به رشته خود وصل كردي، او را وسيله رسيدن به رضوان خويش قرار دادي، طاعت او را واجب كردي و از معصيتش برحذر داشتي، به فرمانبرداري از او امر كردي و از ارتكاب نهي او بازداشتي، از پيشدستي و نيز تأخّر از او نهي كردي (همراهي با او را لازم دانستي): «اللّهمّ إنّك أيّدت دينك في كلّ أوان بإمام أقمته عَلَماً لعبادك و مناراً في بلادك بعد أن وصلت حبله بحبلك و جعلته الذريعة إلي رضوانك و افترضت طاعته و حذّرت معصيته و أمرت بامتثال أوامره و الإنتهاء عند نهيه و ألاّ يتقدّمه متقدّم و لايتأخّر عنه متأخّر»(#صحیفه_سجادیه، دعای 47)
امام معصوم عليهالسلام نه تنها با گفتار، كردار و سكوتِ معنادار خود، دليل به سوي رضای الهی است، بلكه صفات او نيز به اين مقصد بلند دلالت ميكند. در واقع، تمام شئون وجودي امام معصوم در نظام هستي، چنين راهنمايي و دلالتي را به همراه دارد».
📘آیةالله جوادی آملی، ادب فناي مقربان جلد۲، ص۳۱۶
@toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرحوم استاد #محمد_دشتی مترجم و مفسر نهجالبلاغه
این سخنرانی درسال ۱۳۸۰ درباره آیندهانقلاب بوده که بعد از سخنرانی در راه بازگشت در ۳۰ کیلومتری قم در اثر سانحه تصادف و رحلت میکنند.
این سخنان زمانی بوده که هنوز آمریکا به عراق حمله نکرده بود
هنوز از داعش خبری نبوده،
هنوز ایران، عراق رو نگرفته بوده،
هنوز اربعین های عظیم در کار نبوده،
و اینکه فرمود یک یهودی در #فلسطین باقی نخواهد ماند.
سيد بن طاووس رحمة الله عليه ميفرمايد: سحرگاهي در سرداب مقدس بودم.
ناگاه صداي مولايم را شنيدم که براي شيعيان خود دعا مي کردند وعرضه مي داشتند: اللهم ان شيعتنا خلقت من شعاع انوارنا و بقية طينتنا و قد فعلوا ذنوبا کثيرة اتکالا علي حبنا وولايتنا فان کانت ذنوبهم بينک وبينهم فاصفح عنهم فقد رضينا و ما کان منها فيما بينهم فاصلح بينهم و قاص بها عن خمسنا و ادخلهم الجنة فزحزحهم عن النار و لا تجمع بينهم و بين اعدائنا في سخطک.
ترجمه دعا اين است: خدايا شيعيان ما را از شعاع نور ما و بقيه طينت ما خلق کردهاي، آنها گناهان زيادي با اتکاء بر محبت به ما و ولايت ما، کردهاند، اگر گناهان آنها گناهي است که در ارتباط با تو است، از آنها بگذر که ما را راضي کردهاي وآنچه از گناهان آنها، در ارتباط با خودشان هست، خودت بين آنها را اصلاح کن و از خمسي که حق مااست، به آنها بده تا راضي شوند و آنها را از آتش جهنم نجات بده و آنها را با دشمنان ما در سخط خود جمع نفرما.
📙برکات حضرت #ولی_عصر عج حکایات عبقری حسان، ص297-296
@dar_mahzare_olma
طوبای عفاف
فیلمی از لحظه شهادت مدافع حرم، شهید صدر زاده به دوستش میگوید تو زندگیم لحظه از این قشنگتر نداشتم
#شهیدصدرزاده ثمره مکتب امام و حوزه علمیه شیعه و تجلی غیرت دینی است و اما ثمره حوزه مکی مولوی عبدالحمید زهی وهابی👇
کشف محموله مواد مخدر و اسلحه در حوزه علمیه اهلسنت عین العلوم گشت #سراوان
پس از رصد دقیق اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان «عج»در اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان با همکاری نیروهای انتظامی،محمومله بزرگ موادمخدر و اسلحه در داخل حوزه علمیه عین العلوم گشت شهرستان سراوان کشف و ضبط شد.
حزئیات تکمیلی اعلام میگردد.
عجب مدارس ضراری در سیستان است
تفسیر زیبای قرآن توسط رهبری
علت نرفتن منافقان به جهاد در راه خدا چیست؟
🔹دو نفر مثل عبداللهبن اُبیّ از سران منافقان، و ابوذر غفاری را تصوّر کنید که در جنگ تبوک نقش داشتهاند. عبداللهبن اُبیّ از آنها است که نرفتن به میدان را به رفتن ترجیح داد؛ ولی ابوذر رفتن را ترجیح داد.
🔹علّت رفتن یکی و نرفتن دیگری چیست؟ شرایط نسبت به هر دو یکسان بود: هر دو خواهانِ ماندن پیش زن و بچّه بودند. ازطرفی، ندای جنگ برای هر دوی آنان بود. حالت دیگری که در هر دو بود، قدرت تصمیم و اختیارِ رفتن و نرفتن بود؛ امّا هنگام تصمیمگیری و حرکت، یکی رفتن را انتخاب کرد و دیگری ماندن را. امّا چه شد که این رفت و آن نرفت؟
🔹منشأ هر دو تصمیم، ایمان و عدم ایمان است. وقتی این دو را بشکافیم، باز به امر اختیاری برمیگردد. بنابراین، خدا منافقان را از رسیدن به شهادت و درک فیض بزرگ آن ممنوع نکرد، بلکه آنان خود این راه را انتخاب کردند. حرکت ابوذر هم براثرِ ارادهی خاصِّ خدا نسبت به او نبوده، بهگونهای که اختیار را از او سلب کرده باشد؛ بلکه عمل او اختیاری بوده و درعینحال میشود آن را به خدا هم نسبت داد.
@baitrahbar
هجرت های مقدس
«وَ مَنْ يُهاجِرْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يَجِدْ فِي الْأَرْضِ مُراغَماً كَثِيراً وَ سَعَةً وَ مَنْ يَخْرُجْ مِنْ بَيْتِهِ مُهاجِراً إِلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِيماً» سوره نساء، ۱۰۰
و هر كه در راه خداوند هجرت كند، اقامتگاههاى بسيار همراه با گشايش خواهد يافت و هر كه از خانهاش هجرتكنان به سوى خدا و پيامبرش خارج شود، سپس مرگ، او را دريابد حتماً پاداش او بر خداوند است و خداوند آمرزندهى مهربان است.
نکته ها
يكى از مسلمانان مكّه بيمار شد گفت مرا از مكّه بيرون ببريد تا جزء مهاجران باشم. همين كه او را بيرون بردند، در راه درگذشت. سپس اين آيه نازل شد.
همهى هجرتهاى مقدّس، مثل هجرت براى جهاد، تحصيل علم، تبليغ و ... مصداق اين آيه است.
#امام_صادق عليه السلام فرمودند: كسى كه براى معرفت امام زمان خود از خانه و شهر خود خارج شود، ولى اجل به او مهلت ندهد، از مصاديق اين آيه است.
پیام ها
۱. هجرت، زمينهساز گشايش و توسعه است. مَنْ يُهاجِرْ ... يَجِدْ فِي الْأَرْضِ مُراغَماً
نابرده رنج، گنج ميسّر نمىشود.
۲. ما مكلّف به وظيفهايم، نه نتيجه. مهم خروج از منزل است، نه وصول به مقصد. «وَ مَنْ يَخْرُجْ مِنْ بَيْتِهِ»
۳. راه خدا و رسول را برويد، نگران مرگ و حيات نباشيد. «ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ»
۴. پاداش «مهاجر» با خدا و بالاتر از بهشت است. «وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ»
تفسیرنور، ج۲، ص۱۴۳
@toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
« و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مُنقَلَبٍ ینقَلِبونَ» سوره شعراء، ۲۲۷
و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفرگاهی باز می گردند.
#فروپاشی_اسرائیل
@toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#از_قم_تا_قدس
لشکر ۴ هزار نفری نوجوانان فاطمی در تجمع از قم تا قدس در شبستان بزرگ امام خمینی ره
کانال رسمی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
🆔 @astanqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واقعا حرم حضرت معصومه سلام الله علیها این جوریه ...
آیت الله میرباقری
کانال رسمی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
🆔 @astanqom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدف #قرآن نورانی کردن جامعه است.
@toubaefaf
غزه و هیروشیما
غزه ۱۲۰۰۰ تن مواد منفجره
هیروشیما ۱۵۰۰۰ تن مواد منفجره
#مرگ_برامریکا
#مرگ_براسراییل